Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

ASZF és telecenter

2009. január 08. - zugügyvéd

Az alábbi banki módszer minden bizonnyal jogszerű, ha hirdetményben is közzéteszik az ÁFSZ változásokat, és telefonon csak pluszban figyelmeztetnek.

 

T. Zugügyvéd!

Hitelem van egy banknál. (Amit egyébként mindíg rendben fizetek) Ez a bank újabban rászokott, hogy nem írásban tájékoztat különféle - a hiellel kapcsolatos- engem érintő dolgokról, hanem a legváratlanabb időpontokban (amikor ebből adódóan többnyire ha akarnám, sem tudnám rögzíteni a beszélgatést) felhívnak telefonon.
A nyájas hangú banki alkalmazott közli hogy honnan hív, továbbá, hogy (ők) rögzítik a beszélgetésünket, és kéri a különböző banki azonosító adataimat.

Ezt én rendre megtagadom, mert én honnan tudjam, hogy ő tényleg attól a banktól hív-e, nem mondjuk az ukrán maffiától. Egyben tanácsolom neki, hogy amit akarnak, írják meg nekem hivatalos levélben. Ettől banki hang hűvösre vált, majd ellentmondást nem tűrve utasít, hogy akkor hallgassam meg általánosságban, amit nekem akart mondani. És elmondja, hogy pl. rendszeresen fizessek be magasabb törlesztést, az árfolyamváltozások miatt.

Kíváncsi lennék, hogy ez a sunyi módszer adatvédelmi szempontból, meg egyáltalán jogszerű-e?

-Mi van, ha pl. nem én veszem fel a telefonomat?
Ha illetéktelen személy veszi fel, még az általános tájékoztatóból is megtudhatja pl, hogy jelzálog kölcsönöm van, melyik bankban van, meg hasonlókat.

-Amit megbeszélünk, az a banknál rögzítve van, nálam meg nincs. Később, ha bármilyen probléma jelentkezik -, akkor ha a banknak jó a felvétel, akkor előveheti bizonyítékként, ha nekem jó, akkor nem veszi elő (pontosabban én nem tudom bizonyítani, hogy mit mondtak)

- Ha a fentiek miatt nem kívánom (ilyen módon) meghallgatni a tájékoztatást, veheti-e úgy bank, hogy ő tájékoztatott engem.

- Mi van, ha én nem járulok hozzá, hogy a beszélgetésünket rögzítsék?

-És végül, de főleg ragaszkodhatom-e ahhoz, hogy ha bármit is közölnek velem, kérnek tőlem, arról hivatalos formában levélben értesítsenek.

Várom a tanult szakemberek véleményét.


Tistelettel: nyekk

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr95865714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1rem1 · http://1rem1.com 2009.01.08. 17:42:04

Ezek mindig számkijelzés nélkül hívnak. Mikor erre rájöttem, soha többet nem vettem fel a kijelzés nélküli számokat.

Rögzített beszélgetés: kérheted a másolatát, ajánlott levél az ügyfélszolgálat postacímére, és ha nem kapod meg, akkor

1. büntetőfeljelentés ismeretlen tettes ellen az adatkezelési előírások megsértése miatt (rendőrségen, örülni fog neked a kerületi bűnügyi helyettes)

2. ombudsman

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.01.08. 17:48:39

Hat, igen, eleg gaz, hogy miutan a legtobb bank a lelkunkre koti, hogy e-mailben ne adjunk ki semmilyen adatot, mert ok ugy tuti, hogy nem kernek ilyesmit, siman felhivnak es telefonon kerik ugyanazokat az adatokat.

Rot 2009.01.08. 17:54:35

kurvára rendet kéne már tenni ezek között...

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.01.08. 17:55:24

1.
"- Elnézést, hogy mondta, ezen hívásról hangfelvétel készül?
- Igen.
- Akkor most lassan mondva, hogy mindenki értse: a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény 11. § (1) bekezdés b) pontja alapján ezen időponttól kezdve NEM járulok hozzá, hogy a NyuszóMuszó bank telefonon keresztül, közvetlen megkeresés útján részemre marketing célú tájékoztatást nyújtson; amennyiben ilyen célból meg kíván keresni, úgy a hitelszerződésem kapcsán megadott címre, postai úton küldje meg. Amennyiben ezen hívás után még egyszer a bank ajánlatával kapcsolatos hívást vagyok kénytelen fogadni, úgy egyfelől az adatvédelmi törvény 24, § b) pontja alapján az adatvédelmi biztoshoz fordulok személyes adataim kezelésére vonatkozó szabályok megsértése miatt. Megértette? Van bármilyen egyéb kérdése?"

2. Amire az ügyfélszolgálatok allergiásak, az az, ha a másik fél is rögzíteni akarja a beszélgetést. Ilyenkor érdemes azzal indítani, hogy "elnézést, tudna egy picit várni, én is rögzíteni kívánom a beszélgetést, mindjárt elindítom az eszközt. Előtte meg kell kérdeznem, hogy hozzájárul-e a beszélgetés rögzítéséhez?"

A másodikkal idegesíteni tudod az operátort, az elsővel nagyobb valószínűséggel oldod meg a helyzetet.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.01.08. 17:57:53

Kiegészítés az 1. ponthoz, az adatvédelmi biztossal való fenyegetés után.

"Ezen túlmenően megfontolom, hogy mivel nem beazonosítható hívószámról keres, így egyáltalán biztos, hogy tényleg a bank nevében jogszerűen eljáró szervezetről van szó, így a rendőrségen csalás kísérlete miatt feljelentést teszek minden egyes további hívás kapcsán."
(Esetleg zaklatás miatt is, ha gyakoriak a hívások.)

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.01.08. 18:01:31

+1: levél dr. Dósa Imrének, a Bankbiztonsági és Adatvédelmi Önálló Osztály vezetőjének, az FHB Jelzálogbank Nyrt. adatvédelmi felelősének, és tájékoztatást kérsz adataid (=telefonszámod) ezirányú kezeléséről.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.08. 18:04:04

tök fasza ez a blog. egy apró bajom van vele. itt elmondja mindenki a kínját, meg az összes baját, de választ azt kurvára nem kap. mi lenne ha a zugügyvéd valami hasznos tanáccsal is ellátna bennünket, hogy a jövőben ilyen átveréseket ne kelljen elszenvednünk?

béluka · http://www.ashole.hu 2009.01.08. 18:09:19

amikor nekikezdene a következővel szoktam rövidre zárni:
"köszönöm, nem érdekel, viszonthallásra"

nem szoktak többszor hívni...

