Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Jogvédők sittnézőben

2006. szeptember 27. - zugügyvéd
A Zugügyvéd a kommentek közül bányászta ki az alábbi, a magyar börtönviszonyokkal kapcsolatos hozzászólást. Persze sejthető volt, hogy a jogvédőket ahol lehet, megvezetik, de az, hogy ilyen könnyen be is kajálják, döbbenetes. Csak egy igen egyszerű ötlet a sok közül: börtönviszonyokról szabadult rabokkal is készítsenek interjút.

Elgondolkodtató lehet, hogy a börtönökbe ha nem is gyakran,de azért érkeznek jogvédő szervezetek megbízottai látogatóba, hogy meggyőződjenek a körülményekről.

Nos kedves jogvédők szomorúan mondhatom, hogy természetesen Önök is meg vannak vezetve, mivel sosem jöhetnek be a börtönbe ad hoc, előre be nem jelentett formában (természetesen biztonsági okokra hivatkozva), ez viszont megteremti a lehetőséget az össznépi színházhoz. Ott töltött egy évem alatt 2-3 három ilyen alkalom volt, amire persze előre fel voltunk készítve az alábbi módon.
Kijelölték azt a folyosó szakaszt, ahová teljesen véletlenül meg fognak érkezni a börtön vezetői a jogvédő szervezet embereivel, ezt a szakaszt előző nap velünk súroltatták reggeltől estig, természetesen minden zárkát tüzetesen átnéztek, hogy tiltott tárgyak ne kerülhessenek elő, a kijelölt cellákban megjelentek a díszletek, mint illatosító, vécé papír, amit egyébként még véletlenül se adtak volna nekünk, és amint távozott a delegáció be is szedték. Kicserélték a már ciroknélküli seprűnket, agyon szakadozott felmosó rongyunkat, még mosogatószer is került a csaphoz, kikerültek az asztalra, falra szabadidős tevékenységeink (mint rajzok, pálcika építmény).
A kijelölt cellák kijelölt rabjai hirtelen vadi új ruhát kaptak, és persze előre elmesélte az őr, hogy pontosan mit is mondhatunk, ha még a következő nap is szeretnék levelet írni vagy épp csomagot kapni.

Persze nem bíztak semmit a véletlenre, akiben a legkisebb mértékben is nem bíztak a vélemény kifejtése miatt, azt másnap izolálták. Hirtelen pont akkor munkára rendelték, orvoshoz küldték, stb.
A nem dolgozóra pedig őröket küldtek, hogy még véletlen se merjen senki az ablakokon keresztül kikiabálni valami trágárságot. Mondanom sem kell hogy a szint kivételezett rabjainak jelezték az Őrök, hogy tartsanak rendet a részlegen, ha továbbra is szeretnének külön fürödni járni, meg mobilt tartani a cellában, és még sorolhatnám a kiváltságok tömkelegét.

Ergo kéz kezet mos.
És jött a másnap, jöttek a jogvédők itthonról vagy külföldről és elégedetten látták, hogy micsoda rend, tisztaság, kényelem, szabadidős tevékenység van a hazai börtönökben, és a rabok elégedettek, mosolygósak, tiszták, és nagyon civilizáltan fogalmaznak. (naná hogy olyan körletbe vitték őket, ahol orvosok, ügyvédek, tanárok, ügyvezetők ültek).

Az ilyen napoknak az egyetlen igazi haszna az ebéd volt, mert ilyenkor kivételesen figyeltek arra, hogy a konyhán dolgozók ne lopkodják szét az ebédet, ilyenkor ténylegesen került hús a tányérba, de még süti is jutott.

Hát kedves jogvédők, így vannak Önök megvezetve a börtönhelyzet kapcsán.

