Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Sávváltás és balítélet

2007. január 17. - zugügyvéd

A Zugügyvéd egy kacifántos közlekedési ügyet tesz közzé. Többen feltették a kérdést már a korábbi bejegyzéseknél is, vajon miért erősebb a bíróság előtt egy rendőr tanú vallomása, mint vádlotté? A Zugügyvédnek különösen a bíró kommentárja tetszik: véleménye szerint az elkövető egy agresszív személyiség, és ezek alapján biztos a rendőrnek van igaza.


Üdvözlöm !
 
Történetem lehet, hogy néhol zavaros lesz, de ezt mindössze annak tudja be, kérem, hogy igen felháborodott vagyok. A pontos dátumot és percidőpontot ill. a hivatalos levelezést - ha igénylik - elküldöm Önöknek.

Annyit mindenesetre hozzátennék már az elején, hogy 34 éves vagyok, 17 éve van jogosítványom és szerintem már túl vagyok az 1 M km-en.

Egyszer büntettek meg, jogosan, egy sebességet módosító tábla figyelmen kívül hagyásáért, befizettem, jogos volt.

Esetem a következő.
 
2006 év februárjában közlekedtem egy, a cég tulajdonát képviselő Opel Combo típusú kisteherautóval Székesfehérvár belvárosában, kb. 18.30 magasságában.
A fűútról lekanyarodtam egy üzletközpont parkolójába.

A parkoló egyirányú utcáját elzárva leállt az autóm mögött egy Skoda Octavia típusú, jelzés nélküli gépkocsi. Miután kiszálltam, szembeállt velem annak sofőrje, aki közölte velem, hogy ő rendőr alezredes és intézkedni fog velem szemben. Az igazolás abban merült ki, hogy "csikkzsebből" előrántott félig egy pink színű kártyaigazolvány szerű valamit, amit nem láttam rendesen. Azt állította ( 4 sávos útról beszélünk a kanyarodó sávval együtt ), hogy a szélső sávból bevágtam elé a legbelsőbe és őt fékezésre kényszeríttetem, ezért követett a parkolásig. Azt a dolgot ott fizikálisan is lehetetlen kivitelezni, ráadásul egy kiláthatatlan autóval csak gondos tükörhasználat után lehet sávot váltani és én ezt is tettem egyesével, nem 3 sávot váltva egyszerre, mint ahogy ő állította.  Szóvá tettem neki, hogy rendőrjárőr intézkedését kérném, Azt mondta, hogy rendben és telefonált is v.hová. ( Mellesleg jegyzem meg, hogy az összesen eltelt kb. 25 perc alatt 4-szer kértem a rendőrjárőr intézkedését, és ő mindvégig azt mondta, hogy úton vannak. )

Igazolni nem voltam hajlandó magam a számára, mert nem szedem elő valamennyi papíromat, ha valaki megállít az utca közepén. Viszont megadtam az elérhetőségemet, és állandó lakcímem a számára, jóhiszeműségből kifolyólag.
A közben eltelt félóra alatt semmi érdemi  nem történt, azt leszámítva, hogy állítása szerint, a központtal egyeztetett és hogy el kellett állnia az út közepéről, mivel jogtalanul feltartotta a közlekedőket az egyirányú utcában. Semmilyen papírt tőle nem kaptam, adataimat egy cetlire írta fel.

Időközben meguntam a dolgot és mondtam neki, hogy elér a megadott számon, ha itt a járőr, azonnal kijövök. Elindultam az üzletközpont felé. Ekkor ő ( még az autóm oldalában ) megfogta a kezem és azt mondta, hogy nem mehetek sehová. Közöltem vele, hogy engedje el a kezem, mert bajban lesz. Miért, kérdezte, meg fogom őt ütni? Mondtam, hogy term. nem, de fel fogom jelenteni személyes szabadság jogtalan korlátozása miatt ill. ha ő valóban az, akinek mondja magát, akkor jelentsen fel.. Erre elengedte a kezem és bementem az üzletközpontba. Mikor kijöttem, azt láttam, hogy egy járőrautó ténfereg a parkolóban és az oda nem messze eső albérletbe követett engem. Az albérlet címét nem adtam meg a magát rendőr alezredesnek állító férfinak.

