Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Autónepper és tilos parkolás

2010. június 17. - zugügyvéd

Az autóneppernek átadott, aláírt biankó szerződésekkel nem csak a levél beküldőjének akadt később gondja. Ilyenkor a tanukat is elő lehetne venni, ha nem előttük írta alá az eladó, vagy az állítólagos vevő.

 


Szia Zugügyvéd,

Tavaly ősszel eladtam az autómat egy neppernek, egy félig kitöltött adásvételivel vitte el. Később az adásvételit visszakaptam dátummal és az állítólagos vevő adataival, aláírásával. Az adásvételi szerint 2009 október elején eladott autót az új tulajdonos azóta sem iratta át a saját nevére. Ezt onnan tudom, hogy azóta négy-öt különboző tilosban parkolási illetve jegy nélküli parkolási ügy miatt levelezek különböző társaságokkal, változó sikerrel. Az adásvétel tényét (tény-e vagy sem, fene tudja) bejelentettem az önkormányzaton már 2010 januárban, az első ilyen levél kézhez kapása után. Később, egy újabb csekk után ismét, de akkor már mondták, hogy látják, hogy bejelentettem már korábban is, ne aggódjak, most keresik az új tulajdonost.

 

Az autó forgalmija amúgy márciusban lejárt, nem tudom, az új tulaj ezt hogyan kívánja áthidalni. A parkolási ügyek némelyike centrumos, ők nem sokat bénáznak, hiába mentem be személyesen és mondtam nekik, hogy eladtam az autót, már át is adták az ügyet egy behajtócégnek. Az egyiket a háromból, ami az ő területükön volt. Gondolom, majd a másik kettővel is ezt teszik. Azt is mondták, hogy ne aggódjak, el fog jutni a bíróságra az ügy, majd ott minden tisztázódik.

 

A legutóbbit csekket ma kaptam. Klassz, hogy mindenki nyugtatgat, de azért kezdek aggódni, mégis.

 

Kérdéseim: mire számíthatok, végül ki fogok fizetni egy kisebb vagyont? Kiderülhet-e, hogy a vevő egyáltalán nem is létezik, ez esetben okirathamisító vagyok? Mit tudok tenni azon kívül, hogy várok? Kell-e, érdemes-e bármit is tennem?


Üdv


Jocó

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr382089560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sziszkamester 2010.06.17. 20:27:59

ÁÁÁÁÁÁÁ!Autót neppernek soha nem adunk el!!!

Pióca 2010.06.17. 20:53:24

1999. évi LXXXIV. törvény
a közúti közlekedési nyilvántartásról
V. Fejezet
VEGYES RENDELKEZÉSEK
33. § (1) A nyilvántartásba bejegyzett adatok módosítására okot adó körülmény bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles bejelenteni a bejegyzésre jogosult hatóságnál:
b) a jármű új tulajdonosa a jármű tulajdonjogának, a tulajdonos az üzembentartó személyének, valamint a járműokmányokban megjelölt műszaki adatoknak a változását;

2010.06.17. 20:55:04

Beszoptad, neked is 15 napon belül ki kell jelentened az önkormányzatnál (súlyadó) és a biztosítónál (kötelező). A nepper, ha vállalkozásszinten csinálja, akkor neki nem kell átiratni, de az adásvételi az ő nevére szól. Ha zugnepper, akkor polgárilag pereskedhetsz vele, márha van papírod, hogy eladtad neki. Ha nincs, olvasd el az első szavamat e posztban.

Pióca 2010.06.17. 21:05:03

Tévedtem, nem a megfelelő jogszabályhelyet másoltam be.
De az biztos, hogy az eladónak is be kell jelentenie 15 napon belül az okmányirodában az eladást.

Sics68 2010.06.17. 21:10:52

Üdv!

