Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Bliccelő diákigazolvány

2008. augusztus 27. - zugügyvéd

Az alábbi levélíró jóval jobban járt annál a hölgynél, akinek a papírjaival céget alapítottak. De ez is elég kellemetlen ügy.

 

Tisztelt Zugügyvéd,

 

2007.01.01-én ellopták a táskámat, benne a személyimmel, lakcímkártyámmal, TAJ kártyámmal és a diákigazolványommal.

 

A BKV-tól 2008. júliusában kaptam egy levelet miszerint engem 2007. májusában elkaptak a 3-as metró vonalán blicceléssel. (Előtte semmiféle jelzés, felszólítás vagy csekk nem érkezett, azonnal a legmagasabb bírságról szóló értesítést küldték, megbízott ügyvédi irodán keresztül)

 

A BKV-tól kapott levél szerint én igazoltam magam a diákigazolványommal.

 

Mivel a diákomat ellopták és az nem alkalmas személyazonosításra így a rendőrség arra nem adott ki körözést, de az esetet bejelentettem az iskolám titkárságán, akik egy új ideiglenes diákot adtak nekem, mivel 12.-es voltam és az új már nem jött volna meg évvégéig.

 

Az ideiglenes diákigazolvány egy azonosítószám nélküli papírkártya!!! (ami még most is megvan) Az igazolványon rajta van a kiállítás dátuma!

 

a hölgyet aki kirabolt 2007.júniusában elkapták, valószínűleg ő bliccelt és igazolta magát a diákommal. A nevemet rosszul diktálta be a hölgy, ugyanis a BKV felszólítás P. Borbála névre jött én pedig P. Boglárka Fanni vagyok.

 

Tudomásom szerint, személyazonosításra csak személyigazolvány, útlevél vagy 2001. szeptember 1-je után kiadott vezetői engedély jó.

 

Az első BKV felszólítás után felhívtuk a BKV által megbízott ügyvédet és elmondtuk neki, hogy nem kaphattak el a diákommal májusban, hiszen azt ellopták tőlem januárban. Az ügyvéd úr annyit mondott erre, hogy küldjem el az iskolámtól kapott igazolást, miszerint bejelentettem januárban a diákom eltűnését. Én ezt megtettem sőt a levélhez csatoltam a rendőrségi jegyzőkönyv másolatát is, amiben benne van, hogy 2007. január 1-én ellopták a diákomat!!!

 

2008.08.26-án újabb fizetési felszólítás érkezett a BKV-tól, hogy a kifogásaim megalapozatlanok és, hogy 5 napon belül fizessek, vagy ha nem akkor bíróság elé viszik az ügyet és sokkal többet kell majd fizetnem.

 

Szeretnélek megkérni arra, ha esetleg tisztában vagytok a dolog jogi oldalával, vagy méginkább, ha jogi végzettsége van valakinek, hogy segítsen rajtunk, az is nagyon jó lenne, ha esetleg valaki jogászt tudnátok javasolni, akit megkereshetünk a problémával.

 

Néhány ezer embert leszámítva ebben az országban mindenki számára jelentős pénz 15 ezer forint vagy azt meghaladó összeg, nem szeretnénk kifizetni, főleg, hogy teljesen jogatalanul követelik rajtunk, sőt akár az is félő, hogy ha esetleg mégis fizetnénk, később újabb követelésekkel állhatna elő a BKV és jogi segítség híján esélytelenek vagyunk ellenük.

 

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr29636398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

8Gbit 2008.08.27. 18:18:44

Kedves Boglárka!

Amennyiben valóban így történt minden és minden igazolás rendelkezésedre áll, akkor írd meg nyugodtan a BKV-nak, hogy találkozunk a bíróságon és ők fognak fizetni! Ugyanis ilyenkor sztem. megpróbálnak beijeszteni, hogy Te nem akarsz majd bíróágra menni és inkább fizetsz. Na az ilyen ügyvédet és a céget is jól pofára lehet ejteni. Sztem. egy bíró sem fog igazat adni a BKV-nak az általad leírt a papírok birtokában.
A diákigazolvány nem igazoló okmány tudtommal sem. Ha ők viszik bíróságra az ügyet nekik kell bizonyítani azt, hogy valóban nálad volt az az igazolvány és Te voltál az aki bliccelt a Metrón. Ez már ott megbukik, hogy a kamerák nem rögzítik a felvételeket tudtommal.
Egyébként ez annyira egyértelmű ügy, hogy sztem. egy sima ügyvéd is elviszi az ügyet, ha a BKV úgy dönt,hogy szeretne fizetni:)
Szóval nem parázni kiállni az igazad mellett!

