Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Bíró, aki utálja a háziőrizetet

2007. február 08. - zugügyvéd
Egy írói vénával megáldott kolléga küldte be az alábbi, abszurd tárgyalótermi darabot, amikor az eljáró bíró nem tudja, hogy volt-e az adott ügyben korábban tárgyalás, vagy nem. Az igazság mindegy, csak a vádlott szívjon.

 

 

 

Dráma egy felvonásban

Hely: Budapesti bíróság tárgyalóterme tárgyalás - és az egy
alkalommal elviselhetetlen fogfájás miatt fogorvoshoz igazoltan, de
kétségtelenül külön bírói engedély nélkül eltávozó, ezért három
hónapja előzetesbe visszacsukott vádlott előzetes letartóztatásának
különösebb indokolás nélküli ("a kényszerintézkedés továbbra is
indokolt...", stb.) fenntartása - után.

Idő: 2007. január

Személyek
Bíró
Ügyész
Védő

A tárgyalóterem kiürült, a jelenlévők pakolgatnak, közben
beszélgetés kezdődik.

Védő: Ügyésznő, segítsen nekem legyen szíves! Az előzetes
fenntartása iránti indítványában úgy nyilatkozott a tárgyaláson,
hogy a vádlott a házi őrizet alatt az ellenőrzések során nem volt
otthon, de én csak egy ilyen esetről tudok…

Ügyész: Ööö… három napja kaptam meg az iratot…

Védő: A házi őrizetet előzetessé változtató korábbi határozatban is
csak egy alkalom van megjelölve.

Ügyész: Egy… ööö…hát… akkor csak egy volt… igen, csak egy akkor...

Bíró (közbeszól): Nem ez a fő probléma ügyvéd úr, nem azért nem
engedtem el az ügyfelét az előzetesből, mert korábban a házi őrizet
alatt egy alkalommal nem találták otthon, hanem azért, mert a
vétívek a vádlottól folyamatosan kézbesítetlenül jönnek vissza!

Védő: Ezt lehetetlen bírónő, a vádlottnak állandó lakóhelye van,
minden küldeményt átvesznek és minden határozat meg is van neki,
mindig ő faxolja nekem, mert előbb kapja meg.

Bíró (megrovón) :Higgye el ügyvéd úr, itt vannak az iratban a vétívek.

Védő: Megmutatná, bírónő, ez tényleg érdekelne…?

Bíró (lapozgat): … és a kaput különben is az tette be, hogy az első
tárgyalás éppen a vádlott miatt maradt el, mert valami reumás
kezelésre való utólagos hivatkozással nem jött el a tárgyalásra!

Védő (elkerekedett szemmel): Bírónőőő!!! EZ volt az első tárgyalás!


Bíró: Dehogyis, már volt egy, csak elmaradt! Pont az ügyfele miatt.

Védő (hitetlenkedve): Nem volt még tárgyalás, tessék elhinni!


Bíró: Ügyvéd úr, ne próbálja már ..., pontosan tudom, hogy mi volt
az ügyben!

Védő (oldalra): Ügyésznő hányadik tárgyalás ez?

Ügyész (zavartan): Nem tudom… ööö… három napja kaptam meg az iratot…
De… asszem…. az első….


Védő: Bírónő, higgye el, ez tényleg az első volt!

Bíró (abbahagyja a lapozgatást): Hát… lehet… olyan zűr van a
fejemben… akkor összekeverhettem egy másik ügyemmel… egy másik
vádlottal… az jött nekem itt valami reumával…

Kínos csend.

Védő (kedvesen mosolyogva): És ezért az ügyfelem nyolcszáezer
forintnyi csalás miatt fogva marad a következő tárgyalásig, még
negyed évig??

Bíró: Csak nem gondolja ügyvéd úr, hogy egy kihirdetett határozatot
visszavonok??!!

Védő (elgondolkodva): Hát… mondjuk… mi visszavonnánk a fellebbezést,
kitalálnék valami okot, hogy legyen új körülmény, és beadnám a
kérelmet megint…

Bíró: Na nem… hát... nézze meg ügyvéd úr (lapozgat) itt van az ok,
nem volt egyszer otthon, megszegte a házi őrizet szabályait, ez elég ok…
Védő: De hát pont onnan kezdtük a beszélgetést, hogy nem ez volt az
igazi ok, hanem, hogy nem veszi át a küldeményeket és hogy miatta
maradt el a tárgyalás… Ami ugye, mint azóta kiderült, egy másik ügy…

Bíró (bizonytalanul): De. … ez …

Csend.

