Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Listavezető bankfiók

2008. január 03. - zugügyvéd

A BAR lista inkább fogyasztóvédelmi kategória, de felér egy büntetőjogi szankcióval. És ahogy az alábbi történetből is látszik, a bankok kafkaian szövevényes hivatalnokvilágában bárki ártatlanul rákerülhet.

T. Zugügyvéd!


2002. őszén lakáshitelhez folyamodtam az OTP banknál- Új építésű házról lévén szó, az albetétesítésig csak piaci kamatozású hitelt kaptam.
Az albetétesítés után nagy nehezen 2003 júliusában sikerült a kedvezőbb, támogatott hitelszerződést is megkötni.

Ennek eredményeképpen csökkent a törlesztő részlet összege.Ezek után azt tapasztaltam, hogy folyószámlámról, melyről csoportos beszedési megbízással vonják a törlesztő részeltet, még mindig a régi, nagyobb összeget vonják. Mit tehetnék, bebandukoltam a bankba, és felhívtam a figyelmüket a problémára. Mondták, rendben, igazam van, elfelejtették a hitelszámlaszámot bezárni.

Egy hónap múlva újabb fordulatként azt látom, hogy most semmit sem vonnak le. Ez elvileg akár jó is lehetne, de én azért bementem, szólni. Mondták, igen, látják, javítják.

Egy hónap múlva még mindig semmi. Ekkor ajánlott levélben hívtam fel a bankfiók figyelmét a kialakult helyzetre, majd miután még mindig semmi nem történt, személyreszóló, tértivevényes ajánlott levélben felszólítottam azt az embert, aki a szerződésben a nevét adta az OTP részéről, oldja meg a problémát, én nem vállalok felelősséget a továbbiakért.

Érdekes, kaptam választ, hogy a feladatot megoldották, ennyi és ennyi pénzt levontak, és mostantól minden rendben lesz.

A csattanó most jön:
2007 novemberében a hitel teljes összegét kiegyenlítettem, mert férjemmel új lakást vásárolunk. Ehhez egy másik bankhoz adtuk be hiteligénylésünket, aki közölte velem, hogy BAR-listán vagyok (passzív állományban), mert 2004 januárjában nem fizettem a törlesztőrészletet!!!!!!!!!

És ők így nem adnak nekem hitelt, akár kinek a hibájából is történt. Csak akkor adnak hitelt, ha levesznek a listáról.

A passzív állomány 5 évig tart, azaz 2009-ig, ha nem csinálok valamit, sehol nem leszek hitelképes!!

Mert egy adminisztrátor nem tudja a feladatát elvégezni.
Mert nem ellenőrzik ki mit csinál a bankban, mert nem értesítenek, hogy BAR-listára tesznek.
Történet most itt tart, az OTP már csak jövő évben foglalkozik érdemben az üggyel.
A történet végét még nem látom, de kávét mostanában nem kell innom, elég ha elmegyek egy OTP bankfiók előtt.

Addig is még az én ügyem megoldódik (?) a történet eddigi része szolgáljon okulására mindenkinek, akinek köze van Magyarország. egyik legnagyobb bankjához.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr6283455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ladislaus 2008.01.03. 17:56:13

otépé. szarbank. ennyi. soha nem volt ott semmim nem is lesz. egy ocska brigád. de mondhatnam erstet is aki mert megvette a postabankot es minden logot le kellett cserelni a még majdnem 2 evig ervenyes postabankos kartyam lecserelte es beterhelt 1500 ft-ot. Akkot elso utam a szla bezaras volt. Szoval nekem ne jojjenek az olcsosaggal mindegyik ugyanannyiba kerul!!! Csak kerdes kivel hol hogy bannak. Jah, jomagam is bankban dolgozok, es ismerem a Mo-on kialakult helyzetet...

hiposrac 2008.01.03. 17:56:34

zsir a hondas chip-kulcsmasolasnak _elvileg_ nyoma marad orokre a vilagon mindenutt, legalabbis igy kellene mukodnie, valami kod kell nekik hozza, amint a kozponti magikus honda-isten-szamitogepbol lehet csak kinyerni. allitolag.
mas kerdes, hogy immos kulcsot (sajnos?) siman masolnak budapesten, kiutik a szamitogepbol a regieket, es felprogramozzak ujra az uj kulcsokkal. igy legalabb biztos lehetsz benne, hogy csak a te kulcsaiddal lehet elvinni :)

