Sógorom, a zugügyvéd

...and justice for all.

Ön is tud egy érdekes esetet? Írja meg a zugügyvédnek!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Linkblog

Friss topikok

Utazási ajánlatok

Korona számla nélkül

2007. július 30. - zugügyvéd

Bár ez a blog nem jogi tanácsadás céljából született, de ezt a levelet a Zugügyvéd szabadság utáni vitaindítóként mégis közzéteszi. Főként együttérzésből, mert az ilyen műhibákat a fogorvosok mindig megpróbálják ügyesen kimagyarázni. Sajnos számla nélkül komplikáltabb az ügy, de a fogorvosok elvileg kötelesek kartont vezetni a betegeikről, talán mégsem vetemedik arra senki, hogy egy kezelést letagadjon.

 

Tisztelt Zugügyvéd!


Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy fogorvostól hogyan kérhetek kártérítést?
2006 szeptemberében pótlást, koronát csináltattam/porcelán/, 6 db 78.000 ezer Ft-ba került. Kb. 3-szor mentem vissza, mert mindig magasnak éreztem a fogakat.

 

Köszörült le belőle, a jó fogaimból is, mert mindig hozzáért. A válasza az volt, hogy kb 30 hidat tett fel, de csak nekem volt egyedül problémám. Eltelt több mint fél év. Még mindig nem tudtam megszokni, de gondoltam én vagyok kényes, majd megszokom.

 

Azután az ínyem annyira begyullad, hogy kénytelen voltam elmenni, más fogorvoshoz, mert az enyém szabadságon van, meg csak fogtechnikussal tudtam beszélni, aki szerint le kell venni az egész hidat, mert nem jól lett levéve a minta, ezért nem jól illeszkedik, nyomja a jó fogaimat, ezért gyulladt be az ínyem. Számlát természetesen a fogorvosok nem adnak, így hogy reklamáljak?


Kérem adjon tanácsot!


Köszönettel: Cs.


86 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zugugyved.blog.hu/api/trackback/id/tr58128413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanyi 2007.07.30. 18:05:42

A jogi részéhez nem tudok hozzászólni. Nekem van híd és korona is a számban. Amikor a doki berakta akkor azonnal a helyére is igazította. Egy hétig volt furcsa, azóta észre sem veszem.
Fél év után érezni szerintem nem normális. A rendes fogakból lecsiszolni meg szerintem durva hiba, kivéve azokat amelyekre híd vagy korona kerül feltételre. Amúgy harminc híd nekem nem tűnik soknak, szerintem egy átlagos rendelésen napi 1-3-at is feltehet egy doktor; szerintem az én dokim ezer fölött jár.

2007.07.30. 18:22:51

Van aki ad. Igaz, kérés nélkül csak nyugtát, de én azt pl. mindig elteszem. Az irásból nem derül ki, hogy a panaszos beszélt -e már azzal a fogorvossal, aki a rossz koronát csinálta. Először tudni kellene, hogy mit mond a dologra, addig nem jogi kérdés, mert lehet, hogy garanciába megcsinálja. Ha az valamiért nem megy, vagy érthető okból nem bízik már az illetőben, akkor is megpróbálhat megegyezni valamiben. Pl. adja vissza a pénzt. Azután jön a fenyegetés a nyilvánossággal, kamarával stb. Végső esetben a pereskedés, de csak akkor, ha az nagyon rutinból megy mert különben el sem érdemes kezdeni ennyi pénzért. Talán van az orvosban annyi belátás, hogy ha már hibázott akkor legalább nem járatja le magát. Ennyit megérne neki is.

doki 2007.07.30. 18:27:58

Aki 30 hidat tett fel, az sajna még csak ismerrkedik a szakmával. Én marhára megválogatom, hogy ki nyúl a számba.Persze a kezdőknek is valahol meg kell tanulni a szakmát, de hát ez a beteg rizikója

DRusza 2007.07.30. 19:09:56

T. Beteg! Mi az, hogy hogyan reklamáljon? Akinek számlát/nyugtát kérni nem volt mersze, az mit akar ugyan a reklamációval?!!!

Feltételezve, hogy a fogorvos elzárkózott a további kezelésektől, a teendő a következő:

1. A legfontosabb dolog most, hogy valamilyen bizonyítékot vagy tanukat szerezzen arról, hogy
egyáltalán fogorvosnál járt.

2. Nem javaslom a fogorvos közvetlen felkeresését ezügyben, mert képes lesz és eltűnteti az összes feljegyzését az esetről. (Előre is elnézést a blog fogorvosaitól, hogy a legrosszabbat feltételezem, de nyilván itt nem egyszerű kellékszavatossági esetről lesz szó!)

3. A jogvedok.hu oldalról ki kell választani az illetékes betegjogi képviselőt és telefonon v személyesen felvenni vele a kapcsolatot, ezután kezdeményezni kell nála, hogy segítsen az egészségügyi dokumentációhoz való hozzájutásban. Ez úgy a leghatékonyabb, hogy közösen bekopogtatnak rendelési időben és azonnal kikérik a papírokat. Amennyiben nincs dokumentáció, a betegjogi képviselő köteles megtenni a hiányosságok miatt a bejelentést/feljelentést a felügyeleti szerveknél.

4. Ha megvannak a papírok, akkor azzal bejelentést lehet tenni az APEH-nél a számla és nyugtatadás elmulasztása miatt. Nem kell ezzel zsarolni a fogorvost, mert képben lesz ő mindjárt. De szerintem ekkorra már Ő tesz ajánlatot a garanciális kijavításra, feltéve ha a T. Beteg még ezt akarja. Az ép fogak lecsiszolása ugyanis kellő alap az egészségügyi szolgáltatási szerződéstől való elállás bejelentésére.

5. Papír és a tanúk nélkül meg kell várni a vizsgálat befejezését. Amennyiben a fogorvos elutasítása is nyilván szóban történt, tértivevényben fel kell szólítani a kijavításra. Ha erre a szabott határidőn belül nem jön válasz vagy elutasító válasz jön, akkor el lehet menni egy másik fogorvoshoz és kijavíttatni vele amit még lehet és SZÁMLÁT kérni tőle, hogy később bíróság útján érvényesíteni lehessen a kijavítás költségeit az egyéb vagyoni és nem vagyoni kártérítés mellett.

DRusza 2007.07.30. 19:10:46

T. Beteg! Mi az, hogy hogyan reklamáljon? Akinek számlát/nyugtát kérni nem volt mersze, az mit akar ugyan a reklamációval?!!!

Feltételezve, hogy a fogorvos elzárkózott a további kezelésektől, a teendő a következő:

1. A legfontosabb dolog most, hogy valamilyen bizonyítékot, netán tanukat szerezzen arról, hogy
egyáltalán fogorvosnál járt.

2. Nem javaslom a fogorvos közvetlen felkeresését ezügyben, mert képes lesz és eltűnteti az összes feljegyzését az esetről. (Előre is elnézést a blog fogorvosaitól, hogy a legrosszabbat feltételezem, de nyilván itt nem egyszerű kellékszavatossági esetről lesz szó!)

3. A jogvedok.hu oldalról ki kell választani az illetékes betegjogi képviselőt és telefonon v személyesen felvenni vele a kapcsolatot, ezután kezdeményezni kell nála, hogy segítsen az egészségügyi dokumentációhoz való hozzájutásban. Ez úgy a leghatékonyabb, hogy közösen bekopogtatnak rendelési időben és azonnal kikérik a papírokat. Amennyiben nincs dokumentáció, a betegjogi képviselő köteles megtenni a hiányosságok miatt a bejelentést/feljelentést a felügyeleti szerveknél.

4. Ha megvannak a papírok, akkor azzal bejelentést lehet tenni az APEH-nél a számla és nyugtatadás elmulasztása miatt. Nem kell ezzel zsarolni a fogorvost, mert képben lesz ő mindjárt. De szerintem ekkorra már Ő tesz ajánlatot a garanciális kijavításra, feltéve ha a T. Beteg még ezt akarja. Az ép fogak lecsiszolása ugyanis kellő alap az egészségügyi szolgáltatási szerződéstől való elállás bejelentésére.

5. Papír és a tanúk nélkül meg kell várni a vizsgálat befejezését. Amennyiben a fogorvos elutasítása is nyilván szóban történt, tértivevényben fel kell szólítani a kijavításra. Ha erre a szabott határidőn belül nem jön válasz vagy elutasító válasz jön, akkor el lehet menni egy másik fogorvoshoz és kijavíttatni vele amit még lehet és SZÁMLÁT kérni tőle, hogy később bíróság útján érvényesíteni lehessen a kijavítás költségeit az egyéb vagyoni és nem vagyoni kártérítés mellett.