Bíró (határozottan): És különben is, ügyvéd úr, tudja meg, hogy én
rettenetesen utálom az egész házi őrizetet! Nincs semmi értelme, mert…

Védő: Hát a fogvatartottak ezt valószínűleg másként gondolják…

Bíró: …nincs semmi értelme, csak arra jó, hogy egyfolytában jönnek a
részleges feloldás iránti kérelmek, az akta meg csak nő, a bírónak
viszi az idejét… én utálom az egész házi őrizetet…!

Bíró el.
Ügyész is. Csendben.

Védő elindul a kint pórázon várakozó Vádlott felé…

Magyarország 2007.


19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr5634960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alga 2007.02.09. 12:17:06

LOL

ez azért durva, ha tényleg megtörtént(sajnos el tudom képzelni, hogy ez történt)

b0risz · http://zahar.blog.hu 2007.02.09. 12:22:19

jó lenne, ha az ilyen lénynek, mint ez a bíró, amikor menthető állapotban korházba szállítják autóbaleset után, amit ő okozott részegen, azzal érne véget az élete, hogy egy orvos kb ennyire komolyan foglalkozna az ügyével...

derelyegrádi szellem 2007.02.09. 13:42:17

Kérek mindenkit aki elolvassa ezt a valóban vérlázitó eseten semmiképpen ne általánosítson!.

Segítek is hozzá egy saját esettel. Volt egy nem magyar (ukrán) védencem. Egy esély volt a szabadlábra helyezésére, ha lezárul az ügye, és nem kap többet, mint amit eddig előzetesben ült. De ehhez ítélet kell.

Nyár itékezési szünet előtti utolsó napok egyike. Megkezdődik a tárgyalás (2., ez elsőn szakértői vélemény hiány amiatt nem volt ítélet), számbavétel, a tolmács nincs itt. Anélkül - könnyen belátható - nem leht tárgyalást tartani. Bíró engem kérdezett, mit tudok a tolmácsról, én semmit, annyit amennyit a bíró, előző tárgyaláson szóban idézték. Megvolt a telefonszáma felhívtam, Hát ő nem kapott írásban ídézést. (idegroham, hisz szóban egyértelműen idézték.) Hol van? Otthon? Hol? Valahol kurva messze legalábbis az IV. kerülettől. Mondtam bírónak legalább 1.5 óra míg ideér. Megvárta, pedig ez délután kezdődött tárgyalás volt. A végén esete 7.ig tárgyalt, közben az ügyésznek ki kellett mennie cuccáért mert bezárják az ügyészséget stb. Azt is mondhatta volna, nincs tolmács ő nem vár senkire nem tárgyal hétig, napol és valamikor ősz végére tűz, előzetes fenntart. Letárgyalta. A csávót helyben szabadította az ítélethírdetés után.

Ilyen bíró is van.

2007.02.09. 14:25:32

Derelyegrádi szellem, OK, ilyen bíró is van, meg olyan is, de a konkrét esetben, amiről ez a kis szösszenet szól, csak azt tudom kívánni a bírónőnek, hogy zárják be pár hónapra, miközben elvileg még tökártatlan, és egyébként sem csinált egetverő dolgot. Lenne ideje gobndolkodni. A cellájába pedig kívánok legalább három kigyúrt, erőszakos, homokos kurvát.

regina 2007.02.09. 15:23:28

Velem történt 1.
Már 4 hónapja voltam előzetesben, egy szakértőt kértek fel egy géppel írott levél véleményezésére. A szakértő húzta az időt. Péntek volt, 13 óra. Az ügyészség rátelefonált a vizsgálónőre, hogy lejárt a határidő, szabadlábra kell engem helyezni, ha nem kér hosszabbítást. Vandácska válasza: "Valamikor megjön a szakvélemény. Úgyis jön a hétvége, már senki nem lesz az ügyészségen, biztos ami biztos még 4 hónapra megkérem". És megkapta!
A szakvélemény hétfőn megjött. A tárgyaláson derült ki, hogy a szakértőnek nincs semmilyen jogosítása és a szakvélemény minden állítása hamis. A bíró mégis következetesen szakértőnek nevezte és megvédte, amikor én azt mondtam, hogy nem is ért hozzá. A védőm pedig bizonyította, hogy mint szakértő sem lehetett volna. 250.000 forintot vett fel, plusz a tárgyaláson megjelenésért 100.000 forintot!