Kopi3.14 2008.08.27. 18:42:33

A masik eszrevetel. nem a te nevedre ment, keressek meg akit megneveztek. Pereljek be ot. A bizonyitas pedig tenyleg a BKV, illetve melyen tiszteletlen ugyvedje feladata.

Rot 2008.08.27. 18:51:32

Semmi gáz, a BKV nem is fog megjelenni a tárgyaláson...

Ezt csinálják sajnos, és nagy parasztok mert nem jelentik le, hogy menny csak el tök feleslegesen.

Ésszelteli 2008.08.27. 20:01:33

A BKV elbukja a pert és annyi !

Dr Kangörény 2008.08.27. 20:05:41

Semmi para, bejelentetted a rendőrségen a lopást, te tiszta vagy. Az ügyvéd nagy tételben kapja az ilyen ügyeket a bkv-től, rá sem néz, egy formanyomtatvány segítségével indítja az eljárást. Legyen per, te ha van kedved hozzá elmész és bemutatod a rendőrségi igazolást, ha nincs, csak elküldöd postán. A bkv meg majd fizeti a költségeket.
Ha szórakozni akarsz velük, akkor köss bele a levélbe, hiszen az nem is neked szól. :-)

paráznabillegető 2008.08.27. 20:37:38

mivel sírni szomorú dolog, inkább csak nevetek ezen az egészen! :)

9mmPara 2008.08.27. 20:49:50

Ha minden úgy van, hogy a levélíró állítja, akkor istenigazából csak az a kérdés, hogy milyen jogcímen tudja majd ő perelni a BKV-t. Keletkezik (keletkezett) a BKV-nek felróható okból (jogellenesség) vagyoni vagy nem vagyoni kára?

Megdobbent 2008.08.27. 21:34:05

A rablast es a lopast ne keverjuk mar, megha 12.-esek vagyunk is... Pfff...

Diazz · http://napirajz.hu/ 2008.08.27. 22:12:36

A diákigazolvány alkalmas a személyazonosság megállapítására (Rtv. 29.§) Mindemellett az ellenőrök aláíratnak valami fecnit is szerintem.
Egyébként nyugodtan állj bele a perbe, mert nemigen lehet elbuki, feltéve, hogy kellően együttműködő vagy. Javaslom, hogy az iratokat ne a zügyvédnek küld el, hanem a BKV-nak közvetlenül.

trewq 2008.08.27. 22:14:07

Ha rossz névre küldték a papírt, szard le, úgysem tudnak mit kezdeni. Vagy pereld be őket vagyoni (ügyvéd stb költség) és nem vagyoni kártérítésért.(1 M Ft, mert rosszul alszol, mióta a felszólítást megkaptad)

bocivitéz 2008.08.27. 22:20:10

Nehogy eredetben küldj bármit is :) Csak másolat. De mint ahogy előttem többen írták, ha valóban úgy történt ahogy elmondtad, irány a bíróság, nem kell megijedni. Sőt lehet némi majd némi médiával is fenyegetőzni. Párszáz ezerre simán meg lehet őket fejni. Szemét banda.

doberman 2008.08.27. 22:22:22

Nagyot esett a színvonal itt a Zugügyvéden. Régebben olyanok írtak, akik konyítottak valamit a joghoz. mOst meg, mintha csupa idétlen, tudatlan faszacsávó mondaná a frankót - általában irdatlan marhaságokat.

doberman 2008.08.27. 22:24:53

Ja, és Boglárka is egy iszonyú hülye picsa. Megérdemelné, hogy agyon legyen szívatva.

nav 2008.08.27. 22:28:21

Ahogy te is doberman.

kiki1982 2008.08.27. 22:40:30

Mikor felirják az adatokat mindig alá kell irni a lap alján. Ha nem stimmel az aláírás akkor pedig egyértelmű.

chorizo 2008.08.27. 22:54:41

Mér, doberman te mi vagy? LOL

lampard69 2008.08.27. 23:33:59

szegenyt reszegen lehuzzak ujev hajnalan es meg itt is bantjatok:))

amugy a "legmagasabb bírságról szóló értesítést" kukaba kell iktatni, tobb ismerosom kapott ilyet nem letezo birsagokrol sima postai levelkent...

eleg ha paran betojnak, hogy jaj a zugyved, es maris jo biznisz.

