Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Buzi aki igazoltat

2009. szeptember 21. - zugügyvéd

A Zugügyvédnek az alábbi ügyet  egy híres-hírhedt blogger bejegyzéséből küldték át, mindenképpen jogi csemege, és ezért ne politikai szemszögből vizsgáljuk. Érdekes a felperes gondolkodásmódja, gondoljuk végig, az analógia alapján milyen jogi konzekvenciája lenne annak, ha  valaki kiteszi a Trabantja hátsó szélvédőjére, hogy „Seggfej, aki megelőz”. A fénykép természetesen mindenképp  aggályos.


"A felperesek 2009. július hó 4. napján, Budapest V. kerületében, a
Gerlóczy utcában be nem jelentett demonstrációval kapcsolatos
tömegkezelési feladatot láttak el.

A feladat ellátása során sor került egy maszkot viselő kerékpáros,
P.T. alperes igazoltatására. P. T. a rendőri
intézkedésnek alávetette magát.

A felperesek a rendőri intézkedés közben lettek figyelmesek arra, hogy
Polgár Tamás olyan rövid ujjú pólót visel, melynek hátoldalán a "BUZI,
AKI IGAZOLTAT" felirat van. (...)

Álláspontunk szerint P. T.(...) azzal a magatartásával, hogy
az igazoltatás során "BUZI, AKI IGAZOLTAT" feliratú pólót viselt,
másrészt azzal a cselekménnyel, hogy az igazoltatás során készült
fényképfelvételt a felperesek hozzájárulása nélkül nyilvánosságra
hozta, megsértette a felperesek személyhez fűződő jogait. (...) Az
alperest a póló viselése során valószínűsíthetően kettős motiváció
vezette. P. T. egyrészt meg kívánta sérteni az őt igazoltató
rendőrök személyhez fűződő jogait, másrészt a fényképfelvétel
nyilvánosságra hozásával - haszonszerzési célzattal - fokozni kívánta
az általa forgalmazott pólók iránti érdeklődést. (...)

Kérjük, hogy a tisztelt Fővárosi Bíróság állapítsa meg, hogy az
alperes megsértette felperesek személyhez fűződő jogát akkor, amikor a
keresetlevélben előzőekben hivatkozottak szerint, igazoltatása során
"BUZI, AKI IGAZOLTAT!" feliratú pólót viselt. (...) Kérjük a tisztelt
Bíróságot... kötelezze alperest a jogsértés eszközéül szolgáló "BUZI,
AKI IGAZOLTAT" feliratú, tulajdonát képező, vagy általa értékesíteni
kívánt pólók megsemmisítésére."

Részlet a bíróság tárgyalást elrendelő végzéséből:

"Az alperesnek - fentiek bizonyítottsága esetére - azt kell
bizonyítania, hogy a felperesekre vonatkozóan sem valótlan tényt nem
állított, híresztelt, sem való tényt hamis színben nem tüntetett fel
az általa viselt "Buzi, aki igazoltat" feliratú póló viselésével."

201 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr581397334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thrasher 2009.09.21. 19:41:35

@sertésmájkrém:

az, nem ismered wmikit, neki ez a mániája, amit írtam :)

Martian (törölt) 2009.09.21. 19:41:53

@bigthereal: bocs, de én csak nőstényekkel szoktam... igaz hogy fiatalkorúak és bégetni szoktak.
:))))

Thrasher 2009.09.21. 19:42:41

@Thrasher:
bár közben látom, már itt is kifejtette

flea 2009.09.21. 19:52:28

@Hemploid: az észrevétel téves, viszont zseniális védekezést lehetne belőle kerekíteni... a sünök meg bekaphatnák. (Akkor is, ha nem buzik. ;))

Mondom ezt úgy, hogy tomcatet amúgy nem sokra tartom...

Eastbay1 2009.09.21. 19:55:42

Ekkora baromságot, ennyi erővel be lehetne perelni minden ACAB feliratú póló vagy sapka viselőjét. Elég sok van belőlük meccseken, meg sünből is. Hány ilyen per kezdődött? (Most tekintsünk el attól, hogy a yard nem tud angolul:)) Tudtommal egy sem. Ez nem minősül a rendőrség részéről ráutaló magatartásnak?:D

lavór 2009.09.21. 19:56:19

Meg egyébként is, ma már nem szégyen, ha valaki ..., sőt hátrány, ha nem az, nem?

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2009.09.21. 20:00:38

Ki ez a bukott faszi, szót sem érdemel...

boldii9 2009.09.21. 20:02:52

Lehet kérni azt is, hogy a betörő pajszerét semmisítsék meg, mert azt a betörésre használta? Tehát még akkor is, ha ő megsértette a rendőröket, szerintem nagyon kérdéses, hogy az eszköz megsemmisítését, cenzúráját kérhetik-e. A kártérítés más dolog lenne.

Sátán meg a Jocó 2009.09.21. 20:03:20

Most miért érzi magát a sündőrség megsértve?

Ez egy trendi kifejezés, manapság nagyon népszerű, ellentétben a klerikálisfasisztareakciósmaradi heteroszexuálisokkal.

Attila80 2009.09.21. 20:03:31

Az iménti felvetésemre senkinek nincs válasz-gondolata? :-)

vizipipa 2009.09.21. 20:06:51

A rendőrséget - értsd: egyes rendőröket - baromira zavarja, hogy évek óta nem tudtak érdemi fogást venni TC-n, a bombagyár ügyben pedig kifejezetten pofára estek.
Ez egy újabb próbálkozás. Mert erre van kapacitás.

maciBp 2009.09.21. 20:07:10

SÜN! SÜN! SÜN!
engem ezért igazoltattak:) buzik voltak... és rászisták (elkezdtek cigányozni) nekem ez a véleményem.:)

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2009.09.21. 20:09:55

@zsir: :))) Már kezdtem sajnálni, hogy végigolvastam a sok unalmas kommentet, de így már megérte.

