Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Kizsarolt szülőtartás

2013. augusztus 28. - zugügyvéd

Az alábbi levél beküldőjének édesanyja elégé sajátosan értelmezi a szülőtartás intézményét.




Kedves Zugugyved!
 
En a kovetkezo probemaval forulnek Onhoz. jelenleg kulfoldon elek es terveztem volna hazakoltozni, de a kialakult esemenyek miatt elegge elkeseredetten irok Onnek, mert nem tudom mit tudnek tenni.
 
Az edesanyam ozvegyen el egyedul Magyarorszagon (miutan az Edesapam veget vetett az eletenek). Par honappal ezelott kiderult, hogy az interneten ismerkedik kulonbozo ferfiakkal, es az egyik illeto kicsalta belole az osszes felretett penzet, 1 M Ft-ot, es ezen felul felvett 300 000 Ft Provident (!) kolcsont is, amit szinten elutalt ennek az illetonek. Ez az ember azt igerte neki, hogy vissza fogja kuldeni a penzt, merthogy gyemantokban utazik.. (nonszensz). A kovetkezmenye a dolgoknak az lett, hogy az edesanyam ott maradt penz nelkul. Egyszer megkert mind a testveremet mind engem, hogy utaljunk neki 300 000 Ft-ot hogy kisegitsuk (nem tudja visszafizetni a felvett osszeget), amit mit megtettunk. Azt gondoltuk hogy ennyivel beeri, de most ismet kaptam tole egy emailt, amiben finoman szolva megzsarolt, hogy kuldjek neki 600 Eurot es azzal takarozik, hogy maskulonben nem fogja tudni kifizetni telen a villanyszamlat... ami lehetseges, miutan az osszes penzet ennek az embernek elutalta, minket csak utolag tajekoztatott. Minket okol az egeszert es celzott arra is, hogy egy uj jogszabaly miatt a gyermek kotelezheto a szuloje eltartasara, megsegitesere, ha az rossz helyzetbe kerul.
En szeretnem megoldani ezt a helyzetet, de sajnos anyagilag nem tudok neki segiteni, plane nem tudom az o felelotlensege miatti adossagokat torleszteni. O azt mondta, hogy a villanyszamlara kell a penz, de arra azert nincs penze, mert a provident hitellel es az ismeretlennek valo atutalassal ellehetetlenitette magat.
 
Mit lehet tenni ebben a helyzetben? Kotelez-e minket a torveny arra, hogy mi tegyuk helyre az anyagi kart amit o okozott? Milyen korulemenyeknek kell teljesulni ahhoz, hogy a gyerekei felelossegre vonhatok legyenek?  Mindemellett, folyamatosan zsarol minket ongyilkossaggal, ha tenyleg tortenne valami, felelossegre vonhatok vagyunk-e?
 
Koszonom a valaszat.
 
Udvozlettel,
L.

100 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr385482088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigmac 2013.08.28. 15:56:32

Az alkotmányba beleirtak tudtommal valami ilyesmit, de szerintem külön törvény az nincs még rá....de majd valaki biztos yól kioktat...egyébként meg hülyeség az egész, ha tud az ember segit a szülein, de ha neki sincs akkor miböl? Ráadásul kishazánkba inkább a forditottja igaz...egyébként szép szülő az olyan aki ilyen f@szságokkal zsarolja a saját gyerekét...szégyelheti magát....poster ne félljen semmitől, nem lesz szankcionálva ha nem köhög...ezekután én biztos nem adnék ha lenne se (tudom paraszt vagyok) btkba semmi ilyen nincs, ellentétben a zsarolással;)

bigmac 2013.08.28. 16:06:03

Közbe gugliztam kicsit, valóban van ilyen, de ilyen max havi 15_20ezreket itélnek meg polgári peres uton, és vizsgálják mindkét fél anyagi helyzetét...általában akkor itélik meg ha a gyerek faszsága miatt a szülő szív és nem fordítva

Mária 2013.08.29. 09:15:14

Villany nélkül lehet élni. Vegyen a posztoló egy vaskályhát a kedves mamának, meg tüzelőt a télre, hogy meg ne fagyjon, oszt jónapot.

Ha már úgyis ismerkedik a kedves mama, akkor ezentúl olyanokat keressen, akik őt akarják eltartani, némi szexért cserébe, nem pedig az ő pénzére pályáznak.

jozicsenko 2013.08.29. 09:19:46

ha hazamennél, kérd el a számláit és fizesd be

pénzt soha, semmilyen körülmények között ne adj a kezébe

soha - jöhet majd még hogy gyógyszerre, fűtésre, bérletre, stb kell

ha van itthon rokonod, kérj el a számlákat, scannaljék be (vagy kérd a TE email címedre pdf-ben az aktuális számlákat) és fizesd be külföldről (már ha nem nagy gond)

sajnos a gyémántos hülye után jöhet még másik ezer hülye, akik mind szédítik szerelemmel és egyéb bolondsággal, te meg fizethetsz, mint a katonatiszt...

Lady Ann 2013.08.29. 09:21:46

Lehet, hogy hülyeség, de nem lehetne feljelenteni ezt az ismeretlent csalásért vagy lopásért? Feltételezem, hogy nem anyukád az első, akitől pénzt csalt ki. Esetleg, ha hatóságilag nem megy, fel kéne keresni néhány nagyobb termetű ismerőssel...

Lady Ann 2013.08.29. 09:24:08

Akkor mégegyszer: Nem lehetne feljelenti ezt az férfit lopásért vagy csalásért? Nyilván nem anyukád az első, akitől pénzt csalt ki. Végül is megvan a számlaszáma, van miből kiindulni. Vagy, ha hatóságilag nem megy, meg lehetne látogatni néhány nagyobb termetű ismerőssel...

Mária 2013.08.29. 09:28:27

@Lady Ann:

Ha nem a posztoló a sértett, akkor milyen alapon jelentené fel?

@jozicsenko:

Miért fizetné ki a számláit?

Ha kapott providentes kölcsönt, akkor nyilván van jövedelme a mamának.

vitalis06 2013.08.29. 09:30:31

Valóban van ilyen törvény, de a szülő e jogát elveszítheti nem megfelelő viselkedéssel. A fent leírt is ilyen, amennyiben a gyerekek bizonyítani tudják, hogy az eddig kapott támogatást nem arra fordította amire kapta, akkor ezután a gyermekek nem kötelezhetőek a további támogatásra.

