Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Bírság lehúzott ablakért

2013. május 14. - zugügyvéd

A Zugügyvéd sem érti melyik szabálysértési tényállás alapján bírságolták meg a lehúzva felejtett ablak miatt az autóst.


Tisztelt Zugügyvéd blog!
 
Több hírforrásban is megjelent, a TV2 hírei közül másolom ide:
 
„Tízezer forintra büntettek egy férfit, mert lehúzva hagyta a kocsija ablakát egy pláza parkolójában, Szegeden. A férfi azt mondta a Tényeknek, hogy először ötvenezerre akarták, de aztán megesett a rendőrök szive rajta és csak tizet kellett fizetnie. Egy kutya volt a kocsiban, azért hagyta lehúzva az ablakot. A jogszabály szerint viszont ez szabálysértés.”


 Sehol nem hivatkoztak az emlegetett jogszabályra – mi az, hogyan rendelkezik?
 A pláza parkolója valószínűleg magánterület – ott is van hatálya? Mire fel?
 Ha az udvaromon lehúzott ablakkal szellőztetem a kocsit és a nyitott kapun át meglátja a fakabát…?
 Válaszukat köszönöm
 
Üdvözlettel
 
Tibor

76 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr235300017

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Birói bírósági bűnözés 2013.05.15. 09:38:28

Pártalakítás csatolt csúszópénzzel. A Magyar Kétfarkú Kutya Párt  soron kívüli és biztosan gyors ügyintézés érdekében a szokásos "bírói hálapénzt" is csatolta a Fővárosi Törvényszékre beadandó pártbejegyzési kérelméhez. A képre kattintva megnyílik...

Trackback: Miért lehet bírságolni a letekerve felejtett kocsiablakért? 2013.05.15. 08:51:15

Összegzés: • A gépkocsit várakozáskor megfelelően le kell zárni, rögzíteni kell • A gépkocsi üzemeltetése veszélyes üzemnek minősül • Ezért a jogszabály a gépkocsivezetőt KRESZ-szabályozással arra szorítja, hogy a veszélyes üzemi minőséget szüntesse me...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadow82 2013.05.14. 16:15:34

Ugyan már megjelent a hír, hogy visszavonták a büntetést, de azért engem is érdekel, hogy eredetileg hogy is gondolták.

szeged.hir24.hu/szeged/2013/05/13/megsem-buntetik-meg-a-lehuzott-ablak-miatt-birsagolt-szegedi-ferfit/

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.05.14. 19:16:28

az nem lehet, hogy a kutya bezárása miatt akartak bírságolni, aztán észrevették, hogy nyitva az ablak? vagy nem is osztogattak hanem fosztogattak?

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2013.05.14. 23:44:39

Azzal indokolták, hogy nyitott ablaknál nincs biztosítva, hogy a járművet rögzíteni lehessen. Magyarul simán beülsz, kézifék ki, sebváltó üresbe, oszt gurul is a bringa!

Adj gázt! 2013.05.15. 00:01:06

@Shadow82:

Felesleges rágódni rajta, faszságot csináltak, pár napon belül korrigáltak. Case closed.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.15. 00:08:45

Miért kell a történetet a negatív oldaláról nézni? A közjó érdekében be kellett szedni 10 rongyot. Ez Tibor kivételével mindenkinek jó. Tovább csökken az államadósság. Nemsokára el is fogy. És mi az, hogy sok a tízezer? Nem 30 a minimum? Tízezer akkor jár, ha az autós lassan húzza fel az ablakot. Ha baszik húzni az minimum hatvan. Ezek a fegyelmezettlen autósok azt hiszik nekik mindent szabad.

andd1234 2013.05.15. 00:23:12

először is a pláza nem magánterület, hanem egészen pontosan a köz számára megnyitott magánterület, bírságolhat a rendőr.
az ember saját kertjében persze nem.
a rendőrség pedig csak egy szar pénzbeszedő bűnszervezet.

Viszlojo 2013.05.15. 00:37:57

Cabrionál mi a helyzet?
És olyan rendőrségnél, amelyik a NÉPET szolgálja és védi?

Gyurcsany F. 2013.05.15. 00:44:45

A rendornek igaza volt. Nem csak megbuntettem volna a vezetot, de meg kutyat elkoboztam volna, ami miatt a torvenytelen helyzett eloallt.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2013.05.15. 00:58:15

Szegeden aggódni kézifék miatt ...
De tök mindegy, ha fel van húzva az ablak, akkor az állatkínzás figyelt volna be.