BKV reszelő 2009.09.21. 20:10:16

@Bono: Pontosan. SZERINTEM buzi minden rendőr. ...és mehetnek is pereskedni a faszkalapok...izé...fakabátok.

Eastbay1 2009.09.21. 20:11:26

@Attila80: Úgy látszik le se szarják...
De látszik, hogy nem sokat jársz tömegrendezvényre (pl meccsre). A jegyek hátulján rajta van, hogy a jegy megvásárlásával hozzájárulsz ahhoz, hogy rólad kép és hangfelvétel készüljön.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.09.21. 20:15:38

Tomcat egy olcsó provokátor, aki felül az idióta akcióinak az kizárólag neki tesz szívességet, nem kell vele foglalkozni. Az említett polót amúgy nem tudom, hogy lehetne értelmezni másként, mint viccnek.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2009.09.21. 20:15:43

A Kezicsókolombácsi hova tűnt az M1-ről? Hétfő este 8 után kéne jöjjön, de Kékfény van helyette.

Omlas 2009.09.21. 20:20:06

bekell másolni gyengébbek kedvéért. Klikkre nem nyitjameg.

Attila80 2009.09.21. 20:20:31

@Eastbay1: Tüntetések, gyűlések...

ZolaTeso 2009.09.21. 20:21:13

Egyébként meg TomCat2. Volt anno egy TomCat, aki értelmes volt. Szegény srác. Polgár Tomika utána vette csak fel ezt a nevet. Baromi eredeti... Miután mindig összekeverték őket és nyilván nem TC2-nek volt ciki, hanem TC-nek, az eredeti inkább hagyta az egészet a picsbe. És persze az emberek elkezdték csak TC-nek szólítani Tomikát... Szánalmas... Azóta is látom az eredeti TC-t itt a munkahelyem környékén. Érdekes, hogy dolgozik és jó fej, mint anno. Pont ellenkezőleg, mint Tomika...

Eastbay1 2009.09.21. 20:24:13

@ZolaTeso: Jé, több Tomcat is létezik? Nekem is volt egy osztálytársam középiskolában, és ő is Tomcat volt. Micsoda véletlenek...

ZolaTeso 2009.09.21. 20:27:19

East: Hja... csak ez egy közösség volt...

Mellesleg mielőtt azt hinné bárki, hogy yardpárti vagyok, hát épp ellenkezőleg :) Csak ezt az embert ezer éve ismerem... Sajnos.

Fandorin 2009.09.21. 20:28:21

Analóg helyzet. A gimnáziumban ahol tanítok több fiún láttam az alábbi angol feliratú polót valahogy így: s1ck my d1ck.
Most rohanjak a bíróságra hogy mire szólít fel a teenager fickó ? Csak annyit szoktam röhögve megjegyezni: na lám mennyit fejlődtél, már ezt is tudod englisül. Ha meg poénkodni is akarok meg szoktam kérdezni: hány lány volt már meg.

ZolaTeso 2009.09.21. 20:35:18

Mellesleg az a baj ezzel a helyzettel, hogy teljesen kiszámítható. Ha TC rohangál egy ilyen pólóban, akkor a yard tuti lép valamit, lehet flamelni. Ha nem tesz semmit, akkor lehet röhögni. Mondjuk röhögni lehet mindkét esetben :)

lavór 2009.09.21. 20:42:53

Amellet, hogy TC elérte a célját, mert ismét róla szól egy hír..

...a nagyon szomorú hír, hogy egy ilyen eset bíróság elé kerülhet. Költik csak az adófizetők pénzét.

pucros 2009.09.21. 20:42:55

Ez marhaság, említésre sem méltó. PT azt hiszi, jópofa attól, hogy óvodás.

De hogy miért érdekel ez bárkit? Van még több óvódás is?

Kalmár 2009.09.21. 20:49:33

Buzi aki igazoltat.
Hülye aki ilyenért perel.
Lejáratja magát aki hülyeségekkel tölti az idejét.

Mindenesetre a rendőrség csinál igazi reklámot a pólónak. Én soha nem értesültem volna erről, ha nem hívja fel a figyelmemet ez a blog. Gondolom sokan vagyunk ezzel így.
Mekkora pancserek a fakabátjaink, hogy házhoz mennek mindig a pofonért.

Szolgáltatunk és hírverünk.
Ez az új szlogen.....
Milliókba kerülne enélkül ilyen szintű média felület.

ZolaTeso 2009.09.21. 20:54:21

"Dorgálsz és Szétversz" :D

Netuddki. 2009.09.21. 21:07:33

Hát ezt nem hiszem el!
Csak pár hozzászólást olvastam el az elejéről, de azokon kiakadtam. Csak merem remélni, hogy nem jogot végzettek írkálnak olyan hülyeségeket, hogy azt kéne bizonyítani valóban homoszexuális-e a rendőr.