Ha normál adásvétel történt volna, akkor egy két tanú vagy ügyvéd előtt készült szerződés volna most a kezedben. És ekkor nem is lenne most semmi bajod. ( Esetleg némi kavarodás abból, hogy ki mikor mit jelentett be, de mikor bíróság elé kerül egy parkolási ügy, akkor úgy is azon verik le az összes költséget (perköltség, tanúk utazási költsége stb. is) aki jogsértő módon viselkedett, az meg ugyebár a vevő.

Ekkor is bosszúság és utánajárás, de elvileg minden károd (kiesett munkaidő,útiköltség stb.) megtérül.
( Elvileg.)

Mondom, ez lenne akkor, ha mindent jogszerüen csináltál volna.

Csakhogy a Te esetedben van egy isten tudja ki által aláírt szerződés, amit isten tudja milyen adatokkal töltöttek ki... Ez így tuti hogy nem egy normális eljárás, és nem tudom hogy egy ilyen "szerződést" célszerü-e egyáltalán neked mint eladónak a bíróságnak bemutatni... vagy esetleg te is belekeveredsz ezzel egy okirathamisítási ügybe?

Kíváncsi vagyok... Füredi, Iustizmord stb. urak, Ti mit mondtok erre ?

Sics

SimiTomi 2010.06.17. 22:00:47

Egyébként lehet, hogy hülyeséget kérdezek, mert ez ügyben csak a józan paraszti eszemre hagyatkozom - de van egyáltalán olyan élethelyzet, amikor otthagyok valakinél, akit nem ismerek, egy aláírt biankó szerződést?

Csak kérdezem.

Sics68 2010.06.17. 22:29:59

@Leon Trout:

Persze.

Képzeld el a következő helyzetet: valakinek van egy gépjárműve, viszont nincs pénze. Sürgősen pénz kell neki. Beviszi a gépjárművét egy kereskedésbe, ahol felajánlanak neki egy nagyjából (éppen hogy) elfogadható összeget készpénzben a gépjárműért - hogy ők majd értékesítik, nyilván valamivel több pénzért mint amit az eladónak kp-ben odaadtak.

Tudni kell, hogy a gépjármű átírása pénzbe kerül (a gépjármű értékéhez meg különösen egy olcsóbb gépjárműnél az adásvételkor képződő nyereséghez képest olykor durván sokba.. ), szóval ha úgy csinálnák, hogy eladó eladja a gépjárművet a kereskedésnek, kereskedés pedig majd a vevőnek, akkor kétszer kéne fizetni az átírás költségeit... ezt senki nem akarja.

Az is igaz, hogy ha mindent rendesen lepapírozva csinálnának akkor kereskedés haszna is lepapírozva (adókötelesen) jelenne meg...

Szóval úgy szokták csinálni, hogy a vevő megkapja a pénzét, cserébe otthagyja a gépjárművet ÉS egy félig kitöltött adásvételi szerződést amiben ott vannak az ő személyi adatai mint eladóé és amit eladóként ő már alá is írt. (A szükséges példányszámban).

Normális esetben jön egy vevő, megveszi a gépjárművet azaz fizet a kereskedőnek, ÉS a kereskedőnél levő adásvételibe beírják az ő adatait mint vevőét és aláírja a szerződést vevőként.

Eddig nincs is komoly gond ( eltekintve attól, hogy a kereskedő haszna "papíron" nem létezik, tehát fix 1-es hogy nem fog adózni belőle) - ha mindenki "normális".

Csakhogy mindenféle trükközésekre is lehetőség nyílik...

bye
Sics

az eladónak kell

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 22:40:50

elmondom azert tizezredszer is
hatha valaki felebred
/ezt itt kitalaltak/
a kocsi elado
a rendszam nem
namost ha eladtam lecsavarozom es vigye Isten hirevel
magyaran kenytelen rendszamot csinaltatni, mert annelkul nehezkes kozlekedni
komolyan nem ertem
kereskedesbol hasznalt kocsi papir rendszam 1 honapig
stb.
van ahol ez ki van talalva
a kocsimat megveheti, a rendszamomat nem es minden problema megoldodott

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.06.17. 22:54:07

@Sics68: "Tudni kell, hogy a gépjármű átírása pénzbe kerül (a gépjármű értékéhez meg különösen egy olcsóbb gépjárműnél az adásvételkor képződő nyereséghez képest olykor durván sokba.. ), szóval ha úgy csinálnák, hogy eladó eladja a gépjárművet a kereskedésnek, kereskedés pedig majd a vevőnek, akkor kétszer kéne fizetni az átírás költségeit... ezt senki nem akarja."

