A Zugügyvédhez több levél érkezett az utóbbi időben a fapados légitársaságok szívatásaival kapcsolatban, amiket illetékesség hiányában átpasszolt a Homárnak. A kártérítési kötelezettségek elsunnyogása viszont jogi kategória, a jogszabály nem tesz különbséget a fapados és a nem fapados légitársaságok között, ezért a Zugügyvéd közzéteszi az erről szóló, igencsak eldugott jogszabályt, amelyet a Complex.hu oldalon található jogi adatbankban lelt meg.
Sunnyogó fapadosok
4 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr5317704
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Whisp 2006.11.14. 08:32:43
16. cikk (1) bekezdés: "Minden tagállam kijelöl egy szervet, amely e rendelet végrehajtásáért felel a területén levő repülőterekről induló légijáratok, valamint harmadik országból e repülőterekre induló járatok tekintetében. [...] A tagállamok tájékoztatják a Bizottságot arról, hogy e bekezdéssel összhangban melyik szervet jelölték ki."
Magyarországon melyik ez a szerv?
Magyarországon melyik ez a szerv?
Ajeti 2006.11.18. 17:04:19
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség. Bár az eset szerintem nem tartozik a rendelet hatálya alá, legfeljebb kártérítési ügy lehetne.
trikó 2006.11.20. 14:43:07
Ajeti-nek igaza van.
A Zugügyvéd sajnos nem körültekintően elemezte a jogszabályt.
Érdemes tudni ugyanis, mi a különbség a megtagadott beszállítás, és a járat lekésése közt.
A Homáron emlegetett esetek ugyanis késői jegykezelésre való jelentkezést, vagyis utaskésést takarnak. A megtagadott beszállítás pedig a légitársaság oldaláról történő túlkönyvelésből, vagy járattörlésből eredő eset.
Évekig foglalkoztam a témakörrel Ferihegyen, és több cég gyakorlatát is alkalmam volt megismerni.
Az idézett jogszabály utaskésésre tehát NEM vonatkozik. Az utas több okból és saját hibáján kívül is lekésheti a gépét. Kerülhet egyórás dugóba az M0-áson, vagy
a reptéri gyorsforgalmi szalagkorlátos katlanjában, kaphattak terrorfülest a rendőrök, és elennőrizhetnek a bejárat előtt minden utast, ezzel torlódést okozva, és lehet csúcsforgalom a reptéren is, egymásra csúszahatnak járatok, de lehet légiforgalmi dugó is, mikor pl a csatlakozást elérni akaró utas gépe késik, és nem éri el a másik gépet.
Ha tettenérhető, hogy ki okozta az utas elkésését, esetleg lehet jogorvoslatot keresni, de a fenti esetek nagyobb részében ez nehézkes.
Ha utasok torlódtak össze a jegykezelés előtt. pl a repülőtér személyzete, (tehát nem a légitársaság) hibájából, akkor nem várható el, hogy a légitársaság álljon helyt az elkésésemért, ahogyan a színielőadást sem kezdik előlről, ha sorállás volt mondjuk a parkolóhylekért a környező utcákban és elkések.
Ezek igen kellemetlen dogok, de jobb rájuk felkészülni. Ha még időben kiérünk a reptérre, bizony előre kell menni, és szólni kell közvetlenül a jegykezelőnek (nem egy arra sétáló más alkalmazottnak), utasszolgálat bármilyen vezetőjének, ha másképpen nem boldogulunk.
...
A Zugügyvéd sajnos nem körültekintően elemezte a jogszabályt.
Érdemes tudni ugyanis, mi a különbség a megtagadott beszállítás, és a járat lekésése közt.
A Homáron emlegetett esetek ugyanis késői jegykezelésre való jelentkezést, vagyis utaskésést takarnak. A megtagadott beszállítás pedig a légitársaság oldaláról történő túlkönyvelésből, vagy járattörlésből eredő eset.
Évekig foglalkoztam a témakörrel Ferihegyen, és több cég gyakorlatát is alkalmam volt megismerni.
Az idézett jogszabály utaskésésre tehát NEM vonatkozik. Az utas több okból és saját hibáján kívül is lekésheti a gépét. Kerülhet egyórás dugóba az M0-áson, vagy
a reptéri gyorsforgalmi szalagkorlátos katlanjában, kaphattak terrorfülest a rendőrök, és elennőrizhetnek a bejárat előtt minden utast, ezzel torlódést okozva, és lehet csúcsforgalom a reptéren is, egymásra csúszahatnak járatok, de lehet légiforgalmi dugó is, mikor pl a csatlakozást elérni akaró utas gépe késik, és nem éri el a másik gépet.
Ha tettenérhető, hogy ki okozta az utas elkésését, esetleg lehet jogorvoslatot keresni, de a fenti esetek nagyobb részében ez nehézkes.
Ha utasok torlódtak össze a jegykezelés előtt. pl a repülőtér személyzete, (tehát nem a légitársaság) hibájából, akkor nem várható el, hogy a légitársaság álljon helyt az elkésésemért, ahogyan a színielőadást sem kezdik előlről, ha sorállás volt mondjuk a parkolóhylekért a környező utcákban és elkések.
Ezek igen kellemetlen dogok, de jobb rájuk felkészülni. Ha még időben kiérünk a reptérre, bizony előre kell menni, és szólni kell közvetlenül a jegykezelőnek (nem egy arra sétáló más alkalmazottnak), utasszolgálat bármilyen vezetőjének, ha másképpen nem boldogulunk.
...
trikó 2006.11.20. 14:48:27
... Ó, és a lényeg: fentiek alapján tehát nem sunnyognak a fapadosok, még ha a Zugügyvéd oly mérges is rájuk...
Utolsó kommentek