Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Lehallgat a kedves szomszéd

2007. augusztus 13. - zugügyvéd
Címkék: szomszédjog

Az alábbi ügy jogilag egyértelműnek tűnik, és elég bizarr. Azért éerdemes eltőnődni, hogy egy szomszédlátó kamera elhelyezése csupán birtokháborításnak minősül, vagy egyébb visszaélés is megállapítható. Ugyanis az nem derül ki, hogy a szomszéd felhasználja-e a lehallgatott információkat.


Kedves Zugügyvéd!


Egy új lakóparkba költöztünk, ahol a lakáshoz egy nagy iker-terasz tartozik, fából készült paravánnal leválasztva a szomszédtól.

A szomszéd bekamerázta a teraszát oly módon, hogy a paraván közelébe erősítette a kamerát. Feltételezésem szerint az erkélyajtaját figyeli, de mert a kamerát nem látom, ezért ez csak feltételezés.

Az viszont biztos, hogy a saját teraszunkon elhangzott beszélgetéseinket figyeli és rögzíti. Ennek nyilvánvaló jelei vannak.


Kérdésem: megteheti, hogy a tudtunk és beleegyezésünk nélkül hangfelvételt készít rólunk? Eddig úgy tudom, nem használta fel ezeket a beszélgetéseket, habár utalásokat már tett más szomszédnak az általunk mondottakról. (Mellesleg nyilvánosan, a kertjéből átkiabálva rágalmaz minket a többi lakónak. Szerintem ez is jogsértő.)


Nem tudjuk eldönteni, tegyünk-e jogi lépéseket avagy tudjuk be az egészet egy egyedül élő, elvált, unatkozó öreg nő kedvenc időtöltésének.


Válaszát köszönettel és tisztelettel véve:


Sz. T.

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr15138818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2007.08.13. 12:48:04

ekkora kretén vénasszonyt... jelentsd fel, akkor legalább lesz miért kimozdulnia néha otthonról... de a kamera addig is megy :)

2007.08.13. 13:07:59

És mi van akkor, ha valami ismeretlen eredetű kő találna kacsázni a kamerái optikái között?
Vagy egy ismeretlen eredtű kapanyél :)

Tunguska 2007.08.13. 13:34:18

Egy hűvösebb hajnalon vágj le egy malacot az ikerteraszon és hangosan beszéld meg a partnereddel azt, hogy milyen gazdaságos dolog a kecsketartás a mai kecsketej árak mellett.

Jutányos áron tudod majd rövid időn belül megvenni a házrész másik felét!

2007.08.13. 14:22:47

Tényleg, most jut eszembe: van olyan kütyü (kb. pendrive méretű) ami nagyon erős elektromos zavart tud kelteni néhány méteres körzetben. (ilyet hobbielektronikailag csinálni is lehet otthon szerintem, bár annyira nem értek hozzá). Tutira megzavarja az 'adást'. Szereld oda a paravánra és köss rá valami fix tápellátást. Hadd nézze a sistergő hangyákat a nyanya.

vernarancs 2007.08.13. 14:48:16

Hangpuskaval el lehet nemitani a mikrofonokat, legpuskaval meg a kamerat is ki lehet iktatni.

Blobov 2007.08.13. 16:09:03

annyira segítőkészek ezek a hozzászólók...

zsoci 2007.08.13. 16:19:28

És miből gondolod hogy rögzít egyáltalán hangot ?

A biztonsági kamerák többsége csak video jelet ad. Azt meg - ha jól értem- saját ingatlanja felé teszi.

Mondjuk szerintem a legegyszerübb megkérdezni. Erre még nem gondoltál ? A kedves "okos" ötletet adó hozzászólóknak meg üzenem hogy az rongálás ! Ha meg zavar -és rögziti- kérd meg hogy kösse ki a hangot.