DRusza 2007.07.30. 19:11:53

Bocs az ismétlésért, de beszart a böngészőm...

pimi 2007.07.30. 19:52:00

T.Hozzaszolok!
Melysegesen egyutterzve a panaszos szenvedeseivel ,de engedjetek meg ,hogy nehany dologrol felvilagositsalak titeket.
Az orvosi kamara fogorvosi tagozata mar a 2000-es evek kiadott egy minimum arlistat a fogaszati kezelesek ajanlott arairol.(azt hiszem az elso 2001-ben volt)
Akkor a korona fogorvosi dijat 10000 forintban jeloltek meg,amely nem tartalmaz semmilyen fogtechnikai koltseget.A beteg altal elmondott ar 13000 forint koronakent,ami (kulonosen mai v.tavalyi arakt tekintve)rendkivul olcso.
Nagyon sok esetben a fogorvos igaz ,hogy nem ad szamlat ,de melyen a realis piaci ar alatt szamitja fol a koronat(de egyebkent mindent).
En fogorvoskent ellenzem ezt a modszert,mert az elvegzett munka utan a szamla kotelezo,azaz az sztk rendelokben a kamara altal kiadott minimalar legyen a mertekado ,maganrendelokben pedig teljesen esetlegesen fuggjon a fogorvostol,de az ar csak folfele terhet el!
Azaz szamla a fogtechnikustol a fogorvosnak es termeszetesen szamla a fogorvostol a betegnek!!!(keres nelkul)
Legyen minden tiszta es jogszeru!
A jelenlegi fogtechnikaik dijakat ismerve es a fogorvosi munkadijat hozzateve a koronak realis ara kb.25-30 ezer lenne darabonkent(hid eseten tagonkent )
A fogaszat mindenhol draga, nyugaton is ,az ottani erekhez hasonlitva is!!!
Az arlistat a rendeloben es /vagy a varoban lathatoan ki kell tenni,azaz minden vilagos ,minden tiszta,minden torvenyes.
Ny-europaban a koronak a fogtechnikai dijak 6-8 szorosaba kerulnek ,a panaszos 13000 forintos koronai kb.ketszeresebe.
A fogorvostarsadalom nagyon boldog lenne,ha minden mindig hivatalos lenne csak a vegen valakinek ki is kell fizetni.
1 fogorvos

DRusza 2007.07.30. 20:16:59

Rendben van, hogy a kínai boltok olcsóak, de attól még ugyanazok a jogszabályok vonatkoznak rájuk is, mint a márkás nyugati cuccokat forgalmazó butikokra. Más kérdés, ha ajándékba adják az árut, de akkor is felel az ajándékozó, ha kárt okoz és súlyosan gondatlanul jár el.

Egyszóval a fogorvos ellenszolgálatást kért és az ajándékozás szándéka nélkül vállalta a korona elkészítését. Jogi szempontból nem releváns, hogy jóval a piaci ár alatt vállalta a munkát, hacsak nem tartottak géppisztolyt a fejéhez. A olcsó ár nem jelenti azt, hogy akkor jogoslult rendeltetésének kevésbé megfelelő koronát elkészíteni a T. beteg részére.

Szuper Omega 2007.07.30. 20:49:39

"Mi az, hogy hogyan reklamáljon? Akinek számlát/nyugtát kérni nem volt mersze, az mit akar ugyan a reklamációval?!!! "

nem tudom, ritkán járok dokihoz, de még életemben nem kértem számlát, természetesen a továbbiakban sem fogok.

2007.07.30. 20:54:35

Szuper Omega 2007.07.30. 20:49:39
"...még életemben nem kértem számlát, természetesen a továbbiakban sem fogok..."

Majd akkor Ön is irkálhat kétségbeesetten a Zugügyvédnek...

Szuper Omega 2007.07.30. 21:11:27

zsir, ha jól rémlik egyidöben már tegezödtünk:) én megmaradnék a régi állapotban, persze csak ha nem gond:)

Különben ha problémám lenne a fogorvossal, vagy az orvossal, akkor nem számla alapján kezdeném a reklamáciot...

andika25 2007.07.30. 21:19:06

Ez igaz. Én pl. csak régóta ismert, "bejáratott" dokihoz járok. Legyen az nőgyogyi, fogdoki, urológus, vagy bárki.
Ha gond van (eddig sosem volt), nem a számla léte/nem léte a döntő.

De ha már betérek egy idegen dokihoz, és nem kapok számlát, gond esetén akkor is a dokival kellene "leboxolni".

pimi 2007.07.30. 21:22:22

A betegnek azt tanacsolom fogorvoskent,hogy nyugodtan es batran menjen vissza a fogorvosahoz aki nem fog eltuntetni semmilyen "bizonyitekot"(kartont v. betegvizsgalati lapot).
A koronat vegul csak fogorvos tudja kijavitani,ujat kesziteni,stb!

A legfontosabb a bizalmas beteg -orvos viszony,amely feltetelezi a johiszemuseget mindket felrol.
Egyebkent a fogpotlasokra 1 ev garanciat(esetenkent sokkal tobbet) minden fogorvos vallal.
Azt tanacsolom a szenvedo paciensnek,hogy a jovoben elozetesen tisztazzon minden reszletet a kezeloorvosaval elkeruledo a hasonlo szituaciokat.

DRusza 2007.07.30. 21:23:51

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy akkor ez az első pozitív haszna a vizitdíjnak, mert a kötelező nyugta letagadhatatlanná teszi, hogy a beteg orvosnál járt.

DRusza 2007.07.30. 21:34:40

Nem a számla léte a döntő? A T. beteg kártérítést akar kérni és nem további egészségügyi ellátást a fogorvostól. Ez a kiindulási alap a történetben és nem az volt a kérédse a T. betegnek, hogy a továbbiakban hogyan alakítsa az orvos-beteg kapcsolatot. És az elmondottak alapján szerintem ezt joggal teszi és sikerrel fog járni a kártérítési igényével. Én biztos nem mennék vissza egy ilyen Mengeléhez. A kárt bizonyítani kell, arra a legalakalmasabb a számla léte. Persze számla se kell mindenáron, majd ezügyben dönt az igazságügyi orvoszakértő, aki pimi árlistáját is figyelembe fogja venni...

pimi 2007.07.30. 22:04:14

A szamla jelenlete a fogorvos(mint szolgaltato) es a beteg erdekeit,jogait egyarant kepviselheti.
Tobb mint ket eve Ny.Europaban dolgozo fogorvoskent, azt mondom persze ez itt termeszetes es azt hiszem ezen a kerdesen hamarosan az otthoni kollegak is tul fognak lepni(nagyon sokan mar meg is tettek) de a magyar egeszsegugyi ellatas meg mindig emberkozpontubb ,humanusabb a maga vadhajtasaival,mint a szigoruan csakis a maximalis profitot kitermelo nyugat-europai.Ez a betegnek nem vigasz,az olcso koronanak is szakmailag elfogadhatonak kell lenni,de hangsulyozom a problemat fogorvos fogja megoldani nem a jogasz.

pimi 2007.07.30. 22:04:55

A szamla jelenlete a fogorvos(mint szolgaltato) es a beteg erdekeit,jogait egyarant kepviselheti.
Tobb mint ket eve Ny.Europaban dolgozo fogorvoskent, azt mondom persze ez itt termeszetes es azt hiszem ezen a kerdesen hamarosan az otthoni kollegak is tul fognak lepni(nagyon sokan mar meg is tettek) de a magyar egeszsegugyi ellatas meg mindig emberkozpontubb ,humanusabb a maga vadhajtasaival,mint a szigoruan csakis a maximalis profitot kitermelo nyugat-europai.Ez a betegnek nem vigasz,az olcso koronanak is szakmailag elfogadhatonak kell lenni,de hangsulyozom a problemat fogorvos fogja megoldani nem a jogasz.