Nem értem mit kell ezen annyit agyalni a rendőröknek. A felirat egyértelműen a rendőröket szidalmazza. Nincs törvény erre? Nem tudom elhinni.

pink75 2009.09.21. 21:08:02

"P. T. egyrészt meg kívánta sérteni az őt igazoltató
rendőrök személyhez fűződő jogait"
mikor odamentek hozzá, hogy jegyeket, bérleteket, gyorsan ráírta a pólójára a szöveget?
vagy ez egy egyszerű "buzi, aki baszogat"-átirat?, szimplán, mert nem maradhat igazoltatás nélkül (ami, ugye, azért baszogatás, hiszen tudják, ki ő, és célzottan mennek rá)

Bit Rot 2009.09.21. 21:18:45

@pucros:
"De hogy miért érdekel ez bárkit? Van még több óvódás is? "

A magyar rendőrség?
Mert az is ovis, aki felveszi az ilyen baromságokat.

Az pedig felháborító, hogy erre az adófizetők pénzét költik!

darnmarquee 2009.09.21. 21:25:52

nekem eszembe jutott egy történet, nem másodkézből.

az egyik első melegrandim volt életemben, fülig szerelmes voltam. a kávézóból kijöttünk, és az utcám andalogtunk. a szemüvegem nem vettem fel, mert nem állt túl jól. sétálgatva szerelmesen az utcán a sötétben elolvastam egy táblát a falon, vigyázz 220 V! csak közelebb hajolva láttam, hogy valaki még viccesen filccel ráfirkálta, hogy buzi aki elolvassa :-) nagyon jót nevettünk.

szerintem nem kellene a rendőröknek felvenni ezt a dolgot, hanem azt mondani, és ha az vagyok, mi van. ha anyagyilkost írtak volna vagy valami mást, akkor még talán. így soha nem fog oda eljutni ez az ország oda, ahova németország, ahol a schwule, ami valamikor olyan volt mint nálunk a buzi, mára teljesen pc kifejezés, a tévében így mondják, az újságokban így írják, és ha valaki meleg, akkor azt mondja schwule vagyok. teljesen elveszítette az élét.

belga6 2009.09.21. 21:32:29

Nem vennék fel ilyen pólót, de ez a demokráciába, és a szabad vélemény-nyilvánításba belefér. Amennyiben ez - nem a rendőröket, hanem - a melegeket nem sérti.
A fotó felrakása viszont geciség, ezzel a rendőr - akinek lehet családja, vagy gyesen lévő felesége van - munkáját, és ezáltal a megélhetését veszélyezteti.

Pepe135 2009.09.21. 21:44:27

@belga6: Ki a f@sz kérte, hogy közterületen rendőr legyen?

Amúgy meg itt csak a buziknak és a cigányoknak lehet igazuk, jah meg az illegitim kissebbségi kormánynak!

Blog.hu-s nickname 2009.09.21. 21:52:04

Vannak mindenféle emberek. Lesznek is.
.
Viszont szégyen, amit a rendőrség csinál. Jogosan lehet rajtuk röhögni. Egy rendőr (nem magánember!), nem vehet figyelembe egy pólófeliratot, ha az nem törvényellenes!!
.
Az, hogy ezt a két járőr zokon vette, még elmegy. (??) De, hogy a rendőrség ezután, hivatalosan tényleg ilyen pert indítson?? Vicc! Szánalom!
.
A fényképért - szerintem - jogosan lehet büntetni.

Sics68 2009.09.21. 22:17:30

Üdv!

Nekem nagyon nem tetszik ez a póló.

Azt gondolom, hogy nem "normális" dolog mások sértegetése... különösen nem ismeretleneké, akik nem ártottak az őket sértegető valakinek, nem adtak rá okot hogy kiakadjon rájuk.

Azt gondolom, hogy az belefér a demokráciába, hogy negatív véleményt fogalmazzunk megy egyes rendőrökkel kapcsolatban - olyanokkal kapcsolatban természetesen, akik törvénytelenséget követtek el, akiknek a munkájával vagy viselkedésével elégedetlenek vagyunk... vagy kaik olyasmit követtek el, ami miatt az őket kritizáló valakinek(valakiknek) a szemében méltatlanná válltak a rendőri szolgárlatra.

Az viszont, hogy sértegessük őket... megalapozatlanul ... ez nem fér bele.

A rendőrséget (mint szervezetet) lehet hibáztatni bizonyos dolokért.
De ez nem alap arra, hogy egyes rendőröket olyasmivel sértegessünk, ami nem áll meg.
( Az jó kérdés, hogy mit gondoljak vagy mondjak egy olyan emberről, aki egy általam elítélt-megvetett szerveződés tagja... ugyanakkor az ő céljait és viselkedését nem áll módomban ismerni, és ezért kritizálni sem.)

Minden esetre egy ilyen póló viselése sem jó modorra sem normális viselkedésre nem vall.

És azt gondolom, hogy a rendőrnek nem kötelessége eltűrni az ilyen sértő viselkedést.

* OK, az is érthető, hogy Tomcat utálja a fajtájukat... szívatták már eleget ... csakhát a Tomcat maga tett elég sokat azért hogy a rendőrök "rászálljanak", és hát van az a régi mondás, hogy aki kurvának áll ne sírjon ha basszák...

Szóval én azt gondolom, hogy a Tomcat ezzel a pólóval megsértette az őt igazoltató rendőröket, és ezért büntető és polgári jogi felelősséggel tartozik.

***
Ami a fényképeket illeti: ezzel viszont semmi bajom.

Szerintem egy tüntetésen való részvétel az "közszereplés" - szóval aki elmegy tüntetni, az vállalja már, hogy ő ott volt... ugyanez igaz viszont a rendőrörkre is: vállalja csak fel ő is, hogy ő vállalta, hogy pénzért (vagy meggyőződésből) szétveri a tüntetőket...

