Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Hanyagul vett diákhitel

2008. augusztus 12. - zugügyvéd

Az alábbi levél tipikus példája mi a következménye, ha valaki a tartozását nem veszi komolyan. Az Apeh ilyenkor tényleg lecsap.

Kedves Zugügyvéd;


Sajnos hülye voltam, nem fizettem a diákhitel törlesztését, így az az APEH-hez került, ami ca. 215 ezerre rúgott.

Küldtek egy értesítőt, hogy fizessem be én meg fölhívtam őket, hogy okés, fizetnék, de nincs 215öm, megoldható-e részletben. Azt mondta az intéző, hogy majd jelentkeznek.

Eltelt 3 hónap és jelentkeztek: befagyasztották a számlámat a bizalom bankjánál, méghozzá azon a napon, amikor a fizetésem jött meg, így semmilyen számlámat nem tudom kifizetni (se a kocsitörlesztőt) és egy fillér nélkül vagyok. Kérdésem az, hogy megteheti-e azt az APEH, hogy egy dolgozó komplett fizetését elvegye így ellehetetlenítve az életterét?

 

Mit tehetek ilyen esetben?
üdv; Bundy

82 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr5612202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xombat.com 2008.08.12. 11:57:26

mivel nincs penzed, nem sokat

ha volna, donthetnel:
- vagy az APEH-nek fizetsz
- vagy egy ugyvednek, aki eljar az ugyedben ES az APEH-nek is, persze a jogi hercehurca koltsegeivel egyutt

WinG 2008.08.12. 12:07:22

hitelre autovasarlas helyett inkabb vettel volna olcsobb autot, es fizetted volna a diakhitelt.

amugy kerj rokonoktol :D vagy vallalj extra melot, ennyi.

Juzo 2008.08.12. 12:27:49

Nem kellett volna 3 hónapot várni.

ticsung 2008.08.12. 12:28:20

Dolgozz feketén. :-D

mark renton 2008.08.12. 12:35:11

még ott a diákhitel a seggén, de már autót vesz
természetesen hitelre

2008.08.12. 12:41:16

esetleg mert a munkája is megkívánja? persze gondolkodni nehezebb, mint ítélkezve észt osztani...

Matt Albie 2008.08.12. 13:10:35

A hiba az volt, hogy telefonált, és nem tértivevényes levelet küldött. A telefont nem iktatják, és nem kötelesek válaszolni rá, valamint bizonyítani sem tudja a levél beküldője.
Az inkasszált összeget nem tudod visszakérni.
Most sürgősen írj levelet, hogy a maradékot 6 (vagy bármennyi) részletben fizetnéd inkább.

Egyébként nincs kedvem utánanézni a Vht-nek, de szerintem csak a fizetés feléig lehet végrehajtani. (gyerektartás esetében talán többet is). Tehát a sztori nem kerek nekem

ready_real 2008.08.12. 13:11:27

re mark renton 2008.08.12. 12:35:11
még ott a LAKÁSHITEL a seggén, de már autót vesz
természetesen hitelre...Ezt is lehetne ugye mondani...
Miért ne lehetne az emebrnek többféle hitele?

szabopal85 2008.08.12. 13:15:23

Sajnos lehet, hogy igen, ugyanis a Diákhitel tartozás köztartozásnak minősül és az APEH ugyanolyan jogosítványokkal rendelkezik a behajtására, mintha adóról vagy járulékról lenne szó.

Érdemes lett volna tértivevényes levélben kérni a részletfizetést, mert így ennek a beszélgetésnek, lehet, hogy nyoma sincs.

Hogy az APEHnak joga volt-e zárolni a bankszámlát és nem pedig a rendes, fizetésből letilási eljárást kellett-e volna választania (amikor is van egy minimum összeg, a mindenkori öregségi minimumnyugdíj, amit az adósnál a megélhetés fedezetére kell otthagyni) nem tudom, ebben egy ügyvéd vagy más jobban informált ember segíthet.

Tanulság, tessék nagyon figyelni a diákhitelre, a hallgatói jogviszonyban bekövetkezett bármilyen változást határidőben bejelenteni a Diákhitel központnak s időben elkezdeni a törlesztést. Ez az első évben a havi minimálbér 6-8%-a kötelezően, attól függően, h ki mennyit vett fel (költségtérítéses ha felvette a maxot akkor 8%).
A második évtől pedig az előző évbeli átlagos havi fizetés 6-8%-a.
A másik, a minimum törlesztéssel főleg nagy tőkénél csak kamattörlesztés történik, így ha bírja az illető, érdemes a kötelező törlesztésen felül a díjtalan előtörlesztéssel tovább csökkenteni közvetlenül a tőketartozást.

tra lala 2008.08.12. 13:16:48

Hitelből veszi, és? Ha nagyobb összegért vásárolok, én is hitelből fizetem. Ez független attól, hogy van-e rá pénzem vagy nincs.
A srác meg nem tud mit csinálni. Kölcsön kell kérnie valakitől. 1 hónap alatt akkor se jutna a pénzéhez, ha valami csoda folytán neki adnak igazat és vissza szeretnék utalni a pénzét.