Mr. Phe

28 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr6115349

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Blogocska 2007.07.04. 09:56:13

Börtön, rabok, bűnözőkMa, ebben az országban bűnözőnek lenni nem is olyan rossz dolog… Főleg annak aki esetleg lentről jön, vagy notórius munkakerülő. Hogy miért? Ha mondjuk valakihez egy betörő betör éjszaka, vagy akármikor, és a tulajdonos (vagy a…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csutkababa 2006.09.27. 18:40:43

Kedves Mr Phe!
Ugyan azt elfelejted megírni,miért voltál bent, azért hallgattassék meg a másik fél is!
1., A nép adójából napi 6-7 ezer forintért tartjuk bent az embereket.Ingyen étel,fűtés, világítás, ingyen mosoda, ingyen szórakoztatás, tanfolyamok, amiért még ösztöndíjat is kapnak,ehhez minden taneszköz ingyenes, ingyen orvosi ellátás, ingyen kézbe adott gyógyszerek.Ja, ezért napi 190 Ft rabtartást levonnak.
Az előzetes-nem jogerősöknek természetesen nem kötelező dolgozni bent, a napi 4 ill.havi 24 óra körleten lévő meló, úgymint takarítás, felmosás, kukalevitel az egyetlen megkövetelhető tevékenység.
2., Egyszer összeszámoltam, hány helyen jelentenek fel bennünket, bévéseket a fogvatartottak. Soroljam? Országos Parancsnokság,Igazságügyi-és Rendészeti minisztérium, Katonai Ügyészség,Magyar Bíróság tetszőleges szintje,a BV-be napi szinten bejáró ügyész, BV bíró, Orvosi Kamara, Orvosi Etikai Bizottság,Helsinki-bizottság,Strassbourg Emberi Jogok Hivatala, CPT, ombutsman/bármelyik/,rendőrség, és még nem értem a sor végére.
3.,Tapasztalatom szerint ha annyit tudunk, hogy jön a CPT, Helsinki-bizottság, azt onnan tudjuk, hogy az OPK jelzi, hogy ettől-eddig várhatók.. A nap 24 órájában BÁRMIKOR jöhetnek, BÁRHOVÁ mehetnek a börtönben,bármilyen tevékenységet ellenőrizhetnek,
bárki jelentkezhet náluk meghallgatésra.
4., Komolyan vicces, amikor több bizottsági taghoz is bemegy az fogvatartott, elpanaszolja, hogy sérelem érte, de mindenkinek mást mond. Utána összegyűlnek, megvitatják, és megdöbbennek, hogy ŐKET is hülyének nézték, pedig ők értük vannak!
5.,Ahhoz mit szólsz, amikor megmentettem az egyik fogvatartott életét, nélkülem meghalt volna, infarktusban, majd felgyógyulva kártérítést akart, bírósági úton, mert úgymond rosszul láttam el.
6.,Rengeteg a hazug, rosszindulatú panasz és feljelentés, amivel szervek sokasága foglakozik, kivizsgál, aktát gyárt. MINDEN panaszt kivizsgálnak, még akkor is, ha nyilvánvaló a hazugság. Pl: olyan felügyelőket nevez meg bántalmazásért, akik akkor szabin voltak, nem voltak bent.
7.,WC papír:biztosítandó a BV által. MI az, hogy véletlenül sem adnak?
8., Tiltott tárgyak: ami tiltott, az bizony tiltott. Fegyelmi ügy lesz belőle, és a feltételes lehetősége ugrik miatta.
9.,Nyugtató-és altató gyógyszerek ezreit akarják a hozzátartozók becsempészni. Ez egyetemes valuta bent, ugye rémlik valami??Meg a cigi.
10.,Kaja? Elfelejtetted, hogy fogvatartottak osztják a kaját? HA lopnak, ők lopnak meg benneteket!Akár a felügyelő orra előtt is!
11.,Melyik magyar állampolgár mondhatja el, hogy eü. panasza esetén AZONNAL ellátásban részesül? Éjjel a szolgálatos ápoló, nappal orvos, de izibe megnézi.
12.,A bentlakók nagyságrendekkel jobb ellátásban részesülnek mint sok százezer kint lévő, minimálbér vagy segélyszinten nyomorgó NEM BŰNÖZŐ állampolgár. Látszik is a halálozási mutatókon.
Ami gyógyszert megkap, ha ki kellene fizetnie,hát, nem tudná!
13.,Korlátlan levelezési lehetőség, a BV számlájára, ez csak természetes.

