Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Tizenhatezres retro Wartburg-makett

2011. február 10. - zugügyvéd

Elindultak a kis értékű lopások miatti büntetőeljárások, íme az egyik története első kézből. A posztolónak szerencséje volt, hogy nem állították elő az elkövetéskor.


Szia Zugügyvéd,

 

Csak meg akarom osztani, milyen procedúrával jár egy kis értékű lopás. Egy bevásárlóközpontban vettem egy retro autós újságot. Mögötte lévő lapban ki volt szakadva a nejlon, elég botor módon, kiemeltem onnan is a retro Wartburgot. Később az autót zsebre vágtam. Pechemre az operátor – mint ahogy később kiderült – retro autó buzi volt, és végig követte az eseményeket, így a biztonsági őrök a pénztár után el is kaptak.

Persze elég megalázó módon bántak velem, de hát ez a dolguk. A jegyzőkönyvből nem kaptam. És fel is jelentettek.

A bíróságon kiderült, hogy nem csak lopás, hanem  rongálás is a vád. Én tagadtam a rongálást, mert ki volt már szakadva borítás, ezért még egy tárgyalást kitűztek, ahol a erre is kértek bizonyítást. El is jött az operátor, mondta, hogy nem látta, hogy rongáltam, de biztos én voltam. A kamerafelvételeken nem látszott semmi.

Persze addigra nagyon szégyelltem az egészet, egyben volt a gyomrom minden tárgyalás előtt. A feljelentésben azt elfelejtették közölni, hogy egy újságot meg is vettem, úgy állítottak be, mintha direkt lopni indultam volna. Spontán elmezavar volt, mint Bakáts szalámija, nem előre kitervelt dolog.

Végül 16ezer forint pénzbüntetést kaptam a 900 forint értékű autó elcsenéséért. Lefolytattak 2 tárgyalást ezért. 2000 forint/nap li is ülhetem, ha akarom. Ja és a rongálást is megállapították, de azt mondta a bíró, hogy szerencsém van, hogy nem volt rajta vonalkód, mert akkor dolog elleni erőszakkal elkövetett lopás lett volna, és nem úszom meg ennyivel. Tudom, hülye voltam, marhára szégyellem magam ezért, inkább okulásul írom le a történetet.. Arra azért kíváncsi lennék mennyibe került a magyar államnak ez a procedúra. Ja és a bevásárlóláncnak fel kell adnom csekken 1800 forintot kártérítésként.
 

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr692652015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 17:19:07

Lehet, hogy többe került, mint 16e! De ettől függetlenül ezt végig kell játszani, mert egyesek (most nem rád gondolok), bizony sportot űztek a pont 19e-s lopásokból.

ga 2011.02.10. 17:53:11

Na és ezt most miért is írtad le? Az igazságszolgáltatásnak szerencsére nem az a szempont hogy ez megtérüljön. Remélhetőleg legközelebb nem veszed el ami a másé.

HgGina 2011.02.10. 17:55:28

Megérdemelted. És örülj, hogy nem Líbiában történt. Ott ugyanis már csak fél kézzel lophatnál legközelebb.
Abban a barbár országban nincs is ennyi nyavajgó szaros kis tolvaj.

PIER 2011.02.10. 17:58:44

Piti kis tolvaj vagy.
A legkevesebb amit kaptál, a sz*rt is ki kellene belőled verni!!

zsírvezér 2011.02.10. 18:15:44

Nem értem, miért nem a kiszakadt nejlonos újságot vetted meg ?
És amúgy az anyád picsáját 900 ft. én előfizetője vagyok ennek a terméknek és 1990 az újságárusnál.
Operátor retro autobuzi volt? Nem mennél anyádba ? Gondolod, hogy a csávó ott nézi a Retroautok c. újságot a teljes munkaideje alatt ?
(Mert akkor az op. nagyeséllyel a rongálót is megfigyelte volna)
Ez a m.o.i liberalizmus: addig mindenki "ari" meg "peace" aztán ha rábaszol akkor meg köcsög náci...
Szóval vannak örök törvények (és nem nézőpont kérdése az értelmezésük) egyikük így szól: Ne lopj !!!!
Az ,hogy hazudsz mint a vítfolyás abból is látszik, hogy a modell együtt van csomagolva az újsággal, annak húzzák le csíkkódját a kasszánál !!!
Ergó ha nem vágtad "véletlenül" zsebre az újságot is, mint Bakács a szalámit, akkor kérdezhetted volna: Hogy hol itt a gond, az újsághoz jár az autó...
Szóval bűzlik a sztorid...