Időközben kaptam egy határozatot, a meg nem adott albérleti címemre!! ( vajon miért követett aznap este a rendőrjárőr ), melyben a jogosítványom 3 hónapra való bevonására és 40E Ft bírság megfizetésére köteleztek, látatlanul. Erre egy ügyvédhez fordultam, aki megkifogásolta az ítéletet, mire fel a köv. határozat ( ez már egy bírónőtől jött ) arról rendelkezett, hogy mindössze a pénzbírságot kell befizetnem. Erre sem voltam hajlandó, mert valóban nem tettem semmit és ráadásul be sem lehet bizonyítani, gondoltam én botor módon.


Az első bírósági tárgyaláson megjelent a rendőr alezredes, a bírónő term., ügyvédünk és én.
Elmondta mindenki a maga mondókáját, és következett a szembesítés. Az alezredes ízzadva, a szemembe nem nézve elmondta a hazugságait, én egyenesen a szemébe elmondtam a magam álláspontját. ( Csak érdekességképpen: azt is állította fent nevezett nem úriember, hogy miközben igazoltatott, azzal fenyegettem, hogy elmarad az üzleti tárgyalásom miatta és az okozott anyagi kárért feljelentem. Továbbá azt is állította, hogy hívtam az ügyvédemet. Ezt megcáfoltam egy hívásrészletezővel a telefonszámomról ill. az ügyvéd is megcáfolta ezen állítását.

Ráadásul mindössze egy Media Marktba mentem. Az is érdekes, hogy nem kértek menetlevelet és egyáltalán semmit a cégtől, akinek a tulajdonát képezi az autó, mert nem az enyém !! ) Az ügyvéd kifogásolta a dolgokat, rámutatva, hogy sem tanú nincs, sem semmilyen bizonyíték és a dolgot fizikailag képtelenség megoldani. Továbbá kérte egy közlekedési szakértő felkérését, amennyiben a vád a továbbiakban is fennáll. A bírónő elhalasztotta a tárgyalást egy későbbi időpontra, a szabálysértési osztály képviselőjének hiánya miatt.

A köv. tárgyaláson már a szabálysértési osztályvezető!! is ott volt, és elhangzottak a vélemények. Azt aláírom, hogy határozottan, de kultúráltan beszélgettem mindenkivel, kivéve a rendőr alezredest, aki nem óhajtott, csak a bírónővel beszélgetni. ( Hozzáteszem, hogy a tárgyalás előtt a bíróság folyosóján ülve azt láttuk az ügyvéd úrral, hogy az alezredes, a szabálysértési o.vez. és a bírónő kupaktanácsot tartanak. ) Az ügyvéd, a szabs. oszt.vez. és én gyakorlatilag elbeszélgettünk a dologról, de tényszerű bizonyítást semmi nem nyert. Semmilyen tanú, bizonyíték, közlekedési szakértői vélemény, vagy bármi nem állt rendelkezésre.

Ezek után a bírónő kijelentette, hogy a tárgyalásnak vége, a rendőrhatóság ítélete lesz érvényben, jelesül 3 hónap eltiltás + 30E Ft, mert a véleménye szerint én egy agresszív személyiség vagyok és ezek alapján biztos a rendőrnek van igaza ( ????!!!! ). Erre én megkérdeztem tőle, hogy véleménye szerint én hogyan fogok megélni a jogosítványom nélkül, mikor alkalmazásom egyik feltétele volt. Erre ő azt válaszolta, hogy ez nem érdekli, gondoltam volna rá a szabálysértés előtt. Mondtam neki, hogy hát ez az, nem történt szabálysértés; ha történt volna, akkor nagyon egyszerűen megúsztam volna az esetet a 40E Ft bírsággal, és eszem ágában nem lett volna bírósági tárgyalást kérni. De kértem, mivel bíztam a magyar jogrendszerben ész az objektív, tényeken alapuló ítéletben.

Minden tárgyaláson elhangzott dologra tanúm az ügyvéd, és természetesen én. Nem tudom, hogy egyáltalán jegyzőkönyv, vagy hangfelvétel készült-e. Objektívan nézve a dolgot rendeztek nekem 2 db látszattárgyalást.
Megjött időközben az ítélet, és én még nem adtam le a jogosítványom, mert bízok benne, hogy valamit lehet tenni az igazamért.
 