A tüntető vállalta, hogy a rendőrök adott esetben lehet hogy beviszik, lehet hogy kicsit benntartják, esetleg közben kézrátételt is alkalmaznak rajta ... a rendőrök viszont azt vállalták, hogy ők vállalják hogy kiállnak a népszerütlen kormány akarata mellett (gyerekek, akinek nem tetszik, le lehet szerelni ...) - és ha ebben benne van az is mint lehetséges következmény, hogy megismerik őket és a családjukat... és esetleg nem hívják meg a gyermeküket a következő babazsúrra.

bye
Sics

uninterested 2009.09.21. 22:17:49

Buzi aki igazoltat.
A fazsé zaklat...
Zaklassa a valódi bűnözőket.

butatót 2009.09.21. 23:02:00

Én pontosan tudom, TC mennyit fog kapni. Mint a régi viccben:
Józsi bácsi egy nagy táblával sétál a városban, amire az van írva, hogy "Kádár János tökkelütött hülye". Persze azonnal letartóztatják, bíróság elé állítják és 13 évet kap. Hármat becsületsértésért, tízet államtitok elárulásáért.

pounderstibbons 2009.09.21. 23:10:10

Tomcat ha jól látom nemrég azért (is) perelt, mert valaki róla meg azt mondta, hogy ő zsidó.

www.bombagyar.hu/index.php?post=2481

A rendőrségnek javaslom az azonosító számok főlé zsebbe tűrhető "Buzi aki Polót(sic!) gyárt!" díszzsebkendők rendszeresítését.

ergerberger 2009.09.21. 23:23:42

@wmiki: "én nem hiszek benne annyira, remélem nem sértődsz meg, és küldesz emiatt máglyára, mint a magadfajták általában"

Máglyára küldeni másokat éppen a hozzád hasonló, természetfelettiben, istenben és hasonló faszságokban hívő köcsögök szokták volt, te kis hazug faszarcú ezoterikus buzi.

zsebninja 2009.09.21. 23:34:19

Lehet, hogy én vagyok túl idealista, de talán hadd merjek hinni abban, hogy:

Portásnak az megy, akiben megvan a türelem ahhoz, hogy illedelmesen bánjon azokkal az emberekkel is, akik bárdolatlanok.

A pincér - ha kell - huszadszor is mosolyogva sorolja fel a napi ajánlat ételeit.

A hentes nem küzd rémálmokkal, ha hetven állatot kell leölnie egy nap.

Tudniillik ezt a szakmát választotta, annak minden előnyével ÉS hátrányával.

Nem állítom, hogy a rendőrnek mindent el kell tűrnie. Ha leköpik a ruháját, ha megütik vagy ha tárgyat dobnak felé, akkor állítsa elő az adott személyt. Nem kétlem, hogy a törvényeknek védeniök kell az állami hatósági személyeket. DE!

Az, hogy valaki valamilyen pólót felvesz, nem lehet törvénybeütköző. Mint ahogy azt sem lehet törvénybe iktatni, hogy szellenteni tilos a rendőr 2 méteres környezetén belül. Legfeljebb nem illik, de a kettő között már az ókori rómaiak is különbséget tudtak tenni.

Nem pártolom az érintett viselkedését, hiszem, hogy vannak törvénnyel nem szabályozható vitás helyzetek, ahol a rendőri intézkedésnek kulcsfontosságú szerepe van ( ld: www.ejfelkapitany.hu/theory.htm#rendorsegrol ). De nem árt, ha tudják: 40 évvel ezelőtt egy lányt azért rúgtak ki az egyetemről, mert a hátizsákján egy Coca-Colás kitűzőt hordott. Ha E MIATT az ügy miatt elítélik a P.T. akkor úgy hiszem, nem sokat fejlődtünk azóta.

HappyMan · http://borsod.blog.hu 2009.09.21. 23:42:57

Amerikában a rendőrök lekapnák a delikvensről az ilyen pólót, aztán igazoltatják. És ha kap pár gumibotütést a hátára, akkor se lehet egy szava se. Ez így korrekt:

www.youtube.com/watch?v=kthZHze8Is4

Muhaha.

Nevem Senki 2009.09.21. 23:48:43

@Sics68: "Az viszont, hogy sértegessük őket..."

Mióta sértő az, ha valakit lebuziznak? Úgy tudtam, arra büszkének kell lenni :) Bíróság előtt símán meg lehet magyarázni, hogy ez valójában dícséret volt.

tsodo 2009.09.22. 00:02:08

Nem pont a TC iránti szeretetemből de vettem tőle egy ilyen pólót! Igazából már lassan gyűjteményem van a nyíltan rendőrellenes feliratú ruhákból, és már többször igazoltattak is bennük, de nem tudnak mit tenni ellene! A rendőr a kérdésemre ezzel kapcsolatban csak annyit reagált hogy demokrácia és szólásszabadság van! Igazából én is attól tartottam hogy levetetik velem, de arra meg neki nincs joga! Nekem meg az a ruha nem tetszik ami rajta van!

Zzoorroo 2009.09.22. 00:04:41

Nem tehetnek semmi egy ilyen felirat ellen, és ez igenis jó (még akkor is, ha Tomcat nem tartozik a kedvenceim közé)

MySQL 2009.09.22. 00:20:12

ha a rendőr olvasta a pólón a szöveget mielőtt igazoltatni kezdett, akkor eldönthette, hogy
a, valóban buzi és folytatja az igaszoltatást
b, nem buzi, ezért nem igazoltat.

Igazoltatták, tehát elismerték, hogy buzik, nem?

