Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Virtuális pedofeeling

2008. október 14. - zugügyvéd

A Zugügyvéd tapasztalatból tudja, hogy csak a rendőrség segítségével lehet megnyugtatóan azonosítani a virtuális személyeket, már ha a szolgáltató ki tudja adni. De ahhoz bűncselekmény megalapozott gyanúja szükséges.

Kedves Zugügyvéd!

Kérlek segíts! Egy meglehetősén népszerű mobil chatet üzemeltetek, amit
-mint más oldalakat is- egyre több pedofil ***** talál meg.
Nem szeretjük a pedofilokat, és akkor még finoman fogalmaztam. Az, hogy
tiltom az ilyen embert, nem sokat ér, mert végleg tiltani nem lehet, új
nicket gyártani meg kb. 2 percig tart.


Arra gondoltam, megpróbálok jogi úton elérni valamit. Nem arra gondolok,
hogy minden pedofillal pereskedésbe kezdek, de ha lenne olyan formája a
jogi úton való elriasztásnak ami hatásos lehet és Te tudsz róla, kérlek
oszd meg velünk. Biztosra veszem, hogy az összes társam, aki közösségi
oldal üzemeltetésére adta a fejét, hálás lesz a segítségedért.

Köszönettel,
heal.

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr74713407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2008.10.14. 14:53:38

Logolni kell a bejelentkezéseknél az IP címet, lementeni a hozzászólást (ha te üzemelteted az oldalt, akkor ez nem szüksélges), kinyomtatni, és feljelentést tenni.

Tudok segíteni, keress meg magánban.

j311 2008.10.14. 14:59:35

És mindehhez egy olyan logolási rendszert beszerezni, beüzemelni, aminek eredményeit a bíróság is elfogadja.
És persze jön az alapvető probléma: ha mondjuk 1 PC van a családban és többen használják, akkor itt meg is áll a dolog, mert nem dönthető el, hogy éppen ki használta. A családtagok meg nem kötelesek egymásra terhelő vallomást tenni.

Veszett fejsze nyele.

FSlyka 2008.10.14. 15:03:48

MOBILchat, tehát mobiltelefonról wap segítségével elérhető chatoldal. Persze az ilyesmit egy opera böngésző segítségével számítógépről is lehet használni.

Artie 2008.10.14. 15:13:12

Mivel a Btk. a virtuális "elkövetést" nem rendeli büntetni, ráadásul a pedofília eleve marhaság mint büntetőjogi kategória (megrontás "címen" fut), virtuálisan meg nem lehet megrontani, itt a semmiről való beszélgetés esete folyik.

báró Leopold 2008.10.14. 15:15:03

Pontosan ebből (és ehhez hasonló dolgokból írtam évfolyamdolgozatot és ebből lesz a diplomám is, ha az érintettet érdekli keressen meg inda accomon keresztül. (minthogy egy készülő munkáról van szó nem tenném még fel netre)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.14. 15:16:39

az IP cím nem bizonyít semmit.

ha fel akarom égetni magam mögött az utat, használhatok anonym proxy-kat amik mondjuk ausztráliában vannak bejegyezve, vagy használhatok különböző akár ingyenes hide-ip programokat.

ip-vel csak a leglúzerebb tilosban járó netezőt lehet elkapni. (ez most független a pedofilektől, úgy általánosságban értem az ilyen névtelen internetezést)

prometheus_X 2008.10.14. 15:16:46

FSlyka: a WAP is csak TCP/IP-t használ, ergo nem értem a hozzászólásodat.

Direkt módon tudtommal nem lehet megakadályozni, hogy pedofilára hajlamos egyének használják a szolgáltatást. Az IP címek és a hozzászólások naplózása egy elriasztó tényező lehet, de ezekhez tudtommal hozzá kell járulnia a felhasználóknak is, mivel ezek személyes adatok, a beszélgetés ezek közt is kiemelten személyes.
Amíg valaki tettleg nem lép fel, addig nagyon mit tenni nem lehet jogilag, legfeljebb ha egyértelmű, hogy egy illető (pl túlzottan sok személyes adat ismeretében) fenyegeti valaki test és/vagy lelki épségét. A szexuális ajánlattétel egy chat-en szerintem nem tartozik ezek közé.