Nos, ennyi csak úgy kapásból.
Persze, van pályaalkalmatlan felügyelő, de van olyan is, hogy azért tettek át másik körletre felügyelőt, mert a fogvatartottak panaszkodtak rá, mert szigorú, azaz betartatja a rendet.

Szóval, kissé furcsa a nézőpontod, illetve kissé módosult az emlékezeted szerintem.

Mackósajt 2006.09.27. 18:54:47

bévé

Ha visszaolvasod azt a témát, amiből kivágták, és külön cikké tették ezt a hozzászólást (gondolom uborkaszezon miatt), akkor választ kapsz egy csomó kérdésre, amit most nekiszegeztél Mr Phe-nek. Pl. részletesen leírja hogy miért, és hogyan került be. Stb.

csutkababa 2006.09.27. 18:57:10

MAckósajt
Akkor sem állja meg a helyét Phe sok állítása, sorry...

Von Tolla 2006.09.27. 19:20:13

Az eljárást anno Patyomkin dolgozta ki tudományos alapossággal. Aztán előfordult még enyhébb formában a honvédségnél is, amikor pizsamás elöljáró jött látogatóba. Szóval nem új a dolog, ha egy jogvédőt ezzel meg lehet vezetni, akkor inkább menjen el portásnak vagy telefonközpontosnak.

doki 2006.09.27. 20:32:19

A jogvédőt meg lehet és meg is vezetik.
A jogvédő sem akar többet látni hallani, mint amit feltétlenül szükséges, mert nem tud mit kezdeni vele.
A BV meglehetősen sajátságosan irányitott
szervezet egyes szabályai nem nyilvános jogszabályok ( vagyis nem jelent meg MK-ben az az IK különszámában, melyet az érintettek mármint az Intézetek külön elosztó szerint kapnak meg) viszont ezek hivatkozási alapok, ha azt kérdezik, hogy ez miért igy vagy úgy.
A jogvédőben meg van egy kis jóleső borzongás is, hogy :hát én aztán ott voltam, ha tudnád!És marhára örül, hogy kijöhet.
Amúgy amit bv ir, az nagyjából többé kevésbé igaz.
Ezért is marhaság az egyész.
Egy külföldi országban közeli rokon ügyvédje részegen be a járdára két halott.
Nem csukák be, mert abból senkinek semmi haszna nincs csak a költség van vele.
Továbbra is ügyvéd H-P. Aztán jön Sz-V amikor napi 12 órát ingyenesen beteghordó a baleseti ambulancián és igy megy ez 4 évig. azt hiszem éves munkaidőkerettel.Meg még nevére vehette a két eltartó nélkül maradt családot is.
S
Nálunk az itélkezés bv központú, pedig onnan 90 %-ban rosszabbul jönnek ki mint ahogy bementek.Ennyire hatékony.Nem kellene büszkének lenni rá, mert a visszaesők a bv munka selejtjei. Ilyen selejt %-al máshol nem sokáig kell a munkapad mellett állni

