Kedves Zugügyvéd!
Sem jogász nem vagyok, sem érdekes ügyem nincs. Engem csak egy teoretikus kérdés érdekelne, most hogy megy a hercehurca a egyneműek regisztrált élettársi kapcsolatáról.
OK, egyneműek nem házasodhatnak. De mit mond a magyar jog a külföldön kötött ilyen házasságról? És mi van akkor, ha valaki orvosi módszerekkel nemet változtat miután megházasodott? A házasság felbomlik automatikusan? Nemváltoztatásnál a személyiben is megváltozik az ember neme? Le kell írni, hogy Kovács Gizi születetett Kovács Géza?
Laikus véleményem szerint annyi kérdést vet fel ez a lehetőség, amivel képtelen lépést tartani a jog.
Ha a kérdés érdektelen / nem ide való, kérlek írja meg, hogy hol tegyem fel.
Üdv:
AiO
Átoperált személyi
Ha a Zugügyvéd olvasók között netán van egy tranzszexuális ügyekkel is foglalkozó családjogász, szívesen vennénk a válaszokat az alábbi kérdésekre.
23 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr50238108
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2007.11.22. 13:47:03
Magas, szenvedélyektől mentes, jóképúnek mondott fiatalemberként sajnos nem tudom megmondani, hogy mi történik a transszexuális ügyféllel, mivel a Lipótmezőt bezárják év végén, annyi viszont bizonyos, hogy az illető a hivatali ügyintézés során megőrül.
2007.11.22. 14:03:12
OFF TOPIC: "...Néhány órás újszülöttet találtak szerda hajnalban Dunaújvárosban,...közben a mentősök és a Szent Pantaleon kórház szakszemélyzete Ősz Olíviának nevezett el, jól van..."
A sajtó sietett egy napon belül megsérteni a gyermek személyiségi jogait azzal, hogy névvel szerepelteti a cikkben. Lehet, hogy gyámhivatalnak perelnie kéne?
A sajtó sietett egy napon belül megsérteni a gyermek személyiségi jogait azzal, hogy névvel szerepelteti a cikkben. Lehet, hogy gyámhivatalnak perelnie kéne?
Almaspite 2007.11.22. 14:56:37
[OFF] Zsír! Szerinted amikor az RTL Klub bemutatta azt a XI. kerületi lakást, amelyikben 40 évnyi szemét volt felhalmozva, hogy a mentősök nem tudták kivinni hordágyon a tulajt, szerinted kértek engedélyt az intenzív osztályon pihenő öregúrtól? -Jó napot, még mielőtt bekötik az infúziót, hozzájárul, hogy bemutassuk, hogy Ön mekkora kuplerájban él? (Tök mindegy, hogy esetleg a tűzoltóság felvétele és ők adták át...) [/OFF]
VIC20 2007.11.22. 15:30:12
Na akkor, 1979. évi 13. tvr a nemzetközi magánjogról (Nmjtvr):
A házasság és érvényessége
37. § (1) A házasság érvényességének anyagi jogi feltételeit a házasulandóknak a házasságkötés idején fennálló közös személyes joga szerint kell elbírálni. Ha a házasulók személyes joga a házasságkötés idején különböző, a házasság csak akkor érvényes, ha ennek anyagi jogi feltételei mindkét házasuló személyes joga szerint megvannak.
(2) A házasságkötés érvényességének alaki kellékeire a házasságkötés helyén és idején hatályos jog irányadó.
(3)
(4) A házasságkötésre és érvényességére vonatkozó rendelkezéseket megfelelően alkalmazni kell a házasság létezése vagy nemlétezése megállapításának kérdésében is.
38. § (1) Ha nem magyar állampolgár kíván Magyarországon házasságot kötni, igazolnia kell, hogy a házasságkötésnek személyes joga szerint nincs akadálya. Az igazolás alól a közigazgatási hivatal indokolt esetben felmentést adhat.
(2) A házasságot Magyarországon nem lehet megkötni, ha a házasságkötésnek a magyar jog szerint elháríthatatlan akadálya van.
(3) Ha magyar állampolgár vagy Magyarországon lakó hontalan külföldön kíván házasságot kötni, a közigazgatási hivatal tanúsítja, hogy a házasságkötésnek a magyar jog szerint nincs akadálya.
(4) Ha magyar állampolgár lakóhelye külföldön van, a tanúsítványt a magyar külképviseleti hatóság állítja ki.