regina 2007.02.09. 15:36:09

Velem történt 2.
Aki olvasta a történetemet, tudja az előzményeket.
Igor személyi adatai pontosan benne voltak az iratokban, így a címe is. Megállapítható volt a pontos oroszországi címe emelet-ajtó pontossággal. A bíró az első tárgyalásra megidézte a másodrendű vádlottat, Igort. Mintha ide a szomszéd utcába küldte volna. Nyilván a tértivevény sem érkezhetett vissza... A tárgyalást elnapolta és megállapította: A másodrendű vádlott ismeretlen helyre távozott, Ellene nemzetközi elfogatót adott ki. A tárgyalást követő két héttel megjött a tértivevény: Igor megkapta az idézést. Védője kérte, hogy vonják vissza az elfogatót. Bíró válasza: Nem lehet visszavonni, jogszabály nem engedi! Igor amikor megtudta, hogy nemzetközi elfogató van ellene megírta, hogy nem akar olyan országba beutazni, ahol őt hamis vád alapján és bizonyítékok nélkül le akarják fogni. Neki négy pici gyereke van, ő az eltartó, nem kockáztat.
Most, hogy felmentették első fokon a másodfokra remélem eljön...

regina 2007.02.09. 16:13:25

Velem történt 3.
derelyegrádi szellem-hez kapcsolódva:
Az előzetesben nem használhattam eredeti anyanyelvemet, tolmácsot nem kaptam. Illetve egy ízben azt mondta a vizsgálóm, hogy saját költségemre óránként sokezer forintért. Lányommal a látogatón kizárólag magyarul beszélhettem, ha egyáltalán engedélyezték a látogatást. De nem ez az igazi poén a tolmácsokkal. Dmitrij egyáltalán nem beszél magyarul. :)15 éve tartózkodik "ideiglenesen" Magyarországon.
Tárgyalás 1: A tolmács 78 éves, alig áll a lábán, elmondja, hogy be van gyógyszerezve és nem tud fordítani. Bíró úgyis elnapol, mivel Igor nincs jelen. Fordítói díj: 40.000 forint (Az állam fizeti)
Tárgyalás 2: Férfi tolmács. Fordítási stílusa: Tanú elmondja, tolmács fordítja. Dmitrij következetesen ócsárol mindenkit, miközben a tolmács beszél.így a lényeg nem lesz lefordítva és a jegyzőkönyben nincs benne. Végül Dmitrij megsérti a tolmácsot, aki felhúzza az orrát. Abbahagyja a fordítást. 100.000 forint.
Tárgyalás 3. Fiatal nagyon jó szinkron tolmács: Fordít sok órán keresztül hibátlanul, egyszercsak a bíró belezavarja: Lehet, hogy a "káposzta" szó vérdíjat is jelenthet? No mert a káposzta fejes, tehát fejpénz. (Az orosz zsargonban dollárt jelent, a káposztát pedig nem fejre mérik, mint a magyar nyelvben). A tolmács zavarában azt mondja: "lehet". Jegyzőkönyvben: "A tolmács bírói kérdésre elmondja, hogy a káposzta szó az oroszban vérdíjat is jelenthet"... Agyrém!
Tárgyalás 4: Ugyanaz a tolmácsnő. Videon nézzük a biztonsági kamera által rögzített színes felvételeket, nyilvánvaló, hogy Dmitrij színvak, de már többször látta a felvételeket és megmondták neki, hogy akit néznie kell milyen ruhában van. Dmitrij következetesen sötétkék színt mond, holott az öltözet világoskék. (Az orosz nyelv egész más szót használ a világoskék és a sötétkék színre. Nincs szó a kék színre!). A tolmács következetesen kék színt fordít. Amikor szóvá teszem, hogy nem is látja a sértett/tanú a színt a bíró rámripakodik: Vádlott ne szóljon közbe, a tolmács jobban tud oroszul! Azt hittem rosszul hallok...