Manyizga (törölt) 2008.01.03. 18:10:57

ótépé... hát persze... szerencsére tavaly ősszel kifizettem őket, egyösszegben. Aztán átfáradtam a másik ablakhoz, és meg is szüntettem a számlámat náluk. (Amit eleve csak az árukapcsolás miatt nyitottam, mert különben magasabb kamatra adtak volna hitelt.)
Persze még kétszer próbálkoztak közben, hogy "kedvezőbb kamatozásúra kössem át", ahelyett, hogy kifizetném őket. Mindkétszer megkérdeztem őket, hogy ezzel az ajánlattal miért nem az előtt kerestek meg, hogy jeleztem: ki akarom fizetni a tartozásomat? Volt rá több évük... :)

Dido 2008.01.03. 18:13:58

Nekem is meggyűlt már OTP-vel a bajom, szerencsére nem bar lista kapcsán. Az OTP direktben szerettem volna ügyintézni, de nem tudtam. A rendszer nem kért tőlem jelszót, hanem kapcsolta az ügyintézőt. Ügyintéző közölte, hogy nem tud velem mit kezdeni, amíg nem azonosítom magam a rendszerben. Mondtam minden szükségeset bemondok neki, nem fogadta el ahölgy, csak az automatán keresztül azonosíthatom magam. Az automata pedig továbbra is ügyintézőhöz dobott rögtön. Mintha hülye lennék, úgy beszélt velem az ügyfélszolgálatos a telefonban. Mint egy óvodás gyereknek elkezdte magyarázni, hogyan kell használni a nyomógombokat. Tiszte röhej volt. Rengeteget telefonáltam eredménytelenül. Úgy jött ki, hogy én nem tudom kezelni az automatát, elég vicces lehetett számukra, számomra kevésbé. Sokadik telefonom alkalmából már nem az OTP direktes ügyfélszolgálatot hívtam és nem szokásom, de akkora patáliát csaptam, amire büszke nem vagyok, ellenben kapcsoltak egy uriemberhez. Aki panaszom elmondása után rögtön jelezte, hogy nem velem van a baj, hanem a fiókban a terminálon nem húzták le elégszer a kártyám az OTP direkt szerződés megkötésekor. Elnézést kér a bank nevében, az engem ért kellemetlenségekért...stb, de csak úgy orvosolható a problémám, ha befáradok a pénzintézetbe és a terminálon áthúzzák a kártyámat a kollegák...stb. Azóta pár hónap eltelt, de nem volt kedvem bemenni az eset utána bankba, hogy megoldják a gondomat.

Netuddki. 2008.01.03. 18:22:17

Csak halkan jegyzem meg, ha jól működnének nálunk a bíróságok, hasonló ügyek miatt a sz.rt is ki lehetne perelni az ilyen szolgáltatókból. Aztán előbb utóbb helyreállna a rend.
Méghogy fogyasztóvédelmi kategória. Ha ebből plusszköltsége van az ügyfélnek, azt ki téríti meg ? Ha esetleg meg is büntetnék a bankot az ügyfél akkor is rosszul járt.

0xFFFF 2008.01.03. 18:36:49

Az otp nem a legnagyobb, csak a leghangosabb és prolikörökben - többség - a legismertebb.

derelyegrádi szellem 2008.01.03. 18:52:52

"Az otp nem a legnagyobb, csak a leghangosabb és prolikörökben - többség - a legismertebb"

Mint a Népszabadság! :)

Kyoto 2008.01.03. 20:17:56

A bank ÉRTESTÉST küld 1 hónappal azelőtt, mielőtt a KHR-be lejelenti az adott adóst. Tudom, mert naponta 10 embert rakok fel. Ha a bank nem tudja ajánlott tértivevénnyel igazolni, hogy a figyelmeztető levelet elküldte, akkor az egész cucc jogtalan. Én indítanék egy polgári pert, tanulja már meg a köcsög OTP hogy mit hogy és merre. Ha van kérdésed itt felteheted nekem, KHR szakértő vagyok :D

(KHR=a BAR uj neve)

zbzbzb 2008.01.03. 20:22:52

Aki OTP-be megy, az sikeres ember nem lehet...

Nekem 1 ÉVE!!! húzódó ügyemet nem képesek megoldani, pedig már rendeteget jártam utána. Mondanom sem kell, már nincs náluk számlám, és nem is lesz...