Asszem, ennyi.
A házasság és érvényessége
37. § (1) A házasság érvényességének anyagi jogi feltételeit a házasulandóknak a házasságkötés idején fennálló közös személyes joga szerint kell elbírálni. Ha a házasulók személyes joga a házasságkötés idején különböző, a házasság csak akkor érvényes, ha ennek anyagi jogi feltételei mindkét házasuló személyes joga szerint megvannak.
(2) A házasságkötés érvényességének alaki kellékeire a házasságkötés helyén és idején hatályos jog irányadó.
(3)
(4) A házasságkötésre és érvényességére vonatkozó rendelkezéseket megfelelően alkalmazni kell a házasság létezése vagy nemlétezése megállapításának kérdésében is.
38. § (1) Ha nem magyar állampolgár kíván Magyarországon házasságot kötni, igazolnia kell, hogy a házasságkötésnek személyes joga szerint nincs akadálya. Az igazolás alól a közigazgatási hivatal indokolt esetben felmentést adhat.
(2) A házasságot Magyarországon nem lehet megkötni, ha a házasságkötésnek a magyar jog szerint elháríthatatlan akadálya van.
(3) Ha magyar állampolgár vagy Magyarországon lakó hontalan külföldön kíván házasságot kötni, a közigazgatási hivatal tanúsítja, hogy a házasságkötésnek a magyar jog szerint nincs akadálya.
(4) Ha magyar állampolgár lakóhelye külföldön van, a tanúsítványt a magyar külképviseleti hatóság állítja ki.
Asszem, ennyi.
VIC20 2007.11.22. 15:31:21
Mármint egyelőre.
efi 2007.11.22. 17:52:33
OFF
zsir
Nahát szegény gyerek. Ebből aztán biztos tudni fogod 10 év múlva, hogy kiről van szó. Lassan a hírekben már egyetlen tulajdonnév se hangozhat el. Helyette: magas ember megverte a nem annyira magasat egy nagyváros egyik terén a valamelyik bolt előtt. Kép fele kép kitakarva, másik homályos, hangok fele eltorzítva, másik fele kisípolva. Infotartama: nulla. Nincs már messze. Sajnos.
Hasonló hülyeség: delikvens szemét kitakarják 0,2 mm fekete csíkkal. Emiatt: aki ismerte, ez alapján bőven megismeri, aki nem ismerte, az akkor se ismerné, ha premier plánba mutatnák.
ON
zsir
Nahát szegény gyerek. Ebből aztán biztos tudni fogod 10 év múlva, hogy kiről van szó. Lassan a hírekben már egyetlen tulajdonnév se hangozhat el. Helyette: magas ember megverte a nem annyira magasat egy nagyváros egyik terén a valamelyik bolt előtt. Kép fele kép kitakarva, másik homályos, hangok fele eltorzítva, másik fele kisípolva. Infotartama: nulla. Nincs már messze. Sajnos.
Hasonló hülyeség: delikvens szemét kitakarják 0,2 mm fekete csíkkal. Emiatt: aki ismerte, ez alapján bőven megismeri, aki nem ismerte, az akkor se ismerné, ha premier plánba mutatnák.
ON
efi 2007.11.22. 17:54:05
Ja mégse jó. 1 millió magas ember perel, mert azt hiszi a szomszéd, hogy esetleg ők voltak. Tiszta Amerika.
2007.11.23. 00:38:47
2007.11.22. 17:52:33
Azért gáz lenne, hogy mondjuk 26 évesen bemutatkozol valahol, valaki meg azt mondja: ismerős a név valahonnan, nem maga az akit a kuka mellett találtak?
A gyámügy helyében azért perelnék. Jól jön majd az az 1-2 milla a kisdednek a takarékban, ha felnő, meg ha a fenti helyzetben azt válaszolhatja: ja, én fingattam meg a sajtót egynaposan.
Azért gáz lenne, hogy mondjuk 26 évesen bemutatkozol valahol, valaki meg azt mondja: ismerős a név valahonnan, nem maga az akit a kuka mellett találtak?
A gyámügy helyében azért perelnék. Jól jön majd az az 1-2 milla a kisdednek a takarékban, ha felnő, meg ha a fenti helyzetben azt válaszolhatja: ja, én fingattam meg a sajtót egynaposan.
