Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Fogorvos és a felkínált művelet

2008. augusztus 07. - zugügyvéd

Az alábbi ügy talán legbizarrabb eleme a fogorvos reakciója a levélíró szavatossági igényére. A Zugügyvéd egyébként nehezen tudja elképzelni azt a helyzetet, hogy ez a fogorvos jogi utón kikényszerítve utóbb rendbe teszi a pótlást.


Tisztelt Zugügyvéd!

A kérdésem nem kártérítésről szol, hanem hogy lehetne a nejem fogorvosát arra rávenni hogy valamiien módon rendbe tegye amit elbaltázott,ugyan is a pótlás amit csinált nem zár rendesen és nagy mértékben kiáll, és teljesen megváltoztatja a profilját, mosolyogni nem is mer. 1992-ben készült koronáinak AZ ideiglenes változata is különb volt, csak sajnos AZ a fogorvos már meghalt. Amikor a nejem elmondta a fogorvosnak AZ észrevételeit, a doki trágár sértő szavakkal fűszerezve felháborodva közölte hogy neki nincs ideje győzködni, ha tetszik vagy nem ez van és nem fog másikat csinálni és meg sem próbálja, de a pénzünket sem adja vissza,ami 155 ezer forint.

 

Másnap, a reggeli órákban felkerestem a fogorvost a lakásán, mivel rendelési idő alatt nem akartam a betegek előtt lejáratni, hogy megpróbáljunk valami békés megoldást találni, mivel előző nap nem láttam értelmet, ugyan is a doki enyhén illuminált állapotban volt, de ez AZ állapot kora reggel enyhéből súlyosba ment át, ami azt hozta ki belőle hogy már nem csak a nejemet hanem engem is sértegetett és trágár kifejezéseket használt. A társalgásunk végen még egyszer megkértem hogy AZ előzőleg megbeszélt időpontig találjon ki valami megoldást, ö közölte hogy nem is ismer bennünket, csak ezt megcáfolom a hangfelvétellel amit készítettem a társalgásunkról .

 

Amikor felvilágosítottam a felvételről, felkínálta a nemi szervét egy bizonyos műveletre.


Ezelőtt nekem nem volt gondom ezzel AZ orvossal ,megcsinált mindent ami szükséges AZ én fogaimmal, e miatt is fordultunk hozzá a nejem fogaival de ez rossz döntés volt.

Most már ettől a dokitól lehet, hogy nem is akarjuk a korrigálást, esetleg a fogtechnikusa még tehetne valamit, hogy NE keljen AZ Orvosi Kamara Etikai Bizottságához fordulni, mert szerintem ez AZ ö reszortjuk, természetesen a pénzemre is igényt tartok, ha odáig fajul a dolog.

Hogy ha van valami más megtoldás, akkor kérem írjon.

Köszönettel B.
 

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr98605328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2008.08.07. 15:41:16

Esetleg át lehetne alakítani az ő fogsorát is... Ingyen.

guy 2008.08.07. 15:54:46

Meg kell csináltatni mással, sok fényképet készíteni előtte meg utána, javaslom egy szakértő előzetes igénybevételét, aki leírja, hogy milyen rossz munkát végzett, utána bíróságon visszaperelni. Ha rosszul álltok anyagilag, érdemes mindjárt bíróságra menni és költségmentességet kérni, és hibás teljesítés miatt visszakérni a pénzt.

Szumi 2008.08.07. 19:21:58

AZ a véleményem, hogy rossz fogorvoshoz csak egyszer megy AZ ember. Meg kell próbálni EGY másikat. AZ igAZ, hogy AZ megint pénzbe kerül, de EZ volt a tanulópénz. Kicsit off: Egyszer szem és fültanúja voltam, amint egy hölgy az akkori CORVIN áruházban reklamált a fényképésznél, hogy rühesül néz ki a képen. Többen győzködtük, hogy egyrészt ez nem festési eljárás, másrészt higgye el, hogy élőben még rusnyább.