Égbekiáltó 2013.08.29. 09:37:14

Ne fizess az anyádnak semmit, csak elpasizza a felelőtlenje. Hagyd, hogy megfagyjon télen, vagy utcára kerüljön, abból majd tanul és máskor nem hagyja magát becsapni, megkárosítani. Némely emberrel csak így lehet bánni, ne legyen emiatt lelkiismeretfurdalásod. Sőt, ha ilyen, helyeztesd cselekvőképességet kizáró gondnokság alá, ne a te örökségedet szórja már. Gondnokolt öreget amúgy is könnyebb szeretetházba tenni ahol úgysem hagyják netezni, tehát a leírt eset nem történhet meg újra. Ha azt mondja, hogy ő évtizedeken át önzetlenül tartott téged, iskolázott, vette a plüssmackódat ne dőlj be neki, rég elévült, mivel kötelmi jogi igény, sose fogja tudni behajtani rajtad. Remélem segítettem.

heliox 2013.08.29. 09:41:00

Égbekiáltó: Ez szuper jó volt!

Sajnos azonban elég tapasztalt vagyok, hogy ne ítélkezzem semmilyen ügyben látatlanban.

Flúgatlan 2013.08.29. 09:46:27

Nem vagyok jogász.

Emberileg viszont úgy gondolom, még egy lehetőséget illene adnod Édesanyádnak, még akkor is, ha felelőtlen: Küldeni neki most annyit, amennyit kér, még ha nehéz is (ő is biztos tett érted pár nehéz dolgot), de egyben megírni, hogy ezt csak az adott célra használhatja és ne fenyegetőzzön perrel, mert abból nem fog jól kijönni.

Ha ezt megérti és átlendítitek a nehézségén, nyertél. Ha nem, buktál egy kis pénzt (sokkal kevesebbet, mint amit ő rád költött), de világos a helyzet mind emberileg, mind jogilag. Utóbbihoz érdemes dokumentálni, tehát levélben leírni a fentieket: milyen célra adod a segítséget. Ez akkor is jól jöhet, ha Édesanyád öregkori feledékenységben szenved.

A gyámság alá helyezés nehéz ügy emberileg is és eljárásilag is. És ha sikerül: hogy valósítod meg ezt távolról?

Szerintem világosan körülírt feltételekkel még egy esélyt adj neki.

Mária 2013.08.29. 09:49:22

@Égbekiáltó:

Honnan tudod, hogy a mama nem szórta már szét az örökséget, ha ugyan volt ilyen egyáltalán?

Te önzetlenül és korlátlanul támogatnád a hímkurvázó, alkesz, szerencsejátékos, drogos (nem kívánt törlendő) anyádat, csak azért, mert genetikai értelemben az utódja vagy?

Ne forgassuk itten a szemeket, kérem szépen!

Mária 2013.08.29. 09:53:23

@Flúgatlan:

"Küldeni neki most annyit, amennyit kér"

A posztoló ezen már túl van.

A szülő nyilvánvalóan játszmát játszik, aminek a címe "Ezért neveltelek" vagy valami hasonló. (Vesd össze: Eric Berne: Emberi játszmák)

A játszmákat csak úgy lehet megtörni, ha nem azt a választ adod, amit a játszma indítója elvár.

borzimorzi 2013.08.29. 09:54:50

@heliox: Pontosan így van. Amúgy meg ennek így vagy úgy, de biztosan az lesz a vége, hogy a kedves mamát a fia gyámsága alá kell vétetni. Ha nem történik meg, akkor a nénike legközelebb a lakását is el fogja adni valami korrupt zugügyvéd ellenjegyzésével. Vagy akár egy gazemberré züllött, kártyás közjegyző előtt egyből közokirattá is avanzsál az a papír. S persze a kedves mama még azt is aláírja, hogy a vételárat készpénzben átvette. Közben meg jó esetben a felét-harmadát, ha megkapta. Nyilvánvaló a kedves mama aggkori elbutulása: aki ilyet csinál, hogy elutalja az összes pénzét vabankra, az legfeljebb korlátozottan cselekvőképes. Innentől kezdve a kedves posztolónak kell intéznie a mama ügyeit, számlára tétetni a nyugdíjkát, abból utalással, csoportos beszedési megbízás szerint fizetni a rezsit. Hitelkártyát nem válthat ki, legfeljebb terhelésit, de arra is 10ezerben maximálni a kp-felvétet. Plusz vagy minden hónapban hazajönni és istenesen telepakolni neki a hűtőt meg a kamrát, ha még tud magára főzni, vagy előfizetni neki házhoz szállítós ebédet.

Szüleink öreg korukra elhülyülnek, ez van. Gondoskodni kell róluk, és ebbe beletartozik az is, hogy meg kell védeni őket a saját hülyeségüktől is.

Üdv:
b

Arashibara 2013.08.29. 09:58:48

Ezt a témát nem most vakarták bele az alkotmányba, már egy ideje létezik, és a családjog szabályozza. (CST 60.§)
"60. § (1) Rokonaival szemben, az alábbi rendelkezésekben meghatározott körben, az jogosult tartásra, aki magát eltartani nem tudja és akinek tartásra kötelezhető házastársa vagy bejegyzett élettársa sincs.

(2) Tartásra a munkaképes leszármazó is jogosult, ha erre szükséges tanulmányai folytatása érdekében rászorul.

(3) Nem jogosult tartásra a nagykorú, ha magatartása miatt arra érdemtelenné vált.

(4) A gyermek a szülő érdemtelenségére általában nem hivatkozhat, ha a szülő tartási, gondozási és nevelési kötelességének eleget tett."

Az első fontos dolog: önmagát eltartani nem tudó - és nem nem akaró személyről szól a tv, szóval az első rossz hír anyuka számára az, hogy még mindig ő felel elsődlegesen a saját megélhetéséért. Ha van munkája, azért. Ha nyugdíja van, akkor meg azért. Máriánál a pont: ha kapott providentet, akkor kell legyen jövedelme, ez szerepel az igénylés feltételei között. Innentől kezdve tessék addig nyújtózkodni, míg a takaró ér - ha nem az éhhaláltól kell őt kb megmenteni, akkor senkit sem kötelezhet arra, hogy megteremtse neki azokat a feltételeket, amik között ő élni szeretne (villany, meleg víz, internet...)és amikre saját hülyesége miatt nem futja.

Ha anyuka felnevelte posztolót és testvérét, akkor alapvetően érdemtelenségre hivatkozni nem nagyon lehet. Ellenben, posztoló elsődleges kötelezettsége saját magának és ha van, családjának (gyerekek, házastárs) eltartása. Bárki más rokon támogatása az ezek után fennmaradó összegből lehetne elképzelhető - már ha van ilyen. És akkor még mindig vizsgálná a bíróság, hogy ha fenn is áll az a kapcsolat, amire anyuka hivatkozik, és a gyerekeknek van is annyi pénzük, amiből segíthetik őt anélkül, hogy a saját családjuktól kéne megvonni fontos dolgokat, ebben az egyedi esetben hogyan jutott anyuka ebbe a helyzetbe és miért fordul bírósághoz annak ellenére, hogy a gyerekei amúgy is támogatják amennyire tehetik...

