Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

ELMÜ, faház, milliárdos

2007. november 30. - zugügyvéd
Címkék: bíróság

Az alábbi kacifántos ügy tényleg abszurd jogi helyzetről szó: mi van akkor, ha valaki elismer egy szolgáltató felé egy nem jogos tartozást, és az eladott ingatlana későbbi tulajdonosán akarja behajtani?



 

 

Fél millió forintot a következőképpen akarja rajtam behajtani a „száz” leggazdagabb egyike:

Történt 20 éve, hogy vettem tőle egy 30 nm-es faházat (se fűtés, se csatorna, csak hosszú gyalogtúra, de nyaranta 1-1 szalonnasütésre jó volt. Sajna milliárdosunk eltünt, nem jött el az ELMÜ-höz, hogy az órát át tudtam volna íratni.(ELMÜ „nem emlékszik” arra, hogy abban az időben mindkét félnek személyesen be kellett menni/emlékszik erre valaki?) Annyit viszont elértem, bejegyeztek fizetőnek, és a vill.számlát oda, az én nevemre küldték, bizonyítandó, hogy én megpróbáltam átiratni.(2 évente nem volt több 1000.-Ft-nál.) Az utolsó 0-s számla is oda jött, a nevemre, 2005-ben. Nyilván, ha neki küldtek volna számlát, azonnal megtalált volna, ha meg nem fizettem volna, nyilván az ELMÜ kikapcsolta volna az órát 15 év alatt!


- 2007-ben egy végrehajtó lefoglalta a bankszámlámon levő rokkantnyugdíjamat, és zárolta a számlámat(pünkösd előtti napon, 1.-Ft-ot nem tudtam felvenni.

Miért? Elmü perelte milliárdosunkat, és „megbecsülte”, hogy 2001-2002-ig, 12 hónap alatt 500000.-Ft fogyasztás kifizetésére kötelezte???. Emberünk, a bíróság felszólítására sem keresett meg engem ezzel, hanem azon az alapon, hogy a faházat már eladta, az órát nem irattam át, szó nélkül kifizette a fél milliót, ennek írrealitása úgy látszik nem túnt fel neki?, majd a 6 évvel ezelőtt eladott lakásom címére küldette a felszólítást, a fizetési meghagyást, stb. és beperelt, hogy én ezt fizessem ki.Vagyis annyi fáradtágot nem vettek(ügyvédje, végrehajtó, és ő), hogy 2003-ban szóltak volna erről(hogy akkor be tudtam volna bizonyítani az ELMÜ követelés alaptalanságát, és ítteális nagyságrendjét), valamint arra, hogy megnézték volna, hogy a 20 évvel ezelőtti lakcímem már nem létezik. És még csak nem is az ominózus faház címére küldték ?

Mostanra az ELMÜ egyik „tévedését” az EH. kivizsgálta(kérésemre), ugyanis az óraálláshoz is simán „hozzáírtak”/ezt visszakapja, azonban így is megítélt nekem a bíróság közel 400000.-Ft –ot, 12 havi villanyfogyasztás gyanánt amit egy bizonyíthatóan lakatlan, autóval megközelíthetetlan, fűtés nélküli faházban fogyasztottam volna el.(ELMÜ megbecsülte?)


Bíróság megtagadta a lehetőséget, hogy mindezt bizonyítsam, hogy szakértő vizsgálná meg a 30 nm-es faházat, sőt elfogadta a 2004-től számított kamatot is, holott én az egészről 2007-ben értesűltem. Bíróság szerint annak bizonyítása(mivel ezt még bizonyítani kell?:) hogy 400000.-Ft villanyt nem lehetett elhasználni egy víz, fűtés, stb. nélküli lakatlan faházban, továbbá tanúim vannak arra, hogy fiaimmal harmadmagammal az akkori belbudai lakásomban laktunk, az nem ennek a pernek a tárgya.


Most egy a gond: az egy dolog, hogy az ELMÜ ellen kell pert indítanom, hiszen bizonyítani tudom, hogy nem tartózkodtunk a faházban nevezett időszakban, meg kártérítési pert kell indítanom milliárdosunk ellen, hiszen spórolt pénzemből még ügyvédet is fogadtam, 100000.-Ft-nál mondtam vissza(nem beszélve lebénultam, idegösszeomlásom volt, stb.) De addig mit tegyek. Hogyan fizetem ki 26000.-Ft fix havi járadékomból a megítélt 400000.-Ft ot ?

És miért gazdagítsam milliárdosunkat, mikor ő az ELMÜ írreális, és jogtalan követelését felelőtlenűl, az én káromra, minden értesítés nélkül kifizetett? Mellesleg a faházat már 2005-ben eladtam, ELMÜ vajon miért nem kapcsolta ki a villanyt 4 év alatt, ha állítólag tartozás volt? Merthogy az ELMŰ sem küldött nekem a faház címére semmit? Pedig fizetőként regisztráltak anno.

És még valami:bíróságnak az ELMÜ elismerte, hogy az óra 28 éve nem volt hitelesítve. Valaki azt mondta, ebben az esetben semennyit nem követelhetett volna. Tényleg van ilyen törvény?