üdv Zsoci

efi 2007.08.13. 17:40:14

És ha majd csak úgy - kamera nélkül - szimplán odaül "hallgatózni" a teraszra, akkor mit csinálsz ?

vomit 2007.08.13. 21:46:19

mit kell igy belekoltozni agyatlan ismeretlenek szajaba. a lakas megnezesekor a szomszedoktol kell megkerdezni, mifele kornyek ez, egyuttal latod a burajukat is...

y b 2007.08.13. 22:00:16

és mi van ha a nyanya költözött a nyakukba.

Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2007.08.13. 22:27:51

"Mellesleg nyilvánosan, a kertjéből átkiabálva rágalmaz minket a többi lakónak."

... esetleg Te is felveheted az nyanya akciózását. Innentől az állás 1:1. }:-)

dH2K · http://dh.squidcode.com 2007.08.14. 01:55:34

Esetleg vágj a felvételből egy klassz klippet zenével, és Youtube-ra vele. :P

2007.08.14. 07:18:24

Birtokháborításon túl, szerintem még jogosulatlan adatkezelés is az ilyen célzott felvételek készítése, függetlenül attól, hogy felhasználja -e az illető. Ezzel persze nem könnyű megfogni, főleg, ha esetleg a rendőrség nem is nagyon erőlteti magát. A rágalmazás miatt, ha a szomszédok hajlandóak tanúskodni, akkor feljelentést kell tenni a rendőrségen, és aztán ha sikerül ott bizonyítani akkor nem vagyoni kár miatt perelni. Btk 179. § (1) Aki valakiről, más előtt, a becsület csorbítására alkalmas tényt állít vagy híresztel, vagy ilyen tényre közvetlenül utaló kifejezést használ, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) A büntetés két évig terjedő szabadságvesztés, ha a rágalmazást
a) aljas indokból vagy célból,
b) nagy nyilvánosság előtt,
c) jelentős érdeksérelmet okozva
követik el.

A technikai zavaró eszközökkel vigyázni kell, mert előfordulhat, hogy az egész környék nem tud tévézni, internetezni, vagy mobiltelefonálni, ha túl jól sikerül, a HIF pedig csúnyán megbírságolja.

2007.08.14. 08:11:19

Jó, persze, nyilván valami békés, épeszű megoldáshoz kell először folyamodni, nem egyből rongálni, disznót vágni, feljelenteni. Mondjuk ha átmész a mammerhez, hogy tessék már mondani, mit pletykál itten rólunk kamerás (hang-)felvételek alapján, meg miféle kamera van felszerelve az erkélyen, akkor nyilván rögtön jön a kedveském, ő semmi rosszat, ő aztán. Meg mit képzelsz.

zsir: De tényleg, van reális esély, hogy bárki is foglalkozzon ezzel itt a balkánon? Kezdve a rendőrséggel? Az Egyesült Államokban szerintem egy ügyvéd úgy cuppanna rá az esetre, mint gyöngytyúk a meleg takonyra. Megkockáztatom, hogy ott még a sz@rt is kiperelnék a nyanyából (minimum kamera leszerelése, vagy legalább hangot nem rögzítő kamera használata), de itt?

Max röhögnek rajtunk.

Még1: szerintem a panaszosunk kezdő szomszéd. Az ilyen mammerek nagy része ipari teljesítményű pletykafészek. (én is egész eddigi életemben ilyen társasházakban laktam) Soknak az a szórakozása, hogy ténylegesen egész nap ül kint a folyosón és fülel, figyel. Aztán jól kidumál a szomszédnak (aki szintén legalább akkora sz@rzsák mint ő). Jelen esetben annyi a különbség, hogy a mami nem akar lemaradni abszolút semmiről... abban biztosak lehettek, hogy bármit is beszéltek az erkélyen, azt kábé üvöltve is tehetnétek, mert egy-két óra múlva úgyis tudja majd mindenki.

2007.08.14. 08:23:58

Voodookoop 2007.08.14. 08:11:19 "...De tényleg, van reális esély, hogy bárki is foglalkozzon ezzel itt a balkánon?..."