geyza86 2008.08.28. 00:23:02

Diazz - "A diákigazolvány alkalmas a személyazonosság megállapítására (Rtv. 29.§)"

Részletek a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 29.§-ból:
"...
(2) Az igazoltatott köteles a személyazonosító adatait hitelt érdemlően igazolni. A személyazonosságot - a személyazonosító igazolványon túl - minden olyan hatósági igazolvány igazolja, amely tartalmazza a személyazonosításhoz szükséges adatokat. Az igazoltatott kizárólag ezen okmányok egyikének bemutatására kötelezhető. A rendőr más jelen lévő, ismert személyazonosságú személy közlését is elfogadhatja igazolásként.
...
(8) E § alkalmazásában személyazonosító adaton az érintett személy nevét, születési helyét, születési idejét és anyja születési családi és utónevét kell érteni. "
Ezek közül a diákigazolvány nem tartalmazza az alábbiakat: anyja születési családi és utóneve. Fentiek alapján megállapítható, hogy a diákigazolvány nem alkalmas a személyazonosság megállapítására.

HgGina 2008.08.28. 00:34:39

Eszedbe se jusson az iratokat elküldeni Kizárólag másolatot. TÉRTIVEVÉNYES levélben, iratlistával.
És no para. Hadd pereljenek. Ha mernek. Nem mernek.
Nem kell megijedni ilyen ostoba cég még ilyenebb ostoba ügyvédjétől.

És természetesen az összes költségedet (fénymásolás, postai költségek, útiköltség bíróságra, az időd) meg kell fizettetni velük.
Akár ügyvédet is fogadhatsz, azt is a pervesztes fizeti.

regina 2008.08.28. 01:16:35

Kedves Bogi!
Többen is megszólaltak itt, akik nem voltak olyan helyzetben mint te. Nem is tudják, hogy nem egyszerűen bíróságra viszi a BKV, parkolási behajtó stb. Fizetési meghagyást bocsájttat ki, ha pedig nem veszed komolyan és nem szólalsz meg ellene, akkor jön a végrehajtó.
A jobbik esetben perelnek közvetlenül - azzal, hogy ők nem is kivánnak részt venni a tárgyaláson. Te kapsz egy levelet, hogy a bírósági titkár nyilvános tárgyalás mellőzésével határozatot hoz. Ha mégis kéred a nyilvános tárgyalást...
Ne vedd félvállról! Ja és ne levelezz a BKV-val, mert ötletet adsz nekik, hogyan szerezzék meg a te pénzedet, amit más így lopott meg tőled.

Új Nick 2008.08.28. 01:23:46

Én csak azt nem értem, ha nem a te nevedre jött (a nevedet sem tudták leírni), egyáltalán miért foglalkoztál vele :) az elfogadható magyarázat csak a fiatalságod lehet :) Szerintem semilyen folytatás nem lesz, de azért őrizd meg jól a papírokat :)

silent76 2008.08.28. 05:51:13

Helyesen 1-jén.
Ez az egyetlen a napok közül amit helyesen j-vel írunk. Ha diák vagy, és voltál már tizenkettedikes, ezt tudnod kéne.

Amúgy igazad van, perelj, nyerni fogsz.
Vagy hagyd annyiban, hiszen nem a te nevedre szól az egész...

Szumi 2008.08.28. 06:04:08

Kedves Boglárka és kommentelők:

A felszólítás nem az Ő nevére szólt, de:
1. Válaszlevelével / hívásával a BKV tikárságán megerősítette, hogy a címzés ugyan hibás, de róla van szó.
2. Akár az itt megjelent írását is fel lehet használni a BKV " jóhiszeműségét" bizonyítandó.

Mivel van rendőrségi jegyzőkönyv és/vagy határozat másolatod, azt tanácsolom, hogy fáradj be személyesen a BKV központba és ott szüntesd meg a követelést veled szemben.

Machiavelli 2008.08.28. 08:06:07

Én egyébként azon csodálkozom, hogy mennyire megéri ilyen kamu büntikkel kisérleteznie néhány ügyvédi irodának.
A szomszédom pl. csak azért fizetett be 160 ezer forintot az eladott autója utáni parkolási bírságként, mert a követelést megvásároló ügyvéd bírósággal fenyegetett. Nyilván nagyon is megéri kamu birságokról levelezni nekik, ha léteznek ilyen hülyék.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.08.28. 08:12:54

Ijesztgetnek csak. Nem kell vele foglalkozni. Semmit nem fognak lépni. Milliárdokat nyúl le az a maffia, le se szarják ezeket az aprókat, ez csak max figyelemelterelés.