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.22. 00:20:27

@wmiki: nem figyeltél eléggé.
azt írtam, nincs szükségeD...
sajnos, ha én próbálom ki rajtad, akkor az gyilkosság, amit a törvény büntet. úgyhogy mégis inkább azt javaslom, próbáld ki magad... bár, ez így (ön)gyilkosságra való felbujtás. ehh...
na, majd szerzek egy jó zugügyvédet. nincs valakinek egy sógora? :-)

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.22. 00:21:32

@MySQL: ja, ez olyan mint a microsoft termékeken a matrica, aminek felszakításával elismered az EULA-t? :-D

bonobonohu · http://bono.hu 2009.09.22. 00:23:26

@ergerberger: nem pont ebben a stílusban fogalmaztam volna, de nagyjából egyetértek. :-)

2009.09.22. 01:17:37

wmiki már itt is szektálkodik? ti meg gyártjátok itt neki a dogmákat bizonyításképp, reakciós elemek... :D

pounderstibbons 2009.09.22. 01:31:29

Új verzió:
Rendőr egyenruha hátán legyen a már unásig ismert és szidott
R E N D Ő R S É G felirat helyet az:
Buzi, akit igazoltatok!

Aztán pereljen az igazoltatott.

Melegfelvonulásra fokozottan ajánlott!

gabest1 2009.09.22. 02:01:16

Ha valakit lebuziznak, attól az még nem lesz igaz, viszont ha sértőnek érzi, azzal beismeri hogy utálja a buzikat és utálná ha ő is az lenne.

Öreg Sam 2009.09.22. 05:28:50

@vauvauvau:
Kellenek az ilyen Tomiomacsik!
Ha nem lenne,ki kelene találni...
Ugyan miről szaggatnánk itt a klavit igy hajnalok hajnalán?
Amúgy meg Tomi bekaphattya...

Öreg Sam 2009.09.22. 05:30:50

Mindenkinek:
Tudok helyesirni,valamiért ragadnak a betüim. Lehet a tea...

Szűcslaci 2009.09.22. 07:08:22

Nem olvasom végig.. bocs.

Véleményem:
1.Polgár Tamás ( kivel nem rokonszenvezek) nem " az igazoltatás ideje alatt viselte" az ominózus pólót, hanem már előtte is rajta volt. Ha kizárólag az igazoltatás idejére húzta volna fel, akkor egyértelmű, hogy a rajta levő felirat az őt éppen igazoltató rendőröknek szól. Ez az egész hasonlít egy kicsit az általános iskolás " hülye aki elolvassa" körlevélre.
2. A rendőrök közfeladatot ellátó személyek. Közfeladatuk ellátása közben fényképezték le őket. Személyiségi joga Kovács III. Józsefnek van, de 2356 számú, adófizetői pénzből közfeladatot ellátó droidnak nincsen. Ha ez nem tetszik, menjen el fodrásznak.

timarg · http://sas2.elte.hu/tg 2009.09.22. 07:25:15

Bocs, csak az első kb. 50 kommentet futottam át, ott nem láttam _ezt_ a választ:

"Az alperesnek - fentiek bizonyítottsága esetére - azt kell
bizonyítania, hogy a felperesekre vonatkozóan sem valótlan tényt nem
állított, híresztelt, sem való tényt hamis színben nem tüntetett fel
az általa viselt "Buzi, aki igazoltat" feliratú póló viselésével."

A kulcs az első félmondat: "fentiek bizonyítottsága esetére". Vagyis az alperesnek csak akkor kell bármit is bizonyítania, ha felperes bizonyítani tudja mindazokat, amiken itt a posztolókkal kollektíve röhögünk. Szerintem a felperes nem fogja tudni...

Virt02 2009.09.22. 07:27:20

@zsebninja:
"Lehet, hogy én vagyok túl idealista, de talán hadd merjek hinni abban, hogy:
Portásnak az megy, akiben megvan a türelem ahhoz, hogy illedelmesen bánjon azokkal az emberekkel is, akik bárdolatlanok.
A pincér - ha kell - huszadszor is mosolyogva sorolja fel a napi ajánlat ételeit.
Tudniillik ezt a szakmát választotta, annak minden előnyével ÉS hátrányával."

Ilyenkor mindig az jut eszembe: a kedves kommentelőnek vajon mi a szakmája?? Ő is pincér? Vagy éppen portás???

Vagy köze nincs ezekhez, hanem éppenséggel külön irodája van, ahova gizike nem is enged be senkit engedély nélkül???

Egyébként maga a pólós eset éppen tipikusan az a példa, hogy valaki kibújik a jog hatálya alól ezzel a pólóval. Nem büntethető.
Csak éppen az a baj, hogy példát mutat arra, hogy hogyan lehet visszaélni a jogokkal vagy mondjam azt, kicsit fellengzősen: a demokráciával.
Valaki már leírta feljebb: jól meg kéne agyalni egy magánembernek. Ami persze nem megoldás, pusztán akció-reakció.

Virt02 2009.09.22. 07:35:26

@Szűcslaci:
"1.Polgár Tamás ( kivel nem rokonszenvezek) nem " az igazoltatás ideje alatt viselte" az ominózus pólót, hanem már előtte is rajta volt. Ha kizárólag az igazoltatás idejére húzta volna fel, akkor egyértelmű, hogy a rajta levő felirat az őt éppen igazoltató rendőröknek szól."

Ez nem egészen így van. Nyilvánvaló, hogy eleve azért volt rajta a póló, hogy ezzel kibújjon az igazoltatás alól, illetve ezt a hivatalos aktust nevetségbe fullassza.
A "BUZI AKI IGAZOLTAT" ugyanis egy figyelmeztetés: "buzinak tartom azt, aki engem (akár most, akár később) igazoltatni próbál."
Sőt: nem is kell beleérteni az "engem" szót: aki bárkit, bármikor igazoltat, az buzi pt szerint.