Kiegészítésképp annyit, hogy én kb.2000-ben fizettem utoljára villanyszámlát, mivel attól
fogva a telepen megszűnt a vízszolgáltatás, így végképp nem tartózkodtam ott a 2005-ös eladásig)



33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr1247788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.11.30. 13:02:39

Bíróságon keresed az igazad???
Hol élsz? Nem tanultál az elmúlt évtizedekből?

Manyizga (törölt) 2007.11.30. 13:32:59

Ahogy mondani szokás...ebben az országban jogszolgáltatás van. Nem igazságszolgáltatás.

Amúgy speciel engem zavart volna, hogy nem az én nevemen van a villany. Már bocs.

Bástya elvtárs (törölt) 2007.11.30. 13:40:33

Én erre az ügyre Jusztot szabadítanám rá.

averes 2007.11.30. 13:54:31

Tudomásom szerint át lehet íratni saját névre a villanyórát. Ezt teszi nem egy ismerősöm is, aki bérbe adja lakását, házát. Onnan kezdve a bérlő felel és fizet mindent.
Ami szintén érdekes az ügyben, 2005-ben továbbadta a faházat. A villanyórát akkor is át kellett volna íratni. Ha nem tette, magára vessen. Emberileg sajnálom az illetőt, de saját magát keverte a sz@rba.

Csavarhúzós 2007.11.30. 14:41:07

Hát ezt nem egészen értem. Ha a villanyóraálláshoz hozzáírtak, és annak levétele után a félmillió négyszázezerre csökkent, akkor azt valaki elfogyasztotta, mert a négyszáz már tényleges fogyasztás.

2003-ban már ment az ügy, akkor nyilván a levél írója volt az, vagy egy áramtolvaj, de utóbbi nem valószínű (jogosulatlan vételezésről nem esett szó). 87-ben történt az adásvétel, úgyhogy nagy valószínűséggel ténylegesen a levélíró vagy kulccsal rendelkező hozzátartozója használta el. Mivel a házban nincs fűtés, így elképzelhető hogy pont fűtésre használták az áramot, így összejöhet a négyszázezer.

Balage74 2007.11.30. 15:01:09

Áruljátok már el, hogy lehet 26 e Ft rokkantnyugdíjból nyaralót is tartani????
Vennék akkor én is egyet:-)
De sajnállak.

2007.11.30. 15:27:39

Nekem úgy tűnik, itt valójában két ügyről van szó, ahogyan a bíró is utalt rá. Ebből levélírót csak a közte és a milliárdos közötti érinti, így irreleváns, hogy az ELMÜ a milliárdosnak mit számlázott, vagy attól mit követelt.

Elsődleges probléma, hogy az illető annak idején kinek a hibájából nem értesült az ellene kibocsátott fizetési meghagyásról. Ha állandó lakcime változását rendben bejelentette, és a bíróság ellenőrzés nélkül rossz címre küldte a fmh-t, akkor lehetősége van perújítást kérni. Itt a milliárdosnak ismét bizonyítania kell, hogy levélíró tartozik neki. Ez véleményem szerint korántsem egyértelmű.

andika25 2007.11.30. 15:35:30

A végrehajtás törvénytelenségéről:

1994. évi LIII. tv.

61. § (1) A végrehajtás során a munkabérből történő levonásnál azt az összeget kell alapul venni, amely a munkabért terhelő, abból a külön jogszabály szerint levonással teljesítendő adónak (adóelőlegnek), egészségbiztosítási és nyugdíjjáruléknak, magánnyugdíj-pénztári tagdíjnak, továbbá egyéb járuléknak a levonása után fennmarad.

(2) Az (1) bekezdés szerint csökkentett összegből - e törvényben foglalt részletes szabályok szerint - általában legfeljebb 33%-ot, kivételesen legfeljebb 50%-ot lehet levonni.

62. § (1) A 61. § szerinti levonás során mentes a végrehajtás alól a havonta kifizetett munkabérnek az a része, amely megfelel az öregségi nyugdíj [27. § a) pont] legalacsonyabb összegének.

74. § Mentes a végrehajtás alól

a) a nemzeti gondozási díj és a hadigondozottak pénzbeli ellátása, az életüktől és szabadságuktól politikai okból jogtalanul megfosztottak kárpótlásáról szóló törvény szerint járó életjáradék,

b) az átmeneti segély, ideértve a meghatározott célra kapott segélyt is, a rendszeres szociális segély, az időskorúak járadéka, a munkanélküliek jövedelempótló támogatása, az ápolási díj,

c) az anyasági segély,

d) a rokkantsági járadék és a vakok személyi járadéka,

e) a megváltozott munkaképességű személyt megillető juttatás (keresetkiegészítés, átmeneti keresetkiegészítés, jövedelemkiegészítés, átmeneti jövedelemkiegészítés, átmeneti járadék, bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka),

f) a törvényen alapuló tartásdíj, ideértve a bíróság által előlegezett gyermektartásdíjat is, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényen alapuló gyermekvédelmi pénzbeli ellátások,

g) a nevelőszülő részére az államilag gondozott gyermek tartásáért fizetett gondozási díj,

h) az ösztöndíj, a tudományos továbbképzési ösztöndíjas munkabér jellegű ösztöndíjának kivételével [66. § d) pont],

i) a kiküldetéssel, külszolgálattal és munkába járással összefüggő költségtérítés,

j) a meghatározott kiadás fedezésére szolgáló összeg,

k)-m)

n) a fogyatékossági támogatás.

