Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Szolgálnak és én félek

2006. augusztus 18. - zugügyvéd
Címkék: rendőrség
Testvérblogunk, a Homár kapta ezt a jófajta történetet, de itt a helye. Zoltán élményeiből kiderül, hogy a rendőrség a kamura bemondott neveken is megpróbálja behajtani a bírságot, viszont személyit még a kapitányságon sem kérnek.
Tegnap kaptam egy levelet a yardtól, miszerint fizessek 25 ezret gyorsan, mert Veresegyházán júli. 22-én segédmotoroztam valakivel bukó és jogsi nélkül. Én nem voltam még veresegyházán (most már nem is leszek) és nem is segédmotorozok, ezért neten megnéztem a III. kerületi R.kapitányság számát. Persze egy ezeréves oldal rossz számmal. Tudakozó, kapcsolás, végre. Két órán keresztül nem tudott a három telefonos hölgy közül egy sem egy olyan melléket kapcsolni amit felvettek volna. (Amikor az egyik hölgy sokáig próbált kapcsolni, megkérdeztem nem lehe-e, hogy akihez kapcsol az szabin van? De lehet, de ő azt nem tudhatja mondta.) Nagyon ideg lettem, de aznap lezártnak tekintettem az ügyet, hogy majd holnap személyesen.
Másnap reggel 8:12 kapitányság. Ügyfélfogadás csak 9-től, várok de közben meglátom a határozat íróját, úgyhogy megpróbálok vele beszélni. Úgy elhajtott mint a legnagyobbak(csak ennyit mondott: ÜGYFÉLFOGADÁS!). Várunk, rajtunk kívül senki.

9 óra yeah! Nyílik az ablak fiatal hölgy kérdezi mi a pálya. Elmondom hogy én nem voltam ott nem segédezek stb.. Akkor írjak kifogásoló levelet, szevasz. Szerencsére jogásszal felvértezve mentem, haha. A feleségem elmondta hogy ilyenkor meg lehet és célszerű is megnézni az ügyiratokat és kérhetünk is másolatot mindenről. Persze ezt az rendőrnő magától, áá.

De hát így van ez, ezért bezár elbattyog a hivatástudat és segítőkészség teljes hiányával együtt.  5 perc múlva hozza a cuccot, mi meg böngészünk. Megtaláljuk a helyszínen kitöltött jegyzőkönyvet:

Név: hevesi zoltán
Jogsi száma: teljesen más, nem az enyém
További adatok: 0
Megjegyzés: az elkövetőnél személyi igazolásra alkalmas okmány nem volt, ezért adategyeztetés céljából előállítottam.
Aláírás: nagyon gagyi

Na ez a keménység.

A határozat szerint az elkövetéskor nem volt nálam jogsi, de a jegyzőkönyvben szerepel egy szám ami nem az én jogsimé, ez is érdekes. Na de hogyan azonosítottak? Két lehetőség van. Vagy nem volt adategyeztetés és beérték a bűnvadászok egy bemondott névvel amihez bent lekerestek adatokat, oszt küldték a csekket, vagy egy nagyon komoly személyazonosító rendszerrel dolgoznak a 21. század magyar zsarui.

- Anyja neve T. É. ?
- Igen.
- Lakcíme Bp, 1036. K. u. 22?
- Igen.
- Te Bajusz ez tényleg a hevesi vassze.

Mind a két esethez csak gratulálni tudok. Kérdezetem, hogy ilyen hogyan történhet meg, nem volt válasz. Erre megköszöntük a segítséget és felhívtuk a rendőrnő figyelmét arra, hogy minden iratot kiadott az üggyel kapcsolatban anélkül, hogy akár bemutatkoztunk volna, de személyit azt pláne nem kért amit még a postán is felkellett mutatnom hogy átvegyem a büntit. (Lehet hogy annyira jó rendőr, hogy mindenkit arcról ismer a kerületben?) Elmondtam még azt is, hogy 1 évvel ezelőtt mikor eltűnt útlevelem és forgalmim, úgy letilthattam őket, hogy akkor sem kérdezték meg hogy én ki is vagyok, honnan jöttem. Velem egykorú és nemű kerületi emberek okmányit is simán letudnám tiltatni?! Erre azt válaszolta, hogy de hát most nálam volt a levél amit küldtek, onnan gondolta hogy én én vagyok.

Erre már nem tudtam mit mondani, pá csók és könny. Most várom hogy ügyem bírósági szakaszba kerüljön és kitudódjon ki a rafkós veresegyházi segédmotoros. Remélem rendőreink jobban védenek, mint ahogy szolgálnak. A legközelebbi szabálysértésemnél meg kovács tomi leszek azt kész.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr3212566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matko Destanov · http://opni.blog.hu/ 2006.08.18. 11:14:47

Hajjaj! Mondhatom, hogy nem egyedi esetről beszélünk. Nem csak a rend őrei ilyen trehány disznók. Érdeklődtem én már telefonon önkormányzatnál, meg végrehajtónál, meg adóhivatlnál is és minden adatot kiadtak bármit is kérdeztem. Ebből egyéb sem látszik, hogy bárki fürkészhet bárki adatai után... Érdekes - bár cáfoljatok meg ha nem így van - de a szolgáltató cégeknél és bankoknál nagyobb tiszteletben tartják az adataimat, mint az állami szerveknél, lehet hogy jobban ismerik az adatvédelmi jogszabályokat, mint a jogalkotó végrehajtó szervei? De akkor mit hajtanak végre?