Egyébként igen egyszerű dolog rábírni az embereket, hogy belássák az eset súlyát.
Tessék menni a bíróságra "buzi a bíró" pólóval, majd meglátjuk, hogy a bíróság mit reagál.

warezspam (törölt) 2009.09.22. 07:51:23

Ez mekkora poén! Olvastam bombagyáron, de nem gondoltam, hogy ide is kikerül. Az ügyvéd és a rendőr(ség) is durván leégette magát ezzel. :) Ez a szánalmas kategória alatt van már... :D

babhun 2009.09.22. 07:52:44

A baj nem a póló, hanem az, hogy viselőjét egyesek hősként ünneplik. Ők az igazi agyalágyultak, csakhogy őket soha nem fogják bíróság elé állítani.

warezspam (törölt) 2009.09.22. 07:53:47

@Virtusblog: a te példád szerint "buzi bíró" pólóval a bíróságon megszívatnak.
Kérdésem: hol van Tomcat pólóján a rendőr szó?
Jobb példa az, hogy: "buzi, aki nem ment fel a vád alól". Ezt már rá lehet rakni a bíróra, de ez máris nem közvetlenül a bírónak szól.

fraki 2009.09.22. 07:54:46

A kovetkezo informaciokat velem kinyerni ebbol a posztbol.

1. A helyzet egyertelmu, a buzizos polo jogot sert.
2. A birosagi vegzessel semmi gond, tobben nem igazan tudjak itt ertelmezni. Ott van ugye benne, h a felperes allitasainak bizonyitottsaga esetere. Namost persze ha bizonyitva van, nincs mirol targyalni, de itt a lenyeg a targyalas menetet rogziteni, azaz a rendorsegi allitas kiindulopontkent van kezelve. Erre lehet valaszlehetoseg pt-tol, h a belekot azok valosagtartalmaba, mert ha nem így tesz, egyertelmu a helyzet.

3. wmiki egy hulye, es alkalmatlan a parbeszedre. A tudomanyt firtato allitasai filozofalgatasok, o maga pedig egy kotoszkodo rosszcsont.

Szűcslaci 2009.09.22. 08:01:45

@Virtusblog:
ez így nem állja meg a helyét. A buzi aki igazoltat nem ekvivalens a buzi a bíró kitétellel - mert személyre szól. Ha a buzik a bírók, vagy méginkább a buzi a ki elítél feliratot hordaná, az védhető. Bár a buzi a bíró sommás megállapítás is vonatkozhat másra - szerepelhetne egy elvakult futballszurkoló ruházatán is. Egyébként nekem elegem van az igazoltató rendőrökből - a 80-as években nagyon tudták ezt művelni. Valóban buzik voltak. Köcsög állatok. Hogy manapság mi a helyzet, azt nem tudom és nem is érdekel.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.09.22. 08:02:09

@ergerberger: ugyan ne szerénykedj, a máglyára küldés, pont a hozzád hasonló betegek szokása, akik megveretnének, megkínoznának mindenkit aki másban hisz mit ő

a kommenteket elnézve nem vagy egyedül vannak elvtársaid bőven

Viktus 2009.09.22. 08:15:52

Talán, ha lenne bármiféle tekintélye a rendőrségnek ez még kérdés is lenne. Így viszont nagyon jó kis póló. A rendőrök igen egyedi módon igazoltatnak mindenféle logika nélkül unaloműzésből a munkájukat a suzukis anyukák leállításával tudják le. Persze a tüntik más szitu, de az egész hazai rendszer szar, ahogy van.

Viktus 2009.09.22. 08:19:32

Felénk pl. vannak kis hülyegyerekek egyenruhában mostanság dögivel mióta a régi állomány elvonult nyugdíjba. Na azok kedvenc hobbija, hogy a átlag kispolgár után szaladgálnak szirénázva a híd közepén állítják le a népet igazoltatni stb.
Míg a megbecsült kisebbség jogosítvány nélkül, lejárt műszakis ladával nyugodtan fel-alá kocsikázik a bűnözés is virágzik ...

Alapesetben nem pofás az ilyen póló, de ehez a mai rendőrséghez sajnos ez a szint megy.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.09.22. 08:20:53

kiváncsi vagyok megtörtént e ez az egész eset, vagy első bötűtől az utolsóig reklám egy polónak...

viszont ha igaz, és lesz ítélet, akkor végre mindeféle nőkre sértő, alázó, gyalázó plakátot, címlapot, ami a nyilvános térben megjelenik, sikerrel lehet majd megtámadni és bíróság elé vinni, ennyiben tekinthetjük próbapernek...

Viktus 2009.09.22. 08:22:49

Ja, és remélem ugyanaz a bíróság tárgyalgatja éveig ezt a fontos buzis pólós ügyet, amelyikhez majd a vértes volán fingós ügye kerül ...

Virt02 2009.09.22. 08:27:34

@Szűcslaci:
"ez így nem állja meg a helyét. A buzi aki igazoltat nem ekvivalens a buzi a bíró kitétellel - mert személyre szól. Ha a buzik a bírók, vagy méginkább a buzi a ki elítél feliratot hordaná, az védhető."

Oké, igaz :)
Ettől függetlenül, ugye világos a dolog?

"Egyébként nekem elegem van az igazoltató rendőrökből - a 80-as években nagyon tudták ezt művelni. Valóban buzik voltak. Köcsög állatok."

