Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Tényállás használata

2008. március 25. - zugügyvéd

Az alábbi levélben vázolt történet a Zugügyvéd szerint valami eszement szomszéd feljelentésének az eredménye lehet. A Zugügyvéd egyik barátját az alsó lakó rendszeresen feljelentette, mert szerinte illegális bérmosást végez otthon. Az önkormányzat többször rajtaütött szerencsétlenen, hátha tetten éri.

 

Kedves Zugügyvéd,

Kaptam egy levelet az önkormányzet építési műszaki irodájától, hogy helyszíni szemlét akarnak tartani a házamban, megadott időintervallumban.


Indoklásnak annyit adtak meg, hogy "tényállás tisztázása érdekében".

 

De hogy milyen tényállásról beszélnek? Jönnek és kész?
Ilyen egyszerű?


Nincs jogom esetleg tudni, hogy miért akar az önkormányzat bejönni a házamba és ott mit akar megnézni???


Viszont tájékoztatás helyett bírsággal fenyegetnek, ha nem engedem be őket.

Bármilyen segítséget előre is köszönök!

üdv, Gabi


78 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr42396346

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Homeopathic medicines 2017.11.29. 17:46:28

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seherezad (törölt) 2008.03.25. 19:15:38

Ááááá. egyáltalán nem biztos. Lehet a lakhatásit szemlézik le most:):)
Nekem a minap küldtek egy felszólítást, hogy a tavalyi szabálysértési bírságomat, amit a rendőrtől kapott barna levlapon illeték formájában leróttam, ugyan fizessem ki iziben nekik, mert ha nem, zárfeltöréssel folytatják a behajtást lakásomon.
Írtam egy szép színes levelet nekik is a rendőröknek is, lefénymásoltam a befizetett levlapot, ajánlottan feladtam, mire ma kaptam egy levelet a banktól, hogy inkasszálta az önkormányzat a számlámat:)
Most azé örültem hogy nincs rajta mit tartanom:):)
Az viszont rejtély, honnan tudják a bankszámlámat, sehova nem írtam le, nem adtam be, nem is használom, 3 havonta utalok róla egy fix összeget.

gaborpesti 2008.03.25. 19:25:44

Azt hiszem az elso bankszamlat amit nyitsz azt tudja az allam hivatalbol. Legalabb is daniaban igen. Es ha kapsz vmit pl adovisszaigenylest akkor oda kapod de ellenkezo esetben inkasszalnak...

vujicsics trutymo 2008.03.25. 20:23:44

Vigyázz, mert folyamatba tesznek!

Seherezad (törölt) 2008.03.25. 20:44:22

vujicsics trutymo, az mi? És mit lehet ellene tenni?
Egyáltalán hogy lehet hogy egy befizetett bírság nem kerül lekönyvelésre, és behajtásra adják?
Igazoltam is, a felszólításra, úgyhogy most nem nagyon értem az egészet.
Mit kellene még tennem?

shallow101 2008.03.25. 21:02:32

Szia Gabi!

Erre az eljárásra is a Ket. vonatkozik (2004. évi CXL. törvény), a 15. § alapján "ügyfélnek" számítasz, így rengeteg jogosultság illet meg, többek között az iratokba is betekinthetsz, tájékoztatást kérhetsz, stb. Az ügyintézőnek egy kedves telefon sokat segíthet.

A "tényállás tisztázása" a Ket. szakkifejezése, aki írta neked ezt a levelet egyszerűen csak lusta volt odaírni, hogy mit akar tisztázni. Ha tényleg idióta szomszéd levele alapján indult az eljárás, ez nem is mindig egyértelmű.

Rush2112 2008.03.25. 23:16:48

Kedves Gabi,

téged valaki felnyomott, hogy a villany bekötésével trükközöl, ami - tegyük hozzá - teljesen mindennapos történet, és az áramszolgáltató a büdös életben nem tudja egyedül bizonyítani, mert az óránál minden rendben van, ellenben még az óra előtt, de már a házon belül meg van hekkelve a vezeték.

Vagy ugyanez gázzal, vízzel, akármivel.

Vagy a felső szomszédodtól elvetted az "örökpanorámáját" amikor bérbe adtad a hátsó kertedet egy óriásplakátos cégnek.

Szóval, tarts alapos önvizsgálatot:-)

2008.03.25. 23:26:35

kedves rush, tudtommal az infra/hőkamerás felvételük alapjánal az áramszolgáltató lopás miatt feljelentést tesz és karhatalommal jön ki. meg azért már ne keverjük össze az önkormányzati hatósági jogkört az államigazgatásival. nem tesz jót az emésztésnek.

füredi (törölt) 2008.03.26. 08:37:04

Bizonyos, itt most nem részletezendő okokból felfügesztettem a topic-tagságomat, egy hattyúdalra azonban vissztérek:

Kedves Gabi! Amíg ezt a levelet lepötyögted, addig 25-ször fel tudtad volna hívni az önkormányzatot, és egy kedves "tessék mondani" kezdetű kérdéssel vélhetően már te is tudnád, hogy miről van szó. Tőlünk mit vártál? Mi honnan a francból tudjuk, hogy mi ez?