Nem minden esetben.
1990. évi XCIII. törvény, 26. § (1) l)

MVMV 2010.06.17. 23:00:03

@Sics68: "ha úgy csinálnák, hogy eladó eladja a gépjárművet a kereskedésnek, kereskedés pedig majd a vevőnek, akkor kétszer kéne fizetni az átírás költségeit.."

Ha jól tudom a főtevékenységű "autókereskedők"( gazd. társaságok persze ) mentesülnek a vagyonszerzési illeték megfizetése alól e körben, ergo nincs átírási költség. Ha rosszul emlékszem majd vki kijavít, de lusta vagyok most este utánanézni.
Sőt, kötelező sem igazán kell amíg áll a verda, ideiglenesen forgalomból ki van vonva a telepek autóinak többsége, arra van a P rendszám.

A bianko adásvételi meg netto hülyeség.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.17. 23:02:53

johogynem meg a jogsimat is viszi
a kocsi papirjait
a kocsit
ennyi
szerzodest alairjuk
zseton jon
O meg azt csinal az altala vasarolt rendszam nelkuli kocsijaval amit akar
ha kozlekedni akar rendszamot vesz neki /ha van neki atiratja a tipust/ ha tyukolat tyukolat
de nem az en rendszamommal

Sics68 2010.06.18. 01:16:25

Üdv!

MVMV,Brigi:

Thnx, értem.

Eszerint csak azért csinálja így (félig kitöltött adásvételivel) az "autókereskedő" (=nepper), mert meg akarja úszni, hogy papíron (könyvelés) is kimutatható (és adóköteles) haszna származzék az ügyletből.

Hagyma:
Értem, az általad leírt módi (tudom, USA-ban így van...) elég jó megoldásnak tűnik. ( Sose volt ellenemre tanulni illetve átvenni egy jó, működő megoldást... )

Kérdés: van valami tudott buktatója az általad leírt módinak ?

Sics

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.18. 03:19:02

@Sics68: biztos mindennek van
de nekem egyszerunek tunik
van egy formanyomtatvany
kitoltjuk a Tahet odaadom, a rendszamot leveszem es ennyi
minek kene bejelentenem, hogy eladtam a kocsimat
neki be kell ha rendszamot akar
ha akar elotte kell kotnie "kotelezo biztositast, mer addig nem kap/rendszamot
ha ezzel egyidoben en is veszek egy masikat akkor elmegyek a biztositomhoz atiratom az uj kocsimra aztan a rendszamot is
aztan felcsavarozom magamnak
2-3 ora alatt a kocsi a neveden van
legnagyobb elonye hogy nem kozlekedik senki az auto- atadas-vetel utan a Te papirjaiddal es rendszamoddal
szoval a rendszer sokkal jobb
rengeteget olvasok otthonrol, hogy nem iratta at meg tilosban parkol, meg gyorshajt
ha felvette a kocsimat, az O dolga minden utana
a rendszam meg az enyem
nekem van vagy 4 mar, mert allamonkent cserelni kell
hidd el nem vagyok elfogult de ez a rendszer ezerrel jobb
holnap veszek kocsit a "neppertol" tayesz egy papirrendszamot
bemegyek az irodaba delutan
kitoltok valami xart
az ugyintezo benyul az asztal ala es ad egy rendszamot
en kimegyek es felcsavarozom
ha ugyan abban az allamban maradok felcsavarozom a regit az atiras utan