Szóval pusztán személyes ellenérzésed mondatja ezt veled, nem a józan eszed, vagy a jogértelmezésed... :)

Ezek szerint nekem viszont azért nem tetszik ez a póló, mert engem talán kétszer ha igazoltattak életemben? ....

Viktus 2009.09.22. 08:33:15

@oázis:

Elég szubjektív kit-mi sért ...

Virt02 2009.09.22. 08:33:58

@Viktus:
"Talán, ha lenne bármiféle tekintélye a rendőrségnek ez még kérdés is lenne."

Hát éppen ez a baj, hogy bármit tesz ezzel a rendőrség, csökken a tekintélye...
Ha nem törődik a felirattal és igazoltat, akkor csökken a tekintélye, mert elfogadja, hogy ők buzik, mindenki ezen fog röhögni.
Ha a felirat miatt nem igazoltat, akkor megint csökken a tekintélye, mert lám ilyen egyszerű módszerrel ki lehet bújni egy dolog alól.
Ha bíróság elé viszi az ügyet, akkor csökken a tekintélye, mert lám ilyen kis hülyeség miatt odamenni...
Ha egyszerűen csak "fellép" a felirat viselője ellen, akkor megint csökken a tekintélye, mert jönnek a felszólalások a rendőri brutalitás ellen...

És most akkor ez jó nekünk? A többi állampolgárnak?

Viktus 2009.09.22. 08:43:33

@Virtusblog:

Nem pólófüggő a tekintély, hanem hétköznapi példákkal pl. ne csak az út mellett trafipaxozzanak, ne a suzukis anyukákat szirénázzák le nagy élvezettel. A rendőrség pl. elvégezhetné a rendvédelmi munkaköröket pl. járőrözhetnének, üldözhetnék akár a bűnt is meg egyéb ilyen apróságok.
Üldögélünk a benzinkútnál , majd kiállunk egy igazoltatós köröcskére a munka végezés címén nem igazán ad sok tekintélyt nekik. Miközben a lakótelepen sorban feltörik a kocsikat ...

Nekünk állampolgároknak az lenne jó, ha lenne rendőrség a buzi pólósdi számít a legkevesebbet annakaz ad erőt, hogy a közvéleménynek is kb. annyi a véleménye erről a szervezetről.

www.heol.hu/heves/kek-hirek-bulvar/tobb-rendor-az-utcakon-kevesebb-bunteny-a-megyeben-258219

Kedvenceim az ilyen sikerjelentések. A legtöbb esetben már nem is tesz a nép feljlentést, mert értelmetlen csak az áldozatot baszogatják a hatóságok is. Így viszont büszkén tudják mutogatni a fos statisztikáikat.

A nép véleménye meg ennyi:

Javul-e Ön szerint a közbiztonság megyénkben?
Igen, érzem. 11.12%
Nem tapasztalom. 62.97%
Települése válogatja. 25.93%

Bár az igaz olcsóbb egy futóbolondot beperelni, mert milyen pólót viselt, mint v.mit lépni a rendőrség működésének érdekében. -

nincsde 2009.09.22. 08:49:19

Olyan tockost kéne adni ennek a Polgár Tamásnak, hogy leszakad a feje. És akkor már nem lenne hová felhúzni a pólóját... Ennyi.

Viktus 2009.09.22. 08:55:22

+ Ja, és ez az egész politika. A rendőrséget a politika heréli ki. A rendőrség politikai okból áll neki az exforradalmár most éppen nem tudom mi Tomcat ex. népvezérrel bohóckodni.

Aztán csodálkoznak, hogy Kelet-Magyarországon a Jobbik lett a második erő, hogy gárdát szerveznek a népek ...

Talán, ha a rendőrök a szép fordok mellé kapnának üzemanyagkártyát, vagy akár gyalogosan is megjelennének az utcákon elkezdhetnének rendet csinálni. Nem csak a pesti biztosításokra lenne mindig pár ezer fő ... na, akkor kurvára nem számítana semmit ez a póló.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.09.22. 09:01:23

Hányinger az egész.
Ha nem TC lett volna, nem lett belőle ügy.
Bármi is van a pólójára írva, miért evidens, hogy neki ez a kinyilvánított véleménye? MONDOTT ő BÁRMIT is jogászkák?
A fotóhoz mi köze van? Erre bizonyíték?

Ezért ügyet csinálni, meg tárgyalást kiírni, a világ szégyene, meg arra bizpnyíték, hogy egy nagy büdös lófsz van ebben az országban nem demokrácia.

Milyen kettős mérce alapján mérnek a rendőrök, az ügyészek meg a bírák?

Egy hétig lehetne sorolni a büdös eljárásokat, ítéleteket, de ezt látja mindenki aki (még) nem vak!

Okádnom kell az egész bagázstól.

sukram 2009.09.22. 09:09:40

Tamáskával is lenyelethetne már Valaki egy méteres rudat.
Kissé unalmas, hogy mindhol ott van ahol a balhé.
A Sz..h.zi ugrál, aztán csodolkozik ha egyszer - végre - szétcsapják a száját.
A nyugdíjasok között bátran biklizett, de az életerős emberknél, mindig a rendőrök közelében provokál. (pedig azok buzik - szerinte)

sukram 2009.09.22. 09:10:43

biklizni - biciklizni :)

Netuddki. 2009.09.22. 09:30:41

"buzi aki igazoltat"

"buzi": Ebben a szituációban szitokszó, ami ebben az esetben nem a szexuális hajlamra utal. Akár az is lehetne, hogy "q.annyát", "ávós" és hasonlók.

"aki igazoltat": Ki az aki igazoltatni szokott? Rendőr.

lefordítva: "f.sz.pó rendőr"

Nos, tisztelt jogvégzettek ez milyen kategória?

