Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

A pdf hatálya

2008. július 30. - zugügyvéd

Az elektronikus cégeljárás még folyanmatosan tartogat meglepetéseket. Gyakorlatilag a legtöbb eljárás a cégbíró korrektségén áll vagy bukik, ugyanis az xml formátomú kérelmeket a legkissebb - gyakran nem érzékelhető - informatikai hiba esetén sem fogadja be a cégbíróság rendszere automatikusan.

Tisztelt Zugügyvéd!

 

Az elektronikus cégeljárás újabb gyöngyszemével szembesültem:

 

2008.06.30-án 18 óra 25 perckor beküldtem az e-aktám a Fővárosi Cégbíróságra, természetesen a régi szabályok szerint (pdf formátumban).

 

A kérelmemet azzal utasította el a T. Bíróság, hogy azt 2008. 07. 01-én terjesztettem elő!!! és 2008. július 1-től XML séma definíciónak kell megfelelnie a formanyomtatványnak.

 

Szerintem én még a régi szabály hatálya alatt adtam be a kérelmet, igaz nem hivatali időben. A törvénymódosítás elsejével lépett hatályba, tehát az iratbeadásomat követő 5 órával.

 


(Ellentétben a választási eljárással), a cégeljárásban nem tudok olyan szabályról, hogy csak munkaidőben érkezhetne be az /e-/akta joghatályosan. Ilyen szabály azért lenne nonszensz, mert a postára adással is tarthatóak az eljárási határidők a perrendtartás szerint, így nem hiszem, hogy az e-aktával szemben szigorúbb feltételeket támasztanának a jogalkotók, ha meg igen akkor pont az e-igazgatás lényege vész el â026.

 

Az elutasító végzést 7.000.- Ft ért megfellebbezhetném (azaz: már megint én finanszírozzam mások hülyeségét), jóllehet maga az eljárás illeték és költségmentes volt, hiszen csak TEAOR módosításokat jelentettem be.

 

Most ott állok, hogy írhatom át az anyagot XML formátumba, és nyújthatom be újra. Más tévedése miatt megint én dolgozom (1).

 

Kíváncsi vagyok, mikor jutunk el végre oda, hogy iratellenes, valótlan tényekre alapított, jogszabálysértő döntésekkel szemben nyíltan fel lehessen lépni, és ne kelljen szó nélkül tudomásul vennünk, hogy csak azért igaza lehessen valakinek, mert körbélyegzőt ejtett a sors a kezébe.

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr59592356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.30. 11:06:58

ebből egy szót se értettem, de kb.vágom, hogy mia szitu.

Veder1 2008.07.30. 11:08:24

Ctv.37. § (3) A bejegyzési (változásbejegyzési) kérelem benyújtására vonatkozó határidők szempontjából a céginformációs szolgálathoz érkezés időpontja irányadó.

azonban,

Ctv. 39. § (1) A cégbíróságra vonatkozó ügyintézési határidő az azt követő első munkanapon kezdődik, amikor a céginformációs szolgálattól az informatikai szempontból szabályszerű bejegyzési (változásbejegyzési) kérelem a cégbírósághoz megérkezik.

Ebből elég egyértelmű, hogy neked van igazad, de nemrég olvastam vmelyik rendeletet, amelyik kifejezetten tartalmazta, hogy az adott nap munkaidő után beérkezett kérelmeket a következő napon kell beérkezettnek tekinteni. Utánanézek...

is 2008.07.30. 11:11:12

először is: tényszerűen igaz a panasz.
másodszor is: egy egyetlen alkalmas átállásról van szó, ami soha többé nem jön elő, soha senkivel nem fog többet előfordulni (a felvezetésben ezért elég hangulatkeltő ezt az elektronikus eljárás általános hibájaként feltüntetni). ennél százszor nagyobb 'igazságtalanságok' történnek ilyen egyszeri esetekből. pl. ha a gyerek a 2 napos nadrágját szanaszét szakítja, és lehet újat venni, az kinek a hibája? vagy ha felrobban egy gázkészülék csak nálam, azt kinél jelentsem fel?

együttérzés, de konkrétan semmi több. a rendszert biztosan nem kell szidni.

