Akár a Homárba is kerülhetne az alábbi történet, de elég erőteljes a jogi vetülete is. A Zugügyvéd is tapasztalta már, hogy az autóvásárlás előtt a vevőt körberajongják a szalonban, majd később a garanciális javításokat meg minden lehetséges indokkal megpróbálják elkerülni. Egyébként érdemes bíróság elé vinni az ügyet. Tisztelt Zugügyvéd,
2006. március 23-án vettük át új Suzuki Swift autónkat. Márkakereskedő: Suzuki Ász.
Két (2!) hét és 600 kilométer múlva az autó - minden előjel nélkül - leállt az út közepén (04. 06). Tréler, bevontat, nagypéntek délutánja lévén: "érdeklődjenek kedden".
Többszöri telefonálás, kapcsolgatás után sikerült a szervizvezetővel beszélni, aki személyes találkozót javasolt, 04. 16-án, hétfőn. (Ekkor már 10 napja náluk a kocsi.) Sejtettük, hogy problémájuk lesz, valóban: kiderült, nem akarják garanciában vállalni a javítást.
Összeg: 480.000.- HUF. Ok: görény, rágcsáló, vagy idegenkezűség miatt sérült a vízcső, elment a víz, sérült hengerfej, hengerfej-tömítés. Tény: hét éve élünk jelenlegi lakhelyünkön, kertes házban, két beagle kutyával (vadász) a kertben, mindig két autónk parkol itt, soha nem volt ilyen problémánk. Állítjuk továbbá, hogy a víz hőfokmutatója nem jelzett a két hét alatt.
További tény: sem jegyzőkönyvet, sem a garanciális javítást megtagadó írásos jelzést nem kaptunk.
A Fogyasztóvédelmi Felügyelet a 2003. évi Ptk. Módosítás óta nem jogosult garanciális ügyben eljárni, így marad a Békéltető Testület, melynek határozata ajánlási jellegű, és 90 nap alatt köteles határozatot hozni, vagy a jó magyar bírósági per, beláthatatlan ideig.
Közben halkan ketyeg a lízingdíj.
A mi autónk?
üdv, SZ. T.

Utolsó kommentek