Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Teljesen szabályos előszerződés

2007. október 15. - zugügyvéd
Címkék: szerződés

Vannak helyzetek, amikor a Zugügyvéd nem nagyon tud mit hozzátenni egy ügyhöz, legfeljebb okulásul közzéteszi. A következő történet páldául ilyen: tanmese arról, hogyan ne vegyünk semmiképp autót. Még ha van egy teljesen szabályos előszerződés is.


Szia Zugügyvéd!


Szeretném kikérni a véleményedet egy autó adás-vétellel kapcsolatos
ügyben. A sztori hosszúságáért előre is elnézésedet kérem.
Történt kb. 2003 év végén, hogy szerettem volna venni egy autót. Egy
akkori kollégám pont el akarta adni a sajátját, ezért hosszas
gondolkodás, rábeszélés után sikerült megegyeznünk, hogy az ő autójára
esik a választásom.

Írtunk egy elvileg teljesen szabályos adás-vételi
előszerződést, amiben rögzítettük az autó adatait, meg a szokásos
adatokat és hogy a teljes összeget átadtam, de az átírás csak 2003
februárjában les, mivel ugye említettem, hogy a kollégám volt, ezért
valamennyire magyarázható volt akkor a bizalom. (első kérdés, hogy ez
mennyire szabályos két tanú aláírásával, ügyvéd nélkül?). Az hozzá
tartozik a sztorihoz, hogy az autó lízinges volt, de a srác ígérte, hogy
kifizeti a kapott pénzből.

Innentől az autót én használtam és minden költségét én álltam, casco,
kgfb, esetleges szervíz, tehát végül is elméleti tulajdonosként
viselkedtem, bár a forgalmi még a srác nevén volt.

Ezután elérkezett a következő év februárja, amikor is át kellett volna
íratni a nevemre, de ez sajnos nem történt meg. Ennek különböző okai
vannak, hosszú lenne mindet kifejteni (volt egy kisebb törés, ezért a
biztosítás miatt nem akartuk; napi kapcsolatban voltunk a sráccal, mivel
a kollégám volt, ezért naivan megbíztam benne ennyire...), a lényeg az,
hogy az átírás nem történt meg...

2 évig nem is volt semmi gond, csak annyi, hogy a srác közben elhagyta a
céget ahol együtt dolgoztunk. Innentől kezdve szinte csak telefonon
tudtam vele beszélni, ha éppen elértem. Több szóbeli ígéretet kaptam az
átírásra, de mindig meghiúsult valamiért miatta.

2005.december 25.én reggel jött a csapás, rendőrök állták körbe az
autót, kiderült, hogy körözik, mert a lízing cégnél lejárt tartozás van
1 millió Ft körül... örültem, hívom a srácot, persze nem veszi fel.
Tudtam, hol laknak a szülei ezért kimentem még aznap hozzájuk. Ők nem
tudtak semmit, azt hitték már régen rendezve volt ez az ügy, kiderült,
hogy mások is jártak már náluk a fiúkat keresve, akiknek kisebb nagyobb
összegekkel tartozik. Nekik sikerült valahogy elérniük és akkor
megbeszéltük, hogy mindenképpen lépni fog ez ügyben együtt bemegyünk a
lízing céghez ünnepek után és megbeszéljük a további részleteket.
Sikerült is találkozni vele és elmenni a céghez, ahol mondták, hogy
semmi gond nincs az autó benn van egy telepen, a tartozás kiegyenlítése
után el lehet vinni.

Ennél a pontnál csak az az egy hiba volt, és ez magyarázza, ha nagyon
hülyének néztek :-), hogy az eredeti adás-vételi előszerződést nem
találtam meg, mert költözéskor valahogy elkeveredett. Ebből kifolyólag
jogi lépéseken nem gondolkodhattam, mert ugye mivel bizonyítom, hogy én
már pénzt adtam ezért az autóért... Ezért továbbra is kénytelen voltam
elhinni, amiket a saját anyja előtt ígért. Ez hiba volt belátom.
Persze az ígéretek elszálltak, az autót közben értékesítette a lízing
cég, tehát én már sohasem fogom viszontlátni. Azóta volt minden szóbeli
megállapodás a pénz visszafizetésére, részletekben is akár, de a mai
napig 1 Ft-ot sem láttam sajnos.

Amiért mégis leírtam ezt a levelet, és a tanácsodat kérem, az az, hogy
nemrég megtaláltam az előszerződést, amit mindketten aláírtunk. Kérdés,
hogy ennyi idő után kezdhetek -e valamit ezzel, van e esélyem, hogy
bármi változást elérjek?
Tudom, hogy az alap reakciótok, hogy aki ilyen hülye az megérdemli,
ezzel tisztában is vagyok, de ha tudtok bármilyen értelmes tanácsot adni
ügyemben, akkor azt nagyon szépen megköszönném.
Üdvözlettel, VZ

15 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr81197201

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Magyar Beteg 2007.12.30. 10:02:27

Te megkötötted már a kötelezőt?31-én jár le a gépjárművek kötelező biztosításának megkötésére. Szóval még egy nap van, vagy már csak pár óra és dönteni kell, ne hagyd az utolsó pillanatra mert lebetegíthet, kiakadsz, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LiBerti 2007.10.15. 19:26:15

Már a régi görögök is megmondták: az üzletben nincs barátság... Amúgy részvétem.