regina 2006.09.28. 01:28:22

bévé:
A mundér becsülete lényeges dolog: Három eset lehetséges:
1. Te nem ott voltál, ahol engem őriztek, mert Mr. Phe még enyhített is. Esténként az őr végigverte a cellaajtókat és azt üvöltötte: Lányok, aludni, nem maszturbálni! Másik őr minden második-harmadik nap kivitte külön tisztálkodni az egyik csajt. Etette, itatta, megdugta. Az őrök trágárkodnak a rabokkal.
2. Téged azért fizetnek, hogy letagadd, amit látsz és magad építs "patyomkin falut". Ügyészhez előre be kell jelentkezni, nemhogy ő jön a rabokhoz. És hosszú sorállás van. Levelet nem lehet korlátlanul küldeni, nagyon is korlátozva vannak. Sőt, kapni is csak engedéllyel lehet! Látogatót csak előre bejelentettet lehet és nem használhatom vele anyanyelvemet ami nem magyar. Az AI-t nem engedték be hozzám! Pedig elmondtam volna, hogy attól őszültem meg, hogy betettek egy cellába két gyilkos nő közé. Az egyik a csecsemőjét ölte meg, a másik a férjét. Mert beismerést akart kicsikarni belőlem vizsgálóm.
3. Akkora a mundér iránti lelki elkötelezettséged, hogy a valóság helyett is látomásaid vannak. Minden országban pénzbe kerül a rabtartás. Legdrágább a fegyőr ellátása! A börtönök állaga lerohadt. Ja, a fűtés? Olyan nyavalyákat szedtem össze, hogy életem végéig szenvedni fogok tőlük. Szenvedés a járás, a vesém tönkrement, női problémáim keletkeztek. Olyan nőről is tudok, akinek cukorbetegsége miatt szabadulása után csonkolták a lábát.
Remélem, a kinti világ nem mindent hisz el arról, hogy bent arany élete van a raboknak, csak mert egy smasszer (ugye nem sértő elnevezés?) nem-igazat mond.
Természetesen a bűnözőket távol kell tartani a szabad emberektől. De nem kínozni kell őket. Különösen, ha valakiről később kiderül, hogy nem is követett el bűncselekményt!
Nem a gyűlölet beszél belőlem. Te, bévé nem az igazat írtad. Idézet Péter Gábortól: "Ne csak őrizd, gyűlöld is".

csutkababa 2006.09.28. 21:37:41

doki
Teljesen igazad van. De amíg a független magyar bíróság a törvények alapján szinte csak szabadságvesztésben gondolkodik, nincs esély a fenti előremutató lépések megtételére.
Pedig valóban nem lenne szabad gondatlan, ill, egyéb első bűntényeseket kemény bűnözők közé zárni, mert nagy valószínűséggel nem kell tartani bűnismétléstől.
Társadalmi munka, évekig, és kemény kártérítési kötelezettség. Ennek lenne visszatrtó ereje.
Regina
HA valaki gyűlöl, az Te vagy. Utolsó megjegyzésem az volt: van alkalmatlan felügyelő természetesen.
Mint mindenhol, minden időben és foglalkozási körben.
Valamint erősen kevered az előzetes-nem jogerős jogait és a jogerősökét.
Látogatók azok jöhetnek be, akik nyilvántartásban vannak.Levélkapás dettó.
A vizsgáló nem a börtönben van. Semmi köze hozzá.Nem szól bele az elhelyezésbe.
Cukorbetegség miatt sok nem börtönlakó lábát is levágják kint, ezek ismert szövődmények. Lerohadt börtönök, túlzsúfoltság? Igen.szenved maitta mindenki. Erről nem a BV tehet, hogy nem építenek újakat, és ilyen az ítélkezési gyakorlat.
Nincs bennem gyűlölet, nincs bennem megvetés.
De tudod, néha elgondolkodom azon, milyen esélyei vannak kint egy 65 éves, multimorbid bácsinak, és a hasonló bentlévőnek, csak gyógyszerhez jutás tekintetében.
Másik oldalon állunk, ez tény.
Ettől még nem vagyok ellenség, Péter Gábor meg régen halott, filozófiáját alkalmazni jelenleg vétség és búncselekmény bent. Akár hiszed, akár nem.

Darth Revan 2006.09.29. 02:16:23

Tudom, hogy populista meg demagóg, de könyörgöm, mit várnak a bűnözők???
Ingyen szanatóriumot?

Gondolkozzanak el, hogy miért kerültek be oda!

Az én adómból ne üdöljenek, hanem szenvedjenek a börtönben, és legközelebb tán csak meggondolják, hogy megéri-e kockáztatni...

dankopesta 2006.09.29. 06:21:44

Pár megjegyzés.

1. Magyarország valóban túlságosan BV központú. Rengeteg esetben lehetne egyéb megoldást alkalmazni, de egyrészt ez bonyolultabb lenne, másrészt itthon nincs kialakult rendszere.