Mertcsak 2009.01.08. 18:19:54

Meg kell kérni,hogy mondja be 32 jegyű telemarketinges azonosítóját,míg én bekapcsolom a hangrögzítőt a készülékemen.

totyatotya 2009.01.08. 18:43:56

1rem1, en is igy dontottem, pontosan ilyen okok miatt. ha nincs szam, nem beszelunk.

Mondjuk sajnos legutobb kicsit megszivtam mert mas (valoban fontos) okbol keresett a bank, es a vege az lett hogy ellenorizhetetlen tranzakciok miatt letiltottak a kartyamat. ami egyfelol pozitiv (hogy figyelnek), masfelol viszont az a durva hogy nemcsak hogy szam nelkul hivnak, de meg uzenetet sem hagy(hat)nak. na ez igy viszont mar szerintem wtf.

adat 2009.01.08. 18:46:10

bár tudom hogy az alap blog szerkezetbe nehéz implementálni a zugügyvéd úr "hivatalos" válaszait a kérdésekre, de egyetértek Hamarosan vért frissítek-el, hogy nagy dobás lenne (és sokkal több látogató) ha ezt valahogy megoldanátok.

Bárlista 2009.01.08. 18:47:25

Örülj, hogy nem járnak a lakásodra és nem kérdezik körbe a szomszédaidat!

Kardics 2009.01.08. 19:11:18

Igen ez egy érdekes, dolog, hogy szám nélkül hívnak. Ha kiírná(hatná) szerintem sokkal több emberrel tudnának beszélni. De ez a titkolózás eleve ellenszenves, ilyenkor simán némítás a sorsa.

0xFFFF 2009.01.08. 19:14:35

Akinek okostelefonja van, annak advanced call manager és a rejtett számok soha többé nem zavarnak....;)

Bit Rot 2009.01.08. 19:22:23

"- Mi van, ha én nem járulok hozzá, hogy a beszélgetésünket rögzítsék?"

Ez a legjobb megoldás.
Közöld, hogy "Nem járulok hozzá." Ennyi.

Más: mi lenne, ha szépen befizetnéd a részleteket? Esetleg +1-2 ezer Forintot?

Bit Rot 2009.01.08. 19:23:22

@Hamarosan vért frissítek…………………...…::
Abszolút egyetértek!
Ez így csak dühöngő!

(Mondjuk annak jó :-)

rookielamer (törölt) 2009.01.08. 19:25:42

Telefonon kipipálni a "Reject hidden callers" menüpontot, és rejtett számról nem tud hívni többé semmilyen buzi, mert a telefon automatikusan (és csendben) elutasítja a hívást.

Pista Bácsi 2009.01.08. 19:30:55

Én sem szeretem az ilyen hívásokat, de ők csak a munkájukat végzik. Eléggé aljamunka, nem sok sikerélményük lehet benne :-(

Emésztő-szippantással is foglalkoznak emberek, sok embernek nem sok választása van, ha munkát akar.

Szóval ne a hívót anyázzátok, hanem a bankot, aki a megbízást adja.

kafferbivalybalamber 2009.01.08. 19:52:15

@Pista Bácsi:
Sintérkedéssel is foglalkoznak emberek. Meg adószedéssel.
Ők is csak a munkájukat végzik.
Oszt mégse szeretjük őket.

Baltazár 2009.01.08. 19:53:54

1. telefonon van egy piros gomb amivel ki lehet kapcsolni
2. a fent említett hívásokat vagy azok az Ügyfelek kapják akik nem fizetik rendesen a hitelüket (lehet h rendesen kellene fizetni...), vagy azok akiknek nincs elegendő összeg a következő törlesztőrészlet leemelésére (ez akár kedves gesztus is lehet)
Hol van a jó öreg pozitív magyar gondolkodás???:)

rexter 2009.01.08. 19:58:11

szarjanak sünt! ezt ugye ide is lehet írni?

zaragozaB410 2009.01.08. 20:08:59

A banki rendelkezések szerint (ez minden bankra vonatkozik) köteles vagy megadni telefonos elérhetőséget még számlanyitás esetén is. Ez ugyan abnormális és teljesen jogosulatlan kérés vagy ha úgy tetszik követelés a bank részéről, de ennek megtagadása esetén semmit nem tudsz ügyintézni. Nem nyitnak számlát, nem tudsz felvenni hitelt és lehetne sorolni. Teljesen abnormális és felháborító módon a személyes adataidat direkt értékesítésre használja a bank. Ezek a szegények akik téged baszogatnak még ráadásul jutalékos rendszerben is dolgoznak és nem egyszerű terrornak vannak kitéve a fő operátorok lévén. Az efféle ügyfélszolgálatokon olyan nagy a fluktuáció, hogy már nem is követhető nyomon mikor és ki hol és mikor dolgozott. Ehhez hozzá kell adni, hogy a munkaerő kölcsönzők nem tájékoztatják a jelentkezőket, hogy kampány időszakára veszik fel és zsákmányolják ki a népeket és simán kirúgják őket 3 hónap után.
Amennyiben Te reklamálsz a folyamatos zaklatás miatt jelzem az soha sehol bnem szerepel.
Nem árt ha tudjátok ha 3 alkalommal reklamálsz a számlavezetődnél és azt az ügyfélszolgálat zaklatásnak veszi rossz ügyfél minősítést kaphatsz (baszogatásért) és megnehezíted a saját helyzetedet. Hogy hogy? Na ezt hagyjuk, de mondjuk járatos vagyok a banki dolgokban.

zaragozaB410 2009.01.08. 20:15:14

A direkt értékesítés egy meglehetősen elavult értékesítési forma (nálam okosabb emberek elemzései szerint), de nálunk még mindig nyomják, mert a magyar akkora barom, hogy még mindig bepalizható. Természetesen ehhez párosul a költs paraszt minél többet, mert az látszatra milyen jó azt ha minden elfogy az adósság meg kezelhetetlennél válik akkor úgy is te magad hívod a lelki segély szolgálat ügyfélszolgálatát félúton az öngyilkosság felé.