DRusza 2007.07.30. 22:33:34

A T. beteg szájában valóban nem fog túrkálni jogász, inkább a zsebében, ha már érvényesíteni akarja a kárát (ami közel 1 év szenvedésért elég szép összeg is lehet). Mire jogerős lesz a bíróság ezügyben hozott határozata még szebb lesz ez az összeg a kárkamattal(feltéve ha valahol BP-en él és nem valamely igen rugalmasan dolgozó vidéki bíróság fog dönteni), addigra valószínűleg a T. beteg mosolya is rendben lesz, valamelyik szakmájához értő és lelkiismeretes fogorvosnak köszönhetően. Addig is, mivel valószínűleg a fogorvos is ügyvédhez fog fordulni, elég sokat fog rágódni(no nem a fogával:D) azon hogy miért nem kért számlát és nem szerezte be időben a fogászati kartonokat, és mivel nem tűnik túlságosan határozott fellépésűnek és kitartónak, tapasztalatilag előre megjósolható, hogy a közepén kiszáll és megelégszik a fogorvosnak már kifizetett összeg visszatérítésével meg egy kis apró fájdalomdíjjal.

andika25 2007.07.31. 00:04:41

És vajon hol találni olyan ügyvédet, aki 70 ezer forint + pár tízezres kártérítést bíróság elé vinne?
Senkit nem akarok megbántani, de ha jól tudom, az ügyvédek nagyrésze sikerdíjért dolgozik, ami általában a megítélt összeg 10 százaléka, jelen esetben mondjuk 10-15 ezer. Nem sok a befektetett munkáért, akkor sem, ha mellé óradíjat kap.
hangsúlyozom, nem áll szándékomban senkit sem megbántani.

A T. szenvedő alany helyében én mindenképpen peren kívüli megállapodásra hejtanék, talán úgy van esélye némi pénzmagot összeszedni a mosolya helyrehozatalára (természetesen másik fogdokinál).

DRusza 2007.07.31. 00:51:29

Az apró fájdalomdíj az egyezséggel számomra mondjuk úgy 500 ezer forintra rúgna, mert ennél csak a nem vagyoni kár több lenne bíróság előtt. Hát egy százasért valóban nem érné meg pereskedni, de annyiért ügyvédhez se menjen senki. A kártérítési követelés összege úgy 1,5-2 millió lehetne szvsz(persze az ügy teljes ismerete nélkül ez csak hasraütés szintű, ennél jóval kevesebb is lehet, pl. nem tudjuk mely fogakat érinti a beavatkozás, munkájában mennyire gátolta ez, mi is a fogalakozása, okozott-e ez bizonyíthatóan pszichés traumát, párkapcsolatában törést stb-stb.) Ez azonban mind1 is, mert a lényeg, hogy a T. beteg valószínűleg nem Rothchild viszont annál inkább a Rócsild butikokba járhat. Pont ez okozta a problémáját, szeretett volna olcsón 6 db szép fogacskát, aztán meglepődött a munkán. Tehát valószínűleg nem lesz elég pénze már az eljárási illetékre se, esetleg pont ezért kap költségmentességet, illetékfeljegyzési jogot stb...viszont az ügyvédnek járó kb. 300-350 ezerre nem jár a mentessége.... Az egyezségből úgy 150-et tehet zsebre az ügyvéd + a készkiadása, tehát Ő mindenképpen a pénzénél lesz, vagy így vagy úgy.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.07.31. 08:31:00

Csak arra szeretnék reagálni, hogy miért nem kért számlát. Roppant egyszerű, a beteg mindig kiszolgáltatott helyzetben van. Általában nem váltogat senki fogorvost minden kezelés után, így szeretné fenntartani a jó kapcsolatot. Ha elkezd arcoskodni, hogy márpedig számla (teljesen jogosan), akkor fennállhat a veszély, hogy legközelebb csak későbbre kap időpontot, nem fog rá annyira figyelni az orvosa, stb. Olyan ez, mint a hálapénz. Nem azért adjuk, mert tényleg hálásak vagyunk az orvosnak, inkább védelmi pénz jellegű.

ropile 2007.07.31. 09:05:16

akkor ezt most tegyuk tisztaba...
jo kapcsolatom van a fogdokimmal ( aki szerintem emberelen :)) dehat fogorvos.
minden kezelesnel kerek szamlat, illetve, o "alap" -nak tartja es amig osszeszedem magam, meg is irja.
Mengele valoban nem adott szamlat, es a "betegek" ott nem a jo viszony megorzese miatt nem kertek, eros hasonlat, de jo :)

SzigMa 2007.07.31. 09:21:19

Én sem akarok senkit megsérteni, de ha hozzám beállítana valaki, hogy figyú, rossz érzés volt a fogamban pár hónapig, de ötszázezerben kiegyezzünk, különben nyílvánosság előtt járatlak le, és különben is bírósági végzésem van, hogy a kartonjaidat lefoglaljam, nehogy eltűntesd, te gazember, akkor én páros lábbal rúgnám ki (a koronáját). Szerintem a helyrehozó kezelés költségét nyugodtan lehet kérni, azt viszont személyesen vagy levélben, civilizált emberek módjára. Egy normális (nem amerikai) társadalomban reménykedve tanácsolom, hogy ne a Zugügyvéd hozzászólóitól kérjen tanácsot, akinek baja van, előre rettegve, hogy majd számla nélkül biztosan nem tudja bizonyítani az igazát, hanem menjen el és beszélje meg, esetleg kérjen meg valami betegjogi tanácsadót vagy mifenét, hogy menjen vele.

VIC20 2007.07.31. 12:05:25

Valaki megemlítette, hogy a vizitdíj első pozitív vonása... Hát, ha magánrendelésre ment, akkor nem volt vizitdíj. Ha meg nem, akkor meg anélkül is dokumentálva van.

Állítólag BAZ-megyéáben a kórházak vizitdíj automaták mellé kirakják gyurcsány és bűntársai fényképét, hogy tudatosítsák a betegekkel, kinek is köszönhetik ezt a frankó intézkedést, amely lám, milyen jól védi a jogaikat egy ilyen esetben...

2007.07.31. 12:20:16

Szuper Omega 2007.07.30. 21:11:27
"...zsir, ha jól rémlik egyidöben már tegezödtünk:)..."

Igen, igen, elnézést! Szehvusz kéhlek :-)

2007.07.31. 12:59:45

DRusza: Nem lehetséges, hogy a fogorvos kihúzhatja magát azzal, hogy a kartont valakinek éppen odadta, hogy az irattárban van amit éppen most költöztet, hogy a szekrény zárja elromlott, beázott a rendelő és megsemmisült stb. Időt nyer, ügyvédet szerez, és később esetleg inkább bevállalja, hogy pár tízezer forintos büntetést fizessen a szabálytalan , vagy hanyag irattározásért. Aféle kommandós rajtaütéses házkutatásra a betegjogi képviselő aligha vállalkozhat.

2007.07.31. 13:05:52

Ahmet 2007.07.31. 08:31:00
"...Olyan ez, mint a hálapénz. Nem azért adjuk, mert tényleg hálásak vagyunk az orvosnak, inkább védelmi pénz jellegű..."

Az adakozás, szemhunyás stb. szerintem a kiszolgáltatottat csak méginkább azzá teszi, hiszen ezzel csak beismeri a tehetetlenségét. Szerintem téveszme az, hogy a hálapénztől valaki jobb ellátást kap, a borravalótól a pincér szeretni fogja, vagy az iparos becsületesebben dolgozik.

2007.07.31. 13:09:48

VIC20 2007.07.31. 12:05:25

"...Állítólag BAZ-megyéáben a kórházak vizitdíj automaták mellé kirakják gyurcsány és bűntársai fényképét..."

Felháborítónak tartom, demagógnak és ráadásul ízléstelennek is.

DRusza 2007.07.31. 13:18:14

Irigyelem azokat a bloggereket, akiknek nem volt még olyan esetük, amikor röntgenfelvételek tűntek el egy kórházból, amelyek döntő bizonyítékok lettek volna egy büntetőeljárásban.

Kedves Vic20, én bátorkodtam felhozni a vizitdíjat, de csak mellékesen, egyéb más esetekben való hasznosságára utalva...

Ahmet
Hála a jó égnek, hogy az ilyen gondolkodású emberek vannak többségben még mindig. Én ugyan évek óta eme szörnyen kishitű fogyasztói magatartás megváltoztatásáért küzdök, de bizony éhenhalnék ha már kihaltatok volna....

SzigMa
"figyú, rossz érzés volt a fogamban pár hónapig" Ha már fogkirúgásról esett szó, ahhoz a megoldáshoz mit szólnál, ha ebben a bizonyos fogorvosban egy éjjel a sötét utcán 3 kopasz benga állat 8 napon túl gyógyuló rossz érzést keltene a pereskedés helyett. Szerinted melyik a kulturáltabb megoldás? Az én értékrendemben a pereskedés elég kulturált, persze gyakorló mediátorként azt mondom, hogy van más út is a bírósági úton kívül, de ahhoz mindig két fél kell, a bírósághoz meg olykor elég egy gyenge akarat is.