2. Sokan óriási tévedésben vannak: a bűnt elkövető embernek ugyanolyan jogai vannak, mint bárki másnak, azoknak a jogoknak a kivételével, amiket büntetés gyanánt korlátozunk. Aki börtönbe kerül, kerüljön börtönbe, és itt kapja meg mindazt, ami jár neki (megfelelő elhelyezés, ellátás, munkalehetőség). Ha ezt nem tudja biztosítani a börtön, az semmiképpen nem az elítélt hibája, nincs helye az olyan demagóg szövegeknek, hogy minek követett el bűnt stb.

3. Nincsenek bűnözők (néhány extrém személyiségzavar kivételével), bűnt elkövető emberek vannak. És nincs kétségem afelől, hogy mindnyájan követtünk el bűnöket az életünk folyamán, a legtöbben közülünk bűncselekményt is. Innentől már nem erkölcsi kérdés, hogy ki kerül börtönbe, hanem inkább a szerencséjé, a tapasztalaté és a józan észé. Nyilván vannak olyan bűncselekmények, amelyeket senki nem vesz komolyan (a bíróságok sem), míg másokat nagyon keményen szankcionálnak. Okos ember igyekszik nem olyat, nem úgy elkövetni, hogy komolyabban szankcionálják. A kevésbé okos/felvilágosult/tapasztalt nem figyel erre. Az sem véletlen, hogy a börtönökben (fegyházakban, fogházakban) rengeteg hátrányos helyzetű elítélt van, akik csonka családban nőttek föl, állami gondozottak, romák, családi erőszak áldozatai stb. Nekik a legtöbbször esélyü k sem volt elsajátítani a megfelelő viselkedésformákat, és általában az érdekképviseletük is nulla. Mi ilyenkor a legegyszerűbb?: 3-4-5 év letöltendő. Hogy mi lesz velük, az senkit sem érdekel. Megbüntetjük őket azért, mert nem volt lehetőségük megtanulni, hogyan éljenek normális életet, ahelyett, hogy megtanítanánk őket rá. És milyen meglepő, ők általában vissza is kerülnek a börtönökbe. Jól van ez így? Nincs. Ezzel természetesen mindenki tisztában van, és mindenki szarik rá, mert ez a legegyszerűbb megoldás. Kérdés, hogy bűnt elkövető emberekként van-e jogunk elítélni és megítélni olyan embereket, akik szintén bűnt követnek el (nem feltétlenül a saját hibájukból), és akiknek nem nyújtunk segítséget, akiket nem integrálunk be a társadalomba, akiket hagyunk a börtönben rohadni ahelyett, hogy megpróbálnánk elérni, hogy ne kerüljenek börtönbe. Szép nem?
Ez a jó Magyarországon: nulla társadalmi felelősség, nulla empátia, mindenki éli az életét, és közben folyamatosan ítélkezik, ahelyett, hogy megpróbálna segíteni.

tobo 2006.09.29. 09:54:52

szerintem meg a koszos tetves bűnözők csak ne hőzöngjenek. aki más tulajdonára/életére/testi épségére veszélyt jelent az ne pattogjon utána. majd még rinyáljon hogy nem olyan az élete mint kint.

regina 2006.09.29. 17:07:32

tobo:
Neked teljesen igazad van! Ha majd megtapogatod a tégládat a sitt falában, gondolj rá, mit mondtál. Nem azzal van bajom, hogy az emberek a bűnözőket rács mögött akarják tudni. Ez a természetes. De csak azt kell gyűlöletből ott tartani és megalázni, akinek megbocsáthatatlan a bűne.

