Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Meggondolatlan Bt. átvétel

2010. november 05. - zugügyvéd

Az alábbi történetben a fő probléma, miért vesz át valaki úgy egy Bt-t, hogy előtte nem ellenőrizte le a könyvelését? Ha valaki egy ilyen hibát elkövet, es beindulnak az igazságszolgáltatás fogaskerekei, nagyon körülményes kikeveredni onnan.

 

Tisztelt Zugügyvéd!

Az alábbi esetet kérem véleményezze, ha lehet:

2001-jan ban átvettem egy Bt-t amiről az átvételt követő 3. napon kiderült, hogy 80 millió forint tartozása van... Persze 2 héten belül megtámadtam az új társasági szerződést. A PKKB 2007-ben jogerősen az eredeti állapotot állította vissza, tehát törölve lettem a cégkivonatból stb... 2002-ben született a Ráckevei Bíróságon egy ítélet, mely engem (hiszen akkor beltag voltam) mögöttes felelősként elmarasztalt, és 1,1 millió forint megfizetésére kötelezett Gipsz Jakab felé (sose vettem el tőle pénzt, sose találkoztam vele, az előző cégtulaj verte át, ahogy engem is).

Ráadásul védekezni sem tudtam, mert az idézéseket a cég címére küldték, amin nem értek el, hiszen nem folytattam tevékenységet, mert megtámadtam az átvételt! 2006-ban megtalált egy bírósági végrehajtó ezzel az üggyel, mire én előadtam neki, hogy per van folyamatban, kértem halassza a végrehajtást.

 2007 januárban elküldtem neki a jogerős végzést, amiben visszaállították az eredeti állapotot a cégben. Azt mondta ez elég lesz neki. Ezután 3 évig semmi. Idén új munkahelyet váltottam, mire a végrehajtó elküld egy 1 millió forintos letiltást... Írtam a végrehajtást elrendelő bíróságnak, és a ráckeveinek is.

 Mindkettő kiröhögött, meg küldözgessek még papírokat, meg ugyan küldjem már el Gipsz Jakab címét (Benne van az ítéletükben...) mert nem tudják idézni... Mi a búbánatos tököm van ebben az országban!!!!???? Nem képesek egy ilyen egyszerű ügyet elintézni? A cégkivonatban nem én vagyok a cég vezetője, visszaállt az eredeti állapot, stb... Jövő héten levonják a fizetésemből a felét... Elküldik Gipsz Jakabnak... Mit lehet tenni? Kinek a seggét kell kitörölni, hogy elintézzék ezt??? Vicc az egész. Ha vannak építő jellegű javaslatai, azt nagyon köszönöm!

Üdvözlettel:

SB

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr202425791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csokiájsz 2010.11.05. 14:55:34

sajnos nekem nincsenek építő jellegű javaslataim. Sajnálom, hogy ilyen ügybe keveredett. de:

ELSŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ!!!

mert még sosem voltam.

HeartBeat 2010.11.05. 15:01:20

ÉN MÉG MÁSODIK SEM VOLTAM!
MÁÁÁÁÁÁSSODÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍK! :)

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.11.05. 15:03:03

fizetésed harmadát vonják le, nem a felét. tudom, sovány vigasz :)

HeartBeat 2010.11.05. 15:07:54

...azért én is nagyon sajnálom SB helyzetét, de igazából a cikkíró bevezetőjében benne van a válasz: "miért vesz át valaki úgy egy Bt-t, hogy előtte nem ellenőrizte le a könyvelését?"

- Így akár egy halálos ítéletet is átvehetett volna..

paráznabillegető 2010.11.05. 15:10:48

"Jövő héten levonják a fizetésemből a felét... "
tehát az egymilla bünti felét levonják, azaz nettó másfelet keres, mivel csak a nettó fizu harmadát vonhatják, mondották volt előttem. matek!
vagyis két hónap alatt letudja a bírságot, aztán esetleg perelheti az apehet.

tehát az építő javaslatom: jó ügyvédet kell találni!