DRusza 2007.07.31. 13:46:45

A betegjogi képviselő az eü. törvény alapján eljáró közefeladatot ellátó személy. Egy a jogi helyzetével tisztában lévő fogorvos számára gyakorlatilag nem több vizet zavar mint egy BKV-ellenőr az utasok részére. A BKV-ellenőr is csak rendőrt hívhat, és ha időközben a T. utas nem bandukol tovább szép lassan és van olyan hülye, hogy megvárja, hogy igazoltassák a fakabátok, akkor majd később a BKV a rendőrkapitányságtól megtudhatja az utas adatait. A fogorvosnak jelen esetben elég annyit nyilatkoznia a képviselő megkeresésére, hogy Ő nem kezelte a beteget, aztán hátraballag magánrendelőjében a kis fiókjához és röhögve összetépi a kartonokak, új betegkönyvet ír stb-stb. Feltéve persze ha tisztességesen vezet minden dokumentációt, mert ha nem, még azt se kell. Legfeljebb kap egy közegészségügyi szabálysértési bírságot a nyakába, mert nem vezette rendesen a dokumentációt.

2007.07.31. 13:47:15

Ahmet, az a pénz , amit az eredmény bekövetkete előtt adnak, az nem hálapénz, hanem védelmipénz.
Ezzel úgy fején találtad a szöget, hogy már csak az bosszant mért nem én mondtam előbb.

Hajrá!!

2007.07.31. 13:59:58

Na mi van? Hova lett , amit írtam?

DRusza 2007.07.31. 14:13:43

A BAZ-megyei esethez meg annyit, hogy a megyei elnök úr magasan túllépte a hatáskörét és sok a felesleges pénze is, az ugyanis szvsz már köztudott, hogy minden szégyenfal sérti a személyiségi jogokat, ebben az esetben még közszereplőként is. Az elnök úr ezeket az embereket ott anyázhatja, ahol akarja, de közintézményt és annak vezetőit nem utasíthatja véleménye kötelező terjesztésére...

2007.07.31. 15:24:08

Nem tudom a fogtechnikusok milyen nyilvántartást vezetnek, de estleg érdemes lehet ott kezdeni a dokumentumok begyüjtését. Neki nem érdeke az iratok eltitkolása vagy megsemmisítése. Egy megrendelésből, vagy egy mintából, lehet azonosítani a pótlást, hiszen az ilyesmi egyedileg készül. ha ezek emgvannak akkor már az orvos is nehezen tagadhat.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.07.31. 15:26:09

zsir 2007.07.31. 13:05:52
"Az adakozás, szemhunyás stb. szerintem a kiszolgáltatottat csak méginkább azzá teszi, hiszen ezzel csak beismeri a tehetetlenségét. Szerintem téveszme az, hogy a hálapénztől valaki jobb ellátást kap, a borravalótól a pincér szeretni fogja, vagy az iparos becsületesebben dolgozik."

Nem dolgozik jobban, ezért írtam, hogy védelmi pénz. Azért adsz a pincérnek, hogy legközelebb se köpjön bele a levesbe, azért az orvosnak, hogy legközelebb se feledkezzen meg róla, hogy rá vársz, stb.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.07.31. 15:33:28

DRusza 2007.07.31. 13:18:14
"Hála a jó égnek, hogy az ilyen gondolkodású emberek vannak többségben még mindig. Én ugyan évek óta eme szörnyen kishitű fogyasztói magatartás megváltoztatásáért küzdök, de bizony éhenhalnék ha már kihaltatok volna...."

Étteremben szoktam borravalót adni, ha jó volt a kiszolgálás és a kaja. Orvoshoz szerencsére nem kellett eddig járnom. De azt hiszem az utóbb legfeljebb csak közgazdasági értelemben lehet fogyasztás. A hálapénz a félelemre épül, mint ahogy a gyermekülés ára is. utóbbi két fémdarab, egy nagy hungarocell és textil borítás. 70 eFt. Mert félsz, hogy meghal a gyereked. Valós költsége max. 5 eFt. De fizetsz, mert félsz. Undorító.

2007.07.31. 15:49:16

Ahmet 2007.07.31. 15:26:09 Amelyik olyan, az legközelebb is beleköp és legközelebb is megfeledkezik rólad. Tudja, hogy megteheti, mert tehetetlen kiszolgáltatott kisember vagy. (Tekintsünk el attól a valóban létező realitástól, hogy sok helyen a pincérek a borravalóból élnek. Ilyenkor én is adok kb 10%-ot, mert a szolgáltatás részének tekintem, nem jutalomnak, vagy védelmi pénznek.)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.07.31. 16:11:35

zsir 2007.07.31. 15:49:16
Olyan ez, mint a lottó nagyanyámnak. Tudta, hogy soha nem nyer, de fosott nem megvenni.

2007.07.31. 17:13:03

A borravalón, hálapénzen biztos lehetne rágódni, de a számlakérés azért más. Ott az jelenti a garanciát. Ha ezen valaki megsértődik akkor sértődjön. Különösen Magyarországon, ahol sok helyen az az első a reklamációnál, hogy ki akarnak bújni a felelősség alól.

VIC20 2007.07.31. 20:50:33

zsir:
"Felháborítónak tartom, demagógnak és ráadásul ízléstelennek is."

Felháborító? Hát, nézőpnt kérdése. Én megengedem. Demagóg? Feltétlenül? Ízléstelen? Naná, ezek a pofák biztos... :) Na jó, esetleg úgy is, ahogy te érted.

Szóval felháborító, demagóg és ízléstelen.
Legyen.
De mindenképpen igaz! ;)

VIC20 2007.07.31. 21:16:20

Hát ha odaírják, hogy "ezeknek köszönhetitek, hogy fizetni kell, nem nekünk, ne minket bántsatok!" Persze nem így, nom du nom, hanem szépen, pol.korrekten.

2007.07.31. 21:38:10

Igy személyre leforditva ez nem igaz. A demokratikusan megválasztott magyar kormány döntése volt. Az országgyűlés megszavazta. Azon persze lehet vitatkozni, hogy jó, vagy nem jó. Nem gondolom egyébként azt sem, hogy Miskolcon ezt az emberek töbsége elfogadhatónak találja. A Fidesznek a parlamentben kéne politizélnia nem az utcán, és főleg nem a kórházban. Nem tudom, jövő héten talán az óvodásokat fogják agitálni, hogy gyűlöljék Horváth Ágnest. Szánalmasan balkáni az egész.

pimi 2007.07.31. 21:56:33

Utolso megjegyzesem az eredeti temahoz.

Meglehet a fogorvos szakmai es jogi szempontbol is vetett hibat.Majd kiderul.
A jovoben termeszetesen messzemenoen ajanlott,hogy minden beavatkozasrol preciz dokumentacio, a kezelesi terv eredeti peldanya kiadva a beteg szamara,kezeles vegen mindig szamla.
(a garancia termeszetesen elvesz ha a beteg nem jelenik meg az eloirt ellenorzesken, alt. felevente esetenkent 3 havonta melyekert kokemenyen fizet )
Muhiba vagy panasz eseten semmi gond, mert minden fogorvosnak van felelossegbiztositasa ez eleg lesz a jovatetelre (az enyem max.5 millio euro evente melyert 400 eurot fizetek havonta) es a perkoltsegre.
Na ekkor majd ugy vetodik fel a kerdes(mint nyugaton):
-Uj autot vegyunk vagy fogorvoshoz menjek?
Ha majd itt tartunk ,akkor en is hazamegyek dolgozni!!!

malacful 2007.07.31. 22:26:01

nem hiszem el, VIC20 urral ertek egyet, majd ha magamhoz terek, meg is indoklom.

malacful 2007.07.31. 22:43:19

en nem tartom izlestelennek. Ha mondjuk WC papirra nyomtatnak a kepet, az mar az lenne, de ez egyszeru ironia, ravasz fricska, a demokraciaban ez a hatalommal "jar". Ui. ha ok marha buszkek a zsenialis cselekedetukre, akkor ez nekik csak ingyen reklam, ha meg serto nekik, hogy kinn van a kepuk, ezzel tokeletesen belatjak, hogy dilettans hulyek. Ongol.

lottebitte1 2007.07.31. 22:48:13

Helló, hogy egy okos ismerősömet idézzem, ideje volt témát váltani, mert már olyanok voltunk, mint a tanárnéni nélkül maradt osztály, és magunk hoztunk témákat...
Csak az a kérdésem, hogy aki nem Fletóra szavazott, és mondjuk bent van a kórházban és műtik, az mit csináljon? Én rátetkóznám a hasamra, hogy én neeem, fijjúk, én nem rá szavaztam!! Hátha elolvassák és nem felejtik bennem a szikét....