doki 2006.09.29. 19:58:29

Darth Revannak
Te azért vagy kint, mert eddig szerencséd volt és mindig jó időben jó helyen voltál, vagy csak nem voltál rossz időben rossz helyen. Nem hasonlit sem a neved, sem anyukád neve olyanra, akit nagyon keresnek, mert akkor a hatóságok nagyon hamar megoldják az egyenletet, amiben Te leszel az egyetlen ismertlen, de a mai rendőr már elbir egy egyismeretlenes egyenlettel.
Aztán akkor csudálkozol, hogy mit én keresel bent és mondogatod hogy nem követtél el semmit, de ez nem fog feltűnni senkinek, mert a többi is ezt mondja. A renőr megirja a jelentést
Az ügyész csak az akta végén levő összzefoglalót olvassa el és vádat emel
A biró meg csak a vádat olvassa el, aztán elitél.Ez ebben a banánköztársaságban már évtizedek óta igy megy.

regina 2006.09.30. 08:16:57

doki:
Sajnos nagyon igazad van. A kőkemény bűnözőnek már bejáratott ügyvédje van. Tejel neki rendesen és ismeri a benti viszonyokat. A kezdőnek, vagy a "nem bűnösnek" elég reménytelen a helyzete amíg "be nem szokik".

doki 2006.09.30. 10:33:50

Jelezném minden kivülállónak, hogy a tényleg ártatlanokat ( akik valamilyen véletlen vagy szándékos külső körülmény folytán kerülnek be az igazságszolgáltatás malomkövei közé)a legnehezebb védeni
A bűnöző ( aki rendszeresen, megélhetésszerűen bűnözik) tudja mikor mit csinált

picml 2006.10.01. 18:07:46

Regina: Megkockáztatnám, hogy a magyar lakosság dontő többsége sosem volt, és sosem lesz börtönben. Tehát valószínűleg tobo sem, és mielőtt még céloznál rá, én sem.
A bebörtönzést nem nevezném gyűlöletnek, szerintem inkább a bűnelkövetéshez kell egy alapvető rosszindulat. Tény, hogy senki sem szeret bűnözők közt élni, még a bűnözők sem. Ha velük történnek nem fair dolgok (gyakran egymás által), az hirtelen már nem is olyan vicces. (bár te biztosan ártatlanul kerültél be)

Igen, vannak alkalmatlan őrök. De még, ha 'alkalmasak' is, ne várd, hogy mind szeressen: egy jogerős ítélet nem éppen ajánlólevél.

doki:
Nehogymár a neved alapján elítéljenek. Ez tanúk, és bizonyítékok alapján szokott történni. Horváth Péterből van vagy ötezer, ha az egyik elüt valakit, mindet viszik?

regina 2006.10.02. 08:07:58

Távol álljon tőlem, hogy általában beszéljek. Én csak a velem történtek alapján arról beszélek, ami van. Természetesen van bennem ellenérzés, sőt gyűlölet azok iránt, akik törvényre hivatkoznak miközben ellene tesznek. Másokat sanyargatnak. Mondhattam volna, hogy volt fegyőr, aki azt mondta: "regina, maga nem való ide. Maga belekerült egy darálóba és a kés viszi". De miért arról beszéljek, ami természetes, emberséges? A börtönben - előzetesben ebből van nagyon kevés...

regina 2006.10.02. 08:33:25

picml:
"Sohase mond, hogy sosem". Én is így gondolkodtam anno... Nekem az új időszámítás attól a naptól kezdődik. Korábban én is, mint minden egészségesen gondolkodó ember úgy gondoltam: Aki nem követett el semmit, azt nem érheti bántódás. Öt év után jutottam el odáig, hogy egyáltalán kétségbe lehetett vonni a vádat. Ugyanis nem azért mentett fel a bíróság első fokon, mert megvizsgálta a bizonyítékokat, hanem azért, mert kételye támadt... Volt az ügyemben egy "szakértő" akiről megállapítható volt, hogy csaló. A bíró engem torkollt le, mert tételesen azt bizonygattam, hogy minden szakértői állítása hamis és nincs szakértői jogosítása, igazolványa, kamarai tagsága. "Vádlott! Ne merje sértegetni a szakértőt!" Nos én azért fellebbeztem, mert nem vagyok bűnös. Sajnos, védőm szkeptikus. Azt mondja: A fellebbvitel símán helybenhagyja az első fokot. Apropó: Az ügyészség kiszállt az ügyből, nem is képviselteti magát.

