Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Szolgáltatott késedelem

2008. augusztus 28. - zugügyvéd

Az alábbi téma nem túl izgalmas, de sokakat érint. Már közhelyszámba megy, hogy a szolgáltatók sajnos inkább hivatalként mint szolgáltatóként működnek, jelentősen  visszaélve monopolhelyzetükkel és erőfölényükkel.

 

Kedves Zugügyvéd,


Egy olyan témával kapcsolatban fordulok hozzád, ami szerintem sok embert
érint. Ez a téma a szolgáltatók által felszámolt késedelmi kamat.
Azzal tisztában vagyok, hogy a késedelmi kamat kiszámlázásához joguk van -
sokszor szerződésbe is foglalják - azonban saját esetemen keresztül
szeretnék rámutatni ennek a visszáságára.

 

2006 novemberében Budapestről Dunabogdányba költöztünk, és vittük magunkkal
az internet előfizetésünket is. Nagyjából egy hónap múlva jeleztük a
T-Online Zrt felé, hogy nem igazán működik megfelelően az internetünk.
Azóta a lehetséges összes mérést elvégeztük, illetve a kollégáik is jártak
már a helyszínen, hogy próbálják orvosolni a helyzetet. Azóta cseréltek
modemet, sőt a házunk előtt lévő légkábelt is cserélték, sajnos
eredménytelenül.

 

Mondanom sem kell, hogy 2006 decembere óta folyamatos kapcsolatban - e-mail,
levél, telefon - vagyunk az éppen aktuális (T-Online, T-Com) szolgáltató
ügyfélszolgálatával azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnánk előrelépni. Ezen
időszak alatt a szolgáltató "kártérítés" címén felajánlott 2x15% jóváírást a
havidíjunkból, illetve a modemcserét is ők fizették.

 

Az előfizetésünk 2004 óta él, akkor kaptunk szerződést, azonban amikor
többször is megújítottuk a hűségnyilatkozatunkat, akkor soha nem kaptunk
újat. Annak idején mi még az Axelero Rt-vel kötöttünk szerződést, egy
levélben értesítettek róla, hogy a T-Online veszi át az Axelero partnereit.
Azóta már T-Com néven futnak, ezen váltásról elfelejtettek értesíteni
minket. A legutolsó hűségnyilatkozatunk 2007 augusztusában lejárt, azóta meg
sem kerestek minket, hogy hogyan tovább, persze a csekket nem felejtik el
küldeni.

 

És itt visszatérnék a késedelmi kamathoz. Hogy lehet az, hogy ők cca 2 éve
folyamatosan elégtelen szolgáltatást nyújtanak, velem végeztetnek el
különböző méréseket, órákat töltöttem a telefon mellet, hogy
hibabejelntéseket tegyek, és ha én kések a befizetéssel, akkor ők rögtön
számlázzák is ezt? Hogy van az, hogy én sehogy sem tudom elérni, hogy reális
jóváírást kapjak, míg ők rögtön jóváírják az őket ért kárt? Mit lehet
ilyenkor tenni?

 

(Megjegyzés: sajnos ahol mi lakunk, az egyetlen opció a T-Com, még a helyi -
dunabogdányi - internet szolgáltató sem szolgáltat itt:)

Esetleges válaszodat előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

K. B.
 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr72637436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indapasssucks 2008.08.28. 11:36:48

piaci erőfölénnyel való visszaélés miatt szerintem panaszt tehetsz a versenyhivatalnál.

Kanapé2 2008.08.28. 11:49:29

Szia.

Nem, nem az egyetlen opció a T-com. Választhatsz pl. mobilinternetet, ez ma már elég jó minőségű a legtöbb helyen, és akkor a még a vezetékes telefont is lemondhatod (ma már a legtöbben csak az ADSL miatt tartanak vezetékes telefont, gondolom tán te is).

Jogi válasz nincs, nem tudod eredményesen megtámadni őket, mert mindig fogják tudni bizonyítani, hogy az adott helyzetben jóhiszeműen és a tőlük elvárható módon jártak el, hiszen még árengedményt is adtak, stb.

Hagyd őket ott a fenébe, de egy valamire figyelj nagyon: a szerződésbontás szabályos legyen, az utolsó aktuális számláidat fizesd be, őrizz meg minden dokumentumot, mert a T-* csoport bájos szokása, hogy egyfajta bosszúként, a kilépő ügyfelek adatait valótlan követeléssel eladja (8%-os árfolyamon) egy behajtócégnek, akik majd aztán évekig zaklatnak téged, és ha valahol elrontod a lépést, legombolják rólad a házad árát is.