2007.07.31. 23:45:42

malacful és lotte:

Gondolkodjatok el a saját eszetekkel a dolgokon, ne az okos ismerős, meg Pesti Imre demagóg szövegét fogadjátok el.

Abban ugyan mi lesz a jó, ha a kórházban elkezdenek politizálni? Főleg ilyen izléstelen hangulatkeltéssel.
Remélem azért azt nem gondoljátok, hogy az eladósodó, pazarló egészségügyre a megoldás a bevételi oldal csökkentése lett volna? 1988-2002 között milyen érdemi változás volt az egészségügyben. Azok akik most mindent jobban tudnak, akkor mit csináltak? Akkor kit kellett volna kiplakátozni, hogy ki miatt kell a betegeknek saját pénzből vinni a gyógyszert a kórházba, meg a folyosón feküdni stb?

2007.07.31. 23:46:47

1998-2002 természetesen

malacful 2007.07.31. 23:53:09

zsir,
nem ertem a logikat, ha az elozo kormany nem csinalt semmi jot, akkor mar a mostanit sem lehet biralni??? En a Fideszt es az MSZP is utalom, mint varju a rohadt tokot, akkor en most hozza se szolhatok? Mit erdekel MOST engem a 1998-2002-es Fidesz korszak, jobb lesz attol a korhazakban, ha "kimélem" Fletot es bandajat es mindent a Fideszre fogok? Ez nekem abszurd. Nem tamogatom a korhazban politizalast, de amilyen szinten hulyere veszik a magyar valasztot, es amilyen naivak, inkabb sulykoljak belejuk mindenhol, kulturaltan, hogy milyen dilettans a MOSTANI kormany. Ha a Fidesz nyert volna, es ok benaznanak, ugyanugy megerdemelnek a kritikat.

lottebitte1 2007.08.01. 00:03:09

Zsír: én sose az okos ismerőseimre hallgatok, bár néha jobb lenne. Ők ugyanis azt is mondták, hogy húzzon el mindenki innen, amíg teheti.
Nem tudom, mi ízléstelenebb, nézni, ahogy az ország nagyrésze benyeli a választások előtti ígéreteket (többek között azt is, hogy nem lesz semmi baj a kórházakkal, sőt, Fletó kikérte magának a gyanusítgatást - nekem még megvan valahol a klipp), és aztán nézni, ahogy a betegek hisztérikusan rohangálnak ide-oda, vagy pedig kirakni egy cetlit, hogy itt van, haver, te szavaztál erre a fickóra, aki ezt csinálta veled.
Nem érdekel az előző kormány, sem az ellenzék. Nem KÉT alternatíva van. Iletve de igen, kettő: lenyelni valamit vagy sem.

andika25 2007.08.01. 00:06:43

malac:
nem szívesen vitázom ebben a témában, de vajon ki mondja neked, hogy a mostani kormány dilettáns?
Netán egy felkészült közgazdász vagy politológus? Nem hiszem, még ők sincsenek egységes állásponton.

Nem szabad előre kiabálni, mint ahogy a mostani ellenzék és tábora teszi. azért nem, mert sajnos ők sem tudnak mást mondani. Csak azt, hogy ezt meg azt nem szabad. De hogy mit szabad, ők sem tudják.

Az pedig a legrosszabb politika, hogy a másik felet folyamatosan ócsároljuk és besározzuk. Mire fel? Jobb lesz attól, hogy a Mari néni mucsajon azt hiszi, dilettáns ez a mostani bagázs? Nem, ez csak egyetlen célnak felel meg: a következő választásokat akraja megnyerni az, aki most sároz. És ez szerintem gusztustalan eszköz.

lottebitte1 2007.08.01. 00:10:01

Andiak: engem most a te véleményed érdekel. Te meg vagy elégedve ezzel a kormánnyal? Nem érdekes, hogy szakember vagy-e vagy sem, az sem, hogy miben vagy az, csak az, hogy bejönnek neked vagy sem.

malacful 2007.08.01. 00:12:23

andika,
En mondom, igy szubjektive. SZERINTEM eszmeletlen dilettans a mostani kormany, ha le kene irnom miert, szabadsagot vennek ki, nem lenne ra eleg idom. En nem a MASIK felet ocsarolom, leirtam, a Fidesz is egy nulla, nem vagy az "egyik" oldalon, ahonnan ocsarolom a masik oldalt.

2007.08.01. 00:25:01

Mondjatok egy ettől jobb magyar kormányt a XX. sz-ból. Kiváncsi vagyok rá!

andika25 2007.08.01. 00:25:20

Tömören a véleményem:

szarból nem lehet várat építeni. Pláne nem 1-2 év alatt.

Talán pár év múlva látjuk, mire vezettek a mostani intézkedések.

Az mondjuk tetszik (ha már vizitdíj), hogy mostanában az sztk-ban sokkal kevesebb a "beteg", nem kell órákat várni. legalábbis nálunk ez a helyzet.

lottebitte1 2007.08.01. 00:29:52

És te honnan tudod, hol a szar, vagy azt, hogy hogyan került oda, ki tette oda és ki hagyta szarként? Vajon nem neked is dilettáns szakemberek?
Nem csodálom, hogy kevesebb beteget látsz, nekem sincs kedvem dokikhoz járni, ha nem msuzáj (ezért majd sokan az utolsó percben érkeznek és még nagyobb szarban lesznek)

andika25 2007.08.01. 00:30:27

és egy példa az elégetlenkedőkre:

Egyik barátnőm (ízig-vérig kormányellenes) tavaly kiakadt. Mert vállalkozó és ugye kedvenc csapata azt harsogte, hogy milyen szar lesz most az embereknek, és főleg a vállalkozóknak.
Kint voltak a székháznál is, tüntettek ezerrel.
amikor megkértem, mondja el konkrétan, mitől lesz neki jobb, nem tudott válaszolni, csak puffogtatta az OV-tól és tsaitól ahllott mondatokat.
Azóta eltelt közel egy év, semmivel nem megy neki rosszabbul, sőt, még autót is vettek (kettőt: egyet maguknak, egyet a gyereknek). Hetente kétszer nagybevásárlás, minden hétvégén buli. Külföldön voltak nyaralni, és még egyszer mennek is idén.
Szóval mitől rosszabb nekik? Szerintem erre most sem tudna válaszolni. De EZT a kormányt utálja...

lottebitte1 2007.08.01. 00:30:27

kihagytam: vajon nem neked is ezt dilettáns szakemberek mondták?

lottebitte1 2007.08.01. 00:33:40

Azért bocsi. Egy pillanat. Én tudom, hogy az ország nagyrésze ORBÁN és FLETÓ drukkerekből áll, és mindenki abból él és pofázik, amit a führereik megmondanak.
De kikérem magamnak a magam és még pár ezer meber nevében. Vagyunk olyanok is, akik nem tőlük tanultunk késsel-villával enni és nem ők fedeztették fel velünk a spanyolviazst.
Vagyis ha én a fletó-kormányt bírálom, nem azt jelenti, hogy orbán adott mindent a számba. Ezt hagyjuk már ki.

andika25 2007.08.01. 00:33:41

"Nem csodálom, hogy kevesebb beteget látsz, nekem sincs kedvem dokikhoz járni, ha nem msuzáj"

Régebben SOKAN voltak, 1-2 órát minimum várni kellett. És érdekes, hogy pl. a gyerekorvosnál nincs vizitdíj, ott ugyanolyan sokan vannak, mint ezelőtt.
Egyébként én sem szívesen járok dokihoz. Sokan nem. De vannak, akik igenis "ráérnek".

malacful 2007.08.01. 00:37:30

Andika, ez mar nagyon OFF...
az elvvel egyetertek. Lassuk meg. De ettol meg van velemenyem az eddigi teljesitmenyukrol is.

andika25 2007.08.01. 00:41:24

malac:

igazad van, teljesen OFF. :)

Térjünk is vissza az eredeti témához.

malacful 2007.08.01. 00:44:26

es andika es malacful bekesen, nagy egyetertesben bandukoltak az erdoben a nagy odvas tolgy fele, meg a pafranyok is osszesugtak a hatuk mogott es a mesenk holnap folytatodik, jo ejszakat gyerekek. De Remusz bacsi!!!!