Ha el akarod érni, hogy az oldalt a pedofilok elkerüljék, akkor érdektelenné kell tenni a számukra. Ezt úgy érheted el, hogy ha például csak 18 éven felülieknek engedélyezed az oldal használatát, és ezt jól látható helyen fel is tünteted. Így ha egy 18 év alatti bevállalja, hogy 18 vagy afölöttinek hazudja magát a regisztrációkor, az már teljesen az ő egyéni felelőssége.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.14. 15:21:43

[off - a probléma nformatikai megközelítése]

a legjobb lenne ha telefonszámhoz kötnéd a regisztrációt, mondjuk sms-ben küldött kód beírásával, tovább bonyolítva minden belépéskor küldesz ilyen kódot, stb, mert ehhez folyamatosan kellene valós telszám, ami elvileg névhez kötött. nyilván itt is lehet stikli (nem szolgáltatótól vásárolt feltöltőkártyás mobilszám), de lényegesen könnyebben nyilvántartható mint egy IP cím. és ha egy telszámhoz tartozó embert kiraksz a rendszerből, akkor telszámot tudsz tiltani, így minden kitiltás után újabb számot kell a csunyabácsinak beszerválni. ezt előbb utóbb meg fogja unni. nomeg telszámmal könnyebben beazonosítható egy ember.

[on]

prometheus_X 2008.10.14. 15:25:35

Hurrá Torpedó: Az anonym proxy-k túlnyomó többsége is egyrészt ad tovább azonosításra alkalmas információkat a kliensről (tévhit, hogy nem így van), másrészt a legtöbb országban már tárolják a ISP-k az átmenő adatforgalmat, így ugyan valóban macerásabb a lenyomozás, de közel sem lehetetlen, csak tovább tart. Pontosan emiatt már sem az elite proxy-k, sem a privát proxy-k nem eléggé biztonságosak. Ha valaki beazonosíthatatlan akar lenni, akkor egy világméretű megosztott kommunikációs hálózatról kapcsolódik a célponthoz, amin az egyes adatfolyamok a hálózat adott pontjain szétdarabolódnak, majd egy véletlenszerű célponton összefűzésre kerülnek, és onnan megy csak tovább az eredeti célállomásra az eredeti adatfolyam lényegi része. Ez viszont a gyakorlatban egyrészt nagy effektív lassulással jár, másrészt követel valamennyi szakismeretet is, ami lássuk be, bőven az átlagfelhasználó, de még a net-függő tudásán is felül van még jelenleg. Diktatórikus államrendszerekben is csak néhány százaléknyi felhasználó folyamodik a megoldáshoz, őket leszámítva szerintem az egész világon az internetezők 0.01%-a használhat még ilyen megoldást, akik túlnyomórészt is hacker-ek és cracker-ek.

prometheus_X 2008.10.14. 15:26:41

Hurrá Torpedó: "ami elvileg névhez kötött" - baj csak akkor van, ha a telefont anyuka vette karácsonyra.

dextercapo 2008.10.14. 15:30:23

semmi problemat nem latok az azonosithatosaggal . elmegy a rendorseg a cimre , az egesz csaladdal leulnek beszelgetni arrol hogy ki irta az alabbiakat (felolvasva) es miutan nem jutnak eredmenyre a csalad mejd otthon lereagalja a dolgot . bizzuk rajuk . nem hiszem hogy egy pedofil csotany csaladja is ilyen lenne . esetleg ha felvetodik hogy ok aztan biztosan nem , akkor a helyi wifi router vetelkorzeteben be kell csongetni mindenkihez es megbeszelni veluk hogy a szomszedjuk ip cimerol ez a beszelgetes ment le egy nyilvanos chat oldalra , ki lehetett szerintuk . szerintem ennel durvabb eljaras nem is kell .

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.14. 15:31:29

hát ha anyuka vette karácsonyra, akkor anyukát kell lecsukni pedofiliával. kivéve ha megmondja hogy kinek vette a családban tulajdonképpen ki is használja a telefont.

prometheus_X. nyilván lenyomozható igen, de lehet bonyolítani a dolgokat, többszörös proxyátjárót használva, esetleg egy hatóságokkal kevésbé segítőkész orosz proxy, stb. nomeg netkávézó, szomszéd kódolatlan wifije, hotspotok, stb.

Hasat 2008.10.14. 15:36:45

Dextercapo!

Na, még csak az kéne, hogy egy társasházban lakó, ismeretlen pedofil miatt esetleg a fél lakóközösség azt kezdje el rólam terjeszteni, hogy biztos én vagyok az.

Archenemy 2008.10.14. 15:37:06

"szerintem ennel durvabb eljaras nem is kell .
"

Jah annak is kurvára örülne átlagjóska tuti, ha a szomszéd script kiddie miatt őt szégyenítenék meg a családja, rokonsága, ház előtt... Egy pedo-bélyeget nem lehet lemosni, óvatosabban kellene rásütögetni emberekre.