Viszlojo 2013.05.15. 00:58:39

Mielőtt a kevésbé tapasztaltak félreértenék:

a NÉPET szolgáló rendőrség, az természetesen a nyugati demokráciákban található.

A kommunista, "szocialista" diktatúra, amilyen Magyarországon dübörgött 1948-1990-ig, végig éppen azt hazudta - többek közt -, hogy a "dolgozó népet szolgálja".

Ezt kellett üvöltenie minden katonának és rendőrnek, például amikor kitüntették. Ami persze ugyanolyan ordas hazugság volt, mint a rendszer összes propagandája.

Nos az adóssághegyek, az anyagilag és erkölcsileg, eszmeileg tönkretett haza mellett azt a szemléletű rendőrséget is örököltük a kommunista diktatúrától, amelyik 23 év után is inkább csak szavakban "szolgálja és védi" a népet, sokkal inkább az ellenfelének tekinti azt - tehát a zembereket.

Ennyit a nyitva hagyott ablakról!

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.15. 01:24:09

@Viszlojo: Nebassz! Azt kellett üvölteni? Azt a népsanyargatómindenit!

Aszongyaja Zanyósom 2013.05.15. 04:48:10

@Viszlojo: Nem mondod, hogya zautót isa zelmúttnyócévbe hagyták nyitva?...

kpityu2 2013.05.15. 05:21:43

Azért, mert ha eltűnik valami, akkor a rendőrség gyorsan kinyomozza és megtalálja az ellopott tárgyakat.
Hogy ne kelljen az tulaj felelőtlensége miatt erre energiát pocsékolni, van a bírság. A rendőrség nem azért van, hogy holmi ridikülök után futkorásszon, hanem ezerrel harcol a szervezett bűnözés és a korrupció ellen.

pantlikaskiralylany 2013.05.15. 05:41:18

Itt az eredeti cikk:
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/lehuzva_hagyta_a_kocsi_ablakat_-_10_ezer_forintra_buntettek/2332596/

És itt a rendőri hivatkozás:
A jog szava
A kánikulában az autósok gyakran résnyire lehúzva hagyják az ablakot, hogy ne forrósodjon fel az utastér. Ez szabálysértés. „A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson, és illetéktelen személy azt el ne indíthassa. Ennek módja lehet a kézifék behúzása, a kerék kiékelése vagy az autó sebességváltó bekapcsolása. Az illetéktelenek személy általi elindítás megakadályozásáról a vezető akkor gondoskodott, ha a jármű ajtaját, ablakait bezárta, a gyújtáskulcsot kivette, a kormányzárat bezárta, vagy bármely más módon az elindítást megakadályozta."

AskmeLater30 2013.05.15. 06:47:01

KRESZ 41.§ (7) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.

Nem a lehúzott ablakért kapta a bírságot, hanem mert nem zárta be az ajtót. Gondolj bele, megállsz egy lejtőn, arra jön egy gyerekcsapat, hülyeségből beszállnak, kiengedik a kéziféket, a kocsi meg elkezd gurulni. Nem kell ecsetelni, mekkora baj lehet belőle, ugye?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.15. 06:48:02

nem ismerem minden allam torvenykezeset is, de floridaban ugy remlik siman nyitva hagyhatod a cabriot is, a sedannak is lehuzva az ablakat
de! a slusszkulcsot nem hagyhatod benne, azert mar buntetnek
mondjuk itt az utomata kocsiknal/90 %/ nem igazan tudjak kulcs nelkul kivenni P-bol

oferi1 2013.05.15. 06:51:27

Azért vicces, hogy tőlem akarják megvédeni a saját kocsimat. Szerintem ha nyitva hagyom a kocsi ajtaját, ablakát akkor sincs joga senkinek benyúlni, vagy bármit kivenni. Akkor is az a bűnös aki más tulajdonát elveszi, megrongálja. mindegy, hogy zárva volt a ajtó, ablak, ha valaki elviszi az a bűnös. Ha valaki felakarja törni akkor beveri az ablakot, úgy sem lehet megakadályozni. Ha a lakás ablakát nyitva hagyom azért is megfognak büntetni?

maskep 2013.05.15. 06:54:20

@AskmeLater30: Képzeld el, hogy ha nem betonozod le az autó kerekét, még valaki feltöri a lezárt kocsit, kiengedi a kéziféket, és megemeli az úttestet, hogy a kocsi beleguruljon a Tiszába!

