Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Bizonytalan cégeljárás

2007. október 04. - zugügyvéd
Címkék: cégeljárás

Sajnos az alábbi levélben írtakat a Zugügyvéd is csak meg tudja erősíteni, és szintén kíváncsi a kollégák tapasztalataira.

Szia Zugügyvéd,

Nem tudom a többi kolléga hogy van vele, de a 3-adik elutasítást és hiánypótlást kapom vissza a szeptember 1-i GT. módosítás óta, amit az egyik cégbíró elutasít, a másik simán elfogadja. Van aki előre kéri a törzstőke befizetéséről szóló igazolást a Kft-nél, van aki nem, de olyannal is találkoztam, hogy az ügyvéd által elkészített aláírási címpéldányt sem fogadta el. Egyébként a bankok meg letojják az új címpéldányiokat, zavargásszák az ügyfeleket a közjegyzőhöz. Hihetetlen, nem győzök magyarázkodni az ügyfeleknek. A cégbírókat nem készítik fel a változásokra?

 

T.

23 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr54185712

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Http://Sban.Evoplain.De/Index.Php?Mod=Users 2018.01.24. 12:40:44

Orbán beáldozza a jövő nemzedéket? - A nap izéje

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2007.10.04. 14:55:24

Ez a nagy magyar valóság. És ide akarunk mi e-cégeljárást.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.10.04. 15:05:31

Eleve nem értem, hogy mi a pék....ra jó a friss aláírási címpéldány, ha mellé úgyis kell a cégkivonat, amiben rögzítve van, hogy jogosult-e az illető képviselni a céget. Azt se értem, hogy mi a fenének a közjegyző által hitelesített cégkivonat, ha ő is egy neten elérhető adatbázisból nyomtatja ki. Miért nem hozzáférhető ez bárkinek? Aztán akkor elég lenne csinálni egy (sok) aláírási címpéldányt egyszer.
A cégek (ha sikerül megalakulniuk) meg hordhatják talicskával a pénzt a közjegyzőhöz. (Ha sok közbeszerzési pályázaton vesz részt egy cég, akkor jó eséllyel havi egy milla lehet a közjegyzői költség. Tudom, ez egy nagy cégnél semmi, de hát sok kis semmi... Meg hát ez évi 10-12 milla, ami a közjegyzőnek nem teszi ki egy heti munkaidejét. Irreálisnak érzem.)

Denny Crane 2007.10.04. 15:26:34

Oké. És az szerintetek feltűnt bárkinek is (és itt most nem csak a cégbírók, hanem egyáltalán, a módosító tv. szerkesztői is számítanak), hogy a módosított Ctv. mellékletéből (ahol felsorolják, mik is a kötelező mellékletek a bejegyzésnél) kimaradt az aláírási címpéldány? Az indokolásban meg benne van. Na akkor most mi is? Mert az indokolás nem jogszabály, a jogszabályban nincs benne, a cégbíró meg tutira kéri. Egyszer úúúúúgy megfellebbeznék egy ilyet - csak egy régi Pesti Ügyvédes cikk (meg a tapasztalat) alapján úgyis tudom, hogy tökmindegy.

Kein Respekt 2007.10.04. 15:27:01

Gyanús, nagyon gyanús az egész! PL. az is, hogy az egyszerűsített cégeljárás mennyivel olcsóbb, mint a "rendes", és még a közzététel is ingyenes. Ráadásul működik - legalábbis a törvény szerint - papíralapú beadásnál is. Szóval gyanús! :-)
Amúgy van némi belső információm a "szervek" jogszabály-felkészítéséből. Nos, ne legyenek túl nagy illúzióitok ezzel kapcsolatban! :-(

2007.10.04. 15:32:16

Nagyjából ezt kifogásoltam az elektronikus eljáráshoz írt kommentjeimben. Először meg kellett volna tisztítani az egészet az értelmetlen bürokráciától.

Virág et: Az elektronikus eljárás pont ezen kíván segíteni. Sajnos nem merték megvágni az iratgyártást és így egy kicsit öszvérmegoldás született. A technológia meg kimondott szégyen. De ez nem a modernizáció baja.

Mr. Blitz (törölt) 2007.10.04. 15:44:56

Kein Respekt: de az egyszerűsített már most is csak elektronikusan megy, nem?

Rozsgyi 2007.10.04. 15:50:40

Látszik, hogy elég sok kavar van a fejekben a módosítról, ami nem a gyakorló kollégák hibája, inkább a törvényé...

Ügyvédi aláírás mintát kizárólag cégbejegyzési (változásbejegyzési eljárásban lehet felhasználni. Többet nem is lehet készíteni, jogos, hogy a bankok nem foadják el (mondjuk az is megér egy misét, hogy nem lett volna-e egyszerűbb a saéáta törvényben a banki törvényt is módosítani? Persze a közjegyzők elestek volna némi pénzmagtól...)