Artie 2008.10.14. 15:38:02

"18 vagy afölöttinek hazudja magát a regisztrációkor, az már teljesen az ő egyéni felelőssége" - igen, erről még nem is beszéltem, hogy:

27. § (1) Nem büntethető az elkövető olyan tény miatt, amelyről az elkövetéskor nem tudott.
(2) Nem büntethető, aki a cselekményt abban a téves feltevésben követi el, hogy az a társadalomra nem veszélyes, és erre a feltevésre alapos oka van.

Vagyis ha valaki belép a 18-as korhatár ellenére 18 év alatt (és akkor még nem is beszéltem arról, hogy a megrontás "felső határa" 14 év...), akkor mondhatja - jogosan - a "pedofil", hogy de hát ő ezt nem tudta, és a tévedésre alapos oka van.

A másik tévhit pedig az, hogy 18 év alatt bűncselekménynek számítanak az "ilyesmik". Hát nem.

201. § (1) Aki tizennegyedik életévét be nem töltött személlyel közösül, valamint az a tizennyolcadik életévét betöltött személy, aki tizennegyedik életévét meg nem haladott személlyel fajtalankodik, bűntettet követ el, és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) Az a tizennyolcadik életévét betöltött személy, aki tizennegyedik életévét be nem töltött személyt arra törekszik rábírni, hogy vele közösüljön vagy fajtalankodjék, bűntettet követ el és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Big-B 2008.10.14. 15:39:30

Mint a spamszűrés. Összeírod a jellemző szavakat, majd ha ilyen szavakat talál a chat-motor a beszélgetésben, akkor ban.

Archenemy 2008.10.14. 15:39:37

"hát ha anyuka vette karácsonyra, akkor anyukát kell lecsukni pedofiliával. "

Mert mit is követett el?

Hasat 2008.10.14. 15:40:39

Telefont vett egy pedofilnak.
Nem elég az?

Archenemy 2008.10.14. 15:42:13

Spec engem tizennégy évesen pont a tizenhárom éves csajok érdekeltek :p

prometheus_X 2008.10.14. 15:43:11

H.T.: Az első bekezdésedben írttal csak az a probléma, hogy a magyar jog nem így működik. A másodikban írttal pedig továbbra is az a "gond", hogy nem teszi lehetetlenné a kliens azonosítását, csak lassítja a folyamatot.

off: egyébként elég sokrétű ez a probléma. Most nem is megyek bele abba, hogy vannak szépszámmal igencsak exhibicionista 18 év alattiak is. De vannak olyanok, akik saját korosztályukban keresnek szexpartnert. Ők egy külön tanulmányt érdemelnének. Szerintem aki 12 évesen dugni akar, majd a chaten összeszedi a 13 éves bélukát, akiről később kiderül hogy valójában 43 éves, ne akadjon ki ezen, mert ő kereste magának a bajt. El se hinnék sokan, mennyi ilyen van.
Azoknak a nagy része pedig, akik nem az előbbi körbe tartoznak, többnyire már immunizálták magukat az ilyen alakokkal szemben.

Ha az üzemeltetőt zavarja, hogy kik használják, az szerintem már a magánügye. A szexre hajló pisisek átnevelése nem az ő feladata, hanem a szüleiké, abban tehát nem kompetens, max lehet morogni rajta egy sort. Amit igazán tenni lehet üzemeltetői oldalról, az az, amit fent is javasoltam: érdektelenné kell tenni az oldalt a pedofilok számára. Ennél hatékonyabb és gazdaságosabb megoldást szerintem más se fog tudni javasolni. Igazságosztót játszani pedig szép dolog, de nagyon értelmetlen.

dextercapo 2008.10.14. 15:44:40

Archenemy : nem kell rasutni - segitseget kell kerni . visszatero ip cim , cim telefonszam eseten meg kell tudni keresni az elkovetot . ket megoldas letezik - szigoruan zarni a helyi halot , vagy kinyitni es szabadon engedni a dolgot . orulok hogy van vegre valami amit megprobalnak megoldani . bar ha azt mondjuk hogy 14 ev alattit mar lehet kapni egy orara huszezer alatt , akkor tulajdonkeppen csak szabalysertes a dolog es nyugodtan visszamehetnek trafipaxolni es jod lejarati idot ellenorizni .

prometheus_X 2008.10.14. 15:45:54

Big-B: Amit mondasz szépen hangzik, de szakmailag utópia, főleg a magyar nyelv összetettsége okán.

