Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Keményít az ORFK

2007. február 27. - zugügyvéd
Az ORFK megint ötletel, javaslatuk szerint például hét büntetőpont járna egy bekapcsolatlan biztonsági övért. Az ittas vezetők is jobban reszkethetnek. A Zugügyvéd tart tőle, hogy az ennek is annyi lesz a gyakorlati haszna, hogy közlekedési rendőrök gyorsabban megszedik magukat. Árpa Attila persze hiába próbálkozik.

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr6940845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veny 2007.02.27. 14:34:07

Egy biztos: a mostani pontrendszer nevetségesen gyenge.

Hogy a pontszámok variálása-e a megoldás, azt tudja a nyavalya, de valamit ideje lépni, ebben szerintem nem lehet vita.

Virág et. 2007.02.27. 14:49:12

Magyarországon a közlekedési morállal nagy bajok vannak. Hihetetlen, hogy mennyire nem tudnak az emberek autót vezetni. Legalábbis felelősen nem. Kis vacak 1.2-es motorral csillagászati fordulatszámon nyomják a 140-et a 60-as táblánál, csakhogy megelőzhessenek egy hatszor annyiba kerülő autót. :(

Az emberek fejében van a baj és ezen nem hiszem, hogy a szigorítás segítene. A legtöbb ember ma sem tudja, hogy a biztonsági övért pl. 1 vagy 21 pont jár. Inkább azt kellene szigorítani, ki kaphasson jogosítványt szerintem.

tistedur 2007.02.27. 14:54:03

és több rendőrt az utakra,meg átgondolni a sebességkorlátozásokat:sok helyütt van korlátozás ahol nem kellene-de ott ahol kell,ott tartassák be legalább..(trafipaxot a hungária körútra is :) )

Virág et. 2007.02.27. 15:01:13

prokator

Az ORFK szigorítani akarja a jogszabályokat, hogy több büntetőpont járjon egyes közlekedési szabálysértésekért, mint eddig. Ez nem új ötlet, már többször előjöttek vele. Gondolom mostanra már "partiképes" verziójuk van, amit az IRM elé tehetnek tárgyalásra.

währenßhöhleigkeitigchen 2007.02.27. 15:28:51

Ha az a baj, hogy nem tudták elvenni a visszaesőktől a jogsit, mert három év alatt nem gyűlt össze elég pont, akkor csak az egyik megoldás az, hogy "emelik a ponthatárt".

A másik az lenne, hogy kitolják az időhatárt. Hisz a lényeg nem arról szól, hogy háromévente lehetőleg ponthatáron belül igyon (pl.) valaki, hanem hogy soha ne igyon. Legen 2 pont, ami eddig egy volt, és nem három évig gyűjtögessük, hanem 5-6 évig.

Szerintem ez is elég szigorú, s még akár vissza is tart!

Micuir 2007.02.27. 20:00:03

Nem a szigorítás kellene, hanem a következetes és megvesztegethetetlen rendőri jelenlét, amely kiszűri a feleslegesen kitett sebességkorlátozó táblákat, a szuttyogókat és mindazokat, aki veszélyesen vezetnek. Ennyi.

kisködmön 2007.02.28. 07:20:01

:)Teljesen világos,hogy ez a pontrendszer úgy rossz ahogy van.Mert ha megnézzük akkor azt fogjuk látni,hogy egyre több nö van az utakon(nem az utszélén!).Na már most,ha elkövetek valami szab.sértést és egy nö is ugyan azt a szab.sértést követi el akkor egyforma mennyiségü fekete pontot kapunk.Kérdem én miért?mikor a napnál is világosabb,hogy a nönek mimimum kétszer annyit kellene adni.Ma már odáig jutottunk ha egy nő megy a táblával védett úton úgyan úgy elsöbbséget kell adnom neki mintha férfi lenne.Ez borzasztó,sőt egyenesen felháboritó!Szerintem úgy kellene módositani a pontrendszert,hogy ha egy nö megkapja a jogositványát az alapértelmezésben tartalmazzo min.10 bünti pontot.A továbbiakban pedig a féfiakra kiszabható pontok dupláját kapják.Lenne mindjárt rend az útakon.:)Sicc

Secnir 2007.02.28. 10:53:02

Micuirnak igaza van. Ha nincs aki betartassa a torvenyt, akkor hiaba szigoritjak. Lehetne halalbuntetest is kiszabni az ittas vezetesert, ha a kornyekunkon levo 5 varosban az elmult 2 evben egy igazoltatast sem lattam...