Én anyuka helyében óvatosabban dobálóznék ezzel, főleg, hogy mondjuk egy ügyvédet is meg kéne még fizetnie, ha pereskedni akar...
De ez persze csak az én laikus véleményem...

gumirocker 2013.08.29. 10:02:47

@Arashibara: Itt a pont, ez a jogilag helyes válasz.

fizetekmegegysort 2013.08.29. 10:02:47

@Flúgatlan: "ha nem, buktál egy kis pénzt, (sokkal kevesebbet mint amit ő rád költött)"...???
Remek, ezek szerint a szülő - gyerek viszony amolyan cserekereskedelem? Csak említeném, hogy egyetlen gyerek sem kéri, hogy megszülessen, a szülő önként vállalja a gyerekkel kapcsolatos kötelezettségeket - a pénzügyieket is beleértve. Nem etikus ezt az érvet bevetni. A dolog természeténél fogva ezeket az anyagiakat a gyerek majd a saját gyermeke(i) felé "törleszti" (ha már ezt nézed), nem a szülő felé. ezért is hülyeség már a törvény is: egy generációra 2 generációnyi eltartottat pakol. Mondom ezt 3 gyerek anyjaként is...

panic_button 2013.08.29. 10:02:53

1.300 ezer forintot elbaszni es meg a poszttolo adjon uj eselyt?

Égbekiáltó 2013.08.29. 10:17:46

@fizetekmegegysort: ha valóban úgy érzed, hogy nem kérted a születésedet, és a szüleid a te akaratod ellen cselekedtek, bármikor korrigálhatod a hibát :)

@Mária: más az erkölcsi felfogásunk, neked ilyen, nekem olyan. Esztétikai és erkölcsi dolgokon kár vitatkozni, meggyőzni egymást úgysem tudjuk.

padlas 2013.08.29. 10:18:06

Biztos benne a posztoló, hogy az édesanyja küldte azt az emailt? A lehúzós pasas simán megszerezhette az anyuka jelszavát, és küldözgethet ilyen leveleket, hogy aztán majd a pénzt ismét elszedje...

salv 2013.08.29. 10:26:31

Lepjen be egy "lakasert eletjaradekot" programba.

Arashibara 2013.08.29. 10:27:37

@gumirocker: így jár az ember, ha kénytelen kiokosodni a témában...

A kérdés egyébként a jogi vonzatokról szólt, nem tudom, hogy jött ide a moralizálás: első körben segítettek anyukának a tesók, és anyuka már most elég gyanús, hogy az ő további segítségükre utazik. Amúgy lehet,hogy az én tükröm görbe, de számomra az interneten ismerkedő, providentet felvevő, majd a gyerekeit polgári perrel fenyegető anyuka nem a szegény, megsegítésre szoruló, elbutuló öreg mintaképe.

A sorrend viszont akkor is ez: szülő csinál gyereket, nem fordítva. Eltartani is szülő köteles a gyereket (amíg az keresőképessé nem válik) - és alapvetően nem fordítva. Gyerekek a saját gyerekeikért felelnek majd.

Amúgy, normális esetben természetes, hogy gyerekek támogatják a rászoruló szülőt (mondjuk nem mindegy, mi miatt szorul rá, és milyen mértékben kell támogatni), ha már felmerül az, hogy egy szülő bírósági úton szeretné érvényesíteni a jogait, ott már valami eleve gebasz.

Persze ha anyuka hajlamos ilyen baromságokba belemenni, akkor előbb-utóbb felmerül a gyámság kérdése is, de az megint más téma.

fizetekmegegysort 2013.08.29. 10:28:27

@Égbekiáltó: örülök, hogy sikerült megérteni amit írtam...:)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.08.29. 10:37:32

@padlas: bebaszna ha azóta nem beszélt volna vele szóban...

Égbekiáltó 2013.08.29. 10:41:49

@fizetekmegegysort: Örülök, hogy sikerült írnod :)

bunkocska 2013.08.29. 10:51:24

Pénzt ne adj, fizesd a számlákat, már neten lehet és tuti ki tudod fizetni a mama gázszámláját meg a villanyt stb. ergo nem fagy meg. Ha kaja kell akkor meg befizetni egy reggeli-ebéd-vacsorára akik viszik, de kp-t ne adj, mert elszedik tőle, még a kajáját is el tudják:(

lobaszopiatej 2013.08.29. 10:57:57

Ismerem közelről a problémát, tessék megmondani szülőnek hogy NE fizessen vissza a hitelre semmit mert a nyugdínak csak részét (pontos számot nem tudok de sacc 40%) vonhatják le!

Azontúl hazudozásnak tűnik a szöveg, NEM KELL ELHINNI, ezen az alapon pedig nincs miért segíteni!

Egyébiránt részvétem!

Nevem Van... 2013.08.29. 12:15:09

Anyuka valószínűleg már nincs egészen tisztában tetteinek következményével. Keresni kell neki egy békés otthont, ahol el is fogadnak ilyen állapotú idős embert. Ott szakemberek figyelnek rá, biztonságban van.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.08.29. 12:16:04

elmegy külföldre és egy ilyen labilis állapotú anyát egyedül hagy otthon? érdekes...

Mária 2013.08.29. 12:22:20

@Nevem Van...:

"Keresni kell neki egy békés otthont, ahol el is fogadnak ilyen állapotú idős embert."

Miből gondolod, hogy a mama gondozásra szoruló, szenilis öreg?

Tegyük fel, a posztoló 35 éves. A mama simán lehet 50 és 85 között akármennyi, tehát akár 50 éves, ereje teljében lévő asszonyság is.

dzsedi 2013.08.29. 12:29:38

vegyél neki kötelet.

2013.08.29. 12:40:20

@Flúgatlan: miért küldene neki még egyszer ?
már túl van ezen a körön és nem segített.

Stohl András 2013.08.29. 12:42:40

Hat en a 600 eurobol, inkabb befizetnem a anyukat egy alapos veresre, egy a teruleten jartas szakembernel. Abbol biztos tanulna, kulonben tovabb folytatodik a zsarolas.

2013.08.29. 12:44:41

@endike: de de te szerinted rá kellene áldoznia a srác életét az anyjára, ugye ?

Flúgatlan 2013.08.29. 12:55:22

@Kulics: "miért küldene neki még egyszer ?
már túl van ezen a körön és nem segített."

Mert akkor talán szóban sem deklarálta kellőképp, hogy ennyi és nem több, de szinte biztos, hogy nem írta le. Az írás egy esetleg feledékeny idős embernek (az Édesanyának) és esetleges per (amivel fenyegetőzik az anya) esetén bizonyítéknak sem rossz.