Archenemy 2008.10.14. 15:52:11

A hozzászólás eredetileg a
www.sg.hu/cikkek/61438/kudarcba_fulladhat_a_pedofilok_elleni_egbolt_hadmuvelet
cikk alatt jelent meg.
Sztem jól sommázza, miért is veszélyes ez a boszorkányüldözés.

rotaboy:
Tételezzük fel, hogy Magyarországon élsz. Most tételezzük fel, hogy a kislányod vagy a kisfiad otthon a céges laptopon nettezik. Kapott egy linket valamelyik osztálytársától, vagy csak keresgél valamelyik keresővel. Remélem eddig mindenki el tudja képzelni. Most az történik, hogy felugrik egy popup ablak. Az ablak sarkában egy villogó kis kereszt amiről a gyerek azt hiszi hogy azzal be lehet zárni. Mindegyikőnk látott már ilyen oldalakat, így van? Lássuk be, még egyönket sem vitt egyetlenegy popup sem a minket érdeklő tartalomhoz, pláne nem a gyermekeinket.
De már késő! Betöltődik a rettenetes pornó oldal! Pech mer az oldalon volt 4-5 pedofil kép. De ez még nem elég, mert ilyenkor 5-6 másik oldalt is megnyit a genyó, és azok közül is lehet egy-kettő amin van egy két ilyen jellegű műalkotás.
A merevlemezen mindjárt lesz 1-500 MB-ig terjedő illegális pedofil művészi alkotás, mert lehet hogy az egyik oldalon volt egy kis mozi is.
A büdös kölyök megijed nagy nehezen bezárja az oldalakat, ami közben ide oda kattintgat és még szed le ezt azt akaratán kívül, de mivel ügyes megoldja és végül egy két órát játszik valami bugyuta online flash játékkal, esetleg sikerül leszednie egy videót a biológia házi dolgozatához a mákvirágok szaporodásáról.
Eddig szerintem elég életszerű, és mindenki el tudja képzelni.
Eltelt két hónap. Szétmegy a laptopod mert a csehóba beleborítottál egy félpohár sört mikró a jelentést készítetted.
Másnap beviszed szervizbe, mert te becsületes vagy és nem tákolsz semmit a gépen. Meg különben is a munkáltatód fizeti a javítást. Jogtiszta rajta még a torrent kliens is, amivel csak az új Linux disztribúciókat szeded le.
Eltelik két nap. Várod a szervizes hívását. Bent vagy az irodába. Pont arról beszélgettek ebédidőben a kollégáiddal, hogy kit nevez ki a főnök. Biztosítanak a kolégáid arról, hogy biztos te leszel az mert te vagy a legbecsületesebb és legodaadóbb a cégnél. (és téged szopatott legjobban a főnök, hogy meggyőződjön a rátermettségedről)
De nem a telefonod csörög, hanem megjelenik két randa morcos kialvatlan csávó és téged keresnek a főnöködnél.
Közlik veled a munkatársaid és a főnököd füle hallatára, hogy pedofil vagy és most ház kutatnak és letartoztatnak.
Most mit érzel?
Bele tudsz gondolni?
De nem úszod meg ennyivel! Hoho! Most jön csak a fekete leves. A melódnak nyilván azonnal annyi. Mindenki úgy néz rád, mintha az ő gyerekével csináltad volna. A jóakaróid akik a te pozíciódra vágytak még szítják is ellened a hangulatot és csírájában elfojtják az együttérzést és a kételyt.
Bevisznek előzetesbe. Egész nap a fogdán ülsz. Jogosan fel vagy háborodva. Nem érted az egészet. Őrjöngsz a dühtől.
Másnap felvisznek kihallgatásra a fogdáról, ahol előtte megalázott az őr mert ő úgy tudja, hogy te egy PEDOFIL vagy. Úgy érzed iszonyúan bánnak veled. Pedig ők még nagyon kedvesek.
Felértek a kihalható szobába, leültetnek, szembe veled a kihalható tiszt, mellette egy 110 kilós enyhén bajszos nő. A nő közli veled hogy a gyámügytől jött, és most megvonja ideiglenesen a gyermekfelügyeletei jogot tőled, mert kiskorú részére elkövetett sérelemben nyomoznak ellened alapos gyanúval.
Te tiltakozol, de ők hajthatatlanok, mivel a laptopod vinyóján találtak a szervizben bizonyítékot és téged feljelentettek. A nyomozó nagyon kedves mert azt mondja, hogy hisz neked, de mivel feljelentést tettek ellened, neki kötelessége kinyomozni az "IGASSÁGOT".
Visszavisznek a fogdára. Egy másik zárkába tesznek. Azt mondják holnap lesz a bírósági meghallgatásod, amikor is a bíró dönt az előzetesbe helyezésedről.
Kicsit örülsz mert az ügyvéded meg nyugtatott, hogy holnap mehetsz haza a családodhoz.
Belépsz a zárkába. Meglepődsz mert látod hogy itt már nem egyedül leszel, hanem máik három emberrel, kel osztoznod a 8mm2 -en. Nyájasan fogadnak mindhárman. Bemutatkoznak, mert ők kultúremberek. Elmondják hogy miért vannak előzetesben.
Az egyik lopás a másik kettő verekedésért. De mindegyik ártatlannak vallja magát. Elgondolkozol, hogy te mit mondjál, Hazudni nem akarsz mert, te egy egyenes ember vagy. Hallgatsz. Csendben ülsz. Várod a másnapot.
Zörög a tátika ablaka. Hozta egy elítélt a vacsorát. Várod hogy sorra kerülj. Látod hogy susmog az egyik újdonsült zárkatársad a vacsorát osztó elitéltel.
Megvacsorázol. Csak ülsz és vársz. A többiek beszélgetnek. Néha susmognak.
Takarodó, majd villanyoltás. Elalszol nagy nehezen.
Felriadsz mert rádobnak egy pokrócot, és elkezdik letépni a gatyádat. Üvöltesz, hogy te ártatlan vagy, de ez őket már nem érdekli. ŐK már elítéltek. Könyörögsz, visítasz.............
Remélem mindenki eltudja képzelni. És a következményeit is az életére.