Amugy abban is igazatok van, hogy sok a jogositvannyal rendelkezo, de vezetni nem tudo szemely. Reggel 15 km alatt, mig beerek otthonrol a munkahelyemre, kb 15 nem indexelest, ugyanannyi elsobbseget meg nem adast latok plusz a vilagitast fel nem kapcsolok/felkapcsolok aranya kb 1:1 -hez. Igen nemcsak a morallal hanem a Kresz teljes nem ismeretevel is gondok vannak.

Tamaravera 2007.02.28. 11:45:34

Virág et.-nek van igazsága.
Néhány éve szintén sajtó hír volt, hogy örüljünk mert most már az is kaphat jogosítványt akinek nincs meg a 8 általánosa. Szerintem még a Kresz oktatás előtt az alkalmassági vizsgán belül kellene mindenkivel egy pszichológiai tesztet is csináltatni. Aki alkalmatlan, az ne ülhessen autóba.

Az index, az öv, lámpa mellőzése nem a nem tudásból ered, hanem egyszerűen sz...nak rá.

Mivel lehetne végre az emberekben tudatosítani, hogy ma Magyarországon 10-ből 8 ember azért hal meg közlekedési balesetben, mert nincs bekapcsolva az öve?

SzigMa 2007.02.28. 13:26:06

Az öv be nem kapcsoltatása az utasok esetében eshetőleges szándékkal elkövetett emberölés kisérlete (Ne, nem kérek flémet, most egy picit mint nem jogász nyilatkoztam meg). Félelmetes, hogy micsoda hülyék tudnak lenni az emberek, amikor nap mint nap látni a hiradóban a halálos balesetek után megmaradt kocsit, aminek teljesen intakt az utastere, csak éppen fájt bekapcsolni az övet.
Másik, ha már lehet ötletelni: Félelmetes, hogy emberek micsoda abszolút vezetéstechnikai inkompetenciával képesek beülni több tonnás terepjáró tankokba. Én felosztanám kategóriákat (aki nem tud megfogni egy megcsúszó kocsit, az ülljön szuzukiba, igazából sehova nem kéne ülnie). A nagyobb tömegű, teljesítményű és felépítésüknél fogva veszélyesebb kocsikat meg csak az vezethesse, aki átmegy egy nehezített vezetéstechnikai vizsgán. (Nem az irigység beszél belőlem, csak volt már keresztbeállított kerékkel füstölve fékező cicamaca előttem városi "terepjáróban". Ha akkor visszajön nekia tapadás, akkor nekem most lökhárító alakú a fejem :(

d_zs (törölt) 2007.02.28. 15:22:25

Ha most politikára akarnám terelni a szót, mondanám, azért nincs elég rendőr az utcán, mert a békés tüntetőket kergetik fel s alá.
De nem. Tényleg nincs kint elég közeg. Látott már valaki rendőrt amint a pirosban bentragadó tolakodó majmot megbünteti? Látott már valaki olyat, hogy a záróvonalon átlépő, mellesleg gyorshajtó sietős polgártársunkat megállítja aztán szanaszét szedeti vele a kocsit az izzókészletet megkeresendő? Látott már valaki olyat, hogy a 4-es meg 47-es halálúton 3 kilométerenként trafipaxot, ahol 10 km alatt össze lehet szedni még az unokánk részére is a büntetőpontokat? Látott már valaki tilos helyen várakozó autót (zebrán, zebra előtt; járdát eltorlaszolva, trolit, villamost akadályozva; szembelévő sávban, vagy akár a Tesco-parkoló mozgássérült részén parkolva) amint a közterületes vagy posztos rendőr cetlit tesz az ablaktörlője alá mint a filmekben?
Miért van az, hogy a sebességkorlátozó meg a megállni tilos tábláról, valamint a záróvonalról autóstársaink azt hiszik, hogy csak kamu? Miért van az, hogy azt gondolják, hogy részükről megmagyarázható a dolog, hogy azt képzelik, hogy rájuk ott, akkor nem vonatkoznak a szabájok és a törvények? miért veszik maguknak a bátorságot arra, hogy mindenféle kifogásokat hozzanak fel helytelen cselekedetük kimagyarázására? Miért nem evidens, hogy amit nem szabad, azt nem szabad, és nincs apelláta?
Na mindezek miatt kellene a rendőr az utcára

d_zs (törölt) 2007.02.28. 15:24:16

Szabályok és törvények.