2007.11.30. 15:46:30

andika25 2007.11.30. 15:35:30

A felsoroltak a mindenféle levonásokra vonatkoznak. Levélíró megtakarításán, ingatlanán, ingóságain ez nem segít. Ha pl. nem akarná, hogy a lakását elárverezzék a tévéjét elvigyék akkor kénytelen lenne a rokkantnyugdíjból is fizetni.

andika25 2007.11.30. 15:53:46

zsír: ez így van.

Csak rögtön ez jutott eszembe, amikor azt olvastam, hogy a levélíró bankszámlájára inkasszót tett a végrehajtó. Valószínúleg erre kapja a rokkantnyugdíjat, vagy más jogcímen kapott támogatást is, ami viszont mentes a végrehajtás alól (nem véletlenül). Ez a téma egyébként már többször előjött, pl. amikor az APEh inkasszál olyan számláról, amelyre egyébként családi pótlék vagy GYED érkezik.

andika25 2007.11.30. 15:55:07

Jah, egyébként a tv-t nem vihetik el - hacsak nem 120 cm-es plazmatévé.

malacful 2007.11.30. 16:39:57

Ez mar olyan szomoru, hogy inkabb viccelodni erdemes rajta. A birok hulyek, ez meg nem jogallam. A gyengek mindig szivnak. Kb. mint az anyam tarsashaza, ahol a negybol az egyik szomszed 15 eve nem fizet kozos koltseget, vizdijat de o beperelte be a hazat es meg is nyerte a pert.

Bözsenéne 2007.11.30. 16:41:19

Bocsánat, mindenkitől, kimerítő választ küldtem, de lehet, hogy rossz helyre, vagy rosszúl. Ha nem jelenik meg itt holnapra, újraírom. az inkasszón már túl vagyok, levélkézbes.vélelemmegdönt-i kérelem, jogerő levéve, vh. ez után még 2 hónapig űlt a pénzemen. Most már a kérdés:ha az óra 28 éve nem volt hitelesítve, követelhetett e az ELMÜ.A követelés jogtalanságát hol lehet bizonyítani, le lehet e ülni, vagy dolgozni az alaptalan, írreális követelést.Milliárdosunk milyen alapon fizette ki helyettem ezt az összeget,, mikor az ellene eljáró bíróság felszólította 2003-ban, hogy keressen meg? A faház címén megkaptam volna levelét, a 6 éve eladott lakcímemen persze nem. Tudnom kellett volna, hogy 6 év múlva, egy 20 éve látott ember perelni fog, és az újságba be kellett volna íratni az elérhetőségemet? Merthogy pont neki nem volt ismert címe?? A követelés nem az óraállás alapján történt, olyat nem láttam, ELMÜ tippelt, a megjelölt fogyasztási időszak 1 éve végképp írreális. Lakatlan, víz-fűtés-csatorna nélküli faház, amit hosszas hegymászással lehet megközelíteni, azokban az időkben le volt zárva. 2x1 éjszakát 1-1 betörő töltött ott.

2007.11.30. 16:48:37

andika25 2007.11.30. 15:55:07

Nem vontam kétségbe amiket leírtál, a tv meg 2 szék meg van egy lista ezekről, az is igaz. A végrehajtó sajnos enélkül is kihúzza a szőnyeget levlíró alól, főleg mert gondolom nem a 26e rokkantnyugdíjból élt meg eddig, meg egy ilyen helyzetben nem is csak az anyagi oldala az ami tönkreteheti az embert.

Ha nem figyelt akkor sajnos ráfizet, ha azonban nem a saját hibájából nem értesült a fmh-ról, akkor érdemes lehet perújítást kérnie.

Akkor esetleg milliárdos is, meg levélíró is érdekelt lehet, hogy megegyezzenek mondjuk 200e Ftban és akkor megspórolják a pereskedést.