SzigMa 2007.11.23. 09:38:08
Ha jól emlékszem, és most csak azért sem nézem vissza, tilos a gyereknek olyan nevet adni, ami a talált voltára utal. Szóval oké, hogy nem lehet valaki később dr. iur. Lelenc Aladár, de azért én a gyámügy helyében jobban odafigyelnék, hogy azért ilyen Csütörtök Hajnalka meg hasonló nevek se legyenek. Oké, hogy a kórházi nővérkék olvadnak a boldogságtól, de miért nem lehet szerencsétlen gyerek egyszerűen Kovács János? Annak nem kell egész életében a nevével bíbelődnie. Aztán ha akarja, nagykorában Kukorica Jánosra vált és kész.
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.11.23. 10:05:31
Szerintem teljesen rendben van ez a név. Inkább az érdekelnie, hogy a születési anyakönyvi kivonaton mi lesz? Anyja neve: -- ?
Az eredeti kérdésekre nem nagyon jöttek válaszok.
Tehát akkor magyar ember Hollandiában se vehet el magyar embert. Na, de ha állampolgárságért folyamodik egy homo házaspár? Akkor nem kaphatják meg, vagy érvénytelenítik a házasságukat, vagy összeomlik a közigazgatás? Meg az átoperáltak személyi igazolványa is érdekelne. Csatolnia kell minden bizonyítványa mellé a névváltoztatási igazolást? Az mondjuk tiszta gáz.
Az eredeti kérdésekre nem nagyon jöttek válaszok.
Tehát akkor magyar ember Hollandiában se vehet el magyar embert. Na, de ha állampolgárságért folyamodik egy homo házaspár? Akkor nem kaphatják meg, vagy érvénytelenítik a házasságukat, vagy összeomlik a közigazgatás? Meg az átoperáltak személyi igazolványa is érdekelne. Csatolnia kell minden bizonyítványa mellé a névváltoztatási igazolást? Az mondjuk tiszta gáz.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.11.23. 11:00:50
"Nemváltoztatásnál a személyiben is megváltozik az ember neme? Le kell írni, hogy Kovács Gizi születetett Kovács Géza? "
Természetesen ilyenkor új személyit kapsz, ahogy a sima névváltoztatásnál is. Az eredeti név elvileg "elfelejtődik" és az többet nem bukkan fel, de nekem van nevet változtatott ismerősöm, és mondta hogy néha azért előjön, pl. ha az érettségi után változtattál nevet (vagy nemet), akkor az érettségi bizonyítványt nem írják át, illetve ha újat akarsz kérni akkor ott igazolnod kell, hogy te vagy az akit régen így hívtak, most meg emígy stb. stb.
Természetesen ilyenkor új személyit kapsz, ahogy a sima névváltoztatásnál is. Az eredeti név elvileg "elfelejtődik" és az többet nem bukkan fel, de nekem van nevet változtatott ismerősöm, és mondta hogy néha azért előjön, pl. ha az érettségi után változtattál nevet (vagy nemet), akkor az érettségi bizonyítványt nem írják át, illetve ha újat akarsz kérni akkor ott igazolnod kell, hogy te vagy az akit régen így hívtak, most meg emígy stb. stb.
SzigMa 2007.11.23. 11:28:01
Idézet, csak az érdekesség kedvéért: 58/2001. (XII. 7.) AB határozat
"Az Európai Emberi Jogi Egyezményhez (a továbbiakban: Egyezmény) kapcsolódó bírói gyakorlat az Egyezmény 8. Cikke (a magánszféra tisztelete) alá vonta a saját névhez való jogot. A Bíróság gyakorlata szerint azonban a 8. Cikk nem teremt jogot a névváltoztatáshoz. A Bíróság nem minősítette így az Egyezmény 8. Cikke megsértésének azt, hogy a finn panaszos részére a hatóságok nem engedélyezték vezetéknevének indok nélküli megváltoztatását (Eur. Court HR, Stjerna v. Finnland judgment of 25 November 1994, Series A.no.299-B), ugyanakkor az Egyezmény 14. Cikkében deklarált diszkrimináció-tilalom alapján a 8. Cikk megsértésében (magán- és családi élet védelme) elmarasztalta Svájcot, mert a panaszos számára a svájci hatóságok nem engedélyezték, hogy felesége családi nevével kiegészítse saját családi nevét, holott erre fordított esetben a svájci jog lehetőséget biztosít. (Eur.Court HR, Burgherz v. Switzerland judgment of 22. February 1994, Series A.no. 280-B).