fourgee 2011.02.10. 18:18:12

De könyörgöm, miért kell egy pár száz forintos dolgot ellopni? Én már azt sem értem, hogy egy csomóan miért zabálnak be a boltban... Basszus, ami kell, bedobálom a kosárba, kifizetem, aztán otthon elfogyasztom. Vagy ha tényleg kibírhatatlanul éhes vagyok, akkor veszek valami olyasmit, amit az autóban ülve, fél perc alatt gyorsan meg lehet enni.

freemind93 2011.02.10. 18:19:32

csatlakozom a fentiekhez, ebbol majd tanul a posztolo.

egyebkent az eljarast tenyleg lehetne egyszerusiteni.

cso zsi 2011.02.10. 18:20:45

Ez ugyanolyan blőd dolog, mint az 1, 5, vagy 50 forintos "díjtartozás".
Mennyibe kerül a levél, amit kiküldenek, és mennyibe a pénz feladása? (nincs mindenkinek netes bankolása)
Lopni nagyon nem szép dolog, aki gyerekkorában lebukott, az talán felnőttként nem fog.
Másokat meg kitanítanak a "szakmára", hogy ne bukjanak le.

@HgGina: Igazán bevezethetnék nálunk is. Hol húzod meg az értékhatárt, ha egyébként 20000 alatt akár ki is rabolhatnak büntetlenül?

kafferbivalybalamber 2011.02.10. 18:24:09

Azbazmeg, mint a Bakács szalámija.
Hogy valaki pont ezzel védekezzen, hogy ő is ugyanolyan köcsög tolvaj, mint az a médiageci... Érdekes azér.

zsírvezér 2011.02.10. 18:27:25

@cso zsi: Hát vannak ezek a számitógépnek nevezett szerkezetek, ami azt teszi amit bele programoztak :) És ha nincs egy ilyen utasítás
if (számlatartozás < 100)
ne küldj levelet
else
küldj

Illetve a postát, és a bankolást is Te fizeted, legfeljebb a felelős miniszter kussol mennyi is az annyi, de TE fizetsz !
Meg gondolj bele egy szolgáltatónak egymillió előfizetője van alaphangon, havi szinten bukjon ennyiszer ennyit ?

zsírvezér 2011.02.10. 18:30:10

@kafferbivalybalamber: Igen a szalonéhező, nem ám akármit lop mindjárt a legdrágább cuccot :)
Vett volna 10 dkg parizert meg 1 zsömit , ennyit még össze is tarhálhatott volna !!!

Dzsafar 2011.02.10. 18:30:14

Való igaz,LOPTÁL!!
S raáadásul,nem egy pillanat alatt döntöttél,hanem előre megfontoltan!
A csomagolásból nem lehet kivenni a modellt,csak komoly nylon szaggatás után,s utána az autó eléggé jól még egy blisterbe van csomagolva,ami kellően bombabiztos!
A boltomban is szoktak hasonló szemetek járkálni,sosem hívok zsarut,rendezem.
Nincs visszajáró tolvajom!
Te sem jönnél,hidd el!!!
Én már egyszerűsítettem az eljárást!!
Megédemelted,s látod,nem Te lettél a Ronald Bigs,a nagy bankrabló!

S
zánalmas,piti alak lehetsz!!

zsírvezér 2011.02.10. 18:33:23

Postolókám fogadok a hiper újságos standját is összekevered a Széchényi könyvtár olvasó termével...
Azok is kapjanak herpeszt és rohadjanak el a pokolba. Mert kíváncsi lennék azokból mennyien veszik meg a sajtóterméket?

baliquez 2011.02.10. 18:41:10

Spontán elmezavar a JBQA, az, tolvaj szar szemét szar alak vagy. Ennyi. Be kellett volna téged tenni előzetesbe hogy ADDIG SE LOPJ!