És azért, mert az Édesanyja. Akinek szerintem az ésszerűségi határon túlmenő támogatás is jár, még ha nem is méltóan viselkedik. Jól is néznénk ki, ha ilyen közeli családon belül nem adnánk meg az ésszerűnél is több segítséget egymásnak!

De persze én csak egy névtelen senki vagyok a netről, aki elmondta a véleményét.

manyuska 2013.08.29. 12:55:59

Újabb és újabb Provident-hiteleket fog felvenni, akármi pénzt kap, azt elkölti, aztán hazudik róla egy nagyot, ennek a büdös életben sose lesz vége.

szepi79 2013.08.29. 12:59:58

@endike: nem hagyta itthon, van tesó is.

" Egyszer megkert mind a testveremet mind engem, "

manyuska 2013.08.29. 13:00:17

@Flúgatlan: Az nem "segítség", hogy azért dolgozzon a fia külföldön, hogy az anyja távrabszolgája lehessen pénzszórás céljából.
Ezt le kell állítani.
Kápét anyuka kezébe nem, szigorúan csak a számláit fizetni, meg étkezést rendelni neki, hogy a nyugdíjánál többet elszarni ne tudjon.
Ismétlem, így is folyamatosan fogja felvenni a Provident-kölcsönöket, szóval pár év múlva a lakásából is kiteszik a tartozások miatt, sajnos. Otthon lesz ennek a vége mindenképp, oda kormányozza magát a Mama.
A srác meg nyilván nem kitolásból van külföldön, hanem mert itthon pénztelen munkanélküli lenne.

pocokpocok 2013.08.29. 13:00:36

ugyanebbe futottam bele én is.
megözvegyült anyám elverte a saját meg a nála hagyott örökségrészem, (legyen neki tartalék), mert fogott magának egy új férfit, nagy lábon élt.
engem azzal nyaggatott, hogy ő kinevelt, nem ezt érdemli, holott sikeresen eltapsolt a munkahelye mellé 1 milliót egy év alatt, olyan ruhákba járt, néztem csak, én meg már 4 éve nem vettem magamnak semmi újat, turiból öltözöm.
Hogy nyugi legyen, mivel a ház fele az enyém és eladással fenyegetőzött, hogy ő nem tudja fenntartani, a ház rezsirészét (havi 15-öt) adok neki .
ha együtt élnénk, segítenénk egymáson, de ő ragaszkodik a keleti régióban található házhoz, a pasijához, nem mozdul, inkább éhenhalással dobálózott.
no comment: szülők mint kamaszok, és maflást sem tudsz adni nekik..

manyuska 2013.08.29. 13:03:53

@pocokpocok: Eladással fenyegetőzött? A keleti régióban?:))))

Kiloptaelanevem 2013.08.29. 13:04:21

Endike, diplomás, fiatal nők is be tudnak dőlni szélhámosoknak. Neked ennyiből miért az jött le, hogy rossz elmeállapotú anyát hagyott magára a kérdező?

manyuska 2013.08.29. 13:06:16

@pocokpocok: Szóval ő is dolgozik, van keresete. Van pasija is, biztos az is rendelkezik jövedelemmel.
Osszák be.

Vagy tartsd el te a pasiját, úgy gondolja a Mama?

Ladislav 2013.08.29. 13:06:49

@Kulics: "szerinted rá kellene áldoznia a srác életét az anyjára, ugye ?" Sajnos sok szülő gondolkozik így. Nem egy tönkrement életet láttam már, akinek rendszerint az anyja nem hagyta, hogy élje a saját életét. Jó ne legyen önző az ember, sem a szülő, sem a gyermek. Támogassák egymást, ha valaki rászorul, de mindenki tegyen meg mindent azért, hogy lehetőleg ne kerüljön ilyen helyzetbe. Hogy a szülő a saját meggondolatlan cselekedetéből kerül ilyen helyzetbe és még a gyerekét zsarolja is, ez őt jellemzi.

manyuska 2013.08.29. 13:07:44

@Kiloptaelanevem: Mert normális ember ilyet nem csinál, azért.

Artúr Doki 2013.08.29. 13:13:33

Hát sajnos nem egyedi eset.
Nálunk is van ilyen(mindenkinek megvan a saját keresztje),anyósom már a világ minden pénzét elverte,sorban kerülnek elő az ilyen-olyan felvett kölcsönök,stb...
A házára felvettek az élettársával anno kábé 6 millát(csak azt tudnám,hogyan kaptak),de egy huncut garast nem fizettek vissza,most olyan 15 körül lehet a számla...
Azóta persze mindenféle orvosi problémája van, leszázalékolták,cukros,mint az állat...a bank macerálja,ő meg minket...pedig évek óta nincs közünk egymáshoz,és nem bánnám,ha ez így is maradna vagy 40 évig...)))

pocokpocok 2013.08.29. 13:15:33

@manyuska:
bele akartak húzni egy új lakás vásárlásba, hogy mindkettőjükét eladják, aztán én a maradékot kifizetem lakáshitelből, 30 év alatt, és majd én öröklöm..
mondom: hello, nekem a keleti régióban nem kell lakás, nem szándékozom visszaköltözni oda, ahol a létminimum is problémás- nem mintha Pest környéke maga a paradicsom lenne, de mégis-. Akkor kitört a parasztgyalázás, hoyg ő ezt nem tudja fenntartani- pedig kis 40 nm-es házikónk van otthon- , stb.
Mivel nem akarok örökség nélkül maradni, (egy ház azért csak biztonsági tartalék-, hát fizetem a rezsijét , ebből én már ki nem gabalyodom, megvettem a lelki nyugalmam, egyenlőre ennyiért, de várom, mikor jön a pillanat, mikor több kell -mások ezzel ijesztgettek-. Persze kevesebb ez évek alatt is, amennyibe "én kerültem" , nem erről van szó, inkább arról, hogy tékozolni hajlamosak az 50-es nők, mint a nagyvilági dámák, ha kikerültek a házasság szigorából.
Okulás-képpen írtam le a sztorit, hogy nem a kérdező az egyetlen..

pocokpocok 2013.08.29. 13:20:07

@pocokpocok:
ez kimaradt:
nem mintha ki tudtam volna fizetni amúgy, magam is bérlakásban lakom, sajátom sincs, de oda vegyek fel legyek olyan kedves egy lakáshitelt, egyszer majd az enyém lesz a pasi része is, mert ő úgy rendelkezik.

manyuska 2013.08.29. 13:44:01

@Artúr Doki: Amikor kirakják őket a házból, ami egyik napról a másikra törénik, becsöngetnek majd hozzád két bőrönddel, anyád meg a pasi, hogy jöttek lakni:(

die hard live free 2013.08.29. 13:44:06

Ilyen hozzáállással és naivitás mellett nagy valószínűséggel minden ingóság és ingatlan inkább előbb mint utóbb de elúszik. Elég példát láttam már erre :(

DFK 2013.08.29. 13:48:24

És milyen sok ilyen szülő van, aki lenyúl a gyerekétől mindent.