Nem tudom mit lehet tenni. Ha nem lesz jogosítványom, az gyakorlatilag lehetetlenné teszi a megélhetésünket, mert az áru kiszállítását is én oldom meg a vevők felé és a beszerzést is a budapesti központból, tehát az nem elég, ha én bent ülök a munkáltatómnak. Havi 70E a lakástörlesztésünk, 37E az illetéktörlesztés, 50E az autó-, és 30E a megtakarításos biztosítás törlesztése. Ráadásul a feleségemmel közösen üzemeltetünk egy divatáruboltot Ózdon, ahová az árut Bp.-ről és Siófokról hordjuk ...

Ha tudnak segítségemre lenni, azt megköszönöm, de vállalom akár a nyilvánosságot is, hogy más nem járjon így, mint én ill. esetem felhívja az ilyen dolgokra az illetékes hatóságok figyelmét pozitívan.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr4128964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2007.01.17. 17:14:47

Semmit sem tehetsz.. Megmondták, nem?, hogy ez egy 'kurva ország. Költözz el.
Ha jó helyet találtál, szóljál vissza nekem, én is mennék már innen...

totya4 2007.01.17. 18:26:15

Érdekes, az ügyvédednek annyira nincs tippje hogy ide kell írnod?
A fellebezésnek tudtommal pont az a lényege, hogy mások nézik át az ügyet, nem a megbuherált bíró.

kovácske 2007.01.17. 19:05:46

a jogi lehetőségeket nem ismerem, de addig is, ha jogsi nélkül maradsz, felbérelhetsz egy sofőrt. anyagilag még mindig jobb, mint ha nincs aki kiszállitsa az árut. nyugdijas, vagy fiatal, aki elvállalja, hogy szállit téged és az árudat 3 hónapig kicsivel többért, mint amit a hamburgeresnél keresne ez idő alatt.
esetleg, ha végül jogorvoslatot kapsz, a felmerült költség megtéritését is kérheted.

Regina 2007.01.17. 20:59:25

1. Mondd, te is átnézted a bíróságon az ügyiratokat, vagy csak az ügyvéded? Mindenről csináltass fénymásolatot! Oldalanként 100 forint.
2. Keress egy ingyen vagy olcsó kezdő(!) ügyvédet, mondd el neki a történetet és kérd ki a véleményét. Ha nincs ilyen, akkor menj el a Szalay utcába a Minisztériumba és ott kérj tanácsot.
3. Vigyázz, hogy a fellebbezési időből ki ne csússz!
4. Tégy feljelentést a Rendőr Főkapitányságon ismeretlen/ismert jogosulatlanul intézkedő rendőrnek magát kiadó személy ellen. Ebből kiderül, hogy egyáltalán szolgálatban volt-e a rendőr, közlekedésis-e stb.
5. Amit itt leírtál, küldd meg a helyi nyomozó ügyészségnek.
6. Kérjed az elsőfokú bíróság elnökétől az indoklás ismeretében az elfogultság megállapítását. (Nem értem, ügyvéded miért nem tette meg)
7. Fellebbezz!!!
Drukkolok neked, de siess! Nincs sok időd, mert ha jogerőre fut...

Shadow82 2007.01.17. 22:55:08

Nem vagyok jogász, de nagyon szurkolok neked és várom a fejleményeket. Egyszerűen köpni-nyelni nem tudok. Ha egyszer ez velem esne meg, basszus, belegondolni se merek.

Virág et. 2007.01.18. 09:16:52

Az a pink kártya a rendőr szolgálati igazolványa. Azzal igazolta magát. A rendőrnek kötelessége szolgálatba helyezni magát, ha olyan körülmények állnak fent, amelyek rendőri intézkedést igényelnek és ha a rendőr erre alkalmas állapotban van. Akár szabálysértés is lehet ilyen körülmény.

Az igazoltatás intézkedés. A rendőr a pink kártya felvillantásával (ha nem láttad jól, kérhetted volna ahogy újra mutassa meg, illetve a jelvényszámát is elkérhetted volna) igazolta magát és intézkedésre jogosultságát (ez a szolgálati igazolványon alul rá is van írva), tehát neked kötelességed lett volna igazolnod magad.
Nem tipikus, hogy egy ales egy szabálytalan sávváltásért szolgálatba helyezné magát, szóval feltehetően valami olyasmit tettél, ami ezt kiváltotta belőle. Pl. leszorítottad.

