Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Ügyfélcentrikus végelszámolás

2007. augusztus 28. - zugügyvéd
Címkék: ügyvéd
Az alábbi levél egy igen elfoglalt kollégáról szól, akinek valószínű annyi munkája van, hogy dolgozni sincs ideje, nemhogy az ügyfelét visszahívni, a cégbírósággal állítólag faxon kommunikál, miközben az ügyfelének ketyegnek a járulékok. Ügyfélkezelés felsőfokon, ha már tiltott az ügyvédreklám, legalább az antireklámmal élni lehet.


Tisztelt Zugügyvéd!

Az alábbi történet negatív része sajnos az ön egyik kollégájával kapcsolatos, de a tanulsága miatt mégis ajánlom mindenki figyelmébe.
2007. június 20. napján bíztam meg dr.  …………………………. ügyvédnőt hogy cégemet egyszerűsített végelszámolással szüntesse meg.

 

Társammal a megbeszélt időpontra érkezve azzal szembesültünk, hogy az ügyvédnő csúszásban van, amiért másfél órás türelmünket kéri, de ha lehet ne is nála várakozzunk, így aztán egy közeli kávézóban töltöttük el az időt.

 

Az újabb időpontnál még azért viszonylag keveset de kellett az irodában várni, mivel a papírjaink még nem készültek el. Miután ez is megvolt, aláírtuk és lebélyegeztük a szükséges papírokat, majd kifizettük a munkáért járó tiszteletdíjat, amelyről sem számlát, sem nyugtát nem kaptunk.

 

Ezen már csodálkoztam, de gondoltam hogy így biztosan sokkal olcsóbb.
A probléma mintegy hónappal később jelentkezett, amikor is a könyvelőm szóvá tette hogy még mindig nincs a cég megszűnése közzétéve, és így ő sem tud addig zárómérleget készíteni. Naivan felhívtam az ügyvédnőt hogy mi lehet a csúszás oka, de ő sajnos számtalan alkalommal is nagyon elfoglalt volt, így csak visszahívásokat ígért, amik persze soha nem valósultak meg.

 

Többször kerestem emailben is, amit el is olvasott minden alkalommal, de soha nem reagált rá. Miután egy teljes hónapig tartó sikertelenség után még én kezdtem magam kellemetlenül érezni, megkértem a társamat hogy talán ő is érdeklődjön, hátha az ő számát még nem ismeri a "doktornő".

 

A telefon sikeres volt, több visszahívási ígéret után kiderült hogy azóta sem csináltak semmit a cégünkkel, mert valami faxot nem jól küldtek el, így az eljárás soha nem is kezdődött el!? Ezt csak azért nem értem, mert eddig azt hittem hogy az ilyen dolgokat személyesen terjesztik be a Cégbíróságra, nem pedig faxon, de én is tévedhetek persze.

 

Az ügyvédnő viszont a társamon keresztül azt üzente nekem, hogy most akkor elküldték újra és az ügy részéről el van intézve. Részemről viszont nincs, amit újabb levélben szóvá is tettem, de választ természetesen nem kaptam erre sem. Engem viszont így nem kevés anyagi kár ért és ér azóta is, ugyanis nekem mindaddig fizetnem kell a cég után a járulékokat, ameddig az meg nem szűnik, hiába nincs tevékenység és ezáltal bevétel sem.

 

Ha most már tényleg beadták, akkor is még legalább két hónap mire a végére érhetünk.

Számomra ez az ügy nagyon méltánytalan, maga az egész eljárás pedig megalázó és példátlan az eddigi életem során, így ha van lehetőségem bármilyen jogorvoslatra, úgy szeretnék is élni vele.
Előre is köszönöm a segítséget és ezúton keresek "belevaló", határozott jogi képviselőt!

Tisztelettel,


B. Zs.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr96151024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borsika 2007.08.28. 11:46:04

bármelyik ügyvéd hajlandó szívatni a kolléganőt, de javaslom a kamarát először, mert az ügyvédeknek van biztosításuk az ilyen esetekre,
előtte azonban nem ártana elolvasni, hogy a tényvázlatban, vagy a megbízási szerződésben van e az alaptalan panaszra nézve záradék, végül pedig az örök igazság: kurvát fasszal, ügyvédet pörrel nem lehet fenyegetni

OkoskaTo:rp 2007.08.28. 14:22:13

borsika: Ámde kurvát pörrel, ügyvédet fasszal igen jól lehet. :-P

borsika 2007.08.28. 14:57:08

szerintem ezt az ügyvédet fasszal sem lehetne fenyegetni

hozzászóli 2007.08.28. 14:57:13

Szia, B.Zs., sokkal jobb helyzetben vagy, mint hinnéd, ha a tényvázlattal minden rendben van. Már ha egyáltalán van, ez itt a nagy kérdés. Ebben kell benne lenni annak, hogy mire kap az ügyvéd megbízást, jelen esetben csak okiratszereksztésre, vagy ügyintézésre is. Ebben kell szintén leírni a megbízási díj pontos összegét, ami kötelező elem, nem lehet kihagyni. először ezeket nézd meg, hogy benne vannak-e és hogyan vannak benne. Ha eleve nem is írt tényvázlatot, akkor a tiéd a pálya, mert ez automatikusan egy rendbeli fegyelmi vétségnek minősül a kamara előtt. A Cégbíróságra harminc napon belül be kell adni az elkészített okiratokat slussz, ha nem adta be, nyilvánvaló a hiba. Én, mint gyakorló ügyvéd(nő)azt tanácsolom, hogy beszélj vele, ne hagyd magad lerázni, és ha a fentiek alapján tényleg ő a hibás és nem rendezi a károdat, nyugodtam fenyegesd meg a kamarával és az APEH-hel, egyikből sem tud nagyon jól kijönni..... Ha felméri reálisan a helyzetet, szerintem fizetni fog.. Ha nem, irány a kamara és jelentsd be a károdat az ügyvédbiztosítónál, csatold be a papírokat, amiből látszik a történet és a károd. Mivel én is ügyvéd vagyok lehet, hogy vérszomjasnak tűnök, de nem ezért írtam le ezeket. Sajnos mindenkivel előfordul, hogy hibázik valamit, velem is előfordult már, de úgy gondolom, a minimum ilyenkor a korrekt hozzáállás, főleg mivel a te helyzetedet simán lehet rendezni, semmi helyrehozhatatlan nem történt. Kezdj el intézkedni és ne hagyd magad!