redriot77 2013.05.15. 07:01:08

@pantlikaskiralylany: ez szép, nagyon tetszik! Van egy kiváló ötletem: meg kéne vizsgálni, hogy van-e olyan riasztókat gyártó cég amely bizonyította már elhivatottságát a NER mellett. Módosítsuk a KRESZ-t és legyen a magyar riasztó minden autóban kötelező tartozék! (Mondjuk az árának a tíz százalékát vissza lehet majd az adóból igényelni.) Mindenki nyerni fog:
1. Magyar termék védi majd a magyar magántulajdont!
2. Magyar emberek életét mentjük meg a véletlenül elguruló autók által bekövetkezett balesetek megelőzésével!
3. Magyar munkahelyeket teremtünk egy magyar cég támogatásával.

ROTFL Manó 2013.05.15. 07:01:08

Dehát egy kabrió utasterébe _bárki_ benyúlhat és kioldhatja a kéziféket! Nehogy már azt vezessétek le a KRESZ-ből, hogy ez alapján kötelező a kézifékbilincs! A közterületen parkoló motorokról nem is beszélve! Nehogy már úgy értelmezzétek a szabályozást, hogy a féktárcsa lukain átdugott lakat a kötelező!

lavór 2013.05.15. 07:12:08

Nem is tudom... Ha bezárom az autót, kiveszem a kulcsot, behúzom a kéziféket, felhúzom az ablakot... már senki nem tudja azt elvinni? :D

kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2013.05.15. 07:20:15

Motorosok készüljetek, nyomás ajtókkal körbeszerelni a gépet, mert valahol leparkoltok, simán ráül az illetéktelen és már tologatja is el a gépet.

dennisthemenace 2013.05.15. 07:25:20

@Shadow82: Úgy, hogy úgyis kifizeti,a pénz meg kell a dologtalan kapitanyok hízlalására.

dennisthemenace 2013.05.15. 07:26:40

@AskmeLater30: Véded a védhetetlent. Lehúzásról szólt ez, semmi másról.

dr. mesterséges színezék 2013.05.15. 08:39:07

Ne feledjük, hogy Magyarország jobban teljesít, ami pl. ott mérhető le, hogy kevesebbet tankolunk. A kevesebb tankolásból kevesebbet lehet autózni, így kevesebbet lehet bírságolni. Minden apróvadat meg kell becsülni... csak az a rohadt nyilvánosság ne volna!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.05.15. 08:46:15

Megint egy jó példa arra, mennyire a farok csóválja a kutyát. A Rendőrség szerint is ez az egyszerűbb megoldás, hogy zárd be, lakatold le, rácsozd be, sőt ne is tartsd magadnál. Az, hogy esetleg a bűnözést kéne felszámolni, már nehezebb. Szép lassan a tisztességes emberek élnek rácsok mögé bújva az otthonaikban kötelességeik rabjaként, míg a bűnözők meg szabadon, rengeteg joggal felruházva.
És csak nézünk mitől ilyen élhetetlen ez az ország...

leonito77 2013.05.15. 08:51:28

Nekem meg az jutott eszembe, hogy vajon hogyan derült ki, hogy az ajtó nem volt bezárva?

A rendőrbácsi meglátta a lehúzott ablakot és ha már így esett megpróbálta kinyitni az ajtót? Ehhez joga van, ha nincsen alapos gyanú valamilyen szabálysértésre?

Persze, hogy abszurd az egész, de ne feledjük, ez abszurdisztánban történt, így mégsem az.

2013.05.15. 08:58:43

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Szép lassan a tisztességes emberek élnek rácsok mögé bújva az otthonaikban kötelességeik rabjaként, míg a bűnözők meg szabadon, rengeteg joggal felruházva."

És ráadásul még képviselő úrnak is kell őket szólítani...

Infomaker 2013.05.15. 08:59:23

Huh, most parkoltam le az iroda előtt a 220 kilós nagymotort. Jön egy kisgyerek, játszik a sztenderrel, puff rádől, vége.
Asszem inkább felhozom az irodába :-D

XEP 2013.05.15. 09:10:20

"A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa."

