Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Bankot uraló MÁTRIX

2007. február 16. - zugügyvéd
Címkék: bank
Egy újabb szaftos banki történet érkezett a Zugügyvéd postaládájába. A Zugügyvédnek az az érzése, hogy a bankokat nem a munkatársak, hanem a szoftverek uralják, ami a gépben van, az a valóság. Amíg ki nem törölnek végleg, ügyfél maradsz. A beküldött sztori ver egy-két APEH-es rémtörténetet is.


Üdv, Zugügyvéd!

Jogi ügyekben mondhatni szűz vagyok, de az utóbbi pár hétben olyan történt velem, ami után csipetnyi revans-vággyal fűszerezett pedagógiai felbuzdulás fogott el és némi pereskedést fontolgatok. A történetet igyekszem rövidre fogni, és ígérem, kérdés is lesz a végén.
Nos, egy, közelebbről meg nem nevezendő bank ... 2005. decemberében felkeresett azzal, hogy szívesen kötne velem hitelszerződést, és mivel oly szépen kért, hát egyefene, kötöttem.

Mielőtt elfelejtem, alacsony (mármint a banknak alacsony), tíz- és százezres összegekről van szó, ezért különösen szép a történet. A hitelszerződést a bank sérelmezhető magatartása miatt egy hónapon belül kénytelen voltam felmondani, amit az tudomásul is vett, valamint igazolta, hogy a számlával kapcsolatban semmiféle követelése nem maradt. Ekkor (2006. február elejét írtunk), azt hittem, hogy lezártuk az ügyet.

Amikor azonban érkeztek a már megszűnt számlával kapcsolatban az egyenlegértesítők, sms-ek, némileg elcsodálkoztam. Fel is hívtam nagy felindulásomban az ügyfélszolgálatot, ahol közölték, hogy technikai okokból kapok értesítést az előző hónapban megszűnt számláról, ne aggódjak.

A következő hónapban ugyanezt eljátszottuk, a lényeg ugyanez volt, technikai okok, megértését, jegyzőkönyvezzük, kivizsgáljuk, sóhivatal, blablabla. Gondoltam, kettőnél többször a legkevésbé értelmes kutyámnak sem kell szólni, azonban túlbecsültem az Erstét, kitartónak bizonyultak. (A kutyáimtól mindenképp elnézést kell kérnem, hogy ezen a szinten helyeztem őket kontextusba...) 2006. novemberében e-mail az ügyfélszolgálatnak, az olvasási megerősítésen kívül semmi válasz. Igen, az értesítők jönnek még mindig.
2007. januárjának második hetében - mivel az értesítő már mínusz tizenötezerről szól, és már meghaladtuk a számla megszüntetésének egyéves évfordulóját, egy kicsit ünneplős elfogódottsággal - újra telefon, intézkedés, visszahívás, újra jegyzőkönyv, kivizsgálás, elnézését, értesítjük.

Nem értesítettek, noha kifejezetten írásbeli ügyintézést kértem. Február 8-án hoza a postás egy tértivevényes levelet a R**** Kft Adósságbehajtási Osztályától, miszerint a bank őket bízta meg az állítólagos tartozásom behajtásával. Volt a levélben még olyan karaktersorozat, hogy "behajtás", "5 napon belül", "jogi eljárás azonnali megindítása", meg hogy "bíróságon". Miután lehiggadtam, átsétáltam a bankfiókba, hogy tekintélyes élősúlyommal némi nyomatékot adjak szavamnak, mert mint kiderült, az eddig olyan borsónak bizonyult, ami még csak el sem jut addig a bizonyos falig. A helyi hölgy közel egy órán keresztül hitetlenkedett, együtt érzett, segített kibírni az egészet ordítozás nélkül, de csupán addig jutottunk vele is, hogy természetesen, megértését, panaszfelvételezzük, jegyzőkönyvezzük, ez valahonnan már ismerős volt, végül is ötödszörre csináltam.


Közben kiderítettem, hogy a bank a behajtási megbízást a kft felé a januári telefonos menet után, február 5-én adta. Nos, ez ad végtelenül érdekes perspektívát az egésznek, nem? Valami azért ragad az emberre akkor is, ha nem nézi a jusztlászlós és katalinbírónős műsorokat, ellenben a jogi esetekkel kortárs, szóval olyasmi jut az eszembe, hogy jogosulatlan adatkezelés, banktitok megsértése, mert végülis a bank felhatalmazásom és jogalap (remélem legalábbis, hogy egy megszűnt, de tévesen életben tartott hitelszámla nem jogalap) nélkül adott ki személyes, valamint vagyoni helyzetemre utaló adatokat harmadik félnek.


Az a helyzet, hogy az utóbbi 14 hónap alatt eljutottam odáig, hogy nem érem be egy szimpla "bocsi, tévedtünk"-kel. Profitszándéktól mentesen vágyom a közel sem nemes bosszút, na meg feltámadt bennem a pedagógus, szóval szerinted perképes-e az ügy, vagy hol lehetne egy kicsit megrugdosni a bankot, hogy szedje már össze magát?

Minden jót!

