Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Három év letöltendő

2007. március 26. - zugügyvéd
Címkék: közpénz

A Fidesz kezdeményezi, hogy a parlament kezdje tárgyalni a párt korábban benyújtott közpénzügyi javaslatcsomagját. A párt javaslatára szigorítanák a büntető törvénykönyv azon passzusát, ami a közérdekű adatokkal való visszaélést - így a közérdekű adatok eltitkolását - bünteti. Sajnálatos, hogy ez az ötlet nem jutott előbb eszükbe, a Zugügyvéd jól emlékszik még, amikor a javaslatot benyújtók kormányzásuk idején üzleti titokra hivatkozva nem hozták nyilvánosságra az MFB által folyósított támogatások összegét, és különben is, a mákos bejgli esetében sem illik megkérdezni a nagymamát ünnepkor, mennyibe került a mák.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr5851183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZeroDivision 2007.03.26. 18:56:38

De már megint ott tartunk, hogy a jelenlegi(!) kormány hibái okán "bezzeg a fidesz" típusú vélemények jelennek meg. Az, hogy a Fidesz 5-6 éve(!) hülyeséget csinált, még nem jogosítja fel a MSZP-t arra, hogy ugyanolyan hülyeséget csináljon. És attól, hogy a javaslat benyújtói álszent köpönyegforgatók, attól a javaslat még jó. Mert ha a nagyi a mi pénzünkből vett mákot, csak tudni szeretnénk, mennyit költött mákra, nem?

Joaquin 2007.03.26. 19:04:54

Támogatom az ötletet, amúgy valszleg meg is fog valósulni, már csak azért is mert különben nem hinne senki az MSZP köv választás előtti a költségvetéssel kapcsolatos információknak, erre a Fidesz jó eséllyel rá is fog játszani, ahogy azt kell.

ZeroDivision 2007.03.26. 19:08:06

Az meg végképp levágja az ékszíjat, ha a nagyi a mi pénzünkből mákot vett, pedig nem is ezzel bíztuk meg, hanem azzal, hogy diót vegyen. A helyzet az ugyanis, hogy nem szeretjük a mákot.

kisködmön 2007.03.26. 19:45:25

ZeroDivision igazad van megint ott tartunk.Pedig jóvolna már ezzel a baromsággal felhagyni mert ha akkor a Fidesz mindent megcsinált volna amit most a nyakába akarnak varrni akkor most nem volna szükség kormányra meg parlamentre mert már minden meg lenne oldva.Elég volna egy DZS szóvivő.Nem is értem,hogy lehet erre hivatkozva birálni egy tv. tervezetet,anélkül,hogy valaki összehasonlitaná az akkori és a mai állapotokat.Mára odáig jutott ez az ország,hogy szükség van és igenis kell egy ilyen törvény.DE!Azt hiszem nem kell félniük az SZDSZ és az MSZP honatyáinak:)) mert nem fognak önmaguk ellen szavazni

bazalt 2007.03.27. 09:24:27

Joaquin!

Az ötletet én is támogatom bár ez nem oszt nem szoroz, viszont kisködmönnek igaza van az utolsó mondatában - kizárt dolog hogy ezek megszavazzák, vagy ha mégis akkor gondoskodnak majd róla hogy legalább annyira fel legyen vizezve mintha meg se szavazták volna...

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.03.27. 10:51:29

Persze, mert a Fidesznek érdeke lenne egy ilyen törvény mi? Legközelebb tuti, hogy nyernek, akkor mekkora nyűg lenne egy ilyen. Ennyire csak előrelátóak.

gabo54 2007.03.27. 12:44:47

A fityisz 1998-2002 közötti disznóságairól a szavazók már ítéletet mondtak.Teljesen felesleges felemlegetni.Minél előbb meg kell hozni a törvényt, ez minden párt érdeke.Kit érdekel, hogy-mint mindig-álszent és sunyi a Fidesz végre tiszta vizet kell önteni a pohárba.