regina 2006.10.02. 08:44:59

Ügyemben a másodrendű vádlott ügyvédje útlevéllel igazolta. hogy az inkriminált időkben nem is volt Magyarországon. A bíró válasza: "Lehetett neki másik útlevele is". Az ítéletbe azért nem merte beleírni :))
Vicces logikai bukfenc: A "sértett" - amikor a tárgyaláson rábizonyítottuk, hogy színvak, azt mondta: "van problémám a piros-zöld színekkel, de a zöldtől a kéket meg tudom külömböztetni" Nem létezik relatív színlátás! Ha valaki nem lát bizonyos színt akkor nem viszonyíthat hozzá másik színt :)) Színárnyalat van relatív. A képen látható személy kék dzsekiben van és kizárható a másodrendű vádlottal való azonossága. Az ügyész és a bíró, akik sosem látták a másodrendűt, azt mondták: "Hasonlít rá" :))

regina 2006.10.02. 08:49:50

Többen megkérdezték az anyanyelvemet. Igen jól beszélem a magyart, disszertációmat is magyarul írtam. De a stilisztikai és nyelvtani hibákat lányom javítja, mert nyelvtudásom messze nem tökéletes. Orosz származású magyar állampolgár vagyok.
És ne haragudjatok a valódi nevem nem azonos a nick nevemmel.

regina 2006.10.02. 09:04:58

Csak úgy "hangosan gondolkodva":
A Nagy Ignáczban van egy Dutka nevű nevelőtiszt. Előttem mindenki úgy beszélt róla: "Ales". Én azt hittem, hogy ez a vezetékneve és ezen is szólítottam. Azt hitte, gúnyolódom vele. Ezen annyira begurult, hogy eltiltott a levelezéstől, a látogatástól és a csomagtól. Szabadulásom után tudtam meg, hogy Dutka anyja orosz volt, apja valamikor a BM magasrangú tisztjeként a KGB akadémiáján tanult, ott ismerte meg "Ales" anyját és hozta el Magyarországra. Amikor "Ales" két éves volt, apja iszákossága miatt anyja elhagyata a családot és repatriált a Szovjetunióba. "Ales" ki nem állhatja az oroszokat. Ezt éreztette is velem.

doki 2006.10.02. 12:29:40

picml.
A neved alapján megfognak egy uniós országban, kiadnak egy másik uniós országnak és lehet könyörögni, hogy itthon üld le amit el sem követtél( Ja és marhára örülsz, hogy nem örökországnak adtak ki)
Ilyen már megtörtént és a sajtó is tele volt vele.
Különösen az átlagos nevűek vannak veszélyben

betű szám-szám né 2006.10.04. 15:17:51

bévé
ha valóban egy ilyen intézményben dolgozol, akkor te tudod a legjobban, hogy aki csomagot kap, az nem a bv-től kapja a wc papírt, hanem otthonról, csomagban. ugye?
Illetve ez a levelezésre vonatkozó kijelentésed sem fedi teljes mértékben a valóságot, mert a levélpapírt + boríték + bélyeg is a soros csomagokban kerül be, szintén a család jóvoltából.

File 2006.10.11. 18:04:39

Bévé, Darth Revan!


Mr. Phe állításai nagyonis megállják a hejüket. És nem lenne rossz ha a realitás talajára huppannának a laikus felháborodottak akik azt képzelik hogy a börtön tejjel mézzel folyó szanatórium ahol a tisztes állampolgárok verejtékes adóforintjait dözsölik el a mihaszna rabok akik egyébként a sors kegyeltjei az ingyen disneyland okán.
Azt nem tudom hogy hogyan gazdálkodik a BV a dolgozó rabok fizetésével, azt viszont igen hogy én nehéz fizikai munkát végeztem 32 az-az harminckét forintos órabérért, a fizetésemből kb. 2-3 ezer forintot vásárolhattam le havonta egyszer a BV-vel szerződésben álló nem éppen diszkont kantinban. Nem érzem úgy hogy bármivel is adósa lennék bárkinek is. Aki irigyli vagy túl lightnak tartja a BV-t a rács másik oldaláról csak néhány hónapra kóstoljon bele radikálisan fog véleményt váltani.