SzigMa 2008.08.12. 13:18:00

Matt Albie: Nekem sincs kedvem utánanézni a Vht-nek, úgyhogy most elvitatkozgatunk egyet a sötétben :)
de: A fizetés letiltása nem a munkaadónál történik a fizetés meghatározott százalékáig? Onnan kezdve, hogy a számlájára került, az már nem kereset, hanem vagyon, amiben az apeh nem fog disztingválni, legfeljebb valami minimumösszeget köteles meghagyni.

whito 2008.08.12. 13:19:03

Ne védjétek.
Egyszerű matek. Van havi X ezer forint tartozásom (diákhitel). Havi Y ezer forint a fizetésem.
Z (per hó) értékben akarok autót venni.

Ha X+Z>Y, akkor nem veszem meg az autot, mert nem tudom fizetni. Amikor autot vett nem tudta, hogy van tartozása? Az hogyan van? Mi az, hogy a munkájához kell az auto, ezért fontosabb? Ha a munkája nem fedezi az auto és a hitel törlesztést, akkor miért vallalja el a munkát, hiszen nem fog autóval együtt kijönni a pénzből. Asszem magyarországon bőven van olyan munkahely ahol nem várják el az embertől autó meglétét. Mellébeszélés. Buta volt, most megissza a levét, majd tanul belőle legközelebb, legközelebb okosabb lesz.

JohnnyB 2008.08.12. 13:24:42

Hú, nagyon sokáig hanyagolhattad a diákhitelt, én 6 hónapig nem fizettem (az most mindegy, hogy miért), minden hónapban jött egy levél, hogy ennyi a hátralékom, a 6. hónapban felhívtak telefonon, hogy be tudnám-e fizetni az elmaradt részleteket. Mondjuk ennek másfél éve, de akkor is.

Nick Leeson 2008.08.12. 13:29:15

Nem arról van szó, hogy az autóhitel miatt nem tudta fizetni a diákhitelt!!!!
Hanem arról hogy nem fizette a diákhitelt!!! (elfelejtette, leszarta, nem foglalkozott vele, behajthatatlannak hitte, stb.)

Szerintem felesleges bármiylen összefüggést keresni az autóhitele és a diákhitel nem fizetés között.

Nekem is van autóhitelem, személyikölcsönöm, hitelkártya törlesztésem és ezek mellett fizetem a diákhitelt! Mi ebben olyan bonyolult!
Be kellett volna fizetni a részleteket, ennyi. Nem lett befizetve, most gáz van...

Nick Leeson 2008.08.12. 13:31:51

Nem arról van szó, hogy az autóhitel miatt nem tudta fizetni a diákhitelt!!!!
Hanem arról hogy nem fizette a diákhitelt!!! (elfelejtette, leszarta, nem foglalkozott vele, behajthatatlannak hitte, stb.)

Szerintem felesleges bármiylen összefüggést keresni az autóhitele és a diákhitel nem fizetés között.

Nekem is van autóhitelem, személyikölcsönöm, hitelkártya törlesztésem és ezek mellett fizetem a diákhitelt! Mi ebben olyan bonyolult!
Be kellett volna fizetni a részleteket, ennyi. Nem lett befizetve, most gáz van...

binary2 2008.08.12. 13:34:38

Hát igen, először is miért nem fizettél?

Szerintem is egyszerű matek az egész...

Sajna az APEH nem szarozik, jogos, hogy ahol csak tudja, beszerzi a lóvét... Sajna ez van, nem tudom, hogy 215 ezer esetében érdemes-e ügyvéddel bajlódni, nevezetesen a további költségek, utánajárás miatt.... Kellemetlen helyzet, de igazából sosem értettem, minek a sok hitel, ha nem bírod? Jójó, nem okoskodom...

Nick Leeson 2008.08.12. 13:35:52

JohnnyB !
Bocs hogy ezt mondom, de hamarosan neked is pápá lesz. Nemrég volt a tv-ben, hogy beszigorítottak, fél év nemfizetés után elindul a hivatalos eljárás. Az hogy téged igdeiglenesen nem piszkálnak az nem jelenti azt hogy ajándékba kaptad a diákhitelt.
Bár Te tudod, de nekem a Tv-s riportból az jött le, hogy elég komolyan veszik a diákhitelt.

Én vagyok 2008.08.12. 13:36:22

Ha tőlem kérsz kölcsön és nem fizetsz hónapokig, valószínűleg én is begorombulok. Amúgy a diákhitelt nem Róbert bácsitól vetted fel, hanem az állami költségvetéstől, amit pedig mi dobunk össze az adónkból.

Az esetet tekintsd tanulópénznek!

Dr Kangörény 2008.08.12. 13:37:48

Bérből is tilthatnak és inkasszót is benyújthatnak a számláira, szabadon dönt a végrehajtó, akár mindkettőt megteheti egyszerre. Banszámláról az összes zsugát leemelhetik, fizetésnek alapból max. 33 %-át. Inkasszót (általában) csak nagyobb összegű tartozásnál alkalmaznak, ill. akkor, ha a munkabérletiltás csak hosszú idő múlva vezet eredményre. Mivel itt kis összegű tartozásról volt szó, van egy sanda gyanúm, miszerint minimálbéren van bejelentve az adós.

Matt Albie 2008.08.12. 13:50:42

SZIGMA: de, igazad van, ott történik.