2007.08.01. 00:50:07

lotte: "...Nem tudom, mi ízléstelenebb, nézni, ahogy az ország nagyrésze benyeli a választások előtti ígéreteket (többek között azt is, hogy nem lesz semmi baj a kórházakkal..."
Nem látom, hogy több baj lenne a kórházakkal mint azelőtt. kevesebb van, de azok legalább finanszirozhatók. Leépül a milliárdos tb-potyázás, a vénasszonyok bájcsevegése utáni tb igénylés, a sok álrokkantnyugdijas.Kevesebb lesz a kórházigazgató, meg osztályvezető főorvos, meg pár olyan pozicó amit az álbetegek meg kamuműtétek utáni tb pénzből tartottak fenn Dr, XY kedvéért.Mindez olyan körülmények között, hogy az elenérdekelt klikkek folyamatosan válogatás nélkül szabotálnak minden ésszerű változtatást meg oltogatják a betegeket rémhirekkel.

malacful 2007.08.01. 01:06:05

zsir,
ez az erem egyik oldala/az egyik beallitas. Az, hogy kepviselok es foorvosok ingatlanlanspekulacioi hataroztak meg a korhaz bezarasokat es futoszalagon inditottak be a "kora"-szuleseket kismamaknak, mert 31-en zart a korhaz es ehhez hasonlo horror pedig a masik oldala. Ja, ezek biztos fideszes kismamak voltak. Maskeppen: ez dilettans munka, nem atgondolt es demokratikusan vegrehajtott reform. Nyomokban felfedezheto benne a joszandek, es a fejlodes, de ez meg mindig keves.

andika25 2007.08.01. 01:25:26

ha már kényszer-császár: ez a jelenség évek óta megfigyelhető a szülészeteken. Nem csak a kórház bezárás előtti napon.
És ezzel a témával már igen régóta foglalkoznak a kismamáknak, anyukáknak, nőknek szóló heti/havilapok, kár hogy csak most került a figyelem középpontjába.

Mint ahogy az sem újdonság, hogy a súlyos, életveszélyes állapotban levő beteget elhajták a kórházból. Csak most ez olyan jól mutat a címlapokon. Mintha eddig nem lett volna.....

VIC20 2007.08.01. 08:05:10

Hát, volt itt pár mondat, ami nekem szintén szlogenek puffogtatásának tűnt.

-"1998-2002 között"
Ha jól emlékszem, Orbán Viktor elmesélte párszor, hogy hogyan vették át a kormányzást: az egészségbiztosítás kasszája teljesen ÜRES volt. Szerencsére megoldották, hogy ne jelentsen csődöt az egész.

-"Az ellenzék politizáljon a parlamentben!"

Na persze, sőt, talán inkább a diliházban. Bezárva, nehogy meghallja valaki, mi?
És persze Nyugaton is teljesen ismeretlen az emberek közvetlen megszólítása, ugye?

Nem!

A politika köz-ügy, tehát nem hogy káros, de lehetetlen, abszurd is valamiféle intézmény falai közé szorítani. Namost, ha ez így van, akkor arról már lehet vitatkozni, hogy az állampolgár megszólításához alkalmazott eszköz ízléses, helyes-e.

Úgy tudom, nem fogadtak agitátorokat, akik lerohanják a betegeket. Valószínűleg a plakáton sem olyasmi szerepel, hogy (idézzünk egy klasszikust) "a moooocskos liberálbolsevista kooormány..." Ha jórészt tényszerű, akkor nincs vele gond.

(Az óvodákba meg valóban nem kellene megjelenni. Egyrészt nem helyes, másrészt a szülők meg majd demonstrálnak, amikor bezárják az óvodát, harmadrészt az ovisok még nemigen tudnak olvasni..:)

Kettős mérce. A kormányoldal milliárdokért reklámozhatja magát KÖZPÉNZBŐL, nem elég, hogy a média túlnyomó része az övé (ld. Görcsény nyilatkozatát az esetleges népszavazás esetén jövő kampányról). A másik oldalnak meg A4-es papírt sem engedni?

Apropó, tényszerűség:
-„Nem ez a három a felelős, hanem a demokratikusan megválasztott magyar Országgyűlés hozta a törvényt.”

Persze. Ha a komcsik kimosdatásáról van szó, akkor a „demokratikusan megválasztott magyar Országgyűlés”, amiben (figyelem!) az ellenzék is benne van. Ha a nemzeti oldal besározásáról, akkor legjobb esetben is „Orbán és bandája”, de leginkább is „Orbán, a törpe Moussolini/Hitler, a kádárista (egyszerre), az antikrisztus…etc.”. Érdekes, az 1998-2002-es működésre soha nem hallom ezt a „demokratikusan megválasztott magyar Országgyűlés” dumát…

- Kevesebb beteg=siker, mert kiszűrtük a szimulánsokat. Ez a kormány propaganda-szövege. Nem hiszek benne, hogy kizárólag szimulánsok járnának orvoshoz, tehát most olyanok is sokan otthon maradnak, akiknél indokolt lenne az orvosi kezelés. Ez pedig tragédia.

-"A vállalkozó barátom is...milyen jól megy neki"

Szerintem senki nem mondott olyat, hogy MINDEN vállalkozásnak rosszul megy majd. Már csak a statisztika szerint is mindig lesz egy csoport, akik jól fognak boldogulni. A nyertesek. Csak gratulálni lehet nekik. Ez azonban nem változtat azon, hogy hány vállalkozó kénytelen lehúzni a rolót.

"Mint ahogy az sem újdonság, hogy a súlyos, életveszélyes állapotban levő beteget elhajtják a kórházból. Csak most ez olyan jól mutat a címlapokon. Mintha eddig nem lett volna....."

Szerintem ezelőtt csak elvétve.

"Mondj egy kormányt a XX. századból, amelyik jobb, mint ez!"

Jaj, ne má', ez túl könnyű! :)
Komolyra fordítva: már a kérdésfölvetés is (amennyiben komolyan gondoltad) olyan fokú elkötelezettséget - sőt, helyesebb talán az elvakultság szó használata - mutat, amely fölöslegessé tesz itt bármilyen vitát.

lottebitte1 2007.08.01. 08:39:14

Nem hiszem, hogy a kórházreform azért jött létre, hogy a szimuláns betegeket kiszorítsák.Ez már csak azért is röhej lenne, mert nemrég jelent meg egy angol tanulmány az egyik vezető nemzetközi újságban, hogy a magyar férfiak vezetik az elhalálozási arányt Európában. Akit érdekel, megadom a cikk elélrehtőségét.Nem az öngyilkosságban vagyunk a legjobbak, hanem a férfiak halnak ki, sokkal hamarabb, mint a nálunk fejletlenebb országokban is: szív-és érrendszeri betegségek, májbetegségek stb. Az egyik ok az, hogy nem mennek idejében orvoshoz.Természetesen az egészségügyi maffia sem így fog kiszorulni, no meg a hálapénz sem. Anyukám a reumatológusnál 3 és fél órát ücsörög, és azért kell 2-3 ezer ft-ot fizetni a dokinak, ill. 500-at a nővérnek, hogy intézzenek el minden egy alkalom alatt, ne hívják vissza a beteget a másik héten is, hogy újabb 3 órát ücsörögjön. Merthogy nincs elég szakorvos. Merthogy emigrálnak.
A reform az egy nagy vicc, ezt már a kormány is kezdi sutyorogni.Az elnök már nyíltan megmondta a külföldi sajtónak - ő sem szakmabeli, de inkább hsizek neki, mint a kormány szakembereinek. No meg látom, érzem a magam bőrén.Ezzel a cirkusszal nem lesz több pénze a kórházaknak, a korrupt főorvos nem lesz becsületesebb, az aellátás nem lesz jobb. maximum minden második orvos emigrálni fog.

VIC20 2007.08.01. 08:59:27

Igazad van.

És valóban nem azért kezdtek bele ebbe a "reformba", de annak idején igyekeztek ezt is érvként használni.

VIC20 2007.08.01. 09:07:18

Most olvasom:

"Az SZDSZ közleményben tiltakozott Ódor Ferenc eljárása ellen. Állítják: tudatlanságból vagy rosszindulatból, de félretájékoztatja a betegeket, politikai csatatérré változtatva a közintézményeket, a kórházakat. Azt is javasolják, hogy Ódor biztosítson a megyei intézményeket felkereső betegek számára Mikola István és Orbán Viktor fényképével ellátott borítékokat - jó lesz azokban átadni a hálapénzt."