OftF 2010.11.05. 15:10:55

@gorkij: ez nem válasz, hanem vélemény (amivel egyetértek), de ettől még nem lettünk okosabbak.

Jamesboci 2010.11.05. 15:11:15

a blogg cime jó.
miért kell valakinek BT-t átvennie, ha 10000 Ft-ért 5 perc alatt csinálhat egy vadiujat?
ha kiderül, hogy a házipénztárban volt azon a pár napon -papiron 1000.000 Ft- és nem tudod visszaadni, azt is keresni fogják rajtad. sikkasztottál: DD

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.11.05. 15:11:31

az egyetlen építő jellegű javaslat nem éppen jogi fórumba való. összefüggésben van kettő-négy (ízlés szerint) megtermett szekuritis "vállalkozóval", pár baseball-ütővel és egy sötét sikátorral. a többit az olvasók fantáziájára bízom.
bár aki 2001-ben 80 millát ki tudott húzni egy bt-ből, ma már könnyen lehet, hogy mentelmi jogot élvez :)

Jamesboci 2010.11.05. 15:13:17

@gorkij: ügyeletes vállalati bűnbak...
ilyen is volt anno.

jog-ász 2010.11.05. 15:14:20

azért annyit hozzátennék, hogy ma sportot üznek a veszteséges cégek felvásárlásából, mert le lehet költségelni, illetve minden második cég kiválaszt magából egy másik társaságot amelyre az összes adósságát rátelepiti, és az eredeti cég vigan "dolgozik" tovább..tehát nehéz elhinni hogy valaki csak ugy átvesz egy veszteséges céget.

paráznabillegető 2010.11.05. 15:16:31

@jog-ász: valószínűleg az egyikről van szó ezek közül:
csepel.info/?p=6659

marklovassy 2010.11.05. 15:42:31

Letezo Bt-be mint beltag becsatlakozni komoly elokeszuleteket es vizsgalatot igenyel, mint lathato :)

AkS 2010.11.05. 16:15:56

Egy ismerősöm Kft-t vett át 20 milliós adóssággal.Az Apeh már vizsgálja őket.Az átvett cég egy másik cégnek volt a fedő cége,mindent átszámlázott az átadott cégre.Havi 3 millát nyel le a mosott cég vezetője áfát béfát mindent.Az embereket át jelentgetik egy most indított tiszta cégbe persze nem fizetnek utánunk semmit és most ez a cég számláz le a háj fejűnek mindent.Ha ezt megússza akkor áfa csaló leszek.

NewWay 2010.11.05. 16:32:16

@paráznabillegető:
""Jövő héten levonják a fizetésemből a felét... "
"tehát az egymilla bünti felét levonják, azaz nettó másfelet keres, "

Nem! A FIZETÉSE felét vonják le, nem az egymillió felét!

ReggieHammond 2010.11.05. 16:40:16

@paráznabillegető: Bírósági végzéssel a fizetés 50% a tiltható, aláírt fizetésletiltó nyilatkozattal (pl bankhitel esetén) 33%. És szerintem se a milla felét hanem a fizetése felét akarják vonni.

Ettől függetlenül Bt-t átvenni könyvvizsgálat nélkül....

sargarigo 2010.11.05. 16:54:47

Azért essen már szó a tetves végrehajtókról is!!2 éve mindent befizettem csontra,jeleztem a végrehajtónak,hogy koccolhat,kifizettem,azt mondta rendben.Erre még mindig küldözgeti a leveleit,múltkor bementem picit ráborogatni az asztalt,volt pofája kiröhögni ,hogy amit hoztam hivatalos iratot az neki semmit nem ér.Jeleztem,hogy ne nagyon akadjunk össze az utcán,mert ráeshet valami,erre jött nekem a (Független Magyar Bírósággal).Legalább is ő felé független.Mint megtudtam neki intézkednie kellett volna amint tudomására jut a kiegyenlítés,de persze nem tette mert addig is ketyeg a lé-neki.Most pereskedünk,és várom az ,hogy összefussunk......