Az egyszerűsített cégeljárást kizárólag elektronikusan lehet igénybe venni! De ez nem a cégtörvényből, hanem a módosító törvény hatálybaléptető rendelkezéseiből derül ki! Olyan nehéz lett volna egy "kizárólag elektronikusan" toldatot a törvénybe beletenni? Ezentul az alaptörvényeinket majd csak mindig a módosító törvényekkel együtt lehet értelmezni? (Erre utal az is, hogy a törvényben egyszerűsítettnél már 1 óra elintézési határidő szerepel, de a módosítás hatlyba léptető rendelkezései közül kiderül, hogy 2008. június 30-ig ez nem egy óra, hanem két nap.)


Nesze neked jogbiztonság! Az érdekes ebben az, hogy tavaly még a törvényhozók bátorították a kis cégeket, hogy használjanak szerződésmintát, de szept. 1-től már csak elektronikusan lehet szerződésmintát benyújtani. Most alakulhatnak vissza szegények, ha nincs e-szignós ügyvédjük. Gratulálok!

A bejegyzés illetéket valóban levitték 15 .000.-re, de a változásit meg felemelték ugyanennyire + átalakulásnál, minősített töbségű befolyásszerzésnél (!) 50.000. Ki van ez találva...

Dániel Zoltán 2007.10.04. 16:12:18

Rozsgyi: miért gondold, hogy az iratminta alapján készült létesítő okirat csak elektronikusan nyújtható be? Pláne, hogy vissza kellene alakulnia az iratminta alapján alkult cégnek? Attól, hogy a korábban használt iratminta, már nem a Ctv. szerinti iratminta, a létesítő okirat még érvényes marad.

Virág et.: látod, az e-cégeljárás legalább működik...

Egyébként nem újdonság, hogy kis országuunkban ahány cégbíró, annyi cégtörvény és gt.

Dániel Zoltán 2007.10.04. 16:15:31

Egyébként meg mit váunk anyagi jogi kérdésekben, ha egy primitív eljárási jogszabályt sem sikerül normálisan megalkotni, meg alkalmazni...

Rozsgyi 2007.10.04. 16:38:53

Dániel Z.

Vegyük ketté, mert kicsit összemostam.

1. Egyszerűsített cégeljárás csak elektronikusan nyújtható be.

A 20078 évi LXI. tv (a"saláta") hatálybaléptető 28. § (5) bek. szerint:

"E törvény 20. §-a, a Ctv. 50. §-a (2) bekezdése első mondatának e törvény 21. §-ával megállapított rendelkezései azzal lépnek hatályba, hogy a bejegyzési (változásbejegyzési) kérelmet elektronikus úton kell benyújtani."

2. Minta használata esetén a változást csak elektronikusan lehet benyújtani.

Ez a gyakorlatban azért van így (legalább is Pesten), mert ha a "minta" szó szerepel a társasági szerződésen (mindegy, hogy a kérelmen direkt nem ikszelted be), akkor a cégbíróság azzal veszi be, hogy mintaként két nap alatt kell elbírálnia. Mivel a fenti rendelkezés alapján nem elktronikusan nyújtottad be, ezért csont nékül elutasítják, és bukod az illetéket (Ctv. 50. § (2) bek.).

Az egész érvelés szerintem kétséges, de nem volt kedvem cégbírókkal vitatkozni, azzal csak lassítottam volna az ügyet.

Látom már van e-szignód. Én is megrendeltem, de jobban csipkedtem vona magam, ha nem sunnyogják el, hogy a változás összes kedvezménye csak elektonikusan benyújtott kérelmekre igaz...

Rozsgyi 2007.10.04. 16:43:48

Ja, még annyi, hogy a Ctv. 52. § (2) bek. alapján a szerződésmintát az egyszerűsített cégeljárás szerint kell elbírálni.

Tehát, csak elektronikusan nyújtható be.

2007.10.04. 17:22:48

merras.sfblogs.net/2007/artisjus-szerzoket-rablo-egyesulet.scifi
na ez lenne az, amit érdemes boncolgatni. pörögne az ilyen bejegyzés. kőkemény mainstream, nem ilyen langymeleg téma.

Dániel Zoltán 2007.10.04. 17:54:02

Rozsgyi, agyrém, de igazad van! Annyira örömködtem, hogy az e-cégeljárás zökkenőmentesen zajlik, hogy nem is vettem észre mennyire gázos a jogszabály. Nem hiszem el, hogy ezt így akarták szabályozni! Szerintem ez inkább valami jogszabályszerkesztési hiba. (Annak viszont súlyos lenne.)

nikii 2007.10.04. 18:30:51

Cípéldányt úgy kell csinálni, hogy lefénymásolod és benyújtod a közjegyzőnek hitelesítésre. A töredékéből kijön. Mikor először mész, akkor is elég egyet csinálni, a második már lehet másolat.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2007.10.05. 00:56:13