Matt Albie 2008.08.12. 13:50:45

SZIGMA: de, igazad van, ott történik.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2008.08.12. 13:50:48

Bérből is tilthatnak VAGY inkasszó!
Munkáltató utal 100E helyett 67ezret, azt meg leinkasszózzák? Á, nem. 50% letiltás csak tartásdíjra mehet. Elvileg vannak feltételei, azaz nem halhatsz éhen stb.

Bit Rot 2008.08.12. 13:59:23

Miért nem fizette a diákhitelt?

Az autóhitelt miért fizette?

Vagy hogy van ez? Egyik hitel nem tetszik, azt nem fizetem, másiknál félek, hogy viszik az autót, azt fizetik?

Bit Rot 2008.08.12. 14:01:56

Ha szemét akarnék lenni, akkor azt mondanám:

1. Add el az autót.
2. Fizesd ki a tartozásod.
3. Legközelebb előbb gondolkozz, utána vegyél fel hitelt.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.08.12. 14:02:18

steevo: szerintem olvasd el újra JohnnyB hozzászólását, mielőtt fikázod. ő már rég rendezte a dolgot (legalábbis nekem ez jött le).

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.08.12. 14:04:01

OFF Mellesleg milyen "élettérről" írt a kedves postoló?

Nick Leeson 2008.08.12. 14:06:06

nyomasek_bobo!

Nekem nem ez jött le.
De ha így van, akkor elnézést tőle...

Hózentróger 2008.08.12. 14:06:11

Undoritó az egész sztori. Kocsi, miazmás, de a diákhitelt fizetni nem tetszik.

Komolyan mondom, hogy azért tart itt ez a nemzet, mert tele van ilyen életképtelen emberekkel, mint te is. Mit gondoltál te, majd elengedik a hitelt?

JohnnyB 2008.08.12. 14:08:09

steevo: Még egyszer - másfél éve volt, azóta rendesen, minden hónap 5-éig fizetem.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.08.12. 14:10:44

Leírom a történetem,jól figyeljen a beíró.
Én is rákúrtam.Jött a levél, hogy 1068000 Ft-ot köztartozásként átadtak apeh felé.
Ezek után bementem a zuglói apehba.Személyesen.Ott beszéltem egy kedves ügyintézővel,aki ezennel eltekintett a behajtástól, valamint tanácsolta, írjak egy részletfizetést könyörgő sírást nekik,melyben ecsetelem,hogy fasz voltam, nem tudom egyben kifizetni,de szándékomban áll természetesen.Ehez még passzítani kellett egy 2000 Ftos illetékbélyeget is.
Megküldték a választ hamar-jogosultság hiányában átadták a Diákhitelnek az ügyem-ergo ismét nem köztartozás.
Diákhitel küldött levelet, hogy oké,6 évig fizessek havi 31000 Ft-ot,minden hónap 5-ig.Így is van azóta.
Ennyi a megoldás.Telefonon ilyet ép ember nem intéz.Ha már buktál azért,mert kuki voltál,tanulj meg segget nyalni.
Remélem segíthettem.

JohnnyB 2008.08.12. 14:12:39

Ja, most olvaslak, nincs harag egyáltalán. Tiszta sor, hogy annó s*gg voltam. :)

Siuan 2008.08.12. 14:14:18

A mindenkori fizetésed 33.3 %-át vonhatják csak le,az egészet nem!!
És csak akkor,ha előtte ajánlott tértivevényes levélben jelezték neked is és a munkahelyednek is.Ugyanis a munkahelyed vonja és küldi egy zárolt számlára,amíg nem szólnak neki,hogy elég.De a levélben benne kell lennie a pontos összegnek,és a jogcímnek.ha nincs,jelezzed.
Ha egyéb juttatásokat is kapsz (ruha- és/vagy bérlet pénz) abból sem vonhatnak,csak a fizetésből.
Én is így jártam,csak nem diákhitellel,azt akkor is fizettem,mikor még nem volt munkahelyem.Inkább nem kajáltam,de azt fizettem:).
Hívd fel a területileg illetékes APEH-et,és kérdezd meg,hogy ezt végülis hogy gondolták?Teljes zárolást ugyanis ha jól tudom,csak vállalkozói számlára tehetnek.Nekem csak arra tettek,a lakosságiról csak a 33.3 %-ot vonják,arra jön a fizetésem.

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.08.12. 14:16:57

Ja igen,a másik,hogy ott sántít a sztori, hogy lakossági számláról a fizud max. 33,3%-át inkasszózzák...

bogee 2008.08.12. 14:18:37

Nem hiszem, hogy minimálbéren lenne a drága, ugyanis minimálbérnél 2x akkora fizetéssel, 80ezer forintos áruhitelt, úgy hogy 60 önerőt leraktam az asztlara, 6 hónapos törlesztővel, nem akartak megadni, miközben több mint egy éves munkaviszonnyal, állandó fizetéssel rendelkezem, ami bizonyíthatóan a saját számlámra megy. Kb a harmadik banknálsikerült összehozni. Szóval nem olyan könnyű hitelt felvenni, mint a tv-ben reklámozzák, úgyhogy egy több milliós kocsit nem kap meg csak úgy uk-muk-fuk...