hayduck 2007.08.28. 17:07:15

Ergo "ügyvéd ügyvédnek farkasa" vagy
"sunnyogó ügyvédet hamarabb utólérik mint..."

Dr Kangörény 2007.08.28. 17:41:17

Már olvastam máskor is ezt a tényvázlatot.Összeszámoltam és hirtelenjében 4 különböző ügyvéd jutott eszembe, akiket több különböző üggyel bíztam meg az utóbbi 3-4 évben, de egyik sem írt sem tényvázlatot, sem megbízási szerződést. Még az sem, akinél végülis megragadtam, mert elégedett voltam vele. Az ügy intézésével késő ügyvéd, aki elérhetetlen ismerős eset, az egyik nálam is ezt csinálta, ki is csúsztam miatta néhány határidőből, ami miatt buktam egy csomó pénzt. De az az ügyvéd, akit ebben az ügyben bíztam meg, nem nagyon akart a kollégája ellen eljárni.

hozzászóli 2007.08.28. 18:04:22

Kangörény megértem, hogy nem nagyon akar eljárni, meg nem is, mert nem mindegy, hogy milyen hibáról van szó. Elvileg, ha bármit csinál neked egy ügyvéd, legyen az akár egy egy soros nyilatkozat, tényvázlatot kell írnia, amiben benne kell lenni mindannak, amit leírtam. Ezzel védi magát vita esetén és ezzel léphetsz fel ellene te, ha gond van. Egyébként az ügyvédek általában nem csinálják, mondván ,hogy úgysem lesz semmi gond....
Másrészről sok ügyfél fordul azonnal az ügyvéd ellen, ha valami gondja van, na ilyenkor is a tényvázlat, ami dönt.

Pióca 2007.08.28. 20:35:49

Az ügyvédekről szóló 1998. évi XI. törvény 23. §
(1) Az ügyvéd és a megbízó között a megbízás akkor jön létre, ha a felek megállapodtak a megbízás tartalmában, a megbízási díjban és az előrelátható költségekben. A felek költségátalány alkalmazását is kiköthetik.
(2) A megbízást - a tanácsadás esetét kivéve - írásba kell foglalni. Az írásba foglalás elmaradása a megbízás érvényességét nem érinti, de ilyen esetben a megbízás tartalmának bizonyítása a megbízottat terheli.

Pióca 2007.08.28. 21:22:57

Ki volt a végelszámoló? Ha nem az ügyvéd, akkor megbízta-e őt a végelszámoló bármivel is?

stebe77 2007.08.29. 15:59:15

Ügyvéd nem lehet végelszámoló.

Pióca 2007.08.29. 18:25:54

Mi tiltja? Én, sajnos, nem tudom.

andika25 2007.08.29. 23:21:43

semmi.
Ctv 99. (2) A cég legfőbb szerve végelszámolóvá bárkit megválaszthat, ha az a vezető tisztségviselővel szemben támasztott követelményeknek megfelel, és a megbízatást elfogadja. Végelszámolóvá a feladat ellátására alkalmas jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság is választható. A jogutód nélküli megszűnését elhatározó cég a végelszámoló megválasztásakor a végelszámoló díjazásáról, illetve a feladat ellátásának ingyenességéről is rendelkezik.

megismitvartal 2007.08.30. 14:03:57

a föoldalon szerepel a negativ reklám ötlete. ezt hol lehet megtenni? Jogom van leírni névvel és címmel mit csináltak egyes ügyvédek? Gondolom tüzet okádva perelnének ezerrel a kis huncutok. Mi az amibe nem tudnak belekötni?
az elmúlt években milliós összegeket vesztettem az ügyvédek kóklersága miatt, tegyük hozzá, a bíróságok és a földhivatal is megérik a pénzüket.

megismitvartal 2007.08.30. 15:22:50

ja es ha már a negativ reklámot felvetettétek, akkor miért nem írjátok ki a t. ügyvédnő nevét és címét? kicsit ellentmondásos nem?

passion76 2008.09.11. 15:05:14

Andika 25: álláspontom szerint a Ctv. egyszerűen nem alkalmaz korlátozó szabályt. Az ügyvédekről szóló tv. azonban taxatíve felsorolja azokat a tevékenységeket, amelyeket ügyvéd elláthat. Ebben a fesorolásban nem szerepel az, hogy ügyvéd lehet végelszámoló. Az ügyvédekről szóló tv. abból a szabályozási elvből indul ki, hogy az ügyvédek számára tilos minden tevékenység amit a törvény kifejezetten meg nem enged. Ráadásul az ügyvéd egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyban nem állhat. Következésképp ügyvéd, mint végelszámoló nem járhat el.
süti beállítások módosítása