Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Fellebbezés és a Nemzeti Együttműködés Rendszere

2010. július 26. - zugügyvéd

A Zugügyvéd most járt a BÁH-nál, ahol a Nemzeti Együttműködés Rendszeréről szóló nyilatkozat a toalett ajtó mellé került kifüggesztésre. Ez vajon törvénysértő?

Tisztelt Zugügyvéd,

kérem, hogy némi jogi magyarázattal segitsenek megvilágitani,
hogy hogyan tudnám beilleszteni a Nemzeti Együttmüködés Rendszerébe
de legalább a józan ész keretei közé azt a végzést, melyet nemrég kaptam.

Egy fellebbezésemre válaszul érkezett a 2 mondatos jogszabály-hivatkozást nélkülöző végzés
miszerint :  "... eljárásban a biróság felhivja a végrehajtást kérőt, hogy jelen végzés
kézhezvételétől számitott 8 napon belül közölje, hogy a ...-án kelt fellebbezését fenntartja-e.
Amennyiben nem nyilatkozik, a biróság úgy tekinti, hogy attól eláll."

Tényleg a biróság megteheti, hogy a beadványomról megerősitést kér, feltételezve,
hogy azt csupán viccként adtam be?

Tisztelettel:
Axum
 

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr672177630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mackósajt66 2010.07.26. 17:11:52

Nyilvánvalóan én vagyok a hülye, de mi a túró köze van a Nemzeti Együttműködés Rendszerének (meg annak, hogy az hol van kifüggesztve a BÁH-nál) ahhoz, hogy a posztoló egy konkrét ügyében milyen tartalmú végzést kapott a bíróságtól?

Vagy szóltak a Teljesen Elfogulatlan Indextől, hogy régen volt már a blogban fideszcikiző poszt, és hová fog ez vezetni???

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.07.26. 19:10:06

@Mackósajt66: www.parlament.hu/irom39/00047/00047.pdf

43. oldal: "Itt az idő, hogy újra rend legyen az országban!"

Ezért a bíróság megkérdezi a posztolót, hogy biztos fellebbezni akar? Hátha kicsúszik az időből és megy ad-acta az ügy.

jog-ász 2010.07.26. 19:14:29

a beadványból ugy tünik hogy tehetett olyan nyilatkozatot a vh. kérő, ami bizonytalan,utalhat arra hogy mégsem akar fellebbezni, azt visszavonná. irni kell hogy igen fenntartom.
amugy a biroság "csak ugy" magátol nem füzheti a hallgatáshoz azt a következményt, hogy eláll az ügyfél a fellebbezésétől(még ha az zavaros, hiányos is és a biroság visszaadja hiánypotlásra)

Pióca 2010.07.26. 19:15:37

Arról lehet szó, hogy a fellebbezés okafogyottá vált pl. azért, mert Axum teljesített vagy hozzájutott a követeléséhez. Ezzel nyilván ő is tisztában van, csak meg akarja kicsit ugráltatni a "nemzeti együttműködést" is.

jog-ász 2010.07.26. 19:23:15

@Pióca: igen, biztos fáj hogy talán a biroságok még nem a nemzeti együttmüködös nyilatkozat alapján járnak el..majd később:)

dzsaszper 2010.07.26. 19:33:37

A végzés tartalmazza a végzés elleni jogorvoslat lehetőségét? Talán akkor jár el a levélíró a legkreatívabban, ha eljárási hibára (jogszabályi hivatkozás elmulasztása) megfellebbezi a végzést? ;)

Dagadt Botsáska 2010.07.26. 20:59:15

@dzsaszper: tudtommal a végzést jellegénél, céljánál fogva nem lehet megfellebbezni, szemben a határozattal.

kewcheg 2010.07.26. 21:08:53

A bírókról az a véleményem,hogy amíg nem lehetnek jó bírák,addig semmilyenek se legyenek.A jó bíróság/bíró ismérvei pedig:sokéves ügyvédi tapasztalattal bíró családos,legalább negyvenéves vagyonos,-tehát anyagilag független -lehetőleg -többnyire-férfi!!!valamely történelmi egyházhoz tartozó _tehát nem ateista - bírákból kell állania a bíróságoknak...ennyi...szép estét.