Benyő 2008.07.30. 11:37:00

Nékem is van egy (két) bánatom...

Az IRM honlapról letöltött program:

A képviselőt töröltük a régi címével, majd felvettük az újjal. A cie formátumban még jó volt, bex-eltem a törlést. Elutasítás. Telefon az ügyintézőnek (szerencsére Pest megye volt), kétszer jelöltük meg ua. a képviselőt, más-más címmel. Újra néztem az xml-t és tényleg. :( Telefon a programot szállító cégnek, majd a kitöltött rész cie-ben elküldve nekik. Válasz: esetenként rosszul teszi át xml-formátumba. Töltse le az újabb verziót. Kösz. (Azóta más szolgáltató programját használjuk.)

IRM cégszolgálat: A korábban jelölt cég programjával kitöltöm a kérelmet. Előzetes informatikai vizsgálat (xml-be rögzítéskor): OK. Bead. Térti vissza: nem felel meg a sémadefiníciónak! :( Telefon micro...-nek, a hiba: ékezetes karakterek a cég weblapcímében. (Mit csináljuk, ilyen van neki...) Javaslat 1. : írjam be ékezetek nélkül! Nem nyerő, mert az egy másik cég és a Társasági szerződésben is más van, így elutasíthatják. Javaslat 2. : Megnézik. Visszahívtak, javítani fogják a hibát, hogy elfogadja az ékezetek is. Javították, happy end!

Szomorú, hogy egy drága programban ilyen hiányosság lehet, de végül korrektül javították. De kérdem én, ilyen esetre senki sem gondolt? Ennyit a tesztekről...

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.07.30. 11:48:00

Nálunk van egy cég, amit 1-én adtunk be bejegyzésre (majdnem pezsgőztünk, mire végre sikerült az xml-re rájönni a sok sorból, hogy hol, talált hibát).
Szóval:
07.01. bement, ellenőrzés vissza: OK
07.04. e-tértivevény, hogy megkapták(!)
07.hányadika van ma? Mert máig "bejegyzés alatt" a cég, a cégjegyzék szerint :D

Az ügyfélnek meg megmondjuk, hogy ha nem érti az egy napos határidőt, hogy "egy napon, majd bejegyzésre kerül" :) És égünk előtte mint a rongy...

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.07.30. 11:51:32

Vödör(?) ez oké, na de akkor minden ügyet elutasítanak, ami beérkezett 31-én éjfélig postával, elektronikusan, de 1-én kezd hozzá az ügyintéző, az automatikusan elutasításra kerül, mint nem megfelelő formátum?

Akkor is, ha én 2 hete postára adtam, és az meg hozta a formáját?

heliox 2008.07.30. 11:51:42

A weblap címében nem lehet ékezetes betű és lehet. Mindkét állítás igaz a maga módján.

Nem lehet: A gép nevét kezelő Domain Name Service szabvány régi, és csak ASCII karaktereket enged meg. Tehát a gép nevében nem lehet ékezetes betű.

Lehet: Egy újabb szabvány definiálja, hogy ha ékezetes betűt akarsz a domain névbe (a web címébe), akkor azt átkonvertálja a böngésző punycode-ba (en.wikipedia.org/wiki/Punycode), és így végül az is ékezet nélküli.

Mivel ma még elég ritka, bár egyre jobban terjed az ékezetes domain név, nem biztos, hogy ezt számon kell kérni a program fejlesztőin.

Felmész a (www.nameisp.com/puny.asp) oldalra, és ha az ügyfeled a Szárnyaló Bt, akkor a web oldala nem a www.szarnyalo.hu lesz, hanem a www.xn--szrnyal-iwa1o.hu amit persze egy firefox-ba utána beírhatsz úgy, hogy www.szárnyaló.hu

Persze nem elvárható egy ügyvédtől, hogy ezt tudja, de ahogy informatikusként megbízok néha ügyvédet, egy ügyvéd is megbízhat informatikust. Van amihez az informatikus ért. Nem csak a jogászok csinálnak olyan problémákat amikhez aztán ügyvéd kell megoldani.

