Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Bírósághoz fordulás megtagadása

2008. november 27. - zugügyvéd

A bíróságok hasonló trükkjeiről sok városi legenda kering. De ha egy volt bíró is ezt mondja, elképzelhető, hogy meg is esik néha. A Zugügyvédnek ez a kitétel tetszik leginkább:

Az alperest képviselő OITH álláspontja szerint a bírósági ügyvitel szabályainak megsértése súlytalan, a bírósághoz való fordulás megtagadása nem sért személyhez fűződő jogot akkor sem, ha emiatt 3 évig a fegyelmi elmarasztalás hatálya alatt voltam.

 


2003. április 3-án egy fegyelmi ügy kapcsán hozott határozattal szemben perújítási kérelmet nyújtottam be az … Megyei Bíróságnál.

Kérelmemet többször megismételtem, de az ügy nem lett iktatva, azt a hamis tájékoztatást kaptam, hogy a perújítást a Legfelsőbb Bíróságnál kell benyújtani.

 

Ezt követően 2003. december 19-én megyei bíróság elnökéhez fordultam, aki ugyanezt a választ adta

Ezt követően szó szerint idéztem a jogszabályt, miszerint a perújítást az első fokon eljárt bíróságnál kell kezdeményezni.

 

A megyei bíróság elnöke 2005. február 1-jén azt a választ adta, hogy "a megyei bíróság elnöke sem az Ön személyével sem ügyével nem kíván foglalkozni."

 

Ezután keresetet terjesztettem elő azon a címen, hogy a megyei bíróság megsértette a bírósághoz fordulás alkotmányos jogát, kértem a törvénysértés megállapítását.

Az ügy hosszadalmas kijelölési eljárás után a szomszéd megyében kötött ki.

 

Az alperest képviselő OITH álláspontja szerint a bírósági ügyvitel szabályainak megsértése súlytalan, a bírósághoz való fordulás megtagadása nem sért személyhez fűződő jogot akkor sem, ha emiatt 3 évig a fegyelmi elmarasztalás hatálya alatt voltam.

 

Kiváncsi lennék arra, hogy véleményed szerint van-e értelme az ügy folytatásának, ha igen, milyen jogcímen ?

 

Exbíró
 

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr37791025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

füredi (törölt) 2008.11.27. 11:55:11

Itt valami nem stimmel.

Mint bíró kapta a beíró a fegyelmit? Már folyt peres eljárás is, vagy a fegyelmi ellen akart "perújítani"?

füredi (törölt) 2008.11.27. 12:06:10

Ugyanis:
Bár hála a jóistennek a közelébe nem kerültem még, ezért után akellett néznem, fegyelmi dolgokban a következő a helyzet.
A bírák fegyelmi ügyeiben fegyelmi bíróság dönt. Ilyet kell alakítani minden megyében, táblán, és a legfelsőbbön. A másodfok mindig aLB, de ott van I. fok is, azoknak, akik Oit-osok, minisztériumba beosztottak, vagy maguk LB-sek.
Mivel sok értelme nincsen az LB után "rendes" bírói útnak, ilyen már nincs is fegyelmi ügyekben. Ezért nem értem, mit kellett perújítani.

A kérdésre a válasz: nézd meg a jogszabályokat, szakvizsgázott jogásznak milyen tanácsokat adjunk?

2008.11.27. 12:11:54

Nekem egyértelműen az jön le, hogy már lefolytatott per van.

2008.11.27. 12:29:49

83. § (1) A jogerős fegyelmi határozat ellen az eljárás alá vont bíró és képviselője, valamint a fegyelmi eljárás kezdeményezésére jogosult új eljárást kezdeményezhet, ha olyan tényre vagy bizonyítékra, illetve jogerős határozatra hivatkozik, amelyet a fegyelmi eljárásban nem bíráltak el, feltéve, hogy e körülmények más határozatot eredményeztek volna.

(2) Az új eljárást az első fokú fegyelmi bíróságnál lehet kezdeményezni, amely az első fokú eljárás szabályainak megfelelő alkalmazásával jár el.

2008.11.27. 12:31:30

Lemaradt (nembírók részére:)1997/LXVII.tv.