Szumi 2008.08.28. 08:51:17

Ha jogos a követelés, be kell fizetni, ha nem jogos, akkor nem.

Etalon 2008.08.28. 09:10:05

Egyáltalán nem biztos, hogy nem fognak perelni. Ahogy már fentebb is írták : ezek az ügyvédi irodák futószalagon gyártják az ilyen ügyeket.
Ugyanakkor ha neked bizonyítottan nem volt diákod a kérdéses időben (az a rendőrségi jegyzőkönyv most sokat ér), akkor nem nagyon van miért aggódni.
Persze azért nem árt együttműködni meg odafigyelni, nehogy a hátad mögött szülessen számodra kedvezőtlen döntés.

Kruger Papa · kruger.blog.hu 2008.08.28. 09:36:51

nem lehetne kártérítést kérni a BKV-tól, amiért ilyenekkel szórakoztatnak?
Ez mondjuk más hatóságokra, szolgáltatókra is igaz.
Elmű, gázmű is ír vicces követeléseket, az ember órákig keresi a papírokat, levelez, neadj'isten bemegy hozzájuk, csomó idő és ideg pocsékolás.
És a végén azt sem mondják bocsika..
Ilyenkor kellene kártéríteniük és akkor lehet, hogy jobban meggondolnák, hogy szórakozzanak-e.

Evita1 2008.08.28. 09:54:40

Én is kaptam ilyen levelet. Ráadásul szerintem olyan időben volt amikor én iskolában voltam. Előkerestem az AKKORI! 2 éves bérletszelvényemet és mutattam hogy van érvényes szelvényem.Rajta a számmal.S nem érdekelte a tisztelt ügyvédurat. De elötte én se kaptam semmilyen papirt,hogy fizetnem kéne!
Mondom akkor kérek részletfizetési lehetőséget. (Rajta volt a papiron,h lehet kérni) Erre mondja az ügyvéd,hogy ahhoz ez túl kis összeg.
Kénytelenek voltunk befizetni a 15ezret,mert a per se lett volna olcsó.
De az 100% h akkor abban időpontban én suliban voltam.
Kérdezte az ügyvéd,hogy miért nem fizettem be akkor amikor volt a bkv-nál a nagy elengedjük a javát akció. Mondom mert pl nem tudtam róla hogy van tartozásom...
De akkor legalább küldtek volna elötte tájékoztatást.
PS: még szerencse hogy a barátom gyüjti már sulis kora óta a bérletszelvényeket!
(Ne haragudjatok hogy ilyen hosszan irtam)

Etalon 2008.08.28. 10:04:43

Én is gyűjtöm. Az ördög nem alszik :(

SzZ 2008.08.28. 10:49:42

Elvileg sima az ügy, de a gyakorlatban sok buktató lehet (pl. ahogy Regina írta, fizetési meghagyást kapsz, ami végrehajthatóvá válik, ha nem szólalsz fel időben ellene, stb).

Éppen ezért fogadj ügyvédet. Az ügyvéd díját a perköltség részeként a vesztes fél fizeti, tehát neked nem kerül semmibe.

Még egy: a lopást ugyan annakidején bejelentetted, de most tegyél büntető feljelentést okirathamisításért (hiszen most az is tudomásodra jutott, hogy visszaéltek ellopott irataiddal).

2008.08.28. 17:43:05

machiavelli, evita1 nem a coomcéd lánya?
egyébként ilyen, egyértelmű esetben annyit kell csak tenni, h szarunk az egészte, és ha már a bíróságra adják, oszt gyön a papír, beküldeni válasznak egy ellentmondást, szépen leírva a nagy büdös harci helyzetet, mellékelve pl. az azt bizonyító papírokat... esetleg egyszer megjelenni. oszt kész.

2008.08.28. 17:47:39

mármint a fizetési meghagyás jön majd. figyelni kell a postát a bejelentett lakcímen, mivel tértivevényes. arra szépen be kell adni egy ellentmondást. értelmesen, precízen leírva és összefoglalva a körülményeket, mellékelni a z azt bizonyító mindenféle dokumentumokat, papírokat.

Diazz · http://napirajz.hu/ 2008.08.28. 19:49:50

geyza86 2008.08.28. 00:23:

Nyilván nem azt akartad mondani, hogy a "személyazonosító adat" azonos a "személyazonosításhoz szükséges adattal". Ugye? Mert hiszen az igazolványnak nem a "személyazonosító adatokat" kell tartalmaznia, hanem a "személyazonsoításhoz szükséges adatokat", amiket a diákigazolvány az Avtv. 2.§ 1. alapján tartalmaz.