DFK 2013.08.29. 13:50:48

@pocokpocok: és bizony így lesz: előbb fizeted a rezsit, azután egyszercsak kérnek még azon felül is (nem is keveset).

Szakura 2013.08.29. 13:54:44

Isten áldja meg az antibébi tabletta feltalálóját!

Mária 2013.08.29. 13:55:13

@pocokpocok:

"Mivel nem akarok örökség nélkül maradni, (egy ház azért csak biztonsági tartalék-, hát fizetem a rezsijét "

Havi 15 ezer forintjával kb. 2-3 év alatt kifizeted neki a keleti régiós, 40 nm-es lakás 50% tulajdonrész árát, és mégse szerzed meg a tulajdonjogot a szülő része felett.

Nem jobb lenne eladni, a pénzt meg lekötni devizaszámlán? Lehet, hogy nem kamatozna sokkal az infláció fölött, ha végül átváltod, de a lakás se kamatozik, sőt, költeni kell rá, hogy az értékét megtartsa.

Szakura 2013.08.29. 14:03:27

@pocokpocok: a házasság szigoráról meg csak annyit, Isten áldja a válást is!

VaTi 2013.08.29. 14:05:46

Akik azt mondják, hogy csak a számlát fizesse, kp-t ne adjon, nem gondolták végig, milyen rafkósak lehetnek az emberek. Szolgáltatónál melóztam anno, hívott ügyfél néni, hogy szeretné a duplájára emelni az átalányt. Nézem a fogyasztását, hogy az nem indokolja, miért akarja emeltetni. Mire elmesélte, hogy a fia vállalta, hogy fizeti a számláit, de kp-t nem ad neki. Ezért ő most megemelteti az átalány (értsd pl 10.000 HUF helyett 20.000-re), azt a fia kifizeti. Akkor aztán elszámolásnál lesz kb. 100.000 HUF túlfizetése, amit ő majd kp-ban felvesz és csiribí, mégiscsak szerzett a fiától a számlán kívül még kp-t is.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.08.29. 14:13:47

@VaTi:
Bazzeg... nem hiába mondják, hogy a magyarok rafkósak.

pocokpocok 2013.08.29. 14:18:05

@Mária:
áá, ezt így nem lehet, mert ő nem bízik bennem, rögtön kifarolna, mert ő biztos fedél nélkül marad majd- pedig oka, na az az , ami nincs ezt gondolni-, akkor inkább "eszem csak kenyeret meg tejet aztán bírom amíg bírom", ismételné önmagát.
Fenti lakás utolsó szalmaszálas fedélnek mindig jó lehet, ha minden összeborul.
Több pedig nem lesz, erre is nadrágszíjhúzással futja.
@VaTi: erre ügyelni fogok, ha felmerül, hogy megnőtt tetemesen a rezsidíj.

Félreértés ne essék, szeretem én az anyámat, hisz ő nevelt fel, de @Szakura: az a szigorú rend, ami apám halálával megszűnt kiszabadította a kamasz-dzsint a palackból.
Én egy kisgyereket nevelek egyedül, a nagymamai segítség a háznál mindenkinek jó lenne, a többszáz- km-es távolság helyett, ő is az imádott kisunokája mellett lehetne, én is biztonságba dolgozhatnák, futna itt mindenre. De ő most ÉL. én nem sajnálom ezt el tőle, csak a határok ennyit engednek, úgyhogy ennél nem lesz több, ha tetszik, ha nem.

oriasvagytorpe 2013.08.29. 14:21:27

Ez egy olyan probléma, ahol felesleges jogi megoldásokban gondolkodni, ésszerű és életszerű megoldások kellenek.
A gyámság csak azért, mert valaki hiszékeny, teljesen alaptalan.
Egy virágkorán már túllévő asszony, aki felnevelt két gyereket és meghalt a férje - tipikusan nem olyan kategória, akit a szenilitás vagy a belátási képesség hiánya tesz hiszékennyé. A hiszékenység sajnos ilyen helyzetben sajnos nagyon könnyen kialakul.
A posztolónak inkább azt javasolom, hogy engedje el a füle mellett a perrel fenyegetőzést, aminek úgyis kicsi az esélye a fent már leírtak miatt, és intézze el az édesanyja feltétlenül szükséges kiadásait vele vagy helyette, amikor kéri.
Valaki említette a feljelentést, ezt egyébként bárki megteheti, nem csak a sértett, azonban sajnos az ilyen hiszékeny embereket átverő ügyekben 30 napon belül megszüntetik a nyomozást, és nem történik semmi. Ha mégis érez elég erőt és mindent tud a csalóról, ami a személyazonosság megállapításához szükséges, a feljelentés írásban is megtehető.
Türelem kell az ilyen rokonhoz, sajnos más nem segít.

2013.08.29. 14:22:51

@Flúgatlan: természetesen a te véleményed a te világodat tükrözi.
Sajnos nagyon közelről ismerek végtelen hideg családokat ahol ilyen közeli rokonság sem jelent semmit.
És nem tudjuk a posztoló melyik csoportba tartozik.

2013.08.29. 14:25:21

@Ladislav: ez a minta sajnos nagyon személyesen érint. egydarabig az embert a bérlettokban hordanak... aztán ahogy nem a kijelölt és elvárt ösvényt követi, jön a teljes szeretetmegvonás.

Nagyon idióta dolog a jog meg a törvény eszközeivel beleszólni ilyen családi viszonyokba mint szülő meg gyerektartás.

Ez alapján miért nem lehet kötelezni a szülöt hogy ne az intézetbe adja be a gyerekét stb stb...

Pinabajusz 2013.08.29. 14:26:08

Nalunk ez ugy mukodik, hogy a hasonlo beosztal elo kedves mama nyugdija a parom szamlajara erkezik. Mamanak van egy citibankos szamlaja, mivel korabban barhol barmennyi alkalommal ingyen lehetett felvenni penzt. Most is csak a tranzakcios ado van, de itt napi 1000-2000 kp felvetekrol beszelunk. Minden nap at van vezetve ez az 1-2 ezert forint. Ebbol jellemzoen piat meg cigit vesz.

A kaja meg van rendelve, minden nap kap fot kajat. A szamlak be vannak regisztralva a dijnetre, azokat szinten tavolrol fizetjuk.