A Bíróság gyakorlata szerint ugyanakkor a névváltoztatáshoz való jog a transzszexuálisok esetében elvezethet odáig, hogy követelhessék az anyakönyvben feltüntetett nevük megváltoztatását, s őket át is kell anyakönyvezni, éspedig nemcsak a nemük, de a nevük változása miatt is. Az állam tehát köteles nemük megváltozását - a névváltoztatással együtt - tudomásul venni. (Eur.Court HR, B.v. France judgment of 25 March 1992, Series, A.no. 232-C.)"
Nem mintha tudnám a megoldást, vagy akárcsak érdekelne is, de feltételezem, hogy házasság átoperálás miatt nem szűnhet meg, ugyanakkor átoperált az új neme szerint köthet házasságot. Nekem így tűnik logikusnak, tekintve, hogy a házasságot megszűntető taxatív okok között a Csjt. nem szerepelteti a nem megváltozását, és jogbiztonság is van a világon.
"Az Európai Emberi Jogi Egyezményhez (a továbbiakban: Egyezmény) kapcsolódó bírói gyakorlat az Egyezmény 8. Cikke (a magánszféra tisztelete) alá vonta a saját névhez való jogot. A Bíróság gyakorlata szerint azonban a 8. Cikk nem teremt jogot a névváltoztatáshoz. A Bíróság nem minősítette így az Egyezmény 8. Cikke megsértésének azt, hogy a finn panaszos részére a hatóságok nem engedélyezték vezetéknevének indok nélküli megváltoztatását (Eur. Court HR, Stjerna v. Finnland judgment of 25 November 1994, Series A.no.299-B), ugyanakkor az Egyezmény 14. Cikkében deklarált diszkrimináció-tilalom alapján a 8. Cikk megsértésében (magán- és családi élet védelme) elmarasztalta Svájcot, mert a panaszos számára a svájci hatóságok nem engedélyezték, hogy felesége családi nevével kiegészítse saját családi nevét, holott erre fordított esetben a svájci jog lehetőséget biztosít. (Eur.Court HR, Burgherz v. Switzerland judgment of 22. February 1994, Series A.no. 280-B).
A Bíróság gyakorlata szerint ugyanakkor a névváltoztatáshoz való jog a transzszexuálisok esetében elvezethet odáig, hogy követelhessék az anyakönyvben feltüntetett nevük megváltoztatását, s őket át is kell anyakönyvezni, éspedig nemcsak a nemük, de a nevük változása miatt is. Az állam tehát köteles nemük megváltozását - a névváltoztatással együtt - tudomásul venni. (Eur.Court HR, B.v. France judgment of 25 March 1992, Series, A.no. 232-C.)"
Nem mintha tudnám a megoldást, vagy akárcsak érdekelne is, de feltételezem, hogy házasság átoperálás miatt nem szűnhet meg, ugyanakkor átoperált az új neme szerint köthet házasságot. Nekem így tűnik logikusnak, tekintve, hogy a házasságot megszűntető taxatív okok között a Csjt. nem szerepelteti a nem megváltozását, és jogbiztonság is van a világon.
SzigMa 2007.11.23. 11:29:55
Ahmet, a válasz a kérdésedre: Csjt.
41. § (1) Ha a gyermek mindkét szülője ismeretlen, születése után nyomban, ha pedig apjának kiléte nem állapítható meg, az anya kérelmére bármikor, egyébként pedig a gyermek harmadik életévének betöltése után hivatalból kell intézkedni az iránt, hogy a születési anyakönyvbe a gyermek szülőiként, illetőleg apjaként képzelt személyt jegyezzenek be. Az intézkedésre a gyámhatóság hivatott.
41. § (1) Ha a gyermek mindkét szülője ismeretlen, születése után nyomban, ha pedig apjának kiléte nem állapítható meg, az anya kérelmére bármikor, egyébként pedig a gyermek harmadik életévének betöltése után hivatalból kell intézkedni az iránt, hogy a születési anyakönyvbe a gyermek szülőiként, illetőleg apjaként képzelt személyt jegyezzenek be. Az intézkedésre a gyámhatóság hivatott.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.11.23. 11:33:39
Megnéztem a tsonline.uw.hu -t, de nem találtam konkrétan leírva a választ...
De szerintem a TS a nem- és névváltoztatás után teljes jogú nővé válik: (nyilván) átírják az anyakönyvi kivonatot, a személyi száma kettes lesz, a kórházban a női részlegbe kerül, katonának nem hívják be (ha lenne még sorozás) stb. stb.