Nem tudom, nem vagyok rendőr. Azt gondolom, ha megfelelően elő van készítve: feljelentés, tanúk stb. akkor kénytelenek foglalkozni vele. Ha valaki csak úgy bemegy az őrsre, hogy ez van, és mit lehet csinálni akkor meg próbálják elhajtani. Ez a rágalmazásra vonatkozik, a jogosulatlan adatkezelés elég reménytelen.

Tóni bá\' 2007.08.14. 11:17:06

Remélem a kép csak illusztráció! :)
Kedves Sz. T!
Nekem is volt egy olyan szomszédom aki meg volt győződve arról, hogy hallgatódzunk, leskelődünk, pedig csak roppant zajosan élt és nem törődött a szomszédaival! Néha-néha szándékosan, ordítva "beszélgetve" tett megjegyzéseket ránk majd, ha számon kértük rajta a sértést, azt állította, hogy ezt a feleségének mondta és bizonyítottnak vélte, hogy mi hallgatódzunk.
Szerintem ez egy neurológiai eset lehetett!
Hál' Istennek elköltözött!

Én vagyok 2007.08.14. 12:24:25

Feljelentés meg minden előtt én azért kiülnék a teraszra egy szélcsendes, napos délután valamelyik haverommal (jó hang- és képminőség legyen), és megtárgyalnám, hogy mennyire elegem van már a szomszéd megfigyelő kamerájából. Részletesen kitárgyalnám, mi fog történni, ha a vén qrva nem hagyja abba a megfigyelésünket.

Ha ennek sincs foganatja, biztosan nem készül hangfelvétel. :-)

Frank Black (törölt) 2007.08.14. 13:54:21

Tömött fekete szemeteszsákok ide-oda cipelése, mintha nehéz lenne, közben lopva körbetekintés, mintha félnél a lebukástól.
Esetleg közben lombfűrész a kézben, vagy balta.
Garázsban - vagy ahol nem lát - egy régi szék, vagy fatuskó erőteljes ütögetése, hangosan megjegyezni, "még mindig élsz bazeg!".
És közben mindig kedélyesen mosolyogni, ha összefutsz vele.

doki 2007.08.14. 17:41:25

sima birtokháboritás, ha a kamera a szomszédos területre átlát vagy annak irányitott mikrofonja áthall.
Egy éven belül a jegyőnél kell kezdeményezni a kamera elforgatását.
Amennyiben nem teszi meg, birságolható, akár hetente is. Ha a jegyző határozatat ellen birósághoz fordul akkor veszit.
Ebben az évben két kamerás perem volt és szerintem roppant egyértelmű a birói gyakorlat.

weewee 2007.08.14. 21:26:06

Doki szerintem pedig nem...
Hónapokkal ezelőtt azért látogattam erre az oldalra, hogy épp ebben a témában okosodjak. Egy poloskát szereltettem egy kedves szomszédom lakásába. Volt bent egy ideig, kiválóan működött, viszont eldöntöttem, hogy kihozatom. Ezzel akadt némi gondom és "borult a bili". Egy évig tologatták az ügyet mire tárgyalás lett belőle. Számos pikáns részlete volt a történetnek, ami eleve abszurd(részletekkel nem untatnálak) a lényeg, hogy a tárgyalás remek hangulatban telt. A bíró gyakorlatilag végig röhögte az egészet, az ügyész teljes tanácstalanságba fulladt, a védőügyvédeknek nem sok dolguk akadt. Életem első tárgyalása volt, de szembetűnő volt, hogy ilyen ügyekkel nincs semmi tapasztalat. Végül társadalomra való csekély veszélyesség címén egy "ejnye-ejnyében" kiegyeztünk :)
(((ha velem tette volna ezt valaki én is felháborodnék, de hogy különösebb büntiket nem lehet érte kicsikarni, azt én is tapasztalatból tudom...)))

weewee 2007.08.14. 21:47:38

A ti tárgyalásaitokon milyen ítéletek születtek?

doki 2007.08.14. 22:31:32

Bocsi, azt hiszem elbeszéltünk egymás mellett. A birtokháboritási eljárás - ha a jegyzőn túljut- az nem büntetős, hanem polgári tehát nincs ügyész ( meg védő sem)igaz ügyvédek csak-csak vannak mindkét oldalon.
A jegyző megállapitja a birtoksértést és elrendeli a leszerelést/elforditást.
Ha a határozata jogerős lesz és nem hajtja végre, akkor mint mondottam akár hetente birságolhatják.