Lehet kegyetlensegnek hangzik, de ha egyosszegben megkapna a nyugdijat, akkor abban a pillanatban elinna, elvennek tole a "baratok". Igy viszont szinte rendben is van, telen kell egy kis lovet tolni a nyugdija melle a magasabb kozuzemi szamlak miatt.

pocokpocok 2013.08.29. 14:29:24

@Kulics: ez a teljes szeretetmegvonás, ez nálunk is volt, volt, hogy fél évig nem beszéltünk, meg "csak a gyereket puszilom" telefonba is.
Fájdalmas tud ez lenni, tudom, sajnálom.

Gera 2013.08.29. 14:37:39

Hálistennek nekem inkább az a problémám, hogy édesanyám még 65 évesen is az én örökségem növelésére spórol és nem tudom rávenni, hogy nyugodtan költsön többet magára :) Azt is úgy kell ráerőltetnem néha, hogy megadjam neki, ha éppen helyettem fizetett ki valamit. Persze nem él rosszul egyáltalán, de én nem igénylem, hogy ilyen idősen is nekem tegyen félre.

Mindenesetre részvétem a posztolónak. Alig hiszem, hogy rossz anya lett volna az édesanyja, különben már rég elhidegültek volna annyira, hogy egyáltalán ne segítsen neki, ehhez képest ugye egyből segítettek a testvérével. Nehéz lehet feldolgozni egy ilyen változást. Én azt mondom, hogy segítsen neki, ha tud, de csak úgy, hogy kp-t semmiképp ne adjon.

Nagyon bízom benne, hogy édesanyám ennyire sose fog megbolondulni, mint a posztoló anyja. Inkább az egészsége miatt aggódom, mert mióta elvesztettük édesapámat, még kevésbé akar leszokni a dohányzásról. Hálistennek amúgy elég aktív életet él, ez nyilván kompenzálja némiképp, de akkorse számítok semmi jóra.

Alaister Grand 2013.08.29. 14:39:01

Szerintem te nem szereted anyádat. Ez a gond.

ÖcsiLiliMami 2013.08.29. 14:49:55

Milyen szemét anya az ilyen! Már akkor is az volt, amikor vajúdott, fájdalmak között megszült, cserélgette a büdös, szaros pelenkádat, virrasztott ha beteg voltál, megvette az orvosságod, a ruháid, a játékaid, a tankönyveid, vajon neki mennyibe került a felnevelésed? Kár volt rád egy fillért is költenie!

Csöreg 2013.08.29. 15:16:01

Azért lassan a testtel a gondnokság alá vétellel! Nem derül ki, hogy mennyi idős a mama, lehet huszonéves posztolónak negyvenes mamája, aki messze van ettől a kortól, illetve ezt csak bíróság döntheti el, igazságügyi orvosszakértő véleménye alapján. Arról sem szólt a cikk, hogy van-e bármiféle jövedelme neki, illetve az elhunyt férj után özvegyi. Bár nem ezekben kért tanácsot.
Az elején írónak üzenem, hogy szülő tartás mindig is benne volt a magyar törvényben, de nem arról szól a dolog, hogy mást kell eltartani, hanem csak a szülőt, ha rászorul. Ahhoz meg kellene a körülményeket ismerni. Ja, és azt is bíróság állapítja meg.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.29. 15:17:06

@ÖcsiLiliMami: Te is csak azért vállalsz gyereket, hogy legyen kit érzelmileg zsarolni és 20 év múlva pumpolni. Gratulálok.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.08.29. 15:17:26

@ÖcsiLiliMami: A tehenet is megveszed, aztän gondozni kell. Etetni, kilalpátolni alóla a szart, meg hasonlók. Ezt azért csinálja az ember, hogy pénzt vegyen ki belöle, haszna legyen a tehénen.
Na most, ha a gyerekét valaki azért szülte és gondozta, hogy ugyanígy háziállatként pénzt termeljen neki, az elmehet a búsba.

Csöreg 2013.08.29. 15:25:32

@Égbekiáltó: Számomra is nagyon ellenszenves a hozzáállásod. Nem azért kellene a szülőnek juttatni, mert befektetés-hozamot nézzük, hanem, ha szükség van rá. Egy rendszeres drága gyógykezelés, leégett ház, vagy egyéb, átmeneti dolog miatt. Korrekt szülő megoldja az életét előre úgy, hogy ne legyen rászorulva másra, és csak akkor kér, ha tényleg kell.
Itt rohadtul nem erről szól a dolog, nem kell sem erkölcsileg, sem - gondolom - jogilag fizetni a mamának. A lelki zsarolás meg külön gusztustalan. De a körülményeket nem ismerjük

snorbi 2013.08.29. 15:27:51

Ha még egyszer fizet, akkor biztosan nem az lesz az utolsó alkalom. Az előzmények alapján az anyuka könnyen vérszemet kaphat...

A másik: mi az, hogy a gyerek felnevelése mennyibe került??? Nem a gyerek kívánsága volt, hogy megszülessen! Ha pedig a szülők - felelősen, ugyebár - úgy döntöttek, hogy gyereket akarnak, akkor a következményeit is viseljék, beleértve az anyagi vonzatát is!

snorbi 2013.08.29. 15:31:29

@Égbekiáltó: Kicsit nézz magadba. Ugyanis nem arról van szó, hogy a hálatlan gyerek magára hagyja a beteg, önhibáján kívül elszegényedett anyujáját.
Hanem épp ellenkezőleg, az anyuka keményen kihasználja és lelkileg terrorizálja a gyerekét.

De mind1, ahogy írtad is, az ilyen gondolkodású embereket úgysem lehet meggyőzni, mint te vagy.
Kívánom, hogy egyszer juss hasonló helyzetbe, mert a magadfajta addig úgysem képes átérezni más problémáját, amíg a saját bőrén nem tapasztalja azt...

fizetekmegegysort 2013.08.29. 15:33:44

@ÖcsiLiliMami: Három gyerekem van. Mindhárommal vajúdtam, megszültem, virrasztok ha betegek, cserélem a szaros pelenkát, megveszem nekik a kaját, ruhát, stb. És kb "darabonként" 30 millába lesznek mire felnőnek. Gondolod, hogy be fogom hajtani a 90 millát kamatostul, mint egy jó üzletasszony? Ez volna szerinted a tisztességes?
Soha nem jutna eszembe a boldogságot/boldogulást a gyerekeimtől várni, a saját helyzetemet az ő felelősségükké tenni. Nem azért szültem őket, mert kapni akarok, hanem mert adni. Nem tisztességes hálátlannak beállítani a posztolót, csak mert éli a saját életét, és nem hagyja magát zsarolni/pumpolni.