Lángharcos 2010.07.26. 21:35:47

@kewcheg: Ez most nagyon vicces volt. Elfelejtetted, hogy rózsaszín alsóneműt kell hordjanak, és rollerrel kell munkába járniuk.

kewcheg 2010.07.26. 21:54:39

@Lángharcos: Nem,ez komoly.Amiről te írsz,azok gay pride-ok.Mellesleg:"alsóneműt kell,hogy hordjanak, az alsóneműt kell hordjanak" helyett.Bocs,nem okoskodom....

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.07.26. 22:34:53

Érthetetlen Orbán Viktor álláspontja, amely szerint meg kívánja szakítani a kapcsolatot az IMF-fel, hiszen 2014-ig, a hitel visszafizetéséig erre nincs mód - jelentette ki Róna Péter közgazdász, a Szociális Kerekasztal hétfői rendezvényén.

Kapcsolódó cikkek
"Lehet, hogy Viktátorra van szükség az IMF-fel szemben"
Londoni elemzők: Magyarország rákényszerül az EU/IMF-tárgyalások folytatására
Financial Times Deutschland: Orbán miniszterelnök vonakodik takarékoskodni

A Nemzetközi Valutalaptól kilenc részletben lehet felvenni a hitelt, ebből hét részletet hívott le a kormány, a visszafizetés 16 részletben, 2014-ig történik, azaz addig nem lehet a kapcsolatokat megszakítani - magyarázta Róna Péter.

A 2008-ban aláírt szándéklevél vállalásokat rögzít Magyarország számára, így ha azokat az új kormány módosítani kívánja, akkor az csak tárgyalás útján lehetséges - tette hozzá.

A nemzetközi pénzpiacon Magyarország csak az IMF hitelesítése mellett juthat hozzá további finanszírozáshoz, az Európai Unióval való kapcsolat erre nem ad garanciát - mondta Róna Péter.

Mivel az EU-nak nincs megfelelő apparátusa a hitelfelvevőkkel való tárgyalásra, ezért mindig az IMF-fel együtt tárgyal az adósokkal - figyelmeztetett a volt bankár, aki jelenleg egyetemi oktató.

A bankadóval kapcsolatban az IMF álláspontját ismertette Róna Péter. Eszerint az IMF azért nem kedveli magyar bankadót, mert az egyedi intézkedés, márpedig az IMF azokat a kiszámítható, hosszabb távra szóló lépéseket szorgalmazza, amelyek elősegítik a gazdasági növekedést, márpedig a bankadó nem sorolható ebbe a kategóriába.

A gazdasági növekedést, a nagyon alacsony magyar foglalkoztatási szintet nem képes előmozdítani az Orbán-kormány 29 pontos gazdaság csomagja, inkább alkalmas a felső középosztály megteremtésére illetve megerősítésére - hangsúlyozta Róna Péter.

Iustizmord 2010.07.26. 22:41:20

@kewcheg: TOTÁL EGYETÉRTEK.

nem gondolom hogy csak az tárgyaljon rablást /erőszakos köszörülést / lopást aki maga is áldozat volt, az tárgyaljon csak bontót aki maga is házas / elvált, az tárgyaljon gyerekelhelyezést /kk veszélyeztetését aki maga is szülő, az tárgyaljon gazdaságit aki már látott céget élőben, de hogy az tárgyaljon BÁRMIT aki azt a BÍRÓSÁGON s nem az ÉLETBEN látta először, az ne tárgyaljon semmit.

sok értelmes /tehetséges/szakszerű/szorgalmas / jó szakmai színvonalú bíró /ügyész ismerősöm/haverom van, de hogy VALÓSÁGBAN mi hogy, miért, miként történik : néha segédfogalmuk sincs.

tudják a joszgabályokat, ismerik (de nemigen alakítják) az ún bírói gyakorlatot, s nem ismerik az életet.

vannak kivételek, de a hozzáállás néha sablonos, máskor officiális, NAÍV (vö amikor megbántódott egy bíró mert kérdésessé tettük a rendősrés eljárásának szabályosságát egy kihallgatásnál)

szal igen, az legyen bíró aki min 5 évet lehúzott ügyvédként.

s bár ő nem ügyvéd, de 1 nevet hadd írjak le: kövesné kósa zsuzsa az FB-n, na őt igen tisztelem . igaz, a férje ügyvéd, tehát kb tudja bíróságon kívül is, merre hány méter a valóságban...