gravi_t 2009.01.08. 20:21:18

Baltazár,

Emeséék simán felhívnak néha csak úgy poénból is, hogy megkaptad-e a legfrissebb reklámjukat, amit a kivonattal küldtek, és készségesen tájékoztatnak is a befektetési lehetőségekről.

totyatotya 2009.01.08. 20:27:44

Baltazar, a post a marketinges telefonokrol szolt. En is olyanokat kaptam egy ideig, konkretan semmi koze nem volt a hivasoknak a szamlaimhoz, stb. Esetleg nem magadbol kellene kiindulni, v nemtom. pozitiv magyar gondolkodas WTF?

rookielamer (törölt) 2009.01.08. 20:32:57

Sehol nem találtam olyan részt a szerződésben /ÁSZF-ben amely kötelezne arra, hogy hívásazonosító nélkül beérkező, bizonytalan eredetű megkereséseket türelmesen végighallgassak, esetleg személyes adatokat kiadjak. És ehhez semmi köze az "éhbérért kizsákmányolt telemarketinges rabszolgáknak", nem ők találják ki hogy rejtett számról kell hívniuk. Ha számmal hívnak felveszem és vagy meghallgatom a mondókájukat, vagy azt mondom hogy köszönöm, most nem érek rá, de tájékozodni fogok a honlapjukról. Hamar megvan, nem is voltam bunkó (nincs is miért) és gondolom így már nekik sem minősül eredménytelen hívásnak.

elfmage 2009.01.08. 20:39:58

Felveszem a telót mert a marketingesnek is élnie kell.
Közlöm hogy rögzítem a hívást mert az ombudsmannak is élnie kell.
Leszem a telefont az asztalra hagyd szövegeljen, mert a telekomoknak is élnie kell...

nyekk 2009.01.08. 20:55:48

@Baltazár: Kedves Baltazár!Ha elolvastad volna, amire reagálsz: Írom a blognyitóban:...Hitelem van egy nyuszó-muszós banknál. (Amit egyébként mindíg rendben fizetek)
Sőt régebben előre voltam a fizetéssel (kb 3 havi részlettel). Az egyik hónapban mondom úgyis jól előre vagyok, hát egy hónapot nem fizetek, hogy csökkenjen a túlfizetésem. Egy hét múlva nálam volt a banki felszólító levél, hogy azonnal pótoljam az elmaradásomat. Kiderült, hogy ha egyetlen egyszer is egy fillérrel többet befizetsz, azt előtörlesztésnek veszi a bank, amire (most figyelj!) büntető kamatot kell fizetned. Na most ezek után mit hívogatnak engem, hogy fizessek be a biztonság kedvéért többet, amiért aztán ő, a bank megbüntet. Nagyon szét kéne már rúgni a seggét ennek a sok gátlástalan,inkorrekt sunyi banknak. Csak ahhoz kellene egy nem a bankok markában tartott hatalom, és egy normális PSZÁF, ami nem az agyonfizetett csókos kretének gyülekezete.

LittleBear 2009.01.08. 20:57:37

@Hamarosan vért frissítek…………………...…::

Nincsen teljesen igazad.
Aki konkrét kérdést tesz fel, az szokott konkrét választ is kapni. És hasznosakat. (Köszönjük a szakmabelieknek.) Az egyéb "brain-storming" meg sokszor gondolatébresztő.

Ki kell szűrni a sün-emésztőrendszer viszonyát taglaló hsz-okat.

Kismackó (aki örökölt egy parlagfüves földsávot, és rendes válaszokat is kapott...)

szaGértő 2009.01.08. 21:09:42

A kijelzés nélküli számokkal nekem az a gondom, hogy fel kell vennem, mert sok meló jön ilyen számokról.

De volt már olyan, hogy bank hívott, és azt sem volt haljlandó elárulni, hogy melyik bank és milyen ügyben, ilyenkor szólok neki, hogy kapcsolja be a számkijelzést és hívjon újra.

szapcsika (törölt) 2009.01.08. 21:58:29

sz@szaGértő: Veszel mégegy telefonkártyát, annak számát adod meg ilyen bankoknak és átirányítod a szokásos telefonodra. Ha látod, hogy "átirányított hívás" akkor dobod.

Monthy 2009.01.08. 22:04:48

Ahoi!

január1-től van egy törvény miszerint ha nem engedélyezted a telefonos / emailes / postai megkeresést, akkor reklámszöveggel nem találhatnak meg.

Az viszont hogy megadj telefonszámot inkább a te érdeked, így fel tudnak hívni vész esetén, ha pl gyanús kártyatranzakció folyik a kártyáddal lehet csekkolni hogy te utaztál e át Peruból Sri Lankára egy nap alatt vagy lemásolták a kártyádat.

csajszemmel 2009.01.08. 22:26:44

Szerintem iszonyatosan túlreagálod a dolgokat. Az még rendben van, hogy nem akarod telefonon kiadni az adataid, mondjuk ha pl. ide beírnád a hitelszerződésed számát, akkor senki nem tudna vele semmit kezdeni.
De mondom, ez oké.

"-Mi van, ha pl. nem én veszem fel a telefonomat?"