2008.11.27. 12:33:35

Feltételezem erre gondolt levélíró.

füredi (törölt) 2008.11.27. 12:40:07

Ja, csak ez nem perújítás.

exbíró 2008.11.27. 13:34:39

Valóban az 1997.LXVII.tv. 83. § (2) bekezdéséről van szó, az egyszerűség kedvéért írtam eljárás megújítása helyett perújítást.

Én a jogszabályoknak utánanéztem, de egyszerűen nem találtam olyat, hogy egy kezdőirat lajstromozása a megyei bíróság elnökének engedélyétől függ. Ha neki nem teszik az ügy, akkor egyszerűen irattárba helyezi.

(Nagyon nem tetszik neki az ügy, mivel egyik kollégája 10 nappal az LB határozat után írásban elismerte, hogy a fegyelmi ügyben hamis vallomást tett.)

exbíró 2008.11.27. 13:45:58

Elfelejtettem a lényeget.

Én arra lennék kiváncsi, hogy létezik-e ilyen esetre jogorvoslat, ha igen hova lehet fordulni ?
Én az ügy iktatásának megtagadását határozatnak tekintettem és fellebbezéssel éltem.A felterjesztést is megtagadták, így a kör bezárult.

Ha nincs helye jogorvoslatnak, akkor ne beszéljünk jogállamról, hanem sírjuk vissza a Kádár-titkárságot.

füredi (törölt) 2008.11.27. 14:04:03

Teljesen logikus, ha egy bíró perújítást ír a jogszabályban foglalt szó helyett.

Strasburg, más nincs.

füredi (törölt) 2008.11.27. 14:13:06

Én most lehet, hogy nagyon hülye leszek, de mondom, még a fegyelmi bíróság közelébe sem kerültem, de szerintem a beadványod sem bírósági, sem elnöki kezdőiratnak nem számít (nem bíráktól elnézést a bürökratikus szakszavak miatt) - a fegyelmi bíróság az külön van.
Tehát ezt lajstromozni nem kell sem elnökiként, sem peresként. A Büszben benne sincsen.

Abban teljesen igazad van, hogy nem az LB fegyelmi bírósághoz kell benyújtani a perújítást.

2008.11.27. 15:02:35

Strassburg. Attól függetlenül valamiért nekem még egy kártérítési per lehetősége is benne van a levegőben. Az könnyebben megfogható dolog, nem lehet nem iktatni és ott is el lehet menni az ECJ-ig ha mindenütt elkaszálják.

exbíró 2008.11.27. 17:02:06



Azért írtam perújítást, hogy ne kelljen minden mondatot úgy kezdeni, hogy nem bíráktól elnézést...

A kártérítési pert benyújtottam, de felesleges volt, mert a fegyelmi bíróságra nem vonatkoznak szabályok, így azokat megsérteni sem tudja.

Ezek szerint a megyei bíróság elnöke - aki nem tagja a fegyelmi bíróságnak - az eljárás megújítása iránti kérelmet nyugodtan papírkosárba dobhatja, és megírhatja, hogy "sem önnel, sem az ügyével nem kívánok foglalkozni" nem sért meg semmilyen jogszabályt. Ki meri vitatni, hogy valóban nem "kívánt" dolgozni ?

Én viszont kénytelen vagyok feladni.

füredi (törölt) 2008.11.27. 17:21:59

Baszki, tényleg, ha fegyelmi ügyem van, nincs más utam, mint a saját közvetlen kollégáim? Meghökkentő. Jó hogy rájötem 10 év után.
Alkotmányos ez???

Jézusom, az engem legközvetlenebbül érintő jogszabályt nem olvastam még soha végig????

Ember próbáld meg Strasburgot, meg üss össze valamit az AB-nél, érdekel komolyan!

füredi (törölt) 2008.11.27. 17:23:41

Hogy mennyire össze vagyok zavarodva, az abból is látszik, hogy halmozottan használom az írásjeleket!!!!!!

2008.11.27. 17:25:15

Polgári kártérítéshez nem kell, hogy a károkozó szabályt sértsen.

exbíró 2008.11.27. 18:36:55

"a kártérítési pert nem lehet nem iktatni"

De lehet. A bíróság elleni kártérítési pert ugyanis az alperes bíróságnál kell benyújtani.
Megtettem. A megyei bíróság elnöke visszaküldte szószerint ezzel: "intézkedési jogkör hiányában visszaküldöm"
Megküldtem a Legfelsőbb Bíróságnak, hogy a Pp.129.§-a alapján tegye át az illetékes bírósághoz. Visszaküldte nekem.