Secnir 2007.10.15. 19:34:54

nem vagyok ügyvéd de részemről most látnám az esélyét, hogy a pénzed (valószínűleg kamatostul) visszakapd. Persze a kamatokat nem tudod a mai napig felszámíttatni, hanem csak addig a napig, amíg az autót a lízingcég el nem adta, hoszen onnantól nem tudott megvalósulni a szerződés - ergo az előszerződés okafogyott lett. Mivel nem tartotta be az előszerződésben tartottakat, ezért pénz visza. Ha tudsz számlát felmutatni a két időpont közöttről (amikortól kellett volna hogy ténylegesen átírja - tól egészen a lízingcég eladásáig 2004.02-2005.12), amit az autóra költöttél, az is véleményem szerint behajtható. Laikusként (eh, aki sokat jár ügyvédhez az még nem lesz az) ezt gondolom.
a másik gondolatom az már a velemszületett paranoiáé: ha valaki el akar adni egy autót, de kitalál mindefélét, nos az nem akarja eladni. előszerződésbe, kölcsönadásba, üzembentartóiba még testvérnek sem, nemhogy "kollégának"....

Liberté_73 2007.10.15. 19:53:59

Szása barátom nagyon hatékonyan rendezi az ilyen ügyeket. Megadjam a számát?

2007.10.15. 21:20:10

Ha valami komoly formai hiba nincs, akkor vissza lehet követelni a vételárat kamatostól (kamat egész addig a napig amig meg nem adja. Kérdés inlább az, hogy van -e valamilyen lefoglalható vagyon az illető nevén. Sajnos nem valószinű. Egy fizetési meghagyást még akkor is megér, hátha néhány év múlva rá lehet csapni valamire.

2007.10.15. 21:23:02

Persze ha hajlandó elismerni irásban a tartozást, és megállapodni a visszafizetésről akkor lehet, hogy közjegyző is elég. Mindenképpen közhiteles irat kell a tartozásról, hogy meg lehessen inditani a végrehajtást, amikor esetleg érdemes.

d_zs (törölt) 2007.10.16. 09:04:43

Ddddaadaaddaaddog aaaaz ujujujujujujam

vernarancs 2007.10.16. 09:14:08

Utolag persze konnyu okosnak lenni, de a lizinges autokat igy nem szabad adni-venni. Ezt ugy kell csinalni, hogy a vevo szepen elbattyog az eladoval a lizingceghez es nekik adja oda a penzt nem az eladonak. Szerintem az nagyon necces, hogy az adasveteli alairasa utan nem irtad at az autot. Elvileg 15 napon belul koteles vagy atirni, ha a tulajdoni helyzetben valtozas all be. Marpedig te megvetted az autot es hasznaltad is (minimum egy uzembentartoi bejegyzes kellett volna szerintem).

GATTI 2007.10.16. 10:08:36

vernarancs,
üzembentartói bejegyzés nem lehetséges, hiszen az már az "eladó" aki szerepel a forgalmiban, hitel-lízing bírálat után. Szerintem az első verzió az életképes.

vernarancs 2007.10.16. 10:45:06

GATTI 2007.10.16. 10:08:36

Nekem eddig 1 lizingelt (inkabb finanszirozott mert nem igazi lizing volt) autom volt es ott en a tulaj voltam. Szerintem oda meg be lehet iratni egy uzembentartot. Annyi volt csak a finaszirozo koze az autohoz, hogy a torzskonyv naluk volt meg a bisztositas kedvezmenyezettje is ok voltak. Persze tudni kene, hogy ez tenyleg lizingelt volt vagy csak finanszirozott mert nem ugyan az. Mindenesetre en ezt biztos nem csinaltam volna igy. Amikor eladtam az autot akkor mashogy nem is lett volna hajlando az en vevom se atadni a zsetont csak ugy, hogy egybol a banki hitelt egyenlitettuk belole. A maradekot meg a kezembe nyomta.

FöGyuri 2007.10.16. 11:59:25

Talán jól jöhet még:

1) Lízing: a tulajdonos a lízingcég. Az autó törzskönyve a lízingcégnél van, a forgalmiban is ő szerepel tulajdonosként.

2) Hitel: a tulajdonos a hitelfelvevő, a forgalmiban is ő van bejegyezve. A törzskönyvet - jó esetben - a hitelező (aki akár egy lízingcég is lehet) magánál tartja, nehogy eladják a hitellel terhelt autót, így kivonva a fedezetet a hitel alól.

Az esetünkben ez valószínűleg nem lízing, hanem hitel volt.

GATTI 2007.10.16. 13:15:47

Ebben az esetben (hitel) az üzembentartónak is át kell esnie egy hitelbírálaton, amennyiben az pozitív akkor kerülhet be a forgalmiba. Az üzembentartó erkölcsi és anyagi felelőséget vállal az eszközért.

guy 2007.10.18. 14:13:04

Szerintem, mivel nem kötöttetek végleges szerződést, csak előszerződést, ami a végleges szerződés megkötése nélkül megszűnt,annak ellenére is, hogy szóban megállpodtatok a végleges szerződés megkötésének halasztásában, hiszen azt csak írásban tehettétek volna meg, így visszakövetelheted a pénzed kamatostul. Be kell nyújtani egy keresetlevelet az illető ellen, majd ha nem találták, akkor a bíróságnál ügygondnokot kérni. Ha a háztartásodban élők összkeresete egy emberre vetítve nem éri el a mindenkori nyugdíjminimumot, akkor akár még költségmentesen is perelhetsz, magyarán nem kerül semmibe. Kérdés, hogy az illetőnek van-e valami vegyona, mert ha nincs, akkor úgysem fizet és nincs miből végrehajtani.

wishegrad 2007.10.18. 19:38:10

hát nem tudom, lehet, hogy visszakapod a vételárat,
de az autót használtad egy ideig, a másik fél tehát szerintem használati díjat kérhet(ne).
süti beállítások módosítása