1. Semmi. ugyanis egy beszélgetés valahogy így kezdődik: Jó napot kívánok Marcsika vagyok az FH... Banktól. Nyekkel beszélek? Vagyis ha nem az adós veszi el, akkor soha nem mondanak semmit. Egyébként amikor írtátok alá a szerződést, akkor miért nem pattogtál, hogy elkérik a számodat. Vagy ha mondjuk hirtelen probléma lenne és felhívnának, nem örülnél, hanem azon szaroznál, hogy miért magánszámról hívnak. Hagyjuk már.
Miért ne mondhatnák amúgy el, hogy a jelzáloghiteled árfolyamkockázata miatt fizess fel többet megelőzve a bajt?
Ja mert hogy szerinted előtörlesztésnek veszik. Hát én most nem fogok ÁSZF-eket idézgetni, mint itt sokan, hanem inkább egy kis logika:
Van egy bankszámlám, amire megy havi 200 ezer forintom, jövedelemként. Van jelzáloghitelem, aminek törlesztőrészletét a bank erről a folyószámláról veszi le minden hónapban. A törlesztőrészlet 60 ezer forint. Te a kommentedben azt írtad, hogy ha 200ezer rámegy a számlára, azt a bank előtörlesztésnek veszi és leszedi? no komment

Nem vagyok tanult szakember, de nem bírom az ilyen tudálékoskodó taknyokat.

bocs

Klaric 2009.01.08. 22:54:54

Nekem is nyuszóéknál van hitelem, és érdekes módon, mikor hívnak valami miatt mindig arról a számról hívnak(a "válság" kezdete óta hívogatnak néha, jószándékból, hogy figyeljem az árfolyamot bla-bla-bla meg eleget fizessek be nehogy hátralékom legyen), amit annak idején a hitelfelvételkor megadtak, hogy ha gondom van ezen hívjam őket.(Természetesen onnan tudom, hogy számkijelzéssel jön a hívás!)

Nyekk! Nem tudom milyen a hiteled, de ha én többet fizetek az is előtörlesztésnek számít, de! 1.nem büntet semmilyen kamattal; 2.nyilvántartja a túlfizetést, betéti kamatot ad rá(iszonyú keveset), és ha véletlen nem fizetnék időben, akkor ha túlfizetésem futja jóváírja abból, és felhív(nem azért, hogy leanyázzon, mert nem fizettem időben(ilyenem nekem nem volt, csak 1 ismerősnek aki velem egyszerre vett fel ugyanolyan hitelt mint én), hanem hogy megkérdezze mi a gond, tudnak-e valamiben segíteni, hogy ne legyen többet ilyen. Nekik se az az érdekük, hogy elvegyék a viskódat, hanem hogy szépen stabilan csorgasd nekik vissza a petákot amit tőlük kértél.

Szóval a hitel felvételekor el kell olvasni mit írsz alá és nem anyázni a bankot ha a saját hibád miatt jobban le tud húzni a kelleténél!(a furcsa gondolatok ellen!: nem vagyok banki alkalmazott csak ügyfél, és 1 családtagom se az, csak amit vállaltam a szerződésben azt betartom, és a bank is betartja(egyelőre).

ui.: A banki alkalmazott is ember, ha néha nem is látszik rajta. Ha anyázni mentek is be a bankba megéri az ügyintézőre mosolyogni, hiszen nem VELE van bajod hanem a munkahelyével!(1 mosoly sokszor csodákra képes, és iszonyatosan be tudja olajozni a rozsdás gépezetet!).

pacsimacsi · http://pornflakes.hu/index.php?partnerid=14 2009.01.08. 22:55:46

meghallgatod kicsoda/micsoda es ha agydban elindul a ver akkor atveszed a szot es a kovetkezot mondod: "koszonom, csokolom", es lerakod.

Lefty Rosenthal 2009.01.08. 23:01:18

Marsheroin (latszik h nem vagy tanult szakember) es akik itt tudalekoskodnak:

a vilag civilizaltabb felen ez igy megy:

1. A jelzaloghitel es a hozza kapcsolodo osszes biztositasi szolgaltatas felugyeleti engedelyhez kotott, arrol ugyfellel csak engedellyel rendelkezo, kompetens tanacsadoi statuszu szakember beszelhet. Mindenki masnak kuss. Marpedig egy ilyen tanacsado nem egyenlo egy hazon beluli gyorstalpalot vegzett ex-penztarossal.

2. Minden felugyeleti engedelyhez kotott termekkel kapcsolatos telefonos marketing akcio az un. "unsolicited qualifying real time promotion" kategoriaba esik, amit kizarolag hetkoznap reggel 9 es este 9 kozott, indokolt esetben szombaton 11 es 5 kozott lehet vegezni. A telefon menete a kovetkezo:
- jo napot kivanok, XY-nal beszelek-e.
- nem
- viszont hallasra

vagy

- jo napot kivanok, XY-nal beszelek-e.
- igen
- WZ vagyok, ha jokor hivom akkor feltennek nehany kerdest biztonsagi okokbol . Elkezdem a szuletesi datumat, elmondom a honapot es evet, megmondana a napot?
- persze
- megmondom az iranyitoszamat, befejezne a lakcimet?
- persze
- koszonom, mint mondtam WZ vgyok HJ bankbol.

A telefon vegen meg kell kerdezni, h a jovoben szeretne-e ilyen jellegu hivasokat fogadni, illetve milyen mas csatornan szeretne marketing jellegu anyagot kapni. Ha nem, akkor az szent es serthetetlen, es akkor tobbet nem.

3. Aki fix kamatozasu hitelt vesz fel, ne csodalkozzon, h bizonyos szazalek feletti elotorlesztest nem fogadjak ingyen a bankok. Ezt valasztotta, benne van a szerzodesben. A fix kamatozas elonye h fix, igy tervezheto az ugyfel szamara, hatranya az ugyfel szamara ugyanakkor az, h a bank szamara is tervezheto, mivel fix. Ha elotorleszteni kivan, akkor valasszon olyan kamatozast, ahol ezt felar nelkul megteheti. Ehhez persze olyan tanacsado kellene az elejen, aki meg tudja kulonboztetni ezeket a dolgokat egymastol, majd ezt erthetoen el is tudja magyarazni, ami a mai magyar szabalyozasok mellett tobb, mint utopisztikus elvaras...

4. Tegye fel a kezet, aki tudja mit a jelent a TCF (treating customers fairly) ?

Gábor mester 2009.01.08. 23:04:24

Az a baj, hogy nagyon sokan inkább "kisebbségeznek", pedig mindenkinek joga, sőt: kötelessége lenne megtanulni szépen magyarul és (ami tkp. ugyanaz:)szépen emberül, megtanulni szóban-írásban kifejezni a gondolatait - és megérteni mások gondolatait. Sokkal-sokkal kevesebb bajunk lenne bankokkal, hivatali bikkfanyelvvel (ideértve a jogit is...), politikusokkal, direktmarketingesekkel, egymással.