Rovid kisse offtopik komment:
Egy naaagy kulorszag egyetemen diakoknak eloadast tart egy meghivott eloado arrol, hogy hogy all a global business, milyen cegnek hova kell terjeszkedni (eleg meno tanacsado a temaban az illeto) Elmondja, hogy "Central and Eastern Europe is a hot area to do business" majd elmondja hogy ez alatt Pragat vagy Ausztriat kell erteni, utobbit azert, mert egy "fully developed country"
Eloszor fel akartam nyujtani a kezem, hogy what about Budapest? De aztan nem tettem. Bevillant pontosan a cegeljaras, konkretan a Nador utca, ahol a legesszerubben mukodo intezmeny a kinai etterem...
Arra miert nem gondol senki, hogy abban a korban, amikor (legalabbis itt) egy honapra kiberelhetek egy Rolls-Royce-t, ceget alapithatok, reszvenyeket vasarolhatok satobbi; addig otthon meg minden kis szarsagert legalabb a ceginfo szolgalattol legalabb az olcsobbik fajta kivonatot meg kell venni 3000 (azota emeltek?) forintert, es sehol nincs benne semmilyen torvenyben, hogy pl a hivatalok, ahol evi milliardos tetelekben IT-fejlesztenek, hivatalbol tudomassal birnak a ceg letezeserol es nyilvanos adatairol?
Az hogy itthon egyszeru emberek Bt-i szivnak, az "legfeljebb" par szaz kollega kenyerkerestet befolyasolja hatranyosan. De, amikor egy nagy ceg nem tudja magat bejegyeztetni, es inkabb elmegy oda, ahol par nap alatt cakk-pakk mindent megcsinalnak? Az amerikai ahhoz van szokva, hogy a ceget ebed utan megalapitjak, es haromra mar lehet mas programot csinalni, mert be van jegyezve...

Sanyi 2007.10.06. 00:19:07

Ebben Professor Pizkának nagyon igaza van. Én egy céget alapítottam ott eddig, volt vagy tíz perc, beleértve az adószámot és adóregisztrációt. Előzetesen saját magam interneten megadtam minden adatot egy formon, bementem időpontra, ellenőrizték az iratokat (jogosítvány, SSN igazolás), kinyomtattak, aláírtuk, pecsételtek és elzavartak, hogy kész. Egy darabig nem hittem el. Álltam az ügyfélváróban, nézegettem a papírokat és csodálkoztam.

Legfelsőbb Íróság 2007.10.07. 08:25:05

Miért csodálkozol,kolléga? Ez így van már sok-sok éve.. :( De senkit nem érdekel.. :o( Az ügyvéd "küzdjön és bízva bízzon"- a bíró jóindulatában... Miért nem teszik ezt szóvá a menő ügyvédek?Vagy nekik ilyen gondjuk nincsen?! Vagy félnek valamitől?

Mille38 2007.10.07. 19:16:28

Jól össze lettem zavarva. EGy tanácsot szeretnék kérni ezek után: ha most a cégemnek egyetlen aláírási címpéldánya sincs eredetiben (mert legutóbb sajna elkavarták egy ügyintézésnél), akkor mi a menete annak, hogy legyen ilyen? Ügyvéd vagy közjegyző? Kb. mennyibe kerül? És érdemes-e csak úgy most kiváltani, ha van időm, vagy pedig várjam meg, mikor tényleg kell, mert mondjuk lejár valami érvényességi határidő?
Nagyon köszönök minden választ! S38

nikii 2007.10.07. 20:01:00

Ügyvéd vagy közjegyző? Erre nem tudok pontosan válaszolni. Amit kérnek.

Kb. mennyibe kerül? Közjegyzőnél valami 3000 Ft, aztán a hiteles másolat már ezer alatt.

És érdemes-e csak úgy most kiváltani? Nem kell, ha nem kell. Te tudod, milyen hamar szokott kelleni. Én csinálnék egyet, jó ha van, legalább lehet faxolni, ha gyorsan kell.

Rozsgyi 2007.10.08. 10:52:48

Sister38

Ha csak változásbejegyzéshez kell, akkor elegendő az ügyvédi aláírás-minta, de gondolom máshoz kell, akkor viszont kizárólag közjegyzői jó. Pesten kb. 1700-2000HUF.

Rosencrantz 2007.10.08. 23:04:08

Bár nem konkrétan a cégeljáráshoz, de a bírósághoz kapcsolódik: A HVG-ben olvastam, - lehetett vagy két éve - hogy egy civil szervezet egy egyesület alapító okiratát és a szükséges mellékleteket elkészítette, aztán ugyanazt (nyilván a székhely változott) beküldte mind a 19 megyei bíróságnak. 19 bíróságról 19 FÉLE hiánypótlásra való felszólítást kapott és volt benne egy csomó olyan ami egyáltalán nem fedte egymást! Szép és nemes dolog a bírói függetlenség, de azért mindennek van egy határa.

2007.10.09. 11:09:29

Rosencrantz 2007.10.08. 23:04:08

Igaz, bár ha egy problémával 19 orvoshoz mentek volna akkor 19 diagnózist kapnak, 19 boltban meg ugyanazt 19 féle áron vehetik meg stb.

gargoyle 2007.10.13. 22:36:54

azert elvben az egyesuletalapitast egyertelmu es teteles jogszabalyok kene hogy szabalyozzak, mig ez nem mondhato el a betegsegemrol vagy a _szabad_aras termekekrol :P kisse nem jo az analogia.
süti beállítások módosítása