Tehát soha... :)

red shield rapresentative 2013.05.15. 09:14:26

Kertajtó nincs bezárva kulcsra, kutya bent szabadon, villanyóra szabadon, gáz szabadon, ekkor mi a bírság?

zaza pipi 2013.05.15. 09:15:52

@lavór: még a kereket ékeld ki ls akkor oké

aspectratio 2013.05.15. 09:24:41

Lehet,h késve kapta meg az autós Belügymin Sándor smsét és fejvesztve átült 1 másik autóba...
Amúgy ez a tetves banda...pöffeszkednek a focusokbna,astrákban, qrva stresszes mind1ik ettől, unatkoznak és a rendes embereket b@xogatják...uránbánya mindnek 3 év,utána lehetne rendőr.
Amúgy a 160 cmes 60 kilós rendőr mire jó? Ki van vele a létszám?

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 09:35:48

@AskmeLater30:

A rendőrök szokás szerint hülyék.

A kézifék kiengedése nem egyenlő a gépjármű elindításával. A gyújtáskulcs eltávolítása maximálisan elegendő az illetéktelenek által történt elindítás megakadályozásáról való gondoskodáshoz.

Nem szabad fizetni, nincs az a bíróság ami ebben a rendőrség javára döntene soha nem is fordult még elő hogy a bíróság ez alapján a paragrafus alapján bárkit elmarasztalt volna. Persze a helyszíni bírság elfogadásával elismered a szabálysértést, szóval bizony ki kell röhögni a rendőrt és kedvesen megkérni hogy jelentsen fel.

Reggie 2013.05.15. 09:48:51

@Pobjeda elvtárs: Elinditas alatt a mozgasba hozast ertik. Ahhoz pedig boven eleg kinyomni a kuplungot es kiengedni a kezifeket.

Gondolj bele, ha gurulsz le a lejton es leallitod a motort uresben, akkor mar nem vagy birsagolhato gyorshajtasert?

alfax 2013.05.15. 09:54:17

@Shadow82: Úgy gondolták, hogy ha nem derül ki, bármit megtehetnek védetlen emberekkel.

A rendőrséget brutális eszközökkel kellene megtanítani arra, hogy a dolgát végezze, szolgáljon és védjen.

szanalmas 2013.05.15. 09:55:48

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

"Szabad vagyok - mondta a majom a rácsnak. Én nem – mondta a rács. - Engem majmok köré zártak."

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 10:04:11

@Reggie:

Én értem hogy Ők (Rendőrség) ezt érti, de jog szerint nem így van.

A szavakat köznapi értelmükben kell értelmezni a jogszabályok értelmezésekor. Ha a mozgásba hozás egyenlő lenne a az elindítással, akkor a tréleren szállított autó is részt venne a forgalomban, így pl. valahányszor a trailer elindul a szállított gépjárműnek is indexel kéne jeleznie elindulási szándékát a kresz 24§ -a alapján.

Géperejű jármű elindítása annak saját erőből történő mozgásba hozását jelenti jog szerint.

Ismétlem soha senkit nem marasztalt még el ezért magyar bíróság, úgyhogy lehet körbe röhögni a rendőrt.

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 10:06:28

@Gyurcsany F.:

Kutyát autóba zárni állatkínzás, de az bűncselekmény, nem szabálysértés, és teljesen másik jogszabályi hely. Az ablak nyitva hagyása nem szabálysértés, feltéve hogy nem hagyod bent a gyújtáskulcsot az autóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.05.15. 10:06:46

namost akkor egy nagyon is jogos mellékvágány, a feljebbi kresz szabályt újra idézve:

KRESZ 41.§ (7) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.

akkor ha valaki nem gondoskodik hogy az autó önmagától ne indulhasson el (nem húzza be a kéziféket), és elmegy és az autó elgurul és összetör egy másikat a parkolóban, akkor a biztosító (KGFB) mi a faxért nem fizet, arra hivatkozva hogy nem közlekedés közben történt, és hogy tessék polgári peresen a kárt megtéríttetni???

mmmmmmmmm 2013.05.15. 10:06:49

a kabriókba nem esik be az eső, a teteje elrejtve van, de bármikor felhúzható.

Reggie 2013.05.15. 10:11:51

@Pobjeda elvtárs: Ha treleren szallitott auto nem mozog a trelerhez kepest. Viszont ha vontatod a jarmuvet, akkor ugyan ugy vonatkozik ra a kresz es be kell vele tartani szabalyokat.