AlBundy1981 2008.08.12. 14:28:35

"Undoritó az egész sztori. Kocsi, miazmás, de a diákhitelt fizetni nem tetszik.

Komolyan mondom, hogy azért tart itt ez a nemzet, mert tele van ilyen életképtelen emberekkel, mint te is. Mit gondoltál te, majd elengedik a hitelt?"

Mark Levinson: ne ítélj elsőre. Én se ítéllek meg egy ilyen beszólás után. Pedig ez se a legszebb fényt veti rád.

AlBundy1981 2008.08.12. 14:34:25

Másrészt rendeződni látszik a dolog, sőt, most, hogy levettek ennyi pénzt a számlámról, már nincs sok hátra, hogy ezt a láncot ledobjam magamról. Az APEH -intézőnek meg maxi riszpekt, hogy még most is segíteni próbál. Amikor ezt a levelet írtam, akkor épp világvége hangulatban voltam (a helyemben ki nem). Tanultam a dologból és ha ez az ügy lecseng, utána már csak 'élni' kell. Főleg okosan, A-B-C hitelek nélkül.

Green21 · http://www.fullstart.hu/szabodezikepek.htm 2008.08.12. 14:41:46

A fizetés minimálbér feletti részét zárolhatnák csak.
Én arra gyanakszom, hogy az otp-s ügyintéző bénázta el. Ha bemész a bankba, a minimálbér alatti részt a törvény szerint köterlesek kifizetni. Az nem számít hogy apeh, vagy más kérésére zárolt a bank.

s_a_p_i 2008.08.12. 14:41:48

Mark Levinson: szerintem meg a magadfajták miatt tart itt ez az ország. A beszólásod pont azt a megfogalmazhatatlan, de tipikus mentalitást sugározza, ami miatt a magyar emberekkel mindent meg lehet tenni.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.08.12. 14:50:11

A következő történet a képzelet szüleménye, a valóssággal való bármilyen megegyezése véletlen:

"Kedves naplóm!

07 július vége: felvettek! Igaz, minimum pontszámmal, meg költségtérítésre, de felvettek.
07 aug. vége: sikerült albit szerezni, igaz, a város végén van, meg kicsit lepusztult panel, de nem volt már más
07 szept eleje: király volt a gólyatábor, annyit ittunk, mint a gödény, ami pénz faterék adtak, majdnem mind elfogyott.
07 szept közepe: asszem fel kell venni a diákhitelt, mert nem lesz elég a lóvé cigire meg piára sem, még jó, h. az albit az ősök kifizették 2 hónapra előre, a tandíjról nem is beszélve.
07 okt közepe: megjött a pénz (természetesen egy összegben kértem a hitelt).
07 november: ugyan a ZH-k nem jöttek össze (lehet, többet kéne bejárnom órára), de semmi gáz, a felsősök a kocsmában azt mondták, vizsgaidőszakban simán meglesz minden.
08 január: hát, ezeket a vizsgákat nem nekem találták ki. De semmi gáz, kikérem a rektorit és arra tényleg tanulni fogok.
08 február: kirúgtak! Szemetek! Pedig 2 napot is készültem! De semmi gáz, apám haverja mondta, pont most keresnek fiatalokat biztosítási tanácsadónak. Szuper öltönyös munka, még jó, h. vettek anyámék az egyetemre egy újat. Kocsi is kéne, már ki is néztem egyet, a törlesztője sem magas.
08 tavasz: gáz van a diákhitellel, pedig már el is felejtettem! Még jó, hogy az albi címét adtam meg, sosem találnak meg!
08 nyár: a szemét APEK letiltotta a számlám, pont, mikor megjött a fizum!"

AlBundinak meg szurkolok, h. tényleg helyrejöjjenek a dolgai.

Bit Rot 2008.08.12. 14:50:59

@AlBundy1981:

Akkor már csak arra várjuk a választ, hogy miért fizetted az autó hitelt, és miért NEM fizetted a diákhitelt?

Mi a különbség a kettő között?

PTibor (törölt) 2008.08.12. 15:00:10

Az én esetem sem volt jobb a diákhitel intézményével, azzal a különbséggel, hogy miután megszűt a hallgatói jogvisznyom eltelt annyi idő, hogy megfeledkezzek a diákhitelről. Ami persze nem szép dolog, de azt méginkább utáltam, mikor közölték, hogy akkor egyösszegben egy héten belül 400e-t fizessek be. Énmeg csak álltam bambán, mert előtte egy kurva levelet nem küldtek. A kedves postírónak is egyszer jött egy ilyen felszólítás, vagy ő kapott korábban is felszólítást?
Mondjuk tudtam kölcsön kérni, és nem is volt hitelre autóm, de aazt hiszem ez a sztori szempontjából részletkérdés.

AlBundy1981 2008.08.12. 15:10:11

John42: Csak a DH volt banki átutalásos, de sose volt akkor pénz a számlámon, amikor utalásnak kellett volna lennie. Minden mást csekkel fizetek (még mindig ezt tartom a legmegbízhatóbbnak). Lehet, hogy jobban odakellett volna figyelnem a számlatörténetemre, de nem tettem, ez volt a baj. Ez a különbség a kettő között.