prometheus_X 2008.10.14. 15:52:40

Előzőhöz még: a hibaszázalékra is szeretnék rávilágítani, ilyenje ugyanis nem elhanyagolható arányban még a legfejlettebb adaptív spam-szűrő rendszereknek is van (a kevesebbet hibázók blacklist-ekről dolgoznak, de ez a megoldás a chat-re nem vihető át). És ebbe a hibaszázalékba jön bele a magyar nyelv összetettsége, amihez kegyetlen komoly nyelvtani logikát kell fejleszteni. Gyakorlatilag kivitelezhetetlen amit írsz, ha csak nincs erre 3 fejlesztővel 100 év, vagy 500 fejlesztőre 1 év és sokmilliárd költeni való forint.

prometheus_X 2008.10.14. 16:10:04

Archenemy: Amiről te beszélsz az érthető, csak egyáltalán nem tartozik a vita tárgykörébe. A sztroidban szereplő igazgató-aspiráns kölke ugyanis:
- nem tesz fel magáról pucér képeket és nem vonzz magához pedofilt ezzel; vagy
- nem beszélget egy chat-en és nem találja meg senki semmilyen élőben, magánszemély által közölt szexuális ajánlattal

Más a képek problematikája, és más az, amikor valakinek szóban tesznek ajánlatot.

Egyébként kompromittáló anyagokat elhelyezni valaki számítógépén általában nem egy baromi nagy kunszt a szükséges IP cím ismeretében. Egy átlag noteszgéphez többnyire még speciális program sem szükséges, hogy valamit felcsempésszen rá az ember. De megfelelő rootkit bejuttatása után a nem átlagos felhasználók többségének a gépe is megadja magát a távoli akaratnak. Mindkettőt meg lehet oldani nyomtalanul.

Más: az egészről a véleményem, hogy ezt a hisztit a politikai szféra keltette és tartja életben, mert elfedhetőek vele alapvető társadalmi és szociális problémák. Aki erőszakot tesz, az dögöljön meg, persze. De azért valakit jogilag felelősségre vonni, mert valamit tárol a gépén, amiről még csak az sem bizonyítható, hogy valóban megtekintette-e (gyk: a szeméig eljutott a tartalom), szerintem a gyökérség netovábbja.
Ugyanígy, aki chat-el, számoljon a szexmániásokkal. Elég szétnézni a chat.hu-n, a 14 év körüliek/alattiak túlnyomórésze csuklóból írja az adatlapjára már, hogy nem kér az ilyen ajánlatokból. Ez ezzel jár, és ezzel már szinte mindenki tisztában van.

Az internet túl liberális, a felhasználó szancionálása és korlátozása pedig túl kényes téma és túl sok problémával jár, túl sok érdeket és piacot sért. Sose lesz megoldva ez a probléma, ezért az üzemeltető és nem a jogalkotó egyéni felelőssége az, hogy jól pozicionálja a célközönségét és megelőzze a legális lehetőségek tárházának alkalmazásával az illegális vagy illegitim felhasználói tevékenységet.