Szumi 2008.08.07. 19:23:39

Ja, bocs, tanáccsal is szolgálok:
Add neki a nejedet!

ikri 2008.08.07. 19:37:42

Hmm, nekem is barmolta már szét két teljesen egészséges fogamat olyan 'fogorvos', akinek a szájszagától berúghattam volna... igaz, ez még az átkosban volt, mikor még azt is előírták, hogy csak a területi eü ellátásra mehetsz, máshol nem is fogadtak... s akkor hol voltak még ilyen kértérítési perek, felügyeletek meg etikai bizottságok ésatöbbi?! :/

kovácske 2008.08.07. 20:55:42

off
szumi: azért a fénykép kicsit más. ha kell egy igazolványkép, mindegy milyen, akkor ott az aluljárós automata. ennél több pénzért a fényképésznél már elvárhatja, hogy min. ne rosszabbat csináljon mint az automata. (ennyi erővel egy elbaltázott frizuráért se lehetne szólni, az is hozott anyagból...)

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.08.07. 22:52:22

Az egy dolog, hogy kifizette az ember a pénzt a fogorvosnak, de ténylegesen kapott számlát róla? Mert ahányszor voltam magán fogorvosnál, egyszer sem kaptam. Mondjuk kezelés után eszembe sem jutott kérni.
Szerintem meg koronánál, meg ilyesminél azért elvárható az esztétikus elkészítés, de ilyenkor nem raknak fel valami keretet tele anyaggal mintavételre? Ha igen, akkor ott igazából nagyon tévedni nem lehet, ha csak a páciens is közreműködött a bénázásban.

AzHofi 2008.08.07. 23:08:58

céga: a hiányzó fogadról hogy vesznek mintát? Azt kialakítják valamilyenre, ami a két egészséges foghoz illeszkedik két oldalt, de a maradék három oldalát csak ránézésre tudják kialakítani, vagy a túloldali ugyanilyen fog alapján, if exists.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.08.07. 23:54:47

Másik fogorvos. Szakértői vélemény. Ezzel nem csináltatnám meg, mert ha visszamegyek is külön pénzért (vagy nem külön pénzért), inkább ne kotorásszon a számban, ha előtte az üvegben kutatott pia után :P

Egyszóval csinálja meg azt a fogat más...

Té, mint Tamás 2008.08.08. 00:10:54

Véletlenül nem EDÉnek hívták a fogorvost?

pimi 2008.08.08. 02:38:34

Tipikus magyar degeneralt,barom,agressziv ,taho ,bunko hozzaallas a reszedrol meg a feleseged reszedrol is ,meg is erdemlitek ,a fogorvos jol tette,hogy elkuldott a kurva anyadba.
1.A kezeles vegen kellett kapnod szamlat! Ha nem, az azt jelenti,hogy te is resze voltal a tipikus magyar mutyizasnak,magadra vess!Miert nem kerdeztel ra?Ki volt irva az arlista a rendeloben?ha igen (mert kotelezo) arra hivatkozvan kerheted a szamlat.
2.Ha valamivel nem vagy elegedett vagy tul fajdalmas,reszeg fogorvos,stb valaszd a hivatalos utat (TE barom) es jelentsd fel a fogorvost(APEH,Orvosi Kamara,menj ugyvedhez stb,) de soha ne zaklass valakit a lakasan! Ez nem a Ti maganugyetek !Semmilyen jogod nincs hozza!
Ha igazad van (ezt a birosag meg a kirendelt szakertok majd eldontik)pereld ki a szemet is (TE Barom) es akkor minden rendben lesz!Ez az europai megoldas.Ja meg a 500 euros koronankenti ar!De ugye te azert nem ennyit fizettel?

Szumi 2008.08.08. 07:30:37

pimi - vagy primi:

Vagy Te vagy a szóbanforgó fogorvos, vagy az ivócimborája. Az még hagyján, hogy ha valakik kedélyesen kifigurázzák azt, aki bajban van és végső kétségbeesetségében innen (is) remél segítséget, de így legorombítani! Miért ne zaklassa a lakásán? Voltaképpen így akart diszkrét lenni!
Talán Ő lenne Jekyll és Hide? Munkaidő után levedli a fogorvosbőrt és más személyiség lesz? Én még a nyaralását és a karácsonyát is tönkretenném. A feleségének meg kihúznám a fogait, vagy visszaragasztanám a szőrt a nunájára.