Szalacsi_Dezső 2011.02.10. 18:57:37

Szeretem ezt a blogot, szóval nem feltételezek rosszat, de ez a poszt olyan provokáció gyanús.
@cso zsi: "20000 alatt akár ki is rabolhatnak büntetlenül?" A rablás az más tészta, ott akár 2 forintért is 2-8-as a tétel.

csiribi (törölt) 2011.02.10. 19:05:50

Sajnos nem vagyok ügyvéd, sem jogvégzett, jogot alaposan ismerő ember.
"Kisértékű" lopás... vajon ez mit takar?
2010. 06. 10. - én balesetet szenvedtem személygépkocsimmal, álló helyzetemben hátulról belém zúgott egy autóstárs.
Az nem kérdés, hogy vétlen voltam, a kötelező fizetett, törvény szerint.
Ugyanakkor három éves CASCO biztosításom volt a UNIQA biztosítónál,/kifizetve, előre!/ melyből a baleset napján még kerek tizenegy hónap "élő" volt./új autó!/
A kocsi totálkáros volt, kivetettem a forgalomból majd el is adtam a roncsot a kötelező biztosítást nyújtó biztosító /ALLIANZ/ segítségével. Ezek után a UNIQA biztosítótól visszatérítést kértem, jól jött volna az a kis pénz.
Először - valami zavaros törvényre hivatkozva - elutasítottak, hogy nekik ez "megjár".
Elfogadtam, ám néhány hónap múlva -élve a gyanúperrel hogy becsaptak - ismét hozzájuk fordultam tájékoztatásért, miért is tarthatják meg.
Nos, akkor már elismerték a visszafizetés jogosságát, ígértek fűt-fát, csak éppen NEM FIZETNEK!!!
2010. dec 10. - én tettek a kifizetésre ígéretet...
Éves díj egyszázötvenezer forint/év, nem nehéz kiszámolni, mennyit loptak el tőlem.
Mert nálam ez LOPÁS!!!
Sajnos a januártól megemelt havi negyvennégyezer kettőszáz forintos nyugdíjamból ügyvédre nem "fussa", így a - szerintem - TOLVAJ biztosító megússza, nem fizet.
Érdekes, ez bizony nem "kisértékű" lopás, a kutya sem foglalkozik vele, csesznek fizetni. Ők jól tudják...
Csak megemlítem: az ALLIANZ biztosító - kötelező biztosítás - az eljárás lefolytatása előtt!!! a várható végzés miatt soron kívül KIFIZETETT!!! Ismerős nélkül!!!
Ezeket a TOLVAJOKAT ki vonja felelősségre?
Viktor - szerintem - kissé toleráns volt.
Ettől a biztosítótól a nyeresége DUPLÁJÁT!!! fizettetném be különadóba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ave 2011.02.10. 19:15:40

JBQA, ez tetszik, megjegyzem.

Olcson meguszta allampolgartarsunk.

Phrascarica 2011.02.10. 19:16:49

B+ posztoló, én nekem pont azért nincs retro Wartyogóm mert az ilyen kis kotsogok kilopták és már csak az üres újság figyelt a Váci úti Tescoban el is átkoztalak mindnyájotokat akkor.
Jó lecke volt, bár túl olcsón megúsztad, rendes volt a bíró, remélem legközelebb nem fordul ilyen elő :S

trull00 2011.02.10. 19:21:38

pusztulj meg te tolvaj szemét még te vagy kíváncsi, hogy mennyibe került ez az államnak?! Remélem a következő alkalommal a szart is kiverik belőled.

egyszerüen 2011.02.10. 19:32:13

nagyon gonoszak a hozzászolások.

nekem csak egy valami szurt szemet, hogy betetted a zsebedbe, ergo azt hiszem nem kell folytatnom.

Amugy én az eljárás költségét ráterhelném az elkövetőre. Házára, segélyére illetve minden olyan dologra ami foglalhato.
Pl családjátol is szépen levonnám, aztán magyarázkodjon nekik
Függetlennül hogy hova tartozik emberileg.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.10. 19:33:31

milyen bűncselekmény a csenés, és mi változik a vonalkóddal?

Hurri Kán 2011.02.10. 19:34:28

Tán nem kéne lopni te gyökér.

