Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Elperelt különvagyon

2014. január 31. - zugügyvéd

Egy nem túl bonyolult házassági vagyonjogi tanácsot kér az alábbi levél írója. Várjuk a hozzáértő kommentezőket.


Tisztelt Zugügyvéd!

27 évi házasság után 1997-ben elköltöztem férjemtől, ahol otthagytam 68 m2 lakást és az összes ingóságot. Semmit nem vittem magammal.   1998-ban szüleim vásároltak 1 mill.Ft-ért egy lepusztult családi házat a nevemre, amit 2002-ban elcseréltem egy lakásra. 4,5 mill. egyenlő értékben. 2003-ban eladtam 7 mill. Ft-ért és élettársi kapcsolatba kerültem, közösen vettünk 1/3-ad, 2/3-ad arányba  egy családi házat az én javamra. 10 év után 2013-ban megromlott kapcsolat miatt hitellel terhelt házat eladtuk, innét 2,2 mill kaptam kézhez.

2010 dec.-ben adtam be a válópert, ami eddig, 2014-ig húzódott. Volt férjem az életközösség megszakadásának időpontját 2003-ban jelölte, vagyis a 7 mill. idejére azzal, hogy az eddig vásárolt,ill.ve cserélt ház, közös tulajdon. Aminek az árát én nem tudom bizonyítani szüleim halála miatt a kapott 1 mill-ót, volt férjem pedig azt, hogy közösből vettük.
A bíróság itélete rendkívül érdekes. Életközösség megszakadását 1997-re teszi, de a 98-ban szüleim által vásárolt családiházat pedig közös szerzeménynek.

A vagyonmegosztás időpontját pedig 2003-ra, amikor 7 mill.-ó volt a tulajdonomban. ezt az összeget, és a 68m2-es közös lakásunkat aminek a 2003-as értékét vette alapul, azaz 10,2 mill Ftot közösbe vette. Ebből levonta az általam értékesített lakás 7 mill. Ft-os értékét, az ottmaradt ingóságok értékét 228 800 Ft-ba határozta meg, Így megitéltek 1 828 800 Ft-ot, amiből  volt férjemnek fizetnem kéne 88 900 Ft perköltséget.Miért 2003, miért nem 1997, vagy 2011, amikor beadtam a válópert.
Ügyvédet tovább már fizetni nem tudok, ha biztos lehetek abban, hogy van értelme a fellebbezésnek, kölcsönből tudnám megoldani. Ön szerint van értelme másodfokú bíróságra menni? nagy szükségem lenne a jogosan nekem járó pénzre, mert jelenleg családtagom fogadott be.
Válaszát tisztelettel várom.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr855791680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ghck 2014.01.31. 18:38:09

"1997-ben elköltöztem férjemtől [...] 2010 dec.-ben adtam be a válópert"

Miért? Miért? Miért?

Karipapa01 2014.02.01. 01:53:51

" 1998-ban szüleim vásároltak 1 mill.Ft-ért egy lepusztult családi házat a nevemre, amit 2002-ban elcseréltem egy lakásra. 4,5 mill. egyenlő értékben. 2003-ban eladtam 7 mill. Ft-ért..."

Most hogy is van ez? 5 év alatt hétszeresére növekedett egy ház (lakás) ára anélkül, hogy abba bárki is bármilyen összeget invesztált volna? Esetleg a férj is hozzájárult a lepusztult 1 millás családi ház értéknöveléséhez, ami 4,5 millát ért 2003.-ban "egyenlő értékben"? Most mi van itt? Ez az egész így nagyon zavaros!! Többször is elolvastam, de ennek a posztnak gyakorlatilag semmi értelme nincs annál is inkább, mivel arról a bejegyzés semmit nem közöl, hogy egy ingatlannak hogyan növekedhet ennyire az értéke, mennyit kellett még hozzá tenni és kinek vannak még ezzel kapcsolatos (pl. hitel, stb) anyagi kötelezettségei. Szerintem, ha a bíróság így ítélt, annak oka van, amit a posztból nem tudunk meg. Akkor meg minek írni? Vagy most mit akart a posztoló? Szerintem egyezzünk meg annyiban, hogy nagyon sajnáljuk :-) A többit meg a bíróság eldöntötte...

gybencsko 2014.02.01. 05:22:16

@Karipapa01:

Vett 1 milkáért egy házat.

Elcserélte egy másikra úgy, hogy ő még fizetett plusz 4.5 milliót.

Ezt azután eladták 7 millióért.
Nekem ez jött le, de nem biztos.

BigPi 2014.02.01. 07:02:02

@gybencsko: Vagy, csak ennyit változott az ingatlan ára.

Mi 1997-ben vettünk egy házat 2 millióért, 2000-ben már 10 millióra becsülték az értékét. Mindezt, úgy hogy érdemi felújítást nem végeztünk rajta. Valójában a környékbeli telekárak mentek fel ennyire.
Valójában valami hasonló történhetett ebben az esetben is.