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.18. 03:24:28

a enyehe az csak, hogya rendszam a nevedre szol es szemelyre nem kocsira /vagyis kocsira is a neveddel/ de rendszamot nem adunk el
sok bajt megeloz

lsd ezt a posztot
ha leveszi a rendszamot eladas utan nem jonnek a buntetesek, nem kell menni bejelenteni, hogy eladtad
nekem ez nagyon egyszeru es normalis

Sesut 2010.06.18. 05:39:28

Nagyon sajnálok mindenkit, aki így jár, de nem győzök csodálkozni, hogy van még ember a Föld kerekén, aki biankó szerződést aláír és kiad a kezéből...

csokiájsz 2010.06.18. 06:57:12

be kell menni az okmányirodába és kérni kell a kényszerátírást. Ez sima ügy, viszed az adávételit és kész.

A már létező bírságokat befizetni, hogy ne legyen belőle komolyabb ügy, majd polgári peres úton behajtani. Ezt már csak a józan ész mondatja velem.
Gondolom nem fogsz többet így autót eladni.

Az az okostojás, amelyik azt írta, hogy a rendszám nem eladó: úgy elhajt a nepper, hogy a lábad nem éri a földet. Ott nem te diktálod a játékszabályokat. Imádom az ilyen okoskatörpöket, nulla élettapasztalattal.

csokiájsz 2010.06.18. 07:00:07

@hagyma: a rendszám _nem_ a nevedre szól. Ha így lenne, nem lenne benne a forgalmiban az autó paraméterei mellett. Has nem értesz valamihez, ne okoskodj.

zsoger 2010.06.18. 07:26:34

pióca jó az irány, a jogszabályhely viszont tényleg nem. ellenben 2010.01.01-től a bejelentés már csak 5! nap.

bakaruhában 2010.06.18. 07:28:44

Csak neppernek nem adnál biankó szerződést ? Én senkinek.

rezsöatya 2010.06.18. 07:31:50

@csokiájsz: hagymát ne bántsd, Ámerikában él, ott nyilván így megy ez.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.06.18. 07:33:13

keresd meg a vevőt, szúrd ki a kerekeit, karcold össze a verdát, törd be az ablakait

ifrance 2010.06.18. 07:43:02

@csokiájsz: nem tisztem védeni hagyma elvtársat, de ő nem ezen a kontinensen él, és itt most épp azt mondta el, hogy náluk hogy van, és hogy az miért előnyösebb...

amúgy meg a kereskedőnek nem kell saját nevére írni a kocsit, ha passziválja a törzskártyát, akkor a forgalmiba felvezetik, hogy mostantól ő a tulajdonos. Én így vettem a mostani kocsinkat, az előzőt meg ő számította be. Nem biankóztunk, szépen beírta a saját adatait a vevőhöz, és kész.
Mondjuk ez egy tisztességes(nek látszó) kereskedő volt, az autó, amit leadtam ugyanannyi km-rel volt kitéve, mint amennyivel bevittem. :)

janedoe 2010.06.18. 08:15:34

@csokiájsz: kényszerátírást nem csinál az önkormányzat. tudom, mert hasonló cipőben jártam én is, bár én nem nepperen keresztül adtam el az autót. széljegyzetbe felírják, hogy te bejelentetted az eladást, aztán annyi. ettől még pl. a Centrum téged fog zaklatni. jó egy évig leveleztem velük, minden egyes felszólításra elküldtem nekik az adásvételi másolatát illetve az igazolást az önkormányzattól, hogy én bejelentettem az eladást. aztán meguntam és ügyvédtől kértem tanácsot, ő röhögött egy sort "centrum sosem tanul" vagy valami hasonló témakörben és annyit mondott, hogy ha majd bíróság elé viszik az ügyet, szóljak neki, addig meg ne foglalkozzak vele. azóta sem lett bírósági ügy belőle, pedig eltelt kb. 2 év.

esef 2010.06.18. 08:22:30

A "komoly" kereskedő kaphat mentességet az átírás alól, ergo ingyen bejegyzik a forgalmiba a kereskedőt. Forgalomból ideiglenesen kivonják, stb-stb. Zugnepperéknél persze nem így megy...

janedoe 2010.06.18. 08:23:27

@csokiájsz: még valami, nem látom be, miért fizetném be az adásvételi dátuma után keletkezett bírságot és miért csinálnék magamnak plusz hercehurcát, hogy behajtassam? eleve eszembe se jut befizetni, hiszen közöm sincs ahhoz az autóhoz az adott dátum óta.