Én mindenesetre egy rendőr helyében lecseréltetném. Ha meg nincs nála cserepóló, akkor bevinném amíg valaki hoz neki cserepólót. Ja, hogy ezt egy rendőr nálunk nem teheti meg? Miért nem?

lgd437 2009.09.22. 10:02:23

Őszintén!!!
Mit vártatok???
Ez Magyarország!

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.09.22. 10:28:31

Nem is igazoltatnak. Meg kell nézni jobban a képet. Mi bizonyítja az igazoltatást?

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2009.09.22. 11:50:48

Polgár Tamás újabb sikeres médiahackje. gratulálok mindenkinek, hogy ez téma lehtett...

én már őszintén szólva nagyon unom ezeket -- gondlom a rendőrök is, ezért izmoznak, bár vannak kétségeim a büntetőügy sikerét illetően.

dönteni úgyis a bíróság fog -- így, vagy úgy. ám ennek a kérdés lényegéhez semmi köze: TC egy nárcisztikus sötét bunkó és kész.

hiba volt megint nyilvánosságot adni neki.

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2009.09.22. 12:03:28

lehtett = lehetett
gondlom = gondolom
=)

individuum 2009.09.22. 15:04:38

Öröm látni egy (elvileg) jogi blogon ezeket a hozzászólásokat (az alperes egy barom, megérdemli a büntetést, vagy: a felperes gyökér, stb.) Annak is nagyon örülök, hogy ebben a nehéz gazdasági helyzetben is ennyi embernek van saját, vagy másoktól lopott véleménye.

És akkor most talán megkérhetnénk a bekiabálókat, hogy hagyják el a termet, és térjünk rá az ügy jogi vonatkozásaira.
Számomra például nem egyértelmű, hogy az alperes a póló viselésével, vagy az igazoltatásról készített fényképek közlésével sértette-e meg a felperesek jogait? A fenti "feljelentésből" mintha az első (abszurd) verzió tűnne ki, a második pedig még védhető is.

hetero_magyar 2009.09.22. 15:57:59

Pepe135-nél a pont
" Amúgy meg itt csak a buziknak és a cigányoknak lehet igazuk, jah meg az illegitim kissebbségi kormánynak!"
Jól össze foglaltad! neked van igazad!

Ezeknek?? 2009.09.22. 16:41:50

@individuum: "Számomra például nem egyértelmű, hogy az alperes a póló viselésével, vagy az igazoltatásról készített fényképek közlésével sértette-e meg a felperesek jogait?"
A póló viselésével.
Az alkotmány 61.§(1) védelem nem terjed ki hamis tények közlésére, ezért itt alperesnek van biz. kötelezettsége.
A fotó esetében utólag dönt majd a bíróság, elvileg a rendőrt megilletik a fotóhoz fűződő jogok, de ellentmondásos a gyakorlat, pl. bírókra, ügyészekre van tv.

gabor2 2009.09.23. 01:37:51

Egyetlen kommentet sem akarok vegig olvasni. Csupan csak azt kerdeznem, hogy ki a f*t erdekelez ?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.09.23. 02:39:54

en csak annyit szertenek mondani, hogy nem igazan vennek fel itt ilyen polot

Sics68 2009.09.23. 06:59:54

Üdv!

HalivudEstevez:

Szerintem azért sértésnek, mert sértésnek szánták!

***

Nevem Senki
> Mióta sért az, ha valakit lebuziznak?
> Úgy tudtam, arra büszkének kell lenni :)

Hm, ha a "lebuzizott" illető épp pont erre büszke, akkor őt valóban nem sértheti.

Ellenkező esetben viszont.
azaz ha a lebuzizott illető nem tartja magát annak,
nem akar az lenni,
és nem örül annak ha őt valaki annak tartja,
(és hát ez áll fenn...)
akkor bizony ott tartunk, hogy sértő.

Azt pedig továbbra sem értem, hogy egy sértést miért kellene szó nélkül eltűrni bárkinek is.

Ha magánemberként sértegetik, személyiségi jogai jóhírneve stb. megsértése miatt perelhet.

Elvileg a megsértett rendőr(ök) is ezt kéne tegyék - de mivel ők(e)t munkaköri kötelességük végzése okán sértegették (sértegetik rendszeresen) ezért ilyen esetben a rendőrség mint testület (és eselteg rendőrszakszervezet mint testület) kellene hogy bírósághoz forduljon, és polgári úton követeljen elégtételt: bocsánatkérést, kártérítést stb. az efféle tettet elkövető egyedektől.

Az hogy a rendőr sértegetése bűncselekmény-e, s ha igen akkor magánvádas vagy hivatalból üldözendő-e, egy másik kérdés.

Minden esetre a polgári kereset mehet, amellett meg ha ki lehet rá találni büntetőjogi kategóriát, akkor az is ...

bye
Sics

Alf (törölt) 2009.10.22. 19:25:36

Amúgy az miért bűn, ha valaki buzi?

A rendőrök szerint ez vád???

kovácske 2009.10.23. 18:13:35

@Alf: nem az bűn a rendőrök szerint, ha valaki buzi, hanem az, ha valaki az intézkedő személy etnikai, vallási, szexuális hovatartozására vonatkozó megjegyzést tesz. valld be, hogy nem jöttél rá magadtól.

Alf (törölt) 2012.06.27. 13:58:40

@kovácske: nem tett megjegyzést.

de ha azt mondta volna, hopgy "Keresztény aki igazoltat", akkor gondolom nem tekintették volna vádnak, még ha nem is keresztények.
süti beállítások módosítása