Egyébként nem akarhat olyan sok mindet az építési osztály, attól tartok egy két-három perces gondolkodás után rájöhetsz, hogy mit építettél, mit bontottál, mit kötöttél be az utóbbi egy évben, mire húzta a száját a szomszéd.

Ha bármi plusz infód van, írhatsz nekem.

Dezsőjóska 2008.03.26. 09:38:01

Én tovább mennék. Szerintem be kéne menni az önkormányzathoz. Telefonon gyorsan lepattintanak. Az a tapasztalatom, hogy illedelmesen, higgadtan mindent meg lehet oldani, akár a közigazgatásban is.

Közszolga 2008.03.26. 09:57:20

Dezsőjóska: így van.

VIC20 2008.03.26. 10:01:56

füredi:

Mi a baj?

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.26. 10:42:54

VIC20!

Biztos rossz nick-et választott, a főnöke felismerte, és eltanácsolta az írástól.

bloodhound v2.0 2008.03.26. 11:16:05

nem igazán értem a helyszíni szemle értesítőt, ha csak tényleg ennyi van benne, az kicsinyt gáz, "jobb helyeken" beleírják a jogaidat, kötelezettségeidet is, legalábbi én bele szoktam... de ettől függetlenül valóban köteles vagy beengedni őket, de ott úgyis elmondják, hogy miért is vannak ott, nem kell kafkai történésektől félned.

ha a szomszéd nyomott fel, akkor viszont komolyan gondolhatja, lévén építésrendészeti hatósági intézkedést kért valószínűleg, ami neki 10.000 Ft illetékbe fájt, főszabály szerint (azaz, ha nem kapott személyes költségmentességet).

bloodhound v2.0 2008.03.26. 11:20:39

meg, ha már Ket-ről van szó, akkor a 29. § értelmében külön kellett volna értesítőt küldeniük (szintén főszabály szerint), hogy ilyen és ilyen napon, ilyen adatok alapján, ilyen tartalmú eljárás indult ellened, és tájékoztatás arról, hogy miféle jogok és kötelezettségek illetnek meg/terhelnek az eljárás során.

VIC20 2008.03.26. 11:25:44

Adblock_júzer:

Gondolod? Ha így lenne, nem hiszem, hogy ezt a legutóbbit is megírta volna füredi (ál)néven.

füredi (törölt) 2008.03.26. 11:59:02

Vic!

Igazából most volt két-három olyan topic - "terrorizált bíróság" "Szökő ír..." - ahol a topic-társak viselkedése számomra meglehetősen taszító volt. Én már nagyon régóta nem írok az index fórumok topicjaiban, mert nem tetszik az ottani hangvétel, azért szoktam ide, mert itt ez nem volt jellemző. Hát jött két téma aztán az lett. Amikor egy ír Legfelsőbb Bírósági döntésből cigányozás lesz, ott nekem nincs helyem. Ha olyan ügy van, ahol tudok segíteni, meg ha valami kolosszális félreértést kell eloszlatni akkor jövök, egyébként egy darabig nem.

A nickem tökéletes álnév, nem utal rám, ezzel együtt csodálkozom, hogy nem jöttek még rá a munkatársak, hogy ki vagyok :-))

2008.03.26. 12:17:50

füredi 2008.03.26. 11:59:02

A "Szökő ír" topicban nincs cigányozás, legfeljebb írezés, a "Terrorizált bíróság"-ban meg nyilván, mivel ilyen téma. Emiatt ne maradj el.

hawkeye 2008.03.26. 15:12:24

Füredi:

Szerintem se!!!

Azok után meg pláne, hogy a múltkor képes voltál felülemelkedni önmagadon.

Komolyan mondom: kevés ilyen gerinces embert ismerek! Nem divat manapság, sokkal inkább a maszatolás, vagy a legázolás.

Úgyhogy gondold meg még eccer....!

Virág et. 2008.03.26. 16:34:21

füredi

Nem voltál itt prokator idejében. Akkor aztán ment a k****anyázás bőven. Mármint a részéről.
Ehhez képest most paradicsomi állapotok vannak.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.26. 17:01:59

hawkeye

Hagyd, én értem.

Régen jobb volt ez a fórum, jobban kézben kéne tartani.

derelyegrádi szellem 2008.03.26. 17:06:38

füredi kolléga nekem is hiányozna, ha számít ez valamit...

Mit tehetek érte? Nem vitatkozom a zsírral? Nehezemre fog esni, de megteszem...

hawkeye 2008.03.26. 17:22:41

Adblock: ünnepek alatt egyik este együtt vacsoráztam egy fiatal bírónővel. Beszélgetésünk során többször is eszembe jutott Füredi barátunk, aki ugye "monomániásan" ismételgeti a bírói kar tagjairól alkotott sommás "véleményét"...