Szóval kedves "Kolléga" nem vagyok meglepődve!

Droopy 2006.08.18. 12:04:49

Hajaj, én a múltkor a kórházban ámultam el ilyesmin. Úgy mentem végig késő este az intenziv osztályig, hogy a kutya nem szólt hozzám, szó szerint egy lélekbe sem botlottam bele, nemhogy a nevemet vagy igazolványt kértek volna. És az osztályon sem, egyetlen nővér volt, aki a szomszéd kórteremben tett-vett, rám se hederitett. Gyakorlatilag bármit megtehetett volna az ember, ott voltak a gyógyszeradagok kikészitve a folyosón, ágyakon a betegek, a gépek, stb. Még csak be sincs kamerázva, ajtók tárva nyitva...

Jobb bele sem gondolni, mi van akkor, ha valaki rossz szándékkal érkezik.

[] (törölt) 2006.08.19. 23:19:53

Matko: jol gondolod, de a maganszektor kicsit mas teszta. bankok pl telefonon semmifele felfilagositast nem adnak, nagyon szigoru adatvedelmi szabalyok vonatkoznak rajuk. van viszont egy apro kulonbseg: ha pl a bank kikohogi masnak az adataidat, es azt te vilagga kurtolod, akkor egyreszt oket nagyon megfingatjak, masreszt perelhetsz, harmadreszt egy csomo ugyfelet buknak, tehat ok a sajat jol felfogott erdekukben figyelnek erre. viszont nincs ki az allami szervek tokeit szorongassa, ergo ok szarnak mindenbe bele.

Virág et. 2006.08.21. 09:26:54

Én nem tapasztaltam ilyet soha, sőt épp az ellenkezőjét. Sokszor még a jogosultnak sem szívesen adtunk ki adatot, pedig az kötelező lett volna.

Edelweiss

Nem igaz, hogy senki nem "szorongatja az állami szervek tökeit". Épp ellenkezőleg, ha egy cégnél dolgozol és kiadsz olyan adatokat, amilyeneket nem kellett volna, akkor max. kirúgnak. Ha kiadsz állam vagy szolgálati titkot a rendőrségnél bűncselekményt követsz el.
Arról nem is beszélve, hogy több kiemelt szerv összes telefonját lehallgatják. Vannak külön szervek, akik csak arra hivatottak, hogy hiányosságokat keressenek (pl. RSZVSZ) a munkájukban. Szóval erős a kontroll, persze ez nem feltétlenül egy kerületi kapitányságon fog lecsapódni, de attól még általánosságában igaz.

Ugyanúgy perelhetsz amúgy állami szervet is, ha úgy érzed, hogy nem megfelelően kezelte a személyes adataidat. Ebben a tekintetben nincs különbség állami szerv vagy pl. egy bank között.

bonobonohu · http://bono.hu 2006.08.21. 18:37:14

Mitnick az ilyenekből él(t)... :-)

[] (törölt) 2006.08.23. 00:13:46

Virag elvtars,

az nagyon szep es jo, hogy ez elmeletben igy van, csak en a kis magyar valosagban nem sok mindent latok lecsapodni mindebbol.

persze lehet hogy en vagyok rosszul informalt.

kistvan01 2006.09.03. 13:42:37

NEKEM 600 EZER FT-OT VETTEK FEL A NEVEMBEN
AZ ELISMERVÉNYEN EZ ÁLLT
KIS ISTVÁN NEVÉBEN GŐBŐLYŐS ISTVÁN VETTE FEL
AZ ÁFÁT ÉS AZ ADÓT NEKEM KELETT KIFÍZETNI
MERT A SZÁMLÁT ÉN ADTAM
A RENDŐRSÉG TEHETETLEN VOLT
BENNE VOLT 1 KŐZTVISELŐ ÉS ANNAK ŰGYVÉD FIA
MIT TEHETNÉK ? AZ ESET 1999-BEN TŐRTÉNT
VALAKI TUD SEGÍTENI??

Valaki 2006.09.03. 14:45:55

Valószínű, hogy sokat lehet tenni egy hét éve történt esetben.
Amúgy Caps Lock off és tanulj meg helyesen írni.

Cactus 2006.09.04. 13:05:33

Edelweiss.

Márpedig van szorongatás nem is kevés. Ne akard megtapasztalni, hogy milyen az, amikor egyetlen ismerősöddel sem mersz telefonon beszélni, "mert madarak ülnek a dróton". Ne tudd meg azt sem, hogy milyen az, amikor reggel bemész dolgozni és közlik veled, hogy nem telefonálhatsz, hanem azonnal nyisd ki a páncélszekrényed, és ők miközben az egészet rögzítik videókamerával, átkutatnak mindent. Vagy amikor nem is vagy bent átkutatják a szobát ahol dolgozol. Effektíve nem sokat találnak ezksorán az ellenőrzések során de az, hogy ezt bármikor megtehetik, mert nincs olyan felettes ellenőrző szervük aki ezt felügyelné .....

adófizető 2006.10.13. 15:43:59

Fejétől bűzlik a hal.....
süti beállítások módosítása