kisködmön 2007.03.27. 13:14:35

Élnzést Ahmet,de szerintem itt nem csak a FIDESZ-ről van szó.Messze nem az az igazi kérdés,hogy mi a FIDESZ érdeke.Itt arról van szó,hogy én mint magán ember is szeretném tudni hogyan áll az ország,mennyi és milyen rosszra kell számitanom.Az ember igyekszik tervezni az életét(legalább is én igy vagyok vele)de mire tervezhatek jövőkápet ha simán büntetés nélkül nap mint nap belefinghatnak a pofámba úgy,hogy másnap megmagyarázzák nem is fingottunk a pofádba csak a szél fujt.Ha valaki felelös politikusnak tartja magát akkor az a minimum,hogy válaljon is felelöséget.Ez a két szó a magyar nyelvben egymás szinonimája.Ezt a képviselök is megnézhetnék a Magyar értelmezőszótárban.Az Ő döntéseik következményét mi mindannyian viseljük(pártállástól függetlenül).Láthattuk a választási hadjáratban,hogy nem adtak ki az MSZP-sek egyetlen hiteles adatot sem.Lám-lám a dübörgő gazdaságból megszoritás lett.Mert lehet ezt reformnak meg akármi fityfenének nevezni amikr a pénztárnál fizetni kell akkor bizony feketén-fehéren kiderül,hogy ez bizony megszoritás.Mert ha szalad velem a ló akkor nem veszem ki a gyerekem szájából a kalácsot,hogy száraz kenyeret adjak helyette,hanem megkenem a kalácsot lekvárral.Az,hogy a FIDESZ-nek ez mennyire lesz jó azért aggodjon a FIDESZ,én nem tudok érte aggodni sőt a többi pártért sem mivel körübellül Ők is ennyire aggodnak értem.Azonkivül ebben politikai posványban megcsömörlött lelkemnek igenis nagyon jólesne egy olyan törvény ami egy kicsit azért értem is és mindannyiunk demokráciájáért is lenne.

d_zs (törölt) 2007.03.27. 14:14:31

"A párt javaslatára szigorítanák a büntető törvénykönyv azon passzusát, ami a közérdekű adatokkal való visszaélést - így a közérdekű adatok eltitkolását - bünteti."

Kedves Polgártársaim!
Meg tudná nekem mondani valaki, mi az a közérdekű adat? Például a munkanélküliségi ráta? Vagy a foglakozattotsági százalék? Ahány nyilatkozó, annyi adat!
Esetleg a "rosszabbul élünk mint négy éve" szlogen alapjául szolgáló adatok? De hisz mások azt mondták, hogy 30%-kal jobban élünk, mint négy éve. Melyik az igaz? Mindkettő? Egyik sem?
Közérdekű adat-e az MNB inflációs célja? És ha csak direkt mondanak más szmot, mint amit szeretnének, hogy önbeteljesítő módon mégiscsak az eltiitkolt adat valósuljon meg?
Közérdekű adatok-e a pártok számítógépen tárolt adatai? Ha nem, miért van mégis szüksége egyik pártnak a másikéra?
Közérdekű adat-e az államháztartási hiány akkor, amikor állítólag a szakadék szélén vagyunk? Nem mindegy mekkora az összeg, ha 13. havi nyugdíj, 50%-os köztisztviselői béremelés meg egy nagy csomó autópálya épült a "hiányból"?
Közérdekű-e az, hogy ha a TB-járulék 30%-os csökkentése után mennyivel csökkenne az állam bevétele? Közérdekű-e az, hogy a multik mennyi adót fizetnek az államnak, és mennyit NEM FIZETNÉNEK, ha nem kapnának adókedvezményt?
És közérdekű-e az adat, ha az a több milliós képviselői költségtérítésre vonatkozik? Esetleg kampányfinanszírozásra?

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.03.27. 16:34:39

kisködmön!
Teljesen igazad van. De maradjunk a realitások talaján, ahol a felelősségteljes kormányzás és a mindenkori magyar kormány igen-igen messze állnak egymástól.
Szóval jó lenne, de ki szavazza majd meg?

kisködmön 2007.03.27. 16:52:13

Ahmet!
Én.
Bár tisztában vagyok vele,hogy álomvilágban élek.

gabo54 2007.03.27. 17:18:04

Nem álomvilágban élünk, hanem egy jó nagy szarban.Orbán mondta, merjünk nagyokat álmodni.Most talán minden pártnak sikerül.