Szalacsi_Dezső 2011.02.10. 19:49:40

@Babette_: ha leszedi a vonalkódot (lágy etikettet) akkor az dolog elleni erőszak, Így a szabálysértésből bűncselekmény lesz. És azért akár 150 ezer ft is lehet a pénzbüntetés.Persze a valóságban nem lesz ennyi, sőt lehet hogy egy próbával megússza, sőt közvetítői eljárásban, kifizetheti az 1990 ftz-os összeget és viszlát. Fura ám a jog, szabálysértésért biza szigorúbb néha. Lásd még ittas vezetéseket 0,8 ezrelék alatt.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.10. 20:47:12

@csiribi: Miért fizetted ki 3 évre előre? Nem szokás.

zsírvezér 2011.02.10. 21:08:38

@csiribi: Azért szerintem nézz utána a casco szerződés feltételeinek, aztán besétálsz a rendőrségre és feljelentést teszel ismeretlen tettes ellen...
Aztán felhívod a médiát, uborka szezon van ugranak a kisnyugdíjassal packázó biztosítókra!

guy2 2011.02.10. 23:14:01

El kellett volna menni szakértőhöz, aki kimondja, hogy kleptomániás a srác, és valami gyógykezelést is igazolhatott volna hozzá :-).

vape 2011.02.11. 09:12:41

@csiribi:
Panaszt tenni a biztosítónál, valamint írni a PSZÁF-nak egy levelet nem kerül sok pénzbe (mivel mindkettő megtehető e-mailben is). Ezeket a köröket már tavaly karácsony környékén megtettem volna. Főleg, ha írásban nyilatkozták, hogy fizetni fognak.
Ha rájuk hagyod, egész biztos nem fogod visszakapni a pénzedet.

Közszolga 2011.02.11. 12:34:05

@Szalacsi_Dezső: Valszeg simán megúszná bűncselekmény esetében (dolog elleni erőszak) ügyészi próbára bocsátással, vagy mediációval.

Egy egyszerű trükk szabálysértve lopóknak: a törvény értelmében a vagyonőr csak bűncselekmény esetében foghat el (2005. évi CXXXIII. tv., 27. § (2)), egyébként csak jogszerű birtokvédelem illeti meg. Avagy ha a lopott terméket lebukás esetében visszaadod, és közölnéd, hogy elmennél, akkor a jog szerint nem tartóztathat fel, innentől kezdve már ő követi el a bűncselekményt (kényszerítés v. személyi szabadság megfosztása).

hawkeye 2011.02.11. 12:52:02

Tisztességes ember nem lop.

Ha meg egyszer nem bírja ki enélkül, akkor nem rinyálja tele a netet.

Nálam ez nem jogi kérdés.

@guy2: Mint Tasnádinak???

Murderface 2011.02.11. 13:52:06

Örülj, hogy megúsztad 16 rugóval. Én csuklóból vágnám le a kezed, legalább egész életedben emlékeznél rá, hogy nem szabad lopni.

ace22 2011.02.11. 14:25:47

@Murderface: Ez már erősen a ló másik oldala - az egyik az volt, hogy 20e alatt gyakorlatilag büntetlenül lehetett lopni. De ha lopásért kézlevágást / életfogytiglant osztogatnának akkor 1. Fizethetnéd a rokkantnyugdíjat / börtönök bővítését 2. A piti tolvaj lőfegyverrel járna és lebukás esetén használná. Szerintem a pénzbüntetés, tárgyalásra járás elég szivatás, hogy 95%-ban ne ismétlődjék meg az eset. A notóriusok (lásd)Repülős Gizi meg úgyis tovább csinálják...

pizo 2011.02.11. 15:01:00

Megérdemelted. És ne nyöszörögjél, nem kell lopni, ilyen egyszerű.

Szalacsi_Dezső 2011.02.12. 13:10:21

@shitgun2: pedig jól írja közszolga kolléga, én is erről beszéltem.

limbekcs 2011.02.12. 23:13:10

és az megvan, hogy a "a bevásárlóláncnak fel kell adnom csekken 1800 forintot kártérítésként" mennyibe kerül? persze ha a posztolónak, akkor nem baj :)

limbekcs 2011.02.12. 23:17:44

@limbekcs: már hogy a többszáz forintos beszedési költség elég nagynak tűnik az 1800-hoz képest, hacsak nem hősünk fizeti azt is pluszban - vagy eleve így kalkulálta az esszehnyócázat a lánc.

para_noir 2011.02.18. 11:20:19

@Közszolga: Nézz utána. Baromság, nincs ilyen. A lopásal a bűncselekmény megvalósult. Tanulmányozd: BE. 127§ (3)

Blobov 2011.02.18. 11:26:29

@shitgun2: mármost valamit félreértettél: én a szabálysértésről beszéltem, ott nincs elfogási joga...
süti beállítások módosítása