2008.08.28. 22:21:47

www.police.hu/kozadat/taj_igazoltat.html?pagenum=4

A 2. pont szerint Diazznak van igaza... (eddig én is úgy tudtam, hogy a diák nem alkalmas).

Sics68 2008.08.29. 00:49:55

Üdv!

A nem a Te nevedre jött cuccal foglalkozi nem kell.

Amivel először foglalkoznod kell, az a bíróság által kibocsátott és a Te nevedre érkező fizetési meghagyás lesz. ( Mint valaki írta: oda kell figyelned a bejelentett lakcímedre érkező dolgokra, különöse a bármilyen hatóság által kibocsátott ajánlott és/vagy tértivevényes levelekre.)

Szóval ha és amikor megjön a fizetési meghagyás, akkor írsz egy levelet a bíróságnak, a lap tetejére odaírod hogy "ellentmondás"... feltünteted rajta az ügyiratszámot, és leírod, hogy a ellopták, feljelentést tettél, ha gondolod csatolohatod a fejlejelentés fénymásolatát is. Ezt a levelet a bíróságnak küldöd, ajánlottan.

Ha genya vagy, akkor_
- ma lefénymásolod az rendőrségi feljelentést, és kérsz számlát a fénymásolásról
- ma vagy holnap küldesz egy ajánlott levelet a BKV-nak vagy a veled szórkozó követeléskezelő cégnek ésvagy ügyvédi irodának.. (Üres boríték is teljesen jó lesz.)
- aztán amikor megjön a bíróságtól a fizetési meghagyás, akkor beleírod hogy a Te értesítted az illetőket arról, hogy Te máa követelésük megalapozatlan, és most Te követled tőlük a eset figyelmetlen vagy rosszhiszemű kezelésével kapcsolatos költségeket (fénymásolás, levelek költsége, jogi tanács költsége), plusz pár százezer forintot "nem vagyoni kártérítés" címén, hogy evvel a faszsággal téged ők zaklattak.

Ha szórakoztat a pereskedés, akkor jó szórakozást hozzá!

Sics

2008.08.29. 10:53:07

Diazz

A Rtv. rendőrökre vonatkozik. Szerintem sem a panaszosnak sem a BKV-nak nincs köze hozzá. (Kivéve, ha az ominózus bliccelésnél rendőr intézkadett.)

BéLóg 2008.09.01. 16:48:26

Kedves Boglárka!
Mivel a _leírásod_ alapján azt gondolom, mindenben igazad van, azt mondom, nem kell betojni, ellenben oda kell figyelni.
Sokan írtak itt jókat, szerintem a "dobd ki és tojj rá" tökéletes és hasznos, illetve azok (sokuknak biztosan volt már etéren negatív élményük) is jól mondják, akik azt javasolják, márpedig menj be a BKV-hoz tanúkkal, másolatokkal, magnóval :-) és ott kifogásolj.

Én még egyet mondanék.
A legtöbb ember életében nem találkozik ilyen helyzettel és AMIKOR mégis, ott állnak és nem tudnak semmit tenni.
Szerintem Te is épp így vagy.
De te fiatal vagy.
Ez tehát egyik lépése a nagybetűs Életnek, amely éppen most egy kicsit sz...r módszerrel tanít.
Tehát akár iskolának is felfoghatod. Tanulságnak.
Tényleg keress egy ügyvédet. Esetleg valamilyen tanácsadás keretében előbb ingyeneset. Aztán tessék egy jó ügyvéddel tényleg perelni (ahogy itt szintén javasolták) okirathamisítás, nem vagyoni kár (tényleg rosszul alszol mióta felszólítottak :-), satöbbi.

Időd van, család, gyerek, állás, egészség, adó, (mithagytammégki?) stb. miatt nem kell aggódnod.
Ezután pedig EBBEN a kérdésben (meg jogi hercehurcák, statöbbi) JÁRATOS leszel. Okosabb. Ügyesebb. Megfontoltabb. (Remélem:) Mégjobb.
Sok sikert kívánok bármelyik döntésedhez!

fairplay50 2008.09.08. 14:51:49

Amennyiben minden a lertaknak megfelelően történt és dokumentált, úgy javaslom keresd meg a kövtekező linken található ügyvédi irodát: www.ugyvedek.net
süti beállítások módosítása