ZöldszemM 2008.08.08. 09:18:25

Milyem szeremcsés vagyok - nekem már a harmadik garniturás fogsorom van.
Ich habe schon die dritte Zane (mit umlaut ). Kitűnő ! De az odáig tartó út ? Hát az borzalom. 289 szer voltam fogorvosnál életemben. Majd többet mint a többinél együttvéve.

ZöldszemM 2008.08.08. 09:21:16

A Szentkirály u.- ba jártam fogorvoshoz, kedves doktornökhőz.
Az eredmény mégis a kunts zéne !!

Sanyi 2008.08.08. 09:40:05

Szumi mar kimondta elottem, de nem birom ki:
Pimi == Primi(tiv), hogy is fogalmazott, igen, tukorbol olvasta: barom

Amugy meg szakvelemeny, masik doki, ezt nehogy megint a szadba engedd nyulni!

Ha nem adott szamlat akkor Apeh, szamlaadasi kotelezettseg elmulasztasa.

Primike, el ne felejtsd, hogy az ember kiszolgaltatott helyzetben van az orvosnal, kozel sem egyenrangu viszony, ugyhogy nem nagyon ugralhat a szamla miatt ha meg vissza akar oda menni szoval evidens, hogy a dokinak magatol kell adnia.

pimi 2008.08.08. 23:12:10

Haaade Sanyi meg Szutyi!
A hulyesegetek ordit,faraszto,gusztustalan.
Ebreszto emberek! Ha bajod van elj a jogaiddal ,menj el a vegsokig,mozgass meg minden kovet,perelj,harcolj!De tedd ezt mindig a torvenyeknek megfeleloen,a hivatalos utat betartva!Szutyi ha valaki majd kart okoz neked(komuves,orvos ugyved ,mosogepszerelo) akkor menj el a lakasara verd meg a feleseget ,meg eroszakold meg a lanyat.De tedd ezt diszkreten.BAROM!

csutkababa 2008.08.09. 09:28:48

pimi stílusa kissé erős, de sztem igaza van.
Öntudatos fogyasztó vagyok, a nekem szolgáltató belőlem él.
Ráadásaul ha nem altatásban történik a fogászati kezelés, fogpótlás, akkor a delikvens minden lépésről tájékozódhat, joga van mindent tudni, joga van árlistát tanulmányozni, szolgáltatót választani,és joga van számlát kérni és kapni.
A retorziók, reklamációs lehetőségek pedig azok, amiket pimi felsorolt.

Orvos ugyanúgy szaki, mint a fűtésszerelő. Legfeljebb tovább tanulta,és más az "alapanyag".

szaGértő 2008.08.09. 14:40:46

csutkababa 2008.08.09. 09:28:48
Legfeljebb tovább tanulta,és más az "alapanyag".

A cukrász tejszínhabbal takarja el a selejtet, a kőműves malterral, az orvos pedig földdel.

(Moldova György)