Lefty Rosenthal 2009.01.08. 23:06:07

Es minden ingatlan alapu hitellel kapcsolatos kozvetlen v kozvetett hirdetes vegen, ugyfellel folytatott beszelgetes elott kotelezoen emlitendo, h ha nem fizeti a jelzaloghitelet, a hazat elarverezhetik.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.01.08. 23:12:26

1 lehetséges megoldás:
Nokia 6680 (or similar)telefon, TotalRecall prog rátölt, telefonbeszélgetést rögzít, számítógépen archivál, ha kell elővesz...
ilyen 1szerű nyusszómusszó...

Mici_Sajnos 2009.01.08. 23:38:41

Lefty, Angliában-e laksz? :)

Ezeknek? 2009.01.09. 00:04:40

Ha segíthetek...
Az ÁSZF bankonként eltérő, amiben többnyire egyeznek, az az, hogy aláírásával elfogadod, hogy a feltételek
megváltozását a fiókokban kifüggesztett tájékoztatókból való megismerését tudomásul veszed, ill., ha ezt elmulasztod, magadra vess. Nagy vonalakban ennyi, mondjuk, nem egy korrekt eljárás.
A kérdésre a válasz:
1. Ha nem tudod biztosan azonosítani, ne adj ki infót.
2. Semmi sem történik, ha nem veszed fel a telefont.
3. ha nem járulsz hozzá a beszélgetés rögzítéséhez, nem lesz beszélgetés, mert ISO miatt bontja a vonalat.
4. Kérheted írásban a tájékoztatást, ezzel az a baj, hogy mire megérkezik, eltelik a 30 nap és ezzel máris elfogadtad az ÁSZF változást, de az is lehet hogy a hitelszerződésed megengedi a szerződés egyoldalú módosítását a bank részéről és ők csak élnek ezzel a
lehetőségükkel, amit a tudomásodra hoznak egy ilyen hívással.

Omnibusz 2009.01.09. 01:48:58

A számkijelzés kérdésének egyszerű a magyarázata: Voip. Ha akarná sem tudná kijelezni a számát egy telemarketinges.

Ha valaki azt szeretné, hogy ne hívják, akkor ne engedélyezze. Magától nem hívogathat a marketinges, valamilyen formában biztos hozzájárultál ehhez.
Ha mégis felhívnak, akkor meg _udvariasan_ kérd meg, hogy többé ne keressen.
Nem kéne rátartian fenyegetőzni egyből, mert te voltál a hülye.

rigormortis 2009.01.09. 02:21:33

Nem egészen értem a problémát (leht, hogy rossz bankot választottam? :))) Az állatdokis banknál van jelzáloghitelem. A felvételkor elmagyarázták + a közjegyző elmagyarázta, aláiratta, mi lenne, ha nem fizetnék. Szerintem egy 50-es IQ-jú ember már megértené. A banknál kellett egy közönséges lakossági számlát nyitni, amelyre annyi pénzt teszek, amennyit akarok, ők csak a törlesztőösszeget meg a kamatot + kk-et vonják le, egy fityinggel sem többet. Előtörlesztésről külön meg kell állapodni.
Telefonon sosem zaklattak (írásban sem)! Sikeres vagyok-e (nem mert kölcsönöm van...)?

0xFFFF 2009.01.09. 05:37:35

@Omnibusz: Pedig magától hívogat a CA szedett-vedett befektetési tanácsadója is, hol látszik a száma, hol hidden callers a neve a telefonomon...de ez a múlt. Advanced call manager és csak a white list-en szereplők tudnak hívni, a többiek meg - ha nem unják - 15 perc zenét hallgathatnak, majd a vonal sajnos megszakad.

nyekk 2009.01.09. 07:48:21

Néhányan nem értik, mi a problémámat. Hivatalos ügyben megkeres a bank, a hitelemmel kapcsolatban. (Szerintem direkt)egyoldalúan úgy, hogy ő tudja bizonyítani, hogy tájékoztatott valamiről (ha neki úgy jó), én meg nem tudok semmit bizonyítani. Ez olyan, mintha aláírsz egy szerződést, aminek összes példánya az ellenérdekű félnél marad. Nálad egy sem. Aki ezt normálisnak, és korrektnek érzi, az vagy (#&@!!) vagy bankos. Persze, mert így nálam nem marad nyoma, hogy mit mondott. Nála meg igen. Meg van adva az e-mail címem, a fax számom, a levelezési címem, és ő telefonálgat. Mi más akadályozná meg, hogy ezeken tájékoztasson.

nyekk 2009.01.09. 07:58:25

rigormortis 2009.01.09. 02:21:33 Ha előtörlesztettem, tehát előre vagyok a befizetéssel 3 hónappal, (amiért nekem -ha nem is így hívják, de- büntető jellegű kamatot számít fel), és ezután ha 1 hónapot kihagyok, akkor meg elmaradásban vagyok!? Egyszerre mind a kettő!? Ez lehet, hogy az inkorrekt banki logika szerint így van, de ha nem lennél kiszolgáltatott a banknak, akkor ez egyáltalán nem lenne így normális dolog.

VilMarci 2009.01.09. 08:17:33

"A nyájas hangú banki alkalmazott közli hogy honnan hív, továbbá, hogy (ők) rögzítik a beszélgetésünket, és kéri a különböző banki azonosító adataimat." Mindezt ráadásul rejtett számról. Kizárt dolog, hogy ne röhögjem ki.

hedgy 2009.01.09. 09:06:35

nyekk: Milyen módon is történt az az előtörlesztés? A számlán ott volt a havi törleszőrészlet háromszorosa? Megsúgom, az sajnos nem előtörlesztés. Vagy más banknál van a folyószámlád és a hiteled, és egyszer 3 havi törlesztőt utaltál a megadott számlaszámra, csak úgy? Megsúgom, sajnos ez sem előtörlesztés. Azt ugyanis tudomásom szerint minden esetben jelezni kell, sőt előtörlesztési díja lehet (valószínűleg ez az általad említett büntető kamat). Még a diákhitel előrörlesztésekor is bele kell írni a közlemény rovatba, hogy "előrörlesztés".
Egyébként pedig, ha előtörlesztes, az nem azt jelenti, hogy a következő x hónapban nem kell fizetned, hanem azt, hogy: 1. a futamidő rövidül x hónappal; 2. a havi törlesztőrészlet csökken y összeggel.