A hölgy harmincas, de már "pályaelhagyáson" gondolkodik. Meg is indokolta, miért...

Szavaiból kiindulva Füredi szavaiban sok igazság van...

Ez az egyik.

A másik pedig, hogy sztem a "kézben tartott fórum" egyenlő a cenzúrázott fórummal, csak így nem hangzik olyan szépen.

A trágárságot magam is elítélem, de a vélemények hadd ütközzenek!

Ne legyünk olyan kínosan nevetségesek, mint pl. a klubrádió közlekedési fóruma, ahol automatikusan törlik a jobboldali site-okról idézett véleményeket, akkor is, ha annak éppen a gyerekülés rögzítése a témája.

Ez olyan infantilis, és méltatlan...

VIC20 2008.03.26. 19:37:21

A trágárságot én sem szeretem, de ezért szerintem ne hagyj itt bennünket! Figyelmen kívül kell hagyni a trágárkodókat (vagy jól megszívatni, hihihi! :)

leveliro 2008.03.26. 22:29:02

Köszönöm a válaszokat.
Kedves Füredi, ne magadból indulj ki, nem kell alapból mindenkit hülyének nézni, aki a nyilvánosság segítségét kéri.
Szerintem alapvető jogom, ha "zaklat" a hivatal, minimum írja le a kedves fogalmazó, hogy mi a rákot akar tőlem, ne nekem kelljen gazsulálnom, utána mennem, hogy ugyan árulja már el! Egyébként többször felhívtam az irodát, és nem vették fel!
Gondold el, ha egy civil hasonló stílusban megkeres, hogy valamit akar tőled, de nagyon, de azt nem árulja el, hogy mit, de ha nem kapja meg, akkor ez lesz meg az lesz, és leszel szívesz összefosni magad.
Nekem kb. erről szólt ez a levél.
És egysejtű létemre képes vagyok a gondolkodásra, az elmúlt 7 évben hálistennek nem építettem és nem bontottam semmit, főleg nem illegálisan (kedves Füredi, itt azért már fogalmazhatnád a bocsánatkérést). Van a szomszédságban sok csúnya dolog, az első gondolatom az volt, hogy összekevertek valakivel, de a tököm fog védekezni, nem az a világ van már.
És nem először van dolgom önkormányzattal, és sajnos rendkívül rossz tapasztalataim vannak a munkamoráljukról.
Persze, be is lehet menni - fiúk, lányok, akkor ugye Ti időmilliomosok vagytok és boldogan elvégzitek addig a munkámat, ugye? Boldogan hoztok-visztek mert ugye nem számít az a kis benzin és az idő?
És az ugye itt úgy van, ha a HIVATAL ír egy levelet, akkor a nyomorult ügyfél ugrik és nyal?
Mert szerintem meg nem.

Felhívtam őket, na meg persze az ügyvédemet, és írtam nekik egy ajánlottat, hogy nem, mert nem jó az időpont, adjanak újat és mondják meg, miért kell rendelkezésre állnom.
De ettől még továbbra is minden lehetőséget meg fogok ragadni, hogy a nyilvánosság segítségét kérjem a kisebb - nagyobb hivatali túlkapások ellen.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.27. 00:15:42

"A másik pedig, hogy sztem a "kézben tartott fórum" egyenlő a cenzúrázott fórummal, csak így nem hangzik olyan szépen."

Mondjuk úgy, hogy moderált. Egy higgadt és következetes moderátor csodákat tud tenni.

bloodhound v2.0 2008.03.27. 07:46:50

valaki azért elmondhatná, hogy a forgótárcsás mosógép, mint illusztráció hogyan kerül ehhez a posthoz, mert nekem sehogy sem akar leesni... :)

Orvenyhivo 2008.03.27. 08:00:29

Bloodhond: Olvasd el legfelül Zugügyvéd bevezetőjét az illegálisan bérmosató barátjáról. :)

füredi (törölt) 2008.03.27. 08:25:11

Levéliro!

Nem néztelek hülyének. A topic történetében egyedülállóan felajánlottam a személyes segítséget. Egy szót nem írtam arról, hogy bármit illegálisan csináltál. Pusztán annyit írtam, hogy ezen a fórumon semmi segítséget nem kaphatsz, hiszen fogalmunk sincs arról, hogy miről van szó.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.27. 09:40:38

"semmi segítséget nem kaphatsz, hiszen fogalmunk sincs arról, hogy miről van szó."