AutosVilli 2010.06.18. 08:49:31

@hagyma: Hát koma ha te nem adod a rendszámot az autóhoz, én biza keresek másik autót,tudod ki a faszom fog még rendszám után is kajtatni.Hogy megyek haza az autóval? Ki az az idióta aki rendszám nélkül vesz meg autót.

2010.06.18. 09:15:32

@AutosVilli: hagyma amerikában él, ott más szabályok vannak. Nyilván nálunk ez nem járható út, itt szopni kell az embereknek.

ostván 2010.06.18. 09:21:27

@janedoe: Azért a papírokat tedd el még kb 3+ évre! Azért mert eddig nem jött, bármikor jöhet (tapasztaltam, jogerősen megnyert ügy után 5 évvel jött a fizetési felszólítás. Még jó, hogy találtam ügyszámot).

milike47 2010.06.18. 09:28:02

Eladtam az autómat egy kereskedőnek, az adásvételin csak az én adataim voltak, mert majd az új tulaj ráírja a sajátját. A kereskedő aláírta nekem, hogy " a mai naptól minden szabálysértés, büntetés " az ő sara. Aznap a kereskedő matrica nélkül ment az autópályán, csekk nekem, telefon neki. Mindent fizetett. Eladta a kocsit megkaptam a szabályszerűen kitöltööt adásvételit. Ennek ellenére bejelentettem az okmányirodában, hogy eladtam. Papirokat eltenni !

Netuddki. 2010.06.18. 09:29:42

@hagyma: Csakhogy ez MAGYARORSZÁG!
Itt úgy van kialakítva a rendszer, hogy egy autótulajdonoson az "állam" a lehető legnagyobbat tudja kaszálni. Csak mert ilyen birkák vagyunk.

csokiájsz 2010.06.18. 09:29:45

mea kulpa a Hagyma kolléga miatt.

Kényszer átírás van, idézet korábbi zugügyvéd posztból: Lehet, hogy nem jó szó a "kényszerátírás", de tulajdonképpen a vevő általi átírást akarja kikényszeríteni a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 76/A § (6) bek. a) pont, 88/A § (1)-(2) bek., 89. § (3) bek.

A bírságot azért javasolnám kifizetni, mert ha nem fizeti ki, akkor ezek az összegek nőni fognak, behajtási költséggel, kamattal, stb. és nem biztos, hogy a szolgáltatóval való perben ő fog nyerni, mivel nem megfelelően járt el az adásvétel során. Ezt az összeget később megpróbálhatja behajtani a kereskedőn, bár ez elég grízes lesz, int az egész ügy.

vomit 2010.06.18. 09:35:27

@csokiájsz: te ne okoskodj, hagyma kentuckyban el, lsd. szovegertes: EZT ITT KITALALTAK

a masik veglet, h. angliaban viszont a rendszam nem jelent semmit, akar hetente adnak egyet, ha eltorod, senki nem jajveszekel miatta es az autot is vele zuzzak be. viszont az atiras ingyen van, postan kuldik. megse jarkalnak biztositas meg road tax nelkul, csak a kelet-europaba eltolt angol fostalicskakkal.

nalunk az auto aranak jo reszet beszedik mindenfele lenyulasok kepeben, es meg a mindenfele jogkovetkezmenyekkel jaro rendszam is rajta marad, na ez a szivas.

vidéki suzukis 2010.06.18. 09:42:27

5 napon belül kell bejelenteni. 304/2009 korm. r.