nyekk 2009.01.09. 09:11:06

VilMarci 2009.01.09. 08:17:33 Ha nem rejtett számról hívnak is, te autóvezetés közben, egy fontos tárgyaláson, a piktorlétra tetején szobafestés közben, vagy kefélés közben, stb honnan tudjad, hogy az a bankod kétszáz száma közül tényleg az-e. És egyébként is; elvileg én vagyok az ügyfél, miért nekem kell nyomozni ezek után, mikor van levélcímem, e-mailom stb? De a legfontosabb, hogy egy jogkövetkezményekkel járó üzleti megbeszélés, felszólítás, tájékoztatás (nem a marketing részre gondolok) mindkét fél részére (egyformán) utólag is áttekinthető, bizonyítható legyen

nyekk 2009.01.09. 09:20:36

hedgy 2009.01.09. 09:06:35 Kaptam a banktól egy egyenleget, amin az állt, hogy van közel 200 ezer Ft túlfizetésem. (Mert a biztonság kedvéért minden hónapban valamivel többet szoktam átutalni)Erre a következő hónapban nem utaltam át semmit,-mondván felesleges ennyivel előre tartanom-. Erre egy hét múva ott a felszólítás (érdekes, ez már tértivevényes levélben)hogy az aktuális havi részletet nem utaltam át, és azonnal rendezzem (mert különben...) Mikor utána érdeklődtem az ügyfélszolgálaton, azt a választ kaptam, hogy azt a többletet már előtörlesztésnek elkönyvelték, és most az aktuális hónap hiányzik. Erre átutaltam azt is. (b.asszák meg a hónapjukat!) Egyrészt vállalkozóként nincs időm a bankkal végeláthatatlanul vitatkozni, ráadásul a bank úgyis fog találni az általam elvileg mgismerhető (gyakorlatilag persze nem)szabályt, hogy miért van igaza.

hedgy 2009.01.09. 09:43:38

nyekk: Na látod, erről beszéltem (nyuszómuszó:). Még ha olyan jó fejek, hogy a túlfizetést előtörlesztésnek is veszik, ez nem azt jelenti, hogy neked a következő hónapban nem kell fizetni, csak azt, hogy annyival kevesebb a tőketartozásod. Azonban ha ezt a telefonban megkérdezted volna, valószínűleg elmagyarázták volna.
Egyébként ugyanannál a pénzintézetnél van a folyószámlád és a hiteled is? Lakossági vagy vállalati hitelről van szó?

Lucy in the sky with 2009.01.09. 10:09:59

Nyekk jogosan reklamál - szerintem -, én egyetértek vele. Átéltem már nem egyszer ugyanezt és nagyon feldühítettek, már csak a dolog zaklatás jellege miatt is - természetesen beígértem nekik, hogy reklamálok minden létező fórumon, de túl elfoglalt/rest voltam eddig hozzá:-)

Azoknak, akik azt írják, nem kellene késni a törlesztőrészlettel, igazuk van. De ha előfordul sem az este nyolckor való hívogatás a megoldás szerintem.

Már csak azért sem, mert a hívogatók nem látják a bankszámlám aktuális állapotát, amit onnan tudok, hogy múltkor egy nappal azután hívtak, hogy befizettem minden tartozásomat és amikor felháborodtam, szabadkoztak ezzel...

Én az állatidokis banknál vagyok, ami egyébként korrekt, leszámítva ezeket az "apró" kellemetlenségeket és még csak a számuk sem rejtett :-).

Egy újabb turpissággal viszont megint megleptek. Decemberben kaptam egy papírt, a pénzmosás elleni törvényre hivatkozva (!), hogy haladéktalanul írjam alá azt a nyilatkozatot, amely szerint a bankszámlámon lévő pénz az enyém és csak az enyém, ami nekem etikailag és morálisan is aggályos, mert korlátozni látszik az önrendelkezési jogomat meg minden ilyet.

Mert mi van akkor, ha a kiskorú gyerekemnek gyűjtött pénzt őrzöm a saját bankszámlámon? Vagy ha a testvéremé is ott van, de ennek ellenére ő nem akar társtulajdonos lenni?

Mondhatjátok, hogy szőrözök meg írok itt hülyeségeket, de hadd tegyem már annak a pénzét a számlámra, akiét akarom, akinek én megengedem. Vagy a bank felettem áll és megmondhatja mit tehetek és mit nem?

Lehet, ha másik országban élnék (sajnos egyenlőre nem mehetek) és nem ebben, toleránsabb volnék ezekkel, de itt sajnos már minden paranoiddá tesz :-))

Kicsit sokat írtam, látszik ez igazi elszánás volt:-) Ja, és mert nem szignáltam azt a nyomorult nyomtatványt, január 1.-től nem teljesítik a megbízásaimat, legalábbis ezzel fenyegettek. Mindegy, van számlám az emesés banknál is. Ott eddig soha nem kértek ilyet...vagy igen, csak még tőlem nem? :-))

HKai 2009.01.09. 10:16:22

Kedves postoló,kommentelők!

Egy bank (nem a nyuszómuszó,és nem emeséék) telefonos ügyfélszolgálatán találtam állást.

Elsődleges feladatom a betelefonáló ügyfeleinknek részletes tájékoztatást adni, a felmerülő problémákra megoldást találni.
Munkaköri kötelességem továbbá a közvetlen felettesem által kijelölt kereskedelmi feladatok teljesítése.
Többek közt kifelé irányuló,marketing jellegű hívás indítása.

Szerencsére ezt nálunk elég ritkán. Ugyanis ez számomra is undorító, nem csinálom szívesen.

De ha bármilyen okból én telefonálok,semmilyen jellegű személyes adatot nem adok ki addig, amíg meg nem győződöm arról, hogy az ügyféllel beszélek.
Azt is csak azután közlöm, hogy honnan telefonálok.

Hogyha úgy hívtak föl,hogy "XY-t keresem,aki ekkor és ekkor született", akkor bizony súlyosan adatvédelmi törvényt sértettek, írj panaszlevelet, kötelesek kivizsgálni, ezért van többek közt rögzítve a beszélgetés, a saját érdekedben is. így egy esetleges jogi eljárás során biztosítva van az elhangzott szöveg.