pimi 2008.08.09. 15:33:41

Csutkababa!valoban erosen fogalmaztam,mert maskepp az emberek nem akarjak megerteni a lenyeget.A szolgaltato es az azt igenybevevo kozott (legyen fogyaszto vagy paciens kvazi uo.fogyaszto es valoban a fogorvos uo.szolgaltato mint barki mas)letrejott irasbeli vagy szobeli szerzodes-megallapodas ertelmeben amennyiben a fogyaszto nem elegedett akkor vegye igenybe-hasznalja a hivatalos es csak a hivatalos utat.En is fogorvos vagyok ,nem a cikkben emlitett es nem az ivocimboraja.Es felhaborit amikor elkepzelem az adott szituaciot.
1.A beteg elvar egy, meg a magyar fizetesekhez kepest is nevetsegesen olcso fogorvosi szolgaltatast ,de hollywoodi mosolyt akar! Ugyan mar!
2.Ha problemaja van akkor szemelyeskedik,hoborog,zaklat.(Ti.lakasara megy)
Nem Mo.-on dolgozom de itt Ny-Europaban ilyenkor 1.megy a level a biztositonak( kvazi OEP vagy a maganbiztosito)2.A kamaranak 3.Megy a level a fogorvosnak a beteg ugyvedje altal.Hogy kinek volt igaza es ki miben hibazott azt majd a felek megallapodas alapjan vagy a birosag eldonti.Senki nem emeli fel a szavat,nem veri a mellet,stb.
Ha a fogorvos szakmailag komolyan hibazott akkor szamara ez a beteg volt az utolso.
A cikkben emlitett mutyizo a penzet akarja visszakapni es reszerol a dolog megoldva.Es a koronat vagy hidat akkor visszaadja?
Remelem a kommentelok is megertik a lenyeget!
Ne hagyd becsapni ,atverni, de ha panaszod van attol meg nem zaklathatsz masokat.Magyarorszag is Europa valahol.

Sanyi 2008.08.09. 16:08:16

Nem Pimi, nem értem miért kellett rögtön az első hozzászólásodban lebarmozni a cikk belüldőét. Tudod, tükör, továbbra is így gondolom. Ha ez a stílusod, nos, akkor szerintem jóérzésű ember nem megy hozzád kezelésre vagy max kétszer, először és utóljára. Én hét éve 2z jártam Mo-on, szóval nem kell bemutatni a helyzetet, itt olyat nem láttam, hogy dokinak fizetni. Arra van a pult meg a pénztáros.

Mindemellett, az a fogorvos aki nem ad számlát és ő veszi át a pénzt az saját maga sért törvényt és vastagon megérdemli, hogy az adóhivatal inkvizíció alá vesse. Azért olvasd végig a postot megint, itt nem is ez volt a probléma:
1) Szar munka történt az egyik fél szerint. Másik fél (fogorvos) nem vitatta.
2) Nem lett kijavítva. Nyilván kijavításnál ha arany alapú volt a cucc, akkor be lehet olvasztani és abból újra elkészíteni - addig ideiglenes elem - egyébként is a fogtechnikus sara hacsak a minta nem lett rosszul levéve. Cirkon alapanyagnál nyilván más az asszony fekvése, de csak kicsit, ott is az a kérdés, hogy ki hibázott, a fogorvos vagy a fogtechnikus. Betegnek tök mindegy, ezt nekik kéne elintézni de nem tették, ami miatt nem tartom valószínűnek, hogy a fogtechnikus rontotta el a dolgot.
3) Ha alkoholt ivott a fogorvos munka előtt akkor szerintem azonnal be kéne vonni az engedélyét. Menjen és lapátoljon, ott úgyis sztenderd a reggel hatos feles.
4) Amilyen stílusban kezdtél itt írni, baromi frusztrált lehetsz, szerintem nem emberekkel kéne foglalkoznod hanem valami mással. Tudod, az orvos az kicsit több mint egy egyszerű szakmunkás. A hidegbutkoló és az orvos munkájának fontossága más. Ha valaki a testemmel dolgozik az számomra - mint szerintem minden normális ember számára - végtelenszer fontosabb. Nem 90 fok lett a derékszög a házban, hmm, visszabontjuk. Műhiba történt és élhetsz úgy egész életedben? Nincs a világon az a kártérítési pénz ami visszaadja az egészséget. Nincs, az egészség megfizethetetlen, éppen ezért én személy szerint a kőművestől 95%-ot várok, az asztronautától 99.99%-ot, az orvostól pedig 100%-ot. Vagy ne legyen orvos.
5) Azért őszintén, hogy a fenébe kérdezel meg bármit egy vastag nyálszívóval, egy tükörrel meg egy fúróval a szádban? Én már próbáltam, dokim monda csönd legyen ha nem akarok lukat a nyelvembe is. Másnak ez biztosan megy, én nem értem hogyan.
6) Ha meg elmegy a lakásodra akkor közlöd, hogy rendelési idő ekkor meg akkor oszt ajtó becsuk. Aztán ha megint jön akkor - ha már a hivatali út a kedvenc szöveget - feljelented zaklatásért. Nem pedig a nemi szervedet ajánlgatod neki.