A szabálysértés tényéről (hogy megáll-e vagy sem) nem tudok nyilatkozni ennyiből. A jogorvoslati lehetőségekről meg az ügyvéded gondolom kiokosított.

L'Avvocatessa 2007.01.18. 09:59:47

Sziasztok!

A rossz hírem az, hogy szabálysértési tárgyalás után nincs további rendes jogorvoslat, ugyanis a tárgyaláson meghozott bírósági végzés a közlés napján jogerős. Azonban perújítással adott esetben lehet élni, de erről csak az összes irat, jegyzőkönyv ismeretében lehet szerintem véleményt mondani. És ott van még a méltányossági kérelem a végrehajtási eljárás során...

Alf (törölt) 2007.01.19. 03:25:14

Minden indulatot mellozve megjegyeznem, hogy talalkoztam maskor is ezzel a tipikus hozzaalassal, hogy:

"ha a rendor pl szolgalatba helyezi magat, es ezt meg ezt csinalja, akkor valoszinuleg megvan ra a jo oka, es te hibaztal valahol"

az ilyen hozzaallas feltetelezi, hogy a rendor nem cselekszik SOHA indulatai, alkoholos befolyasoltsag, politikai vagy ideologiai bealitottsag alapjan ,vagy egyszeruen csak Tajparsztsaga okan..

marpedig, min tudjuk, ez nem igy van. igazsagerzetem azt diktalja, hogy nem nekem kell azzal foglalkoznom, hogy a rendor miert tesz ezt meg azt, es magamban megkeresni ra az okot, hanem a rendornek kell egyertelmu bizonyitekokkal alatamasztania intezkedesenek jogossagat. Persze az igazsagossagnak edeskeves koze van a joghoz.

vomit 2007.01.19. 08:40:41

itt semmi sem megy rendesen.
mar korabban el kellett volna vesziteni a jogositvanyt. optimalis esetben kulfoldon kivaltani az ottanit, es leadni ezt zalogba. keressek meg.
ha pedig ilyen buzisag utan kovetnek, nem kell egyenesen hazamenni. sot mobiltelefonnal egy tiltott hangfelvetel is bejatszhatott volna, hogy igazabol ki fenyegetett kicsodat.

Virág et. 2007.01.19. 09:07:31

Alf

Felhívnám a figyelmed a "feltehetően" szóra a hozzászólásomban.

Nekem ugyanakkor életszerűtlen, hogy egy rendőr főtiszt (mégcsak nem is járőr) munkát csinál magának, hogy teljesen ismeretlen emberrel kiszúrjon. És nem kis munkát, mert pl. bíróságra is kellett járnia miatta. Meg a felettesének jelentést írni az intézkedésről.

Politikai, ideológiai okok? egy sávváltásnál?

sirfun 2007.01.20. 09:20:18

Virág et.

Az emberi rosszindulat nem ismer határokat.
Ilyen emberek akik a leírtakra képesek, márpedig köztünk élnek, méghozzá nem is kevesen. Függetlenül attól, hogy a felvázolt történet igaz-e vagy nem.

totya4 2007.01.20. 14:13:57

Végülis ez a munka, mármint a rendőri munka , felsőbbségérzetet kelt abban aki végzi, hiszen bárkihez odamehet és "baszogathatja" , fordított eset nehezen képzelhető el. Mivel mindenki emberből van, nyilván sokan vissza is élnek vele.

Látom más is csodálkozott hogy az ügyvéded miért volt olyan balfácán, én ha azt látom, hogy az ügy egyik résztvevője sutyorog a bíróval, sőt kupaktanácsot tartanak, akkor csak van a magyar jogban is olyasmi hogy "elfogultság", és eredményes fellépés esetén a bírónő nemsokára krumplit árul a piacon.

Az igazi Trebics 2007.01.20. 18:16:23

Kedves Totya4!