Magyarisztánban sajnos jellemző, hogy bármit aláírunk, amit az orrunk alá tolnak, pedig érdemes elolvasni, mit vállalsz.
Valószínűnek tartom,hogy az aláírásoddal elfogadtad,hogy kereskedelmi ajánlataikkal direkt módon meg megkeressenek.
Amennyiben erre nem tartasz igényt, írásban lemondhatod.(nálunk pl szóban is.) Akár a DM leveleket is.

Rejtett számról azért hívnak,mert Voip, digitális telefonközponton keresztül megy a hívás,ahogyan már más is írta, ha akarná sem tudná kijelezni a hívószámot.
Mivel nem vagy köteles végighallgatni a hívót,elég,ha kultúráltan megkéred,tájékoztasson arról,hogy milyen formában lehet ezt megszűntetni.

És ha még így sem változik semmi, hát válts bankot, van bőven kínálat kicsiny hazánkban. De ott már olvasd el, mit írsz alá.

VilMarci 2009.01.09. 10:34:54

@nyekk: Természetesen alap, bárki hív, nem adok ki személyes adatot. Ez alól esetleg kivétel lehet, ha ismerem a számot, ahonnan hívnak. Ha a banknak fontos közlendője van, akkor írjon levelet vagy e-mailt az általam megadott címre, vagy (mgé inkább) a netbankos címemre.

HKai 2009.01.09. 10:37:30

Ó, igen, a pénzmosás ellen hozott rendelet kötelezi a bankokat az ügyfelei azonosítani,nyilatkozat bekérésére.

2009.01.09. 11:37:36

Az a gyanúm, hogy levélíró a hitelszerződés aláírásakor hozzájárult, hogy a bank a megadott telefonszámon banki ügyben (nem reklám) megkeresse. Legalább is én láttam már ilyen kitételt többféle banki papíron . A zaklatottság egy kicsit eltúlzottnak tűnik.

A banki azonosítók bekérése, úgy, hogy a bank nem azonosította magát, súlyos hiba a bank részéről. Én sem adnám meg.

Legjobb kérni egy elérhetőséget egy ellenőrízhető (bank által publikált) számon és visszahívni őket. Főleg ha úgysem alkalmas időben keresték.

A bank (gondolom Raiffeisen) jól tenné talán, ha átnézné, (biztonsági, meg PR oldalról) hogy biztos jól találta -e ki ezt a megoldást, bár ők nem kértek tanácsot. Lehet, hogy valami anyabanki ötletet adoptáltak rosszul.

Az, hogy ki milyen hangnemben beszél kultúráltság kérdése nem jogi probléma.

Blackie 2009.01.09. 14:33:43

Nyekk Úr/Hölgy/Polgártárs/Paprikajancsi!

Várhatod a tanult szakemberek véleményét, főleg az országban uralkodó mérhetetlen ostobaság témájában.
Egyrészt ha felvettél hitelt, a te felelősséged, hogy rendesen fizesd. Ha ezt nem teszed meg a bank morci lesz. Ha pedig nem kell már, fizesd vissza. Miért? Mert nem SZOCIÁLIS hanem (!) intézménnyel vagy kapcsolatban, ami egy üzleti megállapodást kötött veled (+telefonos "ZAKLATÁSI" hozzájárulós szerződést) Vannak olyan, egyéb üzletszabályzattal rendelkező pénzintézmények (pl. a "csepeli kopaszok") melyek elintézik, hogy az ATYAÚRISTEN is fizessen: repül egy ujjad, vagy fogad, vagy együtt ébredsz a levágott lófejjel. TERCIA NON DATUR! (már ha érted mit jelent ez) De ez mind semmi az általad árnyaltan kifejtett adatvédelmi - visszaéléses barbárságokhoz képest.
A bankok pedig hidd el, nem végeznek ki embereket késedelmes fizetés miatt. Persze megtehetnék, de akkor meg azon menne a pampogás. Inkább kérnek egy születési időt és egy helyet. AZT A MINDENIT. Megy itt a vérontás ezerrel.
Ti.ha nem fizetsz elöszőr felhívják a figyelmed, hogy nem vagy túlságosan tisztességes. Ha így sem fizetsz, még jön 3 levél vagy (>>Ó bocsánat a sérelemért>>) TELEFON is. Pedig téged két géppuskával és három gránáttal kényszerítettek a hitel felvételére. Sőt, a banki ügyintéző egy bénítólövedékkel tepert le mielött a magatehetetlen mancsoddal alászignózta a hitelszerződést. Gerillaharc a javából! Aztán ez a csúnya bank még zaklat is, mert nem kapja meg a pénzét. Förtelem.
A legjobb kibúvó a szerződésben vállaltak be nem tartása alól a támadás. A piszlicsáré hőbörgés, a paranoiás adatlenyúlás rémképeit populistán propagáló, megírom a zugügyvéd bácsinak attitűd, az országban uralkodó JUSZT LACINAK ÚGYIS BEKÜLDÖM!!! zászlóját lengető, nekem JOGAIM vannak ostoba csürhe-csoportosulás.
Bezzeg kötelezvény nincs. Az már fárasztó.Ha beregisztrálsz kedves pornóoldalra, vagy akár ebbe patinás fórumba, máris nem számít az adatvédelem.

HÉ NYEKK! Ide is megadtad az adataid! Komolyan! Van egy e-mail címed, nem? Azt hiszed feltörhetetlen? Azt hiszed ha itt jártatod a szádat nem kell hitelt fizetni? Vagy nem kerülnek közkézre az adataid? Vagy megért a JUSZT (is)? Vagy megdöglik a Nyuszómuszó? Nem.
El kellene húzni dolgozni és fizetni amit kell. Ha meg nem akarsz bank közelébe kerülni, ne vegyél fel hitelt és tartsd a matrac alatt a pénzt, hátha kotlik neked még.
A telefonos buzizónak csak annyit, hogy: Te biztos soha nem fogsz olyan helyzetbe kerülni, amikor ki kell szolgálnod ennek a félbunkó országnak a saját nevüket sem tudó ÁLLAMPOLGÁRAIT, akik minden pillanatban képesek kifosni magukból a jogaikat, ha arra van szükség. De ha mégis, én foglak elöszőr kinyomni, lebuzizni, leüvölteni a fejed, mert ehhez nekm is JOGOM van. ...PRSFSF... Nem?
Tudakozóban dolgoztam ismerlek,mint a rosszpénzt.
Rohangáljatok ügyvédhez. Szoruljatok a fába, férgek!