kisködmön 2007.02.28. 15:37:27

Egy nagyobb sulyu terepjáró sokkal többet többet tud mint egy suzi.De pont ez a baj vele.Mert aki beleül az elhiszi ezt.Pedig tudjuk,hogy a legcsúcsabb autó is csak annyit tud amennyit a vezetője.Most egy átlagos vezetöről beszélek és nem a terepjároból kiszáló,agyon ékszerezett aranyifjakról,mert azok egy egész más kategoria.
Más:bemondja a rádió ma aztán reszkessetek autósok mert lesz nagy ellenörzés és sorolja az autópályákat.Megyek le a balatonra Bp-ről,és jövök másnap vissza a balatonról s mit látnak szemeim,tülekedés,száguldás,előzés a leállósávban,de rendört egy szálat sem.Ez van amikor kiemelt ellenörzés van.El lehet képzelni mi van,ha nincs ellenörzés.

veny 2007.02.28. 16:16:16

d_zs: Van náluk ezres nagyságrendben betöltetlen állás, várnak szeretettel! :)

massziv 2007.02.28. 21:56:50

Virág et:"A legtöbb ember ma sem tudja, hogy a biztonsági övért pl. 1 vagy 21 pont jár."

Képzeld 12 éves vezetői múltal én sem tudom mennyi jár érte,mert én mindig bekötöm!Valamint az utasaimmal beköttetem.A pontokat annak kell tudnia akinek van miért számolgatnia.

zsoci 2007.03.01. 08:58:01

Uraim !

Én elég sokat vezetek, évente kb 50-60e km-t. Nem a gyorhajtás a gond. Sőt. A valódi veszélyt azok a gyakorlatlan autósok okozzák akik indolatlan fékezéssel és össze-vissza magatartásukkal kiszámíthatlanok.

A sebesség korlátozásról csak annyit hogy a városban maradjon az 50, országútan minimum a 100, az autópályn meg el is törölhetik, de minimum 160 kell emelni. Ez a 120 ról 130 dühitő. Én azt is szabályoznám hogy milyen sebességkorlátozás helyezhető ki.( pédául kitenni egy 30-as táblát nonszensz, vagy autópáylára a 60. Tessék úgy végezni a tevékenységeket hogy ne kelljen ennyire lasítani. Lehet Németországban megy )Simla hazugság azt állítani hogy a balaesetket a gyorhajtás okozza. Ugyanis általában ráhúzzák hogy RELATIV gyorhajtás.Ugye au meg nem mérhető. A rendőrök pontosan azért mérnek sebességet azokon ahelyeken ahhol teszik mert jó bevétel az államnak.

A biztonsági öv bekapcsolása meg magánügy. Szerintem senkinek semmi köze hozzá. Megjegyzem a városon kívül én be szoktam kapcsolni, de a városban ritkán.

A pontrendszer pedig teljesen értlemtlen. Aki olyan szabálysértést követ el ami indokolja vegyék el tőle rögtön ( pl ittas vezetés ) ha meg nem felesleges pontozgatni.

A baleseti statisztikát nem így kéne javítnai hanem jobb útfelfestéssel, keveseb figyelmet elvono feleselges táblával, a korszerűbb biztonságosabb autók vásárlásának ösztönzésével.

üdv Zsoci

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.03.01. 12:18:44

tessék mondani mikor hallottunk utoljára arról, hogy a rendőri szakszervezetek verik magukat az alacsony fizetések mellett? én jóideje nem hallottam! pontosabban azóta, mióta jólbeemelték az összegeket a szabálysértésekért! most megint szigorítanak a pontrendszeren! mire lesz ez jó!?

MUSZÁJ MEGKORRUMPÁLNI A RENDŐRT!
ezek után hülye lesz verni magát, apít mint xar a főben, hiszen többszörösét megkeresi a fizujának!

illetve feltenném a kérdést, hogy 1 dologért mióta lehet duplán büntetni???

addig jó a kormány érvelése, hogy a pont nem büntetés, míg nem jön össze a retorzióhoz való pontmennyiség! addig valóban nem vagyok 2x büntetve, na de utána???

hozzátenném 1 pontom sincs, viszont annó 1 hét alatt kettőt is kaptam! kanyarodási szabályok be nem tartása :)

azért kíváncsi lennék, mikor mérik a PIROS 7-173as 70el a rákóczin, mert lazán mennek annyival! na de ha én megyek annyival akkor jön a vau-vau és a nyereményutalvány :)

d_zs (törölt) 2007.03.01. 13:12:59

veny: Köszi, meg is tenném ha nem abból kellene megélnem. Vagy engem rúgnának ki, vagy rend lenne.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.03.01. 16:41:51

Zsoci:
"Közlekedéstudományi intézet tanulmánya arról, hogy az átlagos haladási sebesség változásából hogyan következik baleset bekövetkezésének valószínűsége. Ha plusz 10%, a sebesség, a baleset bekövetkezésének valószínűsége változás arányának négyzetével arányos, plusz 10% sebesség = plusz 21% balesetveszély. Még félelmetesebb számtani összefüggés, hogy a halálozási kockázat a negyedik hatvánnyal arányos, tehát 10% plusz sebesség 50% halálozási valószínűséggel jár."