Nincs itt semmiféle felsőbbségérzet. Talán, az első egy-két évben, aztán kiölik belőled a mélyen tisztelt állampolgárok, amikor neked kell ügyész előtt, vagy fegyelmi eljárásban bizonyítanod, hogy a szabálysértő szidta a te anyádat, nem te az övét, ő köpte le a ruhád, nem te az övét, egyedül ült az autóban az intézkedéskor, nem négyen voltak, hiába hazudja szemrebbenés nélkül a másik három is ugyanezt, stb, stb.

Virág et-nak igaza van, még a honvédségtől, BV-től, meg a ki tudja honnan szalajtott ejtőernyős alezredeseinknek is - akik esetleg egy napot nem végeztek tényleges rendőri munkát - is több esze van annál, hogy alapos ok nélkül civilben elbassza az idejét egy "egy állítós-egy tagadásos" történetre.

Droopy 2007.01.22. 19:36:51

Kedves Trebics, nem is hinnéd, hogy pedig van :)

Engem egyszer megállítottak Szolnoknál a négyesen a rendőrök - simán le akartak húzni egy ötösre. Először azt mondták, gyorsan mentem, de kiderült, hogy trafijuk nincs. Utána azt mondták, hogy záróvonalon előztem. Kiderült záróvonal sincs. Utána egyszerűen "forgalom veszélyeztetése" lett a vád. Mondták, hogy ha adok egy ötöst, akkor mehetek, ha nem, feljelentenek. Nem adtam, feljelentettek.

Kijött a papir, 5 ezer forintos birságról (azt hitték, ennyit befizetek, hát nem). És igen, két rendőrnek volt egy napja arra, hogy elutazzon a rendőrségre 150 km-re Szolnoktól, és elmondja a verzióját. Amiből nem lett semmi, hisz semmi nem volt a kezükben (nekem meg volt két tanúm a kocsiban).

Virág et. 2007.01.23. 08:55:52

Droopy

Járőrökről beszélsz, akiknek az a munkájuk, hogy közlekedési szabálysértések esetén intézkedjenek. Ráadásul szolgálatban is voltak.

Ez kicsit más kategória, mint amikor egy főtiszt (az alezredes a legmagasabb rendfokozat, amit rendesen, tehát szimplán az évek múlásával el lehet érni) szolgálatba helyezi magát csak ezért és intézkedik csak ezért. Neki később igen jól meg kell magyaráznia, hogy mit és miért tett.

De én sem zárom ki a rosszindulatot, csak nem érzem annyira életszerűnek ebben a helyzetben.

sirfun 2007.01.23. 08:57:30

Engem egyszer azért jelentettek fel, mert vasárnap délután, nulla forgalom mellett, pirosban mentem át a zebrán. Azt mondták 20 e Ft lesz.

VIC20 2007.01.23. 12:02:29

Fellebbezés, ha lehet.

És persze ott van még az európai emberjogi bíróság is...

Joaqin 2007.01.23. 15:19:22

Virág et.: az igazság tapasztalatom szerint legtöbb esetben a 2 fél által elmondott tények között van. Pl.: a sofőr aránylag agresszívabb volt, mivel hogy régi tapasztalata erre őt - úgy gondolta - feljogosítja. Már régóta így vezet és igazából észre sem veszi, problémát soha nem okozott, stb... Mondjuk ezért még 100 rendőrből 95 biztos legyint egyet hogy "ennél nagyobb barmok is vannak" és tovább megy, ez meg benne volt a maradék 5%ba. Nem hiszem hogy az alezredes úgy gondolta ebből bírósági tárgyalás lesz, inkább olybá tűnik, hogy csak kicsit odaakart csapni merhogy ővele ilyet nem lehet tenni aztán meg csak kitartott makacsságból. Nekem ez jött le.

szl 2007.02.06. 12:29:50

A probléma ott kezdődik, hogy a történet egy olyan esetet ír le, amikor nincs károsult fél. Mivel sem személyi, sem vagyoni kár nem történt, nem volna miről beszélni, azaz egy fikció az egész (Mivel a rendőrség, bíróság, stb. olyan fiktív (jogi) személy amit nem érhet sem kár, sem sérülés. Viszont remekül mutatja, hogy miről szól a jog: az ellenkezője bizonyításáig bűnös.
süti beállítások módosítása