Csak azzal a csellel sikerült elérni fél évvel később az iktatást, hogy az elnök távollétében személyesen vittem be az irodába.
A kijelölt bíróság az LB iránymutatásának megfelelően felhívta az alperest, miszerint ő köteles bizonyítani, hogy a fegyelmi határozatban írtak megfelelnek a valóságnak.Erre fél évet adott, az OITH egy árva szót sem szólt.(egy ügyvédet több tízezer Ft-ra bírságoltak volna)
A második tárgyaláson nem engedélyezték a részvételemet, mondván, hogy nem tudok felhozni kellő indokot a szabadság kivételére.
A bíróság a keresetet elutasította azzal az indokolással, hogy én nem tettem eleget bizonyítási kötelezetségemnek. Hangsúlyozom az alperest hivta fel nem engem.
Az OITH ügyintézőjének a két tárgyaláson való megjelenésért 200.000 FT ügyvédi munkadíjat ítélt meg, ami az alperers bíróságnak megfizettem
Másodfokra ügyvédet fogadtam.Az ítélőtábla elfelejtette megidézni. Igazolási kérelmemet elutasították azzal, hogy a tárgyalás napjához képest elkésett. (A június közepén hozott ítéletet szeptember közepén kézbesítették)
A LB ezt helyben hagyta azzal, hogy a határidőt az "elmulasztott" határnaptól kell számítani.

Minden kétkedőt megnyugtatok, hogy ezt az ügyet megelőzően egyetlen ilyen rémmesét sem hittem el.

Érvsebész 2008.11.27. 20:33:52

Zsír! ECJ az nem Strasbourg, hanem Luxemburg. Ott nem ilyesmivel foglalkoznak.

Exbíró, a kártérítési perrel kapcsolatban pedig, anélkül, hogy bántani akarnálak, nehezen tudom elhinni, hogy minden beadványt személyesen a megyei bíróság elnöke bont fel, szóval egy keresetlevél azért a dolgok rendes menetében bekerül a polgári irodába, akkor is, ha a bíróság az alperes. Nyilván utána elnöki ügy lesz belőle (hiszen ki kell jelölni az eljáró bíróságot), de nyoma van, számot kell róla adni, szóval ott nem nagyon lehet sumákolni...

Az, hogy az ítélőtábla nem idézte szabályszerűen a jogi képviselődet, sztem nem igazolási ok, hanem lényeges eljárási szabálysértés, amelyre tekintettel ott a felülvizsgálati kérelem lehetősége. (ti. a másodfokú bíróság is csak a szabályszerűen idézés mellett tarthat tárgyalást.)

Na mindegy, összességében nekem nem kerek a sztorid, de az utsó bekezdésed ez alól úgyis kihúzta a talajt.

Mackósajt66 2008.11.27. 20:42:54

Én ha beviszek bármilyen iratot a bíróságra, az irodán rácsapják az iktatóbélyegzőt, ráírják az ügyszámot, meg se nézik mi az.

Ezen a bíróságon az elnök iktat?

Érdekes....

2008.11.27. 22:14:28

nem olyan szokatlan: én pl. már láttam tanácsvezető bírót jegyzőkönyvet vezetni :-)

exbíró 2008.11.27. 22:28:48

Tisztelt Érvsebész !

Mivel hasonló esetben kötelező a tárgyalás megismétlése, biztosak voltunk az "igazolási kérelem" alaposságában. Azért az idézőjel, mert valójában a a bíróságnak kell igazolnia a mulasztását.

Mire az lezárult, a felülvizsgálatra nyitvaálló idő lejárt.

A lajstromozás az esetek 99 százalékában így történi ahogy leírtátok. De ha valamiben az iroda bizonytalan, akkor megkérdezi a bírót vagy az elnököt.

Én is csak tippelni tudok, hogy a bíróság alperesnek iktatása előtt a keresetlevél bekerült az elnökhöz, ő pedig úgy döntött, hogy intézkedési jogkör hiányában visszaküldte.

Ebben a kérdésben 3 és fél éve bírósághoz fordultam, az ügy már körbejárta az országot. A polgári bíróság átteszi a munkaügyi bíróságnak, az visszaküldi az alperes bíróságnak,a LB kijelöl, majd kezdődik minden előlről.
Tárgyalás még nem volt kitűzve.