Bit Rot 2008.08.12. 15:28:36

@AlBundy1981:
Köszi a választ! Azért az megnyugató, hogy nem azt hitted, hogy a diákhitel állami pénz, azt meg úgyis mindenki ellopja, minek visszafizetni... :-)

A csekkeket én nem tartom megbízhatónak, hiszen elveszhetnek, a banki történetet viszont a bank is évekig kötelezően megőrzi!

Salvor_ 2008.08.12. 15:40:12

"Nem arról van szó, hogy az autóhitel miatt nem tudta fizetni a diákhitelt!!!!
Hanem arról hogy nem fizette a diákhitelt!!! (elfelejtette, leszarta, nem foglalkozott vele, behajthatatlannak hitte, stb.)"

Hat most meg az APEH szarta le, hogy mit kezd, ha zaroljak a szamlajat.

AlBundy1981 2008.08.12. 15:43:53

Hardin: it's true.
John 42: ne tudd meg, milyen adatbázisunk van a befizetett csekkekből otthon. Rest of 25 yrs.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.08.12. 15:46:12

Talán fel kellene hívni a fiatalság figyelmét arra az apróságra, hogy cselekedeteik mellé felelősség is kellene, hogy társuljon!

babraba 2008.08.12. 15:48:01

s_a_p_i: ne már... szerinted ez nem gáz??? okok, sajnálom a posztolót, én is felejtettem már el, illetve nem volt a számlámon elég pénz, de átlag párhavonta jött is a dádá a diákhiteltől, hogy miért nem fizetek!!!
ok, Levinson barátunk kissé sarkosan fogalmazott, de asszem, ettől még igaza van, és pont úgy tűnsz, mint az olyan "vérmagyar", aki azért nem fizet, mert a bank külföldi tulajdonban van, és "nehogymá' magyar ember visszafizessen idegennek..." gondolkodsz is néha??? a hitel nem ajándék, vissza kell fizetni!!!!

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2008.08.12. 15:49:22

hm... jó ha tudjátok DH-sok, hogy érdemes odafigyelni a bankotokra is. Többször jártam úgy, hogy egy hosszű 7vége vagy ünnepnap miatt nem tudta leemelni a rendszer a részletet. Egyik kollégám lakástörlesztője is maradt el azért mert a zöld bank rendszere csak egy adott napon egyszer próbálta meg leemelni a lóvét. Nem is próbálkozott később. (Gondolom ennek a megoldási módja a 21. századi informatikai rendszertervezés legnagyobb rejtélye :)

AlBundy1981 2008.08.12. 16:05:41

szerintem semmilyen "magyarkodó" felhangot nem ütöttem meg, nem érzem magam ilyen "vérmegyar"-nak, jelentsen bármit is a két szó. Nem szoktam rendőrautókat égetni, tévészékházakba betörni és politikusokat tojással dobálni. "Csak" magyar vagyok. Tudom, hogy a hitel nem ajándék, a postban is megírtam, hogy "hülye voltam", csak ezt senki nem vette figyelembe, ellenben a hiteles autót jópáran. A kérdésem a posztban annyi volt, hogy jogos-e a teljes fizetéselvonás, semmi más. Próbálom védeni a mundért, de úgy tűnik, hogy felesleges.

pdjames 2008.08.12. 16:23:50

Azért kíváncsi volnék mennyi volt a törlesztőrészlet, általában az első években kb 4000/hó,de ha több, akkor is nagyon feledékenynek kell ahhoz lenni, hogy valaki ilyen sokáig ne fizessen, az APEH 6 hónap után lép, a régi rendelet szerint ez 1 év volt. Mindenesetre jó kis reality check lehetett, örülök, hogy tanultál belőle, vigyázz a villannyal és a gázzal is, mert ott is vannak csúnya emberek, akik nem túl empatikusak az adósokkal. :)

szgyula 2008.08.12. 16:44:22

Azért az vicces, hogy 50 hozzászólásból nulla, azaz nulla válaszol a feltett kérdésre: Mennyi pénzt vehet le az APEH az ember fizetéséből. Ez elég közérdekű információ, valaki elmondhatná. 100% kicsit durvának tűnik.

Mindfield 2008.08.12. 16:55:54

Najó, egy kis mundérbecsület-védés: szóval. Amint a jóravaló emberpalánta kikerült a nagybetűs életbe (az egyetemre - főiksolára), egyből két dolog amivel szembekerül: a tanulás és a diákhitel. Ugye anyuci-apuci bízik a gyerkőcben, meg nagyon büszke, esetleg még meg is tévednek annyira, hogy a diákhitelt segélynek gondolják, vagy ami rosszabb: "Nem baj, majd ha mérnök lesz úgyis visszafizeti" (zárójelben jegyzem meg, hogy manapság már nekik sincs annyira jó dolguk, mint amennyire én szeretném). Szóval itt nem csak a gyerkőc hanem a szülők naivsága is benne van a dologban. Ja, meg az, hogy tanulás tanulás között bődületes különbségek vannak.:)
Mondjuk a probléma általában megoldódik ott, hogy a gyerkőcöt kirúgják, elmegy melózni és visszafizeti. Az biztos, hogy én sem értem miért kellett kocsit venni.

AlBundy1981 2008.08.12. 16:58:27

A kocsit még akkor vettem, amikor ment rendesen az utalás.