A biztonsági övvel kapcsolatban is hülyeséget mondasz. Nem magánügy, ha összetöröd magad, az egész államnak költség a kórházi kezelésed. Másrészt légzsákos autóban ha nincs bekötve valaki, és olyat ütközik, hogy nyílik a lufi, a bekötetlen utas bele is halhat egy kisebb ütközésbe is, ha a légzsák belerobban az előrendülő mellkasába.

d_zs (törölt) 2007.03.02. 07:26:38

prokator: ezt most tényként állítod, vagy szimplán a véleményed?
Ha tényként állítod, akkor légyszi sürgősen keress egy tollat és papírt és irány az ügyészség, ha viszont vélemény, akkor igazat adok neked, amennyiben a saját társait támadó forradalmárról általánosítunk.

vape 2007.03.02. 11:04:04

A Zsoci-féle véleményektől jómagam időnként a falnak tudok rohanni.
Zsoci, Te szerencsés ember lehetsz, hogy kimaradt az életedből a kezdő vezetői időszak, és egyből profiként kezdted autós pályafutásodat! Ellenkező esetben nem így nyilatkoznál a kezdő vezetőkről.
Szerintem a közlekedésre legveszélyesebbek a plázafiúk és a cégautósok. Első csoportnál apuci megveszi középiskolai ballagásra az autót ajándékba, fizeti a szervizt, úgyhogy a "nem nekem kellett dolgozni érte, egyébként is már elmúltam 18 éves" elven hajt vagy szlalomozik végig a körúton vagy az autópályán ész nélkül. Második csoportnál meg úgyis a cég fizeti a benzint és a szervizt, nem kell a fogyasztásra és a kocsi állapotára figyelni (kit érdekel, hogy 2 kötelező szerviz között elfogy egy komplett féktárcsa garnitúra?). Ellenben sietni kell, mindenhová időre kell odaérni. Ha meg netán nekimegy valakinek vagy valaminek az illető a cégautóval, a kárt úgyis casco-ból rendezik (amit szintén a cég fizet az autó után). Ha van is valami pár tízezer Ft-nyi önerő, amit az alkalmazottnak kéne fizetni a kárból, azt a cég elengedi úgyis. Légzsák és 4-5 csillagos törésteszt is van a kocsihoz. Tehát nincs vesztenivaló (a sofőr szerint), mehet, ahogy neki tetszik.
Ez a két népcsoport saját szájíze szerint értelmezi a kresz-t. Leginkább úgy, hogy nekik mindent szabad. Aki meg nem hajlandó tartani az ő ritmusukat, azt meg levillogják, ledudálják vagy jobbról előzik (esetleg beléjük rohannak).
Én már oda jutottam, hogy rühellek a fővárosban autót vezetni a fenti két embercsoport miatt. És azt veszem észre, hogy ez az idegbeteg stílus kezd egyre inkább terjedni vidéki városokban is.
Jöjjenek a rendőrök, ellenőrizzenek az utakon minél többet! És ne az izzókészlet hiánya miatt büntessenek, hanem a durván gyorshajtókat takarítsák el a közutakról!

veny 2007.03.02. 15:38:16

Biztonsági öv: hallottam már "boldogabb országokból" olyat, hogy az öv ugyan nem kötelező, de az egészségbiztosító csak akkor fizet bármit is, ha használtad. Szerintem korrekt, átvehetnénk.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.03.03. 12:37:35

vape:

azt kifelejted, hogy van a kreszben indokolatlanul lassú haladás is! én se száguldozok ezerrel, csak tele a faxom a belső sávban 30al kóricáló verebektől! miután percekig megyek mögötte, mert le se szarja mennyi autó van mögötte és megkerülöm a több mint 15 éves hivatásos jogsimmal, akkor az én anyám... és nem egyszer volt már olyan az elmúlt években, hogy a lófaszjóskasenki 30al a belsősávban menős veréb miatt engem törtek össze!