2008.11.28. 00:57:24

Érvsebész 2008.11.27. 20:33:52

Polgari karteritesi uggyel Luxemburgban foglalkoznak (ECJ), pont ahogy irtam. Olvasd el! Bocs az ekezetekert.

füredi (törölt) 2008.11.28. 08:16:40

Az érkeztetés nem egyenlő a lajstromozással. Az érkeztetés után derül ki, hogy az irat kezdőirat, utóirat, esetleg kezdőiratnak minősülő utóirat. (Esküszöm, ilyen szavak vannak a Büszben)

A fegyelmi ügy mondom teljesen más káposzta, az nem rendes lajstromú, de szerintem nem is elnöki, ahogy korábban írtam: valami más, de nem tudom mi.
Kérdezősködni meg nem merek, mert felfedném magam...

Annyi azonban bizonyos, hogy - együttérezve a kollégával - ez nem a szokványos bíróság-állampolgár viszony.

Érvsebész 2008.11.28. 08:39:51

Zsír, az ECJ hatásköre:
- Az előzetes döntéshozatali eljárás
- A tagállami kötelezettségszegés megállapítására irányuló kereset
-A megsemmisítés iránti kereset
- Az intézményi mulasztás megállapítása iránti kereset
- Az Elsőfokú Bíróság határozatai elleni fellebbezések elbírálása
- a Közszolgálati Törvényszék határozatainak felülvizsgálata.

Forrás és további információ:

curia.europa.eu/hu/instit/presentationfr/index_cje.htm

(ez az Európai Közösségek Bíróságának honlapja)

Ettől még lehet, hogy valami elkerülte a figyelmemet, és elvben elképzelhetőnek tartom az előzetes döntéshozatali eljárás kezdeményezését az Exbíró által a bíróság ellen indított kártérítési perben, de verjenek agyon, ha látom, mi volna az a közösségi jogi probléma, amit az ECJ-nek kellene helyretennie ebben az ügyben.

exbíró 2008.11.28. 10:57:51

Megnéztem a visszaküldött keresetlevelet. Nincs rajt érkeztető bélyegző, csupán a mellékelt átiratnak van elnöki száma.

Egy polgári perben a keresetlevél visszaküldése - anélkül, hogy azt perként lajstromoznák - szerintem már bíróság-állampolgár viszony.

És az is, hogy egy munkaügyi per tárgyalásának napját megelőzően a munkáltató olyan értekezletet tűz ki a tárgyalás időpontjára, melyről a távolmaradás fegyelmi vétségnek minősül.

j311 2008.11.28. 12:23:31

Nem vagyok jogász...
De ha büntetőperben elítélik az embert, aki hamisan tanúzott, akkor nem kellett volna hivatalból újra tárgyalni az ügyet amiben elkövette?

exbíró 2008.11.28. 13:34:32

Nem, mert a bírót mentelmi jog illeti meg.

Kértem a hivatalbóli feljelentést, de nem vezetett eredményre.

füredi (törölt) 2008.11.28. 13:43:36

nem kell hivatalból, te is feljeletheted, aztán majd kiderül, hogy a Sólyom kiadja-e.
Ugye a perújításnál is az van, hogy a hamis tanúzás akkor ér, ha megállapítják.

2008.11.28. 14:05:23

Érvsebész 2008.11.28. 08:39:51

Visszavonom. Úgy tűnik z ECJ illetékességébe nem fér a dolog. Marad Strassburg, ami az eljárást illeti. A kártérítési pernek ettől függetlenül Mo-on is lenne értelme. Ha iktatnák.

2008.11.28. 17:01:01

Azt hittem, Kafka csak kitalálta a hasonló történeteit :)

j311 2008.11.29. 00:51:10

Oké, hogy alapesetben mentelmi jog illet meg sok embert, olyat is aki inkább kötelet érdemelne...
Ez ettől függetlenül mégiscsak valami "köztörvényes bűncselekmény", tehát szerintem kis mérlegelés után gyorsan felfüggesztik a "hamis bíró" mentelmi jogát.