Reggie 2013.05.15. 10:13:41

Sot, a leallitott autot sem tolhatod at a piros lampan...

alfax 2013.05.15. 10:16:42

@Pobjeda elvtárs: de ha lehúzod az ablakot, a kutya nincs bezárva.

alfax 2013.05.15. 10:19:44

@XEP: Így van, ellopják az autódat, és kapsz még egy szabálysértési bírságot is.

Only in Hungary

alfax 2013.05.15. 10:20:58

@mmmmmmmmm: Nem mindegyiknek van teteje.
És ha van, akkor sem kötelező felhúzni.

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 10:28:19

@Reggie:

Ja és semmikor nem mozog a vezetőhöz képest ;) Az úttest a releváns inerciarendszer e tekintetben.

Vontatott jármű esetében sincs szó elindulásról ott a vontató indul el. A vontatott járműre speciális szabályok vonatkoznak melyek a Kresz 57. §-ban vannak részletezve.

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 10:29:15

@alfax:

:D Attól függ mekkora a rés, és mekkora a kutya.

alfax 2013.05.15. 10:31:08

@Adj gázt!: Majd, ha kirúgták a rendőröket.
Ha én így odamennék zaklatni a fizető klienseket, egyből kirúgnának.

Egy állami hivatalban, ahol fegyvert viselsz, sokkal szigorúbban kellene szankcionálni az ilyen "melléfogásokat"

Ez most kötekedésnek tűnik, de nem az.

Ha az ilyen viselkedést nem tolerálnák, pikk-pakk megváltozna a rendőrség és a lakosság rendőrségről alkotott képe.

alfax 2013.05.15. 10:32:30

@kpityu2: hahaha, ez most irónia?

alfax 2013.05.15. 10:33:43

@Viszlojo: Mélységesen egyetértek, mondhatni: Ennyi.

alfax 2013.05.15. 10:39:46

@golyós:

Felhúzott ablaknál:

Simán bekönyökölöd az ablakot, ajtó kinyit, kézifék kiold és már gurul is.

kormányzár, váltózár, immobilizer nem segít.

Mária 2013.05.15. 10:40:30

Érdekes hogy senki nem azon pampog, hogy miért zárta be az öreg a kutyát a kocsiba.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.05.15. 10:45:54

@Mária: mert ha előhagyja, akkor leharapja a babakocsiban utazó kisgyerek fél arcát. legalábbis az esélye megvan.

ugyanakkora mint egy 3 centire nyitva hagyott ablak, amin valaki véletlenül benyúl, véletlenül felhúzza a gombot, véletlenül kinyitja az ajtót, véletlenül kiengedi a kéziféket, véletlenül beteszi üresbe, és véletlenül nekigurul az autó egy másiknak. és ezt a valakit, még véletlenül sem lehetne autólopás kísérlete miatt bevarrni.

Reggie 2013.05.15. 10:46:41

@Pobjeda elvtárs: Sehol sem irjak, hogy a kozut a relevan inerciarendszer ez esetben. Ha egy tanker hajon kerekparozol, akkor sem vizijarmu vagy...

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 10:50:43

@Reggie:

Dehogynem írják.

1. §1 A rendelet Magyarország területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

Amúgy ezek már jogalkalmazási kérdések.

Reggie 2013.05.15. 10:55:58

@Pobjeda elvtárs: Pontosan. A treleren levo jarmu nem a kozuton kozlekedik. Hanem a treleren all, csak egy rakomany.

Fejesrob 2013.05.15. 11:00:29

Elmegy hat cigány cseresznyét lopni. A mezőőr megállítja őket, de a cigányok feljelentik a mezőőrt.

A bíró a mezőőrt elítéli, 350.000 Ft pénzbírság, a cigányokat nem.

A fellebbviteli bíróság jóval később ezt az ítéletet megváltoztatta felfüggesztettre.

A cigánycsalád a hírek szerint "természetesen" azóta is lopásból tartja el magát, értelemszerűen senki nem meri őket megállítani.

Szerintem kellene beszélni bíróbűnözésről is, mert ez nyilván a jéghegy csúcsa.

Pepibubó 2013.05.15. 11:01:54

Nekem egy idei sztori a kedvencem: a tükörjégen, hóakadály előtt árokba csúszott járművét a pár óra múlva visszatérő tulajdonos egy ablakra fagyott büntetőcédulával találta, mert
"Nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezetett."
Épp előtte olvasta az SMS-t, hogy "...segítünk..."