ma boldog boldogtalant 20 órás jogsival ránkszabadítanak és mi kerülgessük a jónépet... az én időmben is 20 óra volt és már akkor papíron elírták.. 20ból kb 4et vezettem, az más kérdés, hogy már akkor megvolt a rutin mikor papírért mentem :)

a kezdő vezetőket, meg hasonlíthatnám a kezdő PC felhasználókhoz! Ha valaki kezdő lapítson mint xar a fűben és ne verje magát! Mindenki volt kezdő ez 100%, de aggyal kellene csinálni, nem pedig erőből! (tehát nem az a baj, hogy rutintalan, hanem az, hogy agyatlan!) nem kötelező friss jogsival a belső sávban menni! nem kötelező a thökölyn 120al cikázva közlekedni friss jogsival 3000CCMis kocsival ill cégautóval!

lehet gyorsan közlekedni, körültekintően is ésszel, számítva a másikra! pontosabban a másikra mindig 10xesen kell számítani, mert itt az emberek 90%a nem tudja felmérni, hogy a másik autó 20al vagy 120al közeledik és eléfordul... a tükröt csak a fürdőszobából ismerik és még sorolhatnám...

a végére hadd tegyek már fel egy kérdést!

MENTSÉG AZ HOGY VALAKI KEZDŐ!?

LÓFASZT!

míg egy kezdő PCfelhasználó ha elrontja max újrainstall, de egy kezdő vezető ha elnézi, emberek halhatnak meg! csak az üljön kocsiba, bármikor is kapta a jogsit (minegy, hogy 2 napja, vagy 20 éve) aki készség szinten kezelni is tudja!

FEL KÉNE FOGNI EZ NEM JÁTÉK!

rutint szerezni meg lehet, rutinpályán, illetve a jogsi megszerzése után is szivesen adnak az oktatók pénzért órákat, hogy az ifjú jedi-k megszokják és megtanulják a közlekedés csinját-bínját! nem az a jó vezető aki betűről betűre betartja a kreszt, hanem aki képes a forgalom "ritmusával" együtt, mások veszélyeztetése nélkül haladni!

tudnék mesélni érdekes eseteket az elmúlt évekből...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.03.03. 12:39:55

"Jöjjenek a rendőrök, ellenőrizzenek az utakon minél többet! És ne az izzókészlet hiánya miatt büntessenek, hanem a durván gyorshajtókat takarítsák el a közutakról!"

úgyvan! csak nem mindegy, hogy mondjuk a reptéri gyorsforgalmin megy valaki 70 helyett 100al, vagy az erzsébet hídon 50 helyett 120al...

vomit 2007.03.05. 09:10:05

Daily Shark, a legzsakrol annyit, hogy vezeto eseteben olyan az arany, hogy mig kb. 32 alkalommal megmenti az egyebkent meghalo egyent, 1 esetben agyonuti, pedig legzsak nelkul meguszna.
elso utas eseteben szarabb az arany, egy feleslegesen kinyirtra csak hat megmentett jut.

vape 2007.03.05. 09:40:46

RosszQtya: azért az sem mindegy, mit nevezünk indokolatlan lassú haladásnak. Az lassú haladás, ha valaki pl. 70-es táblánál 70-nel megy? Akár belső, akár külső sávban? Mert van, akinek igen. És tök mindegy, hol megy valaki (legyen az reptéri gyorsforgalmi vagy Erzsébet-híd). A kreszben vagy táblán megengedett max. sebesség az mindenhol max. sebesség! Kivétel ez alól, amikor az útfelújítások végeztével "véletlenül" kint felejtenek még 2 hétig egy 30-as táblát az út szélén, mert ott tényleg csak a büntetésre játszik rá a rendfenntartó szervezet.

Én ugyan nem vezetek sokat egy évben (10-11e km), de eddig jóval kisebb arányban kerültem veszélyhelyzetbe kezdő vezetőnek látszó valaki bénázása miatt, mint sietős, magát tapasztalt vezetőnek tartó ember nemtörődömsége miatt.

veny 2007.03.05. 15:07:33

Kündü kartács, a kmb mióta ORFK?

A "FIZIKAI ELLENSÉG", mint a SZAKMAI diskurzus alapja, ez mindenképp feljegyzendő... :)))

veny 2007.03.05. 20:26:54

1enjog: A "zsarukám", az én vagyok neki. Ez van... :)

d_zs (törölt) 2007.03.06. 14:19:23

ÉLJEN KURSZÁN KÜNDÜ RENDŐRMENTES ANARCHIÁJA!!!