Hempli 2007.02.09. 17:40:16

az ijen sztoriknal miert nem lehet a biro nevet leirni? Ilyen esetben nem lehet bepanaszolni, feljelenteni, beperelni, barmilyen szankciot alakalmazni a vascsovon kivul?

regina 2007.02.09. 21:16:56

Hempli:
Ügyvédem mindig azt mondja: nehogy megharagítsd a bírót! Ha itt leírom a nevét, az összes bíró "haragudni fog". A haragjuk pedig évekkel lesz mérhető... Ha valaki ott akar lenni a másodfokú tárgyaláson, akkor megírom a dátumot, amikor megtudom.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2007.02.09. 22:34:55

Úristen! Ez olyan, mintha egy afrikai vagy dél-amerikai banánköztársaságban játszódna! Nincs ezeknél a bíróknál valami értelmiszínvonal vizsgálat, mielőtt felszentelik őket és élet-halál urai lesznek?

Terlis 2007.02.10. 22:16:19

Nem az értelmi színvonallal, hanem az élettapasztalattal van a hiba sztem. Senki nem vizsgálja, hogy a bíró tudja-e mit jelent akár egy hónap előzetes is. A lényeg, hogy az egyetemen jó sokat ült a könyvtárban, magolta az anyagot, jók lettek az eredményei, tehát felveszik a pályára. Jó eséllyel még burokban is nőtt fel: a saját életében semmi igazi szociális problémával, semmi bűnözéssel nem találkozott. Ugyanaz a helyzet, mint sok orvossal: nem feküdt még úgy kórházban, hogy lekezeljék, ezért nem is tudja milyen érzés. Ezért jó a laikus elem a bíróságon. Már Rómában is faszán működött a dolog.

Mackósajt 2007.02.11. 11:39:43

Hempli

Ha jól tudom bírót bírói döntése miatt beperelni nem lehet Magyarországon. Csak a bíróságot. De kb. ki lehet találni mekkora esély van egy ilyen perben. Kb. a százada, mint rendőrök ellen, pedig az is lejtős pálya.

Nemrég volt a rádióban az a régebbi ügy, mikor bírósági végrehajtók a lakásmaffia megbízásából illegálisan árvereztek el lakásokat, amiket az árverásen tizedáron eldatak a megbízójuknak. A végrehajtókat végül jogerősen elitélték, de az áldozatoknak semmi esélyük nem volt visszakapni a lakásukat, mivel hiába mondták ki a büntetőperben, hogy illegális volt, a rá vonatkozó döntéseket nem vonták vissza vagy bírálták fölül. A sértettek egy része beperelte kártérítésért a bíróságot, de ez már évekkel ezelőtt volt, és tutira bukó.

partizan 2007.02.11. 22:12:23

Sziasztok!
1. Aki látott már kényszerintézkedés tárgyában tárgyalás v. nyilvános ülés keretében történő döntéshozatalt, az tudja, hogy a bíróság a határozathozatal előtt felhívja a védelmet és a vádat indíványtételre. Ha a védő a téma-indító érveit esetleg a perrendi szabályoknak megfelelő időben és releváns tartalmi elemekkel teletűzdelve adta volna elő - és nem a tárgyalás befejezése után - akkor még időben nyitott fülekre találhatott volna minden szívfájdalma..úgyhogy a jelen esetlegesen hibás döntésben - véleményem szerint - a védő is legalább annyira benne volt, mint a bíró..
2. A téma-beli bírónak annyiban feltétlen igaza van, hogy terheltek( és védőik ) előszeretettel és arcátlanul visszaélnek a házi őrizet részleges feloldasa iránti kérelem lehetőségével. A házi őrizet során - az egységes bírói gyakorlat szerint - a terhelt külön engedély nélkül, minden nap kb. 2 óra időtartamban és kb. 3 km-es körzetben (nagyvárosi életviszonyokat alapul véve ) elhagyhatja a számára kijelölt lakást - az alapvető életszükségleti cikkek folyamatos biztosítottsága céljából. Na, ez persze egyik terheltnek sem elég: a 15 évvel ezelőtt diagnosztizált, azóta gyógyszer és kezelés nélkül is tünetmentes betegségek (asztma, gerincbántalom, fogszuvasodás ) stb.: mind a fránya házi őrizet alatt újulnak ám ki és egyből akuttá is válnak..ilyenkor aztán ezeket lelkesen és sürgősen kezelgetni kell:))A feloldások ideje alatt meg ki tudja mi mindent lehet ám még csinálni???
Én arról még nem hallottam, hogy valaki is művelődésre vagy tanulmányokra fordította volna a kényszerű otthonlét idejét - mindig csak ez a fene nagy egészségkultúra..:))

szgyula 2007.02.12. 11:22:48

Partizan: A tortenetbol csak az nem derul ki, hogy mi hangzott el a targyalason. Amennyire ki lehet venni, a vetiv es az elmeradt targyalas csak a targyalas *utan* kerult megemlitesre. Ha tenyleg igy van, akkor gyalazat a biro reszerol...