Kíváncsi vagyok, ezek után minden megcsúszott, árokba került jármű automatikusan büntetést kap-e, a körülmények mérlegelése nélkül!

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 11:01:56

@Reggie:

Így van. Viszont ha a gépjármű mozgásba hozása egyenlő lenne az elindításával akkor ez nem lenne igaz.

De mondom. A magyar joggyakorlatban soha de soha nem volt rá példa hogy bíróság ezért valakit elmarasztaljon.

Teljes hülyeség -ismét - amivel a rendőrök próbálkoznak. Olyan ez mint amikor a lézerblokkolós ürgét Számítástechnikai rendszer és adatok elleni bűncselekményért akarták elővenni. A bíróság kivágta őket mint macskát szarni.

A helyes megoldás ilyen helyzetben hogy hosszasan és jóízűen kikacagod magad, majd miután kitörölgetted a könnyeket a szemedből közlöd a rendőrrel hogy nem történt szabálysértés nem ismersz el semmit, teljes nyugalommal jelentsen fel, ha nagyot akar pofára esni.

Reggie 2013.05.15. 11:07:03

@Pobjeda elvtárs: En nem azzal vitatkozok, hogy teljesen hulyeseg-e, mert szerintem is az. Hanem azzal van a bajom, hogy a kresz szerint ez is elinditas es az ilyen hulyesegeknek ki kene kerulnie a kreszbol.

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 11:14:01

@Reggie:
Ez jogértelmezés kérdése. Amit én tanultam e tárgyból a jogi egyetemen az alapján tarthatatlan a rendőrség féle értelmezés.

Nyilván nem lehet, és nem is szabad minden részletre kiterjedő jogszabályt írni, mert az nem működik, és ugyanúgy félre lehet értelmezni.

Összefoglalva a KRESZ jó, a rendőröket kéne továbbképzésre küldeni, és akkor még finom voltam.

fél(re)értelmiségi 2013.05.15. 14:29:00

Nagyon elment a kommentelés a KRESZ értelmezésének és egyéb jogi és közlekedéstechnikai furcsaságok boncolgatásába. A máj.11-iki Index cikkből idézek: "A rendőrök felhívták a figyelmét, hogy az értékei megóvása érdekében legközelebb ne hagyja nyitva az autóját" Tehát, minden korábbi betű egész másról szól, bár előjött néhány érdekes meglátás.

Reggie 2013.05.15. 14:45:40

@Pobjeda elvtárs: En anno olvastam a KRESZ jogertelmezese a gyakorlatban cimu konyvet, ami a birosagi gyakorlatot fedi, es emlekeim szerint abban azt irjak amit mondtam. Sajnos nincs meg, de majd megprobalom konyvtarban megnezni.

Pobjeda elvtárs 2013.05.15. 14:47:06

@Reggie:

Én meg megnéztem a BH-k között, és még soha senkit nem marasztaltak el ezért. ;)

Reggie 2013.05.15. 15:05:13

@Pobjeda elvtárs: Az biztos. Bar ez a modi nem most kezdodott, mar 1-2 eve mondogatjak a hiradoban, hogy fel kell huzni az ablakot, mert megbsz a rendorseg. Valoszinuleg kicsi a bevetel es uj forrasokat keresnek.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2013.05.15. 22:06:16

@alfax: Világos, de a ha a tőled elvárható maximumot megtetted akkor nem sértettél szabályt.

pantlikaskiralylany 2013.05.16. 15:48:04

@Mária: Talán azért, mert pont arról szól a történet, hogy nem zárta be... :-D
Ajtó, ablak nyitva volt, egyébként meg még őrizetlen sem volt, mivel ott volt a kutya :-D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.05.18. 10:05:50

Nekem halmozottan hátrányos helyzetű kabrióm van: zárni sem lehet, oldalablaka sincs. Ezen a szabálysértés dolgon még sosem paráztam, de azon már igen, hogy valaki önkiszolgálja magát a parkoló jegyemmel. Akár maga a parkolóőr. Kiveszi, fotó, visszateszi, és megvan a napi penzum egy része.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.05.18. 10:07:40

@pantlikaskiralylany: Itt az a kérdés, hogy a rendőr be mert-e nyúlni? Mert ha igen, és megvan az összes ujja, akkor őrizetlen volt a kocsi. Ha a baleseti sebészeten végződött volna sztori, akkor viszont nem állt volna meg az őrízetlenség. :-)
süti beállítások módosítása