Ezek a hülyék még mindig azt hiszik, hogy van valaki, aki még mindig beveszi ezt "a vizitdíj megszünteti a hálapénzt" maszlagot?

(Ráadásul mocskok, mert még a hálapénzt, mint olyant is Orbánékra kenik, pedig azt aztán tényleg nem a Fidesz vezette be...:)

VIC20 2007.08.01. 09:08:24

"Kóka János egy miskolci rendezvényen tegnap egyenesen kommunista módszernek tartotta a a Borsodból induló mozgalmat."

Na tessék, mit mondtam?!

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.08.01. 11:58:21

Az orvosnak lehet véleménye, mint magánember, de mint orvos, ne mutogasson a politikusokra, mert nem az a dolga. Ugyanzet elvárom a pincértől, a zöldségestől és mindenki mástól.

2007.08.01. 12:19:50

VIC20 2007.08.01. 08:05:10
"...Orbán Viktor elmesélte ...egészségbiztosítás kasszája teljesen ÜRES volt. Szerencsére megoldották..."

A TB kasszát mindig mindenki üresen vette át és minden év végére mindig minuszban volt. Már csak azért is mert amig volt mit addig a kórházak versenyben igényelték a pénzt kamura is, hogy a rossz pazarló gazdálkodást, a poziciókat, mega privilégiumokat fenntartsák. Aztán amikor már üres volt akkor még bejött pár valóban kritikus eset amire minuszba ment a TB. OV ezt ugy oldotta meg, hogy az adópénzből kifizette a hiányt és minden maradt a régiben. Azután az állam persze felvett ugyanannyi hitelt, hogy minden mást is fizetni tudjon. Most azzal próbálkoznak, hogy végre ne hitelből tartsuk el az egészségügyet.

"...Nem!..."

Halvány fogalmad sincs a képviseleti demokrácia működéséről. Bocs, de erről nem tudok itt 50 oldalt leirni.

"...Az óvodákba meg valóban nem kellene megjelenni. Egyrészt nem helyes, másrészt a szülők meg majd demonstrálnak..."
A kórházban ki kérdezte meg a betegeket, hogy plakátozzanak -e?
"...ovisok még nemigen tudnak olvasni..:)"
A szavazók se sokkal jobban.

"...Kettős mérce. A kormányoldal milliárdokért reklámozhatja magát KÖZPÉNZBŐL,..."
Ezüsthajó Kft? Ilyesmire gondolsz?
"...nem elég, hogy a média túlnyomó része az övé..."
Magyar Nemzet, Demokrata, HirTV?

"...A másik oldalnak meg A4-es papírt sem engedni?.."

Nem a papir a baj, ami rajta van.

"...Érdekes, az 1998-2002-es működésre soha nem hallom ezt a „demokratikusan megválasztott magyar Országgyűlés” dumát…"

Ugyanez volt a véleményem akkor is. Ki milyen virágot szakajt, olyat szagol.

"... olyanok is sokan otthon maradnak, akiknél indokolt lenne az orvosi kezelés. Ez pedig tragédia...."

Mert? Nem tellik 300 forintra, vagy mert sajnálják orvosra költeni? Ez nem tragédia, hanem demagógia.

"...a súlyos, életveszélyes állapotban levő beteget elhajtják a kórházból. ...Mintha eddig nem lett volna..Szerintem ezelőtt csak elvétve...."

Erősen rájátszanak némely orvosok minél rosszabb annál jobb alapon. Törvény szerint semmilyen sürgős esetet nem lehet elhajtani.se

"Mondj egy kormányt a XX. századból, amelyik jobb, mint ez!"

Azért csak várom. Lehetne OV, vagy Kádár János, mindegy csak rántothús legyen meg hétvégi telek.

lottebitte1

Nem hiszem, hogy a kórházreform azért jött létre, hogy a szimuláns betegeket kiszorítsák.

"...Nem, hanem azért mert az államháztartás a csőd szélére jutott a korábbi potyázás, pazarlás meg TB csalás miatt, többek között..."

malacful 2007.08.01. 18:47:33

zsir,
"Azért csak várom. Lehetne OV, vagy Kádár János, mindegy csak rántothús legyen meg hétvégi telek."
Jaj. Nekem (szinte az osszes) ismeroseim ilyen rosszul meg nem eltek. Vaknak kell lenni, hogy valaki ne lassa, hogy ez a godor alja. Ezt nem kozgazdasz vagy szociologus szamolta ki. Majd 10 ev mulva amikor ez az erzelmi toltet elszivarog, iteletet mondanak felettuk. Amiket irsz az demagog, mar bocs, nem is rugozok, hogy szetszedjem az erveid.

lottebitte1 2007.08.01. 21:18:39

Nekem meg az a véleményem, hogy itt nem volt rendszerváltás. Vagyis még mindig a komcsik vannak a hatalmon, a kommunizmus pedig NEM JÓ. Nem jó nekem, a sarki fűszeresnek, a válalkozónak, az értelmiséginek, a prolinak, a parasztnak, senkinek. CSak az épp hatalmon levőnek jó, de neki se, mert folyton tojja össze magát, hogy hogyan tarthatná meg a pozícióját, és mindenfélét kitalál ehhez. Néphülyítést, baromségot, fasiszta szlogeneket is becsippent akár, lopik mindenhonnan mindenféle demagóg szövegeket, és a kommunizmust akarja. Kádár papa hülyítését ígéri vissza azoknak, akik annakidején ezt benyelték. NNa. Amíg nincs rendsezrváltás, addig nem beszélhetünk jólétről.

2007.08.02. 00:14:12

lotte: Az is lehet, hogy Kádár csontjait azért lopták el, nehogy kiderüljön, hogy nem is halt meg, hanem Dél-Amerikából irányitja Gyurcsányékat. Oda menekitik a sok pénzt, mert Lenint akarják klónozni a múmiájából vett DNS-sel.

lottebitte1 2007.08.02. 01:33:36

zsír: jaja. Merthogy ez az egész csak a nagy összesküvéselméletesek nyárdélutáni ábrándja ugyebár, Orbán által hajtva, nagymagyar kurucköpenyeg alól , rádión keresztül suttogva. Pedig...

VIC20 2007.08.02. 09:20:02

""...Orbán Viktor elmesélte ...egészségbiztosítás kasszája teljesen ÜRES volt. Szerencsére megoldották..."

A TB kasszát mindig mindenki üresen vette át és minden év végére mindig minuszban volt. Már csak azért is mert amig volt mit addig a kórházak versenyben igényelték a pénzt kamura is, hogy a rossz pazarló gazdálkodást, a poziciókat, mega privilégiumokat fenntartsák. Aztán amikor már üres volt akkor még bejött pár valóban kritikus eset amire minuszba ment a TB. OV ezt ugy oldotta meg, hogy az adópénzből kifizette a hiányt és minden maradt a régiben. Azután az állam persze felvett ugyanannyi hitelt, hogy minden mást is fizetni tudjon. Most azzal próbálkoznak, hogy végre ne hitelből tartsuk el az egészségügyet."

Lehet, hogy ebben igazad van, ha így van, elnézést kérek!

""...Nem!..."

Halvány fogalmad sincs a képviseleti demokrácia működéséről. Bocs, de erről nem tudok itt 50 oldalt leirni."

Te totál hülye vagy! Bocs, de erről nem tudok itt 50 oldalt leirni.

Most boldog vagy?

"Mert? Nem tellik 300 forintra, vagy mert sajnálják orvosra költeni? Ez nem tragédia, hanem demagógia."

Ugyanazt mondom, mint korábban. Lehet, hogy demagógiga. Lehet, hogy csúnya dolog. Lehet, hogy helytelen. De igaz-e? Mert ez az EGYETLEN szempont, ami számít. Márpedig vannak, akiknek nem "tellik", nem is kevesen. (Támpont: például épp a fogorvosom mondta, hogy egy egy kicsit hosszabb kezelés, és máris a tízszeresénél tartunk. Ugye, alkalmanként 300,-Ft. Azán meg úgyis megemelik nemsoká.)

""Mondj egy kormányt a XX. századból, amelyik jobb, mint ez!"

Azért csak várom. Lehetne OV, vagy Kádár János, mindegy csak rántothús legyen meg hétvégi telek."

Nem legyen már ilyen sivár a fantáziád! Orbán és Kádár? Orbán még csak rendben lenne (azért megérne egy misét az is, hogy milyen gondolkodás az, amelyik a kettőt egy nap alatt említi), de azért az évszázad első feléből inkább lehetne jobb példákat mondani.