Ofélia . 2008.08.12. 17:13:28

Nem akarok hülyeséget beszélni de én úgy emlékszem, hogy a diákhitel államilag támogatott kamattal működik.

Tehát a kamatkülönbözetet a költségvetés vagyis mi fizetjük ki a banknak.

Ha ez így van akkor az APEH köztartozás miatt jogosan tilt le akármit ha akarja még a kocsit is lefoglalhatja.

Diákok a diákhitel a tanulás segítségére való arra találták ki nem piára diszkóra tengerparti nyaralásra stb.

porthosz 2008.08.12. 17:14:27

Hogy a p.csába lehet elfelejteni hogy hitelt vettél fel és "elfelejtetted" visszafizetni?

Mindfield 2008.08.12. 17:27:56

"tengerparti nyaralásra stb."
Hmm..Erre nem is gondoltam. Köszi a tippet..:)

"Tehát a kamatkülönbözetet a költségvetés vagyis mi fizetjük ki a banknak."

A konstrukció szerintem még így is rohadék. Ugyanis az egyetemen félévenként történik valami, a kamatot viszont naponta számolják. Egy személyi kölcsönt gondolom nem fogsz (minimum) 5 évig halogatni.

zézsé 2008.08.12. 17:30:23

Nem tudom erre az esetre is igaz-e, de az 1994.évi LIII.tv 79/A öregségi nyugdij összeg legalacsonyabb összegének megfelelő összeget + az öregségi nyd. legalacsonyabb összege és az öregségi nyd. legalacsonyabb összegének négyszerese közötti rész 50%-t a a folyószámlán kell hagyni. Cib bank válasza arra miért vitte el a végrehajtó ( megjegyzem tévesen ) a pénzemet.Hogy ez csak végrehajtóra vonatkozik e vagy az apehra is azt sajnos nem tudom. A teljes zárolás után nekem a bíróság 2 nap alatt határozatot hozott és visszautaltatta a végrehajtóval a pénzt, aki azóta sem szeret annyira.

puffancs 2008.08.12. 17:33:57

sziasztok!

kedves posztiro: igen, hulye voltal, nem fizetted, vszinu mert azt hitted, lelephetsz vele. nem nagy dolog megadni egy direct debitet, egyszer kerul idobe, es valoszinu online is megteheted. havi 5000-nel nem tobb a minimalis torlesztoreszlet, a tobbit meg adobevallas utan kiszamolod, es javitod az osszeget a direct debiten.
ha te meglephetnel vele, senki nem fizetne.
en ugy gondolom, megerdemelted.

mas: angliaban is felveheted a diakhitelt (igen, kulfoldikent is), es csak bizonyos jovedelemszint felett kell visszafizetned.

AlBundy1981 2008.08.12. 17:54:37

Ne találjátok már ki, hogy megakartam lépni vele

AlBundy1981 2008.08.12. 17:55:45

azt hiszem csak 2en olvasták végig rendesen a posztot, mert mindenki más a kocsin van kibukva, meg hogy szemét tolvaj vagyok. hát köszönöm

szgyula 2008.08.12. 21:01:47

Zézsé: Amit leírtál, az azt jelenti, hogy min. nyugdij szorozva 2.5-tel, csak nagyon kacifántosan számolva. Vagy nem értem jól.

9mmPara 2008.08.12. 22:06:37

Kedves AlBundy! Szerintem nagyon jókor és nagyon olcsón tanultad meg, hogy hitelt felvenni nem szabad, mert azonnal rabszolgává leszel. Próbáld meg ilyen szemmel nézni a történetet!

Benyő 2008.08.12. 22:22:15

Van itt némi fogalmi zűr meg zavar: a letiltás és az inkasszó két nagyon különböző dolog. Csak a letiltásnál van határ, az inkasszó viheti az utolsó fillért is. Minek megy bankszámlára a fzu. Onnantól, hogy a Te számládon van, az már nem a fizetésed, abból már letiltani nem lehet, az már Neked a vagyonod, amit vihet a vh! Egyszerűen és közérthetően...

trewq 2008.08.12. 23:00:30

A diákhitelen nincs állami támogatás, csak a Diákhitel központ által kibocsátot kötvényre állami garanciavállalás, így a hitel kamata alacsony. A fizetésnek szvsz 8%-a a havi törlesztés, ami nem sok.
Talán ha a gyerek nem kocsira költené a pénzt, hanem a hitelt fizetné vissza, akkor jobban járna. Persze BKV-val közlekedni nem elég elegáns. Örülök hogy így járt, máskor nem a többi ember pénzéből akar kocsikázni és "életteret" fenntartani.

trewq 2008.08.12. 23:02:06

Az autóhitelt fizette, mert különben a bank 1-2 hónap múlva már vitte volna a kocsit. A dh-t meg nem, mert gondolta hogy ráér.

s_a_p_i 2008.08.12. 23:05:30

babraba: "és pont úgy tűnsz, mint az olyan "vérmagyar", aki azért nem fizet, mert a bank külföldi tulajdonban van, és "nehogymá' magyar ember visszafizessen idegennek..." gondolkodsz is néha??? a hitel nem ajándék, vissza kell fizetni!!!!"

