Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Behajtás a kapcsolattartón

2013. június 17. - zugügyvéd

Bár az alábbi ügy nem nagy tartozásról szól, mégis korhűen illusztrálja az egyes közüzemi szolgáltatók bepróbálkozásait, hátha inkább befizetik a kisebb összeget, mit hogy pereskedjenek. Ki a felelős, és mennyiben az örökség átvétele után?

 

Tisztelt Zugügyvéd!


Apám  és második felesége  Siófokon, a Tünde utcában éltek, halálukig.
A kapcsolatot soha nem tartottuk.


Apám 2003. őszén meghalt. Az öcsém és én örököltünk 1/4-1/4 részt a házból, ahová továbbra sem mehettünk be.
Apám felesége 2011. őszén halt meg. Az ő 1/2 részét az unokája örökölte.
Mivel mindannyian messze lakunk Siófoktól, én lettem az aki a fennálló ügyeket intézte.

Az én nevem, címen volt a szolgáltatóknál leadva, mint kapcsolattartó.

2012.-ben sikerült eladni a házat, mely mind három örökös közös akarata volt.

A pénzt az örökösödési aránynak megfelelően osztottuk el.

Az eladásnál mindenhol megkaptuk a szolgáltatóktól az igazolásokat, hogy nincs teher az ingatlanon. (Víz, villany, szemétszállítás, stb.).

2013. április 22.-én kaptam két  felszólítást, apám ésmásodik felesége nevére, és az én címemre szólóan, hogy fizessek be  3279,  10745 forintot, mert tartozásuk van.

Ma 2013. június 14.-én feleség nevére az én címemre érkezett ismét egy boríték, amit nem bontottam ki.

Telefonon többször küldözgetnek SMS-ket, hogy vegyem fel velük a kapcsolatot, egyeztessek.

Telefonon is kerestek, ahol elmondtam a fentieket, többször.

 

A segítségét kérném abban, hogy mit tegyek?

- Az elhunytaknak sose volt  az én címem, lakhelyem a tartózkodási helyük,   címük, lakhelyük;

- Ősszel lesz 10 éve, hogy apánk meghalt;

- Ősszel lesz 2 éve, hogy a felesége meghalt;

- A feleséghez semmilyen vérrokonság nem fűz bennünket;

- A feleség részéről nem örököltünk semmit;

Mi  a teendő ebben az esetben??

Köszönettel várom megtisztelő válaszát!

 
Üdvözlettel: A. M.

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr315365837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigmac 2013.06.17. 17:57:36

Nem érteni mi lenni poster baja? Ház eladva közmü nullázva lové elosztva...a tari meg nem az ö nevén van...az ilyen követelözős tagokat meg el kell hajtani...

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.06.17. 20:32:33

Lehet, hogy nem iratták át az órákat?

hot-spot (törölt) 2013.06.17. 21:43:03

@Ultrahangos Zsírbontás: És 2 év alatt mindössze 14 ezer ft lenne a micsoda?
A víz,villany vagy gáz?
Akkor igazán nem fogyaszt sokat az új lakó.

Sics68 2013.06.18. 02:15:38

Nem értem én se mit akarnak most a szolgáltatók :)

Egyrészt egyszer már nyilatkoztak arról, hogy nincs tartozás, másrészt meg a tartozás jó eséllyel elévült mostanra.

Szóban SEMMIT nem szabad beszélni velük ( illetve tök fölösleges). Az elhunytak nevére érkező leveleket visszaküldeni, hogy meghótt szegény. Ha a poszter nevére érkezik tőlük levél, arra ajánlott levélben válaszolni, és leírni a tényállást, és hogy
- ha akarnak valamit, akkor írják meg hogy milyen alapon gondolják h még fennáll tartozás
- miből gondolják hogy az még jogszerűen behajtható nem lejárt tartozás
- .. és ha csak nem nagyon meggyőző a magyarázatuk, akkor azt is, hogy a tartozás tényét nem ismered el, amennyiben akarnak valamit akkor forduljanak bíróságnak, a feléd irányuló további megkereséseiket pedig zaklatásnak fogod tekinteni.

Mackósajt66 2013.06.23. 07:52:42

"Mi a teendő ebben az esetben??"

Én mondjuk rendkívül finoman megkérdezném a helyi postásbácsit, hogy mi a nagy Pali faszáért dobálgat be a levélszekrényembe egy olyan személy nevére szóló küldeményt, aki nem lakik az adott címen.

A postai jogszabály szerint ilyen esetben ugyanis a a küldeményt a "címzett ismeretlen" jelzéssel vissza kell küldenie a postának a feladónak, nem bebaszni az első útjába kerülő postaládába..:)) (Bár nyilvánvalóan az utóbbi megoldás postásbácsinak egyszerűbb, nincs vele adminisztráció, stb.)
süti beállítások módosítása