KöcsögOTPmonnyonle!

Lődörgő Hollandi 2008.01.03. 20:33:54

Nyáron három órába tellet mire elintéztünk egy határidős átutalási megbízást a sógorommal. Mindketten ugyanott vezetjük a számlánkat 20+ éve. Az ügyintéző hölgy az ablaknál letagadta, hogy a "határidős átutalás" intézménye egyáltalán létezik.

Miután elmondtam neki, hogy ez koránt sincs így, akkor hívták a főnököt, meg annak a főnökét és egy enyhén szellemi fogyatékosnak látszó kislányt. Ezek így négyen két és fél órát küzdöttek, de azért írnunk kellett a végén egy meghatalmazást a sógoromnak, hogyha mégse működne, akkor az átutalás napján bemehessen és utalhasson a nevemben azonnal!

Ha nem lennék lusta, már rég bzártam volna a számlámat. Javaslom az MKB-t, jobb tapasztalataim vannak vele!

Seherezad (törölt) 2008.01.03. 20:35:38

Kyoto, ezt az értesítési törvényt csak most hozták, pont az ilyen esetek miatt. Én egy 1999-ben általam megszüntetett bankszámla miatt voltam még 2005 ben is BAR listán.
Amit az Otp elfelejtett megszüntetni, és 2001-ben számlavaztési díj tartozás miatt, 2100 Ft ért BAr listára raktak. Nekem is egy hitelügyitntézés alkalmával derült ki.
Nem mondom, hogy urinőként viselkedtem a bankban, de sajnos csak így értem el, hogy a csoportvezető 10 percen belül saját kezűleg, a szemem láttára küldte el a faxot a törlésemről, sűrű elnézések közepette...

sunnie · moveit.blog.hu 2008.01.03. 20:43:12

én is fent vagyok, mert késtem egyszer? :-o

Seherezad (törölt) 2008.01.03. 20:47:57

Ha már bank..remélem nem haragszik meg érte senki, de érdekelne jogász szemmel mint mondanak róla az idelátogatók, illetve a hiba az én készülékemben van csupán, hogy érdekesnek találom a következőket:
A fent említett OTP volt legutóbb, akit a félrevezető reklám miatt elkaszált a PSZÁF.
Na most...az ember a reklám után, bemegy a bankba, kap egy cirka 8 oldalas szerződést, amit joga van elolvasni, és a helyszínen eldönteni kell, nem kell.
Hol itt az átverés???De ezért büntetnek. Ám legyen...De!
Én rendre szívrohamot kapok, amikor az autóm törlesztő részletét azért módosítják, és fizetetnek velem plusz pénzt, mert a korábban kötött szerződésünket, a bank, egyoldalúan, a bankfiókban kiragasztott hirdetményben módosítja.
És errőlmég csak értesíteni sem kell engem, még a PSZÁF szerint sem, mert a szerződésünkben benne vagyon, hogy a bank a szerződés módosításának jogát fenntartja, amiről hirdetményben értesít.
Kérdem én, amúgy átlag honpolgár, aki kap minden hónapban egy csekket, minden hónapban menjen be a bankba, és olvasson végig minden falragaszt?
És mi van, ha a szerződés megkötéskor még elgogadható feltételeket biztosított, de két ilyen módosítás után, azt mondom, már nem, de ugye nem miattam...a költségek viszont az enyémek.

átlátó 2008.01.03. 21:01:37

Eccé (kettő évvel ezelőtt)a bank amit CIB-nek neveznek, -mint utólag kiderült tévedésből- a lejárat után még 53.OOO Ft-t fenyegetések közepette követelt valamilyen késedelmi kamatokat. Kitisztítottam a körmeimet,megborotválkoztam és beballagtam az ingatlanba. Enyhe mosoly,érces tekintet az arcomra kiülve és kértem az illetékes főfaszt. Azt mondta,hogy abban a székben amiben én ülök senki se szeret fizetni,de amelyikben ő ül oda fizetni fogok. Megköszörültem a torkom és azt mondtam,hogy így lesz,ha Izraelt Palesztínának fogják hívni és akkor örömmel,valamint figyelmébe ajánlottam a műkörmös-peremesszájú kollegina nem kicsi tévedését ügyemmel kapcsolatban. Valamelyik érv hatott,mert perceken belül csönd lett és rend.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.01.03. 21:06:14

"A történet végét még nem látom, de kávét mostanában nem kell innom, elég ha elmegyek egy OTP bankfiók előtt."