Bözsenéne 2007.11.30. 17:36:47

lesley!Te hol keresnéd?
Manizga!persze hogy zavart az állapot, azonban 20 éve, ha a fejem tetejére álltam, akkor is be kellett volna menni személyesen az eltünt eladónak. Egyébként meg fizetőnek engem írtak be, a számlák a nevemre, és a faház címére jöttek.Ki gondolta, hogy a fószer nem fizetett semmit?
Bástya!Igazad van, ez lesz, más is javasolta, ami visszatart:nálam jóval nehezebb helyzetben is vannak emberek.Én még élek, akár le is ülhetem. 60 évesen ezt is ki kell próbálni.
Csavarhúzós!Pont ezt nem értem én sem.Faház 2000-től, a vízszolg. megszűnésétől lakatlan volt, lezárva, fűtés egyébként sem volt, és hosszú hegymászással lehetett megközelíteni. vagyis ELMÜ tippelt, de a fogyasztás tutti, bizonyíthatóan nem volt a megjelölt időszakban.Talán az elévülés miatt találta ki ezt az évet?
Averes! ma már igen, én is átirattam 2005-ben, mikor eladtam.Sajna ez csak az utóbbi években van így, 20 éve nem.Csak a számlázást tudtam a nevemre iratni.És eladáskor jött is a nevemre egy 0.-Ft-os számla.Vagyis ELMÜ nekem soha nem küldött semmit??? Az órát sem kapcsolta ki???? 2001 óta? Nem furcsa?
Zsír és Andika! köszi a konkrétumokat, nem tudom, hogy az akkori végrehajtást hogy lehet utólag kártéríttetni, mert valőban szoc. járadákot vett fel.Mindazonáltal mivel nem tudhattam, hogy egy 20 éve nem látott ember perelni fog, így nem gondoltam, hogy újságban kellene hirdetnem új lakcímem, hogy az egész ország tudja, lakcíme viszont pont neki nem volt?
Na mindegy tárgyalás megvolt, ítélet 400000.-re, bizonyítékaim bemutatása megtagadva, stb. Kérdés a hitelesítetlen villanyóra?
Balage74.! ha megírod Emiledet, és másnak is, szívesen megírom, hogy lehet leírt faházad, egy 35 évvel ezelőtti jövedelmedből, 35 évvel ezelőtti áron(ezt nem vetted számításba), és miért kellett eladni?? Ja, és egx csigolyádba is kerül. Gondolkozz, és számolj.Ez nem a fórum témája, ez már politika lenne a rendszerváltás egyik félhalottjától, ha meg szociológus lennék, milliárdos lennék!

Bözsenéne 2007.11.30. 18:02:14

Zsír! Igen, bíró megegyezést ajánlott milliárdosunk ügyvédjének, mivel csak ő van jelen mindíg, azonban ő ezt megtagadja, és ő javasolta a bírónak, hogy további bizonyítási eljárásaimat nem kéri, naná, bíró erre megtagadja a szakértő kirendelését, a szomszéd tanuvallomását, stb.! Persze a 26000.-rokkantjáradék mellé, éppen felélem a faház árát(és higgyétek el, hogy rengeteget dolgoztam érte anno, még a 30500.-Ft leendő nyugdíjig sem tudtam megtartani), namármost, ha még 2 évig élek(62), akkor nem gond ebből kifizetni milliárdosunkat, de mi van, ha még tovább élek? A fő kérdés, hogy alávaló hazugság az egész, és bizonyítani tudom, hogy ez nem az én fogyasztásom, márpedig akkor csak az övé lehet, márcsak azért is, mert akkori elbeszélései alapján minden nyarat családostúl ott töltött, míg én meg nyaranta max. 2x2 napot, 2000-ig. Vagyis nyugodjak bele az igazságtalanságba, és fizessem ki(kiszámítható, hogyan kell összekoplalni/gyakorlatom van benne 40 évvel ezelőttről), bár a bíróság nem ad annyi időt.Kérdés: van olyan ügyvéd, aki akkor kér, mikor el is intézett egy ügyet? Mert károm aztán lett rendesen. Mikor szembesültem azzal, hogy kenyeret sem tudok venni, lazán lebénúltam, mindegy erre van az inj.blokád, aztán ügyvéd, aki azt mondta sima ügy, mivel emberünk semmit nem tett azért, hogy ne kelljen fizetnie, aztán 100000.-nél elérhető tartalék is elfogyott. Sebaj, irány takarítani(feketén), ha annyi munka lenne, akkor 400 óra alatt lehetne megkeresni.Azért köszi, Kártérítés, ELMÜ elleni per, és Juszt: azt hiszem ezeknekl kell neki ugrani,Na meg a fellebbezést megírni majd a bíróságnak. üdv

andika25 2007.11.30. 18:20:47

zsír:

tudom, mi a vh., saját bőrömön tapasztalom most is. :(((

Éppen ezért az a meglátásom, hogy a végrehajtónak az az érdeke, hogy a követelést mielőbb behajtsa, még akkor is, ha ez néha a törvényi előírásokkal ütközik.
Tudom, lehet bíróságra menni, vh. kifogást tenni, ha szerencséd van, a bíróság megítéli. Nekünk még nem volt szerencsénk.

Én a levélíró helyében először is a végrehajtás felfüggesztését kérném. Indoklás lehet: rossz lakcímre küldték a fiz. meghagyást, így esélye sem volt ellentmondani annak.

andika25 2007.11.30. 18:41:15

Bözsenéne:
Teljesen átérzem a helyzeted. Mint írtam, az első - és legfontosabb - lépés a vh. felfüggesztése (bíróságtól kell kérni), ha még nem tetted volna meg.
Ezzel el tudod érni, hogy a vh. ne inkasszáljon, árverezzen.

Viszont azt nem tudom, hogyan tudnád te perelni az ELMŰ-t, hiszen ha jól olvasom, ők a milliárdossal álltak szerződésben, nem veled.
Mindenesetre nekem is irreálisnak tűnik a 400.000 ft-os fogyasztás. Én 12 év alatt összesen ha fizettem ennyit villanyszámlára a saját lakásomban, ahol nap mint nap élek.

Azt írod, 2000-ig a milliárdos is ott nyaralt családostul (miért?). Ezen a szálon viszont érdemes lenne elindulni.