Én azért nagyon hasznosnak tartom ezt a fórumot. Általános tanácsokat azért olvasok, mások által adott példák is jók. Mivel a konkrétumokból általában sok hiányzik, a kommentezők több lehetőséget is felvetnek. Talán még jobb is így, mintha a beíró egyből mindent pontosan megadna. A beíró nem kap kész receptet, de nem is bánom.

leveliro 2008.03.27. 10:25:20

Kaptam segítséget, és ezt meg is köszöntem.
Például Shallow101-től, aki jelzi, hogy ügyfélként kellene, hogy kezeljenek, illetve hogy tényleg trehányság, hogy nem írta le, hogy mi az "ÜGY".
Jó ötlet ez a villany - gáz téma, mert tényleg kevesebbet fogyasztottam tavaly, mert nem voltam otthon. Ugyan sokszor ellenőrizték az órákat, de ha erről is lenne szó, miért egy netes közösségnek kell brainstormingolnia? Nem a hivatal szégyene, hogy ilyen fogalmazóknak munkát ad?
Továbbá segítség annak, aki hasonló hivatali túlkapás áldozata (bocs, hogy nem finomkodok), de nincs türelme, ideje, energiája, képessége, bátorsága megkérdőjelezni az eljárást.

Hasat 2008.03.27. 10:36:33

Füredi!
Én értékelem, és kedvelem a hozzászólásaidat, az átlagnál értelmesebb, és tárgyilagosabb embernek tartalak.
De ha valaki nekem olyan módon ajánlja fel személyes segítségét, ahogy Te tetted Gabi esetében, talán nekem is kinyílna a bicska a zsebemben.

hbe 2008.03.27. 10:41:37

Bocs, hogy kicsit más témát hozok be ide, de ha már szomszéd, akkor egy ezzel kapcsolatos gyors kérdésben tudna segíteni valaki?
Az alábbi posthoz hasonló esetekben kizárólag akkor van esély valamit keresgélni, ha szigorúan telekszomszédok vagyunk az új épülettel?
zugugyved.blog.hu/2007/07/18/lelekrokkan_szomszedok
Konkrétan kétemeletes házunktól kb. tizenöt méterre adott egy hatemeletesnek tervezett új irodaház, amivel nem vagyunk telekszomszédok, mert elválaszt egy kb. tízméter hosszú és három méter széles belógó darab, ami egy harmadik házhoz tartozik. Ebben az esetben van bármire is lehetőség azon kívül, hogy ezentúl együtt éljünk a napfény szinte teljes hiányával?
Vonatkozó jogszabályt megnevezését is megköszönném.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.27. 11:12:25

"olyan módon ajánlja fel személyes segítségét, ahogy Te tetted Gabi esetében, talán nekem is kinyílna a bicska a zsebemben."

Újraolvstam, és most sem találtam benne mást mint őszinte segítő szándékot. Kellő információk hiányában élt némi általános feltételezéssel, de aki meg akar sértődni, bármin megsértődhet. Ha Gabi rögtön az elején tisztázza, hogy húsz éve semmit nem épített és nem bontott le, és egyáltalán semmit nem változtatott, akkor nem javasolja a gondolkodást.

Vagy a telefonlálós pragrafussal van bajotok? Az is igazat ír.

Nemértem.

Hasat 2008.03.27. 11:54:52

Adblock_júzer!

"Amíg ezt a levelet lepötyögted, addig 25-ször fel tudtad volna hívni az önkormányzatot..."
Jelentése: Na, te sem vagy komplett; ideírogatás helyett telefonálnál inkább.
Inkább így: Ha eddig ezt valamilyen okból nem tetted volna meg, akkor javaslom, hogy előbb próbálj meg telefonon érdeklődni...

"...attól tartok egy két-három perces gondolkodás után rájöhetsz, hogy mit építettél, mit bontottál, mit kötöttél be az utóbbi egy évben..."
Jelentése: Mondom megint, nem vagy százas, előbb gondolkodj, mielőtt bármit is teszel.
Inkább így: Gondold át, hátha építettél, bontottál, bekötöttél valamint az utóbbi egy évben...

Igen, aki meg akar sértődni, az mindig talál indokot. Aki meg valamit nem akar megérteni valamit, az úgy sem fogja.

Érdemes kellő tisztelettel közeledni mindenki felé, még akkor is, ha a másik fél szellemi képességeiben rendkívüli módon kétkedünk. Két okból is: senki nem szereti, ha hülyének nézik (és mit érsz vele, ha ezt kimutatod?), másrészt kiderülhet, hogy kapitális tévedésben vagy.

De ne tekintsd kötelező érvényűnek a fentieket! Értem én, hogy ha nem kell az arcodat adnod ahhoz amit, és ahogy mondod, akkor - úgymond - kötetlenebbül fogalmazol, meg amúgy is fárasztó ez a fölösleges udvariaskodás.

2008.03.27. 12:00:26

leveliro 2008.03.27. 10:25:20

"...Felhívtam őket, na meg persze az ügyvédemet, és írtam nekik egy ajánlottat, hogy nem, mert nem jó az időpont, adjanak újat és mondják meg, miért kell rendelkezésre állnom.
De ettől még továbbra is minden lehetőséget meg fogok ragadni, hogy a nyilvánosság segítségét kérjem a kisebb - nagyobb hivatali túlkapások ellen..."