De szerintem a TS a nem- és névváltoztatás után teljes jogú nővé válik: (nyilván) átírják az anyakönyvi kivonatot, a személyi száma kettes lesz, a kórházban a női részlegbe kerül, katonának nem hívják be (ha lenne még sorozás) stb. stb.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.11.23. 11:55:18
"Ha jól emlékszem, és most csak azért sem nézem vissza, tilos a gyereknek olyan nevet adni, ami a talált voltára utal."
A Vadangyalban volt, hogy őt Milagros Espositonak hívták, vagyis konkrétan 'Lelenc Csodácska'-nak :)
A Vadangyalban volt, hogy őt Milagros Espositonak hívták, vagyis konkrétan 'Lelenc Csodácska'-nak :)
efi 2007.11.23. 16:59:52
De az csak filmtrükk.
Zsirral meg majd 26 év múlva visszatérünk arra, hogy tudja-e, hogy ki az az Ősz Olívia...
Zsirral meg majd 26 év múlva visszatérünk arra, hogy tudja-e, hogy ki az az Ősz Olívia...
2007.11.23. 18:29:34
efi 2007.11.23. 16:59:52
"...26 év múlva visszatérünk arra, hogy tudja-e, hogy ki az az Ősz Olívia..."
26 év múlva már az is jó lesz ha tudom, hogy én ki vagyok...Ha még ugyanaz leszek egyáltalán...Manapság ki mondja meg, hogy nem leszek -e tíz év múlva Vanessza 20 év múlva meg Botond?
"...26 év múlva visszatérünk arra, hogy tudja-e, hogy ki az az Ősz Olívia..."
26 év múlva már az is jó lesz ha tudom, hogy én ki vagyok...Ha még ugyanaz leszek egyáltalán...Manapság ki mondja meg, hogy nem leszek -e tíz év múlva Vanessza 20 év múlva meg Botond?
bmeli 2007.11.23. 18:35:13
Nekünk volt egy nőből vérfira nemet váltó ügyfelünk.
Alig tudtuk nyilvántartani a "rendszerben", mivel a nemekhez mindenféle jogosultsági feltételek tartoznak. Például a nyugdíj megállapításnál a nőkre kedvezőbb feltételek vonatkoznak, és ő így szerzett jogot.
Alig tudtuk nyilvántartani a "rendszerben", mivel a nemekhez mindenféle jogosultsági feltételek tartoznak. Például a nyugdíj megállapításnál a nőkre kedvezőbb feltételek vonatkoznak, és ő így szerzett jogot.
Boyxboy 2007.11.27. 13:10:07
Arra kíváncsi vagyok, de tényleg, hogy magyar állampolgár férfi létemre Spanyolországban, Kanadában, Hollandiában vagy Dél-Afrikában (egy országot kifelejtettem) köthetek-e házasságot ottani állampolgár férfival. Vagy az adott állam először megkérdezi a magyar államot, hogy lehet-e, és a magyar állam pedig bemutatja a fityiszt? (A korlátolt poénokat tessék egy másik blogban elsütni!)
Mert ugye az is nagyon érdekes, amikor az arab férfiak eljönnek Magyarországra az összes feleségükkel, és az összes asszonyt férjezettnek tekintik.
Mert ugye az is nagyon érdekes, amikor az arab férfiak eljönnek Magyarországra az összes feleségükkel, és az összes asszonyt férjezettnek tekintik.
SzigMa 2007.11.27. 14:16:47
Boyxboy:
A kulcsszó az, hogy a magyar jog szerint a házasság feltételeit a személyek személyes joga dönti el. A magyarnak eleget kell tennie a magyar jog szerinti feltételeknek, tehát:
Nemzetktözi magánjogi tvr:
38. §(3) Ha magyar állampolgár vagy Magyarországon lakó hontalan külföldön kíván házasságot kötni, a közigazgatási hivatal tanúsítja, hogy a házasságkötésnek a magyar jog szerint nincs akadálya.
(4) Ha magyar állampolgár lakóhelye külföldön van, a tanúsítványt a magyar külképviseleti hatóság állítja ki.
