Az alábbi banki módszer minden bizonnyal jogszerű, ha hirdetményben is közzéteszik az ÁFSZ változásokat, és telefonon csak pluszban figyelmeztetnek.
T. Zugügyvéd!
Hitelem van egy banknál. (Amit egyébként mindíg rendben fizetek) Ez a bank újabban rászokott, hogy nem írásban tájékoztat különféle - a hiellel kapcsolatos- engem érintő dolgokról, hanem a legváratlanabb időpontokban (amikor ebből adódóan többnyire ha akarnám, sem tudnám rögzíteni a beszélgatést) felhívnak telefonon.
A nyájas hangú banki alkalmazott közli hogy honnan hív, továbbá, hogy (ők) rögzítik a beszélgetésünket, és kéri a különböző banki azonosító adataimat.
Ezt én rendre megtagadom, mert én honnan tudjam, hogy ő tényleg attól a banktól hív-e, nem mondjuk az ukrán maffiától. Egyben tanácsolom neki, hogy amit akarnak, írják meg nekem hivatalos levélben. Ettől banki hang hűvösre vált, majd ellentmondást nem tűrve utasít, hogy akkor hallgassam meg általánosságban, amit nekem akart mondani. És elmondja, hogy pl. rendszeresen fizessek be magasabb törlesztést, az árfolyamváltozások miatt.
Kíváncsi lennék, hogy ez a sunyi módszer adatvédelmi szempontból, meg egyáltalán jogszerű-e?
-Mi van, ha pl. nem én veszem fel a telefonomat?
Ha illetéktelen személy veszi fel, még az általános tájékoztatóból is megtudhatja pl, hogy jelzálog kölcsönöm van, melyik bankban van, meg hasonlókat.
-Amit megbeszélünk, az a banknál rögzítve van, nálam meg nincs. Később, ha bármilyen probléma jelentkezik -, akkor ha a banknak jó a felvétel, akkor előveheti bizonyítékként, ha nekem jó, akkor nem veszi elő (pontosabban én nem tudom bizonyítani, hogy mit mondtak)
- Ha a fentiek miatt nem kívánom (ilyen módon) meghallgatni a tájékoztatást, veheti-e úgy bank, hogy ő tájékoztatott engem.
- Mi van, ha én nem járulok hozzá, hogy a beszélgetésünket rögzítsék?
-És végül, de főleg ragaszkodhatom-e ahhoz, hogy ha bármit is közölnek velem, kérnek tőlem, arról hivatalos formában levélben értesítsenek.
Várom a tanult szakemberek véleményét.
Tistelettel: nyekk
Utolsó kommentek