N. L.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr3437123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ámbátor 2007.02.16. 14:24:31

Nem állom meg, hogy ne idézzem ide a homár kommentek ősatyját, aki szerint a második alkalom után kellett volna üzenni a bankosoknak édesanyjukra és a ravatalra vonatkozó kitételekkel, hátha az hat.
A kultúrválaszok láthatóan leperegnek.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.02.16. 15:26:23

Volt Erstés számlám. Azóta is ha Erste bankfiók előtt megyek el, bal vállam felett sót hintek, jobb vállam felett hátraköpök, és megmarkolom a zsebemben a fokhagymát.

Sanyi 2007.02.16. 23:27:36

Egyszer en is majdnem nyitottam naluk bankszamlat. Az ugyfelszolgalatos olyan flegma es hozza nem erto volt, hogy levontam a kovetkeztetest es egy mosoly kisereteben elsetaltam. (Bocs, nincs ekezetem.)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.02.17. 12:31:18

nekem egyszer a K&H nyitott MAGÁTÓL bankszámlát, a havi díj miatt csak nőlt, hiába jelezem nekik 47x telefonon, 6 évig fenyegettek hogy fizessek, de csekket 1x se küldtek hozzál :lol: lassan kamatos kamattal és dátummal már 20e felett jártunk a havi 150es számlavezetési díjból... aztán jött a bahajtó cég, akiknek ugyan azt mondtam mint a banknak "szeretném látni az aláírt számlanyitási kérelmet és azonnal fizetek KPben" egy hónap múlva kaptam egy levelet, naná, hogy nem a banktól, hanem a behajtóktól, hogy bocsika, ezt elnézték... a K&H azóta is lapít mint szar a fűben... a bepalizásom nekik se jött be... ehh verebek...

Joaquin 2007.02.18. 22:13:28

Ez nem a homárba való inkább?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.02.19. 14:17:28

ha valamit nem lehet elintézni telefonon, akkor csakis személyesen.

ezt a második telefonhívás helyett kellett volna meglépni a 2. hónapban, és nem a 14-ben. És nem felháborodni, mert tudjuk hol élünk, itt (= magyarország) ez a szokás, hogy leszarjuk hogy a másik mit akar.
meg különben is te vetted igénybe a szolgáltatásukat, legyél szíves hálás lenni nekik, hogy tehetted. és azért is hogy egyáltalán felvették a telefont ha hívtad őket.
mitakarszmég demokráciát? ittvan, tessék.

amugy nekem semmi bajom ezzel a bankkal, pedig már egy ideje ott tartom a kevéske pénzem.

ui. ez szerintem is homáros sztori lett volna - naív ügyfél.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.02.19. 14:21:31

ha valamit nem lehet elintézni telefonon, akkor csakis személyesen.

ezt a második telefonhívás helyett kellett volna meglépni a 2. hónapban, és nem a 14-ben. És nem felháborodni, mert tudjuk hol élünk, itt (= magyarország) ez a szokás, hogy letojjuk hogy a másik mit akar.
meg különben is te vetted igénybe a szolgáltatásukat, legyél szíves hálás lenni nekik, hogy tehetted. és azért is hogy egyáltalán felvették a telefont ha hívtad őket.
mitakarszmég demokráciát? ittvan, tessék.

amugy nekem semmi bajom ezzel a bankkal, pedig már egy ideje ott tartom a kevéske pénzem.

ui. ez szerintem is homáros sztori lett volna - naív ügyfél.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.02.19. 16:28:40

Hehe, nálam az Erste már az első "mondd meg Ödönnek" reklámával örökre elvágta magát, ennyire béna banki reklámot még nem láttam.
Aztán barátnőm, akinek oda utalták a pénzét is mesélt hasonló horrorokat.
Én múltkor a K&H-ra rágtam be, egy sikeresen lezárult autóhitelezést követően ajánlkoztak, hadd adjanak egy hitelkártyát, mert olyan jó ügyfél voltam. Oké, ha ennyire akarjátok... kitöltöttem, elküldtem, elbírálták a hitelképességem gyorsítva, elküldték a kártyát, én meg elraktam jól, aktiválás nélkül egyelőre. Aztán kapom a hó elején a számlát 400 Ft tartozásról. Meg a következő hó elején már 800-ról.
Érdeklődök, mire föl tetszik nekem tartozást csinálni? Hát az egyenlegértesítő, az a levél, amiben elküldik, hogy nulla forgalom volt a számlán, az havi 400 forint.
De tessék mondani, miért küldözgetik ezt egy nulla forgalmú kártyához, ami még nem is volt aktiválva? Mert ilyen a rendszerük.
Hátakkor kezitcsókolom megszüntetném én ezt, a franc akarja az ostoba rendszerük pazarlását havi 400 Ft-tal finanszírozni... az ügyintéző hölgy köztünk szólva igazat adott nekem, de ő nem tehet róla...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.02.20. 23:38:09

torpedonak:

elküldtem a homárnak jó vastagon a többi hasonló sztorikkal hónapok alatt, de egyre se kaptam még választ az elmúlt fél évben! még egy köszi megkaptukot sem!

csupati:
ja jől emléxem oroszul tanulós koromból, akkor az "erste" német számnév és elsőt jelent :)

ha nem akkor kövezzetek meg :)

[] (törölt) 2007.02.24. 12:06:26

"Én ilyen helyre nem viszek pénzt aminek még magyar nevet sem tudtak adni."

magyar egre magyar ufot!

nehogymaa a szaros kulfoldiek bankot alapitsanak!
süti beállítások módosítása