Persze a magyar demokráciában is vannak egyenlők és egyenlőbbek, úgyhogy már semmin sem lepődöm meg. :(

Axum 2008.11.29. 20:16:09

Kicsit off, de érdekelne, hogy a Magyar Állam elleni kártérités ügyében (pl. elhúzódó bírósági eljárás miatt) miért közvetlenül kell az Európai Emberi Jogi Bírósághoz (közismertebb nevén Strasbourg - sic!) fordulni, mikor annak alapdokumentuma kimondja, hogy :
"A kérelmezőnek minden olyan jogorvoslatot igénybe kell vennie az érintett államban, amely alkalmas lehet arra, hogy hatékonyan orvosolja a sérelmezett helyzetet".
Vagyis a Magyar Állam ellen, kártéritésért magyar biróságon kellene perelni. Tudja valaki miért nincs ez igy?

exbíró 2008.11.30. 12:08:20

Mert Magyarországon nincs a bíróság elleni kártérítéseket elbíráló külön bíróság.

A keresetlevelet oda kell benyújtani, ahol a bírói műhibát elkövették, aminek az eredménytelenségét ez az ügy fényesen igazolja.

Ha végre kijelölnek az ország másik csücskében egy bíróságot az alperes megyei bíróság elnöke - ha már kénytelen odautazni -illendőnek tartja meglátogatni kollégáját, a tárgyalás eredményéről küldönc értesíti őket.

Ha ez az eset netán előfordul, mekkora az esély az elfogulatlan bíráskodásra ?

Érvsebész 2008.11.30. 15:03:21

Exbíró!

Mekkora az esély az elfogulatlan bíráskodásra?

Ha tényleg bíró voltál, tudnod kell, mekkora.

Ha neked számított az elnököd véleménye az ítélkezésben, jobb, hogy már nem vagy bíró.

exbíró 2008.11.30. 19:08:06

Ha csak egyetlenegy ügyben befolyásolt volna az elnök (vagy más személy) véleménye, és egyetlenegy ügyben elfogultan hoztam volna ítéletet, akkor nem lennék megdöbbenve, egyszerűen tudomásul venném - mint a maffia filmekben - hogy most rám került sor.

De nem is ez volt az előző hozzászólásom lényege, hanem az, hogy egy ún. rendes bíróság már eleve elfogult ha az OIT Hivatala képviseli az alperest, ha pedig az OIT tagját kell elmarasztalni joggal tart attól, hogy az ítélet a pályafutását hátrányosan befolyásolja.

Emiatt kerül az ügy egyik bírótól a másikhoz, egyik bíróságról a másikra.
Az egyik elkülönítve tárgyalt ügyemben három és fél éve nem volt tárgyalás kitűzve, eddig kb. tíz bírótól kaptam határozatot, hogy az ügy nem hozzá tartozik.Fogalmam nincs, hogy ma az ország mely pontján van, egyáltalán folymatban van-e.

xenuka 2009.01.10. 03:34:09

exbíró

Kérdezd meg az illetékes bíróság fax számát.
Faxold el egy tanú jelenlétében a lap tetején szépen az ügyszámmal, amit szeretnél tudatni a bírósággal.

A faxgép - pl a mienk - kicsinyítve, de még teljesen olvashatóan rámásolja a "vételi igazolás" lapjára a teljes átküldött szöveget.
Van "vételi igazolásod", rajta, dátum, idő küldő telefonszám, fogadó telefonszám. Mi kell még?
Ha meg tuttira mész ezután tértivevényesen is elküldöd nekik a leveled. Az aljára írva, hogy ekkor és ekkor faxon is átküldtem.

Nem tudják letagadni.

Ja és fejléc-lábléc 15-ös betűmérettel, amennyiben olvashatatlan kérem hívja a ... telefonszámot azonnal.

Ezt nem lehet kimagyarázni.

GöreGábor 2009.01.10. 11:24:39

@xenuka:

Nem az a probléma, hogy nem tudom bizonyítani, hanem az, hogy mindezzel elmehetek a sóhivatalba.

A megyei bíróság elnöke válaszolt is, közölte, hogy nem fogja lajstromozni az ügyet.

Panaszt tettem a LB (OIT)elnökénél, ám egy ajtónálló visszaküldte a levelet azzal, hogy az elnök nem tehet semmit.

GöreGábor 2009.01.12. 12:03:54

JOGSZERŰ VOLT A LAJSTROMOZÁS MEGTAGADÁSA!

Ma kaptam meg a bíróság ítéletét, mely az alperest képviselő OIT Hivatal jogi álláspontján ( az ügyvitel szabályainak súlytalan megsértése) is túltéve kimondta, hogy az iktatás éveken át történő megtagadása semmiféle jogszabályba nem ütközött.