vidéki suzukis 2010.06.18. 09:44:33

Ja és bianko adásvételit nem írunk alá, bizományos értékesítésbe nem adjuk le a kocsit.

yerico1 2010.06.18. 09:55:50

Emberek, áprilisban vettem használt autót, kereskedésből. A kereskedők saját névre vették a kocsit. Amikor megvettem, úgy kaptam meg, hogy át is íratták, nem lehetett vele trükközni. Adásvételi szerződésen tényleges árat írtak be, helyben megkötötték a kötelezőt, másnap átíratva megkaptam a kocsit, persze fizetnem kellett a költségeit, de egy utánajárást megspóroltak.
Mindenki védve van, minden szabályos.
Botykapeterden működnek.
A trükk ott volt, hogy a régebbi kocsimat egy százassal kevesebbért számították volna be, mint másik kereskedésben. Nem számíttattam be, inkább eladtam hasznaltauto.hu-n.
Az új tulaj azonnal átíratta, mikor 14 nap múlva mentem az okmányirodára bejelenteni, már át volt íratva.

mongra 2010.06.18. 09:55:57

Szerintem azonnal rendőrség + feljelentés! Sajnos több ilyen eset is történ az utóbbi néhány évben. Minél több sértett van, annál esélyesebb -- reméljük -- a felderítés.

yerico1 2010.06.18. 10:03:19

Az adásvételi szerződés után keletkezett bírságokat nem kell kifizetni, hanem jelezni kell a bírságot kiszabó szerv irányába, hogy ehun az adásvételi, jól látszik, hogy ekkor már nem volt a tulajdonomban a kocsi. A cég ez alapján az új tulajtól fogja követelni a tartozást.
Arra azonban figyelni kell, hogy bianco szerződés esetén a kocsi otthagyása és az adásvételi dátumozása közötti időszakban a régi tulajnak kell kifizetnie minden bírságot. Ezt jól is teszi, ha kifizeti, mert ellenkező esetben kamatostól verik rá, és a törvény szerint ő az üzembentartó addig, tehát neki megy a csekk. Ha kifizette, után polgári peres úton követelheti a kereskedőtől vissza a pénzt, mondván akkor már tanúkkal igazolhatóan nem ő használta a kocsit.
Azonban egy autópálya bírság rövid időn belül 15x-ös összeg lesz, ha nem fizetik ki, erre jó figyelni.

portások kedvence 2010.06.18. 10:08:44

Üdv, hasonló cipőben járok. Bosszantó, de nem kell aggódni, fizetni nem kell (a súlyadón kívül, ha az is beleesik). Én minden ilyen helyre - legyen az parkolócég vagy behajtó - küldök egy tömör emailt, miszerint xxx számú ügyirattal kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom: az autót ekkor és ekkor eladtam. Az adásvételi szerződést szkennelve csatolom. Kérem fentiek szíves tudomásul vételét.

vidéki suzukis 2010.06.18. 10:22:11

Ismerős parkolós pótdíját (pár ezer Ft) peresítette a társaság. Ismerős már hónapokkal azelőtt eladta a kocsit, de ez, és a bemutatott adásvételi sem nem hatotta meg a parkolómaffiát. A bíróságnak kellett kimondania, hogy az új tulaj a hunyó.

Weiß Api 2010.06.18. 10:46:14

@Sics68

Szerintem a bianko-szerződés nem okirathamisítás, és az eladó részéről más jogellenesség sem merül fel (persze nyilván van, aki ezt másképp gondolja). Annyi történik, hogy a vevő és az eladó nincs egy helyen, egy időben jelen a szerződéskötéskor, van köztük egy közvetítő (ezúttal nem bizományos, hanem ügynök, mert nem a saját nevében jár el), és a szerződés akkor lép hatályba, amikor a vevő aláírta. Szerintem ez önmagában nem probléma.