Tardigrada 2010.07.26. 23:13:21

@Iustizmord:

Egyet tudnék érteni ezzel, ha nem azt tapasztalnám, hogy az ügyvédekből lett bírák - tisztelet a ritka kivételnek - mennyire gyengén produkálnak.
Így viszont azt kell mondjam, hogy messziről meglátszik egy ügyön, hogy azt fogalmazóból - majd titkárból - lett bíró csinálta, vagy egy más jogi pályáról érkezett bíró. Az előbbi javára. Meg kellene érteni, hogy a bíráskodás is egy szakma. Egy külön jogi szakma. Ha valakinek nem időben válik a vérévé ennek a szakmának a fogásai, nem a bíróságon tanulja ki fogalmazóként, titkárként a technikai dolgokat, és legfőképpen a szemléletet, akkor azt soha nem tudja majd pótolni.

TataTata 2010.07.26. 23:29:09

Jajdegyenge poszt basszus... mindjárt sírok.

2010.07.26. 23:42:24

@kewcheg: "!valamely történelmi egyházhoz tartozó _tehát nem ateista - bírákból kell állania a bíróságoknak"

Egyetértek. Legyenek tele a bíróságok muzulmán, hindu és scientológus bírókkal!

Netuddki. 2010.07.26. 23:58:08

@kewcheg: Vagy inkább át kéne venni az esküdtökön alapuló rendszert. Ha másért nem hát talán gyorsabb lenne egy ügyben ítélet.

Tardigrada 2010.07.27. 00:12:51

@kovi1970:
Akkor már inkább az istenítéletet kellene megint bevezetni, még az is jobb lenne nálunk, mint az esküdtbíráskodás, és még annál is gyorsabb! :))

lehet más a handa-banda 2010.07.27. 00:24:54

A bírósági pöszmögés egy külön tudomány, de enélkül is el tudják húzni a végtelenségig. Egyszerűen nem csinálnak semmit

komment_komment 2010.07.27. 01:43:24

@kewcheg: Szerintem meg az a jó bíró, aki akár azonnal végre is hajtja az ítéletet, pl. Dredd Bíró - mint azt a nagyszerű filmben láthattuk.

Kb. ennyire komoly az irományod. Két dolgot had nevezzek már meg: miért kellene férfinak lennie ?! Miért kellene egy bírónak bármilyen vallásúnak lennie?! Egyáltalán hogy jön ez ide ?!

Mindamellett tökéletes tájékozatlanságodról adtál tanúbizonyságot. Túl sok tévét néztél és a sok amerikai szarral van tele a fejed. Mo-n nincs olyan átjárás a bíróságok és ügyvédek között - és ez egyáltalán nem baj.

Axum 2010.07.27. 15:44:41

Én kérek elnézést, hogy az Index nem húzta ki a Nemzeti Együttmüködés Rendszerére vonatkozó mondatot. Csak megjegyzem, Orbán Viktor mondta nemrég, hogy a NER arról szól, hogy a hivatalok ne szivassák feleslegesen az állampolgárt és azért kell kiakasztani, hogy a sötét bürokrata is tudjon róla. (Nem igy mondta, de ez volt a lényege.) Én ezt mindenesetre támogatom!

@Pióca: Arról lehet szó, hogy a fellebbezés okafogyottá vált pl. azért, mert Axum teljesített vagy hozzájutott a követeléséhez.

Nem, szó sincs erről, egyértelműen fellebbezést adtam be egy véleményem szerint ostoba birósági végzés ellen. Okafogyottságról szó sincs.