Persze mindez feltételezi azt, hogy a házasságkötés helyszíne szerinti államot ez érdekli. Ha ott más a szabály, akkor lehet, hogy a pap, törzsfőnök, anyakönyvvezető, kapitány, kovács stb. simán összead titeket, de ez nem mentesít az alól, hogyha valami szabálytalanságot követsz el magyar jog szerint (pl: csak 13 éves vagy), akkor itthon nem ismerik el érvényesnek a házasságod.
Araboknál elismerik, mert nekik más a személyes joguk, tehát nem érinti őket az a magyar szabály, hogy érvényesen csak egy házasságod lehet.
A kulcsszó az, hogy a magyar jog szerint a házasság feltételeit a személyek személyes joga dönti el. A magyarnak eleget kell tennie a magyar jog szerinti feltételeknek, tehát:
Nemzetktözi magánjogi tvr:
38. §(3) Ha magyar állampolgár vagy Magyarországon lakó hontalan külföldön kíván házasságot kötni, a közigazgatási hivatal tanúsítja, hogy a házasságkötésnek a magyar jog szerint nincs akadálya.
(4) Ha magyar állampolgár lakóhelye külföldön van, a tanúsítványt a magyar külképviseleti hatóság állítja ki.
Persze mindez feltételezi azt, hogy a házasságkötés helyszíne szerinti államot ez érdekli. Ha ott más a szabály, akkor lehet, hogy a pap, törzsfőnök, anyakönyvvezető, kapitány, kovács stb. simán összead titeket, de ez nem mentesít az alól, hogyha valami szabálytalanságot követsz el magyar jog szerint (pl: csak 13 éves vagy), akkor itthon nem ismerik el érvényesnek a házasságod.
Araboknál elismerik, mert nekik más a személyes joguk, tehát nem érinti őket az a magyar szabály, hogy érvényesen csak egy házasságod lehet.
SzigMa 2007.11.27. 14:18:52
bocs, a lényeget kifelejtettem, de azt hiszem érthető: A magyar hatóság azt igazolja, hogy köthetsz házasságot, arról nem szól az igazolás, hogy nővel vagy férfival, de mivel a magyar jog szerint a házasság férfi+nő, ezért bármit csinálsz kint, itthon nem számít.
Boyxboy 2007.11.27. 14:48:53
SzigMa: Köszi! Én is úgy okoskodtam, hogy a magyar állam csak arról nyilatkozhat, hogy jogosult vagyok-e házasságot kötni vagy sem, de a házasságkötés szabályait az adott országban nem veheti figyelembe, tehát nem attól függően dönt, hogy milyen házasság megkötése céljából kell nyilatkoznia.
Azt hiszem, akkor még sincs hiba a tervben. Mivel a házasságkötéssel megkapom a külföldi állampolgárságot, mondjuk kanadait, kettős állampolgárként Magyarországon kívül házasnak fogok számítani.
Magyarországon akkor még nem. De ha sikerül elérnem, hogy Savanyú Józsi bácsi elbocsásson a magyar állampolgárság kötelékéből, még azt is megérhetem. És ugyebár az elbocsátás egyik feltétele, hogy legyen egy másik állampolgárságom, sőt a kettős állampolgárságot a magyar jog is kerülni rendeli, (Vagy ez már nem így van?) azaz csak mondvacsinált oka lehet, hogy nem tudok megszabadulni innen.
Azt hiszem, akkor még sincs hiba a tervben. Mivel a házasságkötéssel megkapom a külföldi állampolgárságot, mondjuk kanadait, kettős állampolgárként Magyarországon kívül házasnak fogok számítani.
Magyarországon akkor még nem. De ha sikerül elérnem, hogy Savanyú Józsi bácsi elbocsásson a magyar állampolgárság kötelékéből, még azt is megérhetem. És ugyebár az elbocsátás egyik feltétele, hogy legyen egy másik állampolgárságom, sőt a kettős állampolgárságot a magyar jog is kerülni rendeli, (Vagy ez már nem így van?) azaz csak mondvacsinált oka lehet, hogy nem tudok megszabadulni innen.
SzigMa 2007.11.27. 16:17:36
A magyar jog nem kerüli a kettős állampolgárságot, csak azt nem engedi, hogy hontalan legyél.
A házasság alaki kellékeire (értsd: milyen adminisztratív módon kell megkötni) pedig valóban a házasságkötés helye szerinti jog az irányadó.
A házasság alaki kellékeire (értsd: milyen adminisztratív módon kell megkötni) pedig valóban a házasságkötés helye szerinti jog az irányadó.
Utolsó kommentek