A válást, pedig illik egy fél év különélés után elindítani. Ha véletlenül még is újra összejönnek, akkor írnak egy együttélésit, vagy újra házasodnak.

na4 2014.02.01. 07:32:24

Ilyen élete lesz annak, akinek ekkora káosz van a fejében, mint a posztolónak.

különvélemény 2014.02.01. 09:09:58

"2003-ban ... élettársi kapcsolatba kerültem"
"2010 dec.-ben adtam be a válópert"

omg

jog-ász 2014.02.01. 10:00:38

szerintem név nélkül(anonimizálva) tedd ki az ítélet szövegét, azzal többre megyünk..

igi1 2014.02.01. 11:01:22

1 mill.Ft-ért egy lepusztult családi házat a nevemre, amit 2002-ban elcseréltem egy lakásra. 4,5 mill. egyenlő értékben.

Nem semmi üzletasszony ez a nőszemély, ammá biztos.

Valakit ehhez bolonddá kellett szedni, de rendesen!!!

2003-ban eladtam 7 mill. Ft-ért és élettársi kapcsolatba kerültem,

Vagyis talált még egy balekot, és rögtön 2 embert tett bolonddá, ő meg nyert 6 millát, ha jól értelmezem.

Ez egy.... ?

igi1 2014.02.01. 11:48:19

@BigPi: nem mindenhol az a rendszer, hogy AZONNAL ELVÁLNAK, ennek több oka is lehet.

Kényelmesebb nyitott házasságban élni, mert akárhogy is nézzük, amíg nem váltak el, bizony házasságban éltek.

Ha a pasinak ugye nem volt más élettársa, míg az asszony talált magának más férfit, akkor joggal nézheted azt, hogy az asszony döntött a pakolás mellett.

Vidéken, ahol divat ezt csinálni, hogy nem válunk el, de több barátnőt is fenntartunk, esetleg élettársat, csak hogy ne legyünk elváltak.

Mert onnantól kezdve, hogy elválnak, akkor az egyik fél nem fog jól kijönni a dologból anyagilag.

Itt ha van hiteled, és úgy lépsz le, hogy nem válsz el, jobban jársz, mintha úgy lépnél le, hogy elválnál, hiszen akkor minden annak a nyakába szakad, akinek a nevére felvették a hitelt.

Ez az oka a annak leginkább, ha valaki nem akar elválni, A KÉNYELMESEBB MEGOLDÁS.

Ha 2010-ben eszedbe jut, hogy mégiscsak el kéne válni, az akkor jön, ha már te egyenesbe jöttél, és nem te leszel a szenvedőbb alany.

Nagyon furcsa ez az egész anyagi helyzet, a poszter szerinti egyenlő mérték. Márha nem volt neki pénze 1 millát azonnal előteremteni, később miből lett 4,5 millára 4 év alatt felturbózva a ház? Mert ugye egyenlő értékről beszélünk. Az pedig felettébb furcsa, hogy 7 milláért el tudta adni a 4,5 millát érő házat. Vagy nagyon jó üzletasszony, vagy annyira mégse, mert sehogy sem logikus az, hogy nem a szülők nevére vették a házat és a lakást. Ha nem vagy elválva, ez bizony amatőr hiba volt, és jogos az ítélet.

Punxsutawney Mormota 2014.02.01. 23:28:22

Szerintem a hölgynek nem kellene aggódnia egy ilyen kis veszteség miatt. Aki egy ekkora ingatlanpiaci guru, az pikk-pakk újra előteremti a pénzt. :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.02.03. 17:05:05

Azért ne feledjük, volt bőven ebben az időszakban egy, s más. Mondjuk 98ban vett valamit. Akkor még ugye Horn kormány vége, Orbán kormány eleje. Majd Orbán kitalálta azt, hogy iszonyúan megtámogatja keresleti oldalon a lakásvásárlást. Ez keresett környékeken nagyon meg tudta dobni az árakat.

Majd ezek után akkor került elő újra a pénz, a lakás eladásakor, amikor éppen a nagy lufifújás ott tartott, hogy "jajj mi lesz, ha megszüntetik" alapon sokaknak sürgős lett a vásárlás. Ergo itt nem a posztoló volt ügyes, hanem ilyen volt a piac.

Ugye erről a lufiról pár postom van is.

De a frissebb postok között bizony a házasságot, élettársi kapcsolatot olykor kikényszerítő gazdasági érdek is szóba került :)

McZozo 2014.04.11. 15:48:23

Nem vedem a posztolot mert hogy 13 evig nem adta be a valopert az az o hibaja. Viszont ket dolog az ingalan piac tenyleg iszonyatos bummon ment at azokban az idokben nem kellett ahhoz semmit tenni hogy igy megugorjon az ingatlan ara tehat nem biztos hogy o trukkozott csak szimplan szerencses votl az adott idoszakban.

Viszont ami tenyleg erdekes es bar latni kene a teljes iteletet, de teny hogy milyen alapon vesz a birosak kozosnek valamit 200x ben mikor elotte meg kimondja hjogy az egyutteles 1998 ig tartott. illogikus es azert lattam en mar hasonlo baromsagokat biroi iteletekben igy nem lennek meglepve ha az az eset lenne hogy ki a jo ugyved az aki ismeri a torvenyeket es ki a sztarugyved az meg az aki a birot. Nalehet itt a ferj ugyvedje ismerte a birot
süti beállítások módosítása