csiribi (törölt) 2010.11.05. 16:59:42

Talán ki kéne mondani...
Ekkora hiánnyal Bt-t átvenni egyszerűen - mint már korábban valaki megírta - költségelszámolási manipuláció. Vagy ha nem, akkor mindenképpen értesíteni kell a területileg illetékes plébánost, hogy csoda történt, az eladó talált egy ... akit sikerült bepalizni.
Amúgy az ügyvéd, aki megírta a szerződést, nem fűzött hozzá kommentet, nem próbálta felvilágosítani az esetleges következményekről?
Ezt kár volt ide kitenni, magadat járatod le mindenképpen

szubjektiv 2010.11.05. 17:32:08

Hmmm, jó kis kalamajka.
Abban a pillanatban, hogy értesült az ítéletről, be kellett volna nyomni egy perújítási kérelmet és egyidejüleg kérni a végrehajtás felfüggesztését.
Ezt elcseszte a kedves posztoló.
Semmi ötletem nincs. Nyilván, hogy az akkori beltaggal szemben érvényesítheti az igényt, de nyilván ez nem vígasz.

szubjektiv 2010.11.05. 17:34:50

@sargarigo:
"Mint megtudtam neki intézkednie kellett volna amint tudomására jut a kiegyenlítés,de persze nem tette mert addig is ketyeg a lé-neki."
nem értem milyen lé ketyeg neki, a végrehajtási összeghez igazodik a végrehajtó díja, nincs köze az időhöz.

Az viszont baj, hogy a bűn rossz a szabályozás, a végrehajtó lényegében azt csinál amit akar.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.05. 18:00:42

Nem értem. Egy Bt.-nél a beltag a teljes vagyonával felel. Ha átadja egy másik embernek, és az lesz a beltag, akkor az adósságot is átadta? Többé már nem felel? Mert akkor a Bt.-t is eladom hajléktalannak.

szabandy 2010.11.06. 18:21:31

elvileg 5 évig felel az előző beltag a tartozásokért, de ahogy nézem az az idő már letelt

TiZ 2010.11.07. 07:41:34

@atpijkamo: Ahogy elnézem a jővőt, bőven lesz választék. :-)))

Ugyandehogy (törölt) 2010.11.07. 07:44:17

@Jamesboci: azért, mert pl az eu-s pályázatokhoz kérhetik, hogy a cégnek legyen egy vagy két lezárt üzleti éve...

anyadmajma 2010.11.07. 12:29:28

Nos, a biznisz a Bt.-ben az, ha sok a tagi kölcsön, eladod 1Ft.-ért. az új tulaj meg szépen visszarakja a tagi kölcsönt, ergo neki tisztárára van mosva a pénze. Ahogy rejtő írta: Ez, rumi urak, a kettős könyvelés varázsa.
Ha van jogerős ítélet, hogy te nem is voltál beltag, mert átvertek, akkor egy jobb ügyvéd kell még. Sajna. Illetve a másik amit tehet az ember, hogy szépen elmegy csóri vállalkozónak, max. minimálbérért gürizik, és azon nincs sok minden behajtható összeg. Persze, ez csak feltételezés, hogy ilyen is van, és azt se mindenki teheti(né) meg.
A behajtók meg egy kalap alatt vannak a csődbiztosokkal, csak kevesebbet tudnak lopni. Én pl. 4 éve kifizettem neki a behajtási összeget előre. Nemrég rákérdeztem, hogy mi van az üggyel, közölte, hogy ő minden papírt megküldött az ügyvédi irodának, nekem nem fog adni semmit, kérjem el tőlük. Érdekes módon, ugyan volt iroda a képben, de nem megbízással, hanem egy jó ismerősöm akkor volt bojtár, és segített benne.
Asszem ebből is csinálok egy balhét, mert ugye 5 évente elévül a behajtás is.... Hacsak én nem hosszabítom meg....
süti beállítások módosítása