Nem egyedi eset, hogy egy biztosító sajátosan értelmezi a jogszabályokat. A szakjogászok szerint a folyamatos biztosítói bepróbálkozások miatt majdnem mindig érdemes perelni.
Tisztelt Zugügyvéd!
Nyilván nem egyedi eset, hogy a biztosító nem akar fizetni, ezért minden trükköt bedob…
Balesetemkor rendőrt hívtunk, aki megállapította, hogy egyértelműen nem én vagyok a hibás és a kárbejelentőt is segített kitölteni. Feljelentést nem tett, mert szerinte csak a szerencsétlen vétkes költségeit növelné.Ez nagyon emberi eljárás volt és a mindenki örült…
Majd a biztosító kármegosztást alkalmazott, 30-70%-ban mert azért engem is hibásnak tartott.A Biztosító arroganciájára jellemző, hogy telefoni reklamációmra, amiben a helyszíni rendőri véleményre hivatkoztam, kijelentette: „a biztosító a bírósági döntést is felülbírálhatja”.
Az eset:Ceglédről tartottam Csemő irányába, nyílegyenes úton, mely nem főútvonal, csak alsórendű. Egy személygépkocsi előzésébe kezdtem, majd amikor mellé értem, hirtelen kitette az irányjelzőjét ballra és simán belémkanyarodott.
Én megcsúsztam és néhány pördülés után fejjel lefelé érkeztem a jobboldali árokba.
Rövid szóváltás után kiderült, ő a balra akart befordulni egy mellékútra. A mellékút egy elhanyagolt, volt TSZ bekötőút, valaha szilárd burkolattal, de ami lényeg egy „elsőbbségadás kötelező” táblával.Szerintem a tábla egyértelműen alárendeli a bekötőutat annak az útnak, amin haladtam.
A bekötőutat az én útvonalamon semmilyen előjelző tábla nem jelezte, semmilyen irányból, így a közlekedő nem sejtheti, hogy ott becsatlakozó út (kereszteződés) várható. Szerintem nem is kell tudni, hisz kint van a tábla egyértelműen a bekötőúton.
A biztosító a szokásos szakértői vélemények beszerzése után a mellékletben szereplő választ adta. (Egyébként a Dekra kárszakértője szerint nekem van igazam. Akkor ezt a szakértői véleményt miért hanyagolják?)
Ezek szerint csak akkor előzhettem volna kereszteződésben, ha az én utamon a „kereszteződés alsóbbrendű úttal” tábla látható.
E felfogás alapján egyenes , belátható úton előzni tilos egészen addig, amíg nincs egyértelműen kereszteződésre utaló tábla. És ha semmilyen tábla nincs? Mitől tudja a közlekedő, hogy mikor ugrik elé egy nem létező kereszteződés?
Logikátlan, a Biztosító érvelése, nekem úgy tűnik, a saját érdekeik szerint értelmezik a szabályokat. Nem vagyok jogtudó ember, így elfogadom az Önök elfogulatlan véleményét.
Sürgős válaszukat várom, mielőtt a biztosító nem titkosítja a dolgot 80 évre.Üdvözlettel:
egy károsult
Utolsó kommentek