Ha ilyen beképzelt majom szöveggel fogsz a nyilvánossághoz fordulni, akkor legfeljebb csak lejáratod magad.

Füredi igen udvarias volt, én meg nem vagyok az ügyvédje, azért azt inkább nem is kommentálom.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.27. 12:31:57

"ilyen beképzelt majom szöveggel"

Egyáltalán nincs igazad.

Hasat

Neked sincs. Nem stimmelnek az átirataid. Egyedül az utolsó paragrafussal tudok némileg egyetérteni. Ez egy nyílt fórum, sokszor hiányzik a megszólítás, néha a mondatok értelme is sántít, nem is beszélve a sajthibákról. Ne várj olyan udvarias megfogalmazást, mint egy üzleti levélben.

Gy.k. én is átírom füredi sorait:

"Hívd föl az önkormányzatot és kédezd meg rövid úton, mit akarnak. Info híján mi nem segíthetünk."

"Semmi infót nem adtál, ezért nen zárhatom ki, hogy te építettél valamit, csak nem jut egyből eszedbe."

Na most ezeket lehetne cizellálni, és minden savát-borsát elvesztené a fórum. Legyen mindenki toleránsabb, és a másik oldalról pedig próbáljon kevésbé offenzíven fogalmazni! Lépjünk tovább!

leveliro 2008.03.27. 12:40:32

zsir,
Kérlek írd le, hogy mi az amit nem tartasz beképzelt majom szövegnek.
Jó neked, hogy te lazábban veszed a füredi-féle beszólásokat, ezek szerint veled lehet úgy beszélni, engem sértett.
Értem én, legyünk kooperatívak és előlegezzük meg a kedvességet a fiatal munkaerőnek, ha már neki nem tanították meg.
Itt speciel jelezni szerettem volna, hogy szerintem nincs rendben az, hogy egy homályos fenyegető önkorista levélre nekem "tessék mondani"-val kellene reagálnom, miután jó sokszor, kitartóan hívogattam az ügyintézőt.
Egyesek itt abban a szellemben válaszoltak, mintha az önkoris ügyintéző lenne a Jupiter, aki bármit megtehet, és az ügyfél az ökör, aki meg túl sokat nem.
Szerintem meg nem így van, de legalább a gyerekemnek ne így legyen.

Hasat 2008.03.27. 13:13:23

Adblock_júzer!

"Semmi infót nem adtál, ezért nem zárhatom ki...".
Itt feltételezéssel élsz, de erre fel is hívod a figyelmet.

"...attól tartok egy két-három perces gondolkodás után rájöhetsz..."
"Amíg ezt a levelet lepötyögted, addig 25-ször fel tudtad volna hívni az önkormányzatot..."
Ezekben tényként kezelünk feltételezéseket. Az elsőben azt, hogy nem ült le a levélíró átgondolni az ügyet, mielőtt posztolt volna, a másodikban pedig azt, hogy nem próbálkozott a telefonálással.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.27. 13:31:50

Hasat

Ugye nem haragszol, ha ezt a vonalat most befejezem? Nem tudok újat hozzátenni.

Hasat 2008.03.27. 13:44:02

Adblock_júzer!
Természetesen nem.

2008.03.27. 15:39:56

leveliro 2008.03.27. 12:40:32

Megijedtél a levéltől, megsértették az önérzeted, és nem tudod, hogyan védekezz.

Ehhez képest, meg emiatt is, "majd én megmutatom ki vagyok" stílusban közelítesz a kérdéshez, ami egyébként nem éppen egy fogós jogi probléma.

Olvasgasd a Ket-et, hívd fel az önkormányzatot másik számon, az olcsóbb és egyszerűbb. Ha nem megy akkor ne ajánlott levelet írj, hanem tértivevényest.

Estleg egyeztess időpontot, azután tedd lehetővé a bejutást. Feltételezem, nem aranyban mérik a perceidet, mert akkor a titkárod elintézné, hogy az ügyvéded jelenlétében a lakáj ajtót nyisson.

Az önkormányzat nemtörődöm, lekezelő eljárása egyébként felháborító, csak erről nem füredi tehet, akinek nemcsak megengedem, hogy ilyen stílusban beszéljen velem, de kétszer is elolvasom, hogy mit ír, mert érdemes.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.27. 16:10:11

zsir

Kellett ez? Most biztos megint megsértetted.

leveliro

Ne hallgass rá, csak szórakozik.