Sok sikert, és kitartást kívánok, remélem egy életre megtanultad, hogy T-vel kezdődővel nem kezdünk:)

FaBRiK 2008.08.28. 11:54:34

Sebaj, nekem a vízműveknél van kb. 3000 Ft túlfizetésem és a legutóbbi számlán megjelent 18 Ft késedelmi kamat...

blah 2008.08.28. 12:14:38

Nekem múltkor a Főtáv számolt fel pár forint késedelmi kamatot, közben meg csoportos beszedéssel fizetek....:)

Dezsőjóska 2008.08.28. 12:54:49

Mobil internetet javaslom én is.
Nem egészen értettem a sorozatos hűségnyilatkozataidat. Elég birka lehetsz, ha egy szolgáltatásra egymás után többször is kötelezettségeket vállalsz.

Pista Bácsi 2008.08.28. 13:44:24

Hasonló téma:

A gépjárműadót (most éppen teljesítményadó a neve) 2 részletben kell fizetni. Én egyben fizettem be, de kb. 30 nappal az első részlet befizetésének a határideje után.

Természetesen nem egy "Köszönjük az előre befizetett pénzt" kezdetű levelet kaptam, hanem egy csekket 300 Ft késedelmi díjról.

Tehát egyszer késtem 1 hónapot x/2 ezer Ft tekintetében, egyszer viszont 5 hónappal hamarabb fizettem be x/2 ezer forintot, de a korai befizetés nem számít, hanem megb.sztak az első rész késése miatt.

Arról nem is beszélve, hogy egy nyomtatott csekket (legalább 100 Ft az előállítási díja) egy tértivevényes levélben küldenek ki (kb. 250 Ft postaköltség), amit befizetve a Posta még legalább 50 Ft-ot levesz az összegből, szóval ez akkor is nettó 100 Ft veszteség az önkormányzatnak, ha jogosan vetik ki a késedelmi díjat.

Így meg, hogy messze a pénzünknél vannak az adóban, így kib.sznak velem is, meg magukkal is :-(((

nyekk 2008.08.28. 13:58:16

Én marha az egyik nyuszó-muszós jelzálogbanknál lévő jelzáloghitelem részleteit egy pár hónapra előre fizettem. Hogy ha szűkösebb idők jönnek, egy-egy részlet elmaradása ne okozzon gondot. A bank erre ezt azonnal előtörlesztésnek vette, és bűntető kamattal sújtott. És mikor egyezután egy részletet kihagytam, (mondván, hogy akkor ne tartsak előre), az előtörlesztésem ellenére tízperc múlva jött a felszólítás, hogy nem fizettem be az aktuális részletet, és azonnal rendezzem. Erre meg késedelmi kamatot számolt fel. (holott túlfizetésem volt) Erre varjál gombot! Most azt várom, hogy mikor pontosan fizetek, akkor majd pontosanfizetési büntető kamatot fog felszámolni.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.08.28. 18:29:29

Ha a szolgáltatóm tartozik nekem (ilyen nem egyszer előfordult már : T-Com, TVnet, UPC, most épp TVNetwork), hogy a rohadt anyjukban nem számolják fel a jegybanki kamat 2-szeresét? Csak ha én esek késedelembe, akkor megy ez a kamat(y)olás...
Ez is erőfölénnyel (...) számít? Mehetek versenyhivatalhoz a nyavajámmal?

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.08.29. 02:03:10

"hogy a T-Online veszi át az Axelero partnereit"

Nem partner, hanem ügyfél.

Nem veszi át, mert ez ugyanaz a cég két néven.
Matávnet = Axelero = T-Online
És ne csodálkozz, ha holnaptól T-Home-nak hívják.

"az egyetlen opció a T-Com"

Soktucat internetszolgáltató örömmel ad neked internetet. Nem kell internethez telefon. Viszont interneten olcsóbban telefonálhatsz. Sajnos az előfizetői hurkot a T-Com-tól kapják, és ha az szar, szar marad, akárkivel szerződsz.

2008.08.29. 11:06:13

Nekem úgy tűnik ez elsősorban műszaki probléma, másodsorbsn üzleti. Jogi megoldás nincs. A DSL ennyit tud a házatokhoz. Vagy beéred ezzel, vagy más technológiát választasz (ha van arrafelé) vagy lemondod az előfizetést.

Megjegyzem a leírtakból nem derül ki, hogy valóban tudná valaki, mi okozza a hibát.