Csöreg 2013.08.29. 15:38:23

@pocokpocok: Bocs, de te nem kerültél semmi visszafizetendőbe!! A szülő ne zért szüljön! Mondom, 50 évesen, majdnem felnőtt gyermekkel. Úgy gondolom, én normális szülő vagyok, s az okoz örömet, hogy a gyermekemet látom kibontakozni, és úgy érzem KÖTELESSÉGEM a maximumot megadni, ami nem egyenlő az erőmön felüli adással, hisz ismerje meg a szűkösséget is. Szerintem jobban járnál - hacsak nem érzelmi szálak is kötnek a házhoz -, ha eladnátok azt, te fizetnéd a 15-öt Fundamentába, s külön, egyedül vennél egy lehetőséged szerinti házat ott a környéken, ha mindenképp biztonságot akarsz. Mndenképp egyedül.

Csöreg 2013.08.29. 15:49:16

Ahogy olvasom a hozzászólások egy részét, komolyan mondom, a gyomrom forog. megyek is, mert elkeserítő ez.
De egy tanács. Ne fizessen, ha a fene fenét eszik sem, mert a mamának nincs szüksége rá, ha volt elb... való pénze pasikra, és nem arra, hogy a gyerekének felajánlja azt az egy milkát, hogy jöjjön haza Mo-ra, s kezdjen (ill. kezdjenek) valamit belőle.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.29. 16:00:13

Van egy mese az anyabékáról és a kis békákról. Valahogy így van: Elmennek sétálni, mikor hirtelen elered az eső, és mindent elönt a víz. A kis békák elfáradnak, és az anyjuk felveszi őket a hátára. Ahogy úszik velük, megkérdezi tőlük, hogy ha majd ő öreg lesz, felveszik-e majd őt a kicsik a hátukra. Mire megszólal az egyik: Nem tudlak majd mama, mert ott a saját kicsinyeim lesznek.

Értsd jól.

Ladislav 2013.08.29. 16:09:07

@Kulics: A lényeg, hogy mi jobban csináljuk majd, amikor hasonló szituációba kerülünk, mint ők, mármint a szüleink, ha már ő vagy ők rosszul.

problémamegoldó 2013.08.29. 16:23:18

vedd oda magad mellé a kedves mamát Londonországba mosogatni. Úgy könnyebb lesz gondoskodni róla. Jó kilátások elé néztek mind a ketten...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.08.29. 16:26:27

@problémamegoldó: Á, az ilyen távolbaszakadt magyaroncok csak a sz@rt dobálják haza, de a saját anyjuknak sem segítenének.

Vanitas vanitatum et omnia vanitas 2013.08.29. 16:54:26

Lehet, hogy ezért kapok majd meleget hideget, de az embernek egy anyja van.
Most 38 éves vagyok, és az anyukám a világ egyik legcsodálatosabb embere.
Apukámmal 52 évig voltak együtt, és anyukám csak a gyerekeinek élt. Háztartásbeliként semmi sem érdekelte, csak a család, meg a férje. Ezzel ő megteremtette a lehetőséget arra, hogy apum karriert tudjon építeni. Amikor apum beteg lett 5 évig ápolta. A két fia, a bátyám meg én megint nem a középosztályba tartozzunk, hanem normális karriert sikerült építenünk. Imádom az anyukámat, és apa halála után azon vesztünk össze a bátyámmal, hogy ki biztosíthatja az öregkorát, mert mindketten magunknak követeltük ezt a jogot.
Sajnos sok száz kilométer van közöttünk, ezért el kellett dönteni ki vehetett neki lakást, ki biztosíthatja a megélhetését, hogy ne a özvegyi nyugdíjból keljen szorongania. Mellettem döntött, minden nap meglátogatom, kifizetem a számláit, próbálok vásárolni neki, bár nem nagyon értek hozzá, mivel megszoktam, hogy mindent elém raknak, és nekem csak a pénzről kell gondoskodnom.
Arra neveltek, hogy férfinek kell lennem, és a férfi alapvető kötelessége, hogy a családjának megteremtse az anyagiakat, és gondoskodjon róluk. Biztos vagyok benne, ha az édesanyám nem ilyen csodálatos önzetlen ember, akkor most nem itt tartanék egzisztenciálisan, hanem egy volnék a sok tartás nélküli zombiból aki csodálkozik, hogy erős jellem, és becsület nélkül miért nem boldogul a világban. Édesanyám nem netezik, nem ismerkedik senkivel, mert most is csak a család az egyetlen érdeklődési köre, főleg az unokái meg a két fia. Viszont ő soha nem volt olyan ember aki értet a pénzhez, vagy feltételezte volna, hogy valaki hazudik neki, ezért ő is csinált csacsi dolgokat, főleg az ilyen nyugdíjas látogató cégek jóvoltából akik a 300eft gyapjútakarót, a 240eft víztisztító gépet, a 360eft vízmagnetizáló gépet, és a sok hülyeséget árulják. Ilyenkor az ember megvigasztalja, és elviszi éterembe, vagy cukrászdába, vagy valahová, mert az ANYUKÁJA!
Illetve, ha az ember bátya egyszer egy családi találkozó alkalmával megjegyzi az asztalnál egy beszélgetésben, hogy anya te a nyugdíjadból nem tudnál kijönni, pedig az ember anyukája azt mondja mindig, hogy de ő kitudna, akkor az ember négyszemközt nagyon leteremti a bátyát, hogy miért gázolt bele az anyukája önbecsülésébe, mondjuk csak azért, mert számszerileg négyszer annyiból él. Aki meg erre azt írja, hogy könnyen beszélek az anyagi forrásaimnak hála, velük közlöm, hogy amikor az ember 200eft keres, és a családjának 800 eftre van szüksége a megélhetésre havonta, akkor köteles 800eft keresni, és nem hivatkozni a szomorú körülményekre.
Egyszerűen attól férfi, hogy megoldja. Az ember életében nincs semmi, de semmi, ami a családdal megközelítőleg azonos fontosságú volna, ezért szerintem alapvető elvárás, hogy az ember nem magával, hanem a szerettei boldogságával törődjön. Normális családi háttér nélkül, és normális erkölcsök nélkül az ember az első nehézségektől megtörik. Nekem volt egy 24 évig tartó betegségem, amitől az emberek 99% simán leírta volna magát. Közben is arra összpontosítottam, hogy ne okozzak fájdalmat a családomnak, hogy büszkék legyenek rám, és hogy megteremtsem a saját egzisztenciámat. Amikor a fiam született számomra a legfontosabb az volt, hogy gondoskodjak a jövőjéről, ha esetleg meghalok. A sors iróniája, hogy már egészséges vagyok, és így 38 évesen akár 90 évig is élhetek. Biztos vagyok, hogy ha a családom, az anyukám, a fiam nem emlékeztet arra, hogy kötelességem nem meghalni, nem feladni, akkor most egy lennék a sok halottból a temetőben, mert egyszerűen nem bírtam volna tovább a fájdalmat. Az élet a legnagyobb ajándék, a posztoló ezt az anyukájától kapta, ezért érdemes magába tekintenie, talán ő nem teljesíti a kötelességét.

lobaszopiatej 2013.08.29. 17:10:06

@ÖcsiLiliMami: "vajon neki mennyibe került a felnevelésed? Kár volt rád egy fillért is költenie!"