partizan 2007.02.12. 21:52:20

szgyula: amit írtál, igazad van: a téma-indítónak valóban jó az irodalmi vénája ( ahogy Virág elvtársnak mondta volt a bér-tollnok a Tanú-ban..), de valóban nem egyértelmű, hogy mi, mikor hangzott el-ezt a pontatlanságot tudjuk be felindult lelki állapotának. Én pont ezért helyezkedtem szembe a hozzászólások fősodrával, mert az ügyvéd - esetleges - felelősségének lehetőségével senki sem foglalkozott. Úgy voltak a hozzászólások, mint a fociban: az igazi csapatépítő elem ugyanis a meccsre járásban is az, hogy együttesen a bírót ( ott helyesen: játékvezetőt ) lehet anyázni..ehhez bőven elég, ha egy valaki elkezdi..Na persze néha itt is - ott is nem minden alap nélkül..

harry potter 2007.02.13. 10:58:50

nak:

1. "a terheltek( és védőik előszeretettel és arcátlanul visszaélnek a házi őrizet részleges feloldasa iránti kérelem lehetőségével." Lehet, hogy ez így van, de lehet, hogy egy adott esetben éppen nem. És ha egy bíró kizárólag a Te általad is rögzített előítélet alapján dönt, akkor ott alapvető gond van. És én hiszek abban, hogy a bírák többsége nem ilyen. Azt TUDOM, hogy van egy része, amelyik nem, a többiben HISZEK, a reménytelen maradékkal pedig küzdök, amíg lehet és remélem, hogy a védők tisztességesebbje ugyanígy tesz...

2. "A házi őrizet során - az egységes bírói gyakorlat szerint - a terhelt külön engedély nélkül, minden nap kb. 2 óra időtartamban és kb. 3 km-es körzetben elhagyhatja a számára kijelölt lakást - az alapvető életszükségleti cikkek folyamatos biztosítottsága céljából." Ja. De ez az engedély nem minden határtozatban van benne (Be. 138.§ (1)!!!), a határozat ilyen rendelkezése nélkül viszont megy a bírói gyakorlatod a levesbe sajnos, mert ha pont akkor jön a rendőr, az küldi a jelentését az ügyészségnek, hogy a madár nem volt a kalitkában, az ügyész küldi tovább a bírónak, a bíró meg egy laza öt percében, mivel nem volt engedélyezve semmilyen eltáv, elrendeli az előzetest.

3. Szerintem a sztori egyértelmű:A "tárgyalás ... után" és a "A tárgyalóterem kiürült, a jelenlévők pakolgatnak, közben
beszélgetés kezdődik." szövegek alapján tökegésrtelmű, hogy a témaindító beszélgetés NEM tárgyaláson, hanem azon kívül hangzott el.

harry potter 2007.02.13. 11:02:13

A harry potter 2007.02.13. 10:58:50 beírást PARTIZAN nak címeztem, csak ledilitelődőtt az elejéről a név.

szgyula 2007.02.13. 12:45:08

"Az előzetes
fenntartása iránti indítványában úgy nyilatkozott a tárgyaláson,
hogy a vádlott a házi őrizet alatt az ellenőrzések során nem volt
otthon, de én csak egy ilyen esetről tudok…"

Ez (az en olvasatomban) azt jelenti, hogy a 'tobbszor nem volt otthon' elhangzott a targyalason, de a vedo nem reagalt ra a targyalason, csak utana akarta tisztazni. Miert?

"azért, mert a
vétívek a vádlottól folyamatosan kézbesítetlenül jönnek vissza!"

Ez viszont mar mintha csak targyalas utan kerult volna elo, igy figyelmen kivul kene hagyni. Elmaradt targyalas ditto.

harry potter 2007.02.13. 14:23:21

"Ez viszont mar mintha csak targyalas utan kerult volna elo, igy figyelmen kivul kene hagyni." Ez pontosan így van. Talán éppen ezért IDE van leírva, nem pedig egy fellebbezésbe, nem...?
süti beállítások módosítása