Nem tudom, mennyiben tudnak neked segíteni, de itt kereshetsz:

www.kih.gov.hu/alaptev/nepugyvedje

Vagy itt a fórumon. :)

2007.11.30. 18:42:54

andika25 2007.11.30. 18:20:47

Egyetértek.

2007.11.30. 18:53:35

Bözsenéne 2007.11.30. 18:02:14

Egyelőre semmi értelmét nem látom az ELMÜvel foglalkozni.

A végrehajtást kellene felfüggesztetni meg perújítást kérni a milliárdos követelésével kapcsolatban.

Ezután milliárdos bizonyítsa, hogy tartozol neki egyáltalán. Azután jöhet, hogy mennyivel, mikortól stb.

Nem vagyok jogász, de szerintem van rá esély, hogy elveszti a pert. Ha így van aminek azért még alaposabban utána kellene nézni (hétfőn kellett volna postolni) akkor lehet, hogy érdemes megállapodni vele egy kisebb elfogadható összegben.

Csavarhúzós 2007.11.30. 18:59:30

Ha 2005-ben eladtad és átirattad a mérőórát, akkor van írásod arról, hogy akkor mennyi volt az óraállás. Ha régebben, 2000 környékén fizettél villanyszámlát, azon van óraállás is.

Azt tudni kell, hogy az ilyen eldugott helyeken gyakran előfordul, hogy az áramszolgáltató nem megy ki évente leolvasni, és az órát sem hitelesítik.

Három lehetőség áll fenn:

A. 1987 előtt volt nagyobb a fogyasztás, mint amiről a számlák szóltak, de mivel nem volt leolvasás, ez nem derült ki. Amikor a nevedre kérted a számlákat, akkor ezeket a becslésen alapuló számlákat küldögették tovább. A villanyóra-leolvasó vagy nem találta az ingatlant, vagy meg sem próbálta megtalálni, és beírt valami becsült értéket.
B. A többletfogyasztás 87 óta jött össze évek alatt, szintén a fent vázolt leolvasási hiány miatt.
A és B kombinációja is elképzelhető persze, az áramszolgáltató nyilvántartásához képest már eleve előreszaladt órával vetted a nyaralót, majd azt tovább növelted, esetleg a betörők hagytak égve egy villanyt, rosszabb esetben villanyrezsót, ami sokáig pörgette az órát.

C. Az áramszolgáltató hülye (ez is esélyes, múltkor maga az E-ON ügyfélszolgálatosa mondta nekem, hogy "fel kéne gyújtani ezt az egészet"), és talán még a mai napig se mutat annyit az óra. Hogy a szolgáltató hülye, az azon is látszik, hogy a sok évvel korábbi tulajdonosnak küldik ki a számlát. De az is megeshet, hogy az is rajta volt, amit Te 15-16 év alatt már rendeztél...

Sajnos akár az A. , akár a B. eset az igaz, bizonyítani nehézkes, hogy ez történt, hiszen elvileg az évről évre küldött számlákon szerepel az óraállás, akkor jelezni kellett volna, hogy az jelentősen kisebb, mint a tényleges. (A gyakorlatban persze ki veszi erre a fáradtságot...)
Ami a lejárt hitelesítést illeti, ha tied lenne még az ingatlan, akkor ilyen esetben ingyen lenne egy hitelesítés - amúgy ha pontos az óra, az ügyfél fizeti a hitelesítés díját. Ha kapcsolatban vagy még a vevőddel, akkor kérd meg, hogy egy százas izzót felkapcsolva mérje meg egy körülfordulás idejét - ebből meg lehet mondani, hogy kb. jól mér-e, de általában jól mér.
Szerintem, bár nem vagyok jogász, a lejárt hitelesítés nem mentesít az elfogyasztott áram kifizetése alól, max. a bíróság elrendeli a mérő utólagos hitelesítését, és azzal korrigálják az összeget. (Nem hiszem hogy jelentős lenne az eltérés, inkább a nem-mérés irányába romlanak el, ha elromlanak) Szóval az ELMÜ ellen elég reménytelen a per, ha egszer az óra mutatta a fogyasztást, akkor ő szolgáltatott, aminek jogosan várja az ellenértékét.

>Kérdés: van olyan ügyvéd, aki akkor kér, mikor el is intézett egy ügyet?
-Hát mondjuk a Tocsik Márta, ő csak utólagos sikerdíjért dolgozik, bár mint kiderült nem is ügyvéd. Amúgy gyomorforgató, amit az ügyvédek csinálnak, gyakorlatilag százezret kidobtál a semmire. (Mert az Energiahivatal ingyen is eljárt volna)

Jogérzékem amúgy azt súgná, hogy a milliomosnak az áramszolgáltatótól kellene visszaperelni a pénzét, mert tévesen fizette be, és az áramszolgáltató pedig rajtad követelhetné a kifizetetlen fogyasztást, ha van ilyen. Node ez nem egy jogállam, a top 100 valahogy mindig nyer a bíróságokon.