SzigMa 2007.03.27. 17:28:59

Mielőtt jól felemeljük a bünti tételét, azért valaki, aki tud róla, mondja már meg: ítéltek el valaha valakit Magyarországon ezalapján a tényállás alapján? Mert talán inkább ezen kéne dolgozni akkor.

kisködmön 2007.03.27. 17:34:53

Még nem.De ha megemeljük talán igen.

derelyegrádi szellem 2007.03.27. 17:37:33

H. Kovács meg azt mondta merjük kicsik lenni. Akkor azt hittem ez egy szimpla baromság. Aztán az elmúlt öt évben bebizonyosodott, hogy ez permanens kormányprogram. Azonban hiba is csúszott dologba, pl. a költségevetési hiány GDP-re vetített arányában, illetve az államadósság ugyanehez viszonyított arányában NAGYOK lettünk. A LEGNAGYOBBAK. Mindezekhez most a katasztrófális gazdaásgi és költségvetési helyzet ellenére már az olimpiáról álmodni sem "bűn", mert egy mozgalom is alakult, reklámok százmilliókért.

Az sem érdektelen, hogy kormány és feje (+ pártjaik) megnyilvánulásaiban, a kormánypárti sajtóban, meg egyeseknél itt is még mindig "Orbán" a téma, aki öt éve nem miniszterelnök. Szemben 1998-cal amikor a kormányváltás után egy hónappal ugyanezeknél már nem volt "elegáns visszamutogatni". Különös...

kisködmön 2007.03.27. 18:02:32

"visszamutogatni" senkinek sem elegáns és ezért kellene végre ezt a baromságot abbahagyni.Gyurcsány mutogat(természetesen vissza)Orbánra.innen kezdve Orbán mutogathat Hornra az mutogathat Antallra.Ezzel aztán bentvagyunk a 22-s csapdájába.Végre tehetné mindenki a dolgát,de ezt valaki mondja már meg NEKIK is.

derelyegrádi szellem 2007.03.27. 18:47:46

Nem értek veled egyet kisködmön. Ezt a "visszamutogatási tilalmat" 98-ban találta ki az akkori "konstruktív" ,majd "felelős" ellenzék.

Mondok egy példát. Ha 2010-ban esetleg jobboldali kormány alakul és Baló megkérdezi a min. elnöktől, hogy Szikszón miért nincs kórház, akkor nem mondhatja azt, hogy azért mert a szociálliberális korábbi kormány bezáratta? Az "visszamutogatás"? Annyiban viszont igazad van hogy öt évi kormányzás után az ország rossz gazdasági helyzetét 1998-2002 közötti folymatokkal indolkolni nem "elegáns". Az azonban nem visszamutogatás, hanem szimpla hazugság.

Én arra céloztam, hogy még mindig Orbán téma az említett helyeken (+ 7-i7-es,ahol a Lendvai beszédírója szerint a humor ellenzéki. Ha-ha-ha), nem csak az, hogy mit csinált öt éve hanem hogy most. Pedig van kormány is, kormánypártok is, akik nem is akármilyen témákat szolgáltatnak. Az valahogy nem érdekli őket. Csak Orbán. Ezek fóbiások.

kisködmön 2007.03.27. 19:17:21

Derelyegrádi szellem.Hát persze,hogy fóbiások.Persze,hogy mondhatja 2010-ben a miniszterelnök,hogy azért nincs korház mert ezek bezárták.Az olyan "visszamutogatásra"-ra gondoltam amikor az ellenzék (illessék azt bármilyen jelzővel is)tesz egy javaslstot és az a válasz rá,hogy 4 évig hatalmon voltatok miért nem csináltátok meg.Ezzel van bajom,mert ez olyan mintha ha az időt meg kellett volna állitani valahol 1198 és 2002 között,hogy akkor és ott mindent meglehessen oldani.Szóval nem azt kellene cinikusan kérdezni,hogy akkor és ott miért nem csináltátok meg,hanem meg kellenne érdemben vizsgálni a javaslatokat(de akkor lehet,hogy kiderülne nem minden ellenzéki hülye,és ez azért elég gáz lenne)