Természetesen nem fogom megerősiteni a biróságnak a fellebbezést, hanem ezt is megfellebbezem. Ha már szórakozunk egymással, akkor legyen kövér...

vadibandi 2010.07.27. 16:41:42

A múlt héten kaptam a végrehajtótól egy levelet. Mint végrehajtás kérőt felszólított, hogy nyilatkozzam, kérem-e az ingatlanárverést tekintettel arra, hogy az adós csak 55k-val tartozik.
Ha nem teszem 15 napon belül, akkor az eljárást szünetelteti.

makukula 2010.07.27. 22:57:35

@Axum: "Természetesen nem fogom megerősiteni a biróságnak a fellebbezést, hanem ezt is megfellebbezem. Ha már szórakozunk egymással, akkor legyen kövér..."

Csak így nem lesz mit megfellebbezni. Amit most kaptál, az ugyanis nem fellebbezhető, ún. pervezető végzés, ha pedig nem szólsz semmit, nem fogsz határozatot kapni, csak bevágják az aktát irattárba.

Szerintem ha megfellebbezed ezt az egyébként nem fellebbezhető végzést, a bíró valószínűleg úgy fogja tekinteni, hogy fenntartod a korábbi fellebbezésed és eszerint jár el.

Amúgy törvénysértő ez az eljárás, de ha ráérsz szórakozni, akkor úgy tűnik, hogy tényleg nem olyan fontos neked az a fellebbezés.

Brumibaby 2010.07.28. 10:21:29

@Iustizmord: ha TOTÁL EGYETÉRTESZ, akkor nem világos, mit keres a pályán a bírónő, akiről különben azt se tudjuk, melyik történelmi egyházhoz tartozik.

Az a lehetőség, hogy aki alkalmas, az legyen a pályán, aki meg nem, az ne legyen, nem képzelhető el?

Ez idő szerint nincs olyan eljárási cselekmény sem a Pp.-ben, sem a Be.-ben, amely ivarszervek használatát feltételezi. Ehhez képest nem tűnik a bíró neme releváns alkalmassági kritériumnak.

Axum 2010.07.28. 12:04:07

@makukula: Amit most kaptál, az ugyanis nem fellebbezhető

Honnan lehet tudni, hogy melyik végzés fellebbezhető és melyik nem?

makukula 2010.07.28. 15:50:21

@Axum: a polgári perrendtartásból (Pp). Meg a végzésben lévő tájékoztatásból. Már, ha van. Ha nincs, az ált. azt jelenti, hogy nem lehet fellebbezni.

233. § (1) Az elsőfokú bíróság határozata ellen - amennyiben a törvény ki nem zárja - fellebbezésnek van helye.
(3) Fellebbezésnek nincs helye
b) az eljárás folyamán hozott végzések ellen, kivéve a perköltségben vagy pénzbírságban marasztaló végzéseket, valamint azokat a végzéseket, amelyekkel szemben a törvény a fellebbezést külön megengedi.

A főszabály az, hogy az eljárás menetét megszabó, a feleket nyilatkozattételre, hiánypótlásra stb. felhívó végzések (pervezető végzések) ellen nem lehet fellebbezni.

Pióca 2010.07.28. 21:05:42

Köszönöm, makukula!

Szerintem Axumtól csak jóhiszeműséget vár el a bíróság, nem pedig kákán csomót keresést. Erősítse meg a fellebbezését, és kész. Nyer legalább hat hónapot (hacsak nem veszíteni akar ugyanennyit).

Apropó! Tudják a történeti/történelmi egyházakra hivatkozók, hogy melyek azok?
Nos, a bevett vallások 1947-ig: római (latin, görög, örmény szertartású) katolikus, református, evangélikus, ortodox, unitárius, zsidó.

www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=6605
www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=6604
www.1000ev.hu/index.php?a=3¶m=7348

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2010.07.29. 15:54:40

már elnézést, de a bírósági határozat hibájának (vagy hülyeségének) mi a kosos bánatos kóchengeres ragály köze van ehhez a nemzeti színeket gyalázó kifüggesztendő budipapír-fecnihez?

mindenki hülye, vagy csak én?!
süti beállítások módosítása