andika25 2007.11.30. 19:00:06

Innen többet megtudhatunk az ügyről:

www.jogiforum.hu/forum/20/7864

Csavarhúzós 2007.11.30. 19:32:23

Elolvastam, nem kóser nekem az ügy.
"A régi óra 3 fázisu volt, fázisonként 20-15-15 Amperral, gyártási éve: 1977, és az állítólagos hitelesítés éve:1996(én azonban ilyen papírt tutti nem írtam alá)
Hát ennyi, ennél többet tenni már nem tudok, de szerintem ehhez végképp közöm nincs, a faház építésével együtt rakták fel és plombálták le ezt az órát 28 évvel ezelőtt."
Eleve háromfázisú órát minek tesznek egy faházba? Tipikusan villanyfűtés miatt. Hitelesítés nem a helyszínen történik, hanem az OMH végzi a telephelyén, azaz biztos hogy nem EZT az órát szerelték fel 28 éve, hanem valamikor 96-97 tájákán.

"2005.04-hóban kiment 2 ember, az órát az ő nevére írni.Levették a régi plombát, jegyzőkönyvben rögzítették, hogy mindent rendben találtak, felraktak egy új plombát, átírták vevőm nevére és elmentek. 1 év múlva kiment 1 ember, új órát felrakni. A leplombált régi órában un. „sönt” törést, és ezzel együtt szerződészegést állapított meg? (aztán vitt még egy embert tanunak és kicserélték az órát), óraszám stimmel.
Ekkor perelhették milliárdosunkat, és az is lehet, hogy nem fogyasztás miatt(állítólag ezzel „sönttöréssel”, csak részlegesen mér az óra?)"
-Ebből látszik, hogy a milliárdosnak sok köze nem kellett volna hogy legyen a dologhoz, és célszerűbb lenne neki az áramszolgáltatót perelni, hiszen nem az ő birtokában volt az ingatlan, mikor a mérőt "megjavították".
A tettes lehet akár az új tulajdonos is, de az is elképzelhető, hogy az áramkommandósok jutalékra dolgoznak, és az elbaltázott informatikai rendszerük miatt úgy látták, hogy egy zsíros milliárdos az ügyfél, aki talán lesz elég balek, hogy fizessen.

Jogi érdekessége a dolognak, hogy régen volt az ún. "büntetőtarifa", ha valakit rosszalkodáson kapnak, akkor utána négyszeres szorzóval ment neki az áram. Ez jogelelnesnek bizonyult, mert csak bíróság szabhat ki büntetést (más elveket is sért), így most már azt hiszem az amperszámtól függő fix kötbért szabnak ki.

andika25 2007.11.30. 23:24:07

Igen, ez valóban érdekes.
Eladom a házat, jgyk. szerint az órával minden rendben van. Egy évvel később állapítja meg az ELMŰ, hogy az órát buherálták. Ez elvileg az új tulaj felelőssége.

Csakhogy: hogyan állapította meg az ELMŰ a 2001-2002 közötti fogyasztást??? Ha 2006-ban vették észre a "hibát"?

És azt írja a levélíró, hogy már 2003-ban megállapította az ELMŰ a "hiányt". Tehát nem az eladás után, hanem még előtte.

Tényleg nem tiszta.

abandi 2007.12.01. 03:56:29

Akkor most kinek a nevén van a villanyóra???
Amúgy: jog ide, vagy oda, irány:Juszt!!!És: Az Elmü illetékesének ajókurvannnyát!!!

Bözsenéne 2007.12.02. 11:14:03

Andika!pont ez a kérdés:eladtam 2005-ben, vevőm nevére átirattuk, órával minden rendben volt, 0-ás számla nevemre, majd órát gyorsan el is vitték.A háttérben 2003-tól folyik a per az előző tulaj felé, amiről senki nem tud, eszébe nincs értesíteni??mondjuk a faház címén, de a 6 évvel ezelőtt eladott lakcímemen se)Elmü hasra üt: 2001 11.-2002.07. hóig= 8 hónapra kitalál egy mostanra 265000.-Ft-ra helyesbített fogyasztást???? Ezt milliárdosunk helyettem elfogadja, kifizeti szó nélkül, majd velem kifizetteti, már 400000.-Ft-ra dadasztva(kamat, ügyvéd, perköltség)Hogy honnan vette pont ezt a 8 hónapot, amikor pont 2000-től bizonyíthatóan nem lakott ott senki, de akkor be sem törtek, és tutti nem ment a vill.óra???(Ja, és hiába lett volna ott bármilyen vill. kályha, se szigetelés, stb)Csak ezt már nem bizonyíthattam. Bírót, ahogy már nem volt ügyvédre pénzem, azonnal leállították, pedig előtte az ügyvéd, és még azelőtt ingyenes jogi tanácsadó is azt mondta:szakértő kirendelését kell kérni a bíróságtól. Na semmit nem engedett.
félreértés elkerülése végett: a végrehajtó ügyön túl vagyok, az akkor volt, mikor rossz címre küldözgettek, aztán nem kis energiával, kárral stb. végül bíróság megszüntette a vh. határozatot.De mindenesetre nem 2003-ban küldözgettek, csak 2007-ben, a faház címére meg semmit nem küldtek, pedig az lett volna az egyértelmü, és nem megvárni, míg perelik.