VilMarci 2009.01.09. 15:01:28

@Blackie: Az első két sort nem olvastad el, vagy szövegértési gondjaid vannak? "(Amit egyébként mindíg rendben fizetek)"

HKai 2009.01.09. 15:11:37

Ez mind szép,de mire ez az indulat?

Blackie 2009.01.09. 15:38:12

Nem igazán érdekelnek a részletek, csak Nyekk alapelve. Ha mind(í)g fizeti rendesen a hitelt, akkor az ő érdeke, hogy ez így is maradjon.
Ne legyünk már slamposak, mert azt nem bírnánk ki... Ahogy a levelét látom legalábbis.
Jelen békasegg gazdasági helyeztben nem lehet "rendesen" fizetni a törlesztőket, még ha ért is hozzá az ember (ha deviza az árfolyam miatt, ha forint akkor a jegybanki alapkamat változásai miatt). Persze ha egyből a felszólító menne ki azért is nyavajogna.
De nem is ez a sarokpontja Nyekk és az én kommentemnek, csak azért folytam bele mert ez egy nagyjából országos tudatállapotot tükröző téma.
Engem is hívogatnak mindenfélével, de eddig nem kaptam se sérvet se agyérgörcsöt. Ahogy látom ez egyeseknek a legnagyobb problémájuk a tegnapi-mai napon.
Szövegértési gondjaim a szöveg mögé látásból adódtak.

Blackie 2009.01.09. 15:46:29

@'Kai: Ez bánat inkább, én is voltam telefonos titán.

HKai 2009.01.09. 15:54:04

Sajnos ebben igazad van, Blackie!
A tapasztalat azt mutatja,az ügyfeleim nagy része dilettáns sötét,tanulatlan parasztember,sokszor,ahogyan írtad is,a nevüket nem tudják,majd sokszor azt sem,valójában mit is akarnak.de káromkodni,magukból kikelve rekedtségig üvölteni egy ismeretlennel,aki a bankot képviseli,jusztozni,PSZÁFozni,azt mindenki nagyon tud.jogai mindenkinek vannak,kötelességei-úgy tűnik-senkinek.

nyekk 2009.01.09. 21:39:58

'Kai 2009.01.09. 15:54:04 és Blackie 2009.01.09. 15:38:12 Nem lett volna szabad ilyen mocskos, udorító és alantas állást elvállalni, mint ez a callcenteres. Most megnézhetitek magatokat: mindketten bekattant,antiszociális idegroncsok lettetek. (A hozzászólásaitokból ítélve). Hát kell ez nektek!? Nem!!!Terápia, javallat: sürgősen változtassatok munkahelyet. Tudnék most ajánlani a látványmészárszék hálózatomban (a metró lejáróknál) díszállat, és kutyaböllér állást. Higgyétek el, ot a jólvégzett munka során kiadnátok magatokból ezt a sok keserűséget, kisímulnátok, megnyugodnátok. Fiúk! Hagyjátok ott a bankot!

nyekk 2009.01.09. 21:49:44

'Kai 2009.01.09. 15:54:04 és Blackie 2009.01.09. 15:38:12 Ja, és két tökfejnek:
1. Mint írtam, évek óta pontosan fizetem a részleteket, (egyetlen -félreértésből adódó- néhány napos elmaradást kivéve).
2. azt a figyelmedbe ajánlom, hogy én az ÜGYFÉL vagyok, AKIBŐL ÉLTEK! (Ha egy banknál dolgoztok) Nagyobb tiszteletet a kenyéradó gazdátok, az ügyfél iránt. Egy normális cégnél (mint pl. az enyém) valamelyik munkatásam (alkalmazottam) bárhol, (éjjel kettőkor a hótakaró alattt az Antarktiszon magában suttogva egyelen ilyen véleményt megfogalmaz akár a lenehezebb ügyfelünkkel szemben is, és én megtudom) az illető úgy jár mint a sz.rni kívánó macska, vagy az t.kony. Ezt tudnám javasolni a gazdátoknak is.

Gábor mester 2009.01.11. 16:24:15

TertUM non datur - kedves Blackie. Látom, nem erőssége se a latinos, se az általános műveltség. Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul! De legalább próbálja meg agyilag felfogni, hogy MIRE és KINEK válaszol... Szívesen adnék pótórákat Önnek - is -, de hát ez itt nem a reklám helye, hanem a bölcs és lökött hozzászólásoké. De akinek nem Inge, ne húzza magára (kackac...), mert ráfgzik!

reg968 2009.01.29. 10:04:31

Kedves Kommenterek.

Szerintem az odáig teljesen rendben van, hogy a banktól Nyuszómuszó felhív telefonon a törlesztőrészletek állása, az esetleges elmaradások rendezése miatt. Ezt még akár gesztusnak is vehetnénk bármelyik bank részéről.
De az már felháborító, hogy előre megbeszélt időpont nélkül, lakásomon "Nyuszómuszóék" esti órákban személyesen keresnek fel, mindenféle azonosító nélkül (pl. fényképes igazolvány, megbízólevél...) és arra szólítanak fel, hogy azonnal rendezzem az elmaradást (ami pár napos). Ott helyben, személyesen akarták beszedni a pénzt. Az egyértelműen kiderült, hogy nem szélhámosok voltak, hiszen tudták az összes fontos adatot a hitelemmel kapcsolatban.
Nem hiszem, hogy ez egy normális eljárás.
Egy ilyen húzás a bank "hírnevét" egészen biztosan csorbítja:
1. Aki hitelt venne fel az el fog gondolkodni azon, hogy hiányzik-e neki az ilyen jellegű zaklatás.
2. Aki pénzt tenne be a bankba az meg azon fog elgondolkodni, hogy biztos jó helyen lesz-e a pénze egy olyan banknál, amelyik ilyen jellegű adósságbehajtásra kényszerül.

süti beállítások módosítása