Szóval tényleg, ezzel a mentalitással változtass foglalkozást szerintem!

A beküldő meg - ahogy fentebb is szó volt róla - Apeh, szakvélemény, másik doki. Erről szól végülis ez a post, nem arról, hogy ki miért barom. Vagy szerinted arról?

2008.08.09. 16:53:40

pimi, a gondozó nyitva hagyta a ketrecet, te meg megléptél az alacsony kerítésen keresztül?

Lacibetyár 2008.08.10. 15:25:28

Mikor is történt az eset? Ezt a fontos tényt elfelejtette közölni a beíró.Gondolom mostanában, csak akkor miért is emleget egy 1992-ben történt ideiglenes korona történetet?
A pótlást többszöri harapáspróba előzi meg, amit a páciens végez el, a "pofa" használat közbeni állapotát megtartva. Ezek után a pótlást "szárazon felpróbálják, és megkérdezik, hogy jól áll-e, kell-e valamit alakítani. Ha a páciens azt mondja O.K., akkor történik a pótlás végleges felhelyezése. Legalábbis az én esetemben így volt.
Ha a páciens az együttműködés során ezt jóváhagyta, akkor a férj felindulása cseppet sem érdekel senkit. A lakáson történt megkeresés még O.K. is lehet, csak az is lehet, hogy éppen ő hozta ki a dokit a béketűrésből, hiszen csak ő tudta, hogy az egész beszélgetést rögzíti, és szerintem ez így egészen más történet, ez így már zaklatásnak minősül szerintem.
Szóval nem világos, hogy a pótlás az asszonynak jó volt, vagy csak a férjnek nem tetszett az asszony új mosolya?

pimi 2008.08.10. 19:57:43

T kommentelok!Kicsit tisztazzuk akkor fogorvosi szempontbol megegyszer.
A korona vagy a hid fix ,nem kiveheto fogpotlas.A fogorvos a hid eseten a hianyzo fokakat hararolo fogakat ( alt. kettot ,esetenkent tobbet) lecsiszolja,azaz elokesziti a horgonykorona szamara.Ezutan lenyomatvetel, azt kovetoen vazproba majd vegul a beragasztas ,(Sanyi megjegyzese ,hogy a "minta " nem lett jo leveve irrelevans.A cirkonium -arany parhuzam badarsag.
Az elokeszites azaz a fogak csiszolasa idealis esetben tokeletes,a csonkok parhuzamosak,a lenyomat szinten,a fogtechnikai elokeszites es munkafolyamat megfelelo.
A vazprobanal ellenorizheto,hogy a korona jol "zar" e.A beteg(megbizo) mindig partnerkent vesz reszt a folyamatokban.A beragasztas elott a hidat -koronat a fogorvos cement nelkul beprobalja,a beteg osszeharap,tukrot kap a kezebe,ovatosan ellenorzi a kontakt poziciokat,stb.Ha elegedett akkor a fogorvos a hidat_koronat ujbol eltavolitja es tisztitas utan ragasztocementtel e fogakhoz rogziti.
Beragasztas utan esztetikai vagy okkluzios meglepetes nem szabad ,hogy erje a beteget(megbizot).
Megegyszer mondom idealis esetben!
Sanyi igazad van sokszor allatorvosnak erzem magam az olyan betegek-megbizok miatt mint te.

Sanyi 2008.08.11. 09:51:18

Pimi, kijelentesz - kinyilatkoztatsz, de nem indokolsz, miért is badarság?

Szerintem nem, az állatok többet érdemelnek, valami élettelen anyaggal kéne dolgoznod. Nem emberrel és nem állattal. Ehh, személyeskedünk, de az 1. hozzászólásodban a leíró általad történt kiskirályi lebarmozása után mit vársz?