De sokszor mehet fel a pumpa...

Sanyi 2008.01.03. 22:05:21

Volt egy cikk az indexen és az origon is miszerint az OTP visszafizeti a lakáshitelek bizonyos tipusainak végtörlesztésekor felszámított díj egy részét mert azt szabálytalanul állapította meg. Egy barátomnak pont ilyen lakáshitele volt, bement a bankba és megkérdezte, hogy akkor mit is kell csinálnia. A bankból elhajtották, hogy ilyenről szó sincs.

Az index és az origo tévedett vagy az OTP-nél mondtak butaságot?

andika25 2008.01.03. 22:58:37

KHR (BAR) - listára az kerülhet fel tudtommal, aki legalább 90 napig folyamatosan(!!) az éppen aktulális minimálbérnek megfelelő összeggel tartozik.

Dr Kangörény 2008.01.04. 15:17:05

A törvényben tényleg szerepel az, hogy a banknak értesítést kell küldenie mielőtt felrak a listára, de nem fűz jogkövetkezményt ahhoz, ha ez nem történik meg.

jenőke 2008.01.05. 01:36:39

derelyegrádi szellem 2008.01.03. 18:52:52
"Az otp nem a legnagyobb, csak a leghangosabb és prolikörökben - többség - a legismertebb"
Új többség, vagy régi?
No mindegy…
Kérdésem: mitcsinál a bank, ha a számlán hónapok óta nincs egy fillér sem? Esetemben 16 (tizenhat) hónapja.

Szumi 2008.01.06. 16:30:19

Jenőke:
Szerintem a számlát megszünteti - és ezzel jársz jobban, mint ha mínuszba kormányozná.

szuburito 2008.01.06. 18:28:30

Kicsit furcsa az ügyfél meglepődése, vagy az OTP hibázott óriásit. Ugyanis.

A KHR lakossági hitelmulasztás listájára akkor kerül fel az ügyfél, ha
- 90 napnál hosszabb ideje tartozik az ügyfél minimálbért meghaladó összeggel
- és a KHR-be jelentés elott legalább 30 nappal küldött felszólítólevélre sem fizet az ügyfél
- és az ügyfél nagykorú.

A bankok ekkor kötelezően jelentik az ügyfelet, majd a KHR-be bejelentésről tájékoztató levelet küldenek.

A hitelmulasztás lezárásása után (rendeződik a tartozás, vagy fehagy a bank a követeléssel) kereken 5 éve múlva visszavonhatatlanul törlődik a listáról az ügyfél ezzel a mulasztásával.

Egyébként évente egy alkalommal mindenki ingyen kérhet tájékoztatást a KHR-ben szereplő adatairól, utána pár száz forintért. Ehhez bármelyik (nem feltétlenül saját bankba!) be kell fáradni. Merthogy mi nem állunk szerződéses kapcsolatban a KHR-t üzemeltető céggel, csak a bankok.
Ha a bankfiókba kéri küldeni az eredményt az ügyfél, akkor azt a bank nem látja, mert kettős borítékban küldik ki a bankfiókba.

Seherezad (törölt) 2008.01.06. 19:38:30

Szuburito, ez a hivatalos, tanított formája az ügymenetnek. A gyakrolatban:
Én pld. 2100 Ft számlavezetési díjért kerültem oda, azután, hogy a számlámat felmondtam, és kiegyenlítettem a megszünés napjáig a díját. Nem értesítettek róla. és 2006-ban derült ki, hogy 2001 óta fenn vagyok a listán. Amikor kiderült, már 3 hónapja letelt az öt év is.
Amíg nem az otp ben kértem, más bank 5000 Ft ért akarta elárulni, miként is kerültem kokom listára. Mondtam én, hogy díjtalan az úgy tudom...ők nem úgy tudták. :(

qqcqqc 2008.01.09. 18:57:03

szépen felmondjátok a KHR-be kerülés jelenlegi feltételeit, de a postban még BAR listára került.
a KHR-nél tényleg feltétel a 3 hónap ÉS a havi minibálbérrel egyező összeg.
a BAR-ba felkerülhettél 3 hónap tartozás után is, nem kellett folyamatosan meglenni a minimálnak.
süti beállítások módosítása