Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Hat év után Strasbourgba

2010. május 05. - zugügyvéd

Hat éves munkaügyi per miatt érdemes-e Strasbourgban az Emberi Jogi Bíróság előtt  kártérítést kérni? A Zugügyvéd visz egy olyan pert, amely 1992-ben indult, a másodfok most dobta vissza másodszorra.

Tisztelt ZUGÜgyvéd Úr!

Végtelen elkeseredésemben fordulok Önhöz

Van egy munkaügyi perem ami az idén lesz 6 éves!!! 2005 végén a munkáltatóm rendkívüli felmondással küldött el a cégtől. Természetesen bepereltem. A Munkaügyi Bíróság 2008. júniusban, elég hosszú eljárás után megállapította hogy nem az arra jogosult személytől származik az intézkedés, így az eljárása érvénytelen. 2009 július közepén (majdnem 1 hónappal később) megkaptam az ítéletet. Egy hónap múlva érdeklődtem a bíróságon és azt a választ kaptam, hogy határidőn belül nem érkezett fellebbezést. Viszont korai volt az öröm, Szeptember elején megtudtam hogy az alperes ügyvédje, csak Augusztusban vette át az ítéletet, és mégis fellebbezett. A II. Fokú Bíróság 2009 Júliusra tűzte ki a tárgyalást. Októberben kértem a Soron kívüli eljárást, amit nem kaptam meg. 2009 Júliusban a II. Fokú Bíróság 30 perc alatt hatályon kívül helyezte a Munkaügyi Bíróság 3 és fél évi „munkáját”, döntését és az elsőfokú bíróságot az eljárás folytatására és újabb határozat meghozatalara utasította.
Az újabb I. Fokú tárgylás Októberben kezdődött és Decemberben már vége is volt. Meglepő gyorsasággal történt és megint nyertem, mivel megállapították hogy a Rendkívüli Felmondásban szereplő indokok nem voltak sem valósak sem okszerűek.
Természetesen, az alperes felebezett, így 2010. március végén megtudtam hogy a II. Fokú tárgyalás 2011. februárban lesz.

Kérdés az, hogy mivel 2005 óta elég nagyra nőt a követelésem, az alperesnek elég rosszul megy, és nem biztos hogy addig fenn marad, és ha még létezni fog, miből fog nekem fizetni?
Hogy tudnám gyorsítani az eljárást, vagy esetleg jogom van az államot beperelni eljárás elhúzódása miatt?
Az ügyvédem azzal nyugtat hogy készen áll beperelni a magyar államot Strasbourgban az Emberi Jogi Bíróság előtt és kártérítést kérni, amiért ennyi ideig húzzák az ügyet. Egyelőre azonban nincs mit tenni, mint várni. Ez van.
Ez igaz? Tényleg addig nem kell és nem is tud tenni egyáltalán semmit? Mi van ha a cég vagy csődbe megy, vagy fizetés képtelen lesz?
 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr361976303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.05.05. 14:24:04

nnonszensz, a bíóknak ugyan mindegy, ők felnyalják a jó kis lóvéjukat és kakkantanak mindenre, majd az adófizetők megfizetik.

bereg 2010.05.05. 15:11:04

Szomorú, hogy ez így működik nálunk, kitartást kívánok az ügyhöz! A nem teljesen témába vágó megjegyzésem pedig az, hogy zavaró Dolog, ha Mindenféle szavakat, Hónapok neveit és Efféléket össze-vissza Nagy Kezdőbetűvel Írunk.

12dühösember 2010.05.05. 15:42:34

Én most vagyok benne egymunkaügyi perben.Szóval erre számíthatok. Mit mondjak, nem vagyok boldog. Van valaki aki már végigcsinált ilyen pert?

Ezeknek? 2010.05.05. 15:43:57

Nem kell várni 2011-ig. Jelentsd be a kártérítési igényedet a magyar államnak.
Strasbourgban, nem ésszerű időn belüli határozathozatal esetén általában néhány ezer Eur-t ítélnek meg nem vagyoni kárra.

kergekos 2010.05.05. 15:49:39

Jah, én is ezt akartam mondani. Formálisan megvan a lehetősége, hogy kártérítést kérj, az Európai Bíróság joggyakorlata azonban sajnálatos módon konzekvens e tekintetben. Érdemes megnézni, milyen nevetséges összegeket ítélnek meg. Mondjuk legalább az ügyvéd keres rajta, mert a mukadíjakat és a költségeket azért elég jó árfolyamon lehet érvényesíteni:-)
eur-lex.europa.eu/hu/index.htm

Üdv!

ps.: Lehet, hogy itt is érvényes a szakállas vicc: Mi a különbség a jó ügyvéd és a sztárügyvéd között?