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.08.12. 19:16:08

Tisztelt Zugügyvéd!

Az a kérdésem, hogyan vehetném rá a törvény erejével a feleségem agysebészét, hogy hozza helyre, amit elrontott!

A feleségemnek agyműtétje volt, és azóta nem tud mosolyogni. Amikor reklamáltam az agysebésznél, káromkodva elküldött a francba. Pedig nem akartam a rendelésén zavarni, direkt a vécéből másztam ki, amikor épp ráült volna. Mégis rossz kedve volt.

Aztán járóbeteg-rendelésen lekapta a feleségem koponyájának a tetejét, és belehányt, annyira részeg volt. Pofon akart vágni, de annyira remegett a keze, hogy négy különböző embert talált el (ebből ketten másik szobában voltak)!

Azóta a feleségem nem tudja kisbetűkkel legépelni az "az" szócskát.

Hívtam az orvost telefonon is, de közölték, hogy részegen beesett egy szakadékba, amputálni kellett mindkét kezét, és amúgy is kómában van. Követeltem, hogy ennek ellenére végezze el a korrekciós műtétet, de az a szemét nem volt hajlandó. Felébredt a kómából, és a feleségem agyát nekifutásból belerúgta a Dunába.

Szerencsére alig venni észre változást az asszonyon, de nagyon szeretném, ha ez az orvos végre rendesen megoperálná! Vajon milyen bírói végzéssel lehetne erre rávenni? Csak őbenne bízunk ugyanis!

Banyek 2008.08.12. 22:59:17

Pimi, te sem vagy különb, mint az az orvos, sajnállak. Ha figyelmesen olvastad a levelet, lehet, hogy feltűnik a lakásra azért ment, mert nem akarta lejáratni.Azt is közölte, hogy nem jó az egész, úgy ahogy van csak a doki nem is figyelt rá közölte, hogy ez van. És hogy barmolhatod azokat, akit nem ismersz. A kutyáimat is töbre tartom, mint téged, több intelligencia van bennük.

viharboszorka 2008.08.21. 10:18:42

pimi,
"Ha igazad van (ezt a birosag meg a kirendelt szakertok majd eldontik)pereld ki a szemet is (TE Barom) es akkor minden rendben lesz!Ez az europai megoldas.Ja meg a 500 euros koronankenti ar!De ugye te azert nem ennyit fizettel?"

Szerencsére itthon nem ennyibe kerül (bár biztos vannak olyan helyek is), de biztos megéri mindenkinek, ha a Sopron környéki fogorvosok nem magyar betegeket kezelnek többnyire, hanem németeket és osztrákokat.
Nem ezzel van a gond. Sajnos - az én tapasztalatom -, nem az ár lesz rá a garancia, hogy az elvégzett fogászati munka milyen minőségű lesz. Láttam én már drága fogorvos silány munkáját és láttam ex-sztk orvos szuper munkáját is, aki olcsón dolgozott. Nem a fizetenő összeg dönt, hanem az orvos hozzáállása.
A páciens meg a rendelőben többnyire nem hepciáskodik, mert eleve alárendelt szerepben van (pláne ha az orvos még istenként viselkedik), ráadásul általában hisz abban, hogy az orvos tudja, hogy mit csinál (kevés orvossal találkoztam, aki nem nézett rám vérben forgó szemmel, ha meg mertem kérdezni, hogy mit is fog most csinálni....és milyen egyéb lehetőségek vannak) és abban is hisz a páciens, hogy a legjobb kezekbe került.


B,
sajnálatos, ami történt, de biztos van rá mód, hogy megoldódjon az ügy, én is a hivatalos utat javasolnám.
Ha számlát nem is kaptál, abban a könyvben, ahol rögzítik az adott napi pácienseket, nyoma kell, hogy legyen a kezelésnek.
Nem lehet, hogy azért "áll ki" a pótlás, mert még szokatlan a látvány? Én jártam már így, semmi baj nem volt vele, csak már annyira hozzászoktam a megelőző állapothoz, hogy szokatlan volt az új "alkatrész".
süti beállítások módosítása