Velem benézted ezt a vérmagyar témát, ugyanis nekem nincs egy fillér adósságom se. Egyébként szoktam gondolkodni, ugyanis abból élek.

Mark Levinson ezt írta:

"Undoritó az egész sztori. Kocsi, miazmás, de a diákhitelt fizetni nem tetszik.

Komolyan mondom, hogy azért tart itt ez a nemzet, mert tele van ilyen életképtelen emberekkel, mint te is. Mit gondoltál te, majd elengedik a hitelt?"

Fröcsög a gyerekből az irigység, hogy kocsija van, meg egyetemre jár, mit képzel ez? Tipikus magyar mentalitás...

Tilcsák Bea (törölt) 2008.08.13. 07:59:37

basszus, nem morális tanácsadó blog ez, hanem jogtanácsadó!
söpröhessetek a saját házatok táján!

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.08.13. 09:58:30

Azért az tényleg vicc, hogy tanácsot, választ nem kap, csak ledorongolást! Azt már megkapta az APEHtól, gondolom nem azért írt ide.

Mivel úgyis beszélni akartam a magam törlesztése miatt a DHval, így felhívtam őket.

Az előtörlesztés vs. törlesztésről:
utalsz minden hónapban nekik x összeget fizu alapján, ekkor, ha többet utalsz, az a kamatot csökkenti, (nem a tőkét!). HA új/másik utalással utalsz még valamennyit, és a közleménybe beleteszed, hogy "előtörlesztés" na akkor csökken a tőke összeged.

Az utalandó összeg: APEHtől kapnak hozzá adatokat, minden év dec.-ben kiértesítenek, hogy a lekönyvelt fizud alapján mennyi lesz a jövő évi összeged.

A levelezésükről: én pl. szüleimhez kaptam, a leveleket (a mai napig) és mivel nem ott lakom, jött a telefon, mikor épp nem utaltam, hogy küldték az elmaradást. Lehet, hogy a postoló is így járt? Rossz címre kap levélkét? Mert én is úgy elfelejtettem az utalást időnként, mint a szél... Meló + vizsgák + mindennapok nem az elmélyült bölcselkedést segítik :) Úgyhogy én is 2-3 havonta fizettem egyben a nagyobb pénzt, és köv. hónapban megint kiesett.
Pár hónapja rájöttem, hogy magam alatt vágom a fát, sec-perc összejön a 6 hónap, és akar a halál egyben 1 millát kicsengetni, így rendszeres átutalásra tettem a pénzt, remélhetőleg utal rendesen, mert megnézni is akkor nézem, mikor épp a szemembe ötlik, a neten, a szlatörténetben :) Papír viszont nem jön azóta. Egyszer egy évben az ember módosítja az utalandó összeget, ráállítja h. tolja el 4-én, (addigra jött fizu, és még nincs 5.-e) és rendben van a dolog.

Újabb -jogi- kérdés: ha más hitelt akarnék nézni (kocsi, lakás, stb), számít a dh? Csökkenti az esélyeket vajon a banknál? (nem, nem akarok dh mellé még hitelt felvenni, csak eszembe jutott a kérdés.)

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.08.13. 10:40:18

"nem morális tanácsadó blog ez, hanem jogtanácsadó"

Ezt meg honnan veszed? Se nem blog, se nem jogtanácsadó.

Ez egy jogi fórum, hozzáértőknek, és laikusoknak egyaránt. Az Ugügyvéd feltesz cikkeket, szabadon lehet hozzászólni. Azon nem lehet segíteni, hogy némelyek ingyenes jogtanácsnak veszik az itt olvasottakat. Morális véleményt is lehet nyugodtan írni.

szgyula 2008.08.13. 13:11:43

niamano: Kicsit OFF, de ezek szerint még mindig él ez az agyrém (csak kamatot törlesztesz)? Bankszektorban dolgozó ismerősöm azt mondta (bár más területen van), hogy vszg. törvénytelen már az "előtörlesztés nincs" kikötés. Márpedig amit írsz, az ezzel analóg. Amikor előbb fizetsz be pénzt, akkor azt úgy illene figyelembe venni, mintha most fizetnéd be, nem 30 év múlva. Ez jogszerű? Nekem a bankom (igaz, USA) minden hónapban számolta, hogy törlesztés ennyi, kamat annyi, maradó tartozás amannyi. Így fel sem merült ez az agyrém (tőke, kamat, stb.). Nem is volt vita előtörlesztésnél.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.08.13. 13:27:21

szgyula!

Nem tudom hogy a diákhitelnél ez pontosan hogy van.

Azt viszont tudom, hogy a bankok a hitel törlesztésénél úgy számolnak, hogy az elején nagyrészt csak kamatot törlesztesz. Elég megrázó lehet, mikor valaki valahol félidőben szeretne mindent visszfizetni, és akkor szembesül vele, hogy a tőkének csak nagyon kis hányadát törlesztette addig. Nem tudom, ez mennyire törvényes, de marhára nem etikus.

szgyula 2008.08.13. 17:27:41

Adblock: Csak ugye, ha félidőben vissza akarsz fizetni, akkor újra kellene számolni, mennyi is a kamat. Mert 5 évre nem annyi, mint 10-re. Mindjárt nem fognál padlót...

isti77 2008.08.13. 18:52:59

Miért ne lehetne valakinek diákhitele, személyi kölcsöne, lakáshitele, autóhitele, és még valamilyen áruhitele is?
Így mulat egy magyar úr.