Azt az állam fizette, pl. így lehetett lakáshoz jutni akkoriban, stb...
Mi meg most fizetjük szüleink nyugdíját meg az államadósságot, plusz eltartjuk az államot.
De ma is van béranyaság, meg is élnek belőle jópáran...

Egy nevelőotthonos gyermek tudtommal kap egy indulóvagyont amiből vidéken egy fél ház már megvan, úgyhogy az államnak ez azért nagy átlagban de megéri, feltéve ha nem megy az illető külföldre...

Heves 2013.08.29. 17:30:41

Posztolűnak: az alapvető probléma az, hogy édesanyád képtelen bánni a pénzzel. Könnyen elképzelhető, hogy van egy csomó adóssága, lemerített hitelkártyája is akár.

Azt próbáld meg elérni, hogy belelássál minden pénzügyébe. Azt kellene megtudnod, pontosan mekkora a gödör, amit ásott magának, hogy a segítségeddel ki tudjon mászni belőle.

Ha erre NEM hajlandó (és nyilván nem lesz az), akkor készülj fel arra, hogy egyrészt szép lassan mindenét el fogja veszíteni, másrészt megpróbál téged is magával rántani.

Abban a helyzetben, amiben valószínűleg van, a belőled kijátszmázott százezrekkel csak egy kis haladékot nyer magának.

(amúgy milyen szülő az, aki képes felfalni a saját gyermekét, ha ő kerül bajba? és még van arca szülőtartásról papolni?)

McKinney 2013.08.29. 17:30:42

Az anyád az anyád. Vagyonnal vagy anélkül, eladósodva vagy kőgazdagon, tökmindegy. Nem hagyhatod segítség nélkül, pláne ha orvosi eset szegény. A segítség nem csak anyagit jelent, sokkal inkább törődést. Megkockáztatom, ha többet törődtetek volna vele, lehet hogy nem áll össze egy csalóval, de legalábbis nem verődik át ilyen csúnyán.

uud 2013.08.29. 18:01:39

itthonhagytad szegény édesanyádat egyedül?
az ilyen nem is magyar, ne is jöjjön haza. nem kellenek az ilyenek a mi nemzetünknek.

DFK 2013.08.29. 18:15:56

@McKinney: A segítség és a között, hogyb hagyod magad kifosztani, nagy a különbség.

Бабаяга 2013.08.29. 19:37:47

Én apóst nem akarok tartani. Tavaly kidobta a nője, így utcára került. (Eddig mindig ő cserélte le a nőket, figyelembe véve, hogy az illetőnek milyen lakása van.) Neki csak a nyugdíja van, szereztem neki szívességi lakáshasználatot, ahol csak a vizet és az áramot kellett volna fizetnie. Többszöri felszólításra se tette meg, így most mehet ahová akar. Nem akarom, hogy hozzánk jöjjön, mivel 30 éve (gyerekkorom óta ismerem a férjem), de az apósomat csak 16 éve.
Szívesen dugnám otthonba, de igazi szoc otthonba tudtommal kilométeres várólista van. Kötelezhet-e a bíróság minket arra, hogy befogadjuk? Vagy a 100 feletti nyugdíjából oldja meg az életét, ahogy tudja?

Бабаяга 2013.08.29. 19:54:59

@Heves: "amúgy milyen szülő az, aki képes felfalni a saját gyermekét, ha ő kerül bajba? és még van arca szülőtartásról papolni?"

Olyan, aki szívja magába az aktuális kormánypropagandát, hogy a nyugdíjasnak minden jár. Tudja, hogy a kedves gyermek többet keres, mint az ő nyugdíja, de hát az mihaszna azt nem érdemli meg, mert egyedül, csak ő, a szülő dolgozta végig az életét, és mindent előre megfizetett. Az, hogy ebből a gyermek eltartja a gyermekét, gyermekeit, vagy próbálja a családalapítás alapjait megteremteni, vagy egyszerűen csak azért gyűjtöget, hogy egy esetleges munkanélküliséget túléljen, az már nem fér bele a fejébe. Igen, vannak ilyen szülők, szerencsére az anyám ennél sokkal józanabb.

qwertzu 2013.08.29. 20:35:54

@Vanitas vanitatum et omnia vanitas: Tökéletesen igazad van, ha valaki képtelen előteremteni havi nyolcszázezret előteremteni, ha a családjának arra van szüksége, az nem igazi férfi. Habár nem értem a font sterlinget miért 'ft'-nek rövidíted.

Vilmos

Zedder 2013.08.29. 20:43:59

@uud: "itthonhagytad szegény édesanyádat egyedül?"

Ja, maradjon odahaza, 24/7 az anyjával, ne tudjon családot se alapítani, ne élhessen méltó körülmények között egy szebb országban, ahol nem csak anyagilag becsülik meg, hanem szakmailag is kiélheti magát...

Bezzeg majd 50-60 éves korában, mikor a kedves mama eltávozik, akkor elkezdhet bulizni járni, nőt felszedni, családot alapítani és végre élni.

Hülyegyerek...

Minouche 2013.09.11. 17:58:43

Koszonom! Egyebkent, amennyire en jutottam ezugyben az az, hogyha a szulo felnevelte a gyereket, tehat nem hagyta el, azzal teljesitette a szuloi kotelesseget es az erdemtelenseget ilyen helyzetban nehez bizonyitani..

Minouche 2013.09.11. 18:07:25

Koszonom mindenkinek a hozzaszolasokat! Annyi meg hozzatartozik a sztorihoz, hogy edesanya nem dolgozik kb 20 eve, az Edesapamnak volt koszonheto az anyagiak megteremtese. Ja, es lany vagyok es igen, nehez igy akarmit is tervezni, mert nem tudom mit fogok orokolni, elsosorban adossagokat.

Minouche 2013.09.11. 18:47:48

@Heves: Igen, ez lenne a megoldas. Probaltam kideriteni hogy allnak az adossagok, de azt mondta nem koteles valaszolni. Ha mond is valamit, akkor az pedig altalaban nem igaz.

Minouche 2013.09.11. 19:10:36

@Arashibara: igen. Gyamsag ala vonni viszont eleg korulmenyes. Semmifele egyuttmukodesre nem hajlando.

Ladislav 2013.09.11. 21:13:54

Remélem segítettünk :-)

jani57 2013.11.25. 04:59:48

@Minouche: Ha adósság marad anyád után nem vagy köteles örökölni, visszautasíthatod az örökséget az adóssággal együtt.
süti beállítások módosítása