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.07.30. 12:11:34

Heliox:
Informatikusok írták a programot is, nem? Ha rajtuk nem kérhető számon a megoldása, akkor a jogászoknak honnan kéne hirtelen megoldást találnia(ne adj isten gondolnia ilyenre alapból)? Bevallom fogalmam sem volt róla, hogy csinálják az ékezetes címeket :)

Ha már xml: nálunk azt dobta ki hibaként egyszer, hogy a HUF hiányzott a rubrikából a törzstőkénél, kimaradt, na. Most is rájöttem, mi lehet a baja, amint elértem a cigis doboznyi kis (és nagyíthatatlan) ablakban a 10.000-ik sorhoz, ahol ott volt az ominózus error szócska, és az alatta, fölötte írott szövegből rájöttem, vajh mi is bántja... :) Kicsit nehezem megtalálhatók a hibák. -vonatkozik ez az ingyen progira)

Bit Rot 2008.07.30. 12:14:09

Megoldás: nem az utolsó pillanatban kellett volna beküldeni az "iratot".

Almaspite 2008.07.30. 12:14:42

Én láttam már olyat, hogy az ügyfélkapura az .xml feltöltve hónap 17-én, de azt csak két nap múlva, 19-én adta át a rendszer a VPOP-nak... Na, ilyen esetben, amikor KÉT szerveren is átmegy a cucc, akkor melyik szerverre történő beérkezés számít?

Bit Rot 2008.07.30. 12:15:27

heliox-nak igaza van, ha egy infós nem tud megoldani egy jogi problémát, vagy tanácstalan, fizet egy ügyvédnek.

Lehetne ezt fordítva is, nem kellene fukarkodni!

Benyő 2008.07.30. 12:22:26

Heliox! Nem érted, létező honlapról van szó, működik, csak bejelenteni nem lehet(tett) a cégbírósághoz...

szgyula 2008.07.30. 13:05:04

Benyő: Te nem érted. Az ékezetes web címnek van ékezet nélküli megfelelője, amit be lehetett volna rakni az XML-be. Minden cselezés nélkül.

Benyő 2008.07.30. 14:16:19

Ja, így már értem. És akkor ez a bíró (ügyintéző) által látott xml formátumban is ékezetesként jelenik meg? És ha nem, akkor a fentiekről vajon tud-e az ügyintéző, vagy csak azt látja, hogy nem egyezik a taggyűlési jkv-ban rögzített web-címmel és elutasít?

Nem egészen értek egyet a felvetéssel, hogy "ide is informatikus kellett volna". Ennek még nagyon felhasználói szintűnek kell(ene) lennie. Persze, a 2 kg krumpli megvásárlásához meg vigyek magammal a piacra jogászt, mi? Elvégre joügylet az is, meg az ingatlan adásvétel is...

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.07.30. 16:54:31

Mehetne az index címlapra: "Óriási meinkampfos XML szex átverés!!!"

A körmömet tövig rágtam. Egész nyáron ilyen izgalmas XML témákkal vagyunk büntetve? Nem-e lehetne-e egy kis gyilkosság is?

Ez a fórum teljesen szét van bombázva. Vagy egy teljes hétig nincs új cikk, vagy érdektelen, vagy politikai, vagy kisebbségi.

2008.07.30. 17:27:39

Ez megint valami ostoba, nyakatekert, agyonbonyolított megoldás lehet százmilliókért.

Talán még az ügyfélnek is oda kell kaparnia interaktív tollal az anyja nevét xmlben.

9mmPara 2008.07.31. 00:12:22

Adblock!
Amilyen hangulatban vagyok mostanság, lehet, teljesül a kívánságod. Ha olyan hazai hírt olvasol, hogy ámokfutó halomra gyilkolta a közoktatási referenseket, akkor az én voltam.

öntelt radírpók 2008.07.31. 06:40:32

"kissebb"???? Kollégák, nem akarok grammar nazi lenni, de azért egy jogászblogon a poszt bevezetőjében ilyet látni...
Puff

De hogy ne legyek OFF: Az ingyenes IMeditor progit érdemes kb. hetente frissíteni, kb. a nyár végéig. Erre külön fel is hívta a figyelmet az IRM.