Egyedül a neppernél lehet problémás az adózás kérdése, de ez a posztíró szempontjából teljesen irreleváns, nem kell vele foglalkozni.

Az eladó oldaláról nem a jogellenesség a probléma, hanem az, hogy a szerződés vevő általi aláírása (illetve a törzskönvy vevő általi átvétele) előtt az eladó tulajdonában marad az autó, illetve nem változik az üzembentartó személye. A birtokából kikerült persze, amit ha nincs róla okirat (ügynöki megbízás vagy ennek palástolása haszonkölcsönbe adás/kölcsönadás színlelésével), csak tanúkkal bizonyíthat. Ez valószínűleg problémás a gyakorlatban.

SimiTomi 2010.06.18. 10:51:14

@Sics68: Hát, nem tudom. Ezt akkor én úgy csinálnám, hogy szerződés arról, hogy kaptam ennyi meg ennyi pénzt azért, hogy átadjam az értékesítés jogát a kereskedésnek. Vagy ilyesmi. Nem tudom, hogy van-e ilyen, de biztos, hogy soha sehol nem hagyok biankó szerződést...

fda 2010.06.18. 10:55:18

"a kocsi elado a rendszam nem"

Az illetőnek nem volt még autója, az egyértelmű.

Effélét csak a MEDVE-1 típusú rendszámokkal lehet megcsinálni, az levehető.

Weiß Api 2010.06.18. 11:02:30

@janedoe: "széljegyzetbe felírják, hogy te bejelentetted az eladást, aztán annyi. ettől még pl. a Centrum téged fog zaklatni"

Akkor a Centrum nem kicsit téved, persze a gépjárműnyilvántartás kezelésében is lehetnek hibák (vannak is, hajjaj!). Ezek szerint ezek azt hiszik, hogy a tulajdonváltozás bejegyzése a gépjárműnyilvántartásba konstitutív hatályú, mint az ingatlannyilvántartásnál. Nem az. A tulajdonjog a törzskönyv átadásával száll át (vagy ahogy a felek rendelkeznek az adásvételiben), gyakorlatilag az adásvételi szerződés aláírásával átszáll.

Az okmányiroda akkor is köteles lenne átírni az új tulajdonos nevére az autót, ha bejelentette az adásvétel tényét az eladó, és a vevő nem iratta át. Persze valamilyen szankció mellett (pl. forgalomból kivonás), de köteles lenne ezt megtenni az okmányiroda.

Sok probléma van a gépjárműnyilvántartás kezelésével. Pl. lejárt műszakis autót nem írnak át, ám a vevőt bírságolják, szankcionálják (forgalomból kivonás egy évre) akkor is, ha át akarta iratni az autót. Rutinosak persze - az átírási illeték befizetése és kötelező kötése után - felvezettetik a kérelem nyomtatványára, illetve az eredetvizsga igazolására, hogy az eljárás folyamatban. A nem rutinost viszont mindenféle írásos nyom nélkül símán elhajtja az ügyintéző azzal, hogy lejárt műszakis autót nem lehet átírni, és punktum. Aztán az illető kapja a felszólítást, illetve a forgalomból kivonásról a határozatot, mert nem iratta át (ez komoly, legalábbis pár éve így volt). Egyébként ebben a fő probléma az, hogy a szoftverük szar (mint ahogy sok helyen ugyanez a probléma).

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.06.18. 11:05:35

@Sics68: (nem vagyok nepper, találgatok)
Nem is annyira az adóvonzat az ok szerintem, arra vannak trükkök. Sokkal inkább az eladói szavatosság, de ez már a lomis mamis cikkben ki lett tárgyalva régebben. (Egy szétrúgott automata váltó sokba tud kerülni, főleg egy párszázezres autó esetében. Millió más példát lehetne hozni.)

phaidros 2010.06.18. 11:07:38

@csokiájsz: mert nem ismered Hagymát. Az USA-ban él. Arról beszél hogy ez a normális, hogy a rendszám az övé: ott így van. Egyébként itthon is lehet ilyet. És igen, ez lenne a normális, miként az is, hogy személyhez kötődik a kötelező, nem az autóhoz - ha több autód van, akkor is ugyanaz a bonus/malus van rájuk, hiszen a tied. Nálunk ez nem így van.