--

A francba, kegyetlen az élet...

leveliro 2008.03.27. 16:36:34

Hehe. Zsir, igen aranyban mérik az időmet.
Elmagyarázom, hogy értsd. Tudod, sok civil hasonló preferenciák mentén éli az életét.
Van aki szeret törvényeket olvasgatni és az önkormányzaton lógni szabadidejében, és egyáltalán nem bánja ha bármikor egy önkormányzati alkalmazott nemtörődömsége miatt elmegy egy fél napja (ld. zsir), meg van aki úgy gondolja, hogy ha nem követett el semmit, és még csak meg sem vádolták semmivel, akkor inkább élné a saját életét.
Tudod van gyerekem, kutyám, kertem, barátaim, szüleim, munkám, hobbim - mind mind fontosabb, mint hogy az önkori pongyola megfogalmazásait próbáljam konkretizálni.
Épp egy jó kis levest fejezek be a konyhában - ehelyett nyilván az önkormányzaton is tölthettem volna az időmet, de én oktondi módon úgy döntöttem, inkább ezzel foglalkoznék.
És ha megengeded, inkább szépirodalmat olvasok.
Aztán a stílusom lehet ilyen, meg olyan, meg amolyan - hogy te ezt milyennek látod, az engem nem érdekel.
Az ügy szempontjából nem is tartom lényegesnek.
Itt egy lényeges dolog van: van egy állítólagos szolgáltató intézmény, amelyik nem szolgáltat, hanem megfélemlít és félretájékoztat. Az egyik utolsó kommunista bástya.

2008.03.27. 16:43:24

Adblock_júzer 2008.03.27. 16:10:11

Nem szándékom senkit sem sértegetni. Fogalmam sincs ki levélíró, lehet, hogy jó ismerősöm, vagy barátom. Ha tudnám, hogy az, akkor is ezt tanácsolnám neki.

A homárblogon kaphat éppen szívhezszólóbb tanácsokat is, ajtóletépés, ügyintézőt lángszóróval égetni stb, csak nem biztos, hogy azokkal előrébb jut.

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.27. 17:05:31

"A homárblogon kaphat éppen szívhezszólóbb tanácsokat is"

Ott kicsinálnák.

Endreszjú Ájven 2008.03.27. 17:23:10

Nos,

ha vidéki kisváros vagy falu, amelynek közigazgatása ilyen,

az RUTINBÓL KÁDÁRISTA,
az ügyintézők képzetlenek, ellenben "királynak" érzik magukat, és indignálódva reagálnak a jogszabályi hivatkozásokra,
primitív reakcióik, együgyű dominanciájuk képtelen elviselni, hogy JOGAI VANNAK AZ ÜGYFÉLNEK!

Ez az országban általános attitűd az inferior csinovnyikoktól, akik a "köztisztviselőt" a FELJEBBVALÓVAL keverik...

OFF: számos jegyzővel, polgármesterrel, gyámhivatalnokkal, sőt. szabs. előadóval összetűztem már.

MERT még a KÖZFELADATOT ELLÁTÓ jogi képviselő fölött is omnipotenciát kísérelnek meg gyakorolni...a birkák.

derelyegrádi szellem 2008.03.27. 17:26:05

De ismerős ez a stílus, szóhasználat, csak neeeeeem?

2008.03.27. 17:32:33

leveliro 2008.03.27. 16:36:34

"...Itt egy lényeges dolog van: van egy állítólagos szolgáltató intézmény... egyik utolsó kommunista bástya..."

Csak állítólag szolgáltató intézmény, viszont biztos, hogy hatóság is, a közigazgatási eljárást meg a törvény szabályozza nem a szépirodalom.

Bedobhatod a levelüket a kukába, de előfordulhat, hogy megvágnak 10e forintra mielőtt kiderülne, hogy a levelet rosszul címezték. Lesz akkor nagy kommunistázás

2008.03.27. 17:37:42

derelyegrádi szellem 2008.03.27. 17:26:05

Meg a billentyűzet a beragadt CapsLockkal...

2008.03.27. 17:54:30

Adblock_júzer 2008.03.27. 17:46:17

Most se tudod:) A CapsLock olyan szavakhoz kell, mint KÁDÁRCSINOVNYIK, KOMMUNISTABÉRENC, FELJELENTETTEM, stb...
A helytelen használata OMNIPOTENS NEMZETÁRULÁS és INSZINUÁCIÓ.

füredi (törölt) 2008.03.28. 08:07:45

Hú, gyerekek.

köszi, Arany Jánost nem elemezték ennyit, de ő is azt mondta: Gondolta a fene...

Amikor az ember ír egy hozzászólást, nincs ott az arca, ez az egyik. Újraolvastam a hozzászólásomat, igen ha valaki meg akar sértődni, akkor lehet úgy értlemzni, hogy "Gondolkodj má e bameg, mit építettél, utána irogass!" én nem ezt akartam írni, de hadd vegyem elő a védjegyem:

Bocs, Gabi!