A jó ügyvéd ismeri a jogot - a sztárügyvéd ismeri a bírót:-)

Terézágyú 2010.05.05. 16:59:38

@bereg:

Tudod: "Nem ismerek Szokásos Eljárás nevű állatot..."

ynd 2010.05.05. 18:18:48

@kergekos: Azon a linken, amit megadtál, az Európai Unió Bírósága ítéletei találhatók meg. A posztíró azt hiába fogja bújni, mert a posztban az Európai Emberi Jogi Bíróságról van szó. A kettő nem ugyanaz.

jog-ász 2010.05.05. 18:34:15

azért tulzásokba ne essünk..az eset szerintem a központi régioban gyakori(fővárosi munkaügy és fővárosi biroság), én ismerek vidéki statisztikát, alig alig fordul elő két évnél öregebb munkaügyi per. ez nem birák hibája, hanem hogy a fővárosban akár tizszer több ügye is lehet egy bironak mint vidéken.

strasburg: olvastam egy kimutatást a strasbourgi biroság gyakorlatárol. akkor itélnek meg kártéritést ha ésszerü időn belül nem fejeződik be a per, és nem az ügyfelek hibájábol, vagy perelhuzo taktikájából. ha jol emlékszem ha két tárgyalás között 5-6 honap telik el ugy hogy nincs érdemi intézkedés az ügyben akkor van esély kártalanitásra. nem véletlenül presszionálják a birokat hogy két éven belül fejezzék be az ügyeiket, hathavonta jelenteniük kell hogy a két évnél öregebb ügyeikben mit csináltak.

darmin 2010.05.05. 23:34:20

@12dühösember: Szeretném megnyugtatni hogy ismerek 3 ügyet ami 1 éven belül fejeződött be. Itt az ügy bonyolultságától függ, de a bírón is múlik, és ha azt nézünk hogy nekem a második I. Fok csak 3 hónapig tartott, szerintem lehetsz optimista. Sok szerencsét kívánok.

darmin 2010.05.05. 23:40:52

@bereg: Előszór szeretném megköszöni a biztatást, nagy szükségem van rá. Másodjára, „A nem teljesen témába vágó” megjegyzésedet is. Tényleg nem figyeltem arra, és beismerem, zavaró, de remélem egy kicsit mentségemre szól hogy nem vagyok magyar anyanyelvű ;)

darmin 2010.05.06. 00:07:39

@kergekos: Ok, csak itt lehet hogy nem csak kártérítésről, hanem kártalanításról is lesz szó, ha persze, megnyerem a II. Fokot is, és a cég addig fizetés képtelenek válik, mert a végén a Magyar Birósság mindent megtett annak érdekében hogy én ne jussak a járandóságaimhoz (elmaradt munkabér, szabadság magváltás). Elegendő időt adott a cégnek hogy a vagyonát kimentse az országból.

Bloodscalp 2010.05.06. 01:44:20

ha jól hallotam, a cégek egyre inkább hajlanak a megegyezésre:)-bár valszeg ügytöl is függ:)
:)))) én EBH-nál vagyok:)

kergekos 2010.05.06. 14:03:49

@ynd: Igazad van, ez valóban az Európai Unió Bírósága, viszont itt is van lehetőség kártárítési igény előterjesztésére, vagy rosszul tudom?

"5. Kártérítés iránti kereset

Bármely olyan személy vagy vállalat, amely a Közösségnek vagy személyzetének cselekvése vagy cselekvésének elmulasztása miatt kárt szenvedett, kártérítési keresetet nyújthat be az Elsőfokú Bíróságnál."

@darmin: Nem kártalanítás, hanem kártérítés. A kártalanítás az más.

ynd 2010.05.06. 14:35:15

@kergekos: A magyar bíróság vagy a magyar állam nem "a Közösség vagy személyzete". Az EU Bíróságának nincs hatásköre arra, hogy elmarasztalja akár a magyar bíróságot, akár a magyar államot önmagában azért, mert túl sokáig elhúzódott egy per. Erre az Európai Emberi Jogi Bíróságnak van hatásköre.

adatvéd 2010.05.06. 23:25:54

Kedves Zugügyvéd!

Elhiszed, hogy Strasbourgban néha meghamisítják a Magyarország elleni kérelmek adatait, hogy a bíróság ne tárgyalhassa érdemben?

De olyan is előfordult, hogy egyszerűen eltűntettek egy kérelmet.

Ha írásos bizonyítékokat kapnál, foglalkoznál vele, vagy ez túl meredek?

sasmadar 2 2010.05.07. 08:36:39

Azonnal kérd a biróságtól a "biztositási intézkedést",ami annyit tesz,hogy a cég vagyonára(autó,ingatlan)széljegyzetet kell bejegyezni az általad perelt tőke/kamat erejéig!
Ez nélkül mire vége lesz,semmi sem marad.

12dühösember 2010.05.07. 11:34:47

@darmin: Köszi a biztatást. És számodra kedvező ítélet született?

darmin 2010.05.09. 21:55:18

@12dühösember: Igen, az elslő fokon, utána II. Fokon vissza dobták az ügyet, most megint nyertem és váron a II. Fokot.

darmin 2010.05.10. 15:39:36

@samadar 2: Köszönöm szépen a tippet.

Öcsikebácsi 2010.06.23. 16:48:47

Sziasztok!
Szakértő Hölgyek Urak!

Véleményetekre vagyok kíváncsi.
Munkaügyi perem rövid története:
2005 ben keresetet nyujtottam be, rövidke- röpke idő alatt a pert első fokon megnyertem./2009/ A bíróság a követelésem felét itélte meg. Természetesen az alperes fellebezet, a másodfokú tárgyalkás rövidesen megtörténik.2009 ben lett volna csak valami bírósági újra indulas volt mert a főbíró vagy ki beteg lett.

Kérdéseim '1:Mi várható a masodfokon?
2 alperest pereltem be akiknek egy a tulajdonosi köre:ide oda raktak munkaszerződés nélkül tudtom nélkül.
A bíóság 505 505 százalékban itélte meg őket az eggyik céget bezárták.+: Mennyi kamatot lehet számitani 5 év után?
Köszönöm!
süti beállítások módosítása