Teljesen kár ezt a felelősséget a jogalkotóra hárítani. Idő, pénz és energiapocsékolás, minden államban teljesen bizonytalan végkimenetellel - mert ez nem magyar sajátosság, kivételesen.

Archenemy 2008.10.14. 16:22:06

Annyiban érzem a tárgyhoz tartozónak, hogy itt emlegette valaki, hogy az ilyen "wannabe pedofilokhoz" ki kell vonulni, családot ebbe bevonni, háznépet is, mert hát lehet ugyan, hogy nem ő volt, de az is lehet, hogy igen. Ez nem eljárás, ez kib.szott boszorkányégetés, amiből nem kérek.
Ugyanolyan kamu álszentség, mint mikor 13 és háromnegyed éves, de 20-nak kinéző, prostinak öltözött csajokkal fognak "pedofilokat".

dextercapo 2008.10.14. 16:30:10

Arch . teljesen igazad van . ha ilyen szar az igazsagszolgaltatasunk , akkor be kene zarni . ennyi . ha nem garantalhato hogy a jogainkat tiszteletben tartjak ,akkor hajra , csukjuk be es adjuk fel . valami megoldast azert csak kell keresni - pl visszateresre kesztetni az elkovetot , real time lenyomozni , esetleg ne adj isten nyomozo munkat vegezni . a rendorseg munkaja sajnos nem olyan egyszeru minden esetben mint a parkolo autosok birsagolasa - de azert nem lehetetlen .

huta9020 2008.10.14. 16:34:16

A telefonszámhoz kötött regisztráció jó ötlet, mert a cél nem a börtönbe juttatás, hanem az elriasztás. Aki tilosban jár, nem valószínű, hogy a mobilszámát megmeri adni, hiszen az alapján még a tartózkodási helyét is meg tudják mondani.

prometheus_X 2008.10.14. 16:34:52

Arch.: Ez így van, jogállamban ez nem eljárás. Chat.hu-n nem kérdeznék meg egy moderátort sem, hogy napi mennyi pucér képet tesznek fel vagy próbálnak feltenni (vélhetően magukról) 14 éven aluliak, vagy ha ebből nincs is napi szinten a chat, ajánlattételből biztosan, csak a többsége ezeknek korosztályon belül marad és ezért nem tűnik fel annyira.
Szórakozóhelyen lányt felszedni pedig csak személyi ellenében, mert ember fia meg nem mondja hogy mennyi idős, ez is alapvető - még ha nem is annyira, hogy mindenki magától rájöjjön és ne lehessen csőbehúzni.

Lényeg a lényeg: aki ténylegesen jogkövető, az elővigyázatos is és körültekintő. A többiek megtéveszthetőek a körültekintés vagy kellő jogismeretek hiányában. Rohadtul bonyolult téma és utálom boncolgatni, mert egyrészt nincs vége, másrészt ha van, akkor is az hogy pedofil vagyok nyilván.

Ebben a kérdésben amit lehet tenni, hogy mindenki a maga házatáján sepregessen, kellő intelligenciával persze. Hogy melyik jogi túlkapáson lenne értelme változtatni, azt úgy se ezeknek a kommenteknek az alapján fogják mérlegelni a jogalkotók.

prometheus_X 2008.10.14. 16:36:45

"pl visszateresre kesztetni az elkovetot"

Ez már bűnsegédlet a gyakorlatban. Mert te ráveszel vagy rávezetsz valakit arra, hogy bűncselekményt kövessen el, vagy bűncselekmény gyanujába keveredjen.

Ez nem így megy. Ez akkor is törvénytelen, ha állami szerv teszi.

prometheus_X 2008.10.14. 16:41:34

Huta: Egyetértek.

- Telefonszám azonosítás
- 18-as karika
- TOS elfogadtatása regeléskor
- A légyfing is naplózódjon és erről mindenképp tájékoztatva legyen a regelő, még a reg előtt, a folyamat elején

Minden további dolog fölösleges.

paráznabillegető 2008.10.14. 16:42:00

archenemy: NEM SZABAD SZERVÍZBE VINNI A LAPTOPOT!!!

dextercapo 2008.10.14. 16:47:09

Pro-X . bunsegedlet ? hat ebben nem ertunk egyet . akkor olyan nyomozast sem lehetne szervezni ami rajtautessel es tetteneressel vegzodik , mert az bunsegedlet . drogot venni ugynoknek , rajtautni rendorrel stb . ha ezt tenyleg nem lehet itt megtenni , akkor kar is probalkozni . inkabb adjunk ovszert a gyerekeknek .