Veder1 2008.07.31. 09:25:25

heliox,

én hallottam már a punycoderól, de ez nem megoldás, mert:

1. mint már írták,, ha eltér a társasági szerződésben szereplő címtől, akkor az ügyintéző (aki tegyük hozzá még a wordot sem tudja sokszor kezelni, tisztelet a kivételnek) el fogja utasítani.
2. A cégkivonatban a kódolt emailcím fog szerepelni, így senki sem fogja tudni a cg email címét.

niamano,

valóban eltér az eljárás az általánosan elfogadott papír alapú postai feladástól, de elvileg azért vezették be, mert nagyon rövid határidőket adtak a cégbíróknak. Ha te adott nap este 10-kor adsz be alapításra egy céget, akkor ki fogja azt egy óra alatt bejegyezni?

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.07.31. 10:28:59

Ez még (ami a postban van) nem xml-es volt, (azaz nem is egy órás lett volna) -és az nem az én ügyem volt. :)

Az viszont, amit először írtam az xml-es már. Amit 07.01-én beadtuk alapítást, 4-én e-tértivevény jött róla, és azóta sincs kész, amúgy ez konkrétan elsején du. 2-kor lett beadva, és elvileg 1 órásra -amit el sem vártunk, hiszen tudtuk, hogy tömörödés lesz az első pár napban. De ma már 31.-e van :)
Sanszos, hogy valahol elveszett az útvesztőben, mert volt már amit azóta adtunk be, és kész van -igaz, az viszont módosítás volt.
Mind1, hétfőn felcsörgöm a bírót.

Almaspite 2008.07.31. 16:18:51

Nnna, megtaláltam a törvényi helyet:

A 38/2007. PM-MeHVM együttes rendelet 6. § (1) bekezdése értelmében az adóbevallási kötelezettség teljesítésének időpontja az időbélyegzőn szereplő időpont. (Legalább is az ügyfélkapun feltöltött, VPOP-nak címzett jövedéki adóbevallás tekintetében...)

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.07.31. 17:57:14

Nem igazán értem a problémát.

"1. mint már írták,, ha eltér a társasági szerződésben szereplő címtől, akkor az ügyintéző (aki tegyük hozzá még a wordot sem tudja sokszor kezelni, tisztelet a kivételnek) el fogja utasítani."

A domén nevet ékezettel írod, és kész. Majd a böngészőprogram dolga lesz azt kódolni. Nem is kell tudnod róla, hogy bármi kódolás van közben.

"2. A cégkivonatban a kódolt emailcím fog szerepelni, így senki sem fogja tudni a cg email címét."

Használj fíméles címet, abban nincs ékezet.

heliox 2008.08.01. 06:09:34

Értem én az indokokat, és a problémákat is. Csak annyit akartam mondani, hogy nagyon sok apró buktató van egy informatikai (akárcsak egy jogi) feladatban. Az ékezetes domain-re nem gondoltak egyelőre. Majd fognak, és megfelelő prioritással kezelni fogják, de (és ez egyéni vélemény, nem kell vele egyetérteni) ez nem olyan alapvető funkció, hogy azonnal el kell őket átkozni, lecserélni stb.

Egyébként pedig az két külön kérdés, hogy 1. informatikai problémába ütköztél, elfogadható-e, hogy a konkrét eset problémás, és nem rutinszerű, és 2. ha informatikai problémába ütközöl, akkor keress informatikus szakértőt, ahogy az informatikus meg ügyvédet keres, ha jogi problémába ütközik.

Utána lehet magyarázni egymásnak, hogy melyik probléma miért is probléma.

Benyő 2008.08.01. 06:26:47

Változatlanul úgy gondolom, ciki, hogy nem gondoltak az ékezetes problémára. De legalább készségesen javították így megbocsájtható.