Gabi nem törzstag itt, így nem tudja, hogy nekem komoly problémám a topiccal, hogy értelmetlen felvetések szerepelnek benne. Igen, nagyon fontos, hogy segítséget nyújtsunk a nemjogászoknak, de pl. ebben az esetben nem lehet - illetve lehet, hogy lehetett volna, ha Gabi ír nekem, mert ha ő például budapesti, akkor a kerületek felében ki tudtam volna deríteni, miről van szó - mert kevés az infó. Ez egy tipikus Homár sztori volt.

Hogy gondolkodjon, azt nem azért írtam, mert egysejtűnek tartom, hanem azért mert valami csak van, ami miatt kijön az ÖK. lehet, hogy olyasmi persze, aire nem is gondol - a szüleimnél egyszer az volt a gond, hogy flexicsővel volt bekötve a gáztűzhely, és az panelban állítólag nem lehet. Arra kérlek Gabi, hogy amint kiderül, írd meg légyszives, hogy miről van szó, nagyon kíváncsi vagyok, őszintén.

Még valami: tételezzük fel, hogy egy ingatlanon tiltott ipari tevékenység folyik, mondjuk a felvetésben szereplő bérmosás, vagy akármi. Szerintetek életszerű, hiogy kap egy levelet az ügyfél, hogy "Szerdán, fél tizenegykor, megnézzük, bérmosat-e Ön, legyen szives otthon lenni?" A levéleiből megismerve Gabit, talán picit konfrontatív személyiség - mely eredhet pozitív tulajdonságokból, például igazságérzetből [én is ilyen vagyok, nincs kedved találkozni? :-)) - de úgy gondolom, illegális dolgokat nem tenne, de hülye szomszédok mindig vannak. Előfordulhat tehát, hogy nem lehet közölni, mi lesz az ügy tárgya, mint ahogy az is, hogy hülyék az ÖK-sok.

Gabi, bocs mgegyszer.

Visszatértem.

kim.bauer 2008.03.28. 17:44:52

wow, végre, sztem mindenki hiányolt!!!

amúgy a múltkor én is kaptam egy ugyanilyen levelet, és ki is jött hozzám két önkormányzati alkalmazott. lazák voltak és aranyosak, mondták, hogy a fölöttem lakó büdös banya felnyomott valami baromság miatt, és nekik ilyenkor ki kell jönni megnézni, hogy mi az ábra. max 10 percet voltak nálam, ittunk egy kávét és írtak egy papírt, hogy minden ok. nem kell előre parázni a medve bőrére.

gargoyle 2008.03.28. 17:44:59

kellett nektek emlegetni prokatort... (:

leveliro 2008.03.28. 20:37:29

füredi,

Köszönöm.

füredi (törölt) 2008.03.29. 09:31:29

Egyébként belenéztem a Ket-be - jellemző, hogy négy napja iroatunk ide, de ez még senkinek, nekem sem, jutott eszébe - a 90. § (2) bek azt mondja - logikusan - hogy nem kell közölni az okot, ha ez a szemlét veszélyezteti.

2008.03.29. 14:12:02

füredi 2008.03.29. 09:31:29

"...négy napja iroatunk ide, de ez még senkinek, nekem sem, jutott eszébe..."

Nem akarok parasztnak látszani, ahogy Mr Garrison mondaná, de két napja tanácsoltam ezt levélirónak. Igaz nem olvasgattam helyette. Nem is voltam szimpi!

"...zsir 2008.03.27. 15:39:56
Olvasgasd a Ket-et,..."

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.29. 14:42:36

Ti is dolgoztok szombaton?

Vagy van olyan ember, aki nem munka helyett irogat ide?

2008.03.29. 18:14:31

Nem dolgozok ma, csak reggel megnéztem a netet, és nem birtam hétfőig várni egy kis öntömjénezéssel:)

füredi (törölt) 2008.03.31. 07:58:47

zsir! Neki nem kell olvasnia, nekünk jogászoknak lehetett volna ennyi eszünk az elején.

Júzer! Tudom, hogy képtelenül hangzik, de egy csomó olyan ember van, akinek OTTHON IS VAN INTERNETE!! :-)

Virág et. 2008.03.31. 09:35:10

"kellett nektek emlegetni prokatort... (:"

Legközelebb lakatot teszek a számra, ígérem.

derelyegrádi szellem 2008.03.31. 12:06:14

Virág et.

"Legközelebb lakatot teszek a számra, ígérem."

Ahogy követem az eseményeket jobb lett volna, ha a lotyaszájú is így tesz, "mert a nemzetközi helyzet fokozódik" és ez innentől a Te pályád. :)

Virág et. 2008.03.31. 12:41:45

derelye

"...lotyaszájú..."

Ferencre gondolsz?

füredi (törölt) 2008.03.31. 12:50:13

Héló, héló!
Most jöttem vissza, ne kezdjétek!

derelyegrádi szellem 2008.03.31. 13:31:50

ugyan füredi, nem kell aggódni :)

Virág et.