3006 2008.10.14. 16:55:49

Archenemy! bizony-bizony!
Multkorában megyek az úton az erdőre -vadkár ügyben, szakértővel - kint állt a lány, akiről tudom, hogy kk. mert egy hónapja az anyja is bejött a tanúkihallgatására a biróságra.
Na a bátyja meg más ügyben előzetesben.

Szóval a lány kint az úton, beljebb egy földúton két ismerős figura tesz vesz a civil rendszámú kocsija körül. Mivel kikerülni öket a helyhiány miatt nehézkes, kommunikáció, aztán egyiket felismerem megyei bűnügyes. Közben visszasasolok. Pont rálátnak a lányra.

Rá egy hétre megint megyünk szakérteni, megint lány kint, erdei úton ugyanaz az autó csak más figurákkal.

A lány bátyja rá egy hétre kijött az előzetesből. A lány még mindig kk. de már nem áll kint az úton és az erdőben sem áll kocsi nyomozókkal.

Most nekem van itten üldözési mániám, vagy csak rosszul raktam össze valamit, vagy ebben az országban igy megy.

prometheus_X 2008.10.14. 17:21:10

dex: te valamit teljesen félreértesz.

A rajtakapás nem egyenlő azzal, hogy valakit ráveszünk vagy rávezetünk a bűn elkövetésére mindenféle jogilag megalapozatlan feltételezés nyomán, aztán jól rajtakapjuk. Amiről te beszélsz, ahhoz előtte is hosszas megfigyelést kell végezni, hogy legyen erős jogalap a gyanú beigazolására. A megfigyelés pedig bírói engedélyhez kötött és csak hivatalos szerv végezheti.

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2008.10.14. 17:27:04

> másrészt a legtöbb országban már tárolják a ISP-k az átmenő adatforgalmat

ezt a baromsagot te sem gondolod ugye komolyan. atlagosan 60gbit a bix atmeno forgalma, ez masodpercenkt ugye 7.5GB, ez naponta 648TB (648000GB).
ehhez meg vedd hozza a kulfoldet..

prometheus_X 2008.10.14. 17:37:21

dex: amit linkeltél, egy törvényben rögzített kivétel, de amiről előtte beszéltél, az hol van szerinted törvényileg szabályozva? Megmondom: ugyanott, ahol a megfigyelési eljárások is. Azokat viszont ennél sokkal nagyobb biztosítékokkal végzik, többnyire a célszemély internetszolgáltatóját is belevonva az eljárásba, illetve lehallgatják az illető telefonját és minden követhető pénzügyi tranzakcióját stb. azért, hogy a lehetséges legtöbb terhelő adatot megszerezzék tfh. egy házkutatáshoz. De nem egy letartóztatáshoz egyből még akkor se.

prometheus_X 2008.10.14. 17:39:35

Ja és, USÁ-ban ha jól tudom 9.11 után nem sokkal már bevezették. A diktatórikus rendszerek esetében pedig ez a minimum. Szóval?

prometheus_X 2008.10.14. 17:44:13

Illetve az oroszoknál meg minden információ csak pénz kérdése, mert akkora a korrupció. Tehát akinek kell orosz proxy-ra csatlakozók adata, az ott is hozzá tud jutni, ha jogi úton nem is, pénzért egészen biztosan.

szaGértő 2008.10.14. 17:48:37

dsaf45tgfdsgds:
A logok mérete nem azonos a le illetve feltöltött adatok mretével pl. egy letöltött 20 gigás file esetén is egy vagy két sor, vagy nem sokkal több.

prometheus_X 2008.10.14. 17:51:49

szaGértő: egyrészt, másrészt bírói engedéllyel a szolgáltató a forgalom tartalmának megőrzésére is kötelezhető.

Ide kapcsolódva: nem véletlenül támadják időről időre a Google-t, ami lassan többet tud a netes életünkről, mint mi magunk magunkról.

flamer 2008.10.14. 17:51:51

prometheus_X · nonplusultra.blog.hu 2008.10.14. 17:38:41

Nem köcsög jogászokat kellene forrásnak tekinteni műszaki ügyekben. Híváslistákat, meg hasonlókat kell megőrizni, nem a konkrét átmenő forgalmat.

prometheus_X 2008.10.14. 17:52:37

Kezicsókolom, léptem cimborázni. :P

dextercapo 2008.10.14. 17:56:46

Prometheus : en a visszteresre es a tartos megfigyelesre celoztam mint lehetosegre - erre irtad hogy az bunsegedlet lenne . eddig nem latom hogy a visszateres es a beszelgetes buntetendo lenne - tehat nem bunt tamogatunk - segitjuk a problemas emberek felderiteset adott szurofeltetelek alapjan - mintha valaki drogot ajanlana a neten - ez is eleg ok lenne a megfigyelesere - a beszelgetesre lehetoseg biztositasa nem bun ennel sokkal kemenyebb az ha egy tizenhetevest bekuld az apeh cigarettat venni , mert az mar konkretan megvalositja a dolgot .
a becsomagolt pezsgo pedig vegkepp szemet huzas volt , mert az egybol nyilvanvalo hogy nem maganak veszi - de a fogyvedok es az apeh megteheti .