Bözsenéne 2007.12.02. 11:49:19

Csavarhúzós! részben igazad van, bíróság meg is kérdezte az ügyvédjét, hogy nem intézne-e per-újrafelvételt az ELMÜ ellen, nem akar-e megyegyezni, nem adna-r részletet stb. Az persze megmagyarázta, hogy esze ágában sincs.Itt a kérdés, hogy honnan vette az ELMÜ ezt a 8 hónap alatti több százezres fogyasztást? Mellesleg az óra valóban 28 évvel ezelőtti volt, milliárdosunk építtette(akkor még nem volt milliárdos) a faházat, ELMÜ a bíróság felé elismerte, hogy azóta nem hitelesítette! ( jegyzőkönyvbe mást írt 2005-ben)Mármost: milliárdosunktól örököltem 2 db villanykályhát, amit élből ki kellett dobni, (még fizettem, hogy valaki felcipelje a lomtalanításhoz) A faházat azonban azzal nem is lehetett volna fűteni, hiszen se szigetelés, szimpla ajtó, jó hideg hegyi levegő.Ezért kellet volna szakértő kirendelése, amit a bíróság már megtagadott.Mellesleg az én vevőm külső kéményt építtetett oda, és cserépkályhával fűt, ha lesz még pénze, szigetelni is fog, mivel jó hideg van. Na erre már nem volt pénzem, egyébként is alig használtam.Vagyis: hogy 8 hónapra 400000.-Ft-ot kifizessek, egy bizonyíthatóan lakatlan, bizonyíthatóan fűthetetlen, autóval megközelítrhetetlen, akkoz víz nélküli faházra....Hát, még ha örököltem volna, és nem dolgoztam volna annó éjjel-nappal 8 szakmával, akkor is horrorisztikus...Nem beszélve arról, hogy állandó, öszkomfortos lakásunkban 2 iskolás fiammal, hárman fogyasztottunk ebben az időszakban 50000.-Ft-ot összesen!Szomszéd, tanuk, csekkek meg vannak..asszem irány Juszt, csak nem tudom, hogy lehet oda jelentkezni, meg ezt a történetet 2 napig kell mondani, mire megérti valaki. Még a bíró sem értette, legalábbis olyanokat kérdezett, h.. És egyáltalán: miért nem bizonyíthattam a követelés képteleségét? Minden papír ott volt nálam, és csak meg kellett volna néznie egy embernek, hogy a követelés röhejes!Még most sem akarom elhinni.Sajnos hülye voltam ezért fizetnék is, na de nem ennyit(mikor eladtam a faházat, átirattuk, semmi jel nem mutatott arra, hogy 7 év után követelés lesz,sőt, 0-ás számlát kaptam az ELMÜ-től,(a csekély használat csekkjeit anno kifizettem) így a csekkjeimet kidobáltam, pont azon a nyáron, mint mindent 7 év után, annyi helyem nincs, hogy plafonig álljanak ilyen régi iratok.Kifejezetten gyanus, hogy 2003-ban nem értesített''

m-agyarorszag 2007.12.03. 10:51:24

Bástya elvtárs: Jusztról annyit, hogy lakásmaffiás ügyemet simán dobták, mondva, hogy sok ilyen van, unalmas. Mondjuk ez lehet hogy érdekes nekik.... de a részemről mehetnek melegebb éghajlatra.

Bözsenéne 2007.12.03. 14:08:10

hát ez elég rossz hír, bár én is ettől félek. Ebben max az lehet a hír, hogy milliárdosunk benne van az első 100-ban, kérdés,hogy sok hasonló ügylet is gyarapíthatta? És itt már mindenbe bele kell nyugodni? Miért nincs jogom bizonyítani(itt vannak a napnál világosabb bizonyítékok, tanuk, minden), miért kell egy új pert indítani ellene, meg az ELMÜ ellen, amit aztán újra elvesztek, mert ügyvéd nélkül, egy milliárdos ügyvédjével szemben szerintetek kinek lehet esélye? Mindenesetre titokban nem fogom tartani, de a "nagyoknak" ez túl kis összeg, és nem is haláleset, bár éhségsztrájk, vagyonosodási vizsg., meg ilyen tanácsok is jönnek...ha-ha
Na mindegy, majd jön a végzés, persze fellebbezni fogok, azt meglátjuk...mit, és mennyi idő alatt tudok eladni...Bár inkább ledolgoznám, leülném...az hogy megy? 60 évesen épp ideje...

2007.12.03. 18:32:24

Bözsenéne 2007.12.03. 14:08:10

Nem látom ilyen kilátástalannak a helyzetet. Bizonyítani milliárdossal szemben nem neked kell, neki kell, ha akar valamit. Ügyvéd nélkül is lehet esélyed, persze nem árt nekiállni a jogszabályokat olvasni, meg összegyüjteni esetleg hasonló eseteket. Ha szerencséd van, és egy értelmes bírót fogsz ki, az biztosan figyelembe veszi, hogy nem vágod fejből a Pp-t. Fontos az, hogy maradj a témánál, ki az alperes, ki a felperes meg mi a kérdés az adott perben. A számla milliárdosnak szólt. Ő fizetett ezzel elismerte a tartozását Elmü felé. Ez szerintem semmiképpen sem jogosítja fel, hogy bárki mástól követelje az általa kifizetett összeget. Semmilyen erre utaló megállapodás közöttetek nem volt (pl. autókölcsönzők külön beleírják a szerződésbe, hogy kölcsönvevő fizeti az esetleges parkolási bírságot, autópályabírságot stb. ami tv. szerint az üzembentartót terheli mert csak így tudják továbbhárítani azt kölcsönvevőre). Milliárdos továbbá nem a te tartozásodat vásárolta meg, hanem a saját tartozását/nevére szóló szlát fizette ki. Milyen jogcímen követeli az összeget?