kicsirke 2006.10.21. 23:14:10

Sziasztok! A fent írt dolgok mind a két oldalról, részben fedik a valóságot (volt elítéltek szemszögéből börtöne válogatja).
Sokszor nézem a televíziót és felháborodok, hogy milyen hazugságokkal traktálják a népet, az elítéltek életéről, foglalkoztatásáról és az életkörülményeikről.
Jelen voltam, amikor az intézetbe érkezett az igazságügyi miniszter. Belépett az épületbe, kb. 25 magas rangú tiszt körbeugrálása közepette szépen terelték az előre megtervezett útvonalon, ami egy olyan cellába vezetett, ahova egy átlag elítélt nem léphet be, csak egy kivételezett rab. A miniszter érkezése előtt sosem látott sürgé-forgás volt, kimeszelték a kijelölt útvonalat, amerre a minisztert kívánták vezetni. Ezt a börtön többi részén évente ha egyszer megcsinálják. Az a rab, akit az a megtiszteltetés ér, hogy a delegációt fogadja, csak az előre megbeszélt dolgokat mondhatja. Történetesen én voltam ez az elítélt, akinek a szájába rágták, hogy mit mondhat és mit nem. Az volt a legpokolibb érzés, amikor tudod, mi az igazság, mégis mást kell mondanod vagy el kell hallgatnod. Legszívesebben megkértem volna a minisztert, hogy lépjen néhány métert arrébb és nézze meg a mi cellánkat. A következmények miatt nem mertem megkockáztatni.
Én egy 20 négyzetméteres cellában éltem 16 elítélttel együtt több mint 3 évet, mindent, ami egy börtönben pokoli lehet, átéltem. Hajnali 3-tól este 10-ig dolgoztam 104,-Ft-os órabérrel, amiből lejött 180,-Ft/nap rabtartás és egyéb költségek (koporsópénz). Hónap végén 6000,-Ft-ért vásárolhattam egy olyan boltban, ahol két évvel ezelőtt 750,-Ft volt a legolcsóbb tusfürdő. Ha valaki úgy érzi, hogy aki bent a rácsok mögött az adófizetők pénzéből van eltartva és jól tartva, annak érdemes Mr. Phe írásait olvasgatni és azokat tényként kezelni.
Mr. Phe, az írásodat olvasva minden, amit leírtál a valóságot fedi, és ahogy nekem, úgy biztos Neked is szar érzés olvasni a BV alkalmazásában álló emberek reakcióit, amiről mindannyian tudjuk, hogy álszent és valótlan.

Köszönöm

birge20 2008.06.26. 20:54:19

Sziasztok!nekem segitség kellene!páromat bevitték a kommandosok 3 hete!megkapta a 30 napot!hozzá teszem tejesen ártatlanul!!csoportos rablásal vádolják!!!fogdán van még mindig!!és nem kaptam se kapcsolattaróit sem letertóztatási parancsot nem láttam!!SEMMIT!!!voltam az elöadójánál nem mond semmit!az ügyvédje kiment külföldre nyaralni!!kihez lehet ilyenkor fordulni?????????nincs annyi pénzünk se hogy ügyvédet fogadjunk!!!SEGITSETEK!!!!mert ö bent én meg kint fogok megbolondulni!!!!:(:(:(:(:

Yeto 2008.06.26. 21:34:01

Birge! Sok helyre lehet ilyenkor menni, Amnesty, Helsinki, TASZ, stb. Mondjuk nem árt ha nem panaszkodsz és nem követelőzöl, hanem a tényekre szorítkozol, és akkor el tudják mondani hogy miben tudnak segíteni és meg is teszik.

birge20 2008.06.26. 22:06:32

Nagyon szépen köszönöm "Yeto"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

Yeto 2008.06.26. 23:06:06

Ja és van a kamara jogsegély szolgálata, velük nincs tapasztalatom.
süti beállítások módosítása