Véleményem szerint ez egy olyn informatikai probléma, ahol én tök hiába hívtam volna informatikust. (egyébként van vagy 8 a szomszéd szobában (saját!:)). Itt a probléma az IRM programjával volt, az nem ismerte fel a karaktereket. Ez ellen hiába írok be bármit, ha az a formátum nem egyezik meg pontosan (!) a társasági szerződésben lévővel (ékezetes forma), akkor ez innentől jogi probléma, (mert elutasítják a bejegyzést) amit egy informatikai hiányosság idézett elő. Kimerítő voltam?

Mackósajt66 2008.08.01. 21:42:14

Ez tulajdonképpen kit érdekel azon a néhány ügyvéden kívül, aki ezzel foglalkozik??? Ezért fizetnek, oldd meg!

ügyvédbojtár 2008.08.02. 21:18:32

Örülök, hogy ilyen aktivan blogoltok. Az alábbiakat jelezném a topic szerzőjeként:

Az eset lényege egy kifejezetten jogi és nem informatikai probléma.

1. van olyan, hogy:

• beküldés/érkeztetés (iktatás) és van olyan, hogy
• érdemi ügyintézés

A fentieket érdemes kettéválasztani, mert senki nem várja el, hogy vasárnap este kilenckor álljanak neki dolgozni egy hivatalban. Csak azt ne mondják, hogy máskor étkezett a beadvány.

2. Az esetben szó sincs informatikai problémáról (xml), sem ékezetes domainről. A jogszabály hatálya a kérdés lényege.

Meg tudom oldani az xml/pdf dolgot, nem kell hozzá IT. 30-án azonban még nem volt xml, nem is lehetett volna azon beadni az anyagot, csak pdf –en / papiralapon postán.

3. Az egyszeri átállás gondja szerintem más tészta. Egy szabály vagy alkalmazható, vagy nem. Az elszakad szandál is gond de nem biztos, hogy akkora, mint két hét csúszás egy cég életében. Bár mindenkinek a saját gondja fáj legjobban.

4. Ezért fizetnek. Igen,igy van. Meg is lehet oldani. Az a kérdés, hogy mennyiből és mennyi idő alatt. Ez sem gond ha én hibázom, de amikor nekem költség/idő a más hülyesége az bosszant.

marosy 2008.08.03. 12:41:29

Én már ott nem értem miért kell olyan honlapcímet létrehozni mely csak egy ékezetben tér el egy másik cégétől. Talán az internetezők, potenciális ügyfelek megtévesztése céljából?

Tegyél te is úgy mint Gyurcsány, habár megkapta a elutasító végzést ő mégis folytatta a cég tevékenységét, majd elévült a jogsértés. Vedd úgy, hogy bejelentetted a TEÁOR számot, maj csak elévül az ügy.

A hivatalok azt hiszik, hogy mi vagyunk értük és nem fordítva. Túl sokan vannak a közszférában és bíróságokon, ki kéne rúgni még egy pár aktakukacot.

szpal 2008.08.05. 13:15:52

Emlékezzünk Profi 2008.07.23. 00:23:34 bejegyzésére, aki szerint "június 30-án kelt társasági szerződést 30 napig még papír alapon is be lehet adni." Nem lehetett, sőt, még a június 30-án postára adott papír alapú kérelmet is elutasította a T. CB.

Benyő 2008.08.06. 11:12:40

marosy: Pl. lehet, hogy a másik cég is az övék és övék mindkét domain nem? Nem kell minden mögött rossz szándékot feltételezni. (Tudom, szakmai ártalom.:))

guy 2008.08.07. 15:58:20

A Ctv. egy eljárásjogi szabály, és rögtöni hatálya van szerintem, ezért fordulhatott elő ez a malőr.

niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.09.24. 13:11:15

niamano 2008.07.30. 11:48:00


Jelentem, az ebben a fenti hsz-ban szereplő 07.01-én beadott cég , a MAI nappal került bejegyzésre (az IRM nyt-a szerint), mindenféle hiánypótlás és megkeresés, értesítés nélkül. Halleluja!

Remélhetőleg nem csak a rendszer játszik, és végzés is jön. Kíváncsi leszek, mit írnak dátumnak :)))
süti beállítások módosítása