Bözsenéne 2007.12.04. 13:59:36

Zsír!Sajna már nekem kell perelni, mivel bíró elutasította, hogy bizonyíthassak, mondván, hogy az egy másik per(vagyis kártérítési pert kell ellene indítanom, az ELÉMÜ ellen meg jogtalan követelésért(8 hónap=bizonyíthatóan lakatlan faház=400000.-Vill.számla tippelés??? Addíg viszont megítélte a 400000.-Ft-ot, a követelés dupláját, ugye milliárdosunk ügyvédi, kamatbéli, és egyéb költségeivel együtt.
Sajnos ahogy nem tudtam ügyvédet fizetni(3. tárgyalásra)), bíró abban a pillanatban leállította a további bizonyítékaim bemutatását, és szakérttő kirendelését? így csak a negyedét tudtam az ELMÜ-vel visszafizettetni milliárdosunknak. Ezt a negyedéért elintézhettem volna per nélkül, ha akkor szól.(most inkább nem minősíteném)
A fószer azért követeli rajtam, így utólag, miután nélkülem kifizette, mert az órát nem tudtam átiratni a nevemre, így mossa kezeit. Csakhogy pont ő nem jött el, eltünt, és pont a fő gondom, hogy 20 évvel ezelőtt eszembe nem jutott volna sajna aláiratni vele az óraállást, de egyébként is mindkét félnek személyesen be kellett menni az átiratáshoz!!!!Bárcsak valaki emlékezne ere az időszakra(másképp mentek a dolgok), mert az ELMÜ persze, írásban, a bíróságnak "nem emlékszik", hogy ez volt a szabály.Igy meg azt mond amit akar.
Persze nem véletlen, hogy nem keresett meg 2003-ban, hogy megvárta míg perelik, hogy ő is perelhessen, ahol aztán én meg nem is bizonyíthatok??
Mindenesetre, ha küldik íz ítéletet, fellebbezni lehet, aztán meglátjuk. Hirtelen nincs ennyi pénzem, úgyhogy nem tudom mi van ilyenkor, mert ha el adom a lakásomat, az nem megy 15 nap alatt? Persze részletet lehet kérni, vagy vonja le a 26000.-Ft-os járadékomból, közben meg csak sikerül kátéríteni rajta.
üdv., és köszi azért

Bözsenéne 2008.04.15. 15:56:18

Andika25' Köszi a tippet, meg mindenkinek a segítséget. Most megjött a 2.foku Bíróság levele, újabb tárgyalás októberben, vagyis, talán lesz lehetőségem bizonyítani.Mivel 1. foku nem engedte, mondván, hogy milliárdosunk kifizette,"kár" érte, így fizessem ki én is, ha nem jogos, akkor is.Fellebbezésem fő tárgya az volt, hogy vajon miért fizette ki az én káromra, miért tartotta titokba 4 éveg,majd kamatokkal, költségekkel feldagasztva jelenik meg ekkora követeléssel, és miért nem hívott be a perébe a bíróság kifejezett javaslatára(hogy védekezhettem volona ELMÜ ellen, aki viszont azt mondja, semmiféle tarozást nem tart nyilván felém, így én nem perelhetem)
Szóval még mindíg kérdés: létezik e rendelet a mérésügyi Hív-tól miszerint, ha az óra nem volt hitelesítve 28 évig, akkor az ELMÜ egyáltalán nem követelhetett volna? Ha létezik, akkor rövidre lehetne zárni ezt a horrort.
üsv.Bözsnéne

Bözsenéne 2008.11.24. 21:49:55

Na gyerekek: ügyem ott tart, hogy milliárdosunk szó nélkül kifizette az ELMÜ bizonyíthatóan jogtalan követelését, így "kár érte", így első fokon fizessek. Azt fellebezek, hogy káromra fizette ki.
Most: kártérítési pert indítottam ellene, milyen esélyeim vannak? Kár: régi lakcímre küldetett követelőzés, majd végrehatás,bankjktitok megsértésének új módja, na meg az, hogy a milliárdoskánk 4 évig titokba tartotta a történterket, ELMÜ meg azt írja nem tartozom, így nem is perelhetem, milliárdosunk meg kamatostul követel?
Tehát, van valami ötlet, hogy 25 évvel ezelőtt valóban úgy történt a vill. óra átírás, hogy mindkét félnek be kellet menni, mert az ELMÜ erre "nem emlékszik"
ha tud erre valaki bizonyítást megköszönném.Meg az eddigieket is
Bözsenéne
süti beállítások módosítása