2007.08.15. 07:55:02

weewee: jogi szempontból sem mellékes szerintem a kérdés: miért szereltettél poloskát a szomszéd lakásába? Ez marhára érdekelne. A társadalomra való csekély veszélyességből arra gondolok, hogy szórakozásból tetted. De tényleg, miért?

SzigMa 2007.08.15. 14:25:31

"szereltettem" "kihozatom" Vazze, az hogy nekem a szomszédaim lehallgatót barkácsolnak, egy dolog, de hogy egy ilyen 'bűnszervezet' tárgyalását végigröhögcséli a bíró! Nem megbántásból, de hacsak nem egy nácikommunista-terrorista volt a szomszédod, akit le akartál buktatni, már a szervezettség okán sem lehetett volna társadalomra csekély veszélye ennek az egésznek!!!

weewee 2007.08.15. 17:55:55

Nem akartam bővebben, de ha érdekel... a kedves szomszéd egy jóképű és nem facér pasi, akivel a kelleténél jobban ismertük egymás. (26éves, lány vok) Nem bűnszervezetben dolgozom, de én magam mégsem vihettem, mert hát a "first lady" annyit sem mozdul ki otthonról, mint Natasa Kampus. Megkértem egy kábeltévés fiút, hogy segítsen. Jobb ötletem nem volt, bár tudtam, hogy a másik szomszédtól "átkötött" kábel volt nekik régen, újabban meg parabola. A bíró ezen kezdett el mosolyogni, mert hivatalos kábeltévé egy szál sem, tehát a tettes társam ennyi erővel Micky egérnek is öltözhetett volna, nyilván azt sem kelt bennük idejében gyanút. Fontos persze megemlíteni, hogy én fordultam a rendőrséghez, hogy hozzák ki,(ez is enyhítő körülmény volt) mert senki nem hitte el, mikor szóltam, hogy mi ez az egész és szeretném ha kiiktatnák. Ekkor a "sértettem" :)magánindítvánnyal élt, a poloska lefoglalásával egyidejűleg (náluk otthon, reggel, élettársa jelenlétében...) de a tárgyaláson, ami tényleg egy beszélgetős, röhögős, összejövetelként marad meg emlékeimben nagyon kiállt mellettem (meg az aktív kivitelező mellett is) és nem kérte a büntit...
Doki beírására csak azért reagáltam, mert bár nyilván más, mint az ő esetei, de az itteni bíróság a magántitoksértéses ügyekhez valóban úgy áll, mint -fentebb zsír beírásában olvasható- a balkánon ezügyben nem nagy a szigorúság és túl nagy gyakorlat sincs... (((Bár a bíró is megelítette, hogy ez egy extrém eset :))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.15. 19:06:55

hat, itt kaptal volna par evet
meg a kabeles gyerek is

SzigMa 2007.08.15. 23:37:15

Na jó, ilyen sztorira tényleg nem számítottam... :)

nyekk 2007.08.19. 21:14:24

A weewee, meg a kábeles fiú is megérdemelt volna pár évet. A szomszéd nénivel meg legegyszerűbb lenne megbeszélni, hogy mi a helyzet, és nektek mi erről a véleményetek. És ha így is sem oldódnak meg a problémák, akkor jöhet a harc.

szőrösteve 2007.08.27. 14:36:58

A szomszéd néni beszélgetés helyett ordítozva átkozódik 1-2 órán át az udvaron. Már a harc szakaszában vagyunk :-)) viszont szeretnénk kultúráltan, tiszta eszközökkel megoldani a helyzetet.
Köszönöm a segítséget!
süti beállítások módosítása