""...a súlyos, életveszélyes állapotban levő beteget elhajtják a kórházból. ...Mintha eddig nem lett volna..Szerintem ezelőtt csak elvétve...."

Erősen rájátszanak némely orvosok minél rosszabb annál jobb alapon. Törvény szerint semmilyen sürgős esetet nem lehet elhajtani.se"

Aha. A kórház meg menjen csődbe, esetleg az orvost rúgják ki. Merthogy nem valószínű, hogy ezt a TB megtéríti nekik (vagy csak száz év múlva).

"Nem a papir a baj, ami rajta van."

Ne beszél hülyeségeket, tudod, hogy értettem.

"...nem elég, hogy a média túlnyomó része az övé..."
Magyar Nemzet, Demokrata, HirTV?"

Hehe, a DVTV-t kihagytad. Ja, az épp most szűnt meg, boccs!

Most soroljam föl az összes többi médiumot és sajtóterméket? Nem fér bele egy hozzászólásba. Itt meg ez a három. Baromira kiegyensúlyozott.

""...Az óvodákba meg valóban nem kellene megjelenni. Egyrészt nem helyes, másrészt a szülők meg majd demonstrálnak..."
A kórházban ki kérdezte meg a betegeket, hogy plakátozzanak -e?
"...ovisok még nemigen tudnak olvasni..:)"
A szavazók se sokkal jobban."

Na, ez is demagógia. Mindenesetre tőlük legalább elvárható lenne.

"...Kettős mérce. A kormányoldal milliárdokért reklámozhatja magát KÖZPÉNZBŐL,..."
Ezüsthajó Kft? Ilyesmire gondolsz?"

Nem, én - ahogy azt le is írtam - már a népszavazást megelőző ellenkampányra gondoltam éppen.

"A kórházban ki kérdezte meg a betegeket, hogy plakátozzanak -e?"

Miért kellene megkérdezni? Ismétlem, ha plakát tényszerű adatokat közöl, semmi kifogás nem merülhet föl ellene.

(Csak a zárójelben az érem másik oldala. Ha valami beruházás megvalósul, pl. út épül, valami gépet megvesznek, akkor arról ki kérdezte meg a "betegeket"? Ha jól tudom, a konkrét esetben is a vizitdíjat népszerűsítő, tájékoztató anyagok mellé teszik ki a képeket és a jogszabály szövegét. Ki kérdezte meg a betegeket, hogy azokra szükség van-e?)

""...Érdekes, az 1998-2002-es működésre soha nem hallom ezt a „demokratikusan megválasztott magyar Országgyűlés” dumát…"

Ugyanez volt a véleményem akkor is. Ki milyen virágot szakajt, olyat szagol.
"

Örülök neki. Tisztelet a kivételnek!

VIC20 2007.08.02. 09:24:03

Bocs, ezt újra:

(Csak a zárójelben az érem másik oldala. Ha valami beruházás megvalósul, pl. út épül, valami gépet megvesznek, akkor arról ki kérdezte meg a "betegeket"? MERTHOGY MINDENÜTT OTT VANNAK A BAROMIRA NAGY PLAKÁTOK, ÓRIÁSTÁBLÁK...ETC. Ha jól tudom, a konkrét esetben is a vizitdíjat népszerűsítő, tájékoztató anyagok mellé teszik ki a képeket és a jogszabály szövegét. Ki kérdezte meg a betegeket, hogy azokra szükség van-e?)

2007.08.02. 11:28:54

VIC20 2007.08.02. 09:20:02
"... ha így van, elnézést kérek!.."
Nem kell elnézést kérned, nem sért, ha valakinek más a véleménye, akár egyet értek vele, akár nem.

""...Nem!..."

Most boldog vagy?

"..Jobb lett volna, ha inkább mégis utánanézel, hogy miért nem az utcán kell politizálni..."

"Mert? Nem tellik 300 forintra, vagy mert sajnálják orvosra költeni? Ez nem tragédia, hanem demagógia."

"...a fogorvosom mondta, hogy egy egy kicsit hosszabb kezelés, és máris a tízszeresénél tartunk..."

"..Ez a TB fogorvos volt, vagy egy maszek?..."


""Mondj egy kormányt a XX. századból, amelyik jobb, mint ez!"

"...azért az évszázad első feléből inkább lehetne jobb példákat mondani..."

Károlyi? Kun Béla? Bethlen? Teleki? Kállay? Gömbös? Bárdossy? Szálasi?

""...a súlyos, életveszélyes állapotban levő beteget elhajtják a kórházból. ...Mintha eddig nem lett volna..Szerintem ezelőtt csak elvétve...."

"... Merthogy nem valószínű, hogy ezt a TB megtéríti nekik..."

Minden sürgősségi ellátást térít a TB, éppúgy mint a reform előtt. Nézz utána!

"...Most soroljam föl az összes többi médiumot és sajtóterméket? ...Baromira kiegyensúlyozott..."

Nem az számít, hogy hány darab sajtó termék van az egyik, vagy másik oldalon. Az újságokat amúgy sem lehet kötelezni, hogy 50%-ban jobb 50%-ban baloldaliak legyenek. Az számít, hogy melyiket hányan olvassák. Amikor OV nyomta a Demokratát, meg a Nemzetet, az olvasók többsége akkor is a HVG-t meg a Népszabadságot olvasta.


"..Ezüsthajó Kft? Ilyesmire gondolsz?"....-Nem, én - ahogy azt le is írtam - már a népszavazást megelőző ellenkampányra gondoltam éppen..."

Akkor nem a Happy End Kft-re? Vagy a mindenkinek kipostázott országjáró vagy milyen címú értékes agit-propra?

"A kórházban ki kérdezte meg a betegeket, hogy plakátozzanak -e?"

"...ha plakát tényszerű adatokat közöl, semmi kifogás nem merülhet föl ellene..."

Felmerülhet, mert egy közintézmény éppúgy a Fideszes mint az Mszp vagy a Miépes betegeké. Ott nincs helye politizálásnak. A plakát amúgy egy rosszindulatú, ízléstelen személyeskedés.

"...a vizitdíjat népszerűsítő, tájékoztató anyagok mellé teszik ki a képeket..."

A vizitdíjautomaták mellé teszik.

A vizitdíjról szóló tájékoztatókban gondolom nincs benne Mikola, meg Orbán fényképe, hogy miattuk kényszerül most a kormány vizitdíjat bevezetni, mert idáig süllyesztették az egészségügyet. Ha volna, azt ugyanúgy elfogadhatatlannak gondolnám.

"...MERTHOGY MINDENÜTT OTT VANNAK A BAROMIRA NAGY PLAKÁTOK, ÓRIÁSTÁBLÁK...ETC..."

Más, ha valaki magát reklámozza, vagy ha a másik felet próbálja lejáratni.

malacful 2007.08.02. 17:28:54

zsir ur, miert szallt le a voros MSZP-s kod az agyara, eddig olyan fuggetlennek tunt, de most mintha fizetett Gyurcsany blogolo lenne?

2007.08.02. 17:41:01

malacful 2007.08.02. 17:28:54
"...miert szallt le a voros MSZP-s kod az agyara..."

Nem szállt remélem semmilyen köd az agyamra. Az adott helyzetet próbálom értékelni, nem azt, hogy ki kicsoda. Az, hogy ez minek látszik pártszempontból nagyban függ a témától is. Egészségügy terén egyébként sem az MSZPs álláspontot képvislem hanem a sajátomat amit, ha nagyon kategorizálni akarunk akkor sokkal inkább liberális. Ami a személyeskedést illeti a plakátokkal abban meg végképp semmi politika nincs, ízléstelennek tartom.

malacful 2007.08.04. 07:15:21

zsir,
derelye mindent leirt amit erre irni akartam, bejon nalad valami elfogultsag, kilatszik mint miniszoknya alol a piros bugyi, nem kene inkabb a terdszoknya?

2007.08.04. 12:19:11

Egyrészt örülök, hogy a személyem ilyen érdekessé vált. A vélemény kategóriában ennek lehet még valamiféle jelentősége is. Pl. az, hogy a személyeskedő, lejárató módszereket mint ez a plakátozás elitélem ilyen vélemény. Ennél sokkal lesulytóbb volt amúgy a Horn Gyula ünnepségről, amitől hetekig a hányinger kerülgetett, úgyhogy a bugyit sem csak a szine szerint választom. Az olyan kérdésekben, ahol erre lehetőség van azonban igyekszem tényekre hivatkozni és következetesen érvelni, igy valójában lényegtelenné válik, hogy ki vagyok, mi vagyok.
süti beállítások módosítása