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.14. 18:12:06

Remélem lesznek társaid! Én a közösségi oldalakról -iwiwi myvip stb is kitiltanám a gennyes perverz formáját!

the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2008.10.14. 18:46:22

szagerto: egy chatbeszelgetesrol viszont nem eleg ennyi, hiszen ott mindenki a szerverhez kapcsolodik. persze lehet kulon a chatserverek cuccait logolni, de ezt manualisan kell mar szurni.

szaGértő 2008.10.14. 19:42:19

dsaf45tgfdsgds

Persze, de ebben az esetben nem mindent logolnak, csak bírói engedéllyel az engedélyben meghatározott usert.

rezo_O 2008.10.16. 10:02:13

egyetertek, hogy nem er sokat ha van ip cim stb, akarhogy is folyamatos a logolas, semmibol nem tart elbujni

viszont a torveny adta lehetosegeken kivul van meg olyan lehetoseged, hogy egy izles, amde feltuno csikban regisztraciokor felhivod az ugyfel figyelmet, hogy amennyiben ilyesmi dolgokra szeretne hasznalni a hozzafereset, ugy az automatikusan feljelentest, hatosagi intezkedest von maga utan, ugyhogy jol gondolja meg.

vagy kiraksz egy kamu hirt, hogy a halozatodon mukodo preteen bandat fulelt le a rendorseg, csomo mindent lefoglaltak stb, ezaltal is jobb lett az ottlapod.

vagy barmi

ha nem is kivitelezheto a szankcionalas, ha nem is teljesen igaz, akkor is, ha mar 100bol 2 ember emiatt elretten, mar beljebb vagy.

Marcus Aurelius 2008.10.21. 17:05:30

Még jó,hogy vannak olyan emberek mint a vitaindító chat üzemeltető. Ha mindenki behunyja a szemét akkor hova fejlődünk?
És mi a véleményetek a video chat-ról? Arról nem igen hallani pedig van. És ha rosszindulatú emberek találják meg, még rosszabb mint a sima chat. És kinek van szüksége DNS átirányításra, és hasonló technikai dolgokra? Inkább mindenki figyeljen oda az ilyen dolgokra, lehet, hogy még avval is segíthetünk. Egyébként nagyon kényes terület, és jobban terjed mint a kanyaró, sajnos.

Nguyen 2009.07.10. 19:06:20

1. Ha már mobil chat, ha megoldható, legyen telefonszámhoz kötött. Ez eleve elriaszt sok gazembert, és szükség esetén jobban lekövethető, mint egy IP-cím.
2. Felhasználási feltételekben megadni, hogy X napig minden belépést, és szükség esetén a chatelés szövegét is tárolja a rendszer, és szükség esetén a hatóságoknak kiadja.
3. Kulcsszó alapján lehetne szűrni a chateléseket. Ahol bizonyos szó-kombinációk előfordulnak, ott az egész chatelést menteni. Esetleg kifejezetten figyelni a 14 alattiakra utaló nevek esetében.
Ennyiből már ki lehetne szűrni az oda nem illő alakokat. Szükség esetén meg - mivel telefonszámhoz kötött a regisztráció - nem nehéz őket végleg kitiltani. Új telefonszámot meg nehezebb beszerezni, mint új email-címet.
Pár tény, ileltve tévhit-eloszlatás:
1. ahogy írták, idehaza nincs olyan büntetőjogi kategória, hogy pedofília. Megrontás van, de az is csak akkor, ha 14 alattival kezd ki az illető. Vagy ha ilyesmire rá akarja bírni. Na de ha egy 14 évessel akar valamit, az már jogilag nem büntetendő. Az sem, ha tévedés esete áll fenn, azaz pl. egy 10 éves 18-nak hazudja magát, és erre pár chatelő alak ajánlatot tesz nekik.
2. Nem sokat ér a 18 alattiak kitiltása, majd akkor 18 évesként regisztrál minden kiskorú. Ezzel pont ellentétes hatást érnénk el.
3. Szükség esetén a proxykat is ki lehet tiltani, így (annyira) nem tudnak IP-t csalni.
süti beállítások módosítása