@fda: ez a válasz a tiedre is.

Weiß Api 2010.06.18. 11:11:45

@Leon Trout

Ha valaki szorult helyzetben van (mai Mo-n sajnos elég sokan), és nincs más megoldás (hónapokig hirdetni az autót, hónapokig parkoltatni bizományos értékesítésben), akkor bianko-adásvételi + haszonkölcsönbe adás írásban, tanúkkal vagy ügyvéddel ellenjegyezve, és csókolom.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.06.18. 11:20:44

1990-ben eladtam a kocsimat. Akkor nem volt se kötelező, se súlyadó (akkor még így hívták. 1998-ban jöttek a szegedi önkormányzat végrehajtói:))) Ki kellett csengetnem 100 egynehány ezret.... 1996-ban kidobtam a szerződést. Azóta a második beépített szekrényem van a papíroknak:D

guy 2010.06.18. 14:19:57

Sajnos - mindamellett, hogy a posztírónak valószínűleg lesznek még költségei - az a tanulság, hogy ha úgy néz ki, hogy a nepper ügyeskedik, márpedig aki biankó szerződést írat alá az ügyeskedik, akkor másik nepper után érdemes nézni. Ha meg valakinek ennyire nincs józan belátása, az menjen ügyvédhez, van belőlünk több, mint tízezer, lehet találni olcsót is :-).

Rejtélyes 2010.06.18. 17:15:30

A nem szabványos (3 betű - 3 szám) rendszámok nem az autóhoz tartoznak, hanem a személyhez, nem lehet kötelezni annak átadására. Igaz, ennek ára is van, a kiváltása brutálisan többe kerül, mint egy sima rendszámé (jelenleg kb 435.000 Ft). A rendszám feltétele: 4 vagy 5 betű, maradék szám.

Pl Bond-07, Lajos-1, satöbbi :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.22. 04:54:41

en tenleg csak azt akartam mondanim hogy az itteni rendszer
ebben a ekintetben sokkal jobb
engem nagyon nem erdekel. ha valaki nem akar rendszamot venni maganak
a kocsimat viheti, ha fizet
a rendszamommal nem fog tilosban parkolni
gyorshajtani
gazolni
mer az az enyem
de ha igy jobb hat nekem edesmindegy
tapasztalatbol mondom
igy jobb es egyszerubb
ha nem nem

50-es anyuka 2010.06.22. 16:25:55

Ti nem tudjátok véletlenül, hogy egy eredetileg index fórumhoz készült regisztrációval miért csak a blogokon tudok hozzászólni és a fórumokról miért vagyok kitiltva?
Bocsánat, nem tudom, hogy hol kérdezzek ilyet... máshol nincs lehetőségem

PRUTYÁNICA 2010.07.16. 11:01:03

MIT TEGYEN AZ AZ EMBER AKINEK A POLGÁRMESTERI HIVATAL ELRENDELTE A KÉNYSZERÁTÍRATÁST, ÉS TÖBB MINT 68.000.-FT. ÖSSZEGBE KERÜLT.
PERELJE BE A POLGÁRMESTERI HIVATAL GÉPJÁRMŰ ÜGYINTÉZŐ OSZTÁLYÁT????????

Sics68 2010.07.18. 15:54:10

@PRUTYÁNICA:

Tanuljon meg csupa nagybetűkkel írni.
Tanuljon netikettet.
Tanulja meg értelmesen összefogalni az ügyét-baját.

Utána írkáljon ide. Az egyszerűség kedvéért (hogy Te is értsd): addig NE!

Sics

SimiTomi 2010.07.19. 09:04:51

@Sics68: Csupa nagybetűvel? Az már megy neki, nem?
süti beállítások módosítása