Indokolás:

"Az 1997.évi LXVII. tv.(Bjt.) VI. fejezete szabályozza az eljárás menetét.

A Bjt. sem a polgári peres eljárás, sem a büntető eljárás szabályait nem jelöli meg háttérjogszabályként, ezért ezen eljárási szabályok megsértése sem kérhető a fegyelmi bíróságtól számon.

Alaptalan e körben a Birósági Ügyvitel szabályainak megsértésére történő hivatkozás is, mivel az a Bjt. szerint lefolytatandó fegyelmi eljárásra szabályokat nem tartalmaz."

A bíróság ezzel törvényesítette az utólag készített hamis jegyzőkönyv készítésétől a megyei bíróság elnökének önkényes eljárásáig terjedő eljárásait.

(Zárójelben jegyzem meg, hogy a fegyelmi határozat is tartalmazza, miszerint a Polgári Perrendtartás szabályait alkalmazta, míg a megyei bíróság elnökének semmi köze nem volt a fegyelmi bírósághoz, amikor azt írta, hogy "A BÍRÓSÁG SEM AZ ÖN SZEMÉLYÉVEL, SEM AZ ÖN ÜGYÉVEL NEM KÍVÁN FOGLALKOZNI")

Remélem nem indul fegyelmi eljárás az OITH ügyintézője ellen, hogy elismerte a jogszabálysértést, képtelen volt kitalálni azt az egyszerű trükköt, hogy AZ ELNÖK NÉHÁNY PERCRE FEGYELMI BÍRÓSÁGGÁ ALAKULT ÉS MINT ILYEN SEMMIFÉLE TÖRVÉNYT NEM TUDOTT MEGSÉRTENI.

Ezek után örülhetek annak is, hogy nem az inkvizíció szabályait alkalmazták.

füredi (törölt) 2009.01.12. 13:04:59

Valóban. Mint azt nov. 28-án 8:16-kor megjegyeztem.
A fegyelmi bíróság nem normál lajstromú.
Nincs benne a Büszben.

GöreGábor 2009.01.12. 13:48:07

@füredi:

Az abnormál lajstrom azt jelenti, hogy mindig lajstromozzák a fegyelmi eljárást kezdeményező határozatot, ugyanakkor mindig megtagadják az eljárás megújításának lajstromozását?

És miért nem tudja ezt az OIT Hivatala ?

Ha az alperest képviselő OIT Hivatala elismeri, hogy valóban megsértették az ügyvitel szabályait, joga van a bíróságnak kimondani, hogy ő jobb ügyvédje az alperesnek és megsemmisíteni az elismerő nyilatkozatot ?

xenuka 2009.01.19. 21:21:56

Ha véget ér a törvényes rend, akkor kiábrándulnak belőle az emberek.
Ezt követően sajnos előbb-utóbb elkezdődik az erőszak, a korrupció.
Elfogadhatatlan és szörnyű, amikor a törvényes jog helyébe az ököljog lép.
Még akkor is az, ha nem személyesen győzik meg az illetőt szemtől-szemben, hanem néhány tízezer forintért megkérnek valakit, hogy győzze meg.
És ezt mind el lehetne kerülni, ha a törvényes rendet követné a bíróság.
Szomorú, elutasítandó és lesújtó ez az irány.

xenuka 2009.01.19. 21:28:36

Fentieken mindenkinek érdemes elmélkednie. Mert a mentelmi jog senkit nem ment meg autó balesettől, veréstől.
És utána már hiába a siránkozás.

De Jézust idézve:
Aki kardot ragad, kard által vész el!

GöreGábor 2009.01.20. 10:53:03

Van egy anyagi jogszabály (1997.évi LXVII.tv 83. §) ami jogot biztosít arra, hogy valaki bírósághoz forduljon.

A beadvány új ügynek lajstromozását azonban a bíróság elnöke megtagadja, ennek törvényes indokát nem közli.

Az alperest képviselő OIT Hivatala helyett az ügyet elbíráló bíróságnak sikerül kitalálni az elutasítás okát, nevezetesen azt, hogy az anyagi jogszabálynak nincs háttérjogszabálya.

Valóban csak az Istenhez lehet fordulni ?

süti beállítások módosítása