Éljen, éljen, éljen!

veny 2007.03.06. 19:59:37

Te minden este beszívsz?

SzigMa 2007.03.07. 11:18:46

Brüsszelben láttam egy jó megoldást. Amikor ki van rakva, hogy munkavégzés miatt 30 a megengedett, akkor minden esetben alá van rakva egy kis kiegészítő táblácska, hogyaszongya: "Ezt a táblát az XY vállalat kérésére helyezték ki, a munkavégzés befejezte után eltávolításáról XY vállalat köteles gondoskodni, telefonszám stb."
Na, ezt kéne itt is az összes "valahaittvoltvalakiegylapáttal-deazótamegintcsakkátyúkvannak-20km" táblával.

zsoci 2007.03.08. 09:22:58

Sorry, de most lett időm válaszolni.

Először is nem mondtam hogy a kezdő vezető meg a cégautós veszélytelen, de..

Szerintem a legveszélyesebb nem a totál kezdő, hanem az aki már vezetett 1-2-3 évet és azt HISZI már tud vezetni. Én valóban szernecsés helyzetben voltam, mert mire jogsim lett már közlekedtem biciklivel, segédmotorral is elég sokat. Ráadásul rengeteget ültem a családtagok mellett akik jól vezetttek.

Valóban igaz hogy a 20 óra ( különösen amit ma adnak) nem oktatás hanem intenzív vizsgafelkésztítés. Én biztos több órát írnék elő, és minden járműfélét kipróbáltanék amira érvényes a papír ( utánfutó,smkp, kisteher). Akkor talán végre lenne olyan aki belátná hogy a ablaktalan furgon vezetője nem láthat ki hátra, tehát találomra tolat.

Azzal viszont maximálisan egyetértek hogy őrület ha a kezdő vezető kap egy erős kocsit azt hajrá. A céges , főleg kisteher vezetők is agyrémek, általában nem mérik fel hogy tényleg úgy meg mint egy személyautó csak éppen 3500kg ezért aztán nem úgy áll meg.

A KTI tanulmányait pedig hagyjuk. Jomagam közlekedésmérnök volnék, ráadásul a közlekedésbiztonság is a munkám része. Csorultig vagyok az áltudományos okoskodásokkal.Ha baleseti veszélyt akar valaki csökkenteni az javítson az utak műszaki állapotán ( felfestés az ég szerelmére !), és racionalizálja azt a túlszabályzott tábla és szabálykáoszt ( élő pld: Budaörsi út kifele, 100m-en belül 70-60-50-70 ?? Ez meg mire jó?? Ja tudom lehet fotózgatni. )

A biztonsági öv pedig igenis magyánügy. A TB-t én fizetem a saját pénzemen gyógyítanak ( barátom szerint különben is olcsóbb a temeés mint a 40év tolókocsiban ), ha pedig meg akarok dögleni az én dolgom.Senkit sem veszélyeztet ha nem kapcsolja be valaki a bizonsági övet, csak a drága statisztikát.

Valóban a légzsák ( az európai szabványú ) semmit se ér biztonsági öv nélkül. Nem az öv ellen kapmányoltam ( sőt ) hanem azt mondtam hogy az nem a rendőrség dolga ( mint ahogy az sem hogy van-e kötelezőm, vagy mentlevelem ).

A korral és technikával pedig haladni kell és ha technika engedi emelni kell jelentősen a sebesség korlátott. AMelyik jármű meg nem tudja annak meg kell határozni egy műszaki maximumot.

üdv Zsoci

veny 2007.03.09. 00:16:38

"A biztonsági öv pedig igenis magyánügy. A TB-t én fizetem a saját pénzemen gyógyítanak"

A TB (nálunk csak elvben, másutt gyakorlatilag is) biztosítás. Azaz kockázatközösség. Nem emelheted egyoldalúan a kockázatodat, legfeljebb a díjaddal együtt.

gabo54 2007.03.09. 08:25:11

Majka, a a nyolc elemis valóságshow-bálvány negyedszer is elhasalt a KRESZ-vizsgán, ellenben ötször bukott le jogsi nélküli vezetésen.Már egymillió bírságot fizetett.Tehát ha van pénzem, minek a jogsi, ha már annyira sötét vagyok, hogy levizsgázni sem tudok.Gyalázat!Ez hány pont?Én k.o-val kipontoznám, örök időkre.
süti beállítások módosítása