Különben is, az embernek el kell foglalnia magát valamivel, hogy legyen mit fizetnie 60 éves koráig, ha időben elkezdi.
Aztán, ha esetleg még egyszer az életben eljön egy olyan pillanat, amikor nem lesz semmilyen adóssága, milyen rossz érzés lesz.

andika25 2008.08.14. 22:14:35

Na tisztázzunk valamit:

Részletfizetést csak írásban lehet kérni, szóban nem.

Mivel nem kért fizetési könnyítést, így megindult a vh. eljárás.

A Vht. értelmében a végrehajtónak joga van az adós összes bankszámlájára (a lekötött, elkülönített betétekre is) inkasszót beadni. A banknak pedig kötelessége azt teljesíteni.


Ilyen egyszerű. Ha tartozol, fizess. Ha nem tudsz fizetni, írj levelet. Ha nem fizetsz és levelet sem írsz, megindul a végrehajtás. Nincs ebben semmi rendkívüli.

andika25 2008.08.14. 22:18:27

"Kérdésem az, hogy megteheti-e azt az APEH, hogy egy dolgozó komplett fizetését elvegye így ellehetetlenítve az életterét?"


Igen, megteheti. Nem csak az APEH, hanem bármely más végrehajtó is.

Ha munkabérből tiltanak le, akkor mentes a vh. alól a mindenkori öregségi nyugdíjminimumnak megfelelő összeg (kivéve gyt. díj, stb. behajtása esetén).
De ha a bankszámlát "foglalják le", nincs ez a kitétel. Sem a banknak sem a vh-nak nem kötelessége vizsgálni azt, hogy a bankszámlára milyen jogcímen érkezett összeg.

kiki1982 2008.08.16. 00:26:43

Inkább azt mondja meg egy ügyvéd, hogy én ugy tudom, hogy a diakhitel amikor az Apehhoz kerül köztartozássá válik. Mivel a köztartozások elévülnek 5 év után a diákhitel is?

qqcqqc 2008.08.16. 16:57:48

kiki1982:
persze elévülne a Dh első meegkeresésétől számított 5 év múlva, de a DH minden évben újra próbálkozik az apeh-nél és újra el kezd ketyegni az öt év.
diákhitel törlesztésről:
ha többet utalsz, mint amit kell, akkor azt elszámolják neked, mint előteljesítést, vagyis utalsz mondjuk 3 havi törlesztőrészletet, akkor 3 hó fórban vagy. ilyenkor a befizetett pénzből elsőre a késedelmi kamatot írják le, ha van, utána az ügyleti kamatot, ha marad, a tőkéből írják le.
extrém példa: januárban utalod az egész éves törlesztésedet, kamat az adott évben még minimális, a befizetett pénzed szinte teljesen tőketörlesztés és egy évre békénhagynak:)
ha felmondják a hiteled, akkor kérj részletfizetést! jobban jársz, mintha elvinnék a hitelre vett autódat.
viszont a KHR-be bekerülsz, szóval megúszod a parát a többi hitel miatt...

decker 2008.08.17. 23:57:11

"még mindig él ez az agyrém (csak kamatot törlesztesz)?"

Nem. Először a költséget, csak aztán a kamatot. Ptk. 293.§.

kisnyanya 2008.08.19. 23:54:45

szgyula: olvasgass csak figyelmesen!!!! kb. négyen írták, hogy a fizetés egyharmadát vonhatják maximum, ezt a munkáltatónak el is küldik, így ő már eleve a csökkentett fizetést osztja ki. Tudom, mert titkárnő lévén nekem kellett elintézni egyik kolléga földhivatali tartozását. Végrehajtás esetén azt hajtják be, ami van, itt: bankszámlán lévő pénz, tökmindegy, milyen címen érkezett rá + még az autót vagy lakást vagy bármi mást is elvehetnek a tartozás összegének értékéig.


Albundy: nagyon sajnállak, amiért bedőltél a narancs színű álomnak.... én kőkeményen dolgoztam a költségtérítéses mellett, hogy ne kelljen DH-t felvennem. És sikerült! Igen, otthon laktam és nem adtam a családi kasszába, de mindenki megértő volt és tudta, hogy nem lopom a napot, hanem a diplomámért gürcölök.
Már az elején bűzlött ez a dolog. Ha jól emlékszem, úgy volt, hogy a hallgatói jogviszony megszűnte után két év haladékkal kell megkezdeni a törlesztést ha van állásod, ha nincs. Na ezt értették félre az emberek és azt hitték, hogy csak akkor kell elkezdni törleszteni, mikor munkába állt a kedves diák az egyetem után. Persze az idő meg ketyegett...

És még egy óriási tanács MINDENKINEK. Sose keressétek az APEH-et (BKV-t..stb), ha sárosak vagytok, mert azonnal meggyorsul a 30 napos ügyintézés.

streber01 2009.04.02. 21:32:33

Egyébként ilyen esetben érdemes a DHK-t felhívni és részletfizetésről érdeklődni, megkerülve APEKékat.
süti beállítások módosítása