Miért, rosszul írtam, és az helyesen "lotyószájú"?

derelyegrádi szellem 2008.03.31. 13:35:35

Füredi

a hélo, hélóról jut eszembe, a klasszikus tréfa:

A "c" ember megy haza, benyit látja ám, hogy hárman izélik a feleségét.
- Hélo, héló, hélóóó!
Asszony kupac aljáról:
- Mi áz, nekem má' nem is köszönsz?

Virág et. 2008.03.31. 13:39:25

A szadesz műsorozik egy picit. Ha mennek, akkor Ferencnek meg kell vásárolnia pár volt SZDSZ-est, hogy átszavazzanak. Esetleg át is üljenek.
Lényegi változást nem várok ettől.

Nagyobb baj, hogy ezzel a lépéssel kezdetét veszi a 2010-es kampányszezon. Indulhat az osztogatás.

derelyegrádi szellem 2008.03.31. 13:49:12

"akkor Ferencnek meg kell vásárolnia pár volt SZDSZ-est"

Ebben van rutinja. Majd visszaigényli az Áfá-ját :)

Változást én sem várok. Hova menne az Szdsz? Ha most előrehozott választások lesznek, kiesnek a Parlamentből, és annyi. Meg aztán kell a lé is, abból meg a sokat és a "közösből" szeretik. Ők csak "bátrak", nem vakmerők. :)

Virág et. 2008.03.31. 13:53:49

"Ha most előrehozott választások lesznek, kiesnek a Parlamentből, és annyi"

Erre ne vegyél mérget. 1998 óta minden negyedik évben azt jósolják a közvéleménykutatók, hogy be se jutnak. Ehhez képest...

Más egy közvéleménykutatás és más dolog az urnák előtt ikszelni.

derelyegrádi szellem 2008.03.31. 13:57:32


Hát akkor - mivel lehet igazad van - meg kellene próbálni. :)

Adblock_júzer · http://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/adblock-plus/ 2008.03.31. 14:02:42

A politikával tele van a hócipőm. Ha van a TOPKHOZ hozzátenni valótok, ne kíméljetek! Ha nincs, akkor azt máshol beszéljétek meg, kérlek! Megengedem, hogy utolsó hozzászólásként adjatok egy linket az offtopikhoz. Mondjak fórumot, ahol zavartalanul megtárgyalhatjátok? Együttműködéseteket köszönöm!

Ha meg nincs elég téma, akkor az Ugügyvédet baszogassátok, és küldjeteneki sok-sok érdekes esetet!

Virág et. 2008.03.31. 14:02:45

Ezt Vitkor jól elültette mindenki fülébe. Van olyan, hogy kisebbségi kormányzás is, ettől még nem kell előre hozott választás.
Ráadásul az a kisebbségi kormányzás sem annyira biztos: lásd pl. Mécs példája. Ugyanígy mások is átülhetnek. Akár még az MDF-ből is.

De jobbról lehet örülni: a legtöbb "gyűlölt" intézkedés szadi oldalról indult. A legtöbb botránnyal együtt, ahogy azt már Medgyessytől is tudjuk.

Virág et. 2008.03.31. 14:07:59

Adblock

Miután a Zugügyvéd b.szott se törölni egy az én személyemet erősen sértő, becsületsértő hozzászólást, pedig kértem rá, ezek után engedtessék már meg nekem annyi szabdság, hogy ne a témához szóljak hozzá, hanem amihez jól esik, ha úgy tartja kedvem. Ha jól emlékszem akkor mintha hiányzott volna ez a felháborodott hozzászólás pl. a részedről, nem igaz? Gondolom az anyázás és a személyeskedés az a topikhoz hozzáadott érték.

Köszöntem.

derelyegrádi szellem 2008.03.31. 14:19:36

"Ezt Vitkor jól elültette mindenki fülébe."

Sejtettem, hogy a végén a "Viktor" lesz a hibás az egészért :)

A- J.

Nem voltál te mindig ilyen szigorú! Meg aztán, ha a blogtulajdonosnak nem tetszik szól, vagy moderál, vagy ebben a sorrendben.

Virág et. 2008.03.31. 14:28:34

"Sejtettem, hogy a végén a "Viktor" lesz a hibás az egészért :)"

A kormányválságért? Azért nem. De az előrehozottat most ő kezdte el nagyon nyomni a születésnapon. Mikola meg ma a Parlamentben. Aztán jöttél te ... :)

"Meg aztán, ha a blogtulajdonosnak nem tetszik szól, vagy moderál, vagy ebben a sorrendben."

Erre gondoltam én is. Úgy gondolom, ha egy-két laza k.rvaanyád teljesen rendben van, akkor talán a témától eltérő - amúgy civilizált - társalgás meg pláne belefér.

derelyegrádi szellem 2008.03.31. 15:42:21

Virág et.

Majd Wekler "liberálisnindzsa" Ferire kell nagyon ügyelni, mert ő a "válófélben" lévő házastársát igen keményen el szokta tángálni! És néha az apja is beszáll!
süti beállítások módosítása