Joaquin 2007.03.28. 03:02:24

bazalt 2007.03.27. 09:24:27

Tévedsz, senkit nem lehet elítélni olyan törvény alapján amely a bcs elkövetése idején még nem létezett, így nem szavaznának önmaguk ellen.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.03.28. 08:46:03

Joaqin!
Miért, gondolod, hogy a jövőben nem lesz sumákolás? : (

gabo54 2007.03.28. 09:11:07

Joaquin! Ezt hívják időbeli hatálynak, annyival kiegészítve, ha az új Tv.enyhébb.

derelyegrádi szellem 2007.03.28. 10:00:49

Gabo54

csak jogi hibákta javítnám ki ismét.

Összemosol két különböző jogelvet. Az egyik "nincs büntetés törvény nélkül" (ideírhatnám latinul is, de minek), a másik a büntető jogszabályok visszaható hatályának tilalma. Ez töri át a "kivéve ha az új szabály a vádlottra nézve kedvezőbb" elv.

Egyébként az első sem mindig, minden esetben érvényesül, vagy igaz. Elég a Radbruch-formulára gondolni.

Info: Gustave Radbruch a Weimari Köztársaság igazságügyminisztere volt, róla nevezték al az általa kidolgozott és tételes joggá vált jogelvet.

Ajánlott irodalom: G. R.: Törvényes jogtalanság, és törvény feletti jog. (1949) /a cím németből fordítva, így eltérések lehetnek./

kisködmön 2007.03.28. 10:38:30

Derelyegrádi Szellem.
Amit az elöbb irtál az azt jelenti,hogy hiába is szigoritanák most a törvényt akkor egy esetleges eljárásban az elöző enyhébb törvény alapján hoznának itéletet mert az kedvezöbb a vétkesre nézve?A birói gyakorlatban kötelező ezt alkalmazni vagy csak egy lehetöség?Van e lehetöség arra,hogy olya új törvényt hozzanak ami ezt a lehetőséget megszünteti és ez mennyire gyakori?Köszi

kisködmön 2007.03.28. 10:40:28

Derelyegrádi Szellem.
Bocsi de nagyon mellé olvastam,figyelmetlen voltam.

gabo54 2007.03.29. 15:29:15

Köszi derelyegrádi, felületesen fogalmaztam így pontos, ahogy leírtad megnézem a javasolt művet.

mifal 2007.03.29. 17:57:38

Urak, ezekkel a gazdasági törvényekkel egy alapvető baj van: hiányzik belőlük a munka, az ágondoltság. Hadd mondjak a legutóbbi időből két példát: Pár napja az egyik miniszter bejelentette, hogy már ismerik az adózó társaságok minden mocskos trükkjét, ennek vége. Ha ismerik, gondoltam, akkor biztos kijön egy olyan szabályozás, ami becsukja a kiskapukat. Helyette az jön ki, hogy aki továbbra is csal, azt az APEH kirázza a gatyájából, aztán jól megnézheti magát. Ez eddig is így volt, ehhez nem kellett oly lázasan törvénykezni. A másik: Kijött az idei lakás szigetelési pályázat előzetese. Ha a polgár jól tölti ki a halom űrlapot, akkor majd valamikor kaphat 15% visszatérítést, de addig, amíg el nem bírálják, addig nem kezdheti meg pl. az ablakcseréjét. Ha talál egy vállalkozót, aki hajlandó azonnal ezt megcsinálni (a hirdető újságok ablak hirdetésekkel vannak tele) 1 hónapon belül zsebbe, ÁFA nélkül, akkor ott az ablaka, a "visszatérítése" ebben az esetben 16,7%. Megint egy "piszkos trükk" ahol újra az APEH-nak kell rendet csinálni?
süti beállítások módosítása