Mariannka51 2008.08.29. 22:31:20

A TCOM meg egyéb internet, telefonszolgáltató esetében nekem a HIF (Hirközlési Felügyelet) vált be. Hónapokig leveleztem, majd az egész paksamétát átfaxoltam nekik. Másnap telefonon megkereset a bepanaszolt cég és érdeklődött a rendezés módjáról. A HIF-ről is felhívtak, hogy rendben van-e már a dolog. Megvártuk amig írásban is megjött, utána lezártuk az ügyet.

oakye 2008.08.30. 18:58:56

én írtam az ominózus levelet, azzal a céllal, hátha tud vki egy számomra ismeretlen "mesterfogást" amivel érvényesíteni tudnám az elképzelésemet/igényemet. a levélben nem írtam, de jópár hatóságnál - GVH, NHH, Fogyasztóvédelem - jeleztem a problémát írásban. GVH: ők már vizsgálták a T-csoport működését, mindent rendben találtak:) Fogyasztóvédelem: egy kedves hölgy megsúgta, hogy a jelenlegi jogszabályok nem adnak módot arra, hogy az ilyen eseteket vizsgálják, csak azt tudják vizsgálni, hogy megfelelő sávszélességet szolgáltat-e a szolgáltató, ill a reklámokban nem hazudnak-e. NHH:elolvastam a honlapjukat, írtam nekik, majd írták, hogy csak ha fizetek nekik, akkor foglalkoznak az ügyemmel - na itt feladtam. (ezt a honalpjukról másoltam ide: Mi az NHH?
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a Kormány irányítása, a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter felügyelete alatt működő kormányhivatal, amelynek jogállását az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény határozza meg.

A hatóság feladata az elektronikus hírközlési, postai és informatikai szolgáltatások piacai zavartalan, eredményes működésének és fejlődésének elősegítése. A hatóság a szolgáltatók és a felhasználók érdekeit egyaránt védi. Feladata a tisztességes, hatékony verseny kialakítása és fenntartása, valamint a szolgáltatók jogkövető magatartásának felügyelete.) kicsit gittegyletnek tűnnek ezek a szervezetek.

annyit még, hogy természetesen nem vagyok hülye, hogy a problémák ellenére hűségnyilatkozatot újítok. ezek a hosszabbítások még akkor történtek, amikor Bp-en éltünk, ott nem volt problémánk a nettel, és sanos 2006 nyarán hosszabbítottunk, majd utána költöztünk.

a mobilneten gondolkodtam már, csak lustaság miatt eddig kimaradt.

való igaz, hogy sok szolgáltató - vezetékes - adna nekem netet, csak mint egy előttm szóló jelezte, valóban a T-Com-é az alap hálózat, szóval nem lennék előrébb.

azért ha vkinek van jó ötlete, hogy tudnánk fogást találni az ilyen multikon, szívesen vállalok önkéntes munkát:)

9mmPara 2008.09.01. 11:44:28

Kedves oakye!
Sajnos, a mobil internet sok-sok helyen egyáltalán nem olyan szép és jó, mint a szolgáltató hirdeti. Ki kell hívni az emberüket, hogy hozzon egy pontosan olyan kütyüt, amit majd adni akarnak, tegye bele a helyi számítógépbe (ne a sajátján virítson!) és ha ott a T. Ügyfélnek tetszik, akkor mehet.
Nálam pl. a nyaralóban csak a kapuban van elfogadható térerő, valamint az emeleten az egyik szoba sarkában. Akkor már inkább elmegyek a kávézóba.

szaGértő 2008.09.01. 21:11:43

oakye 2008.08.30. 18:58:56
"azért ha vkinek van jó ötlete, hogy tudnánk fogást találni az ilyen multikon, szívesen vállalok önkéntes munkát:)"

Nézd meg a www.matrix-tanusito.hu oldalt. Ők csinálják a tanúsítványt a ztávközlési szolgáltató cégek rendszeréhez, most nem emlékszem a konkrét törvény vagy rendelet számra, de az oldalon megtaálható.

Ott le vanak írva olyanok, hogy asszem 10 ezer számlatételből hány lehet hibás, meg egyéb feltételek a számlázórendszerük működéséhez. Ha sikerül bizonyítani, hogy nem felel meg a rendszerük, akkor ugrott a tanúsítvány, és az pár milla bukó a cgnek, mire újra tanúsítja, plusz a tanúsítás nélküli rendszer által készített számákat szerintem egyszerűbb megtámadni.

szaGértő 2008.09.01. 21:12:54

(kicsit szorult a billentyűzetem, de egyébként tudok helyesen írni...)
süti beállítások módosítása